PDA

View Full Version : Проблем със 146 2.0 16v



YORDAN alfa maniac
26-09-2009, 21:24
скоро я взех, и бях наясно 4е има доста работа по нея, но колата ми харесва като модел и изпълнение и за това искам да я стегна... Да споделя за проблемите и да кажа какво мисля да предприема след прочетеното във форума.. Моторът има странен шум м/у 3000 и 4000 оборота и съм почти сигурен че са лагери на коляновия вал, освен това свети червената дюзичка, и колата не върви като кола 150 коня:icon_frown:. Мисля да сменя лагерите и след това да я закарам на диагностика, пък ще видим от там нататък какво ме чака... АКО някой може да ме посъветва нещо или пък да сподели подомни премеждия и опит нека заповяда.... БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.:big_bow_down: и забравих да кажа че на мястото на копчето за регулиране на фаровете са сложили цк ключе , с което се включва и изключва перката (ужасна работа).... Някой ако има такава колица нека да каже как върви, защото моите очаквания са такова купе със 150 коня да върви доста прилично.....

tonov
26-09-2009, 23:18
Щом свети дюзата, значи има проблем в инжекциона и тогава наистина няма да върви като хората. Моят съвет е да идеш първо на една свястна диагностика и да видиш какъв е проблема. Смени маслото с някакво хубаво, има доста теми за препоръчителни марка и вид. Чак след това ако не се оправи разглобявай мотора.

Иначе ей така върви.... ;)
http://clubalfaromeo.com/forum/album.php?albumid=46&pictureid=219

kocta
27-09-2009, 00:29
Щом свети дюзата, значи има проблем в инжекциона и тогава наистина няма да върви като хората. Моят съвет е да идеш първо на една свястна диагностика и да видиш какъв е проблема. Смени маслото с някакво хубаво, има доста теми за препоръчителни марка и вид. Чак след това ако не се оправи разглобявай мотора.

Иначе ей така върви.... ;)
http://clubalfaromeo.com/forum/album.php?albumid=46&pictureid=219
Сложи 4-та чичеее ... Това на колко бара казваш налягане в колектора? btw километража ти дава 2.5% отклонение. Да не караш на 195/55/15 ?

didko_boy
28-09-2009, 12:59
смени биелните лагери ВЕДНАГА не я караи при мен нямаше никакви шумове , и след една гонка изчука (4 дена след смяна на масло) и аз като тебе си мислих Ще ги сменя тез лагери ама друг път сега нали върви ! после колянов вал изправях шлайфах и голяма лудница си беше ! дано и при теб не е така

П.П. доколкото знам 146цата на Тонов НЯМА турбо

YORDAN alfa maniac
28-09-2009, 20:31
Колеги, мерси за инфото и аз мисля нещо такова да предприема. А колата в момента не се кара, защото този шум ме притеснява и докато не го отстраня няма да я карам. Искам да бъда спокоен че няма да блокира мотора, без това в момента се занимавам с други работи по нея... Снимката беше достатъчно изчерпателна:super:. А и др. да кажа колата се води 146ti и няма турбо. Относно маслото, може би най- добрият вариант е Selenia Racing (малко е скъпичко, но имам впечатления от него и за това го смятам за добро). Казаха ми, че тази дюза означава, че има неизправност в електрониката на мотора и е възможно да бъдат различни причините: инжекцион, дебитомер, ламбда сонда... и за това докато не я закарам на диагностика няма да разбера.

thecleaner
28-09-2009, 20:43
скоро я взех, и бях наясно 4е има доста работа по нея, но колата ми харесва като модел и изпълнение и за това искам да я стегна... Да споделя за проблемите и да кажа какво мисля да предприема след прочетеното във форума.. Моторът има странен шум м/у 3000 и 4000 оборота и съм почти сигурен че са лагери на коляновия вал, освен това свети червената дюзичка, и колата не върви като кола 150 коня:icon_frown:. Мисля да сменя лагерите и след това да я закарам на диагностика, пък ще видим от там нататък какво ме чака... АКО някой може да ме посъветва нещо или пък да сподели подомни премеждия и опит нека заповяда.... БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.:big_bow_down: и забравих да кажа че на мястото на копчето за регулиране на фаровете са сложили цк ключе , с което се включва и изключва перката (ужасна работа).... Някой ако има такава колица нека да каже как върви, защото моите очаквания са такова купе със 150 коня да върви доста прилично.....

