PDA

View Full Version : Въпрос относно ксенон 55W !



rusiq86
27-09-2009, 00:38
Интересува ме някой с опит, има ли проблем ако е 55В, дали няма да стопи рефлектора или да потъмни стъклото на фара? Иска ми се като слагам да е мощно, благодаря предварително.

AntiLuuP
27-09-2009, 04:39
от моите скромни познания ксенона не грее, кажи речи въобще, обикновената халогенова крушка грее в пъти повече от ксенона, так че ксенона няма никаква опасност да стопи каквото и да било

Dodo 155
27-09-2009, 08:43
Интересува ме някой с опит, има ли проблем ако е 55В, дали няма да стопи рефлектора или да потъмни стъклото на фара? Иска ми се като слагам да е мощно, благодаря предварително.
Ако крушките нямат UV-филтър на ампулата, дори 15W ще скапе рефлектора и ще потъмнее "стъклото" на фара.
Виждал съм "изгорели" фарове от евтини ксенони и то за 1-2 год.
За какво ти е по-мощен, за да заслепяваш повече ли?
Според мен 35W на рефлекторен фар, който не е пригоден за ксенон, са абсолютно достатъчни ;)

rusiq86
27-09-2009, 10:22
Аз ще го забия максимално надоло, просто искам да сложа ксенонче и офертата на която съм попаднал е само с 20 левчета отгоре за 55в, добри са внос са, затова се чудех. Има ли някой с такъв във форума!?

ФЕРАРИСТ
27-09-2009, 11:11
За повече от година 55 ватов ксенон не ми направи абсолютно никаква разлика и поражения по рефлекторите........слагай смено, но и настрой фаровете като ората......

rusiq86
27-09-2009, 11:27
Колега каква е разликата според теб между 55 и 35в, доста осезаема ли е както мисля?

ФЕРАРИСТ
27-09-2009, 11:37
Абе чак доста не е, но си има разлика......

Satanism
27-09-2009, 11:39
Колега каква е разликата според теб между 55 и 35в, доста осезаема ли е както мисля?

Разликата е стабилна, за 20лв си струва определено.
Особено ако са по-читави баластите и крушките...
Аз като си го слагах, момчето, което ми го продаде ми даде 35 и 55 да ги монтирам на 2та фара едновременно и да видя разликата.

Въпреки че, честно казано и противно на всеобщото мнение, изобщо не съм доволен от ксенона на лупи, не знам 156цата дали е с такива, но на 146цата нищо не се виждаше и с 35, и с 55.....

rusiq86
27-09-2009, 11:47
доколкото проучих най-добре свети ксенон на фарове без лупи и с рефлектор и прозрачно стъкло отпред на фара както при 156, няма лупи. Лупата трябва да насочва снопа светлина, но дори го отслабва. Добър е с две години гаранция е, вече обзаведох един пр с 35ватов, е е доста стабилен, предлагат ми и от новите тънки баласти и крушки, някакви мнения за тях? ако някой има снимка как свети вечер 55в ще съм мн задължен.

trustworthy
27-09-2009, 12:00
доколкото проучих най-добре свети ксенон на фарове без лупи и с рефлектор и прозрачно стъкло отпред на фара както при 156, няма лупи...

Проучването ти е вярно, но с уточнението, че така се свети най-добре в очите на насрещнодвижещия се, който е ей така: :shocking:

rusiq86
27-09-2009, 12:12
задължително забиване максимално надоло! някой има ли някакви данни до колко се нагряват крушки едно друго за темп.говоря.

Satanism
27-09-2009, 12:39
Тънките баласти са боклуци, не слагай такива.Не ти седят на колана, че да ги криеш.
Колкото до снимката, мога да ти снимам довечера моите на нисана, но те са овъррайднати 35 вата крушки с 55В баласти.Което горе-долу е същата работа, де...просто светят по-бяло от спецификацията

Като цяло, ако ти свети добре фара, ще ти свети добре и ксенона...

rusiq86
27-09-2009, 13:01
Свети ми добре, просто искам когато е мокро след дъжд да виждам добре. А и мен да ме виждат добре вечер като пътувам. Ще съм ти благодарен за снимката. ще чакам с удоволствие, моля само за снимка и от вътре на вън как се вужда, и да кажеш спецификата на фара каква е.

Satanism
27-09-2009, 13:04
Да знаеш, че по мои наблюдения, а аз бая коли с бая комплекти съм имал, на дъжд специално ксенона е много гаден!Нищо не се вижда.
Иначе фара ми е като на 156ца 1:1.
Крушката е 35 вата 8000к, на 55в баласт

Kris
27-09-2009, 13:06
Свети ми добре, просто искам когато е мокро след дъжд да виждам добре. А и мен да ме виждат добре вечер като пътувам. Ще съм ти благодарен за снимката. ще чакам с удоволствие, моля само за снимка и от вътре на вън как се вужда, и да кажеш спецификата на фара каква е.

