PDA

View Full Version : Helooo,Алфисти!!!



Balev
07-10-2009, 19:38
Здравейте,колеги!!!От няколко дни съм собственик на Alfa Romeo 33 от 92г. :mrgreen: ... Надявам се да бъда приет във форума.И преди съм имал такава кола,беше на баща ми,и беше модела от 87г..От Пловдив съм и ми предстоят задължителните при покупка на автомобил смяна на масла и ремъци,и ще са ми мн от полза няколко адреса на магазини за резервни части за Alfa Romeo (където не бръснат мн де :devil:).Благодаря предварително!!!

DJ_STIVAN
07-10-2009, 19:51
Здравей колега и добре дошъл в форума. Честита ти радост и да не те предава. Магазини.... хммммм най-много части има в Евро 07, но е и най-скъп. Други магазини са IVECO на крастовището на Лиляна димитрова и Бул. Източен, Нико 66, Магазин Косер... за други не се сещам. Ако има поблеми може да провериш и тук http://axm-auto.com/.

TishO
07-10-2009, 20:00
Здравеи и добре дошъл.Естествено че си добре дошъл.
Колега да земе да се похвалиш и да качиш някоя снимка на хубавицата.

Balev
07-10-2009, 20:20
Здравейте и на вас колеги.E как снимал съм я хубостницата...Само да сваля от телефона и качвам веднага.DJ благодаря мн за подробната информация,виждам че и в един град живеем :),значи ше се засичаме.Двигателя на колата е 1.5 карбураторния -105 коня,ама ще има и малко силов тунинг по него, та ако нямате нищо против ще се допитвам до вас за това-онова:)Ама за сега малко да я обслужа първо...

---------- Post added at 19:20 ---------- Previous post was at 19:15 ----------

А и предложете някаво по хубаво масло за "ралиджийката" :)

DJ_STIVAN
07-10-2009, 20:32
SELENIA 20k... RACING. MOTUL10w40, AGIP SINT 10w50,AGIP RACING. Масла много... избор голям... повечето които ти изборих лягат по 80-90лв с филтъра. Важното при нашите хубавици е,че са капризни от към масло и препорачвам да ги слушаш щото някой път правят кофти номера :) Какво си замислил за колата? На тоя мотор едни 16в глави и Weber DCOE 40 ще заспат.

Balev
07-10-2009, 20:43
SELENIA 20k... RACING. MOTUL10w40, AGIP SINT 10w50,AGIP RACING. Масла много... избор голям... повечето които ти изборих лягат по 80-90лв с филтъра. Важното при нашите хубавици е,че са капризни от към масло и препорачвам да ги слушаш щото някой път правят кофти номера :) Какво си замислил за колата? На тоя мотор едни 16в глави и Weber DCOE 40 ще заспат.
Еее евалата,мисли четеш:)Точно това ми е замисъла 16в да стане.Тя и сега е мн ама мн пъргава...Момчето от дето я купих му я докараха преди 2 години от Италия на 80000км още и наилоните дет са вика и седяха.И наи накрая склони да ми я даде :). Та има мн хляб в колата ама ше е 16в нямя как :)...

gkalinov
07-10-2009, 21:01
ЧЕСТИТО за новата придобивка.Безаварийно и със здраве да си я караш.Ето един адрес за магазин за авточасти: ПЛОВДИВ Авточасти и аксесоари-СТЕФАН АТАНАСОВ-GSM 0888 641 485 -Бул."Константин Величков" 69. Момчето е много коректно.На няколко пъти ползвам услугите му и съм много доволен.Продава ми частите на много сносна цена спрямо някои известни вериги магазини за авточасти в Пловдив,при положение,че частите са една и съща марка.Имам АЛФА 75 2.0 с карбуатори. Става въпрос за части за нея.Нищо не ти пречи да опиташ и ти за твоята.Дано да съм бил полезен.

firedragon
07-10-2009, 21:06
Добре дошъл колега и много безаварийни километри.Питай за всичко,което те интересува,който знае ще ти отговори,а който не знае поне ще се опита да те насочи на някъде.

Balev
07-10-2009, 22:04
О разбира се че си полезен gkalinov (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=4630).:) Благодаря мн.Ще звънна на момчето за едни предни накладки,че са към заминаване.firedragon (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=5848) Добре заварил,виждам от снимката че и ти си бил притежател на машина като моята.Даже и да не караш 33 сега,пак ще си вземеш по нататък,поне с мен така стана:)

hristo58
07-10-2009, 23:11
здравеи и от мене,и аз се радвах доста време на бегачката 33-ка от 1986 г,но за съжаление кризата ме удари и започнах да я продавам на части.почти всичко вече се продаде,но останаха неща от рода на ремъци и ролки,които търсиш,оригинални,италиянски,ако стават на твоята мога да ти ги пратя по еконт.и моита БЕШЕ 1500см3,боксер с двата карба.а иначе честито и много наслада ти желая от карането на красавицата./Ферарито на бедните/

firedragon
07-10-2009, 23:12
Както се казва:"Който се е качил веднъж на 33 рано или късно се качва пак".Ако ти трябват части и аз имам малко.Имам една бубина,гарнитъри за изпускателните колектори,и гарнитура за картера,ама тя няма да ти свърши работа за сега понеже е за 16в.

