Log in

View Full Version : Кола втора ръка - от България или на ход от Западна Европа?



koolio
28-09-2009, 11:00
Провокиран от друга тема, реших да пусна тази. според вас по-добре ли е да си купиш кола от автокъща в България или да си докараш на ход? Аз лично доскоро мислех, че за лаик не е добре да ходи до чужбина и сам да избира, но, виждайки някои докарани на ход коли, включително на колега от форума, се убедих в обратното. Предпочитам да набутам някоя и друга стотачка пътни разходи отколкото няколко хилядарки за ремонт. А вие?

ФЕРАРИСТ
28-09-2009, 11:25
Никоя автокъща в БГ повече не мое ме фане за клиент, не че съм парен, досега все късмет съм вадил, но много примери за обратното съм видял - да отидеш да си досуркаш кола на ход също е риск, макар и по малък, но изисква повече време.....и търсене ако нямаш човек там......

Mind_Control
28-09-2009, 11:45
Ако си добър в познанията си по колите и говориш добре езика в страната където отиваш- 100% е по добре сам да си докараш колата и то не от турска автокъща, а от човек.

Ако не отговаряш на горното описание шансът е 50 на 50 да попаднеш на четава кола и да нямаш проблеми с докарването. Толкова е и шансът в България.

PEPI-2ALFA
28-09-2009, 11:49
Аз март месец си докарах от Германия 146-ца 1.6ТС. В радиус 100-тина км. от града на моя приятел, при който спахме, имаше само 5-6 алфи. Търсих кола до 800-900евро. Моята я платих 1000, 99г. първа регистрация- някои казват , че скъпо съм я платил там, не знам. За легендите, че в Германия са по-почтени търговците - вярно колата е на 235000км. (не вярвам да са го връщали), но при последния ремонт или смяна на агренаж са и сложили водна помпа от 1.4двигател, с по-голям диаметър на ролката и ремъка беше натегнат до край. Как въобще съм се прибрал с нея още се чудя, при това на ... доста газ по пътя. Колата при търговеца (шиптър) не можа да запали, дръпнахме я до близкия БОШ-сервиз, момчето закачи някакъв тестер и каза ОК. Преди това гледах няколко 145-ци - на коя скоростите нямало да издържат пътя, на коя двигателя правил "паф-паф", та така. Накрая за да се приберем за малко да взема 106 дизел. До сега съм сменил агренажа с прикачните неща около него, 3 датчика(температура, колянов и разпределителен вал), 3 релета и ремонт на несветещи крушки в таблото, пръскалка на задния прозорец, централно заключване на 1 врата, такова дребни дефекти. Другия приятел, с който тръгнахме оттук си купи 156 1.9д и за сега не е имал проблеми.

santo_traficante
28-09-2009, 12:10
в чужбина за кола се ходи ако си приготвил да купуваш кола за 20000лв++++
никога няма да отида да бия път и разправия за една кошара дето струва 5000лв в България....
доста коли съм си купил от Германия и до този извод съм стигнал

fred
28-09-2009, 12:48
И аз смятам, че ако не пътуваш до страната редовн, няма смисъл да се блъскаш из чужбина, в БГ има избор,

AntiLuuP
28-09-2009, 12:53
. според вас по-добре ли е да си купиш кола от автокъща в България или да си докараш на ход?
На ход е доста рискувано, но пък от друга страна ако колата е от Германия примерно, има TUV и я закупиш от човек мисля че няма да имаш проблем... въпреки че всичко е относително, купуването на стара кола е късмет, дори новите оказват дефекти кво остава за старите....
Някой каза че ако е кола за 5к не си заслужава и аз съм на същото мнение... тази кола в германия сртува 5 а в БГ 6-7 като си направиш проста сметка пътни разходи спане ала бала си излиза същото ....

koolio
28-09-2009, 13:01
Да бе, само че като си докарвам колата от Германия ще я купя оттам за 2500 евро и с докарването ще ми излезе най-много 3000-3200. А джамбазинът купува за 1000 евро, докарването и напудрянето му излизат примерно още толкова и си слага още 1000 - 1500 евро печалба.
Освен това в Германия ще мога да видя дали купувам кола на 200 000 - 250 000 хиляди километра или на 400 000 - 500 000 хиляди, а тук все ще е на 160 000.

