View Full Version : Защо предното е предпочитано пред задното ?
thewhitestig
20-10-2009, 20:08
Добър вечер съфорумци, искам да задам един доста интересен за мен въпрос и ще съм много благодарен на компетентен отговор.
От 80-те предното стана масово и оттогава почти всички автомобили са с предно. Задното е с доминиращо предимство пред предното, това се знае - по здраво е , има по добър баланс , винаги може да те измъкне от опасна ситуация и още много предимства за които аз даже и да не подозирам.
Та въпросът ми е защо повечето производители ( Включително и Алфа Ромео) избират предното задвижване за свойте автомобили. Защото така има повече място в купето ли , след като няма задвижващ вал минаващ под колата и скоростната кутия може да бъде монтирана отстрани ? Или е защото предното недозавива и поради тази причина е по малка вероятноста от завъртане и загуба на контрол ?
Винаги съм се чудил защо главните автомобило производители избират по лошото пред по доброто ?
Благодаря :)
Извинявам се ако темата ми се повтаря с друга или ако питам нещо елементарно за отговор.
Винаги съм се чудил защо главните автомобило производители избират по лошото пред по доброто ?
Благодаря :)
Щото е по-евтино
:bouncing_smiley:
thewhitestig
20-10-2009, 20:12
Щото е по-евтино
:bouncing_smiley:
Само заради това ли :grin:
Stoyan Georgiev
20-10-2009, 20:14
по-евтино, центъра на тежеста е малко по-нисък в общия случай (може би вече това предимство е заличено) по-подходящо за некадърни шофьори при по високоскоростни маневри ;)
Само заради това ли :grin:
Ами според теб сичките тия фирми защо произвеждат автомобили? За чест и слава? Заради зелените ти очи? За потупване по рамото?
Естествено, че всичко е за пари - направи сметка като спестиш само 50 евро на автомобил кви разлики стават в края на годината - а разликата предно спрямо задно е многократно по-голяма.
thewhitestig
20-10-2009, 20:20
Да но марките преследват също и качество, а качеството е в задното. Със всеки един по нов модел се стремят да го правят колите по хубав интериор с по качествени материяли. Инвестират в нови технологий и всякакви други дейности охарчващи марката с доста пари.
Да но марките преследват също и качество, а качеството е в задното. Със всеки един по нов модел се стремят да го правят колите по хубав интериор с по качествени материяли.
Материалите в интериора се пипат и виждат веднага и там мърдане няма, докато задвижването изобщо не интересува 95% от купувачите - вервай ми, има такива статистики:wow:
DanewRomeo
20-10-2009, 20:23
Не е само до пестенето на средства. Как така Туинго без проблеми цепи мрака и снеговете на Боровец, а в същото време БМВ изнемогва буксува и хвърля баластра? Предното предполага по-лесно и безпроблемно управление на автомобила.
nikki_sixx
20-10-2009, 21:20
Не е само до пестенето на средства. Как така Туинго без проблеми цепи мрака и снеговете на Боровец, а в същото време БМВ изнемогва буксува и хвърля баластра? Предното предполага по-лесно и безпроблемно управление на автомобила.
Баш така си е. Тежестта на двигателя е разпределена в/у движещите колела... това с икономиите е ташак! Усилията на всички производители на автомобили са насочени към сигурността, а не каруцата ти да стане по-евтина!
Добър вечер съфорумци, искам да задам един доста интересен за мен въпрос и ще съм много благодарен на компетентен отговор.
От 80-те предното стана масово и оттогава почти всички автомобили са с предно. Задното е с доминиращо предимство пред предното, това се знае - по здраво е , има по добър баланс , винаги може да те измъкне от опасна ситуация и още много предимства за които аз даже и да не подозирам.
Та въпросът ми е защо повечето производители ( Включително и Алфа Ромео) избират предното задвижване за свойте автомобили. Защото така има повече място в купето ли , след като няма задвижващ вал минаващ под колата и скоростната кутия може да бъде монтирана отстрани ? Или е защото предното недозавива и поради тази причина е по малка вероятноста от завъртане и загуба на контрол ?
Винаги съм се чудил защо главните автомобило производители избират по лошото пред по доброто ?
Благодаря :)
Извинявам се ако темата ми се повтаря с друга или ако питам нещо елементарно за отговор.
Аз пък съм голям фен на един автомобил с предно-разположен двигател и задвижване и трансмисия отзад :) сещате ли се за примери от марката ни ;)
mirchozo
20-10-2009, 21:32
Айде да си зададем един много прост въпрос...Кое е по-лесно да дърпаш или да буташ? На мен лично по-лесно ми е да дърпам.
Jivko7777
20-10-2009, 21:38
Айде да си зададем един много прост въпрос...Кое е по-лесно да дърпаш или да буташ? На мен лично по-лесно ми е да дърпам.
Хах много интересно сравнение, но вярно...;)
ФЕРАРИСТ
20-10-2009, 22:13
Някаква логика във по тежката предница, и по голямото сцепление на предните гуми, усилието на предни спрямо задни спирачки в зависимост от разпределението на масите, както и във недозавиване и презавиване пак в зависимост със по тежка или лека предница или задница......
Айде да си зададем един много прост въпрос...Кое е по-лесно да дърпаш или да буташ? На мен лично по-лесно ми е да дърпам.
Хм, за мен бутането е по-лесно (да не намесваме и средноразположените двигатели че ще стане една...)
Май съм напълно съгласен с Пинко; производството на коли със задно обикновено е в малки серии и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО не 'масови' модели
Каквото и да Ви говорят, знайте че става дума за пари!!! Към това добавете и, че за бездарниците е в пъти по-безопасно да карат предно. Аз съм фен на задното и има защо, повечето хора си нямат и бегла представа за какво става въпрос и какъв кеф е.
Момчета,
Най-хубаво би било всеки да има една кола с предно и една кола със задно! Хем така ще е по - интересно(тръпка, вид каране, избор и т.н.) А някой , като го кефи с предно или със задно, лошо няма , даже и със средно да е, боли го нали знаете какво...?:tongue2:
Задното е с доминиращо предимство пред предното, това се знае - по здраво е , има по добър баланс , винаги може да те измъкне от опасна ситуация
Мдаа, само дето това не е вярно.
Мдаа, само дето това не е вярно.
По-скоро би могло да те "вкара" в ситуация!
А и при предното имаме по-малки загуби на мощност в трансмисията, ако не се лъжа, т.е. по-икономично е.
По-скоро би могло да те "вкара" в ситуация!
А и при предното имаме по-малки загуби на мощност в трансмисията, ако не се лъжа, т.е. по-икономично е.
Изобщо, за всекидневно каране предното е в пъти по-добро. Ама тука сички са рацери. Предимно клавиатурни.
Хм, за мен бутането е по-лесно (да не намесваме и средноразположените двигатели че ще стане една...)
Май съм напълно съгласен с Пинко; производството на коли със задно обикновено е в малки серии и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО не 'масови' модели
Че всички модели на старите шкоди масово и само бяха със задно задвижване, а не само те, доста автомобили навремето си бяха основно със задно задвижване, по късно излезе на мода предното и сега обратно се връщаме към задното,
Gh0stRider
20-10-2009, 23:13
за всекидневно каране предното е в пъти по-добро
Според мен пък за всекидневно каране е абсолютно се едно предно или задно или 4х4.....а пък за: екстремни ситуации, сняг, офроуд.. - според различната ситуация разлочно предаване има предимство
Mind_Control
20-10-2009, 23:15
Щото е по-евтино
:bouncing_smiley:
Това е простата истина.. Няма какво да се каже по темата повече :)
ludkanar
20-10-2009, 23:16
Че всички модели на старите шкоди масово и само бяха със задно задвижване, а не само те, доста автомобили навремето си бяха основно със задно задвижване, по късно излезе на мода предното и сега обратно се връщаме към задното,
А и при тях двигателя е отзад та сеедно колата да е с предно,поне така аз си мисля.
Mind_Control
20-10-2009, 23:20
Баш така си е. Тежестта на двигателя е разпределена в/у движещите колела... това с икономиите е ташак! Усилията на всички производители на автомобили са насочени към сигурността, а не каруцата ти да стане по-евтина!
Не сигурността движи света, а парите :) Това със сигурността е само за престиж , че изкарали еди колко си звезди и заради изискванията.
Интересно преди като имаше само ладички и москвичи, как се катереха навсякъде :) Предното + това е по- чупливо, което допълнително дава печалба на производителите от резервни части.
Че всички модели на старите шкоди масово и само бяха със задно задвижване, а не само те, доста автомобили навремето си бяха основно със задно задвижване, по късно излезе на мода предното и сега обратно се връщаме към задното,
Абе те на шкодите двг е отзад, нямат кардан (както каза по-горе един колега все едно са с предно)... Но за другите си прав.
Мога да си го обясня с по-малкото внимание, което са отделяли на цената (както на разхода на гориво например), или пък е имало възможност за по-ниски производствени разходи чрез оптимизация на друго. Все още поддържам тезата на Пинко
Айде да си зададем един много прост въпрос...Кое е по-лесно да дърпаш или да буташ? На мен лично по-лесно ми е да дърпам.
Ми зададохем си го, ама отговора му няма никакво отношение към темата, понеже ние сме хора, а не коли :) Преди много време с едни приятели бяхме спорили, защо колите със задно ускоряват по-добре по права линия от колите с предно (при равни други условия, като маса на колата, разпределение на масата й спрямо задвижващата ос, аеродинамика, размер на гумите и т.н.). Всъщност две такива коли, които да се различават само по задвижването си не съществуват, но на теория е така. Естествено в хода на цялото чудене дали е така и защо е така (щото някои бяха сигурни в тоя факт а други не вярваха), някой пусна абсурдния аргумент с хора които бутат колички, коне които теглят каруци и други такива. Не стигнахме до консенсус и накрая се позачетохме, където трябва след което се сетихме за простата истина, че разликата идва от там, че при ускорение теглото на колата отива назад (колата като се съпротивлява на задживането, си навирва предницата, тя олеква и сцеплението в предните гуми се намаля, а в задните нараства).
Всъщност тоя пример с ускорението го споменавам, за да кажа, че всъщност повечето разлики (независимо предимства или недостатъци на едното или другото) при карането с предно и задното идват от разпредлението на масата на колата и промяната на въпросното разпределение при различните маневри, не само при ускорение, но и при спиране, завой и т.н. Естествено леката задница на повечето коли със задно, прави задната ос по-склонна към изпускане на пътя и от там идват проблемите на сняг, нервните задници на колите със задно и т.н, а от там идват и някои предимства на предното. Но пък има и коли със задно, при които е поработено върху леките задници - междинно и задно-разположените мотори, трансаксиалните конфигурации и т.н. :) А при дърпането от коне и тегленето от хора нещата очевидно не стоят така. Там самата маса има значение за бутането, но не и разпределението й :)
Естествено и факта, че в единия случай завиването и задвижването са върху една ос, а в другия са в различни има отношение към разликите. От там идва до голяма стпен презавиването на задното и недозавиването на предното - ако претовариш задвижващата ос със газ, тя ще загуби сцепление и съответно губиш ускорението - гумите ще въртят яко, но колята няма да се ускори :) Работата е там, че когато завиването е на другата ос (т.е. колата е със задно) губиш само ускорението, но предницата продължава да държи завоя и от там е презавиването. В другия случай, (ако е с предно), с претоварването на задвижващата ос, пак губиш ускорението, но заедно с него губиш и завиването, щото като загуби оста сцепление, логично, не може да изпълнява никоя от функциите си (които в случая са множко ;)). От там идва недозавиването и колата тръгва по посока на инерцията си която е насочена извън завоя :)
Накратко май това са основните причини за разликите, но тя иначе темата е доста дълга. И в края на краищата всяко си има предимства и недостатъци, никога няма отсъдим еднозначно кое е по-доброто колкото и да го бистрим :)
Освен това предното, доколкото знам, чисто конструктивно трудно понася големите мощности. Но пък и да ги понесе, то трудно се вкарва в пътя при тях (по описаните вече причини), така че няма много смисъл от супер мощни коли с предно, а пък спортните модели с такова са ограничени от към мощност. В това отношение, Алфите с 3.2 V6 мотори, май са почти на максимума за кола с предно :). И като стана дума за това, незнам някой от колегите, карал ли е Алфа 147 ГТА ;) , но казват, че е доста трудно управляема при агресивно каране. Който има опит с нея да сподели - ще ми бъде интересно да чуя от първа ръка :)
Иначе е ясно, че предното е по-лесно и евтино за разработка и производство и е по-непретенциозно към стила на шофиране, а за да си уверен със задно се искат малко повече умения. Според мен все пак, цената остава решаваща, тъй като наистина за повечето купувачи това едва ли е решаващ фактор за избора на кола :)
cyberhill
21-10-2009, 09:13
Според мен:
Задното е по добро при ускорения и т.н. магистрално шофиране. За коли над 150к.с. , които да се карат предимно лятото :)
Предото е по добро за градски условия и при зимни условия. Има по малка загуба от трансмисията и съответно се монтира предимно на малолитражни коли.
Смятам неуспоримо е че предното е по добрия вариант при утежнени зимни условия.
Но за това пък хората са измислили 4х4 и проблема е разрешен от към недостатъци. :)
Като цяло сериините коли които караме , не са направени за драг или писта , а за ежедневно каране. Няма смисъл да изтъкваме предимства на писта и т.н.
А да не говорим, че има и ограничения на между градски/селски/планински пътища , където недозавиването и презавиването не би трябвало да тормозят никой :)
А и при тях двигателя е отзад та сеедно колата да е с предно,поне така аз си мисля.
Абе те на шкодите двг е отзад, нямат кардан (както каза по-горе един колега все едно са с предно)... Но за другите си прав.
Мога да си го обясня с по-малкото внимание, което са отделяли на цената (както на разхода на гориво например), или пък е имало възможност за по-ниски производствени разходи чрез оптимизация на друго. Все още поддържам тезата на Пинко
Да, така е, тогава разхода е един и същ, иначе за движението има разлика, но от иконмична гледна точка се спестяват разходи за кардан и т.н.-тогава може да се каже, че икономията излиза отзад.
Даже и фолксвагена костенурка от времето на Хитлер е със задно задвижване и заден двигател, а там е търсено максимално ефекта на ниски производствени разходи
Е хайде тогава ми кажете на Форд Фокус RS защо са разработили система за блокаж на предните колела при налични 300 коня, вместо да сложат задно? Отговора е, че им е по-евтино да разработят системата за предното, отколкото да сложат задно, това е истината. Както винаги се случва - всичко е за пари. Темата се изчерпа според мен отдавна.
nikki_sixx
21-10-2009, 20:50
Ай сиктир от глупости.. драги зрители. :prescription:
Колегата от Варна явно така приключва повечето темR:-P, в крайна сметка всичко е суета, а велосипеда е велико откритие, предимно с задно предаване.
Драги колеги евала за темата! Аз съм заклет Сиераджия.(Не фордаджия има сериозна разлика)Както знаете за Сиерите те са със задно предаване и 4х4(Sierra COSWORTH RS 500 - 500 коня) Мога да ви кажа ,че ако се научиш да караш задно предаване няма да имаш проблеми и зимата.Имаме диференциали с блокировки а даже и без с две добри зимни гуми проблеми няма.Наистина задното иска майсторлък ,но определено като ми занесе полото на Таткото или Алфата на чичото едвам я вкарвам в пътя.Относно това ,че задното те вкарва в ситуации не съм съгласен- Ако можеш да караш задно няма да влезнеш в ситуации. Аз съм мислил много по този въпрос. Мога да кажа и други плюсове по това което съм усетил в моята кола- Доста по изпипана задница.Доста мека возия Доста добро поведение при спускане на стръмни баири. Но като цяло за обикновенния Юзър е по добре предното.. Задното е по претенциозно като управление и наистина е за по спортни коли.КАто човек разглобил 4 Сиери и мога да кажа ,че наистина скоростната кутия не се чупи лесно. А диференцал не съм чувал дори и дрифтаджии да успеят да счупят.Полуоските също не се продават.. Чупят се ако ги караш без маншон..ПРосто всичките тия работи ме накараха да се влюбя в задното .