Stranger65
08-10-2009, 07:43
Добре дошъл колега и много безаварийни километри.Питай за всичко,което те интересува,който знае ще ти отговори,а който не знае поне ще се опита да те насочи на някъде.
Най-вече в грешната посока :dance:

Balev
08-10-2009, 08:40
SELENIA 20k... RACING. MOTUL10w40, AGIP SINT 10w50,AGIP RACING. Масла много... избор голям... повечето които ти изборих лягат по 80-90лв с филтъра. Важното при нашите хубавици е,че са капризни от към масло и препорачвам да ги слушаш щото някой път правят кофти номера :) Какво си замислил за колата? На тоя мотор едни 16в глави и Weber DCOE 40 ще заспат.
Спрях се на SELENIA пълна синтетика,с удължен пробек на смяна...Здравей и от мене hristo58 (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=3295).Ремъците,колко си ги търкалял,ако има хляб в тях на каква цена са?:).Иначе за сега за ралиджийката ми трябват 2 чивта предни накладки и малко задния мост е крив ама ще я водим на стенд :).Общо взето това е,колата е запазена,няма ама грам ръжда.firedragon (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=5848) сигурно ще ми потрябват гарнитурите за колекторите по нанатъка,ще държим връзка...:)

Balev
08-10-2009, 19:48
Здравеите,колеги!!!Та значи трябва ми заден мост за "ралиджийката",че здаде багажа одеве :wink:.ако някои има в наличноста да пише.Иначе утре ше постна снимки на колата...Мерси предварително!!!

Kris
08-10-2009, 20:11
Аз имам мост и накладки .. ама по еконт тоя мост как да стигне до Пловдив

JORDANGT
08-10-2009, 22:34
Здравеите,колеги!!!Та значи трябва ми заден мост за "ралиджийката",че здаде багажа одеве :wink:.ако някои има в наличноста да пише.Иначе утре ше постна снимки на колата...Мерси предварително!!!

Добре дошъл колега.
И на мен ми се намира заден мост, но и аз нямам идея как да стигне до Пловдив:gruebel:

Balev
08-10-2009, 23:40
E,че и до Варна не е проблем да стигна:-P.Тъкмо е отъкнала резачката:plane:.Скрит ниско прелитащ изтребител е.Иначе проблема се оказа много натегната ръчна спирачка,но задният мост си е кривичък по принцип.Сега не знам дали на стенд да ходя,или направо друг да слагам.И ми е чудно има ли за този модел с дискове мост.Ако има сум по навит на такъв:-P.А колата е скрита резачка(пу-да не я урочасам)ама преди малко една Astra 1.8 16V Combi,падна под ножа,хем 5 човека бяхме в колата...абе екстра е.След 4000 нещо и става и почва да излита:drive:.Та обяви му една цена на моста и за накладките кажи колко,пък ще видим как ще са финансите.Аиде чао за сега,че ръката ми изтръпна да пиша...:gay[1]:

---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:38 ----------

Здрасти и на теб!!!Е София е по близко,магистрала.Казваи му цена и да видим:)

Stranger65
09-10-2009, 13:43
E,че и до Варна не е проблем да стигна:-P.Тъкмо е отъкнала резачката:plane:.Скрит ниско прелитащ изтребител е.Иначе проблема се оказа много натегната ръчна спирачка,но задният мост си е кривичък по принцип.Сега не знам дали на стенд да ходя,или направо друг да слагам.И ми е чудно има ли за този модел с дискове мост.Ако има сум по навит на такъв:-P.А колата е скрита резачка(пу-да не я урочасам)ама преди малко една Astra 1.8 16V Combi,падна под ножа,хем 5 човека бяхме в колата...абе екстра е.След 4000 нещо и става и почва да излита:drive:.Та обяви му една цена на моста и за накладките кажи колко,пък ще видим как ще са финансите.Аиде чао за сега,че ръката ми изтръпна да пиша...:gay[1]:

---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:38 ----------

Здрасти и на теб!!!Е София е по близко,магистрала.Казваи му цена и да видим:)
Дискове само от 16V, ама те имат проблем с ръчната. Виж ако стават от 145/146, аз не знам

DJ_STIVAN
09-10-2009, 17:56
Дискове само от 16V, ама те имат проблем с ръчната. Виж ако стават от 145/146, аз не знам

И какъв е проблма с ръчната,че нищо не съм забелязал?

Balev
09-10-2009, 19:07
Mмм,даа .И аз за 16в си мислех.Сега остава да намеря някоя Алфа 16в дето не и трябва задния мост:-) и после-цялата :gas: ! ! ! :naughty:

Kris
09-10-2009, 19:18
те повечето 16в отзаде са с барабани, търсиш ку-ве или перманент 4

Stranger65
09-10-2009, 23:15
те повечето 16в отзаде са с барабани, търсиш ку-ве или перманент 4
Перманента няма да може да го сложи заради липса на място за диференциала

---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 23:12 ----------


И какъв е проблма с ръчната,че нищо не съм забелязал?
Ами сменях всичко отзад и не иска да лови и това си е. Нали като дръпнеш жилото отзад избутва един щифт, той избутва цилиндърчето и т.н. Получава се нещо, ама донякъде. Ако имаш някой чалъм, сподели го

DJ_STIVAN
10-10-2009, 14:20
Перманента няма да може да го сложи заради липса на място за диференциала

---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 23:12 ----------


Ами сменях всичко отзад и не иска да лови и това си е. Нали като дръпнеш жилото отзад избутва един щифт, той избутва цилиндърчето и т.н. Получава се нещо, ама донякъде. Ако имаш някой чалъм, сподели го

Ми чалъм нямам, колата оригинално си ми е с дискове и абс и ръчната и спирачките нямат грешка! За това се очудих като каза за проблем.

Stranger65
10-10-2009, 18:48
Ми чалъм нямам, колата оригинално си ми е с дискове и абс и ръчната и спирачките нямат грешка! За това се очудих като каза за проблем.
Щастливец

Balev
10-10-2009, 19:02
Е аз все още търся заден мост,и да не е с дискове пак добре ,като за начало...Та които има да обявява цена пък после ще го измислим:calc:,че след 120-30 задницата става доста нервна и все се мъчи да ме изпреварва :mrgreen::upsidedwnsmiley:...

mordohy
10-10-2009, 22:57
Колега,първо едно голямо-ДОБРЕ ДОШЪЛ!!!
После,като се замисля,това със задния мост е пълна боза!Моста е трудно да се изкриви,по-скоро си за тампони и прочие простотии.Огледай го пак!Свали амортисьорите,вдигни го на трупчета от зад и го разклати и виж как е.Дисковите спирачки не ги коментирам,защото просто няма какво да се каже,но и барабанните държат отлично,стига да са регулирани правилно и да са наред.Това включва кантара,маркучетата, и реглажа на накладките.Автоматите за регулиране са пълен боклук и изобщо не разчитай на тях.Как се регулират съм писал и аз и други колеги.
Изобщо,каквото не ти е ясно го споделяй!Тука е пълно с гавраджии,но винаги добронамерени.
Самият аз съм старомоден , кисел , перверзен темерут,но винаги съм насреща!
Успех!

Stranger65
11-10-2009, 07:46
Колега,първо едно голямо-ДОБРЕ ДОШЪЛ!!!
После,като се замисля,това със задния мост е пълна боза!Моста е трудно да се изкриви,по-скоро си за тампони и прочие простотии.Огледай го пак!Свали амортисьорите,вдигни го на трупчета от зад и го разклати и виж как е.Дисковите спирачки не ги коментирам,защото просто няма какво да се каже,но и барабанните държат отлично,стига да са регулирани правилно и да са наред.Това включва кантара,маркучетата, и реглажа на накладките.Автоматите за регулиране са пълен боклук и изобщо не разчитай на тях.Как се регулират съм писал и аз и други колеги.
Изобщо,каквото не ти е ясно го споделяй!Тука е пълно с гавраджии,но винаги добронамерени.
Самият аз съм старомоден , кисел , перверзен темерут,но винаги съм насреща!
Успех!
За съжаление има случай на криви задни мостове. Аз имам кола 33 1.3V за разчастване, ама е чак в Ботевград и няма как да я докарам до София. Иначе щяхме да спазарим моста

zilala
11-10-2009, 08:32
Колега айде пусни някоя снимка да видим красавицата :)

Balev
11-10-2009, 22:20
Е как снимки ще кача,че и един клип с малко етапно време има :go:,да я видите и в акция.За съжаление и аз съм от случаите с кривия заден мост.Колата просто така я взех,но като се има предвид километрите които са и навъртяни и сустоянието и спрямо цената ,т6очно важи поговорката "На харизан кон,зъбите не се гледат"-каквото е такова.Предсоят смяна на масло и ремъци,нова гражданска и преглед,нови гуми.Още чакам оферти и за задният мост.Та ше ви държа в течение.Аиде чао за сега...:grin:

Grozdan
13-10-2009, 22:20
Добре дошъл и от мен. Много са малко хората, които избират Алфа 33 за личен автомобил. Поздрави за правилния избор и много безаварийни километри и по-малко сервизи.

Balev
14-10-2009, 15:16
Ето малко снимки на ралиджийката.Като всяка кола си има косури и сега и ги премахвам един по един.Очакваите и клип на колата тея дни:devil:

Stranger65
14-10-2009, 15:20
Ето малко снимки на ралиджийката.Като всяка кола си има косури и сега и ги премахвам един по един.Очакваите и клип на колата тея дни:devil:
Мечтите се сбътват най-вече с постоянство, желание и търпение. През ревизионните отвори на праговете я напръскай вътре с нещо против ръжда - може и WD40, но не масло
Eй, изядох една буква и веднага ме изяде модераторът ;) Само че се пише сбъДват, модераторееее!!!

Маркирал съм ти грешната буква, не съм я сменял! Имаш наградка за голямата уста! Kris

Kris
14-10-2009, 15:49
Като екстериор по колата има много работа, но има добра линия. Почвай да махаш лепенки, слагай бели мигачи, боядисай броните бели и няма да си я познаеш. Задния мост в оригинал си е крив. Мога да ти пратя моя, като ще сваля всичко за да е максимално лек. Вече от тебе зависи. Не те знам какви рали етапи ще правиш в това състояние.

Balev
14-10-2009, 18:49
Като екстериор по колата има много работа, но има добра линия. Почвай да махаш лепенки, слагай бели мигачи, боядисай броните бели и няма да си я познаеш. Задния мост в оригинал си е крив. Мога да ти пратя моя, като ще сваля всичко за да е максимално лек. Вече от тебе зависи. Не те знам какви рали етапи ще правиш в това състояние.
Е колата те първа ще се подготвя.Няма да е пълна ралиджийка,по скоро улична реплика,за към хижа Здравец на планинско малко.Иначе подготовката започна.Днес смених свещи,и замерих компресията-11 атмосвери,казаха ми че било добре.Ако офертираш цена и за задния мост,ще е екстра,и него да отметна.Сега не я карам ,само на работата като съм,и от другата седмица следват масла,ремъци и обмислям спортен филтър (ако се предлага за модела де :) ) Та така,гледам да не планувам по много,че нали знаете как става като човек мн точи ножа.Ще кача и клипче утре да видите и как върви колата... :go:

Balev
20-10-2009, 22:02
Здравеите пак на всички.Извинявам се че бях позанемарил темата,но мн работа ми изкочи а и компа беше в бокса.Пускам обещаното клипче на колата-не е кои знае какво но за сток двигател с 5 човека в купето мисля че е добре.Поне мен за сега ме устройва.Така за задния мост - отива на стенд.Та значи търся си глави за сега 16V.По нататък карбове и така...Ще пиша за развитието на проекта,а сега ето и клипа :
http://videos.streetfire.net/video/Alfa-Romeo-33-Run_714332.htm ...

Balev
03-11-2009, 19:46
Е пак остана време да драсна един ред.Зимата малко неподготвени ни хвана....поне нас тук в Пловдив :depressed:...Е поне е сезона на дрифта...Но преди да задрифтим имам малко въпросчета.Заден мост намерих от колегата Kris,обаче и отпред нещо ми притропва и волана ми е люто тежък...Смених свещи и кабели,почистих бубината,дисртибуторната капачка също...но двигателя пак няма хубави ниски обороти и е мн неспокоен.Мисля че ще ми трябва синхронизация на карбовете(гууууустуууу :flamingdevil:).Но главният ми въпрос е (понеже както писах и преди искам да вдигна мощноста на двигателя и да подобря окачването на автомобила с цел малко етапно време насам-натам(по завойте :go: )) , че когато споменах на един от колегите които работят в съседният сервиз(той монтьор човека от 20 години ) каво съм решил да правя -направо изпадна едва ли не в агония.Идеята ми принципно е за карборатори Вебер с 16в глави и спортна генерация за двигателя и регулируемо Кони за окачването.Ако може някои от Старши Алфистите да ми каже аджеба да я правя ли тази "канзаска врътка",или няма смисъл и да си се уча със сток двигала....Мерси предварително!!!

maluk
03-11-2009, 20:12
какво е тва '46'?!

Balev
03-11-2009, 20:27
какво е тва '46'?!
Бившия собственик е голям почитател на Валентино Роси :)

DJ_STIVAN
03-11-2009, 20:52
От 1.5 с 16в глави и карбове 40мм може да очакваш към 140-150 коня. ти си реши дали има смисъл,пък от опит ти казвам ако си мераклия човек, много не слушай майсторите какво мислят. Ако си решил да правиш нещо,го прави... майстор никога няма да ти каже добра дума за Алфа Ромео, та камо ли за 33

firedragon
03-11-2009, 21:01
От 1.5 с 16в глави и карбове 40мм може да очакваш към 140-150 коня. ти си реши дали има смисъл,пък от опит ти казвам ако си мераклия човек, много не слушай майсторите какво мислят. Ако си решил да правиш нещо,го прави... майстор никога няма да ти каже добра дума за Алфа Ромео, та камо ли за 33

Много си прав,ама малко хора са правили подобна интервенция и аз до колкото знам не е никак лесно.Има много проблеми около цялата интервенция.Иначи си заслужава много.Колега Balev разпитай Bobo да ти каже повече за цялата работа,защото доста добра представа специално за тази интервенция.

Balev
03-11-2009, 21:04
От 1.5 с 16в глави и карбове 40мм може да очакваш към 140-150 коня. ти си реши дали има смисъл,пък от опит ти казвам ако си мераклия човек, много не слушай майсторите какво мислят. Ако си решил да правиш нещо,го прави... майстор никога няма да ти каже добра дума за Алфа Ромео, та камо ли за 33
140-150 коня е точната цифра.Точно толкова ми трябват.Остава само да намеря 40мм карбове и 16 в глави.Ако слуууучаино някои има под ръка да казва :) :) :)

---------- Post added at 21:04 ---------- Previous post was at 21:03 ----------


Много си прав,ама малко хора са правили подобна интервенция и аз до колкото знам не е никак лесно.Има много проблеми около цялата интервенция.Иначи си заслужава много.Колега Balev разпитай Bobo да ти каже повече за цялата работа,защото доста добра представа специално за тази интервенция.
Ще имам предвид.Мерси мн колега!:)

Kris
03-11-2009, 21:17
А регулируемо Кони може да си намериш от Руди 96, но стъпват около 750лв.

