View Full Version : MAP сензор за ЖТД
Pepko-Bepko
28-10-2009, 19:02
Колеги как мога да проверя дали ми работи коректно МАП сензора на колата?Свалих го беше ужасно много зацапан с черна мръсотия....викам си ах тои е!Чистих го с ВД-е.Но разлика някаква не усетих.Колата е доста мудна,ускорява само до 3000 оборота и след това рязко забива предницата.Отзад изобщо не иска да пропуши,белким се разбере че карам дизел.Имам чуството че не и отива гориво коректно,особено в диапазона 3-4хиляди оборота.Как мога да го проверя тоя МАП дали е за смяна?Помагаите..../да уточня дебитомера ми е чисто нов/
trustworthy
28-10-2009, 20:19
Може за собствено успокоение да разкачиш буксата на дебитомера и да покараш малко така, за да видиш дали ще има разлика
Pepko-Bepko
28-10-2009, 20:22
Дебитомера си ми е НОВ и изправен ....откача ли буксата му колата става абсулютен мъртвец!
Сипи и малко добавки да я поочистят малко че кой знае на какво е замязала от вътре.Виж си и въздушния филтър.Също така четох че ако е заял EGR клапана може да се губи част от ефективността на турбото.
Pepko-Bepko
28-10-2009, 20:56
Въздушния филтър си е нов също.ЕЖР клапана си отваря и не заяжда никъде!В смукателния колектор си е много мазно и мръсно но не знам как да го почистя!
А бе по въпроса за почистването май не мога да ти дам съвет защото ми се струва че ако попадне някое парченце от тая мръсотия в горивната камера хич няма да добре.Това според мен трябва да се почиства след като се демонтира от главата.А междувпрочем аз имах пред вид да сипеш добавка за почистване на горивната система.Помпи,дюзи,разни сензори за налягане дето ги имало вътре и т.н.Не ставаше въпрос за колектора.Аз в момент съм сипал една добавка за комън рейл системи и разликата веднага се усети.Колата е по пъргава и въобще доста неща са "по".За трети път слагам добавки,пробег около 14000км и при всяко слагане усещам разликата.Две от добавките бяха на Лики Моли и една на Пежо.Последната е специялно за комън рейл.А бе май че каране му е майката и додето върви да не се пипа нищо.
Колега,днес точно ми се наложи и аз да сменя MAP сензора,та как го открихме...карам си аз по магистралата и колата започва да се тресе или лашка(така използвано във форума) и подавам аз газ обаче няма разлика,вече като смачках педала и стигна някаде 3500rpm. ми изписа "Motor control system failure".Днес отивам в сервиза и като я закачихме на диагностика излезе грешка,която обединява 2 елемента(Вакуумния клапан на турбото и MAP сензора).Сложихме нов вакуум(макар,че моя го сменях преди 6 месеца) и тествах колата и излезе пак същата грешка.В този случай остана само MAP,утре ще го сменям.Но като почистихме MAP-a(беше целия в черен нагар)тръгна за кратко и колата литна,но след 2 светофара даде отново грешка и пак вкара турбината в авариен режим.
Pepko-Bepko
17-11-2009, 20:04
Разбира се закарах колата на диагностика...Момчето там ми каза че дори и зацапан МАП сензора на ЖТД-тата успяват да дадът нужната информация на ЕКУ-то.Закачихме я и веднага ми изписа...че ЕГР-а клапана си стои отворен на 1% /което НЕ е нормално на празен ход/.И че дебитомера ми е все едно умрял...А на по малко от 500 КМ!!!!!Понеже съм ТОМА НЕВЕРНИ веднага ми сложиха в сервиза работещ дебитомер сам да се обидя че проблема е точно там...Последва проба на магистралата!И чудо....колата литна ...появи се нормалното припушване кат я изрежеш и премигването на лампата на тракшън контрола ,при превключване на скоростите от 1-ва на 2-ра.Последваха малко разправии в магазина....смениха ми го с друг...които да чукна за сега на дърво си бачка мисля добре...
Колега,днес точно ми се наложи и аз да сменя MAP сензора,та как го открихме...карам си аз по магистралата и колата започва да се тресе или лашка(така използвано във форума) и подавам аз газ обаче няма разлика,вече като смачках педала и стигна някаде 3500rpm. ми изписа "Motor control system failure".Днес отивам в сервиза и като я закачихме на диагностика излезе грешка,която обединява 2 елемента(Вакуумния клапан на турбото и MAP сензора).Сложихме нов вакуум(макар,че моя го сменях преди 6 месеца) и тествах колата и излезе пак същата грешка.В този случай остана само MAP,утре ще го сменям.Но като почистихме MAP-a(беше целия в черен нагар)тръгна за кратко и колата литна,но след 2 светофара даде отново грешка и пак вкара турбината в авариен режим.
Като ти гледам симптомите след като смениш мапа най вероятно проблема ще си остане ;)
---------- Post added at 18:21 ---------- Previous post was at 18:20 ----------
Разбира се закарах колата на диагностика...Момчето там ми каза че дори и зацапан МАП сензора на ЖТД-тата успяват да дадът нужната информация на ЕКУ-то.Закачихме я и веднага ми изписа...че ЕГР-а клапана си стои отворен на 1% /което НЕ е нормално на празен ход/.И че дебитомера ми е все едно умрял...А на по малко от 500 КМ!!!!!Понеже съм ТОМА НЕВЕРНИ веднага ми сложиха в сервиза работещ дебитомер сам да се обидя че проблема е точно там...Последва проба на магистралата!И чудо....колата литна ...появи се нормалното припушване кат я изрежеш и премигването на лампата на тракшън контрола ,при превключване на скоростите от 1-ва на 2-ра.Последваха малко разправии в магазина....смениха ми го с друг...които да чукна за сега на дърво си бачка мисля добре...
Със всичко съм съгласен ;) Дебитомери менте на пазара бол;) Само да кажеш на диагностика или този който твърди че ЕГР на 1% на празен ход не е никаква аномалия и че въобще не им е ясно как и кога работи ;)
Pepko-Bepko
17-11-2009, 20:25
Бобо видях с очите си с моя неработещ дебитомер показваше на 1% ЕЖРа...а кат сложиха техния дебитомер показа 20 и няколко 30 и няколко процента отворен ЕЖР на празен ход.
Бобо видях с очите си с моя неработещ дебитомер показваше на 1% ЕЖРа...а кат сложиха техния дебитомер показа 20 и няколко 30 и няколко процента отворен ЕЖР на празен ход.
Доста фактори освен дебитомера играят роля за това колко ИСКА КОМПЮТЪРА да отвори егр-а ;) Може да работи на празен ход и да е на 1% в следващия момент пускаш перки и оп 30% после пък вдига температурата и оп 33% ;) Реално колко е овтворен ЕГР-а може само да е установи със специално измерване ;) Разбра ли кво имам предвид ;)
Pepko-Bepko
17-11-2009, 20:30
Ми разбирам аз какво имаш в предвид...:)Но сега новия дебитомера ми даде крилааааа:)
digitalundgrd
19-11-2009, 14:16
Колеги как мога да проверя дали ми работи коректно МАП сензора на колата?Свалих го беше ужасно много зацапан с черна мръсотия....викам си ах тои е!Чистих го с ВД-е
КОлега НИКОГА повече не си чисти дебитомера с ВД-е !!! Ако мислиш да чистиш друг път ползвай почистващ спрей за контакти (от практикер), който се изпарява без остатък...Веде-то е мазно и определено нищо хубаво не му правиш на Дебитомера :)
А тези 20%, 30 % какво са? Коефицент на запълване ли?
[QUOTE=Bobo;593867]Като ти гледам симптомите след като смениш мапа най вероятно проблема ще си остане ;)
---------- Post added at 18:21 ---------- Previous post was at 18:20 ----------
Оправи се,колега:) а ти какво имаше в предвид,ако не е тайна?
[QUOTE=Bobo;593867]Като ти гледам симптомите след като смениш мапа най вероятно проблема ще си остане ;)
---------- Post added at 18:21 ---------- Previous post was at 18:20 ----------
Оправи се,колега:) а ти какво имаше в предвид,ако не е тайна?
Ами дано защото обикновенно гршката в компа за мап не е породена от него;) Ма покарай и сподели как е ;)
Ок,ако има нещо ще ти пиша,че и без това трябва да мина за чип-че,ама стига сме спамили темата на колегата.
Pepko-Bepko
21-11-2009, 09:54
КОлега НИКОГА повече не си чисти дебитомера с ВД-е !!! Ако мислиш да чистиш друг път ползвай почистващ спрей за контакти (от практикер), който се изпарява без остатък...Веде-то е мазно и определено нищо хубаво не му правиш на Дебитомера :)
Колега къде съм написал че съм чистил дебитомера с ВД...???За МАПа сташаяе дума!!!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.