PDA

View Full Version : Бензин в маслото



lachezar
28-10-2009, 21:12
Здравейте на всички. Най-накрая и аз се сдобих с 33,произведена 1991 мотор1.5i Не беше палена 4 годинки и след смяна на ангренажни ремьци,ролки,масла,филтри и още много дреболий запали.От предишния собственик разбрах че колата вкарва бензин в маслото и получих бонус 4 дюзи но от редови двигател тьй като според него е от тях.Та вьпроса ми е тези дюзи ще паснат на боксера. На вьншен вид са еднакви но на 33 са сини а другите жьлти и горе имат номера който не сьвпадат. Друг вариант хич ли да няма сегменти това чудо, ако имате препорьки ДАВАЙТЕ.

mordohy
28-10-2009, 21:37
Добре дошъл,колега!
Нашите кошници са известни с тая простотия,но не много често.Ако си с инжекцион Марели,тоест с МАП сензор е от него,а ако си с Бош е от дебитомера.Остави за сега дюзите на мира.не е от тях.Първо малко я покарай!



Едит:Колега,попълни си по-пълно данните.Не се разбира нито от къде си,нито колко стаж имаш и тн.Това е много полезна за теб информация,защото може точно до тебе да има човек,който да може да ти помогне,но...

mimouzunov
28-10-2009, 21:41
Здравейте на всички. Най-накрая и аз се сдобих с 33,произведена 1991 мотор1.5i Не беше палена 4 годинки и след смяна на ангренажни ремьци,ролки,масла,филтри и още много дреболий запали.От предишния собственик разбрах че колата вкарва бензин в маслото и получих бонус 4 дюзи но от редови двигател тьй като според него е от тях.Та вьпроса ми е тези дюзи ще паснат на боксера. На вьншен вид са еднакви но на 33 са сини а другите жьлти и горе имат номера който не сьвпадат. Друг вариант хич ли да няма сегменти това чудо, ако имате препорьки ДАВАЙТЕ.

Несъм разбирач ,но ми се струва че от дюзи няма как да се мешат двете течности... (масло и бензин)!!!
А щом нее палена толкова време... сегментите дали неса запекли!?
Някои ми беше казвал в такива случаи ,когато колата нее палена мноооого време , да се махнат свещите и да се налее в цилиндрите малко газ!!!Несъм 100% сигурен дали е точно газ де... ,но даже и това да е след това промивка на двигателя и задължително друго масло!!М-у дрогото като се налее гаста (евентуално ако е газ де) никакво палене на двигателя.. наливаш седи така ден два ,промиваш двигателя и после масла и тн...
(пак повтарям ,че тоя метод несъм го пробвал и ако има някои по-голяма яснота да вземе и да напише ,за да не отваря двигател след това собственика от това че са му запекли сегментите)

Furious 155
28-10-2009, 21:49
по принцип пишкаща, а не пръскаща дюза може да предизвиква ефекта на наличие на бензин в маслото. Знам даже случай след основен ремонт да се случва и проблема беше от дюза/и!

mimouzunov
28-10-2009, 21:59
по принцип пишкаща, а не пръскаща дюза може да предизвиква ефекта на наличие на бензин в маслото. Знам даже случай след основен ремонт да се случва и проблема беше от дюза/и!

Собственика нее написъл как работи машината...
От такива неработещи дюзи си мисля че и двигателя няма да работи много коректно!!!По-добре първо да направи нещо за сегментите ако може ,че колата както е написъл е седяла 4 години без да е палена :afro:
Другия варянт е да я подкара някъде на по-дълък път и то ще се разбере кое ,какво как....

lachezar
28-10-2009, 22:11
Благодаря на отзовалите се. Колата е вкарвала бензин в маслото още от преди да е стояла 4години на едно място. На дебитомера мисля че пишеше Бошжетроник или нещо такова,ама как така от него и какво може да се направи?

Stranger65
28-10-2009, 22:39
От дебитомера бензин в маслото???:Yeeeehaaa:
От пишкаща дюза???:Yeeeehaaa:
Тази кола не е наред със сегментите и не знам дали са запекли, но по вероятното е да са счупени. Тя определено тресе и на празен ход.
Замери компресия като начало

mordohy
28-10-2009, 23:23
[QUOTE=Stranger65;582768]От дебитомера бензин в маслото???:Yeeeehaaa:
От пишкаща дюза???:Yeeeehaaa:

Да и от дебитомера или МАПа,а и от дюзи става,и от каране на къси разстояния и от всичко,което кара мотора да работи с богата смес.
Със сигурност не е от спукана мембрана на бензиновата помпа или заяло жило на смукач!:pokey:

vikoalfa
28-10-2009, 23:30
Ооооо,приберете кристалните топки.Колегата е с хубавия инжекцион,това творение на Бош,Джетроника.Не е с МАП.
Може да е дюза,свещи,сегменти и др.Отиди на майстор,разбиращ боксерите.Тук във форума може и да те подведеме в грешна насока,а не стига и че сега ще се скараме кой,колко разбира...и т.н.
С две думи отиди на майстор.

whorunit
30-10-2009, 18:20
Колега най добре върви при майстор и остави форумните майстори :)
А по върпоса за масло и бензин смесване... приципно това се получава ... част от бензиновите пари се връщат през отдушника за картерните газове :)
най вероятно клапаните не уплътняват добре ... но аз не съм майстор това само е преположение
Има си сервизи те имат стендове за диагностика всичко ще ти кажат :)

Stranger65
30-10-2009, 19:40
Колега най добре върви при майстор и остави форумните майстори :)
А по върпоса за масло и бензин смесване... приципно това се получава ... част от бензиновите пари се връщат през отдушника за картерните газове :)
най вероятно клапаните не уплътняват добре ... но аз не съм майстор това само е преположение
Има си сервизи те имат стендове за диагностика всичко ще ти кажат :)
Колега, щом не си майстор ..., нали?

mordohy
01-11-2009, 00:35
Колега най добре върви при майстор и остави форумните майстори :)
А по върпоса за масло и бензин смесване... приципно това се получава ... част от бензиновите пари се връщат през отдушника за картерните газове :)
най вероятно клапаните не уплътняват добре ... но аз не съм майстор това само е преположение
Има си сервизи те имат стендове за диагностика всичко ще ти кажат :)
Колега,когато атовете се ритат,магаретата го овдеват!Във Форума са най-добрите майстори!Запомни го!Това,че се ритаме е час от натюра.Най-добрите сервизи за алфа са пак нашите.Няма как да е нещо друго.Нов си,вслушвай се.После ще даваш много пари са глупости!

whorunit
01-11-2009, 09:06
Колега,когато атовете се ритат,магаретата го овдеват!Във Форума са най-добрите майстори!Запомни го!Това,че се ритаме е час от натюра.Най-добрите сервизи за алфа са пак нашите.Няма как да е нещо друго.Нов си,вслушвай се.После ще даваш много пари са глупости!
Колега аз не оспорвам нищо с никого :)
относно форумните майстори знам кои са сервизите единия е на ЛИСАН ... няма смисъл да му пълним главата с глупости на колегата най добре е да иде на диагностика :) .... и какъв е този мап сензор ако може малко пояснение ?

McNicko
01-11-2009, 12:20
МАП-а мери налягането в колектора. Един вид замества дебитомера.
MAP - manifold absolute pressure
Според данните които подава сензора се изчислява гъстотата на въздуха и количеството въздух което навлизат в колектора и от там вече компютъра изчислява и количеството гориво което да подава за оптимално горене. Т.е. ако на колегата МАП-а не му работи какато трябва ще се обогатява сместа.

П.С. Извинявам се за поста който е малко извън темата, само да поясня на колегата, приемам критики ако не съм прав

Stranger65
01-11-2009, 12:23
МАП-а мери налягането в колектора. Един вид замества дебитомера.
MAP - manifold absolute pressure
Според данните които подава сензора се изчислява гъстотата на въздуха и количеството въздух което навлизат в колектора и от там вече компютъра изчислява и количеството гориво което да подава за оптимално горене. Т.е. ако на колегата МАП-а не му работи какато трябва ще се обогатява сместа.

П.С. Извинявам се за поста който е малко извън темата, само да поясня на колегата, приемам критики ако не съм прав
Така е! Но богатата смес влиза в цилиндъра и единствения начин при изправни клапани да влезне в маслото е през сегментите

whorunit
01-11-2009, 14:39
МАП-а мери налягането в колектора. Един вид замества дебитомера.
MAP - manifold absolute pressure
Според данните които подава сензора се изчислява гъстотата на въздуха и количеството въздух което навлизат в колектора и от там вече компютъра изчислява и количеството гориво което да подава за оптимално горене. Т.е. ако на колегата МАП-а не му работи какато трябва ще се обогатява сместа.

