View Full Version : 16 пин букса за диагностика
клеги моля някой да даде съвет как да открия проклетата 16 пинова букса за диагностика на 146-ца 99 год. в автодатата показват, че е зад жабката. При демонтажа на жабката се оказа, че такава липсва.
Такава изобщо няма. Трябва ти преходник от 16 пиновата към 3 пинова "Фиат" букса. Като отвориш капака тя се пада на ботуша от страната на пътника.
Едит: Ето това представлява: http://programatori.hit.bg/images/fiat_3p_obdiif.jpg
Такава изобщо няма. Трябва ти преходник от 16 пиновата към 3 пинова "Фиат" букса. Като отвориш капака тя се пада на ботуша от страната на пътника.
Едит: Ето това представлява: http://programatori.hit.bg/images/fiat_3p_obdiif.jpg
да, дейсрвително е така, има също и от към страната на шофьора, но при диагностиката, отчита само спирачната система при лявата букса на ботуша по посока на движението-софтуера е виса скан. Та проблена е там, че не ще да пали алфичката. налягане на бензиновата помпа 3.8 бара. съпротивление на бобините е в рамките на нормалното съпротивление в омове, до инжекторите идва импус а до бобините никакъв ток , датчика на разпредлителния вал също здрав. и така шах с пешката
да, дейсрвително е така, има също и от към страната на шофьора, но при диагностиката, отчита само спирачната система при лявата букса на ботуша по посока на движението-софтуера е виса скан. Та проблена е там, че не ще да пали алфичката. налягане на бензиновата помпа 3.8 бара. съпротивление на бобините е в рамките на нормалното съпротивление в омове, до инжекторите идва импус а до бобините никакъв ток , датчика на разпредлителния вал също здрав. и така шах с пешката
Има ел схема провери по нея.Като казваш не идва ток до бобината имаш предвид +12 захранващ?Виж по схемата би трябвало да има реле или бушон поне.В краен варянт може да си направиш отделно захранване с реле бушон от контактния ключ.(в краен варянт)
имам в предвид, че не идва искра и на 8-те свещи. с четри бобини и 8 свещи е алфичката, а също така да питам: датчика на коляновия вал, по схема го дават, че е комбиниран със датчика за скороста, в схемата би трябвало да е под капака на клапаните, да ама не, няма го, има само на скоростната кутия, верояно е този , направо не е за верване
DerMeister
14-10-2009, 10:55
Някакви лампи по таблото светят ли? Релета-та и всякакви връзки и маси проверили ли сте? Много бързо сте отишли да търсите големи проблеми...
Да, по таблото светват лампичките след като дам на контакт, след няколко секунди прочита контактният ключ, и остава да свети само контролната лампа за дюзите и маслото за в двигателя, след като започне да върти двигателя, контролната лампа на маслото гасне, и пак не ще да пали, та от там ме кара да мисля, че проблема е по-сложен за мен.
имам в предвид, че не идва искра и на 8-те свещи. с четри бобини и 8 свещи е алфичката, а също така да питам: датчика на коляновия вал, по схема го дават, че е комбиниран със датчика за скороста, в схемата би трябвало да е под капака на клапаните, да ама не, няма го, има само на скоростната кутия, верояно е този , направо не е за верване
От коя година е алфата и с кой мотроник. С алуминиев капак на двигателя ли е или с пластмасов?Защото до 97-ма TS-сите са с мотроник м2.10.4 а след това с м1.5.5 който се намира на дросела. Може схемите да са различни от тези който гледаш...
Пък щом не дава искра или е от датчик (най-вероятно) или от еку-то (не ми се вярва)
Схемата трябва да е датчик вал -> сигнал еку -> Еку сигнал комутатори -> комутатори сигнал бобини и от там да имаш захранване бобини и маса бобини.
---------- Post added at 11:12 ---------- Previous post was at 11:10 ----------
Да, по таблото светват лампичките след като дам на контакт, след няколко секунди прочита контактният ключ, и остава да свети само контролната лампа за дюзите и маслото за в двигателя, след като започне да върти двигателя, контролната лампа на маслото гасне, и пак не ще да пали, та от там ме кара да мисля, че проблема е по-сложен за мен.
