PDA

View Full Version : Шум при ускорение???



jazzman
07-10-2009, 12:50
Чувам странен шум при по-услиено ускорение на първа и втора предавка. Шума е по - скоро метален и е заедно със звука на двигателя. Получава се само при ускорение. Няма никакъв шум на място без значение дали съединителя е натиснат или не и дали съм на 850 или 5000 оборота. На 4-та и 5та скорост звука на двигателя е абсолютно чист.
Някой има ли представа дали подобен шум може да идва от съединителя или да търся другаде?
Алфа 147 1.6 ТС

zombiran
07-10-2009, 13:32
Чувам странен шум при по-услиено ускорение на първа и втора предавка. Шума е по - скоро метален и е заедно със звука на двигателя. Получава се само при ускорение. Няма никакъв шум на място без значение дали съединителя е натиснат или не и дали съм на 850 или 5000 оборота. На 4-та и 5та скорост звука на двигателя е абсолютно чист.
Някой има ли представа дали подобен шум може да идва от съединителя или да търся другаде?
Алфа 147 1.6 ТС

При мен имаше 2 шума единия го отстраних беше от лагера на динамото и се чуваше точно при ускорение, но не съм сигурен дали се е чувало и на 4-5 предавка при мен. (все едно имам турбо но с метален звук :) ). Другия е от аксиалниа лагер на съединителя но той се чува само при натискане на съединителя. Вече ако аксиалниа лагер е много много зле може и да се чува постояно но не съм сигурен. При мен отначало отшумяваше по-бързо като се постопли колата, но сега трае малко по-дълго. Може да има фаза, в която може да се чува постоянно. Но аз лично си мисля, че ще е динамото.

Pepo
07-10-2009, 13:54
Чувам странен шум при по-услиено ускорение на първа и втора предавка. Шума е по - скоро метален и е заедно със звука на двигателя. Получава се само при ускорение. Няма никакъв шум на място без значение дали съединителя е натиснат или не и дали съм на 850 или 5000 оборота. На 4-та и 5та скорост звука на двигателя е абсолютно чист.
Някой има ли представа дали подобен шум може да идва от съединителя или да търся другаде?
Алфа 147 1.6 ТС
Я погледни тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=39642&highlight=%EF%EB%E0%ED%EA%E0%F2%E0)
Дано помогне

jazzman
07-10-2009, 14:18
При мен имаше 2 шума единия го отстраних беше от лагера на динамото и се чуваше точно при ускорение, но не съм сигурен дали се е чувало и на 4-5 предавка при мен. (все едно имам турбо но с метален звук :) ). Другия е от аксиалниа лагер на съединителя но той се чува само при натискане на съединителя. Вече ако аксиалниа лагер е много много зле може и да се чува постояно но не съм сигурен. При мен отначало отшумяваше по-бързо като се постопли колата, но сега трае малко по-дълго. Може да има фаза, в която може да се чува постоянно. Но аз лично си мисля, че ще е динамото.

Шумът на динамото имаше ли го при форсиране на място?


Я погледни тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=39642&highlight=%EF%EB%E0%ED%EA%E0%F2%E0)
Дано помогне

Не съм сигурен, че разсъждавам правилно, но си мисля, че ако има проблем по генерацията ще чувам шум и на място при форсиране.
Ако съединителя превърта има ли някакъв специфичен шум?
Клоня към съединителя защото имам подозрения, че е тръгнал...

Pepo
07-10-2009, 14:35
Ако съединителя превърта има ли някакъв специфичен шум?

Не би трябвало. Или поне няма как да чуеш, дори и да е останал съвсем без феродо. Просто ще се вдигат оборотите на двигателя.
Можеш да направиш елементарен тест за превъртането на съединителя - спираш фронтално срещу бордюр (да не е много висок, за да не одраскаш маската), допираш двете предни колелета в него, на 1-ва предавка отпускаш плавно педала на съединителя и подаваш газ, докато преодолееш бордюра. Ако съединителят приплъзва, би трябвало да го усетиш. Евентуален тест с опъната ръчна спирачка и опит за потегляне, също е възможно. Трети вариант е по време на движение да преминеш от по-висока на по-ниска предавка и с подаване на газ, но по-трудно ще хванеш ако не е съвсем заминал.
Има вероятност да тресе при потегляне, но тогава ще е от омекнали или счупени демпферни пружини, а не от износено феродо.

jazzman
07-10-2009, 14:44
Не би трябвало. Или поне няма как да чуеш, дори и да е останал съвсем без феродо. Просто ще се вдигат оборотите на двигателя.
Можеш да направиш елементарен тест за превъртането на съединителя - спираш фронтално срещу бордюр (да не е много висок, за да не одраскаш маската), допираш двете предни колелета в него, на 1-ва предавка отпускаш плавно педала на съединителя и подаваш газ, докато преодолееш бордюра. Ако съединителят приплъзва, би трябвало да го усетиш. Евентуален тест с опъната ръчна спирачка и опит за потегляне, също е възможно. Трети вариант е по време на движение да преминеш от по-висока на по-ниска предавка и с подаване на газ, но по-трудно ще хванеш ако не е съвсем заминал.
Има вероятност да тресе при потегляне, но тогава ще е от омекнали или счупени демпферни пружини, а не от износено феродо.