Я кажи колега от де я взе и качи някоя снимка да я видим.

YORDAN alfa maniac
28-09-2009, 20:55
От Пазарджик от една автокъща, но нямам снимки, пък и сега е у нас в гаража и сигурно няма да излезе от там скоро, за да я снимам...:frown:

soldier
28-09-2009, 21:35
Само да отбележа, че колегата тонов е с дълга 5та скорост иначе със стандартната скоростна кутия тия скорости не са за препоръчване, няколко съфумници вече изгоряха :-|

WhitePower
28-09-2009, 22:07
на тебе този шум да не ти е от вариатора а да си милиш че е от лагери ??

kocta
29-09-2009, 01:07
Знам,че не е с турбо вие на мен почнахте да ми ги обяснявате тези неща просто това 260+ км/ч с кола 160кс 1300кг ми се струва как да го кажа леко пресилено :) И все пак снимката ми се струва прекалено ясна и централно заснета. Според мен си прави нарочно шега :)

markoff
29-09-2009, 12:24
Сигурно за това не се вижда температурата.

kocta
29-09-2009, 13:25
Абе я се осъзнайте бе!!!

Mury
30-09-2009, 09:58
Знам,че не е с турбо вие на мен почнахте да ми ги обяснявате тези неща просто това 260+ км/ч с кола 160кс 1300кг ми се струва как да го кажа леко пресилено :) И все пак снимката ми се струва прекалено ясна и централно заснета. Според мен си прави нарочно шега :)
Кат ти се струва пресилено,ела да пробваш с мойта кола,тя няма да вдигне 260,щото е с къса 5-а,но някъде около 245 ще успее:Tease::Tease::Tease:тва по километраж,ма колко са реално,само господ знае:innocent::innocent:

П.С.Само да вметна,че ТИ с чип подминава 200 на 4-та

YORDAN alfa maniac
30-09-2009, 12:39
на тебе този шум да не ти е от вариатора а да си милиш че е от лагери ??
Относно този вариатор не са ми много ясни нещата, какъв звук издава и как мога да разбера, че чука той, но чукането е доста силно, придружено с едни специфични вибрации и ми прилича на лагери... А за вариатора не знам... ако някой може да каже нещо... :-o И за лагерите, има ли значение марка, има ли нещо друго специфично.? ДРУГО, което открих вчера– буксата на дебитомера беше извадена и си казах „ето защо не върви тая пущина“:lol:. обаче вълнението беше кратко– като вкарах нямаше никаква разлика (поне на място, и в работата на мотора) дюзичката пак си светеше..... Какво означава това?:frown: сигурно е финиширал нещо...

kocta
30-09-2009, 14:27
Относно този вариатор не са ми много ясни нещата, какъв звук издава и как мога да разбера, че чука той, но чукането е доста силно, придружено с едни специфични вибрации и ми прилича на лагери... А за вариатора не знам... ако някой може да каже нещо... :-o И за лагерите, има ли значение марка, има ли нещо друго специфично.? ДРУГО, което открих вчера– буксата на дебитомера беше извадена и си казах „ето защо не върви тая пущина“:lol:. обаче вълнението беше кратко– като вкарах нямаше никаква разлика (поне на място, и в работата на мотора) дюзичката пак си светеше..... Какво означава това?:frown: сигурно е финиширал нещо...
Изчисти дебитомера (карбуратор срей и тн) напръскай буксата с контакт спреи,извади + клема на акумоалтора за 5-10 мин да изчисти разните му грешчици евентуално... сложи клемата,нагласи си часовника и пробвай пак :)