Червената лампа сигнализираща за постъпила грешка в ЕКУ-то трябва да изгасне след няколко секунди даже и на контакт... на диагностика не е ли запсало някаква грешка в ЕКУ-то. Предполагам на датчик
Значи, алфичката е с мотроник м1.5.5 който се намира на дросела, на дясната букса, която е букса Б, на крак номер 24 трябва има 11волта при неработещ двигател само на контакт, при моя случай има налични само 5 волта. Относно диагностиката, с моята скромна виса, отчита само спирачната система, или по-точно АБС. Та за тези 5 волта, които трябва на практика да са 11, кави са идеите
А на конектора на другия ботуш нищо ли не отчита? Този от страната на пасажера?
EDIT: Питам защото не е един интерфейс изведен с 2 еднакви конектора, а са 2 различни интерфейса. Единия е само ЕКУ, другия само АБС и някъде имаше за айрбег ама не помня къде(за последното не съм 100% сигурен и може баг-а да е през този за еку).
На левия ботуш/откъм пасажера/ е конектора за диагностика на ЕКУ-то,за еърбега е друг,за АБС-а трети:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:Колата не е с комбиниран датчик на кол.вал и скоростомера/тва е неква глупост/.Моя съвет е да закараш колата на диагностика като хората, а не да си блъскаш главата:devil::devil::devil:
Да имаш право, така е, и аер баг-а е на същия конектор, но него не съм го тествал, защото от опит зная, че там е по-сложна операцията, и ако се сгреши, после ела та виж. Следобяда отново ще се пробвам на пасажерския конектор дано сега тръгне.
За ниския волтаж едната причина е лоша маса... провери си замасяването.Другия варянт е нещо да бъркаш.
Откачи буксата на датчика на коляновия имаше таблички където беше описано в рамките на какви съпротивления трябва да е и го замери с мултицет.
Прочети все пак понеже аз не съм сигурен (но би трябвало да е от там) дали точно от коляновия взима сигнал за обороти и управлява запалването по точно този.
Ето какво показа напрактика скромната диагностика:
Положение коленвала /1/ !
!
Рег.прив.хол.хода !
Инжектор цилиндра 1 !
Инжектор цилиндра 2 !
Инжектор цилиндра 3 !
Инжектор цилиндра 4 !
Неизвестньи !
Сист.упр.вент.т/б 4 !
цепь.инд.нагр.двигат. !
Ето какво показа напрактика скромната диагностика:
Положение коленвала /1/ !
!
Рег.прив.хол.хода !
Инжектор цилиндра 1 !
Инжектор цилиндра 2 !
Инжектор цилиндра 3 !
Инжектор цилиндра 4 !
Неизвестньи !
Сист.упр.вент.т/б 4 !
цепь.инд.нагр.двигат. !
Това всичкото като грешки ли го отчита?
Просто невъзможно да се е скапало всичко накуп :) Нека помислим какво е общото м/у всичките и да го свържем с проблема с 5-те волта вместо с 12 :) :) :)
И все пак си провери замасяването на двигателя.
Извинете ,че се намесвам, но всичко изброено до тук сочи почти сигурно само едно- Датчик на коляновия вал.
Да наистина това отчита, наистина е невероятно, но не и невъзможно.
Проверих и следното с мултицета:
Маса от акумулатора към двигателя-има
Маса от двигателя към купето също има
Маса от акумулатора към купето също има
Направо ме праща в небитието :(
---------- Post added at 18:50 ---------- Previous post was at 18:44 ----------
Роби а би ли ме светнал за проклетия датчик на коляновия вал, къде се намира?
На Шайбата на кол. вал го няма, на маховика също. В автодата 3.18 в таблицата е посочен в задния десен горен край на двигателя
Да наистина това отчита, наистина е невероятно, но не и невъзможно.