За да виждаш на дъжд добре ти трябват ксенони под 5000к. Иначе заводски крушката която се слага в рефлектора си е 55 вата, няма логика ксенон 55 вата да прави поражения. Имах едни крушки 100 вата, които топят .. ама къде са 55, къде 100

rusiq86
27-09-2009, 13:42
Вс.мои познати са с ксенон 6000к и на дъжд се вижда както трябва, а и ми харесва диамантено бяло като цвят. Просто ми споделиха че можело да има проблеми с рефлектора ако ползвам 55В, затова се чудех какви са градусите които развиват крушките. Иначе си имат ув филтър.

Alexanderbb
27-09-2009, 14:48
Какви градуси колега, зимата като вали сняг си се натрупва по стъклото и не се топи. Крушките си седят студени. Тези хиляди келвини са само за цвета на светене. Аз имам от 2 години 4300К на 55W и мога да кажа че крушката на габарита вреди повече на рефлектора от тази на ксенона

rusiq86
27-09-2009, 14:54
Всяка крушка в процес на работа се нагрява с определена температура, следователно и на ксенона се нагряват малко, питах се каква е тя при обикновена и ксенон крушка. Снимка имаш ли как свети колега! Тунките баласти били с по-продължително време на живот, някой има ли информация затова!

Satanism
27-09-2009, 15:42
Казах ти, че тънките баласти са боклуци, прегряват и се скапват по-бързо.
Започвам да си мисля, че не питаш, а се опитваш да оправдаеш това, което си чул от разни аверчета...
Крушката е относително студена, по-студена от халогенната.

rusiq86
27-09-2009, 15:59
Чета просто какво пише за баластите в офертата, иначе са на една цена. Мерси за инфото колега, това е официално представено, че тънките са два пъти по-дълъг живот и оптимизирана работа. гаранция има на вс за 2 години.

Satanism
27-09-2009, 16:02
Аз ти казвам неофициална информация от човек, който ги внася тия чик*и от Китай/Корея ;)

И аз исках да си слагам тънки, при което той ме заведе при неговата кола, която е с общо 3 комплекта(къси/дълги/халогени) и ме попита, при положение, че има 200 комплекта в гаража с тънки баласти, защо според мен още си държи дебелите ;)

BO
27-09-2009, 20:03
Аз ти казвам неофициална информация от човек, който ги внася тия чик*и от Китай/Корея ;)

И аз исках да си слагам тънки, при което той ме заведе при неговата кола, която е с общо 3 комплекта(къси/дълги/халогени) и ме попита, при положение, че има 200 комплекта в гаража с тънки баласти, защо според мен още си държи дебелите ;)

Ами защото иска да продаде по-скъпите на някой друг, при положение, че и по-дебелите вършат същата работа:th_up:
Примерно :)

п.п с въпрос. Имаме консуматор, който "гълта" определен ток.
Ако крушката е 35 ватова, въпреки, че баласта може да даде и 55 вата, то как 35 ватова круша ще свети с 55 вата, образно да кажем?
Някой има ли снимка на крушка, която си пише, че е 55 вата, защото иначе искате да разбутате всички физични закони.

Satanism
27-09-2009, 20:35
Честно казано не разбрах какво искаш да кажеш?
Аз съм имал 50 и 55 ватови крушки за автърмаркет ксенон.
Имам и 35 вата крушка, която свети на 55 вата баласт и свети по-силно от на 35 вата баласт.Пробвано....

kalata8
27-09-2009, 20:58
Аз ти казвам неофициална информация от човек, който ги внася тия чик*и от Китай/Корея ;)

И аз исках да си слагам тънки, при което той ме заведе при неговата кола, която е с общо 3 комплекта(къси/дълги/халогени) и ме попита, при положение, че има 200 комплекта в гаража с тънки баласти, защо според мен още си държи дебелите ;)
Колега има разлика от дебели баласти до дебели баласти и от тънки до тънки.
Това че са дебели не значи че във всички има едно и също и са минали едни и същи нива на качество.
Защото съм слагал дебели които си светят с години и такива които те удря ток от корпуса ама здрав ток! :tooth:

Satanism
27-09-2009, 21:35
Ако те удари ток от баласта, сега щеше да си в дървен кух куб леко под земята....там си говорим за хиляди волтове, доколкото си спомням...

kalata8
27-09-2009, 21:50
Правилно си спомняш, но това е само стартовия ток, постоянния е около 85V

rusiq86
28-09-2009, 04:02
По-тънките баласти и крушки са със удължен живот, по-нова и скъпа технология, еволюцията демек, това по фабрични данни. Иначебаласт 55В с крушка 55В ще свети доста по добре, а разлиакта в цената е 20 лева нагоре от 35В. А относно дебели или тънки баласти и крушки, цената е една, изборът е мой. В бг тънките са доста отгоре,сиго има защо...

