Log in

View Full Version : Леко прекъсване от клапани



vladimirrrr
27-09-2009, 08:16
Алфа Ромео 155 1.8,8клапана,92г.Като загрее започва на моменти да прекъсва.След диагностика се оказа че запалителна и горивна система са отлични,маркучи за вакуум и въздух подменени и пак прекъсва.Отварям капака на клапаните и измерих хлабините,4-те на всмукателния вал стегнати с 0,07мм.под долната граница от 0,38-0,45 по книга,на изпускателния само два бяха стегнати от допуска 0,43-0,50.Сега чакам да ми доставят пуловете за да сглобявам.Възмойно ли е това да е причина за прекъсване при загрял мотор като се разширят металите?Всичко по електрическата част е проверено и обслужено,компресия 9,5 на 4-те цилиндъра,веригата е натегната.Свещи Denso Iridium,кабели сменени.

Furious 155
27-09-2009, 12:11
прекъсване или претрисане?

vladimirrrr
28-09-2009, 12:40
Нещо като придърпване.Колко трябва да бъде компресията по манометър за читав мотор

vladimirrrr
30-09-2009, 06:49
Оправено,проблема беше-в резултат на горене на масло от пропускане на гумички на клапани се образува нагар по свещите,който при загрял двигател нарушава правилното образуване на искра и колата прекъсва.След смяна на гумички и почистване на нагара колата заработи отлично и цвета на електродите се промени.

MUROMAN
30-09-2009, 19:47
Koлко струват тия гумички на клапаните,че при мен яко лапа масалце? Трудно ли се сменят?

vladimirrrr
01-10-2009, 07:31
Гумичките струват 8,50лв.на фирма Geotse(немски).Сменят се без да се сваля глава с приспособление което натиска клапаните,хубаво е да си купиш 1 м.въже 0,8мм.дебело което да пъхнеш през дупката за свеща за да опре буталото плътно в него при Г.М.Т. и тогава натискаш със скобата.След като поставиш гумичките е хубаво да ги причукаш леко с подходяш дорник и чукче докато легнат върху периферията на водача.

MUROMAN
01-10-2009, 08:07
Приятел ти от къде си? Не пише в подписа,сега нямам време ,но тия дни ще ти пиша на лино да измислиме нещо за тия гумички.

vladimirrrr
02-10-2009, 06:46
От Шумен съм колега.Ако дойдеш не е проблем да ги сменя.

toki4a
02-10-2009, 07:23
Приятел ти от къде си? Не пише в подписа,сега нямам време ,но тия дни ще ти пиша на лино да измислиме нещо за тия гумички.

нещтее само гумичкии:bad_evil:

MUROMAN
02-10-2009, 22:25
нещтее само гумичкии:bad_evil:

Верно не ще май само гумички.Мамата си е ебало,почвам да пестя от закуски за сегменти.:bored:

WhitePower
02-10-2009, 22:41
имах така един клиент , палеше трудно и двигателя попристрисаше и имаше едно леко придърпване във ниските обороти
след като му изчистих инжекторите във ултразвуковата вана и колата се оправи частично ( щото и вала му беше заминал ) след смяната и на вала колата мърка като котенце
вижте си инжекторите кои приплюва и кои разпръсква може това да е проблема
на пунто Гт гилдията съм изчистил всичките и хората са много доволни , но не давам 100% гаранция че е от тях , а веднъж свалени наи добре е да се изчистят

ALFA CORSE
29-04-2010, 21:06
Гумичките струват 8,50лв.на фирма Geotse(немски).Сменят се без да се сваля глава с приспособление което натиска клапаните,хубаво е да си купиш 1 м.въже 0,8мм.дебело което да пъхнеш през дупката за свеща за да опре буталото плътно в него при Г.М.Т. и тогава натискаш със скобата.След като поставиш гумичките е хубаво да ги причукаш леко с подходяш дорник и чукче докато легнат върху периферията на водача.

Дайте съвет с какво приспособление се изкарват старите гумички без махане на главата?

toki4a
29-04-2010, 21:32
Дайте съвет с какво приспособление се изкарват старите гумички без махане на главата?

ами с приспособление има го по сервизите отвива се едната свещ завива се накраиника на нейно место пуска се въздух под налягане камто 8 амосвери:;)и си бачкаш с скобите като пич;):beer:

vladimirrrr
01-05-2010, 06:42
Приспособлението за натискане на клапана е подобно по външен вид на скоба за клапани на лада,размерите са малко по различни,едното рамо се поставя на една от шпилките(най-близката до съответния клапан) която държи горната част на лагера на разпр.вал.Не всеки има компресор,затова е описан метода с въжето което опира в клапана и не позволява той да потъва.За издърпване на гумичките се ползват комбинирани клещи(продават и специализирани за тази дейност)

ALFA CORSE
01-05-2010, 10:01
За издърпване на гумичките се ползват комбинирани клещи(продават и специализирани за тази дейност)

Точно това ме интересуваше, какви клещи да си взема за да е най-удобно и лесно ваденето на старите гумички, тъй като пречи и самият клапан.

ЕДИТ:

Сдобих се с това, мисля че ще свърши работа:

vladimirrrr
02-05-2010, 08:15
Точно това имах в предвид,Force ли е марката и от къде ги купи колега?

ALFA CORSE
02-05-2010, 11:36
Точно това имах в предвид,Fors ли е марката и от къде ги купи колега?

Да, на Force са. Иначе от магазин за инструменти във Варна.

virusalfa
05-05-2010, 11:05
Гумичките струват 8,50лв.на фирма Geotse(немски).Сменят се без да се сваля глава с приспособление което натиска клапаните,хубаво е да си купиш 1 м.въже 0,8мм.дебело което да пъхнеш през дупката за свеща за да опре буталото плътно в него при Г.М.Т. и тогава натискаш със скобата.След като поставиш гумичките е хубаво да ги причукаш леко с подходяш дорник и чукче докато легнат върху периферията на водача.Операцията става с тръбно ключе/10 мисля,по-ти е под ръка/.А хлабините на клапаните е добре да са леко в "плюс",но в рамките на допуските/демек по-в горната граница/.Италианските двигатели работят по-добре с леко "хлабави" клапани.
:yes:

---------- Post added at 08:05 ---------- Previous post was at 08:02 ----------


имах така един клиент , палеше трудно и двигателя попристрисаше и имаше едно леко придърпване във ниските обороти
след като му изчистих инжекторите във ултразвуковата вана и колата се оправи частично ( щото и вала му беше заминал ) след смяната и на вала колата мърка като котенце
вижте си инжекторите кои приплюва и кои разпръсква може това да е проблема
на пунто Гт гилдията съм изчистил всичките и хората са много доволни , но не давам 100% гаранция че е от тях , а веднъж свалени наи добре е да се изчистят
Да,ама при сваляне на инжекторите с рейката често изпадат или се повреждат уплътненията.Намират ли се такива уплътнения?Щото за една 75 1,8IE от Испания се намериха.Тук няма.

ALFA CORSE
07-05-2010, 22:11
Операцията става с тръбно ключе/10 мисля,по-ти е под ръка/.
12ката е идеално за целта ;)