pakumba
28-09-2009, 13:03
Интересното е, че сега търся капа и сравнявам цените в мобиле.де и аутоскоунт.ит- като гледам няма толкова евтини коли, като тук- демек там вземат за 500 евро и айде чао. ами че капа 2000 год в мобиле.де започва от 2000 евро и стига до 4 спокойно, а тук може и за под 4000 лв да си я намериш- не че цената е гаранция за качеството, но си представям какво вземат. от друга стра, там като отидеш и кво- страта чужда, езика чужд, всякакви магарии с документите излизат, после да тръгнеш с нея да се връщаш и да стане нещо.... дори един маркуч да изпраска, ама да си в 2 посред нощ в някво сръбско село/например/ и кво прайм.... познавам хора с такива случки, после хем ти излиз апо-скъпо, хем пак ти е скапана колата, а най-важното колко нерви са това.... определно з амен най-добрия вариант е познат отива и я гледа, казва ок е колата за мен, намираш автовоз и познатия ти я качва....

santo_traficante
28-09-2009, 13:24
те шиптърите и турците в Германия рупат доматите с колците хаха
от кога могат и връщат километражи...
отделно евтините кошари влизат от Италия в Германия и се продават по дебеличко на заблудени купувачи:clown:

AntiLuuP
28-09-2009, 15:11
Единият ми братовчед е Управител на Автокъща в Германия - Нюнберг и още преди години разни руснаци си били оставили визитката с предтекста че превъртат километражи всякакви - "дори и тези които не могат да се превъртят", при интерес да се обадят..... така че не се заблуждавайте че километражите само на горубляне са въртяни ;)

venko
28-09-2009, 18:51
Аз съм на мнение ,че най-добре да си купиш кола от България регистрирана ,да и е платено всичко.Всичко е до късмет,но поне ти отпадат гражданска ,прегледи и екотакси и редене в КАТ.Не е гаранция ,че като я вземеш от автокъща колата ще е изрядна,дори обратното ,много е изговорено на тая тема.Единствено ако разбираш от автомобили има смисъл да си я докараш на ход и пак не можеш да си сигурен какво си взел-таралясник или кола.

Коки
28-09-2009, 19:04
Аз съм на мнение ,че най-добре да си купиш кола от България регистрирана ,да и е платено всичко.Всичко е до късмет,но поне ти отпадат гражданска ,прегледи и екотакси и редене в КАТ...

Четири пъти съм купувал нов внос, 3 пъти съм се редил в КАТ, а на четвъртия накарах джамбазина срещу сто и няколко лева (ол инклузив) да ми я регистрира и да ми я докара направо при застрахователя да й направя каското. Регистрацията не е болка, парите си ги слагаш в сметката предварително и това е.

Регистрирана в България означава карана в България, а това крие много рискове. Най-много се плаша от ТНТМ-то, което кипи навсякъде - огледайте се само във форума! Освен това, ако собственикът е правил предница примерно, ще ти каже "чисто нови носачи и т.н." - е да, ама едни такива чисто нови носачи ги хвърлих в боклука на 6-тия месец след 2000 км! Не ща никой да я е правил, взимам си я и аз решавам при кого да я правя и с какви части.

plamen petkov
28-09-2009, 19:11
Истината е да е регистрирана в България и да не е карана много тук моята 156 е такава по-малко ядове ,по-малко такси,по-малко бягане беше вкарана 4-5 месеца преди да я купим ,а какво направи приятеля ми ходи до Германия /за по евтина /пръсна към 800 лв и се върна без кола щото били скъпи чак след 5 месеца си взе кола от тук със западна регистрация и ми разправя че му била изляла евтино :tooth:

ФЕРАРИСТ
28-09-2009, 19:22
Ефекта от теми като тая е че се виждат различни гледни точки, и питащия мое да докрета до някакъв собствен извод, не че със сигурност ще е най - добрия, а може би най - ще му отърва на него......

Коки
28-09-2009, 20:02
...по-добре ли е да си купиш кола от автокъща в България или да си докараш на ход?...

Няма рецепта, това е строго индивидуално решение и зависи от много фактори, например:

- за да идеш в чужбина, най-малкото трябва да имаш време;
- трябва или да можеш да прецениш дали е добра колата - ако не разбираш и нямаш с теб разбирач, няма как да прецениш;

и т.н.

Ако не разполагаш с време и познания/човек с поднания, тази дилема изобщо не стои пред теб. Ако пък разполагаш с тях, е въпрос на преценка на + и -.

Да си докараш на ход от чужбина:

+ скипваш съмнителни или направо нагли джамбази, които могат да те излъжат;

+ вместо да плащаш печалбата на джамбазина, плащаш за разходка до чужбина и евентуално за по-добър екземпляр;

- тъй като можеш да отидеш до ограничен брой населени места и разполагаш с ограничено време, имаш значително по-малък избор;

- ако не дай си боже нещо стане по пътя, няма да имаш каско да покрие щетите;

- ако закъсаш по пътя и се наложи сервиз, ще ти излезе солено;

- имаш много повече разправии с документи и там, и тук - транзитни номера, документи за внос и др. башка тукашната регистрация.