Дайте някоя снимка как свети 55в да сравня и ако може иглед отвътре>навън, мерси и лека че ме боялт очите вече.

Dodo 155
28-09-2009, 07:20
Бая глупости се изписаха ...

Колега,
вземи си 4300К на 35W и съм убеден, че няма да имаш ядове в дъжд, мъгла и т.н. Това е най-силната крушка - 3200 лумена. Всички други са по-слаби, като светлина.

Alexanderbb
28-09-2009, 08:21
колега трудно ще видиш разликата защото никой апарат не снима така както виждат очите ти. Единствено обективно е да го видиш на живо. В допълнение само ще кажа че от както ги сложих не съм пускам дългите светлини. Пролетта един приятел след като пътувахме с неговата кола и аз карах заключи че всичко било ОК само че не разбрал защо през цялото време съм карал на къси (просто бях забравил че колите имат и дълги)

kolev
28-09-2009, 11:16
при пускането на ксенона има голям пиков ток и ако е 55вата може да претовари ел инсталацията.
над 4300к светят по-гадно в дъжд.
насочването максимално надолу ти създава проблем с видимоста.
фаровете с ксенон НЕ задържат сняг.

Old Fox
28-09-2009, 12:24
фаровете с ксенон НЕ задържат сняг.

Aми...
И защо тогава всички фабрични ксенони вървят задължително с умивателна уредба на фаровете?

Satanism
28-09-2009, 12:28
Aми...
И защо тогава всички фабрични ксенони вървят задължително с умивателна уредба на фаровете?

Истината е, че е така...но е истина и че никога не съм имал проблеми зимата с ксенони....

Alexanderbb
28-09-2009, 12:56
фаровете с ксенон НЕ задържат сняг.[/QUOTE]

Абе имаше един стар виц дето Иванчо питал "аз на чаршафа ли да вярвам или на оная си работа". Това е и причината да съм категоривно против ксенон на долните фарове за мъгла

kolev
28-09-2009, 17:45
бе то и аз съм против. ксенони само на късите и то неповече от 5000к и 35вата според мен. виж за офроуд за яко осветяване е друго.

Satanism
28-09-2009, 21:57
35W крушка на 55W баласт
8000 келвина крушка Н1, като заради овъррайда свети като около 6....

Колата е с дясна дирекция, за това десния фар свети надолу, а левия по-нагоре, иначе са наведени почти максимално надолу.

Dodo 155
28-09-2009, 22:01
35W крушка на 55W баласт
8000 келвина крушка Н1, като заради овъррайда свети като около 6....

Колата е с дясна дирекция, за това десния фар свети надолу, а левия по-нагоре, иначе са наведени почти максимално надолу.
Съжалявам, но ще те разочаровам - свети доста слабо за ксенон!
Това е моето мнение :-|
Разликата с 4300 или 5000 е доста осезаема ;)

Satanism
28-09-2009, 22:16
Позволи ми да изразя съмнение относно възможностите ти да прецениш реално колко светят, при положение, че гледаш снимка от телефон, било то и хубав....

Колата с жълтия номер отсреща е БМВ 7ца, а не Клио...това ще ти даде горе-долу представа за разстоянието ;)

Dodo 155
01-10-2009, 23:20
Позволи ми да изразя съмнение относно възможностите ти да прецениш реално колко светят, при положение, че гледаш снимка от телефон, било то и хубав....

Колата с жълтия номер отсреща е БМВ 7ца, а не Клио...това ще ти даде горе-долу представа за разстоянието ;)
Абе аз си нося очилата, ама ти май живееш в заблуда ;)
Ето ти малко снимки от Нокиа Е50 на ксонон 35W - 4300К ;)
Надявам се, че се ориентираш колко е силата на живачната лампа на уличното осветление и как съседите отсреща могат да не палят лампи :new_Eyecrazy:
Сори за качеството, но толкова може мобилен апарат през стъклото :razz:
Нарочно съм снимал снопа светлина, за да не кажеш, че съм на дълги, въпреки че нямам ксенон на тях, защото е безмислено ;)

DarkKnight
02-10-2009, 11:00
35W крушка на 55W баласт
8000 келвина крушка Н1, като заради овъррайда свети като около 6....

Колата е с дясна дирекция, за това десния фар свети надолу, а левия по-нагоре, иначе са наведени почти максимално надолу.