Притриса когато съм срещу бордюр или потеглям под наклон. Трябва да подавам доста газ за да не тресе. Това и причината да си мисля, че съединителя е на път... Според теб обаче това не може да е причина за допълнителен шум при ускорение...???

Pepo
07-10-2009, 14:48
Притриса когато съм срещу бордюр или потеглям под наклон. Трябва да подавам доста газ за да не тресе. Това и причината да си мисля, че съединителя е на път... Според теб обаче това не може да е причина за допълнителен шум при ускорение...???
Тцъ

zombiran
07-10-2009, 15:20
Шумът на динамото имаше ли го при форсиране на място?

Имаше го на място без и с форсаж като с форсаж се чуваше по силно.

jazzman
07-10-2009, 15:23
[QUOTE=jazzman;571561]Шумът на динамото имаше ли го при форсиране на място?

Имаше го на място без и с форсаж като с форсаж се чуваше по силно.


Така и предполагах. При мен на място няма нищо, нада, нула. Двигателят работи перфектно, супер балансирано, тихо, без тресене, без тропане.

Pepo
07-10-2009, 15:36
Притриса когато съм срещу бордюр или потеглям под наклон. Трябва да подавам доста газ за да не тресе. Това и причината да си мисля, че съединителя е на път...
Кога, при потегляне по наклон ли? Топла, студена или и винаги? Притрисането го усещаш от съединителя, а не от мотора, нали?

jazzman
07-10-2009, 15:46
Кога, при потегляне по наклон ли? Топла, студена или и винаги? Притрисането го усещаш от съединителя, а не от мотора, нали?

При потегляне под голям наклон (изкачване) или срещу бордюр (както ти каза). Притрисането определено мисля, че е от съединителя и мисля, че няма значение дали е топла или студена.

nblagoev
07-10-2009, 23:57
.

jazzman
08-10-2009, 09:34
След доста слухтене снощи стигнах до извода, че въпросния шум идва от окачването. Шума е като триене на нещо метално. Не е звънтене, не е тропане или чукане, а точно триене. До колкото мога да определя, мисля, че е от нещо което се върти. Реших, че е от окачването не защото съм сигурен, че го чувам там, а защото сведох нещата, които се въртят и могат да шумят така и то само при движение до окачването :) Интересното е, че се появява само като подавам газ на първа, втора предавка и то подавам по-сериозно от нормалното (при голямо натоварване).
Ще го мъдря тия дни де...то се е видяло...

myato
08-10-2009, 10:11
Пробвай да я ускориш един път плавно и после на същия терен я сепни.Ако има разлика в звука и при втория тест усетиш,че се получава дупка в тягата,съединителя е пътник.

jazzman
08-10-2009, 11:04
Пробвай да я ускориш един път плавно и после на същия терен я сепни.Ако има разлика в звука и при втория тест усетиш,че се получава дупка в тягата,съединителя е пътник.

Точно това правих и не съм на 100% сигурен, но мисля, че при плавно ускорение няма шум...за дупка в тягата не мога да твърдя защото целия бях слух :)
Замислих се обаче, че ако въпросния шум идва от съединителя би трябвало да има някакво значение дали натискам/отпускам съединителя. В случая шума не се влияе по никакъв начин от педала на съединителя. Има го само в движение и само при по силно настъпване на газта.

myato
08-10-2009, 11:57
Точно така,съединителят боксува само при подаване на газ,а не при отпускането и.В момента на ускоряване е подложен на по-голямо натоварване и ако е тръгнал,приплъзва.

jazzman
08-10-2009, 12:03
Точно така,съединителят боксува само при подаване на газ,а не при отпускането и.В момента на ускоряване е подложен на по-голямо натоварване и ако е тръгнал,приплъзва.

Това означава ли, че при това положение би се чувало метално стържене....прекъснато при това?

Stranger65
08-10-2009, 12:13
Притриса когато съм срещу бордюр или потеглям под наклон. Трябва да подавам доста газ за да не тресе. Това и причината да си мисля, че съединителя е на път... Според теб обаче това не може да е причина за допълнителен шум при ускорение...???
Имаш проблем със феродовия диск и евентуално притискателния щом притриса

jazzman
08-10-2009, 12:19
Имаш проблем със феродовия диск и евентуално притискателния щом притриса

Това е ясно и съединителя ще го сменям със сигурност...въпроса е дали стържещия звук, който чувам може също да идва от съединителя? До момента се изказаха доста противоречиви мнения...