Проверих и следното с мултицета:
Маса от акумулатора към двигателя-има
Маса от двигателя към купето също има
Маса от акумулатора към купето също има
Направо ме праща в небитието :(
---------- Post added at 18:50 ---------- Previous post was at 18:44 ----------
Роби а би ли ме светнал за проклетия датчик на коляновия вал, къде се намира?
На Шайбата на кол. вал го няма, на маховика също. В автодата 3.18 в таблицата е посочен в задния десен горен край на двигателя
Под стартера се намира.
Въпреки всичко си мисля, чи една диагностика излиза по-евтина, отколкото смяната на купчина датчици и части+много изгубено време
Да наистина това отчита, наистина е невероятно, но не и невъзможно.
Проверих и следното с мултицета:
Маса от акумулатора към двигателя-има
Маса от двигателя към купето също има
Маса от акумулатора към купето също има
Направо ме праща в небитието :(
---------- Post added at 18:50 ---------- Previous post was at 18:44 ----------
Роби а би ли ме светнал за проклетия датчик на коляновия вал, къде се намира?
На Шайбата на кол. вал го няма, на маховика също. В автодата 3.18 в таблицата е посочен в задния десен горен край на двигателя
Датчика взиам сигнал от една зъбчатка на коляновия от лавята страна. Има manual-и виж там.
http://www.spangerum.com:7080/navi?GUI_LANG=3&LANGUAGE=3&COUNTRY=001&WINDOW_ID=1&KEY=HOME&EPER_CAT=SP&MAKE=R&SBMK=R
---------- Post added at 19:23 ---------- Previous post was at 19:22 ----------
Под стартера се намира.
Въпреки всичко си мисля, чи една диагностика излиза по-евтина, отколкото смяната на купчина датчици и части+много изгубено време
Диагностиката може и сам да с ия направи с помощта на мултицетче.
Прав си Боби, но нали ужким се опитваме да си помагаме. След като на колегата му иде от вътре нека си ровичка. За датчика колегата ти отговори аз само ще добавя ,че се вижда и сваля по лесно отдолу защото е по средата на мотора отзад. Иначе всички грешки могат да бъдат вторични вследствие разкачане на куплунзи или неотчитане на съответните елементи от ЕКУ-то при опитите да запалиш.
Ето да помогна на колегата с още малко инфо...
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Engine%20Overhaul/Twinspark%2016v%201370%201598%201747.PDF
ivan dimitrov
14-10-2009, 23:46
---
преди месец и една 156-ца така не щеше да запали като всичко си и беше наред. Накраяя виновника се оказа, датчика на коляновия вал. Вероятноста е доста голяма да е от там!
Значи утре боцкам сондата на осцилоскопът и проверрявам за датчика на кол.вал, и ако не е и той, може би колегата ще излезе прав за сбъркан ПИН. Па после каквото сабя покаже.
---------- Post added at 17:46 ---------- Previous post was at 17:43 ----------
P.S. Благодадаря на всички Ви за отзивчивоста. С каквото мога и доколкото ми позволяват знанията ще помагам и аз :)
И така проблема с паленето е ршен. Датчика излезе проблемен както колегата Роби каза. Едната жица се оголила, като се допряла до изпускателните тръби.
Инак може да се премери съпротивлението на датчика, и при читав датчик, мултицета показва съпротивление 520 Ома.:Topic-is-closed-bg:
:beer: Само, че преди да се мери се демонтира ,щото не трябва да е близо до метал.
Радвам се,че проблема е решен :strong:
Безавариино занапред...
ivan dimitrov
21-10-2009, 22:32
---
Да сложа и аз малко мерудия!Датчика може да се замери с мултицет,но след като се свърже се хваща датчика и се мандахерца около някакъв стоманен ръб,но от обикновенна стомана,колкото се може по близо.На мултицета,трябва да отчита промяна в съпротивлението!
Да сложа и аз малко мерудия!Датчика може да се замери с мултицет,но след като се свърже се хваща датчика и се мандахерца около някакъв стоманен ръб,но от обикновенна стомана,колкото се може по близо.На мултицета,трябва да отчита промяна в съпротивлението!
Ако пък е и стрелкови още по-добре, че с цифровия малко трудно се хваща мандахерцането ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.