Не искам да се сметне като нападка, но кристал вижън на филипс свети доста по-добре:new_Eyecrazy:. Ако това ще е резултата ще си остана с тях :blush:

Sm0k
02-10-2009, 18:00
Не искам да се сметне като нападка, но кристал вижън на филипс свети доста по-добре:new_Eyecrazy:. Ако това ще е резултата ще си остана с тях :blush:

Е много ясно, че кристъл вижън свети добре... като е забранен в Европа. То и фарове като за "Рали Финландия" можеш да си сложиш, и тогава още по-добре може да светнат ;)

DarkKnight
02-10-2009, 18:16
Е много ясно, че кристъл вижън свети добре... като е забранен в Европа. То и фарове като за "Рали Финландия" можеш да си сложиш, и тогава още по-добре може да светнат ;)

Незнаех че е забранен :hmm:
А защо е забранен, като нито заслепява нито грее :?

EDIT: А как ще ме хванат че съм с кристал вижън? Ще ме накарат да си разглабям фара ли :screwy: :rotfl:

rusiq86
02-10-2009, 20:23
Поръчах ксенона, чакам го и ще го сложим :) мерси на колегите за снимките

Satanism
03-10-2009, 00:50
Незнаех че е забранен :hmm:
А защо е забранен, като нито заслепява нито грее :?

EDIT: А как ще ме хванат че съм с кристал вижън? Ще ме накарат да си разглабям фара ли :screwy: :rotfl:

Moже и това да те накарат...
Тук в Англия глобяват за страничен мигач, защото не бил сертифициран по не знам си кой стандарт, 30 паунда на крушка...

Колкото до светлината на колегата, моя рефлектор е на 11г., неговия - на 2....
Да не говорим, че е на бая по-осветено място ;)

Sm0k
03-10-2009, 01:21
А защо е забранен, като нито заслепява нито грее :?

EDIT: А как ще ме хванат че съм с кристал вижън? Ще ме накарат да си разглабям фара ли...

Ами доколкото знам, не се продава от официалните представители на Филипс е Европа, щото свети по-силно отколкото е позволено по стандарта тук, но може и да бъркам. Все пак някъде бях чел, че са само DOT съвместими, но не и ECE, т.е. не са по европейските регулации, ама сега не мога да открия къде съм го прочел. И в европейските сайтове на Филипс нищо не се казва тях, има ги само в американската част.

Така или иначе не вярвам да голобяват в България за нещо такова, още по-малко пък да се разглабят фарове по пътя ;) Пък и при толкова гаражно монтирани ксенони, най-малкия проблем са твойте халогенни крушки ;)

MaDHaCkEr
03-10-2009, 03:58
Аз също съм с 4300к 35W и съм много доволен. Ползвам го вече повече от година и нямам никакви оплаквания. Зимата не съм имал проблеми със паленето определено усетих разликата като сложих ксенона, за дълги съм забравил вече защото ми свети по-силно от дългите.

Dodo 155
03-10-2009, 08:00
Колкото до светлината на колегата, моя рефлектор е на 11г., неговия - на 2....
Да не говорим, че е на бая по-осветено място ;)
Котка по гръб не пада :roll2:
Всичко идва от температурата на светлина ;)
Ако сложа 8000К и моята ще свети по-слабо, което е разбираемо - 2500 лумена, в сравнение с другата - 3200 лумена.
Отделно различният цвят се поглъща по-различен начин от пътя.
Другата ми кола е с лупи, на 7 години, 5000К и пак свети по-силно от твоя рефлектор.
С други думи - не знам каква марка е ксенонът ти, но от снимките си личи, че е слаб за такъв вид светлина.
Ще избера тъмна улица и ще снимам пак, но не се надявай да е по-различно. Бях избрал слабо осветено място, за да видиш какво сияние прави живачната крушка и фарът ;)

Satanism
03-10-2009, 13:11
Не знам, дълги не ми се налага да включвам,...това ми е достатъчно ;)

DarkKnight
05-10-2009, 09:16
Moже и това да те накарат...
Тук в Англия глобяват за страничен мигач, защото не бил сертифициран по не знам си кой стандарт, 30 паунда на крушка...


Аз в англия си нямам работа да карам (все пак не мисля че ще мога да карам в насрещното :blush:), а на визия светат като най обикновени сини крушки от 10 лв. (само осветяването е различно). Дори и да отида не вярвам да ме накарат да ги сваля, а и да ме накарат надписа пада със спирт ;)


Ами доколкото знам, не се продава от официалните представители на Филипс е Европа, щото свети по-силно отколкото е позволено по стандарта тук, но може и да бъркам. Все пак някъде бях чел, че са само DOT съвместими, но не и ECE, т.е. не са по европейските регулации, ама сега не мога да открия къде съм го прочел. И в европейските сайтове на Филипс нищо не се казва тях, има ги само в американската част.

