PDA

View Full Version : Engine Check проблем Алфа 156 1.6ts



cyberhill
13-10-2009, 19:32
Здравейте колеги,
Най накрая се сдобих с Алфа :)
И почнаха въпросите :)

Колата я диагностицираха - имаше една записана грешка на дебитометър , изчистиха я , провериха го , казаха че бил сменян и бил нов т.н. и нямало да имам проблеми с него. Други грешки не бяха открити.

Обаче като я "изпъна" до около 7000 оборота и чека светва , като след известно време изгасва. При други обстоятелства не свети, само ако стигна в червеното.
Това нормално ли е?

Колата е 156-ца 1,6тс 2001-ва година 120к.с.

Благодаря предварително и се извинявам , ако дублирам тема...

ФЕРАРИСТ
13-10-2009, 19:38
Ако изгасва след като изгасиш и запалиш отново, или след няколко такива цикъла, мога наизуст да ти кажа че е детонационния датчик, симптомите са подобни, но това ти го казвам седнал на диванче, гледайки новините, ей така между другото, може да е друго......имах такъв случай една 1.8 го правеше като закова 5к обм.....после изчезва, като никаква промяна в поведението на колата няма.....

cyberhill
13-10-2009, 19:48
След като достигна към 7000об. светва , след няколко паления и загасвания на колата изчезва , до следващото форсиране... Промяна в поведението няма никакво наистина.
За какво служи този датчик ? Неотложно ли трябва да се сменя ?
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=49&modif=201&cat=21&subcat=341&prod=2411&numenkl=1&show=1 това ли е ?

ФЕРАРИСТ
13-10-2009, 20:07
Мне, това е датчика дето дреме между двата разпределителни вала - детонационния датчик е лепнат от задната страна на двигателя, на 1.8 и двойките мисля че му е бял конектора с който е вързан, чесно казано при 1.6 мога да те объркам, нямал съм поглед върху тях, иди на диагностика, записва грешка във екуто със сигурност това, и не бързай да сменяш всичко което някой в някой форум ти каже че е възможно да е повредено.......иди някъде на диагностика, ако излезе грешка в екуто, виж дали е knock sensor, и чак тогава........
ей това е сензора долу....

cyberhill
13-10-2009, 20:15
ECU-то беше записало грешка в дебитометъра, никъде другаде.... Но явно трябва да ида пак да видят....

Nimi
13-10-2009, 20:16
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=49&modif=201&cat=21&subcat=341&prod=2411&numenkl=1&show=1 това ли е ?

Със сигурност не е това датчика за който иде реч. Още повече както каза Ферариста дигнозата е на пред чашка почти.
Отиваш на диагностика и гледате реалните стойности при 7000 оборота и нагоре. Най-добре отваш докато свети чека.

cyberhill
13-10-2009, 20:26
OK. To това е ясно , че ще се ходи пак , на кафе и боб не става :)
Но примерно на X-Trail-a пише в книжката, че engine check-a светва като предопреждение при високи обороти... та за това реших да се допитам до имащи опит с Алфи :)

Благодаря за съветите.

Stranger65
13-10-2009, 20:53
Кой ще черпи кола и картофки ако се окаже тръгнала си ламбда сонда?:BBQ:

ФЕРАРИСТ
13-10-2009, 21:09
Аз.....:)

Nimi
13-10-2009, 21:42
Но примерно на X-Trail-a пише в книжката, че engine check-a светва като предопреждение при високи обороти... та за това реших да се допитам до имащи опит с Алфи :)

Аз съм със същия мотор и чека не светва дори и при задействане на ограничителя по обороти. Вярно, че от скоро я имам но ако светеше по обороти моята изобщо нямаше да изгасне тези дни :laughing1:

Stranger65
13-10-2009, 21:56
Аз.....:)
Ами кажи къде и кога

cyberhill
13-10-2009, 22:07
Добре де,ама защо не изписва грешка в ламбда сонда или детонацонен ?
А като я карам нормално до към 5-6000 никакъв проблем...
То ако изключим лампта и след 6000 няма проблем :laughing1:

ФЕРАРИСТ
13-10-2009, 22:30
Добре де,ама защо не изписва грешка в ламбда сонда или детонацонен ?
А като я карам нормално до към 5-6000 никакъв проблем...
То ако изключим лампта и след 6000 няма проблем :laughing1:
Доколкото ти видях хронологията, са ти изчистили грешка от дебитом, може тая да не е била записана(ако е такава)........преди да идеш на диагност ръчни я до 7к обм и виж какво ще излезе - и ни дръж в течение че има бира и картофи заложени......

oem
13-10-2009, 22:38
:big_whoops:

Маса умници се изказаха тука. Ама до един дол дренки всичките.

От ламбда сонда чек не светва! Първто това да Ви кажа. Второ от детонационни сензор също чек няма да видите.

Трябва диагностика в момента на шофиране и да се види кое не е наред. Аман от форумни диагнотики тука.

:heavy_cry:

ФЕРАРИСТ
13-10-2009, 22:46
Второ от детонационни сензор също чек няма да видите.

Свети свети......виждал съм....

Stranger65
13-10-2009, 22:53
Ох този Оем! Изключи си ламбдата и виж.
Аз вече съм се настроил на кола с картофки, ама не бланжирани.
А ако е от детонации, то значи е заминал датчика и ще свети постоянно. Иначе има ли детонации значи ламбдата не е наред при друго здраво

oem
13-10-2009, 23:01
Изключи си я ти и виж. Нищо не свети. Даже после като я закачиш пак и грешка няма в компютъра.

ФЕРАРИСТ
13-10-2009, 23:03
А ако е от детонации, то значи е заминал датчика и ще свети постоянно. Иначе има ли детонации значи ламбдата не е наред при друго здраво
Чакай сега да ти кажа експириенс - предпоследната англичанка уж беше с ремап, продавача ми приложи фактура и прочее на фирмата дето му го е правила - подкарах към БГ, и на 3800обм ми светна ижекторната - настръхнах че имах 2к км към БГ и отбих веднага и понеже си влача компа, и гледам "нок сензор - незнам си какво - сталано при еди какви си обороти" - ресетнах сичко и пак същото на що годе същите обороти - никаква индикация иначе че нещо е зле с колата, в интерес на истината вървеше като откачена......при изгасяне на колата и последващо запалване, лампата не свети.......ако си караш под 4к 2-3-4-5 часа - не светва - ако от 2к обм натисна пълна газ и я закарам в 5к обм и също не свети, карах така поне 1 час в Джърмани.....светва само ако ако я закарам към 4к и задържа газта там......прибрах се, смених сензора с друг дето знам че е бомба - пак същото на същите обороти......кажи извод....

Stranger65
13-10-2009, 23:13
Чакай сега да ти кажа експириенс - предпоследната англичанка уж беше с ремап, продавача ми приложи фактура и прочее на фирмата дето му го е правила - подкарах към БГ, и на 3800обм ми светна ижекторната - настръхнах че имах 2к км към БГ и отбих веднага и понеже си влача компа, и гледам "нок сензор - незнам си какво - сталано при еди какви си обороти" - ресетнах сичко и пак същото на що годе същите обороти - никаква индикация иначе че нещо е зле с колата, в интерес на истината вървеше като откачена......при изгасяне на колата и последващо запалване, лампата не свети.......ако си караш под 4к 2-3-4-5 часа - не светва - ако от 2к обм натисна пълна газ и я закарам в 5к обм и също не свети, карах така поне 1 час в Джърмани.....светва само ако ако я закарам към 4к и задържа газта там......прибрах се, смених сензора с друг дето знам че е бомба - пак същото на същите обороти......кажи извод....
Аз вече казах - ламбда и заложих. Чакам резултата. При условие, че всичко друго е наред както го описа колегата - имам в предвид дебитомера

oem
13-10-2009, 23:43
Колкото и да е зле ламбдата няма да обедни така сместа, че кнок сензора да реагира. А и ламбдата има едни лимити. Самата тя играе партия с двата адаптивни параметъра FRA и ТRA които са базовия интегратор при корекциите. Когато ламбдата лъже тези параметри имат лимит стойности. Нисък и висок лимит. Достигат лимита и записват грешка. Ламда интегратор на сместа е към високия лимит или към ниския.

Когато ламбдата не работи изобщо или окъсява към маса. Екуто записва грешка в самия сензор и ползва базовия инегратор без да прави никакви корекции.

Ламбда контрола не може да повлияе така на работата на мотора.

Това с кнок сензора е друго. Там могат да са много неща. За това не правете тиагностика по форумите, а човека да иде при проверените ни сервизи във форума където ще му помогнат както си трябва. Ще спести и нерви и пари.

k1lcone
14-10-2009, 00:48
верно ли е че ако детонационниа датчик не е наред и може да гръмне мотора при яко рязане?

oem
14-10-2009, 00:54
Не, не е вярно това.

cyberhill
14-10-2009, 08:01
Благодаря на всички за коментарите.
Ще ходя на диагностика , но най вероятно ще е събота чак :(
Някакъв сервиз препоръчителен в Пловдив ?

Днес почна да прави мизерии и като я запаля студена сутринта... гасне , не държи обороти... в продължение на 1 минута и след това , само леко глъхне и се оправя като покарам малко и позагрее.

Ясно е че ще сменям и термостат, защото колкото и да карам повече от 70 градуса не вдига или поне много трудно достига 90 градуса.

Но проблема с оборотите възможно ли да е от потенциометъра на педала на газта ?

Благодаря отново , ще пиша какво са открили сервизджиите :)

Stranger65
14-10-2009, 12:00
непременно пиши, че има облог даже:BBQ:

Novachev
14-10-2009, 18:24
Ново предположение просто дебитомера е нов НО е китайски. Тоя филм съм го гледал пробвал съм почти нов китайски дебитомер на първа и втора добре но на трета към 6000 и нещо светва лампата включвам 4-та и изгасва. слагам си моя дебитомер проблеми няма.
А и особено що вземе да прави сутрин номера с прекъсване и глъхнене си прилича на калпав дебитомер.

ФЕРАРИСТ
14-10-2009, 18:48
Отварял ли си сензора да видиш гумения о-пръстен какъв цвят е?
Мисля че на китайските беше тъмно син......

cyberhill
15-10-2009, 08:24
Утре сутринта съм на сервиз :)
Ще чакам да се изкажат...

Вчера до прекъсвач на втора не светна чека ...
След това на място пак до прекъсвач я изфорсирах като задържах няколко секунди на прекъсвач и пак не светна...

Което ме навежда на мисълта, че не винаги светва, каквото и да значи това :)

Но въпреки че не светва, би трябвало да е записало грешките, нали ?

ФЕРАРИСТ
15-10-2009, 08:35
Ти ся от прекъсвачни проби да не земеш да строшиш мотора......

fiore
15-10-2009, 11:15
:big_whoops:

Маса умници се изказаха тука. Ама до един дол дренки всичките.

От ламбда сонда чек не светва! Първто това да Ви кажа. Второ от детонационни сензор също чек няма да видите.

Трябва диагностика в момента на шофиране и да се види кое не е наред. Аман от форумни диагнотики тука.

:heavy_cry:

Тъй ли!?! Аз пък що знам че свети. Ъмчи ако си е тръгнала ламбдата нали това влияе върху горивната смес, тя пък нали ако е бедна ще се получат детонации, детонационния датчик пък може и да си е в отлично здраве но да регистрира детонации и понеже диапазона на изместване на ъгъла да не достига да светва чека.
Мислих си, дали една читава диагностика не би решила проблема. Дебитомера може при тези обороти да не работи читаво, и наистина проблема да е в него.
Нека да не си говорим наизуст. Меренето на п***и няма да реши проблема а по скоро ще обърка повече колегата.

Н
ово предположение просто дебитомера е нов НО е китайски. Тоя филм съм го гледал пробвал съм почти нов китайски дебитомер на първа и втора добре но на трета към 6000 и нещо светва лампата включвам 4-та и изгасва. слагам си моя дебитомер проблеми няма.
А и особено що вземе да прави сутрин номера с прекъсване и глъхнене си прилича на калпав дебитомер.
Това е вярно. Изпитвал съм го на гърба си.


Вчера до прекъсвач на втора не светна чека ...
След това на място пак до прекъсвач я изфорсирах като задържах няколко секунди на прекъсвач и пак не светна..
Ако проблема е в сондата няма да светне по този начин.

cyberhill
15-10-2009, 15:41
В интерес на истината, наистина са много възможностите. Особено като прочетох темата на oem.
Утре се надявам да се разбере кое е , да се сменя и това е.

Въпреки, че от разтояние пишейки, не може да се направи много, е плюс за мен, защото не съм си имал работа с Алфа и още повече с Twin spark, а вие сте им сърбали попарата :) .

Благодаря насоките.

cyberhill
15-10-2009, 19:06
Пак дава грешка в дебитометъра. Изчистиха я , изпържих я и отново даде грешка в дебитометъра. Утре ще я тестват основно и ще сменят дебитометъра. Казаха че този който е чисто нов е китайски и според тях там е проблема.
Та ще видим какво ще стане утре като го сменят с Бош...

cyberhill
17-10-2009, 10:30
Проблема е разрешен. След смяната на дебитометъра с Бош, грешката изчезна. А проблема с нестабилните обороти на студен двигател след запалване също ги няма.

taks
06-01-2015, 18:15
Ами ако свети постоянно чека какво значи това.Колата 156 1.6 тс. 98г.

---------- Post added at 18:15 ---------- Previous post was at 18:09 ----------

Още при първото палене си светва и така цял ден си свети сменял съм ламда и нищо също е след основен ремонт на двигателя но тя си светеше така още като я купих. Този дето я купих от него каза че като са слагали газовото и светнал чека ама си я карал така и нямало проблем.

ecotronic
06-01-2015, 18:23
Значи, че има проблем и записана за него грешка. Трябва да се направи диагностика за да се види заради какво конкретно е грешката.

taks
06-01-2015, 18:27
Еми вчера я взех от сервиза дето ми правиха ремонта на двигателя уж казаха че са я закачали пък пак свети,а имали вероятност да няма грешка пък да си свети.

ecotronic
06-01-2015, 18:29
Еми вчера я взех от сервиза дето ми правиха ремонта на двигателя уж казаха че са я закачали пък пак свети,а имали вероятност да няма грешка пък да си свети.

Няма. Карай им я обратно да си оправят бакиите.

taks
06-01-2015, 18:32
Или газаджията да си оставил ръцете.

---------- Post added at 18:32 ---------- Previous post was at 18:30 ----------

Аз ще направя една снимка и ще я постна тук да видите за какво точно свети че и аз не им разбирам много.

taks
13-01-2015, 19:25
Ето това ми свети на таблото и не знам какво е и защо свети.

myato
13-01-2015, 19:40
Ето това ми свети на таблото и не знам какво е и защо свети.

Проблем в системата за управление на двигателя. Какъв е, диагностиката ще каже.