Stranger65
08-10-2009, 12:48
Това е ясно и съединителя ще го сменям със сигурност...въпроса е дали стържещия звук, който чувам може също да идва от съединителя? До момента се изказаха доста противоречиви мнения...
Da, от нитовете на феродото

myato
08-10-2009, 13:10
Ако са ти застъргали нитовете,цялата съединителна група/маховик,феродов и притискателен диск/ е :puke:

jazzman
08-10-2009, 14:06
Ако са ти застъргали нитовете,цялата съединителна група/маховик,феродов и притискателен диск/ е :puke:
Ако е така според мен ще има доста повече шумове от този, който аз чувам при по-силно ускорение или бъркам?

myato
08-10-2009, 14:12
Ще разбереш чак когато го отвориш.

Stranger65
08-10-2009, 15:19
Ако е така според мен ще има доста повече шумове от този, който аз чувам при по-силно ускорение или бъркам?
Ти продължавай да мислиш .....

Pepo
08-10-2009, 15:38
Ако е така според мен ще има доста повече шумове от този, който аз чувам при по-силно ускорение или бъркам?
Още в началото ти пуснах линк към друга тема отнасяща се за шум, който идва от планката , която е на генерацията. Огледай да не е разхлабена. Това с нитовете, дето са го писали по-горе го забрави веднага - дори и да е така, няма да чуваш никакво стържене от там, още повече, че ако има някакъв проблем с въпросните ''нитове'', то ще е в момента на "зацепване" на съединителя. Друго - ако си отишъл на нитове, почти ще е невъзможно дори да потеглиш.

jazzman
08-10-2009, 15:41
Още в началото ти пуснах линк към друга тема отнасяща се за шум, който идва от планката , която е на генерацията. Огледай да не е разхлабена. Това с нитовете, дето са го писали по-горе го забрави веднага - дори и да е така, няма да чуваш никакво стържене от там, още повече, че ако има някакъв проблем с въпросните ''нитове'', то ще е в момента на "зацепване" на съединителя. Друго - ако си отишъл на нитове, почти ще е невъзможно дори да потеглиш.

Това си помислих и аз...да не говорим, че би трябвало да има шумови при натискане и отпускане на съединителя...
Ще огледам този уикенд и генерацията и окачването...а и се надявам да повозя и специалист, за да си каже и той мнението...

tonov
08-10-2009, 16:29
Я ей така профилактично огледай всички тампони на двигателя. Може да си скъсал някой и при ускорение да ти пропада мотора (на малки предавки усукващият момент е доста сериозен). Ако имаш тръгнал тампон също така ще усещаш тласък при рязко подаване или отнемане на газ.

jazzman
08-10-2009, 16:42
Я ей така профилактично огледай всички тампони на двигателя. Може да си скъсал някой и при ускорение да ти пропада мотора (на малки предавки усукващият момент е доста сериозен). Ако имаш тръгнал тампон също така ще усещаш тласък при рязко подаване или отнемане на газ.

Помислих си го това за тампоните, но мисля, че самия звук е друг. Както казах след много слухтене снощи стигнах до извода, че звука е метално триене...и то прекъснато... Звучи според мен като нещо, което се върти и се трие...най логично ми се струва да е нещо по-окачването.

Stranger65
08-10-2009, 16:45
Още в началото ти пуснах линк към друга тема отнасяща се за шум, който идва от планката , която е на генерацията. Огледай да не е разхлабена. Това с нитовете, дето са го писали по-горе го забрави веднага - дори и да е така, няма да чуваш никакво стържене от там, още повече, че ако има някакъв проблем с въпросните ''нитове'', то ще е в момента на "зацепване" на съединителя. Друго - ако си отишъл на нитове, почти ще е невъзможно дори да потеглиш.
Потегляш, потегляш, но до време. Докато все още има феродо останало. Но започваш все повече да боксуваш. Нали затова тук във форума ме псуваше .... един прочут майстор на алфи дето ми беше сложил боклуци вместо Валео - та феродовия беше на нитове, лагера счупен, а притискателния с жлебове само за 2000км. Че и некадърен шофьор ме нарекоха даже. И се чува стържене

Pepo
08-10-2009, 17:18
Нали затова тук във форума ме псуваше .... един прочут майстор на алфи дето ми беше сложил боклуци вместо Валео - та феродовия беше на нитове, лагера счупен, а притискателния с жлебове само за 2000км. Че и некадърен шофьор ме нарекоха даже. И се чува стържене
Да, чух за случая :innocent: