PDA

View Full Version : Проблем с Централно



Value
09-10-2009, 22:26
Здравейте,
Нов съм тук и не разбирам много от коли. Наскоро се сдобих с Alfa Romeo 166 2.0 1999г. бензин.
За съжаление обаче има проблем с централното заключване. Ако заключа вратата на водача с ключ, автоматично се заключват и другите. Ако обаче опитам да заключа всички с бутона на ключодържателя, предните са затварят, а задната(тази, която работи, защото другата е развалена) се заключва, отключва, заключва и отключва. Това става без сериозен интервал от време. Все едно заключвам и отключвам постоянно. Мисълта ми е, че вместо да се заключи, тя се заключва и отключва по два пъти и накрая пак е отключена.
Въпроса ми е, от какво може да е това. Дали цялата машинка е развалена или си има специален "чалъм". Другия вариант е да прави този проблем заради другата врата, защото там не работи като цяло.
Ще се радвам да получа всякакви идеи от какво може да е и как да го оправя.
Надявам се да имам само приятни минути в този хубав форум!

leketo84
09-10-2009, 23:05
Колега не съм много запознат по твоя въпрос:comphits:, но мисля че има доста писано за този вид проблем:grandpa:, така че пробвай с търсачката и дано да намериш решение по бързо;-)!!!

balev64
09-10-2009, 23:20
Здрасти колега.Добре дошъл, и честита придобивка.Сигурен ли си че машинките на предните врати заключват.По принцип този проблем се появява когато не работи тъй наречения девиятор на някоя от предните машинки.Тъй наречения девиятор изпълнява роля на механичен превключвател или образно казано при завъртане на ключа в положение заключено лостчето на машинката потъва надолу и дава на късо двойка контакти които провеждат сигнал за заключване към останалите машинки или към централата на Ц.З.При положение обаче че другата машинка не работи,то при нея са включени на късо други два контакта които провеждат противоположен сигнал-за отключване и става една не за разправяне.Получава се едно отключване и заключване не без участието и на централата .И така докато се задейства защитата.При това положение централното спира да работи за известно време след което централта възстановява нормалните си функции.
Съвет:свали си предните стъкла до долу и се опитай с ръка да натиснеш лостчето т.е да "помагаш" на машинките на едната и после на другата врата.Подозирам че хода не е достатъчен и от там ти идва проблема.Като изолираш пролема другото е въпрос на регулировки или подобряване на ел.връзки и т.н.

Value
09-10-2009, 23:51
Дам, убеден съм, че само на задната врата го прави това. Аз си мисля, че би могло да е заради разваления механизъл на другата задна врата. Както и да е. Ще изпробвам този начин и ще видя какво ще се получи. За съжаление обаче няма да е скоро, защото все още карам курсовете за книжка :oops:
Благодаря за отговорите!

todorgg
11-10-2009, 17:56
Здрасти колега.Добре дошъл, и честита придобивка.Сигурен ли си че машинките на предните врати заключват.По принцип този проблем се появява когато не работи тъй наречения девиятор на някоя от предните машинки.Тъй наречения девиятор изпълнява роля на механичен превключвател или образно казано при завъртане на ключа в положение заключено лостчето на машинката потъва надолу и дава на късо двойка контакти които провеждат сигнал за заключване към останалите машинки или към централата на Ц.З.При положение обаче че другата машинка не работи,то при нея са включени на късо други два контакта които провеждат противоположен сигнал-за отключване и става една не за разправяне.Получава се едно отключване и заключване не без участието и на централата .И така докато се задейства защитата.При това положение централното спира да работи за известно време след което централта възстановява нормалните си функции.
Съвет:свали си предните стъкла до долу и се опитай с ръка да натиснеш лостчето т.е да "помагаш" на машинките на едната и после на другата врата.Подозирам че хода не е достатъчен и от там ти идва проблема.Като изолираш пролема другото е въпрос на регулировки или подобряване на ел.връзки и т.н.
Браво !:clap2: и голямо БЛАГОДАРЯ !
Така днес реших моя проблем !

balev64
11-10-2009, 21:02
Браво,браво, радвам се.Остава да почерпя.:)

todorgg
11-10-2009, 21:13
Браво,браво, радвам се.Остава да почерпя.:)

И аз да черпя.. но ми сеплаче......след ремота на ценралното....... сега в бокса за по-дълго удар от зад от една корсаааааа

Bobo
13-10-2009, 23:52
Браво !:clap2: и голямо БЛАГОДАРЯ !
Така днес реших моя проблем !

В повечето случей проблема е в четките на едно моторче вътре което е много ситно и при подобно раздвижване се оправя за малко и накрая пак си без централно че даже и блокирала врата си докарваш ;)

balev64
14-10-2009, 06:56
Не съм имал такъв проблем (четките на едно моторче) с централно заключване.И на ланчата ми и на алфата ми още при закупуването имаше по една не работеща машинка,не съм ги и гледал какъв им е проблема.Но останалите си работеха през целия период на експлоатация.За ланчата това бяха цели 10 години(общо 20 години "щракане" на горе на долу).А относно евентуален проблем от типа на гореспоменатия бих решил с подмяна на машинка с друга, работеща.Отмина времето когато практикувах "неврохирургия" :)

rodeff
17-10-2009, 00:09
Съгласен съм с Бобо и на мен проблема с предната беше точно с четките но не зацапани а от многото тряскане на вратата, от хора свикнали с разни москвичи и някакви немски кочинки :-), четките на моторчето се бяха разпаднали направо. Никакъв шанс за оправяне. (може би малък, но не ми се занимаваше)
Все още съм си без моторче и предна дясна врата се отключва ръчно :-(

Иначе задна лява ми прави друг проблем.
Като я отворя един-два пъти ръчно, след това работи извесно време, и после пак сприра.
Според мен е нещо с ключето което отчита дали е отключена или заключена, но това ще стане ясно като купя нова :-)
А моторчето от тази отива за предна лява.

svrusev
12-05-2010, 17:46
И аз имам проблем с централно...и моя проблем струва само 1000лв...:guillotine: Не ми се заключват вратите...имало повреден блок в дясната врата.
_________________________________________________
Alfa romeo 166 T.Spark 2.0 2002г. 6 степена кутия. 9.7 на 100

stiko
13-05-2010, 10:00
Аз си купих машинката за предна дясна врата от Александър ауто преди 8 месеца за около 100-120лв не помня точно колко но не и 1000

svrusev
13-05-2010, 15:12
Аз си купих машинката за предна дясна врата от Александър ауто преди 8 месеца за около 100-120лв не помня точно колко но не и 1000

Да ама каква машинка колега?

stiko
13-05-2010, 15:24
http://www.spangerum.com:7080/cgi-bin/naread.exe?src=e:/SP.NA.00900.FCTLR/rw9.na&type=N&key=7013100001 http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
http://www.spangerum.com:7080/imagesnavi/trpoint.gif
N-10

Christweil
13-05-2010, 18:33
Аз си купих машинката за предна дясна врата от Александър ауто преди 8 месеца за около 100-120лв не помня точно колко но не и 1000

Със сигурност ако искаш това от офицялен представител на Алфа Ромео във Нови Пазар със доставката през луната може и 1000лв да искат...
Машинка на втора ръка купих преди 2 месеца от автоморга и ми струваше 60 до 70лв.
Нова сега от Александер Авто искат повече но не си спомням точно колко но тогава реших че е доста по изгодно на втора ръка (може би беше 2 пъти по скъп).

hamel1
13-05-2010, 19:49
Аз си реших проблема като сложих прости машинки за по 5 лв които превързах механично към лостче (7 на горе посочената схема) и електически към захранването на двигателчето на оригиналната машинка.За сега съм много доволен.Пробвах и с втора употреба машинки но и те не изкараха много дълго.

