Log in

View Full Version : Копчето за стъклото...



zaryto
22-10-2009, 00:46
На шофьорската врата копчето за прозореца от страната на пасажера започна да работи само за надолу,а нагоре,когато си поиска.Та въпроса ми е,ако го разглобя и го напръскам с контактен спрей дали ще помогне или да не се занимавам и да взема ново?Някой имал ли е подобен проблем?Тази кола не спира да ме учудва!Миналата зима свирката работеше така когато си поиска,а сега е безотказна.Сега пък копчето на стъклото... :cussing:

soldier
22-10-2009, 01:23
Аз на твое място бих пробвал, тази процедура няма да ти отнеме много време, вече ако не стане, бих си взел ново копче

nhg
22-10-2009, 09:30
Колега, писано е по темата: първата стъпка е да почистиш контактите, после ако не се е оправило поглеждаш релето (на лявата врата е през реле). 99% съм сигурен, че е от контактите - почисти хубаво!

zaryto
22-10-2009, 09:44
Ок,ще го сваля и ще го погледна.Като го откача от буксата,пластмасовото капаче на копчето сваля ли се?И с какво да го почиста,така че да не го разваля?

kolev
22-10-2009, 09:59
с контактен спрей, ама свали и на дясната врата копчето щото двете са свързани и зависят едно от друго.

alfa_erazor
22-10-2009, 11:21
Тема със снимки и обяснения: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=33362
скоро и аз ще я правя тая процедура :)

zaryto
22-10-2009, 11:30
Тази тема снощи е търсих и не я намерих.Мерси!А дясното защо да го свалям като си работи?

nhg
22-10-2009, 13:53
Ок,ще го сваля и ще го погледна.Като го откача от буксата,пластмасовото капаче на копчето сваля ли се?И с какво да го почиста,така че да не го разваля?

Ако нямаш контактен спрей и етилов спирт може да ти свърши работа, коресилин също (но не други разредители!)

mordohy
22-10-2009, 14:33
Тази тема снощи е търсих и не я намерих.Мерси!А дясното защо да го свалям като си работи?

Защото копчетата имат нормално затворени контакти,през които минават линиите на нормално отворените.Това не позволява , когато ти натискаш от твоята страна на горе или на долу,от другата страна да се включва в срещуположната посока.Явно,ако я няма тая система ще стане късо.

detelazurno
22-10-2009, 15:45
Защото копчетата имат нормално затворени контакти,през които минават линиите на нормално отворените.Това не позволява , когато ти натискаш от твоята страна на горе или на долу,от другата страна да се включва в срещуположната посока.Явно,ако я няма тая система ще стане късо.

Това ми стана интересно. Аз ли нещо не ти разбрах мисълта или искаш да кажеш, че когато десния прозорец върви нагоре, левия не може надолу и обратното?

DerMeister
22-10-2009, 15:58
Това ми стана интересно. Аз ли нещо не ти разбрах мисълта или искаш да кажеш, че когато десния прозорец върви нагоре, левия не може надолу и обратното?
Когато от шофьорското място сваляш десния джам, не можеш да го вдигаш пак тоя десен джам от пасажерското място.

detelazurno
22-10-2009, 16:59
Aaaaa, ясно. Защото иначе бях готов да оборя теорията. А на мен ми е интересно дали може да се сложи реле и на дясната врата, така че свалянето и там да може да става с еднократно натискане на бутона? Прекалено много играчка ли е? Никога не съм намирал време да разгледам схемата и сега след като така и така е повдигнат въпроса за ел стъклата реших да попитам.

zaryto
22-10-2009, 18:17
Копчето на боксера е малко по-различно.Буксите отзад са други и няма хубав достъп до контактите,но колкото можах ги изчистих.Резултата беше нулев.
Ето и снимки:

tonov
22-10-2009, 19:37
Нулев е защото проблема не е в буксата, а в контактите на самото копче. Трябва да го разглобиш. За начало го извади от държателя - на щипки е. После ще се ориентираш, мисля че контактните пластини се виждаха. Зачисти пъпките със много ситна шкурка и ги пръсни с контактен спрей.

zaryto
22-10-2009, 19:56
Нулев е защото проблема не е в буксата, а в контактите на самото копче. Трябва да го разглобиш. За начало го извади от държателя - на щипки е. После ще се ориентираш, мисля че контактните пластини се виждаха. Зачисти пъпките със много ситна шкурка и ги пръсни с контактен спрей.

Кое е държателя?Пласмасата на която седят 2те копчета?И къде са въпросните пъпки?Под капачето на копчето?Чудих се как да го отвора без да го изпочупа.

mordohy
22-10-2009, 20:25
Aaaaa, ясно. Защото иначе бях готов да оборя теорията. А на мен ми е интересно дали може да се сложи реле и на дясната врата, така че свалянето и там да може да става с еднократно натискане на бутона? Прекалено много играчка ли е? Никога не съм намирал време да разгледам схемата и сега след като така и така е повдигнат въпроса за ел стъклата реших да попитам.

Колега,труден съм за оборване,особено когато се се отнася за класически схеми.:hehehm:
Съвет от мене!
Ако не се возиш,а караш тая кола,не се задълбочавай с глупости.Ако искаш,ще го направиме,но после ти ще се оправяш с бакиите.
Колкото по- просто,толкова по-сигурно!
За колегата:
търси по линията.Въоръжи се с пробна лампа,а не с мултицет.Мултицета работи с нищожен ток и- напрежение има,а ток няма.Пробната лампа не лъже!

tonov
22-10-2009, 20:46
Кое е държателя?Пласмасата на която седят 2те копчета?

Баш ;) Отстрани са чопчетата, малко е зор, ама излиза.


И къде са въпросните пъпки?Под капачето на копчето?Чудих се как да го отвора без да го изпочупа.

Пъпките са на контактната пластинка, която копчето натиска. Като пъпки на реле са (ако си отварял). По-трудно е да измъкнеш копчето от пластмасовата основа, после мисля че можеше да мине и без разглобяване.

zaryto
23-10-2009, 00:31
:tooth: Технически грамотен съм,но с тоците съм на вие направо там е проблема!Отворих го,почистих го,но нямах контактен спрей.Пак работи когато си поиска,ще пробвам със спрей пак,дано да стане вече.

tonov
23-10-2009, 11:48
Сега вече имаш опит ;)

Отвори и почисти по същия начин и другото (откъм пасажера). Може и в него да е проблема, понеже токът за мотора минава през двете копчета.

detelazurno
23-10-2009, 12:05
Колега,труден съм за оборване,особено когато се се отнася за класически схеми.:hehehm:
Съвет от мене!
Ако не се возиш,а караш тая кола,не се задълбочавай с глупости.Ако искаш,ще го направиме,но после ти ще се оправяш с бакиите.
Колкото по- просто,толкова по-сигурно!
За колегата:
търси по линията.Въоръжи се с пробна лампа,а не с мултицет.Мултицета работи с нищожен ток и- напрежение има,а ток няма.Пробната лампа не лъже!

Карам я, рядко ми се случва да се возя. И точно зараади това ми беше минавала тази идея. Специално за лятото ми е много по-удобно да се кача и като си цъкна копчетата да ми се свалят и двата прозореца отколкото само единия, а за другиа да дръжа копчето. Иначе за какви бакии говориш? Имаш предвид някой сакатлък, който може да възникне ли? Иначе аз за момента просто така си питам. Дали е възможно да стане без прекалено много интервенции, че обичам непрекъснато да чопля нещо и да си правя разни неща, но за жалост няма време.

kolev
23-10-2009, 14:34
много ще са интервенциите.за шофьорския имаш управляващ модул който управлява релетата на стъклото. за другия имаш два ключа свързани така че да инвертират полюсите на захранването и оттам направо за моторчето на пасажерския джам.