Stranger65
03-11-2009, 21:20
Е пак остана време да драсна един ред.Зимата малко неподготвени ни хвана....поне нас тук в Пловдив :depressed:...Е поне е сезона на дрифта...Но преди да задрифтим имам малко въпросчета.Заден мост намерих от колегата Kris,обаче и отпред нещо ми притропва и волана ми е люто тежък...Смених свещи и кабели,почистих бубината,дисртибуторната капачка също...но двигателя пак няма хубави ниски обороти и е мн неспокоен.Мисля че ще ми трябва синхронизация на карбовете(гууууустуууу :flamingdevil:).Но главният ми въпрос е (понеже както писах и преди искам да вдигна мощноста на двигателя и да подобря окачването на автомобила с цел малко етапно време насам-натам(по завойте :go: )) , че когато споменах на един от колегите които работят в съседният сервиз(той монтьор човека от 20 години ) каво съм решил да правя -направо изпадна едва ли не в агония.Идеята ми принципно е за карборатори Вебер с 16в глави и спортна генерация за двигателя и регулируемо Кони за окачването.Ако може някои от Старши Алфистите да ми каже аджеба да я правя ли тази "канзаска врътка",или няма смисъл и да си се уча със сток двигала....Мерси предварително!!!
Ами 16V с карбуратори е много готино нещо, но не си пасват карбураторите с главите доколкото си спомням.
Синхронизация на карбовете 100% ти трябва, но първо си провери компресията и маркучетата за вакумите. С хидравлика ли си? А колкото до клопането - може да е от много неща

DJ_STIVAN
03-11-2009, 21:25
Ами 16V с карбуратори е много готино нещо, но не си пасват карбураторите с главите доколкото си спомням.
Синхронизация на карбовете 100% ти трябва, но първо си провери компресията и маркучетата за вакумите. С хидравлика ли си? А колкото до клопането - може да е от много неща

В ебай има преходници от 16в глави за карбове :lupe:

Balev
03-11-2009, 21:29
Нямам хидравлика.Реика е.Но е мн мн тежък волана.До края на седмицата ще е в другия сервиз ,че в нашия само по тоците барат маисторите,и тогава ще видя от какво тропа и как седят нещата с волана.Компресията си я проверих около 11.5 на всички е с разлика от около 0.2-0.3 атмосвери.Маркучите още утре ще ги видя старателно.Мерси за съвета !!!

Stranger65
03-11-2009, 21:39
Нямам хидравлика.Реика е.Но е мн мн тежък волана.До края на седмицата ще е в другия сервиз ,че в нашия само по тоците барат маисторите,и тогава ще видя от какво тропа и как седят нещата с волана.Компресията си я проверих около 11.5 на всички е с разлика от около 0.2-0.3 атмосвери.Маркучите още утре ще ги видя старателно.Мерси за съвета !!!
Щом имаш добра компресия не е проблем да синхронизираш карбовете, ... но ти трябва спец или стенда с 4-те живачни стълба

Balev
03-11-2009, 21:47
В ебай има преходници от 16в глави за карбове :lupe:
Ровя се сега и там да погледна как седят нещата.Ама нищо не намирам :).Но не се отказвам толкова лесно.За синхронизацията разбрах за 4-те манометура за вакуума,но имало някакъв маистор в Пловдив дето мн ги правел .Бил познат на маисторите в сервиза, та ще видим тези дни да я свършим и тази работа... :)

Stranger65
03-11-2009, 22:07
Ровя се сега и там да погледна как седят нещата.Ама нищо не намирам :).Но не се отказвам толкова лесно.За синхронизацията разбрах за 4-те манометура за вакуума,но имало някакъв маистор в Пловдив дето мн ги правел .Бил познат на маисторите в сервиза, та ще видим тези дни да я свършим и тази работа... :)
Манометри? Интересно как са ги уеднаквили и направили да не трептят. И то трябва да са вакуум метри

sciiv
03-11-2009, 23:30
това дето мери вакума се нарича синхронтестер и аз го използвам за синхрона на карбораторите при мотоциклетите,всеки майстор на мотори който си разбира от работата и има уредите може да направи синхрон.http:////flashkatalog1.louis.de/#

Stranger65
03-11-2009, 23:34
това дето мери вакума се нарича синхронтестер и аз го използвам за синхрона на карбораторите при мотоциклетите,всеки майстор на мотори който си разбира от работата и има уредите може да направи синхрон.
За моторите бях забравил

Bobi_33
04-11-2009, 00:04
От 1.5 с 16в глави и карбове 40мм може да очакваш към 140-150 коня.

Добре де, как ги изчисли, че ще дойдат тия коне, като сток 1.7 16V е 136 коня, а е повече от 200 кубика над 1.5 , откъде ще дойдат тия в повече коне?

Stranger65
04-11-2009, 00:33
Добре де, как ги изчисли, че ще дойдат тия коне, като сток 1.7 16V е 136 коня, а е повече от 200 кубика над 1.5 , откъде ще дойдат тия в повече коне?
Боби, той ще пипне и валовете, и генерацията, и пълненето, и буталата, и маховика, и коляновия вал, и .... ще литне :plane:
Сега да не ме баннеш ;)

mitaka_cs
04-11-2009, 02:20
Боби, той ще пипне и валовете, и генерацията, и пълненето, и буталата, и маховика, и коляновия вал, и .... ще литне :plane:

...и ще литне маховика да утепа някой:hehe:

Най-разумно е да се правят модификации по 1.3 боксер.
В италианския шампионат за 33-ки от години по правилник
се използват 1351 кубикови боксери, защото държат на модификации.
С един такъв двигател участниците в повечето случаи
изкарват цял сезон или 9 състезания подред.
Все пак шампионатът е малък...няма отбори,
а състезателите са с ограничен бюджет...точно като нас!
И е по-добре да си направиш здрава резачка отколкото
само резачка, защото за 1.7 трябват много пари, за да има траен резултат.
Причината за всичко това е само една:
Заводският 1.7 е тунинговано 1.3. Буталата и хода са
порастнали, а здравината не е останала същата,
а е намаляла поради сходната архитектура и използвани части.

