View Full Version : Ангренажни ремъци
Здравейте колеги,
Прескочи ми ангренажния ремък. За щастие няма поражения по клапаните, но няма кой да зацепи новите ремъци и да направи центровка. Може ли да ме насочите към някого в София? И евентуално инфо за цени ще ми е от полза.
Да ви кажа какво е сега с така зацепените ремъци. Значи беше направено от един майстор, гледахме схема на центровка от интернет, зацепва се първо лявата страна, после се върти на 90 градуса по часовниковата стрелка и се зацепва дясната, но двигателя върти и пука яко, но не пали. Дали е от центровката на ремъците или нещо друго? Не съм сигурен, че кабелите на свещите и дюзите са по правилните им места. Може ли някой да ми каже на боксера как са номерата на цилиндрите? От към шофьора дясна страна - 3-1, лява страна - 2-4? или бъркам?
Ако не съм се подписал, колата ми е 145 боксер 1,3
олеле колега, как сте оплескали точно на боксера зацепването. смъква се металния колектор горе и на маховика има едно кръгло пластмасово капаче. махаш го и въртиш коляновия вал докато ти излезе маркера и изравняваш със стрелката. после завърташ всеки разпределителен вал докато си дойде на белега и това е.
ако искаш и схема ще ти дам.
бобините са две /може да са в общ корпус/. всяка подава искра на два срещуположни цилиндъра едновременно без значение кой в кой такт е.
олеле колега, как сте оплескали точно на боксера зацепването. смъква се металния колектор горе и на маховика има едно кръгло пластмасово капаче. махаш го и въртиш коляновия вал докато ти излезе маркера и изравняваш със стрелката. после завърташ всеки разпределителен вал докато си дойде на белега и това е.
ако искаш и схема ще ти дам.
Точно така направихме. но на маховика има две белега, една резка и една точка. Резката била за лявата страна, точката, която е на 90 градуса отстояние от стрелката - за дясната. Интересното е, че на десния празпределителен вал белега не идва на място а отива около 20 градуса в дясно от белега по часовниковата стрелка, гледано отпред. Все прескача белега... или може би не трябва да се оставя ролката да прескочи, а да се задържи с усилие на белега, но така клапаните блокират.
Вече съм много заинтригуван от тоя случай и искам да разбера как става. Така, че ако имаш схема дай да видя.
И още един въпрос, възможно ли е от зацепването да не пали и да има детонации?
Възможно е. А откъде си сигурен че няма поражения по клапаните? Тия пуканици хич не ми харесват. Може и от крив клапан да са.
Ето ти ръководство за смяна на ремъците:
И Колев и Тонов ти го обясниха,все едно,че го обясняват на мен,за това ще разширя въпроса и ще го обясня по по-практичен начин.
Сваля се предния капак и радиатора.Свалят се и капаците на ремъците. слага се колата на ръчна и се освобождава от скорост.Завърта се коляновиа вал така,че белезите на ангренажните колела да сочат право нагоре.Там са и белезите,под формата на дупки в ламаринените капаци,на които има гумени тапи.Охлабват се ролките и се изваждат ремъците,БЕЗ ДА СЕ СЛАГАТ БЕЛЕЗИ!Маха се тапата на кожуха на маховика и се търси белега на него.По принципа на Всеобщата Гадост,той не се вижда добре и е необходимо да се почисти маховика.Аз използвам една хитрина.Отвивам свещта на първи цилиндър и с една отверка бъркам вътре и уточнявам къде е ГМТ.После по белега на маховика , го доцентровам.
За лекота при понататъшната работа,слагам с маркер белези на шайбата и дъгата на корпуса над нея.Това ще е много полезно по-нататък,понеже ангренажните колела не стоят мирно и се въртят от натиска на клапаните,а с тях и коляновия вал.
С ключ поставяме лявото ангренажно колело на описания по- горе белег и зацепваме ремъка.Завъртаме леко колелото така,че да се опъне ремъка от ролката и стягаме ролката.Връщаме на позиция и внимаваме,дали сме зацепили правилно.Тоест и двата белега да съвпадат.На коляновия вал и ангренажното колело.Освен това и дали ремъка е опънат.Опъва се само от пружината на ролката.Не се натяга с допълнителен натиск!!!
Завъртането се прави в рамките на 10-15 градуса.Не повече!!!
Дясния ремък се поставя по същия начин.
Накрая се оглежда всичко наново и се развърта на ръка няколко оборота мотора и се следи да няма някъде запъване.
След описаната операция може да запалим мотора и да му ударим една бира!:humpx:
ivan dimitrov
13-10-2009, 01:07
---
Точно така направихме. но на маховика има две белега, една резка и една точка. Резката била за лявата страна, точката, която е на 90 градуса отстояние от стрелката - за дясната. Интересното е, че на десния празпределителен вал белега не идва на място а отива около 20 градуса в дясно от белега по часовниковата стрелка, гледано отпред. Все прескача белега... или може би не трябва да се оставя ролката да прескочи, а да се задържи с усилие на белега, но така клапаните блокират.
Вече съм много заинтригуван от тоя случай и искам да разбера как става. Така, че ако имаш схема дай да видя.
И още един въпрос, възможно ли е от зацепването да не пали и да има детонации?
направили сте грешка колега, белега който се гледа на маховика и който важи за двата разпределителни вала е един и е "Т"
спирай веднага да я караш щото голяма беля ще стане ,ако вече не се е случила
Не е необходимо да се сваля радияторът.Мястото е достатъчно като се свалят само дифузорите и вентилаторите.Сваляйте и свещите за да нямате ядове с компресията.Спазвайте стриктно процедурата предписана от Алфа.
Колега,тоя път не съм съгласен с тебе!Не случайно в друга тема посочих за лош пример руснаците!Тях,ако ги питаш,сигурно няма да свалят и капаците.Опита ми показва,че спестяването на някои операции,води до повече грешки,а от там и до увеличаване на общото време-в повечето случаи и до плачевни резултати.Тука не става въпрос за майстор,който всеки ден сменява ремъци,а за човек,който има някакви познания и хъс да ги смени сам.Свалянето на радиатора ,позволява да се гледа челно цялата група и всичко вече става детска играчка.Окото лъже!Гледайки само от горе не се виждат доста неща,а сега е времето да огледаме и семерингата и болтовете и тампона.Изобшо тия 15 минути за свалянето и качването на радиатора са нищожни,пред възможностите,които се откриват после!
Колкото за отвиването на свещите съм напълно съгласен и е едно от тия условия,да си свършиш лесно и безпроблемно зацепването!
Никой не се сети за предния капак.Моя грешка!на 145/6 не се сваля!Сваля се на моята и от там се подведох!
Колеги, благодаря ви за мненията. По ваще думи разбирам, че ремъците са зацепени правилно.
Проблемът е бил с кабелите на бобината, бяха разменени. От това са били детонациите... ама кви гърмежи беха...
Сега колата пали от четвърт оборот, което ме кара да мисля, че няма някаква грешка в центровката.
---------- Post added at 13:36 ---------- Previous post was at 13:32 ----------
[QUOTE=tonov;573939]Възможно е. А откъде си сигурен че няма поражения по клапаните? Тия пуканици хич не ми харесват. Може и от крив клапан да са.
Еми разглобих надлежно двигателя, шлайфах клапани и прочее. Не видях да има някакви щети. На челото на трети цилиндър имаше подбито от шайбата, заради която стана белята, но това няма да се окаже проблем.
Странно как намерих шайби във първи и трети цилиндър... няма такава случайност.
ivan dimitrov
15-10-2009, 13:57
---
Няма съмнение че смъкването на бронята и радияторите дава по голяма видимост.Проблемът е че отпред често има още един радиятор(на климата).Смъкването и на двата никак не е приятно занимание.И общо взето тоя който ще запеци грешно без да сваля радиятори е почти сигурно че ще го направи и със свалени.Това разбира се е лично мое мнение с което не ангажирам никого.
Трябва да се отбележи че никъде в сервизната документация не видях процедура за смяна на ремъци, при монтиран в купето двг.Това дава допълнителна тежест на твоите доводи ама .... .
Ама както казва Соломон:И ти си прав и аз съм прав и ония дето ще си ги зацепва си е прав!
дадохме просто различни на пръв поглед,но верни методи за зацепване на ремъците.Темата е изчерпана и за това след малко ще я почистя и да си отлежава кротко!
:cheers:
радиатора на климатика не се сваля. откача се от основния и се пуска надолу.
сигурен ли си че съвпадат всички белези щото останах с друго впечатление.
радиатора на климатика не се сваля. откача се от основния и се пуска надолу.
сигурен ли си че съвпадат всички белези щото останах с друго впечатление.
Проверих ги два пъти, но ще го направя още веднъж, след като казваш, че е възможно да стане беля. Така или иначе още не съм пуснал колата. Сега пък долната помпа на съединителя се прееба. Няма такъв лош късмет...
Повдигам стара тема за да не отварям нова,но някой да каже как е номерацията на цилиндрите.Като се погледне от горе двигателя
Като застанеш пред мотора, цилиндрите от ляво са 1-3, а от дясно, демек от към шофьора 2-4.
Пише го и на блока.
