Log in

View Full Version : перката на вентилатора



Alecks
06-10-2009, 20:55
става дума за тоя вентилатор на парното незнам как се казва изведнъж спря да работи.Някой има ли идея къде се намира релето или бушон за това нещо но мисля че е реле,щото на няколко пъти тръгваше после неиска и така.мисля че има хлабава връска на някой реле ма незнам къде е за 164 тс 90г става дума,иначе таблото си свети цифри всичко само не тръгва да духа

Boby
07-10-2009, 00:09
Провери предпазителя.Намира се в бушонното табло.Обикновенно от силния ток и слаба връзка се стапя и прекъсва.Провери и квадратната сива букса до кутията за филтъра в купето.С 4 кабела е/черен,жълт,червен и зелен ако не ме лъже паметта/От страната на вентилатора пък е буксата на самия вентилатор/дебели червен и черен кабел/ провери и нея.

164 td
07-10-2009, 01:25
Залагам на буксата на вентилатора или на буксата на таблото за бушоните.

Alecks
07-10-2009, 10:58
ок мерси колеги.сега 2 дни съм на работа и няма как да я видя,в петък ше проверя и ше кажа резултата

Sunny
07-10-2009, 23:12
При мене топи бушона поради причите изброени от Боби ;)

Alecks
09-10-2009, 20:32
опрай се.Боби беше прав от квадратната сива букса малко контактен спей и си заработи:thumbup:

Boby
09-10-2009, 22:00
Имаш да черпиш:tooth:

VLADius
09-10-2009, 22:55
Имаш да черпиш:tooth:

Пак и отново... :static:

Alecks
10-10-2009, 22:53
ее ше черпим как иначе :cheers:трябва да дойда и аз на някой сбирка ама съм доста далече

nachkata
08-12-2010, 21:54
Абе и аз го имам от днес тоя проблем ама да видим дали ще задуха пущината утре че да черпя и аз за акъла

alfaracer
09-12-2010, 00:17
Дано и при тебе да е от букси разни и от бушони.Защото на мен ми изгоря един път бушона, и установих че този вентилатор товари много.След като го свалих, открих че едната втулка е спекла и затова оста затяга.Ама за да се свали вентилатора е голям секс.

nachkata
10-12-2010, 15:42
Интересното е че от време на време сработва гледах букси зачистих ги но ефект нула.Това реле остава да сменя за да видя ефект ще има ли,или да намеря такова да пробвам дали е от него щото в това време без вентилатор е голяма тръпка като някои стар камионджия съм с парцала на джама маам като луд.

Boby
10-12-2010, 16:32
Кога заработва вентилатора? Ако всичко е наред значи си за четки на моторчето.Аз сега съм разглобил едно и си правя експерименти.:yes:

nachkata
10-12-2010, 19:27
Ами как да ти кажа работи когато той си реши ама тези дни ще се занимая по сериозно със случая абе Алфа кво да кажа моята винаги зимата ми прави чакмаци голяма мръсница.

nachkata
11-12-2010, 12:10
Е няма такава гавра,колеги слизам ей сега да припаля италианския мускул и пускам ей така да видя да не му е дошъл акъла на моя вентилатор и чудо работи но след 5-тата минута старата песен на нов глас кажете някакви предположения къде да търся проблема всички букси и кабелни обувки за масата са зачистени или поне които се виждат.И да уточня че имам реле защото някои колеги са писали,че не всички 164-ки имат.Поздрави от Русе.

nachkata
11-12-2010, 12:10
Е няма такава гавра,колеги слизам ей сега да припаля италианския мускул и пускам ей така да видя да не му е дошъл акъла на моя вентилатор и чудо работи но след 5-тата минута старата песен на нов глас кажете някакви предположения къде да търся проблема всички букси и кабелни обувки за масата са зачистени или поне които се виждат.И да уточня че имам реле защото някои колеги са писали,че не всички 164-ки имат.Поздрави от Русе.

viktorivanov
11-12-2010, 17:16
Попринцип при вериги при които има силна консумация има и реле , за да се избегне искренето между контактите на съответния включвател , което води до окисляване и създаване на допълнително съпротивление във веригата итн.
Започни с проверката на предпазителя. Ако и изправен проверуваш релето с мултицета и ако е стандартно на извод 30 и 87 при включена верига ( линия 15 ) трябва да имаш 12V. Ако нямаш на 87 и не се включва релето проверяваш дали достига и протича ток по намотката му - вход - извод 85 трябва да има 12V , а 86 ~ 0V. Ако всичко това е налице се насочваш към проводниците към мотора ( малко вероятно ) и самия мотор.

nachkata
11-12-2010, 20:30
Благодаря на Колегата за изчерпателният отговор утре ще пиша какво е станало.

nachkata
12-12-2010, 21:59
Днес с един авер замерихме положението с мултицета и всичко е 6 оказа се че втулките както каза моят човек са за смяна като се напръска оста на вентилатора със спрей и сработва този път половин час и беше аут.Та въпросът ми към колегите е има ли нещо като ремонтен комплект за тея вентилатори и на каква цена е.

Boby
12-12-2010, 22:21
Няма. Сменя се с нов. Втулки можеш да си търсиш по размер или стругар да ти ги прави.Щом ще го отварш хубаво е и четките да смениш.

nachkata
12-12-2010, 22:31
А има ли ги тези четки по магазините

nachkata
12-12-2010, 23:30
Ще замоля Колегите които са си имали работа с демонтаж на въпросният вентилатор за някоя снимка на реда на разглобяване или обяснение за операцията.Защото така като гледам голям секс ще падне.Благодаря предварително.