Завършвам с това, че в нашия случай 16-те клапана са незаслужена екзотика и за портфейла на собственика и за самия боксер :biggringift:

П.П: За шампионата с 33-ките за тези, които са изпуснали:magic:ето:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=23654

kolev
04-11-2009, 10:21
стига бе колега, що си мислиш че излиза по-скъпо и че 1,3 е по-здрав.а това за 16-те клапана как го реши и то за атмосферка.

mitaka_cs
04-11-2009, 11:19
стига бе колега, що си мислиш че излиза по-скъпо и че 1,3 е по-здрав.а това за 16-те клапана как го реши и то за атмосферка.

Айде втори опит:
1) От 1.3 са взети колянов вал и биели
и с 4 mm по-големи бутала се е родил 1.5

2) Твоя 1.6 е взел от 1.3 биелите,
а коляновия вал е прекопиран от този на 1.3, но с малко
повече ход и се ползва и при 1.7:shocking:
А после се чудим защо 1.6 и 1.7 хапват биелни лагери и
бутални болтове. Ами просто шийките на вала и самите лагери са от 1.3

3) Следващия път започвам да пиша за точни размери,
натоварвания и ускорения, за да се види, че 1.7 е прецакано прасе.
Засега ще издам, че доста от главоболията идват от
увеличеният на 72 mm ход в комбинация с късите биели
и големият ъгъл под който се накланят бутайки и дърпайки:drool:

kolev
04-11-2009, 12:17
чеки чеки малко. първия боксер на алфа е 1186сс . после правят 1286сс, 1351сс и 1490сс . по-късно излиза 1712сс който вече е уголемен 1490сс двигател.последния боксер -1,6 двигателя който е 1596сс е събран от комбинация от 1490сс и 1712сс.
основния "проблем" на тия двигатели е че са с 3 лагера на коляновия.хидравличните повдигачи с новите глави ги слагат първо на 1,5 и 1,7 до колкото знам.
какво има да доказваш за двигатели произвеждани 30 години и спрени от производство преди 15.

Bobo
04-11-2009, 13:13
Айде втори опит:
1) От 1.3 са взети колянов вал и биели
и с 4 mm по-големи бутала се е родил 1.5

2) Твоя 1.6 е взел от 1.3 биелите,
а коляновия вал е прекопиран от този на 1.3, но с малко
повече ход и се ползва и при 1.7:shocking:
А после се чудим защо 1.6 и 1.7 хапват биелни лагери и
бутални болтове. Ами просто шийките на вала и самите лагери са от 1.3

3) Следващия път започвам да пиша за точни размери,
натоварвания и ускорения, за да се види, че 1.7 е прецакано прасе.
Засега ще издам, че доста от главоболията идват от
увеличеният на 72 mm ход в комбинация с късите биели
и големият ъгъл под който се накланят бутайки и дърпайки:drool:

Колега и това и предишното ти мнение са чиста теория на вероятностите която развиваш сам и то доста грешно ;)

drigata
04-11-2009, 19:01
Айде втори опит:
1) От 1.3 са взети колянов вал и биели
и с 4 mm по-големи бутала се е родил 1.5

2) Твоя 1.6 е взел от 1.3 биелите,
а коляновия вал е прекопиран от този на 1.3, но с малко
повече ход и се ползва и при 1.7:shocking:
А после се чудим защо 1.6 и 1.7 хапват биелни лагери и
бутални болтове. Ами просто шийките на вала и самите лагери са от 1.3

3) Следващия път започвам да пиша за точни размери,
натоварвания и ускорения, за да се види, че 1.7 е прецакано прасе.
Засега ще издам, че доста от главоболията идват от
увеличеният на 72 mm ход в комбинация с късите биели
и големият ъгъл под който се накланят бутайки и дърпайки:drool:

Ете такова нещо не бех чувал:new_Eyecrazy:

Всички биели на боксерите са еднакви,с една малка разлика,теглото.И как реши ,че 1,7 е по трошлив от 1,3.За твое сведение ще кажа.......1,3/1,5 са с колянов вал 67,2мм ход и 80/84мм диаметър на буталата,а 1,7 е с 72мм ход,което е с 2,8мм повече,НО това е за 180% на вала ,а ако искаме да разберем колко се е увеличило рамото на вала делим тези 2,8мм на две или = 1,4мм е разликата в рамото на мотовилковата шийка на коляновият вал.

А и друго,за пръв път чувам за боксер с разбити бутални болтове:new_Eyecrazy:

Незнам за тебе,но аз лично от 1,7 16v извадих 250 катъра и 300 нютона на колелата и още е в движение,ебати и трошливите боксери ,ааааа.