---------- Post added at 14:27 ---------- Previous post was at 14:24 ----------


Кат ти се струва пресилено,ела да пробваш с мойта кола,тя няма да вдигне 260,щото е с къса 5-а,но някъде около 245 ще успее:Tease::Tease::Tease:тва по километраж,ма колко са реално,само господ знае:innocent::innocent:

П.С.Само да вметна,че ТИ с чип подминава 200 на 4-та
То и 1.4-ката ми е така само дето след това дали съм на 4-та или на 5-та все там си остава :roll2:
Ай стига глупостито е ясно ,че е разтягане на локуми цялата работа. Сложили 1 чип и вече са с вортекс :D

kolev
30-09-2009, 14:38
вариатора трака като дизел особено при първо палене на студен двигател. има много теми за него. дебитомера щом е откачен значи вероятно е за смяна. след като се смени ,трябва да се провери и ламбда сондата да не е заминала и тя. охлаждането се управлява от ЕКУ-то , много лошо че са правили такива селски изпълнения с ключета. тия проблеми не са сложни, но са скъпи. дано поне си я взел с хилядарка по-евтино.

YORDAN alfa maniac
30-09-2009, 17:02
вариатора трака като дизел особено при първо палене на студен двигател. има много теми за него. дебитомера щом е откачен значи вероятно е за смяна. след като се смени ,трябва да се провери и ламбда сондата да не е заминала и тя. охлаждането се управлява от ЕКУ-то , много лошо че са правили такива селски изпълнения с ключета. тия проблеми не са сложни, но са скъпи. дано поне си я взел с хилядарка по-евтино.
Мерси за информацията. Това, което ми казваш за вариатора ми подсказва че не е в него проблема, ще сменям лагери на колянов вал...

thecleaner
30-09-2009, 17:35
Мерси за информацията. Това, което ми казваш за вариатора ми подсказва че не е в него проблема, ще сменям лагери на колянов вал...

Ех мамка му дано не са лагери че и вала ако е кривнал отиваш на пълен основен ремонт. Закарай я на някои които разбира от Алфи.

Mury
01-10-2009, 09:43
вариатора трака като дизел особено при първо палене на студен двигател. има много теми за него. дебитомера щом е откачен значи вероятно е за смяна. след като се смени ,трябва да се провери и ламбда сондата да не е заминала и тя. охлаждането се управлява от ЕКУ-то , много лошо че са правили такива селски изпълнения с ключета. тия проблеми не са сложни, но са скъпи. дано поне си я взел с хилядарка по-евтино.

Тва за управлението на перките не е вярно,зависи с кой инжекцион е,ако е с 2.10.3-има датчик на радиатора-който пуска перките,ако е с 2.10.4 или 1.5.5-тогава се управлява от ЕКУ-то:razz::razz::razz::razz:

kolev
01-10-2009, 11:23
Тва за управлението на перките не е вярно,зависи с кой инжекцион е,ако е с 2.10.3-има датчик на радиатора-който пуска перките,ако е с 2.10.4 или 1.5.5-тогава се управлява от ЕКУ-то:razz::razz::razz::razz:

хапсолютно е така. ако е с по-стария - още по-лесно.

YORDAN alfa maniac
02-10-2009, 00:11
Тва за управлението на перките не е вярно,зависи с кой инжекцион е,ако е с 2.10.3-има датчик на радиатора-който пуска перките,ако е с 2.10.4 или 1.5.5-тогава се управлява от ЕКУ-то:razz::razz::razz::razz:

Ако е модела с датчика на радиатора - добре, но ако не е какво мога да направя по въпроса?:new_Eyecrazy:

---------- Post added 02-10-2009 at 00:11 ---------- Previous post was 01-10-2009 at 23:58 ----------

информативно днес питах за цени на дебитомер бош. Говорят ми за цифри нещо от порядъка на 500лв. нормално ли е това като цена– сякаш ми се вижда много, цена за ламбда сонда - 120-150лв.:Suicide:

thecleaner
02-10-2009, 00:50
Ако е модела с датчика на радиатора - добре, но ако не е какво мога да направя по въпроса?:new_Eyecrazy:

---------- Post added 02-10-2009 at 00:11 ---------- Previous post was 01-10-2009 at 23:58 ----------

информативно днес питах за цени на дебитомер бош. Говорят ми за цифри нещо от порядъка на 500лв. нормално ли е това като цена– сякаш ми се вижда много, цена за ламбда сонда - 120-150лв.:Suicide:

Ако си с 111 накрая накрая дебитомера е почти 500 лева, ламбдата е около 130-150 лв.