Да си купиш оттук:

+ имаш много по-голям избор както заради огромния брой внесени автомобили, така и защото можеш да си позволиш да чакаш колкото е необходимо, докато се появи "твоята" кола;

+ можеш да намериш кола както от джамбазин, така и от познат, приятел и т.н., за която знаеш какво е правил и как я е поддържал. Можеш да намериш и върната в лизингова къща или официален вносител - въобще много повече варианти на избор;

+ можеш лесно и евтино да я закараш на сервиз да я прегледат или да заведеш твой човек на място да я види;

+ ако има проблем, който можеш да преглътнеш, но заради него колата не се движи (например акумулатор или имобилайзер), можеш лесно и евтино да я придвижиш с репатрак, а в чужбина ще трябва да решиш проблема на място, съответно по-скъпо, за да можеш да я докараш на ход;

+ можеш веднага да я застраховаш, да й сложиш аларма и т.н.;

- никога не знаеш на колко километра е, освен на някои по-нови модели, на които още не са им хванали цаката;

- плащаш повече, заради печалбата на джамбазина.

Един бегъл поглед върху тези + и - показва, че при всички случаи ако не си спец е по-добре да си я вземеш оттук, защото имаш много повече възможности да се огледа и провери и не носиш риска да закъсаш или нещо друго да стане по пътя.

Нека поставя въпроса така: Защо всички пищят от джамбазите и викат "кола от Горубляне - никога!". Отговорът е един: "За да не ме излъжат". ОК, обаче този проблем има няколко решения:

1. Да не си купуваш кола - тогава няма как да те излъжат;
2. Да поемеш рисковете на пътуването; и
3. Да се поинтересуваш, да поразпиташ и да намериш човек, хора, сервиз, сервизи, които джамбазинът няма как да излъже.

В крайна сметка колата е тук - всичко и се вижда. Щом нещо е правено от човек (шашмите на джамбазите) няма начин да не може да се разкрие от друг човек (компетентен специалист). Така че тези страхове са доста пресилени и без да обиждам някого най-често се прокламират от хора, които се стискат да дадат 20 лв за диагностика или преглед или каквото и да е там.

marian2784
28-09-2009, 20:23
кола от бг не съм и няма да взема.и двете коли които съм копувал са били от тук и са дошли на собствен ход и съм доволен въпреки проблемите с документи и малки поправки по път.
за мен плюсовете са че взимаш кола за продан а не кола която е бракувана и продадена на някой бг джамбаз(90% от случайте) после никой бг майстор не е пипал(не че тук са много стока но на колите в къщите не им се обръща внимание нали са за продан)
минусите са че трябва да отделиш време и нерви че бюрокрация има много и навсякъде.другия минус е че трябва да да си запознат с законите на всички страни през които ще минеш(пример:хърватска не признава италянски транзитни номера и те разкарват още 700 километра през унгария)
и накрая всичко е до късмет

Коки
28-09-2009, 20:34
кола от бг не съм и няма да взема.и двете коли които съм копувал са били от тук и са дошли на собствен ход и съм доволен въпреки проблемите с документи и малки поправки по път.
за мен плюсовете са че взимаш кола за продан а не кола която е бракувана и продадена на някой бг джамбаз(90% от случайте) после никой бг майстор не е пипал(не че тук са много стока но на колите в къщите не им се обръща внимание нали са за продан)
минусите са че трябва да отделиш време и нерви че бюрокрация има много и навсякъде.другия минус е че трябва да да си запознат с законите на всички страни през които ще минеш(пример:хърватска не признава италянски транзитни номера и те разкарват още 700 километра през унгария)
и накрая всичко е до късмет

Колега, напълно съм съгласен с теб, но за повечето хора това не е приложимо. Доколкото разбирам, ти живееш или поне пребиваваш достатъчно време в Италия - това е съвсем друга бира. Съвсем различно е от БГ да отидеш в Италия за 3 дена и да трябва да се върнеш с кола.

---------- Post added at 20:34 ---------- Previous post was at 20:30 ----------


Истината е да е регистрирана в България и да не е карана много тук...

