PDA

View Full Version : оборотите на празен ход се клатят



martez
13-10-2009, 20:25
колата работи неравномерно, оборотите се клатят леко и колата трепери и на бензин и на газ /обикновенна газова/ на празен ход. Оборотите се клатят савсем малко, но се усеща и дразни, т.к. при клатенето колата трепери леко. Като позагрее по не си личи или като е на смукач, но пак не е съвсем гладко, т.е. да за закотвени. Сменени са кабели, свещи и всички филтри, ходих на диагностика, но казват, че няма никакви грешки и незнаят от къде може да е проглема
Колата е Алфа 146 1.6 1997г.

Nyte
13-10-2009, 22:28
Проблема е разискван доста, колега, ползвай търсачката. Според мен се дължи на дебитомер и/или ламбда сонда. При мен го има същото нещо. След като смених ламбда сондата се пообра малко колебанието, на следващата заплата ще сменям и дебитомера.

marian2784
13-10-2009, 23:54
a ako е boxer?смених свещите почистих дюзите и катализатора хвърлих и пак си клати леко,щом си нагас много вероятно да са запушени дюзите,аз залагам на това или различна компресия на цилиндрите ако е boxer

Nikinew
14-10-2009, 19:23
ALFA изначално /фабрично/ не е предвидено на газ да върви. Особено пък ако е Twin Spark.
Сменяй кат за начало свещите кабелите /евентуално/ и ламбдата и... зареждай със 100 Н от OMW & стъпка по магистралата я издухваш до дупка !!!

martez
14-10-2009, 22:41
клатенето на оборотите при студен двигател на бензин, още повече пък и на газ според мен не може да е от ламбдата
дюзите са отхвърлени като проблем, идеални са, пък го прави и на газ, което ме навява на мисълта, че е от нещо което действа и на бензин и на газ

ivan dimitrov
14-10-2009, 23:14
---

Absente_
14-10-2009, 23:30
колегата Nyte ти каза , Дебитомер! като ходи на диагностика какво ти казаха за дебитомера ? ходи пак ако трябва :)

ivan dimitrov
14-10-2009, 23:52
---

tonov
14-10-2009, 23:54
Колега martez, уточни за кой мотор все пак става дума! Иначе темата заминава в коша! Сега само си играем на хвърляне на боб, кокали и други подобни, а темата се пълни с глупости! Пък и колата е с газ, което още повече усложнява, а и си има раздел за газови уредби.

mordohy
15-10-2009, 15:16
Изхождайки от това,че газовата е обикновенна,приемаме,че е боксер.Ако приемеме,че и компресията е наред,в което дълбоко се съмнявам,остават две причини.Или смуче въздух, от някой от многобройните маркучи по колектора или от сервото.Втората е електрическа и се разделя на толкова много причини,че просто не ми се мисли,а и доста е писано по въпроса.
Има и обширна тема:Нестабилни обороти на празен ход!

Първо търсете,а после откривайте нови теми!

martez
17-10-2009, 10:37
---------- Post added at 10:37 ---------- Previous post was at 10:34 ----------


Колега martez, уточни за кой мотор все пак става дума! Иначе темата заминава в коша! Сега само си играем на хвърляне на боб, кокали и други подобни, а темата се пълни с глупости! Пък и колата е с газ, което още повече усложнява, а и си има раздел за газови уредби.
Клата е Боксер 1.6
писъл съм тук темата защото го прави и на бензин и на газ, значи е нещо общо. На диагностика казват че всичко е наред и не могат да хванат проблема.

tonov
17-10-2009, 11:17
В такъв случай, категорично отпада вариантът дебитомер ;) Ти нямаш.

Колега, както те посъветва мордохай, премерете компресията. Ако има разлика м/у цилиндрите, моторът ще се клати и ще тресе. Другото, което те съветвам, е да се пробваш да почистиш дюзите на ултразвук. Ако от дълго време караш на газ, голяма вероятност има да са затлачени.

martez
17-10-2009, 16:41
В такъв случай, категорично отпада вариантът дебитомер ;) Ти нямаш.

Колега, както те посъветва мордохай, премерете компресията. Ако има разлика м/у цилиндрите, моторът ще се клати и ще тресе. Другото, което те съветвам, е да се пробваш да почистиш дюзите на ултразвук. Ако от дълго време караш на газ, голяма вероятност има да са затлачени.
Да де, но и газ го прави, а там няма дюзи:)

robygas
17-10-2009, 18:26
Елементарна диагностика: Газоанализ и проверка на запалителна система ,ще ти покаже дали колата смуче въздух от някъде и какво е състоянието на запалването.

ivan dimitrov
17-10-2009, 18:53
---

TheGunner
17-10-2009, 20:01
Може ли и за да се включа.
И при мен се получи подобен проблем. Оборотите на празен ход започнаха да се клатят от 1000 до 1500. След като тръгнах и я поизрязах малко се оправи и досега тоя проблем не се е повтарял ( да чукам на дърво ). Колата е 146 TD. :stumm:

martez
18-10-2009, 19:04
Свещите са по каталог NGK, а кабелите са Бош от Киров
казват, че не смуче въздух
вече полудявам, като спра някаде на запалена кола, заради парното например и усещам как леко трепери и полудявам, много ми е изнервящо:disgust:

serafim
18-10-2009, 21:15
симптомите са като на замърсено МПХ или замърсен дросел... във всеки случай едно почистване на дроселната клапа и на МПХ няма да е излишно...
http://chiptuner.ru/content/pub_07/
само не можах да разбера за какъв смукач говориш :unsure:...

ivan dimitrov
23-10-2009, 01:50
---

martez
24-10-2009, 11:37
с нови МПХ и ТПС пак клати оборотите
проблема явно мойе и да е механичен:(

oem
24-10-2009, 12:22
Много често в сервизите смяната на свещи се практикува като махат се старите и се навиват новите така както са купени.

Погледнете какви свещи се монтирали. Вижте дали са за този мотор и проверете с каква настройка трябва да работят тези свещи на този двигател

Всеки производител и всеки модел свещ си има данни точно за определен двигател колко трябва да бъде гапа между електродите.

И щом колата има и газ то задължително гапа трябва да бъде по-малък от този на кола която се кара на бензин.

Гапа е една много важна настройка за добрата работа на свещите! А никой не го прави и от там може да имате немалки проблеми.

Според мен щом има газ на този мотор гапа трябва да бъде .027 или 0,70 мм.

marian2784
24-10-2009, 12:23
а как оказва влияние замърсения дросел върху клатенето и работата като цяло,че само там не съм барал

oem
24-10-2009, 12:26
а как оказва влияние замърсения дросел върху клатенето и работата като цяло,че само там не съм барал

Оказва влияние, но при теб почти никакво.

marian2784
24-10-2009, 16:22
свалих го изчистих го от маслото по него имахе малко отлагания,но открих нещо друго от него излиза тръбичка за вакуум но на нея нямаше закачено нищо на нея,за късмет беше запушена, та това ме навя на мисълта да проверя вакуума дето отива към клапшана за резервара надух и взе да съска под десния калник та мисълта ми е тоя вакуум да го запуша ли или да свалям гумата и пласмасата под калника да видя защо съска,но съскането от резервара при всяко отваряне ми говори че май и ел.клапана е здал багажа,някой ако го е минал да казва