Така или иначе не вярвам да голобяват в България за нещо такова, още по-малко пък да се разглабят фарове по пътя ;) Пък и при толкова гаражно монтирани ксенони, най-малкия проблем са твойте халогенни крушки ;)

Crystal Vision Set 12V 55W 4300К, тъй че не разбирам кое е по-силно от ксенона.
Не виждам как те са по-опасни от ксенона, особено при положение, че фаровете ми са регулирани (за разлика от половината народ със ксенони ;))

Sm0k
05-10-2009, 11:51
Crystal Vision Set 12V 55W 4300К, тъй че не разбирам кое е по-силно от ксенона.
Не виждам как те са по-опасни от ксенона, особено при положение, че фаровете ми са регулирани (за разлика от половината народ със ксенони ;))

Аз точно това казах. Не светят по-силно от ксенона и не са по-опасни. Всичките къстъм ксенони от по 120 лв., монтирани върху ръждясалите рефлектори на Голф2 в близкия гараж, са много по-дразнещи като ти изкочат насреща :) Просто отбелязах факта, че филипс не ги продават в Европа :)
И като стана дума, така информативно да попитам, твоите от къде си ги купил ;)

DarkKnight
05-10-2009, 12:40
Аз точно това казах. Не светят по-силно от ксенона и не са по-опасни. Всичките къстъм ксенони от по 120 лв., монтирани върху ръждясалите рефлектори на Голф2 в близкия гараж, са много по-дразнещи като ти изкочат насреща :) Просто отбелязах факта, че филипс не ги продават в Европа :)
И като стана дума, така информативно да попитам, твоите от къде си ги купил ;)

Аз имах предвид, че би трябвало да влиза в стандартите ;) А иначе един приятел ми ги взе с отстъпка от някакво представителство на филипс (не знам къде точно). Възможно е да не се продава, ама чак забранен :gruebel:

Sm0k
05-10-2009, 15:12
Аз имах предвид, че би трябвало да влиза в стандартите ;) А иначе един приятел ми ги взе с отстъпка от някакво представителство на филипс (не знам къде точно). Възможно е да не се продава, ама чак забранен :gruebel:

Гледай сега, понеже и аз не съм сигурен, имам спомен, че някъде преди време бях прочел нещо такова, когато си търсех крушки за мен, но може и да греша, най-лесно е да проверим. И според мен няма причина 4300К халогенна крушка да е забранена в Европа, но факт е че в PAL-Guide (http://www.pal-guide.com) не излиза да се предлагат такив крушки от Philips, за колите с H1 и H7, каквито са нашите. Не пише и нищо за тях в европейските сайтове на Philips, има ги само в американската версия.

Понеже, пак казвам, че не съм абсолютно сигурен, най-лесно е да проверим, щото не искам да заблудим някой колега, може пък да се окажат напълно легални :) Ето какво пише на сайта филипс по върпса за регулациите в Европа:
Note on regulations



European regulations guarantee road safety. All signalling and headlamps on European cars must receive ECE certification.
Headlighting, signalling and other lamps that have received ECE approval bear an "E" mark (E1, E2...) and must have a certification number, i.e. E1-2C3.

It should be noted however that the E13 regulation does not ensure the same quality standards.


The ECE regulation for headlighting lamps is divided into two categories: R37 for halogen and incandescent lamps; R99 for Xenon HID lamps. These two ratings indicate that the lamp has been certified.

A lamp may be defined by its nominal voltage, its energy consumption, the shape of its bulb or its category (H1, H4, R5W, P21W...).

http://www.lighting.philips.com/in_en/consumer/carlighting/5_customer_service/basics.php?main=in_en_consumer_lighting&parent=89083467512&id=in_en_car_lighting&lang=en

Който има такива и му се занимава да извади едната от фара и да погледне има ли някъде буквата E, последвата от някаква цифра. Трябва да е написано някъде по металните пластини на крушката. Ако има Е значи съотвества на стандартите :)

DarkKnight
05-10-2009, 15:49
Довечера ще проверя и ще пиша, но това е поредната простоия на ЕС за взимане на пари от лицензи и сертификати :censored:

DarkKnight
05-10-2009, 20:06
Ето снимка на крушката. Явно наистина не стават за ползване тук по закон :blush: :blush: :blush:

mordohy
05-10-2009, 21:55
А дали не е само търговски трик,щото съм купувал доста крушки,на които пише същото,пък се продават в Европа.
Колкото за ксенона,всичко си е индивидуално.Първия ми беше на ТЮВ и всички казваха ,че се вижда прекрасно.Според мене,само заслепявах насрещните и нали съм си кьорав,постоянно си присвивах очите,та да наточа астегматизма и останалите си придобивки.Беше 7200 и определено на дъжд не се виждаше почти нищо.Сега съм с 6200 и положението е малко по-добро,но определено ще си търся крушки 4300К.За такива ,като мене ,високите стойностти не са здравословни!