А тука ме подсеща БОБИ 33,че май от разликата в картерите идва проблема........,:Topic-is-closed-bg:

Balev
04-11-2009, 21:14
Ok не се избиваите :chair: :)...Просто исках да знам става ли модификацията...Ха сега здравейте на всички!!!Да колата ще се прави в близко бъдеще.И за това исках да знам как да станат работите,и колко мога да изцедя от двигателя.Да чукам на дърво за сега той е мн добре.Тегли здраво,само ниските дет нещо ми бягат като е студена ,че и после от време на време.Та и 10 коня отгоре ще са ми мн добре.Колата между другото е идялна за младши шофиьори като мен които искат да се ошлаифат в зимането на завои с по висока скорост :busted_cop: ...мн е директна,което мн ама мн ме кефи.всеки път когато я покарам млко по нервно ,ми греива усмивката на лицето.та така чакаме финанси още,те първа трябва да пиша на колегата Kris да видим как ще го отнасяме задният мост...После следват бели мигачи и брони и чак като събера парички смятам да понапукам мотора...:rockon: мерси за подробното инфо колеги:big_bow_down:....

mitaka_cs
04-11-2009, 21:37
За твое сведение ще кажа.......1,3/1,5 са с колянов вал 67,2мм ход и 80/84мм диаметър на буталата,а 1,7 е с 72мм ход,което е с 2,8мм повече,НО това е за 180% на вала ,а ако искаме да разберем колко се е увеличило рамото на вала делим тези 2,8мм на две или = 1,4мм е разликата в рамото на мотовилковата шийка на коляновият вал.

Това ми е ясно, но не разбирам къде бъркам в разсъжденията от горните постове.


А тука ме подсеща БОБИ 33,че май от разликата в картерите идва проблема........,:Topic-is-closed-bg:

Забавлявайте се вие...:Tease:
Поздрави на Боби! Капаците вече са монтирани;)

И кажете къде греша, че ще ви дойда на разпит до сервиза:meeting:

DJ_STIVAN
04-11-2009, 23:01
Добре де, как ги изчисли, че ще дойдат тия коне, като сток 1.7 16V е 136 коня, а е повече от 200 кубика над 1.5 , откъде ще дойдат тия в повече коне?

Тествано е... в alfaowner форума е правена такава модификация на 1.4 с 16в глави, но незнам карбовете колко мм са... на диното колата изкарва 132 коня на маховика и 98 коня на колелата при 6900об/мин

It lives

132bhp at the flywheel at 6900rpm
98bhp at the wheels
100lbs / ft torque between 5500 and 7500rpm

Bobi_33
05-11-2009, 00:14
Тествано е... в alfaowner форума е правена такава модификация на 1.4 с 16в глави, но незнам карбовете колко мм са... на диното колата изкарва 132 коня на маховика и 98 коня на колелата при 6900об/мин

It lives

132bhp at the flywheel at 6900rpm
98bhp at the wheels
100lbs / ft torque between 5500 and 7500rpm


Това във форум, ма чужд, демек мъгла.
Пък и така да е, със 150 кубика на същите глави, карбуратори и въобще същия сетъп, ще извадиш максимум още 7-8 до 10 коня.
Принципно при 98 коня на колелата си мисля, че на маховика не са 132 коня. Загубите не вярвам да са толкова големи.

Kris
05-11-2009, 00:40
Предполагам колата е мерена на дино с повече натоварване, преобладават hill climb проекти на острова.

MrX
05-11-2009, 08:09
Тествано е... в alfaowner форума е правена такава модификация на 1.4 с 16в глави, но незнам карбовете колко мм са... на диното колата изкарва 132 коня на маховика и 98 коня на колелата при 6900об/мин

It lives

132bhp at the flywheel at 6900rpm
98bhp at the wheels
100lbs / ft torque between 5500 and 7500rpm

Забрави да споменеш едни подробности около валовете, къстъм буталата и другата електроника използвани за този проект :whip:

McNicko
05-11-2009, 17:11
Само да попитам, каква друга електроника? Нали е с карбове колата?

Stranger65
05-11-2009, 17:18
Само да попитам, каква друга електроника? Нали е с карбове колата?
Може би има в предвид формирането на искрата, предварението. Това си е електроника нищо, че си с карбове

MrX
05-11-2009, 17:20
Е да ама не е с карбове :hump:
http://www.alfaowner.com/Forum/attachments/alfa-33-sud-and-sprint/39803d1208435247-1400-16v-rallycar-16v-080408-ns.jpg

Ето и темата:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-33-sud-and-sprint/113911-1400-16v-rallycar.html

Stranger65
05-11-2009, 17:23
Е да ама не е с карбове :hump:
http://www.alfaowner.com/Forum/attachments/alfa-33-sud-and-sprint/39803d1208435247-1400-16v-rallycar-16v-080408-ns.jpg

Ето и темата:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-33-sud-and-sprint/113911-1400-16v-rallycar.html
Той пита за неговия проект, който ще е с карбуратори

McNicko
05-11-2009, 17:42
Точно за проекта от чуждестранния форум питах. Понеже по-нагоре прочетох, че е с карбове. От темата обаче там става ясно, че си е инжекционче "ECU is an aftermarket MBE unit" така че вече ми е ясно.

Иначе т.нар. запалване ми е ясно, че е електроника, ама все пак от там не мисля, че може да се източи кой знае колко. Ако бъркам някой да ме поправи, отворен съм както винаги към критики и към разяснения.

П.С. Аз на Ситроена от подписа така и не можах да измисля точно в запалването какво да му подобря докато го правих, а и инфо не намирих никъде, та се концентрирах силно в избирането и модифицирането на карбуратора.