svrusev
13-05-2010, 22:30
Ходих в Шумен за тази машинка...А този сервиз, за който ми пишеш в кой град се намира??? И да питам друго :D Казаха ми, че след като си отворя дистанционото за колата и си сменя батерията съм имал само няколко секунди да го затворя иначе се губели някакви кодове и не мога да си запаля колата или да я отключа... :? Вобще има ли такава работа??? И как се отваря дистанционот? Като го гледам доста здраво е затворено и ме е страх да не го счупя нещо...
__________________________________________________ ________________
Alfa romeo 166 T.Spark 2.0 2002г. 6 степена кутия. 9.7 на 100

Christweil
14-05-2010, 19:45
Ходих в Шумен за тази машинка...А този сервиз, за който ми пишеш в кой град се намира??? И да питам друго :D Казаха ми, че след като си отворя дистанционото за колата и си сменя батерията съм имал само няколко секунди да го затворя иначе се губели някакви кодове и не мога да си запаля колата или да я отключа... :? Вобще има ли такава работа??? И как се отваря дистанционот? Като го гледам доста здраво е затворено и ме е страх да не го счупя нещо...


Еба ли ги какви глупости от каде пък са ги измислили не знам (визирам "казаха ми" а не директно тебе естествено).

1во : колата пали само благодаря на транспондер които работи БЕЗ батери !! Как става тая работа ? много просто -> има една антена във контактния ключ който генерира магнито поле - транспондер го превръща като напрежение и така се захранва. Същя принцип го има със входове със карти --> RFID

2ро: да отключиш колата се изполва друга платка във ключа които е със батери. Обаче нали се сещаш че при инженерите не са толкова тъпи да направят така че само имаш няколко секунди да си смениш батерята преди да се изгуби каквото и да е.

Така че кажи на "казаха ми" да вземе да мисли малко преди да се прави на експерт.

Относно как се отвори ключа, аз имам червеня и просто се използва една монета примерно там във дупчицата и въртиш да го отвориш.

svrusev
14-05-2010, 23:08
Благодаря колега! :big_bow_down:
____________________________
Alfa romeo 166 T.Spark 2.0 2002г. 6 степена кутия. 9.7 на 100

len
19-05-2010, 20:59
Извинявам се не давам отговор питам, за да не отварям нова тема.Сега заключвам колата централно с ключ. Искам да го правя с дистанционно. Казаха ми, че трябва да си сложа аларма. Не искам да я ползвам като такава, на предишната ми кола даде проблем с електриката. Искам да я ползвам само за централно дистанционно заключване. Имате ли идеи?

kosyo
21-10-2010, 21:43
Колеги моля за съвет и помощ. Тази вечер след 40 минутен спокоен труд махнах кората на задна дясна врата на моята красавица алфа 166 2.0 TS. Всичко си излезе леко и внимателно. Причината бе нереботещо централно на вратата. Всички други врати функционират нормално. Моля да ми кажете ми към кой да се обърна за да заработи този механизъм? Благодаря предварително

ACEHOB
21-10-2010, 22:25
Колеги моля за съвет и помощ. Тази вечер след 40 минутен спокоен труд махнах кората на задна дясна врата на моята красавица алфа 166 2.0 TS. Всичко си излезе леко и внимателно. Причината бе нереботещо централно на вратата. Всички други врати функционират нормално. Моля да ми кажете ми към кой да се обърна за да заработи този механизъм? Благодаря предварително

Колега ако искаш пиши ми на лично.

umax
21-10-2010, 22:28
Колега ако искаш пиши ми на лично.

Какво да ти пише на лично бе? Кое е толкова тайно у тая врата? Ако знаеш какъв е проблема кажи!

ACEHOB
21-10-2010, 22:57
Какво да ти пише на лично бе? Кое е толкова тайно у тая врата? Ако знаеш какъв е проблема кажи!

Емо БЕ... :pokey: нали не си си помислил че аз ще го правя... просто познавам човек който се занимава само с електроника по италиански автомобили от доста години и мисля че ще може да му помогне.
А на лично щото тука модераторите са големи "пичове".

kosyo
22-10-2010, 00:00
Колега аз съм на линия за идеи и предложения.

kosyo
22-10-2010, 17:47
Колега благодаря за отзивчивостта. Всяка идея ще ми бъде от полза.

kosyo
22-10-2010, 19:53
Колеги, моля дайте контакт с електричар по централно на Алфа 166. Проблема не е голям, но ... той ще каже :-? Благодаря

Pepko-Bepko
22-10-2010, 19:55
Наи лесно и безпроблемно е да се свали машинката и да се смени с друга такава.За пояснение машинката е същата като на Ланчия Капа цените по моргите са доста по-ниски за тази кола.

schoko
23-11-2010, 18:52
Аз си реших проблема като сложих прости машинки за по 5 лв които превързах механично към лостче (7 на горе посочената схема) и електически към захранването на двигателчето на оригиналната машинка.За сега съм много доволен.Пробвах и с втора употреба машинки но и те не изкараха много дълго.
Накрая и аз направих така. Не си играйте да взимате втора употреба. Давате пари а не знаете какво взимате. Играх си да отнитвам моите машинки да отварям електромоторчетата и да им сменям вътрешностите защото са с особенни форми отвън. Презапоявах едни миниатюрни пластинки играещи четки. Накрая голям зор докато ги затворя защото нитовене са оси на сумати чаркалаци вътре. Направих ги с мъка два месеца и една по една пак взеха да се прецакват.Купете си четири машинки по 5 лева както ви пише колегата ако ви е страх от монтиране дайте ги на обикновен електричар който за 20 30 лева ще ви ги монтира и с парите за една стара машинка ще имате ново централно на всички врати. Майстора може да има проблем само със свалянето на корите.

Christweil
28-11-2010, 22:23
Точно вчера ми се развали 2-рата машинка този път на шофиорската врата. Аз лично не ми се занимавам със евтини номера за машинки по 5 лева щото не ми харесва тази идея но най важно от профеционален опит имам известни съмнение по китайските стоки и качества... никои да не се засяга, всеки има право за мнение :)

За това след като нямах време да се занимавам сега купих пак на втора ръка, смених, работи, идеално.

Обаче почна да ме сърби отверката и гледах по наблизо развалената машинка и нека малко да споделя ;)
За инфото, като се махат 3-те болтчета още пречат нитовете. Аз прових във тях сбор машината но на края разбрах че може просто да се реже пласмаса точно по ръба на нита и същя резултат - те по скоро са там да фиксират оста на 2 механизми от колкото да държат пласмаса затворена.
Така, 99% от проблемите идват от моторчето, от четките - това е ясно. Освен него няма какво да се развали.
За това се интересувах за него --> видях че производител е Mabuchi Motor (пише от зад) - това е известна японска фирма а за анекдот исках да се гръмна след като бях при тях през Октомври месец...
Те си имат сайт : www.mabuchi-motor.co.jp
Потърсих малко и намерих серята който може да замени напълно нашя : FC-280PC/SC
Съпротивление на моторчето от машинката го мерих около 5ом така че 12в / 5ом = 2.4амп --> предполагам че FC-280SC-18180 би било идеалня варянт.
Естествено размерите пасват - това първо го проверих ;) това е валидно за цялата серя FC280

Търсих - чак по Ебай ги продават но най евтино излиза около 12лв (включен транспорт). Засъжеление траснпорт е 50% от цената.
Знам че тези мотор не стръват сериозно повече от 2 до 3 лева (значи сигурно 5 до 6 лв тука...) за това малко тъпо през ебай.

Имам надежда във магазин Conrad на 5те кюшета на имат нещо.
Някои има ли идея каде друга де може да се провери?