Колега, няма общовалидна рецепта и не можеш да твърдиш "истината е ...", защото всеки е в различна систуация, различни възможности и т.н. Нека се опитаме да дадем обективна оценка на предимствата и недостатъците, за да може всеки да си направи собствена преценка според своите възможности.

marian2784
28-09-2009, 20:43
прав си моето е друга бира но съм сигурен че повечето от търсещите кола имат познати в чужбина ако не роднини които да дадът една ръка

koolio
28-09-2009, 21:19
Адаш (Коки), цял нАучен труд си написал:lupe:. Абсолютно си прав за всичко което казваш, но с малки изключения. Някои "интервенции" по колата няма как да се хванат. Или поне е доста трудно.
Плюсовете и минусите си ги описал много пълно, но за мен надделява едно - нямам доверие на българските автотърговци. Това е положението. Огромната част, не казвам всичките, въпреки, че изключения май не се сещам, са готови да те прецакат, освен ако не са ти много близки. Просто пазарът ни е такъв като цяло- вкарват се евтини боклуци, защото такива се купуват. Ако някой се опита да промени статуквото, пазарът ще го изхвърли.
За докарване на кола от чужбина, разбира се, трябва да имаш доверен човек с теб за консултант, иначе аз лично трудно бих се наел. Освен това е по-добре да тръгнеш след като си намерил търсената кола по обява. Но трябва да признаем, че шансът да намериш от Германия читава кола е доста по-голям, отколкото оттук. Иначе всеки си преценява времето и рисковете.

Коки
29-09-2009, 11:49
...шансът да намериш от Германия читава кола е доста по-голям, отколкото оттук...

Напълно съм съгласен с теб. И за да не ме разбере някой погрешно: да, на джамбазите не може да се има доверие; да, повечето гледат да те излъжат, изпързалят, преметнат и т.н.; да, внасят боклуци; НО мисълта ми е, че поне донякъде може да се справи с това човек. С други думи: ако няма възможност да отиде в чужбина и да си избере читава кола (за което трябва да разбира и т.н.), остава вариантът да си вземе оттук, който не е по-добър, но не е и чак толкова лош.

Все пак 4 пъти купувам кола и 4-те пъти нов внос, 2 пъти от Горубляне, 2 пъти от автокъщи. Спокойно мога да кажа, че не съм имал проблеми повече от обичайните, така че не е толкова страшно. Разбира се, много е важно да си отваря човек очите на 4, да се консултира с компетентни хора, да прави нужните проверки, прегледи, диагностики и т.н.

kir40
21-06-2013, 12:48
Провокиран от друга тема, реших да пусна тази. според вас по-добре ли е да си купиш кола от автокъща в България или да си докараш на ход? Аз лично доскоро мислех, че за лаик не е добре да ходи до чужбина и сам да избира, но, виждайки някои докарани на ход коли, включително на колега от форума, се убедих в обратното. Предпочитам да набутам някоя и друга стотачка пътни разходи отколкото няколко хилядарки за ремонт. А вие?

Най добре е да отидеш да си я докараш ,диларите в чужбина не крият проблемите на колата и знаеш какво купуваш докато в България само се усмихват и не казват нищо

_______________________________________

http://bebolino.mymall.bg/categories/%D0%9A%D0%BE%D1%88%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8/%D0%9A%D0%BE%D1%88%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%B8-%D0%B8%D0%B3%D1%80%D0%B0/

lordliness
21-06-2013, 13:43
Много стара тема, може да подхванеш всички стари наред :)

koolio
22-06-2013, 02:01
Най добре е да отидеш да си я докараш ,диларите в чужбина не крият проблемите на колата и знаеш какво купуваш докато в България само се усмихват и не казват нищо
___________________________________

http://bebolino.mymall.bg/categories/%D0%9A%D0%BE%D1%88%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8/%D0%9A%D0%BE%D1%88%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%B8-%D0%B8%D0%B3%D1%80%D0%B0/
Затова купих кола от Германия - доста по-скъпа от "новия внос", но с валиден тогава ТЮВ и сервизна история. И след година и половина каране (каране, не снимки за форума и за фейсбук) се убедих, че съм постъпил правилно.

Бобби
22-06-2013, 02:35
Аз съм на принципа....кола се купува или от магазина нова, или директно от собственика ако е втора ръка.....независимо дали е германец, африканнец или индианец....ако ти е допаднала колата и не си открил фрпантни забележки...сядаш и разговаряш с него....но не на тема пазарлък, а на тема за самата кола....така съвсем елементарно може да разбереш дали се грижил за нея,или е пореният мърляч минал през марката.....и чак накрая идва пазара.....
Иначе когато купуваш от автокъща или, от обикновен търгаш на коли...винаги си плащаш комисионата, независимо дали ще е на него или в авточасти.....
До сега винаги така съм си купувал кола и не съм сгрешил.....и това поверие за спада на италианската кола рязко надолу в цената, от момента когато вече си я купил...при мен неважи.....
Италианска кола на загуба не съм продал.....но старанието спрямо подръжката, докато я притежавам е голямо!