Sm0k
05-10-2009, 23:19
Беше 7200 и определено на дъжд не се виждаше почти нищо.Сега съм с 6200 и положението е малко по-добро,но определено ще си търся крушки 4300К.За такива ,като мене ,високите стойностти не са здравословни!

Високите цветни температури на мокро и в лошо време не са много вървежни по принцип, не само при тебе. Крушките за лошо време са жълти, даже доста по-жълти от нормалната жълта крушка. Едно време (като бях малък ;) ) колите дето имаха фарове за мъгла (което беше рядкост), бяха с едни лимонено жълти крушки, ама май и сега се продават такива тук там :) Явно бялата светлина доста се поглъща когато асфалта е мокър, ама не мога да си обясна защо точно се появава тоя ефект, който знае да каже :) При халогенни крушки на мокро, със сигурност нормалната жълта крушка свети по-добре от бяла халогенна, ама с ксенон не знам как е. Който има такъв да каже как му се вижда на дъжд, щото все пак там силата на светлината и видимостта са съвсем други :)

DarkKnight
06-10-2009, 08:59
А дали не е само търговски трик,щото съм купувал доста крушки,на които пише същото,пък се продават в Европа.
Колкото за ксенона,всичко си е индивидуално.Първия ми беше на ТЮВ и всички казваха ,че се вижда прекрасно.Според мене,само заслепявах насрещните и нали съм си кьорав,постоянно си присвивах очите,та да наточа астегматизма и останалите си придобивки.Беше 7200 и определено на дъжд не се виждаше почти нищо.Сега съм с 6200 и положението е малко по-добро,но определено ще си търся крушки 4300К.За такива ,като мене ,високите стойностти не са здравословни!

Предполагам че не са искали да дадът пари за сертификат от ЕС и за това са си вързали гащите с надписа.
Ами и с кристалките не е особенно добро положението при мокър софийски асфалт. Иначе по магистралата и да е мокро пак е добре. В София май само халогени помагат на мокро.


Високите цветни температури на мокро и в лошо време не са много вървежни по принцип, не само при тебе. Крушките за лошо време са жълти, даже доста по-жълти от нормалната жълта крушка. Едно време (като бях малък ;) ) колите дето имаха фарове за мъгла (което беше рядкост), бяха с едни лимонено жълти крушки, ама май и сега се продават такива тук там :) Явно бялата светлина доста се поглъща когато асфалта е мокър, ама не мога да си обясна защо точно се появава тоя ефект, който знае да каже :) При халогенни крушки на мокро, със сигурност нормалната жълта крушка свети по-добре от бяла халогенна, ама с ксенон не знам как е. Който има такъв да каже как му се вижда на дъжд, щото все пак там силата на светлината и видимостта са съвсем други :)

Ами и синя светлина, но от халогените, осветява много добре. Май въпроса е от ъгала на падане на светлината. Ех защо не внимавах по тия предмети :blush:

morfius
07-10-2009, 11:56
Я да питам тия Филипс Кристал вижън позволяват ли нормална регулация на фарове на 156 ца... защото с ксеноните светлинното петно няма грам общо с истината?
И ако да - от къде се намират такива, след 4 опита да докарам компромис м/у осветеност и липса на заслепяване на насрещните, си мисля за халогени с усилен сноп... все ще заслепяват по-малко при правилно регулирани фарове.

Sm0k
07-10-2009, 12:08
Я да питам тия Филипс Кристал вижън позволяват ли нормална регулация на фарове на 156 ца... защото с ксеноните светлинното петно няма грам общо с истината?
И ако да - от къде се намират такива, след 4 опита да докарам компромис м/у осветеност и липса на заслепяване на насрещните, си мисля за халогени с усилен сноп... все ще заслепяват по-малко при правилно регулирани фарове.

Със Philips BlueVision (бели +30% усилени) и с VisionPlus (+50%) няма никакъв проблем с регулирането, те са си нормални H1 халогенни крушки (при мен са H1 де ;) ). Петното пред колата има същата форма, като ги спреш срещу стена отрязването в ляво си е точно както трябва да бъде, просто светят малко по-силно и малко по-далеч. С кристалВижън да каже колегата DarkKnight как е, но предполагам, че и с тях няма проблем. Ако държиш да не пречиш на околните и в същото време да виждаш добре има едни Philips NightGuide - те светят в три цвята, в ляво е жълто за да не заслепява, в дясно е бяло за да виждаш хубаво знаците и пешеходците, а в центъра (пред колата) е нормална светлина, но усилена.
Все пак за да не излиза, че правим реклама, да отбележа, че има и други фирми които предлагат усилени или бели халогенни крушки. Осрам имат такива модели, пък всъщност май повечето от известните производители имат.