YORDAN alfa maniac
02-10-2009, 03:35
И така, откакто пуснах последния пост изръшнах целия форум по въпроса за дебитомерите, в главата ми стана някаква бъркотия, но просто искам да съм наясно, защото това не са малко пари.... По същество... разбрах че има някои взаимнозаместими дебитомери с разлика в пъти в цената (като този 019).... Може ли някой да ми каже със сигурност това удачно ли е като вариант... Вътре сензорът бил сходен и имало вероятно само някви разлики в корпуса му...:roll:. моят дебитомер е Бош 0.280.217.111... с 4 пина е буксата.. Може ли да стане 019 по някакъв начин?:roll::roll::roll:

kolev
02-10-2009, 11:35
колега, дай номер на рама да видим кой точно ти е двигателя и какъв дебитомер ти трябва.

Mury
02-10-2009, 13:16
111 не се замества с нищо,просто защото не се слага от около 11 години:new_Eyecrazy::new_Eyecrazy::new_Eyecrazy:,с тава само с такъв нов е около 450 лв.По въпроса за перките,виж си първо дали ти е здрав резостата,релета и т.н.:firstprize::firstprize:

WhitePower
02-10-2009, 23:02
имам във гаража един за тестове ако реши момчето може да мине да пробваме с дръг дебитомер , жалко че е от тетевен и няма как да му помогнем от разстояние
иначе за вариатора на ухо мога да ти кажа ама пак колата трябва да е до мене

YORDAN alfa maniac
03-10-2009, 19:02
имам във гаража един за тестове ако реши момчето може да мине да пробваме с дръг дебитомер , жалко че е от тетевен и няма как да му помогнем от разстояние
иначе за вариатора на ухо мога да ти кажа ама пак колата трябва да е до мене
Явно съм от късметлиите със скъпите дебитомери. Няма как явно ще трябва да го купувам този дебитомер. Предполагам за втора употреба ще ме посъветвате да не взимам, пък и аз не съм много навит на този вариант. Все пак, ако е стар не се знае колко ще изкара....
НЯмам търпение да я поправя тази кола и да почувствам наистина за какво става въпрос....:thumbup:.....
Дано да оправдае очакванията ми.......
Карал съм 166 с 2.0 туин спарк и ми хареса мн как върви... надявам се това да е още по-добре...
Ще се похваля като има развитие.
Мерси за инфото на всички до момента, наистина ми бяхте от голяма полза...:thumbup:;-)....

dido76bg
05-10-2009, 16:27
Ето да чуете, как звучи моя "перфектен" вариатор...
http://vbox7.com/play:506876a8
http://vbox7.com/play:ee171f18
http://vbox7.com/play:2615a577

RahzeL
08-10-2009, 01:00
Ето да чуете, как звучи моя "перфектен" вариатор...
http://vbox7.com/play:506876a8
http://vbox7.com/play:ee171f18
http://vbox7.com/play:2615a577
Екстра е дизелчето :hump:

YORDAN alfa maniac
08-10-2009, 18:47
Днес пиша за да се оплача. отворих двигателя и съм мн разочарован... освен лагерите и коляновия вал е тръгнал, но и това не е най-лошото, трошен е разпределителен вал и е заваряван. Някой я е правил тая алфа без да я взема мн на сериозно. течат семеринги, масло навсякъде, явно и картера е удрян, защото има счупено ухо на двигателя, не са завити и две шепи болтове и както казах преди и дебитомера е заминал....

Намерил съм една 155 2.0 16в 96г. от познат, които я удари миналата година. дава ми я цялата за 900-1000лв. мога ли да я ползвам за кола донор, сходни ли са нещата, които ми трябват изцяло или трябва да сменям всичко наред (инсталации, еку, дебитомер, ламбда) педполагам мотора е същия. Някой ако може да ми помогне с инфо, съвети, опит, не знам вече....
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО:big_bow_down:

thecleaner
08-10-2009, 23:28
Днес пиша за да се оплача. отворих двигателя и съм мн разочарован... освен лагерите и коляновия вал е тръгнал, но и това не е най-лошото, трошен е разпределителен вал и е заваряван. Някой я е правил тая алфа без да я взема мн на сериозно. течат семеринги, масло навсякъде, явно и картера е удрян, защото има счупено ухо на двигателя, не са завити и две шепи болтове и както казах преди и дебитомера е заминал....

Намерил съм една 155 2.0 16в 96г. от познат, които я удари миналата година. дава ми я цялата за 900-1000лв. мога ли да я ползвам за кола донор, сходни ли са нещата, които ми трябват изцяло или трябва да сменям всичко наред (инсталации, еку, дебитомер, ламбда) педполагам мотора е същия. Някой ако може да ми помогне с инфо, съвети, опит, не знам вече....
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО:big_bow_down:

Купувай колега на верен път си, мотора ако е с алуминиевия капак на (твойта де) е същия. Хубаво е да направиш ревизийка и на новия мотор, но това зависи от финансите ти.

YORDAN alfa maniac
03-05-2010, 18:35
изрових си тази темичка, да кажа какво е положението....
мотора и доста неща около него са сменени от гореспомената 155-ца. ОК, колата върви както трябва. Двигателят работи много добре, дебитомерът е читав, ламбда сондата също. Не смених ремъците и ролките преди да съм изпробвал двигателя. Чуваше се един шум от пистовия ремък и като го полеех с малко вода изчезваше. Както и да е... смених ремъка и шумът изчезна. след около няколко дни пак започна да се чува някакъв шум от ремъците..... И ТУК ВЕЧЕ започва филма...
Сменям всички ремъци, паразитна ролка, обтяжна ролка, шумът си остава. Махам пистовия ремък и шумът си остава. Реших да не съм пренатегнал ремъкът на балнсиращите валове и го поразхлабих малко.... нямаше ефект. казаха ми, че може да е пренатегнат ангренажния ремък и да го поотхлаба малко.... и това направих и пак нищо.
Шумът наподобява шум от хидравлика на Пасат 92година примерно, но както казах не е от хидравлика. Този гаден шум се появява след като позагрее двигателя и се поизреже до към 4000-4500 оборота. Много странна работа.... вече не знам какво може да е и не карам даже колата щото не знам какво и вие. Като опции остват според мен водната помпа, която не тече и се върти плътно и нормално и няма луфт и маслената помпа. Не знам дали е възможно нещо подобно. Който може да помага

mordohy
03-05-2010, 21:48
Колега, аз залагам на лагерите на динамото!
Знам, че е филм, ама е най-логичното!
Успех!

tonov
03-05-2010, 22:26
Колега, аз залагам на лагерите на динамото!
Знам, че е филм, ама е най-логичното!
Успех!
Tц, шумът го има и при махнат пистов ремък...


...
махни ремъка на балансиращите валове.

YORDAN alfa maniac
05-05-2010, 01:50
Tц, шумът го има и при махнат пистов ремък...


махни ремъка на балансиращите валове.
ок, ама нали пък го смених с нов, разхлабвах го после и пак шумът си остава.
На генератора му е направена ревизия, сменени са лагери, четки и там каквото се сменя (още при смяната на двигателя).
Обтяжната ролка на балансиращите валове не я смених, по причина, че е като новата в магазина като състояние. Сравнявах я с новата и нямат разлика - луфта и състоянието на самия лагер - същата е.
Кажете за водната помпа дали е възможно да си върви мазничко лагерчето(то си се върти мазничко щото има и вода вътре), да няма луфт и да не тече и да издава тя тези шумове, щото според мен само тя остана........????
п.п. Писна ми вече от тия ролки и ремъци и "разглабяй и сглабяй"....:no:

YORDAN alfa maniac
07-05-2010, 01:08
някакви идеи и предположения?

YORDAN alfa maniac
19-05-2010, 20:48
забравих да спомена, че шумът се появява след като колата загрее и се кара продължително над 3000об./мин.
Казаха ми, че някоя от пластмасовите ролки може да са и износени зъбите и от там да се появява този шум....???

Pastora
20-05-2010, 08:40
Нещо съм чел между редовете май, сори за спама.

YORDAN alfa maniac
12-06-2010, 20:25
днеска и правихме диагностика и какво ми излезе:
1. timing phase sensor
2. rpm sensor
3.engine temperature sensor
4. ecu
Може ли някой да ми разясни за какво става въпрос?
Това си записах, но не записах самите кодове. Относно номер 1 - за кой датчик става въпрос и възможно ли е да не е правилно зацепен ремъка и датчика да е здрав? И грешка номер 4 (еcu) - какво ще да означава? Благодаря предварително.....

YORDAN alfa maniac
13-06-2010, 18:40
може ли някой да помогне?

maniacjg
13-06-2010, 22:56
Въпросният timing phase sensor е фазовия датчик, намира се под колелото на изпускателния вал, възможно е да е от неправилно зацепване, но това ще го усетиш по вървежа на колата. Кабела на датчика минава под колелото на всмукателния вал, виж дали не е прекъснат. А след като изчистихте грешките някоя от тях появи ли се отново?

YORDAN alfa maniac
14-06-2010, 04:22
след като ги изчистихме се появяват отново тези 4бр. грешки. Колегата казва по вървенето ще се усети дали е от ремъка. Ми колата си върви повече от добре, държи си нормални тихи обороти и пали нормално. Това означава ли, че ремъкът си е ОК и проблемът е в самия датчик...

kolev
14-06-2010, 10:45
тия 4 грешки е странно да се появят едновременно. не бързай да сменяш датчици щото сигурно нищо им няма. пробвай със зареден акумулатор първо и ако пак ги изкара, проверете 5-те волта на еку-то.

YORDAN alfa maniac
14-06-2010, 14:28
тия 4 грешки е странно да се появят едновременно. не бързай да сменяш датчици щото сигурно нищо им няма. пробвай със зареден акумулатор първо и ако пак ги изкара, проверете 5-те волта на еку-то.
това с заредения акумулатор не разбрах за какво става въпрос. Какво се имаше в предвид?

kolev
14-06-2010, 14:34
при въртене на стартер може да имаш голям пад на напрежението и еку-то да записва грешки. пробвайте да изчистите грешките и да запалиш с акумулатор от друга кола.свети ли ти лампата за еърбега.

YORDAN alfa maniac
14-06-2010, 14:55
колата пали отлично, трием грешките и пак се появяват след като запали след 20-тина секунди, за акумулатора съм сигурен, че е в ред - той е Фиам 74а/ч и е на няма година.... не знам

maniacjg
14-06-2010, 18:35
а, сигурни ли сте че на програмката за диагностика сте и задали точното ЕКУ? Наскоро на един приятел му се случи такава случка - излизаха му куп невъзможни грешки, а крайна сметка се оказа, че е избрал друго ЕКУ. С коя програмка и четете грешките?

YORDAN alfa maniac
15-06-2010, 04:46
четохме ги с унидиаг, а последния път с друга(точно каква не знам - един колега я чете)

Mury
15-06-2010, 09:56
А що не погледнете дали няма вода при ЕКУ-то:mobile::mobile::mobile:

maniacjg
15-06-2010, 21:29
с кой мотор е колата? Ако е с алуминиевия капак ЕКУто ти трябва да е М2.10.х, а за унидиаг-а намирам .def файлчета само за М1.5.5 (пластмасовия капак). Във Виза-та ги има и двете ЕКУта, версия 1,83С работи с какъвто и да е K line to COM адаптер.

YORDAN alfa maniac
17-06-2010, 02:30
с алуминиевия капак е, трябва да се направят тези дни някои замервания, за да се ориентираме какво става