Kuku
22-06-2013, 20:43
Най добре е да отидеш да си я докараш ,диларите в чужбина не крият проблемите на колата и знаеш какво купуваш докато в България само се усмихват и не казват нищо Кирче, кое дилъри не крият проблемите, братко - турците, арабите, руснаците.... кои, точно?
За да купиш кола без забележки от немец, цената е двойна!

Flame
22-06-2013, 22:09
Тука си прав,а особено ако не ги познаваш,като разберат че си българин,няма как да не спестят нещо...

don_pepone
22-06-2013, 22:35
Проблема на Бг купувача е ,че иска най-ефтиното,но и да е най-доброто,е да ама няма безплатен обяд. Повечето хора гледат да купят без пари една кола и си мислят че са ударили джакпота,да ама после се избива в ремонти и нерви ;)... евтиното излиза скъпо. Те затова и хората в нормалните евро държави карат някоя и друга годинка и като се понавъртят километри и почне да се обажда туй онуй и хората продават и си взимат нова,за да им е мир главата :) а ние се редим по автокъщите да им вземем колите от които са се отървали.

fred
22-06-2013, 23:21
Бе да ви кажа най вероятно пак ще си купя от БГ или ще видя някай вносител да му поръчам нещо, един ден де :)

koolio
23-06-2013, 23:44
Кирче, кое дилъри не крият проблемите, братко - турците, арабите, руснаците.... кои, точно?
За да купиш кола без забележки от немец, цената е двойна!

Чак двойна не, но поне 30% нагоре.
Когато купувах 166-цата, в България вървяха между 5000 (за най-големите кенефи) и 7000 лева. В Германия кола от собственик и с валиден ТЮВ под 3500 евро не можеше да пипнеш.

radostin_ivanov
24-06-2013, 00:42
До мен има един пич с сервиз,човека продава едно 147 гта,с всичко сменено и сервизирано,TUV и цената която и търси за мен е 7800 евра,е сякаш са и множко,а се намират и 156гта без горните екстри за 3500-4000,така че всеки сам решава как,защо и дали да дава пари.Между другото TUV не е гаранция,такива кошари има дето имат TUV че не е истина.Кола и жена са на късмет,незнаеш какви номера може да ти извърти.

Кайо
24-06-2013, 00:47
Е ако де...и двете Алфи съм взимал от България,156 ми я преебаха в гръцки сервиз и имах малък проблем със Селето,159 да чукнем на дърво от Октомври до сега не съм имал проблеми а с яко пазарене я взех на доста добра цена за тогава.
....нема Тюв и Мюв.....навсякъде се правят шашми с колите дори и из Европата.

koolio
24-06-2013, 10:42
Ами ти може и във фирмен магазин да попаднеш на парфюм менте, това значи ли, че по-добре да си купуваш от циганите по паркингите, защото "те всички лъжат"?

don_pepone
27-06-2013, 20:38
Тюв мюв ,сервизни книжки, ала бала.... познавам няколко човека които вкарват коли и всеки един от тях може да ми подпечата сервизна книжка или да ми подправи Тюв сертификат,така че това са си ала бала глупости. Да има и коли с исинска история и тюв ,но са рядко,а и тях не ги гледаме понеже си казваме " тия луди ли са или не познават парита,ква е тяе цена- Дабъл на другите"

koolio
27-06-2013, 21:52
Тюв мюв ,сервизни книжки, ала бала.... познавам няколко човека които вкарват коли и всеки един от тях може да ми подпечата сервизна книжка или да ми подправи Тюв сертификат,така че това са си ала бала глупости. Да има и коли с исинска история и тюв ,но са рядко,а и тях не ги гледаме понеже си казваме " тия луди ли са или не познават парита,ква е тяе цена- Дабъл на другите"

Ами тогава не трябва да ревем, че купуваме скрапове. Цената за скрап е една, за кола - друга.

code
27-06-2013, 22:29
Истината както винаги е по средата между евтиното и скъпото. Като си тарикат все те дърпа към първото, като не ти се занимава с глупости вадиш някой лев отгоре. Съответно супер "тарикатът" се изшива с най-големия кенеф за без пари, някои пък се хвърлят на най-скъпото възможно. И те са си един вид балъци .. Абе бон шанс:fish:

koolio
27-06-2013, 22:31
Просто трябва да се внимава. Излизат и много изгодни оферти, но не всичко евтино е изгодно.