Balev
05-11-2009, 19:39
Как е колеги?:)...Бая се е изписало по проекта с карбовете а...:calc:.В личен план смятам,че колата ми ще е по добре с карбове.Работя в авто-електро сервиз и просто от лични наблюдения за сега,на този етап мисля да и кача още някой-друг катър с карбовете.Още не съм дорасъл като шофиор за да мачкам инжекцион в завойте.Поме аз така мисля за себе си.А и още финансовата страна на въпроса оправям.Та заел съм се с намирането на що годе читави 16 в глави>стават не стават ,квото доиде ся.Иначе колата както казах и сега си опъва стабилно.10-15 коня от горе пак ще е екстра.Та така аз продължавам да търся в нета инфо за проекта.Ако имате инфо или мнения по въпроса пишете :) ...
Поздрави!!! :)

DJ_STIVAN
05-11-2009, 20:09
Е да ама не е с карбове :hump:
http://www.alfaowner.com/Forum/attachments/alfa-33-sud-and-sprint/39803d1208435247-1400-16v-rallycar-16v-080408-ns.jpg

Ето и темата:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-33-sud-and-sprint/113911-1400-16v-rallycar.html

Опа... моя грешка... не съм се загледал добре... липсата на всмукателен колектор ме е подвела. А доколкото разбрах, човека споменава само,че ако сложи спортни валове, нешата ще стоят друго ядче, ама тва е щото не прочетох цялата тема, а само първия пост :D

Stranger65
05-11-2009, 20:17
Ima програмируеми контролери за ъгъла на изпреварване и формиране на искрата. Използват се за газови уредби, но стават и за бензин. Ето ти едни мучачоси, занимаващи се с това - http://dek.bg/main.php
Така можеш да направиш колата по-пъргава. Но знай - и да намериш 16 "волтови" глави трябва да смениш валовете със спортни един вид за да постигнеш нещо съществено

mordohy
06-11-2009, 01:11
Колега,ще ти дам един добър съвет.нашите са си натопорчени.Просто си я оправи и и се радвай.Моята е малолитржка,ама след 120 се силя на тия дето са 2 ооо .И ги късам.Трябва да си обичаш колицата!

DJ_STIVAN
06-11-2009, 16:48
Колега,ще ти дам един добър съвет.нашите са си натопорчени.Просто си я оправи и и се радвай.Моята е малолитржка,ама след 120 се силя на тия дето са 2 ооо .И ги късам.Трябва да си обичаш колицата!

Ти би трябвало до 120 да ги късаш,щото си с късия диференциал :Tease:

TishO
06-11-2009, 17:41
Колега това с карбовете е много добра идея.Обаче!!!
Имам един познат дето е направил тази операция преди 4-5 години и ефекта е бил много добър 16в. карборатор страхотна работа.Така обаче ми сподели че за да караш такова нещо или бащати трябва да е шеф на петрол или да си имаш собствена бензиностанция.Смъква карбовете и прави един от първите може би турбо боксери в БГ.!!!
Резултата е малко по добър с доста по нисък разход на гориво.Така че си помисли.Кола бегачка ли ти трябва или ежедневка която да върви доста добре???

Stranger65
06-11-2009, 19:22
Колега това с карбовете е много добра идея.Обаче!!!
Имам един познат дето е направил тази операция преди 4-5 години и ефекта е бил много добър 16в. карборатор страхотна работа.Така обаче ми сподели че за да караш такова нещо или бащати трябва да е шеф на петрол или да си имаш собствена бензиностанция.Смъква карбовете и прави един от първите може би турбо боксери в БГ.!!!
Резултата е малко по добър с доста по нисък разход на гориво.Така че си помисли.Кола бегачка ли ти трябва или ежедневка която да върви доста добре???
Всичко зависи какви са били карбовете, какво е пипано по тях, как са настроени. Това, че е била ламя не мисля, че е било само защото е била с карбуратори

Balev
06-11-2009, 20:00
Добър вечер колеги :grin: !!! Ми както казах съм запален по рали спорта още от мн малък.Баща ми имаше Алфа Ромео 33 1.5TI и аз доста често му я свивах за по един кръг.Никога не ме е свътртало да я карам нормално.Колата беше на газ и въпреки това се движеше доста сносно...На бензин Астра 1.6 101к.ц. просто не можеше да ми прочете задният номер.И не говоря за драг(права отсечка) а за нервно каране по завоите.Та чак сега събрах смелост и аз да завъртя някое проектче и да си поначеша крастата:whip:.Та за сега колата ше се кара на Калояново на пистичката,и ще е нещо като стрийт реплика на рали автомобил.Мисля като поулегна зад волана ,и ако има възможност да си взема нещо икономично,и тази да си стане чиста "ралиджийка".Но това в бъдеще.за сега ще си я карам и на пистата и по улиците.Та това ми е идеята.все пак мн ме привлича проетка с 16в-то.Да видим ся ,че колегата Kris ме чака за задния мост.аиде аз продължавам да се ровя за инфо. :go: ЦЯЛАТА ГАЗ...!!!

TishO
06-11-2009, 20:42
Трябват доста средства да подържаш 33-ка за рали автомобил дано да смогнеш успех и да не забравиш да казваш какво правиш по возилото:thumbup: