View Full Version : напрежение на датчиците
marian2784
27-10-2009, 00:03
днес замерих какво напрежение има на изхода на МАПа и излезе че е 3.6 на празно и като го форсирам скача до над 5 волта,после замерих напрежението .което го захранва и до играе до над 6 волта а трябва да е стабилизирано уж от компа,утре же взема и другия мултицет да съм сигурен в измерванията ама това не е нормално нали?
В кръга на майтапа си е баш нормално!:bouncing_smiley:То нашите кошници нямат нищо нормално!А сериозно,провери масите и захранването на главните релета.Аз с това се боря от една година.Ако имаш газова,почни от там!
ivan dimitrov
27-10-2009, 00:27
---
Принципно не е.Обаче има един момент в който ... много е важно от къде "взимате маса" при замерването.Използвайте "масата" на датчикът за да е сигурно измерването.
Ако има разлика в измерването значи имате някъде хлабава връзка.Ако няма - аз бих измерил напрежението между масата и изводът осигуряващ 5в направо на щекерът на ECU.Ако и тогава напрежението е различно от 5 плюс минус 5 процента става неприятно.
колега, маса се взима направо от минусовата клейма на акумулатора щото знаеш че това ти е референтното напрежение. после другата сонта се закача на буксата на сензора на пина с референтното захранване което трябва задължително да е 5 волта там спрямо минуса на акумулатора и тогава се мери изхода пак спрямо акумулатора. мап-а мери разреждането в колектора - колкото по-високи обороти,толкова по-голямо разреждане и толкова сигнала е по-нисък. при ключа на контакт мап-а трябва да покаже около 4 волта, като запали колата напрежението пада, колкото по- високи оборотите толкова по-ниско напрежението на изхода на мап-а
ivan dimitrov
27-10-2009, 11:37
---
точно за това се мерят първо тия референтните 5 волта спрямо минуса. ако те не излязат нито един датчик няма да работи точно.
ivan dimitrov
27-10-2009, 18:48
---
Аз пък да ви кажа че когато волтажа е по-нисък от нормалното може да се съмнявате в масата ма когато е по-висок и маса от луната няма ви свърши работа :grin:
Аз ако направя такива замервания на захранването на мапа - първото нещо което бих направил е да сменя мултицета и да опитам пак ;) След това бих се усъмнил в 5-те волта и бих проверил екуто ;)
marian2784
27-10-2009, 21:19
aми след днешното мерене с два мултицета излезе че имам различен потенциал на масите на датчиците и тази на акумолатора около 1 волт,но уловката е че е само когато колата запали ако е само на контакт няма проблем 5те волта са си 5.да обобщя ако меря спрямо масата на датчиците те са добре като показания МАПа и ТПСа но ако меря спрямо масата на акомолатора е страшно ,та какво е вярното в товая уравнение,и защо само на запален мотор
ivan dimitrov
27-10-2009, 22:35
---
aми след днешното мерене с два мултицета излезе че имам различен потенциал на масите на датчиците и тази на акумолатора около 1 волт,но уловката е че е само когато колата запали ако е само на контакт няма проблем 5те волта са си 5.да обобщя ако меря спрямо масата на датчиците те са добре като показания МАПа и ТПСа но ако меря спрямо масата на акомолатора е страшно ,та какво е вярното в товая уравнение,и защо само на запален мотор
Е как защо само на запален мотор - то всичко си е ясно, помисли какви токове се появяват на запален мотор и ще си отговориш на въпроса ;)
Сега ми паднахте и ще ви отговоря компетентно!Без майтап,казахте верни неща,но не мога да се сдържа и да не посоча проблема.Той е в захранването на главните релета.Тоя го ядох и за това съм толкова уверен.Проблема е в старата и некоректна инсталация.Захранете главните релета от акумулатора и всичко ще си дойде на мястото.Тоя един волт е от пада в мрежата
marian2784
28-10-2009, 01:07
реално в схемата на запалване не е показано че масата на датчиците и на колата са свързани.единствения датчик с маса от колата е ламбдата,но няма логика във двете маси и в този пад между тях,а като се замисля не трябва ли да грее мястото където се образува този 1волт пад ако е от инсталацията
ivan dimitrov
28-10-2009, 06:11
---
aми след днешното мерене с два мултицета излезе че имам различен потенциал на масите на датчиците и тази на акумолатора около 1 волт,но уловката е че е само когато колата запали ако е само на контакт няма проблем 5те волта са си 5.да обобщя ако меря спрямо масата на датчиците те са добре като показания МАПа и ТПСа но ако меря спрямо масата на акомолатора е страшно ,та какво е вярното в товая уравнение,и защо само на запален мотор
колега, кажи какво точно и как мериш че ми се струва от първия ти пост че някъде правиш грешка
marian2784
28-10-2009, 20:59
имам напрежение между масата на колата и масата на датчиците,визирам ТПСа и МАПа,и това само ако е запалена колат-някъде около волт(варира),ако е само на контакт няма никакво напрежение все едно е една и съща маса
Това е и от работата на динамото.Бих ти препоръчал да вземеш един по-дебел кабел 4-6-10 квадрата и да започнеш да омасяваш мотора към купето,акумулатора,компа и тн.Вариантите са много,работата е просташка,но е много вероятно да откриеш от къде е проблема.Освен това,пробвай със същия кабел да свържеш плюса на динамото с плюса на акумулатора.
marian2784
31-10-2009, 00:29
днес проверих масите къв двигателя и към купето няма пад върху тях.и тази на екуто проверих и пак нищо,явно е нещо в компа май
ivan dimitrov
31-10-2009, 15:03
---
marian2784
31-10-2009, 16:46
има ли някой който може да измери дали и на неговата има разлика в масите на датчиците и на колата
ivan dimitrov
31-10-2009, 17:08
---
marian2784
31-10-2009, 17:52
ами явно е нормално тогава или и двамата имаме еднакакъв проблем с различни запалвания,което е малко вероятно.може би е вид компенсация която прави стабилизатора на 5 волта в ЕКУто,но ми звучи странно
ivan dimitrov
31-10-2009, 19:13
---
Ако утре е хубаво времето ще гледам да разузная че и на мен ми стана интересно.Не разбрах мерихте ли масата на щекерът на ЕКУ.
Стабилизаторът си работи нормално - между минусът на датчиците и плюсът им си е точно 5в.
Допускам че в ЕКУ масите на силовите вериги и тия на датчиците са разделени умишлено(за избягване на грешки от пад в проводниците).Това ще го изясним като си смъкна компа.То и без друго е крайно време да го разчекна:biggrin1:.
Явно ще има:sex:,но пак поогледайте динамото и линията му.Напрежението е разлика,между два потенциала.Пак ви препоръчвам дебелия кабел и просташкото ръчкане!
ivan dimitrov
31-10-2009, 21:08
---
Колеги,хрумна ми нещо!:idea2:! 1.2-1.5 волта не беше ли нормалния пад през диод.Да не би в компа да има диод за защита от иДИОДИ и от там да е това,щото и моята кошница дава такива,най=разнообразни резултати,но си работи.Намислил съм да я карам напролет при Бобо за диагностика,ама още нищо не ми е направил човека!:tooth:
marian2784
02-11-2009, 22:19
ами реално е напреженияето на два диода в права посока,но то няма да се променя при запален и огъсен мотор.2.2 волта на МАПа какво ще рече,това е на празен ход?
ами реално е напреженияето на два диода в права посока,но то няма да се променя при запален и огъсен мотор.2.2 волта на МАПа какво ще рече,това е на празен ход?
Е как пък няма да се променя ами бубината от къде взима маса? Ами масата на алтернатора къде е? А какво се случва като се включи перката? Ами ако има климатик с един кабел кво става с масата?
---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:38 ----------
Колеги,хрумна ми нещо!:idea2:! 1.2-1.5 волта не беше ли нормалния пад през диод.Да не би в компа да има диод за защита от иДИОДИ и от там да е това,щото и моята кошница дава такива,най=разнообразни резултати,но си работи.Намислил съм да я карам напролет при Бобо за диагностика,ама още нищо не ми е направил човека!:tooth:
Нема се плашиш седаме на предния капак и пиеме бира :respect:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.