По принцип, броенето на цилиндрите става от страната на водната помпа, но защо тука е на обратно нямам обяснение.
infernus
12-03-2011, 22:22
Според ръководството има разлика в зацепването на двигател 1,7 16V до 94-та година и след 94 година, някой може ли да каже дали има напблюдения върху това, дали наистина е така? Защото си имам по един двигател и от двете и директно щях да тръгна да зацепвам този който е 95-та година като за 94-та... На всичкото отгоре на този от 95-та му дават доста неща да се свалят от колата за разлика с този от 94, че му дават и бая повече пробег... шах на пешката направо... из италианските мистерии на алфа ромео.
Според ръководството има разлика в зацепването на двигател 1,7 16V до 94-та година и след 94 година, някой може ли да каже дали има напблюдения върху това, дали наистина е така? Защото си имам по един двигател и от двете и директно щях да тръгна да зацепвам този който е 95-та година като за 94-та... На всичкото отгоре на този от 95-та му дават доста неща да се свалят от колата за разлика с този от 94, че му дават и бая повече пробег... шах на пешката направо... из италианските мистерии на алфа ромео.
Ако говориш за 1.7 16V, то няма разлики в зацепватето, през която и да е година. А ръководството е писано от пияни италианци, преяли с миди, октоподи и лазаня.
infernus
12-03-2011, 23:20
Ако говориш за 1.7 16V, то няма разлики в зацепватето, през която и да е година. А ръководството е писано от пияни италианци, преяли с миди, октоподи и лазаня.
А баш, като прегледах малко повече разликите, имам чувството че са го писали различни хора, който са искали да кажат едно и също. Само не ми е ясно точно колко е пробега на тези ремъци до тука съм чул 40 000 км... Ти какво ще кажеш по върпроса, да кажем ремъци DAYCO с ролки SKF? Мерси за бързия отговор момче :)
Абе 60 000 км си карат без грижи, особено със SKF-ите. Или 3 години без значение дали си навъртял тия километри (за ремъците)
Дайкото си ОК
ozverial1986
24-05-2013, 17:36
pi4ove daite edna to4na shema za 33 na zacepvane na cilindrite koi cilindar e 1 i od kade na kade se broiat:small_cry:
---------- Post added at 17:29 ---------- Previous post was at 17:28 ----------
daite red na palene
---------- Post added at 17:36 ---------- Previous post was at 17:29 ----------
daite reda na cilindrit i ot kade na kade se broiat ako ima nekva shema sa6to var6i rabota
На първата страница го има зацепването. Реда на палене е 1-3-2-4. 1-3 са дясната глава, като 1 и 2 са предните глави. При Марели, тоест с две бобини, едната захранва свещите на предните глави (1и2), а другата задните. Без значение кой точно.
При тия с дистрибуторна капачка, слагаш мотора на ГМТ. Сваляш капачката и гледаш, къде сочи палеца. Това е първи цилиндър.Слагаш там кабела на първи цилиндър и по посока на движение на палеца започваш да редиш останалите кабели. Тоест след първи трети, после втори и накрая кабела за четвърти цилиндър.
Ако случайно си объркал и мотора не е бил на ГМТ в работен такт на 1-ви цилиндър, а на 2-ри и не пали - няма страшно!
Просто разменяш на кръст кабелите на дистрибутора. Тоест 1-ви с 2-ри и 3-ти с 4-ти.
Това е. Друго няма.
Едит: При смяна на ангренажните ремъци, винаги прави два - три оборота на мотора на ръка, преди да палиш. Иначе рискуваш , ако си направил грешка да срещнеш клапаните с буталата.
Обърни внимание на факта, че дясната глава, тоест на 1-3 цилиндър в положение на белезите, от повдигачите на клапаните се стреми да се завърти напред. Това е основното нещо, което кара неопитните да не зацепват правилно дясната глава.
За това: зацепване и няколко оборота на ръка и пак контрол, дали всички белези си идват на място.
В сервизите , за такива немирни зъбни колела си имат едни специални железни вилици. Аз използувам лула от Москвич. Много е удобна.
Успех!
ivan dimitrov
28-05-2013, 18:49
---
Колелетата са още по палави ако свещите не са развити. Добре беше да уточниш коя глава е дясна и коя лява. Не че не се заяждам, ама.... да не стане беля.
Абе знам те, че си заядливко!:static::Tease:
На АНТ-225, Титаник или Алфа 33, като седнеш на пилотското място и определяш. Това от дясно е дясно на борд, а това от ляво е ляво на борд.
Така и се определят дясна и лява глава, а не , когато застанеш от пред и се чудиш, коя е дясната и коя лявата глава.
Тая от страната на шофьора е лява, а тая от страната на "смъртника" е дясна.
Не знам още как да се поясня, но ми се струва, че и дамите с руси коси разбраха!:grandpa:
ivan dimitrov
29-05-2013, 23:18
---
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.