DarkKnight
07-10-2009, 14:37
Я да питам тия Филипс Кристал вижън позволяват ли нормална регулация на фарове на 156 ца... защото с ксеноните светлинното петно няма грам общо с истината?
И ако да - от къде се намират такива, след 4 опита да докарам компромис м/у осветеност и липса на заслепяване на насрещните, си мисля за халогени с усилен сноп... все ще заслепяват по-малко при правилно регулирани фарове.

Самата лампа е едно към едно със стандартна (ако довечера не ме мързи много ще снимам едната до нормална). А иначе снопа е същия като на нормална крушка, но е друг цвят и е по-силена. За заслепяване - карал съм пред моята кола и не заслепяват ;)

П.П. Можеш да ги намериш в по-големите магазини за аксесоари, но не трябва да са повече от 70лв. (все пак такава им беше цената преди 1 година)
Ако искаш пиши да направя една-две снимка да видиш петното :)


Със Philips BlueVision (бели +30% усилени) и с VisionPlus (+50%) няма никакъв проблем с регулирането, те са си нормални H1 халогенни крушки (при мен са H1 де ;) ). Петното пред колата има същата форма, като ги спреш срещу стена отрязването в ляво си е точно както трябва да бъде, просто светят малко по-силно и малко по-далеч. С кристалВижън да каже колегата DarkKnight как е, но предполагам, че и с тях няма проблем. Ако държиш да не пречиш на околните и в същото време да виждаш добре има едни Philips NightGuide - те светят в три цвята, в ляво е жълто за да не заслепява, в дясно е бяло за да виждаш хубаво знаците и пешеходците, а в центъра (пред колата) е нормална светлина, но усилена.
Все пак за да не излиза, че правим реклама, да отбележа, че има и други фирми които предлагат усилени или бели халогенни крушки. Осрам имат такива модели, пък всъщност май повечето от известните производители имат.

Ами аз съм пробвал още 2-3 марки и моите най-много ми харесват.
П.П. И аз останах с впечатление от това което съм виждал, че от халогените крушки, най-добре осветяват тези на филипс (за жалост не са минали всичките сертификати за пред ЕС).

morfius
07-10-2009, 16:01
Със Philips BlueVision (бели +30% усилени) и с VisionPlus (+50%) няма никакъв проблем с регулирането, те са си нормални H1 халогенни крушки (при мен са H1 де ;) ). Петното пред колата има същата форма, като ги спреш срещу стена отрязването в ляво си е точно както трябва да бъде, просто светят малко по-силно и малко по-далеч. С кристалВижън да каже колегата DarkKnight как е, но предполагам, че и с тях няма проблем. Ако държиш да не пречиш на околните и в същото време да виждаш добре има едни Philips NightGuide - те светят в три цвята, в ляво е жълто за да не заслепява, в дясно е бяло за да виждаш хубаво знаците и пешеходците, а в центъра (пред колата) е нормална светлина, но усилена.
Все пак за да не излиза, че правим реклама, да отбележа, че има и други фирми които предлагат усилени или бели халогенни крушки. Осрам имат такива модели, пък всъщност май повечето от известните производители имат.

To като четох по сайтовете, тия 2 те ми направиха впечатление, кристал вижън и найт гайд дубъл...

Kris
07-10-2009, 17:21
Със Philips BlueVision (бели +30% усилени) и с VisionPlus (+50%) няма никакъв проблем с регулирането, те са си нормални H1 халогенни крушки (при мен са H1 де ;) ). Петното пред колата има същата форма, като ги спреш срещу стена отрязването в ляво си е точно както трябва да бъде, просто светят малко по-силно и малко по-далеч. С кристалВижън да каже колегата DarkKnight как е, но предполагам, че и с тях няма проблем. Ако държиш да не пречиш на околните и в същото време да виждаш добре има едни Philips NightGuide - те светят в три цвята, в ляво е жълто за да не заслепява, в дясно е бяло за да виждаш хубаво знаците и пешеходците, а в центъра (пред колата) е нормална светлина, но усилена.
Все пак за да не излиза, че правим реклама, да отбележа, че има и други фирми които предлагат усилени или бели халогенни крушки. Осрам имат такива модели, пък всъщност май повечето от известните производители имат.

А колко вата са в крайна сметка усилените на Филипс ?

Sm0k
07-10-2009, 19:04
П.П. И аз останах с впечатление от това което съм виждал, че от халогените крушки, най-добре осветяват тези на филипс (за жалост не са минали всичките сертификати за пред ЕС).

И аз съм най-доволен от тях (въпреки че това май вече е бистрено), карам с такива и за това за BlueVision, VisionPlus и Premium, споделих от опит, че няма проблем със заслепяването насреща и с формата на петното.


А колко вата са в крайна сметка усилените на Филипс ?

Всичките са като стандартни крушки по 55W. И на другите марки услитените пак са по толкова. Самия ефект за по-силна светлина не се постига с мощност (и аз незнам как го правят), но мощността е същата, за сметка това живота на крушката е по-къс (в това отношение май усилените на филипс карат повече от осрам например). А пък крушките над 55W, освен че нямат хомологация, има вероятност да стопят и рефлекторите или някоя пластмаса по фара :)

P.S. май започнахме много да излизаме от темата, незнам дали скоро няма да е време за разделяне или някаква такава рокада :)

morfius
08-10-2009, 11:59
Tя темата вече оцапана...
От едно и също количество ток (4.6 А за 55 вата) можеш да преработиш едно и също количество сумарна енергия - светлинна и топлинна.
Та въпроса е тия халогенни крушки (кристала и найтгайда) дали светят по-силно за сметка на намалени загуби или са просто търговски трик?
Отделно до колко по-бързо изгарят е интересна тема.

Sm0k
08-10-2009, 12:48
Tя темата вече оцапана...
От едно и също количество ток (4.6 А за 55 вата) можеш да преработиш едно и също количество сумарна енергия - светлинна и топлинна.
Та въпроса е тия халогенни крушки (кристала и найтгайда) дали светят по-силно за сметка на намалени загуби или са просто търговски трик?
Отделно до колко по-бързо изгарят е интересна тема.

Абе не е само трик. Със сигурност светят по-силно и със сигурност горят по-бързо :) А те все пак са халогенни, незнам състава на газа какво отношение има?

rusiq86
08-10-2009, 20:24
Отървахме коня вече!

rusiq86
14-10-2009, 23:30
Сложих ксенончето, регулирах го и е супер сега, сложих х7 6000к,35В, отказах се от 55ватовият. Повече от доволен за цената която платих в пъти по-малка от останлалите :) Преди бях свикнал да си пускам халогените за да виждам по-добре канафките въпреки че ми светеха мн добре фаровете, сега няма разлиак работят или не:metal:

Sm0k
15-10-2009, 01:28
Сложих ксенончето, регулирах го и е супер сега, сложих х7 6000к,35В, отказах се от 55ватовият. Повече от доволен за цената която платих в пъти по-малка от останлалите :) Преди бях свикнал да си пускам халогените за да виждам по-добре канафките въпреки че ми светеха мн добре фаровете, сега няма разлиак работят или не:metal:

Е канавката е много важна... ще изкочи някой заек от там, ще ти отнеме предимството и ситуацията е налице... Сигурно го знаеш, ама т.нар. халогени, известни в закона и като "фарове за мъгла", се ползват само при определени атмосферни условия, например мъгла (както и силен дъжд и сняг) ;)

rusiq86
15-10-2009, 01:38
Приятел знам го това, щом имам книжка толкова години вече сиго съм наясно със закона. Колата е със спортно окачване и големи джантета, не искам да одера нещо само защото лампите не работят (При 90 градуса завойче в тъмна и тясна улица кво на бордюра ли да се кача!). Халогените ми винаги са били регулиртани ниско, не като 70% от фарове, халогени, ксенони на автомобилите по пътищата. Не виждам с какво постът ти има отношение по темата!! Аз решавам дали ще палщам глоби за това нали?! Не е нужно да отговаряш на поста ми, реторичен е! като има нещо ЛС моля, стига зацапване мама му стара.
п.п. Ще снимам и ще постна снимки :) монтирах го аз, сравнително лесно бе, стана мн прегледно и подредено, засега никакви проблеми. Забелязах че днес сутринта около 8 по слънце се вижда снопа светлина от фаровете :thumbup:

Jivko7777
15-10-2009, 02:00
Приятел знам го това, щом имам книжка толкова години вече сиго съм наясно със закона. Колата е със спортно окачване и големи джантета, не искам да одера нещо само защото лампите не работят (При 90 градуса завойче в тъмна и тясна улица кво на бордюра ли да се кача!). Халогените ми винаги са били регулиртани ниско, не като 70% от фарове, халогени, ксенони на автомобилите по пътищата. Не виждам с какво постът ти има отношение по темата!! Аз решавам дали ще палщам глоби за това нали?! Не е нужно да отговаряш на поста ми, реторичен е! като има нещо ЛС моля, стига зацапване мама му стара.
п.п. Ще снимам и ще постна снимки :) монтирах го аз, сравнително лесно бе, стана мн прегледно и подредено, засега никакви проблеми. Забелязах че днес сутринта около 8 по слънце се вижда снопа светлина от фаровете :thumbup:

Айде ще чакаме снимките ;)