Log in

View Full Version : Проблем с турбото!



Boby
30-09-2009, 18:04
Днес реших данатегна малко винтчето на уестгейта за да вдигна налягането.Разхлабих гайката,направих половин оборот с болтчето и тръгнах да стягам гайката.Завъртях я на ръка с болтчето се счупи!Пробвах колата.Вървеше малко по-добре,но трябва още да се натегне.Разпробих болтчето,хванах го с клещите и направих опит да го отвия за да го смена,но то пак се счупи!Този път по-навътре.Сега не знам какво да правя!!!Разпробих го още малко,но сега не мога да го хвана с клещите.Мога с шпилковадач да го пробвам,но ме е страх да не се счупи по-навътре!!

Някой да е разглобявал или да е свалял уестгейта?Интересува ме от другата страна болтчето с главичка ли е или е само шпилка?Ако на някой му се намира повредено турбо да казва?:frown:

virusalfa
01-10-2009, 15:36
Днес реших данатегна малко винтчето на уестгейта за да вдигна налягането.Разхлабих гайката,направих половин оборот с болтчето и тръгнах да стягам гайката.Завъртях я на ръка с болтчето се счупи!Пробвах колата.Вървеше малко по-добре,но трябва още да се натегне.Разпробих болтчето,хванах го с клещите и направих опит да го отвия за да го смена,но то пак се счупи!Този път по-навътре.Сега не знам какво да правя!!!Разпробих го още малко,но сега не мога да го хвана с клещите.Мога с шпилковадач да го пробвам,но ме е страх да не се счупи по-навътре!!

Някой да е разглобявал или да е свалял уестгейта?Интересува ме от другата страна болтчето с главичка ли е или е само шпилка?Ако на някой му се намира повредено турбо да казва?:frown:С шпилкар можеш да пробваш,ще излезе.Аз си купих комплект шпилкари,сега ще си взема и клещи за гумички на клапаните.

Boby
01-10-2009, 16:16
Страх ме е да не се дочупи винтчето.Стане ли това колата става неизползваема докато не си намеря друг уестгейт.Най-важно ми е да разбера дали това винтче е само шпилка или е с главичка от другата страна.

virusalfa
02-10-2009, 08:49
Страх ме е да не се дочупи винтчето.Стане ли това колата става неизползваема докато не си намеря друг уестгейт.Най-важно ми е да разбера дали това винтче е само шпилка или е с главичка от другата страна.Едно куче като му се яде бой знаеш ли какво прави?-Моча на овчаро на тоягата!:blah:

Boby
02-10-2009, 20:20
Вчера го разпробих винтчето.Парчето което беше навито изпадна вътре м/у корпуса и мембраната на уестгейта.Сега дрънка вътре, вървенето на колата се влоши и взе да пуши.Прави някакво налягане турбото,но не е достатъчно.Ще възстановя резбата и ще навия друго винтче пък онова нека си дрънка вътре.:bored:

Sunny
02-10-2009, 22:19
Казано честно нищо не разбирам от турбини ама дали е добра идея да си остане там парчето и да си трака ? Не може ли да направи по-голяма поразия ?

164 td
02-10-2009, 22:44
Само няма се плашиш.Ш измислим нещо.

WhitePower
02-10-2009, 22:55
добре де уестгеитовете със налягане ли се оправляват и що тая процедура не я правите със буст контролери за по 50 лева е си навличате неприятности като натегате гейтовете
иначе има във гаража един два геита от пунто гт свалени от счупени турбини ако моха да хелпна със нещо обаждайте се

Boby
02-10-2009, 23:14
Другата идея която ме озари:idea2: преди малко е да разпробия отвора на винтчето с по-голям диаметър и така да извадя старото винтче.По-зле няма да стане.

Уестгейта регулира налягането в смукателния колектор.Без да го натегна него няма как да вдигна налягането.Като ново турбото е бил регулиран да поддържа налягане 1 бар примерно,но с времето пружината е омекнала и сега задържа 0,8 бара и изпуска.Като натегна пружината ще изпуска на 1 бар примерно.

Утре ще кача снимка да го видите как изглежда.

Da_Fuse
03-10-2009, 00:24
Значиии... до клкото разбирам парчето е паднало между мембраната на уейст гейт-а и тялото му, което означава, че може и да пречи на мембраната да се връща, след като освободи налягане. За да извадиш парченцето, сваляш мембраната от стойката, палиш двигателя и връзваш един вакуум директно към щуцера, който е в задния и край(не от към счупеното), като същевременно я обръщаш надолу. Така трябва мембраната да се дръпне назад и парченцето да изпадне през дупката, през която си бръкнал и ти. Това разбирасе е валидно ако колата ти има дроселова клапа и държи някакъв вакуум, защото хал хабер си нямам дали този дизел има... :hump:

Boby
03-10-2009, 10:25
Парчето не пречи на мембраната.Пружината я връща до край и болтчето си остава свободно да дрънка вътре.Нямам дроселова клапа,но във устгейта пред мембраната влиза налягане от "студената" част на турбината.Ако го обърна на бакуум може и да издърпа мембраната напред,но дупката която трябва да пробия ще трябва да е с много голям диаметър.:?

Върти ми се и друга идея в главата.Правя по-голям отвор с по-голяма резба и болтчето което ще навивам ще е с по-малък диаметър в началото,там където ще минава покрай болтчето вътре,а назад си остава с резба с голям диаметър.:innocent:

Sunny
03-10-2009, 19:00
Върти ми се и друга идея в главата.Правя по-голям отвор с по-голяма резба и болтчето което ще навивам ще е с по-малък диаметър в началото,там където ще минава покрай болтчето вътре,а назад си остава с резба с голям диаметър.:innocent:

А не става ли да се разпробие с голям размер , да се набие втулка и да и се направи резба с размера който си е оригиналния . Като втулката може и да не е набита а навита и залепена да речем .

Boby
03-10-2009, 19:57
С вулка не мисля,че ще стане.Много става дума за болтче 4мм и да го разпробия на 6мм.

Само да спре да вали и ще го направя.