ИЗВОД:
Предното е по добро за Обикновенния и неопитния Юзър
Задното е по-добро за Състезателните спортите и единствен вариант за дрифт....
Мога да ви кажа ,че ако се научиш да караш задно предаване няма да имаш проблеми и зимата.Имаме диференциали с блокировки а даже и без с две добри зимни гуми проблеми няма.
Аз па мога да ти кажа, че ако живееш като мен в Кокаляне, съвсем друга песен ще запееш. Фащам се на 1000 лева ако искаш на бас, че зимата няма да можеш да качиш баира при нас със задно (то и с предно няма да можеш, ама тва е друга тема).
Драги колеги евала за темата! Аз съм заклет Сиераджия.(Не фордаджия има сериозна разлика)Както знаете за Сиерите те са със задно предаване и 4х4(Sierra COSWORTH RS 500 - 500 коня) Мога да ви кажа ,че ако се научиш да караш задно предаване няма да имаш проблеми и зимата.Имаме диференциали с блокировки а даже и без с две добри зимни гуми проблеми няма.Наистина задното иска майсторлък ,но определено като ми занесе полото на Таткото или Алфата на чичото едвам я вкарвам в пътя.Относно това ,че задното те вкарва в ситуации не съм съгласен- Ако можеш да караш задно няма да влезнеш в ситуации. Аз съм мислил много по този въпрос. Мога да кажа и други плюсове по това което съм усетил в моята кола- Доста по изпипана задница.Доста мека возия Доста добро поведение при спускане на стръмни баири. Но като цяло за обикновенния Юзър е по добре предното.. Задното е по претенциозно като управление и наистина е за по спортни коли.КАто човек разглобил 4 Сиери и мога да кажа ,че наистина скоростната кутия не се чупи лесно. А диференцал не съм чувал дори и дрифтаджии да успеят да счупят.Полуоските също не се продават.. Чупят се ако ги караш без маншон..ПРосто всичките тия работи ме накараха да се влюбя в задното .
ИЗВОД:
Предното е по добро за Обикновенния и неопитния Юзър
Задното е по-добро за Състезателните спортите и единствен вариант за дрифт....
Предно или задно,практиката и теорията са се произнесли доста отдавна.
Задното предаване има само едно предимство и то е,че може да поеме много повече мощност от предното.Никакво друго.От физична гледна точка,при задното окачване имаме неустойчиво равновесие.Тоест всяко въздействие води до излизане от равновесието.При предното е наопаки.Всяко подаване на газ,води до връщане на автомобила в равновесно състояние.Дрифта не го обсъждаме,защото си е аномалия,от където и да го погледнеш.
Да разгледаме нещата и от механична гледна точка.При предното изхвърчат както кардана,така и сложния заден мост.А това е и икономия на енергия.Това позволява и силуета на автомобила да стане по-нисък,без да се засяга комфорта.Тоя проблем не са го разбирали конструкторите,както на Хитлер,така и зад океана.Разбирали са го руснаците и за това танковете им са били толкова добри.Разбирал го е и Фердинанд Порше,но никой не го е слушал.Дори,когато е създал великолепния бръмбар,пак не са му повярвали.Да той е със задно окачване и има повечето недостатъци на задното,но го дадох за пример на автомобил без кардан.Има,обаче проходимостта на всички автомобили по схемата-където е мотора,там са и задвижващите колела.
Така,че ако искаш дрифт-задно.Като е много мощен мотора -пак задно!
При всички останали случай,предното е с неоспорими предимства!
абе преди много време карах зазката. тя е бавна и няма много значка дъли е задно или предно ама като си спомням татко по кви места е караше съм сигурен че задвижващите колела трябва да тежат много при оф роуд. освен тва дядо ме е возил в москвича през зимата в сняг и студ и хич не изглеждаше да е сложно карането на кола с задно. аз само една зима съм имал с алфата и изобщо не видях разлика в тва да карам на сняг и на сух асфалт освен тва че на сняг като натисна газта и се форсира излишно
Повечето коли които съм карал са били с задно това което казвам от личен опит е предното е по стабилно за управление .
А какви ядове съм брал с една Мазда със задно и колко пъти къса кардана при карето и коло пъти го заварявахме и ....
И защо някои от вас си мислят е 4х4 не се върти не поднася не знам ....
...
ИЗВОД:
Предното е по добро за Обикновенния и неопитния Юзър
Задното е по-добро за Състезателните спортите и единствен вариант за дрифт....
И сега какво, ние обикновените и неопитни юзъри(имам B категория от 91-ва година и С кат. от 94-та година, като от тогава не съм спирал да карам кола. И както може би се досещаш тогава колите с предно предаване в България бяха не много, та и аз като другите карах кола със задно), да правим евала на тия със задното защото са състезатели и дрифтаджии, така ли?
И по какво точно се различавате вие по-горните от обикновените юзъри на улицата в града?
Щото ми е писнало от разни дрифтаджийчета с бмв-та да ми изскачат с вратите напред по улиците и всички да трябва да спират за да не стане мазало!
Колегата mordohy го е казал най-добре:..."Така,че ако искаш дрифт-задно.Като е много мощен мотора -пак задно!
При всички останали случай,предното е с неоспорими предимства! "
Чак пък неоспорими предимства...
И двете системи си имат предимства и недостатъци. :)
Когато става въпрос за нормално ежедневно каране, в нормални пътни условия, няма никакво значение с какво предаване е колата.
А вече е казано - за спортни и дрифтаджийски изяви си трябва задно, пък тук ако щете, може да вкарате и фактора "забавление". :)
Ето нещо от тема в съседен раздел: Сравнение на типовете задвижване (http://www.youtube.com/watch?v=uYUWIcw8_xg). Според мен е доста показателно. :)
И сега какво, ние обикновените и неопитни юзъри(имам B категория от 91-ва година и С кат. от 94-та година, като от тогава не съм спирал да карам кола. И както може би се досещаш тогава колите с предно предаване в България бяха не много, та и аз като другите карах кола със задно), да правим евала на тия със задното защото са състезатели и дрифтаджии, така ли?
И по какво точно се различавате вие по-горните от обикновените юзъри на улицата в града?
Щото ми е писнало от разни дрифтаджийчета с бмв-та да ми изскачат с вратите напред по улиците и всички да трябва да спират за да не стане мазало!
Колегата mordohy го е казал най-добре:..."Така,че ако искаш дрифт-задно.Като е много мощен мотора -пак задно!
При всички останали случай,предното е с неоспорими предимства! "
Като могат ще изскачат, ако изскачаха трансаксиални алфи щеше ли да ти писнало?
Това че селяците и циганите си накупиха е36-ци и правят супер мизерии с тях не мисля че има общо с темата кое задвижване е по-добро.
Моите предпочитания за задвижване се виждат в подписа и авартара ми хаха
thewhitestig
22-10-2009, 12:21
Задното предаване има само едно предимство и то е,че може да поеме много повече мощност от предното.Никакво друго.
Как така си решаваш че задното има едно единствено предимство, като има научно изброени доста предимства и недостатъци. Ако не си фен на задното ОК, но недей да се абсорбираш от други важни неща само за да си подкрепиш тезата.
Реших да видя какво мисли Уикипедиата по въпроса и на тази страница са изброени доста(ако не и всички) предимства и недостатъци на двете задвижващи системи http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_layout
Как така си решаваш че задното има едно единствено предимство, като има научно изброени доста предимства и недостатъци. Ако не си фен на задното ОК, но недей да се абсорбираш от други важни неща само за да си подкрепиш тезата.
Реших да видя какво мисли Уикипедиата по въпроса и на тази страница са изброени доста(ако не и всички) предимства и недостатъци на двете задвижващи системи http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_layout
В уикито пише същото, което е казал Мордохай, ама ти не четеш внимателно!
[QUOTE=thewhitestig;579117]...ОК, но недей да се абсорбираш от други важни неща само за да си подкрепиш тезата......
:haha::rotfl:
но недей да се абсорбираш от
Колега моля абсорбирай някой речник за да не емитираш повече такива забавности у форума.
Stoyan Georgiev
22-10-2009, 13:49
Колега моля абсорбирай някой речник за да не емитираш повече такива забавности у форума.
:lol_sign:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.