П.С. Извинявам се за поста който е малко извън темата, само да поясня на колегата, приемам критики ако не съм прав
Извинявам се за оффтопика:

Аз съм останал с впечатлението че тези кутии които са след филтъра с едни жички които влизат в тях при бош системите са AFM Sensor което означава Air Flow Meter преведено измерва количеството въздух което е преминало през този сензор иначе всичко друго е както си го описал
и да добавя при неработеща ламбдасонда също обогатява сместа :)

McNicko
01-11-2009, 15:03
Ами то точно МАР-а е заместник на AFM-a и имат почти еднаква роля. АFM-a е т.нар. дебитомер(точно както си казал мери дебита на въздуха). На тези с МАР-а(като моята) след филтъра има само един датчик който следи температурата на входящия въздух.

Иначе, на мен ми обогатява сместа точно поради неработеща Ламбда, но всичко излишно си ми излиза през изпускателите. Така или иначе си карам на газ, така че не ми пречи особено.

mordohy
02-11-2009, 10:03
Колеги,на едно мнение сме,че колегата е за пълна диагностика.Бензина се явява в маслото от богата смес,което е следствие от лошата работа на дебитомера или МАПа или каквото има там.Спомена се за сегментите,но от опит мога да твърдя,че не са основна причина.Наскоро имах следния случай.Ремонтирах мотора на един ситроен.Качиха го момчетата,но проклетника нямаше документи и беше ,като фикус.Където и да го сложиш,все пречеше.Местеха го постоянно,а някой му беше откачил маркуча на МАПа.За един месец изгоря 10 литра само от местенето и около 2 литра бензин бяха в маслото.Толкова за сегментите.Другото , с което съм се сблъсквал е както горенето на масло,така и проникването на бензина в маслото от лошо работещи свещи.Колкото и да са добри сегментите,те в работен режим имат свойството да работят,като помпен елемент.Колкото по-износни са каналите на буталото,толкова по-изразен е ефекта.Ако картерната вентилация не е наред и свещите пропускат тактове,маслото просто се просмуква нагоре,а неизгорелия бензин в обратната посока,тоест в картера.

MrX
02-11-2009, 11:15
Аз залагам на богата смес, поне при мен това трябва да е причината, след като изключим сегментите(нови), свещите(нови Иридиум) и добавим чЕп-а

raoccars
02-11-2009, 13:20
Аз питах един майстор.
Каза ми че може да е от някакъв конденз ли не разбрах какво точно.
Можело да е също от градско,работа на студен двигател,на малки разстояния.
Този проблем се проявявал най често като захладнее времето,лайк тъдей:tooth:
Също каза че най вероятно е от причините които са описани от другите колеги по горе.
Поздрави

Stranger65
02-11-2009, 13:59
Колеги,на едно мнение сме,че колегата е за пълна диагностика.Бензина се явява в маслото от богата смес,което е следствие от лошата работа на дебитомера или МАПа или каквото има там.Спомена се за сегментите,но от опит мога да твърдя,че не са основна причина.Наскоро имах следния случай.Ремонтирах мотора на един ситроен.Качиха го момчетата,но проклетника нямаше документи и беше ,като фикус.Където и да го сложиш,все пречеше.Местеха го постоянно,а някой му беше откачил маркуча на МАПа.За един месец изгоря 10 литра само от местенето и около 2 литра бензин бяха в маслото.Толкова за сегментите.Другото , с което съм се сблъсквал е както горенето на масло,така и проникването на бензина в маслото от лошо работещи свещи.Колкото и да са добри сегментите,те в работен режим имат свойството да работят,като помпен елемент.Колкото по-износни са каналите на буталото,толкова по-изразен е ефекта.Ако картерната вентилация не е наред и свещите пропускат тактове,маслото просто се просмуква нагоре,а неизгорелия бензин в обратната посока,тоест в картера.
Ами бих казал, че с откачен мап вия сте я оливали с бензин, тоъ е пълнел цилиндрите, компресия и през сегментите та в маслото. Но ако има нормална компресия ще го изхвърли бензина в грънците и ще има бая гърмне и пламъци отзад

hammar
02-11-2009, 14:18
колеги тая тема сме я дъвкали и преди,моето лично мнение е че бензин в маслото може да мине само от сегментите - та вариантите са два :
- износени ,счупени,сегменти
- не работещ термостат - колата не загрява нормално ,което за боксера е задължително.
Нека колегата каже как е с температурата ,има ли конденз под капачката за маслото -мисля че от тези неща трябва да се започне решаването на проблема.

Ralf
09-11-2009, 10:34
И аз имам бензин в маслото и до сега съм забелязал, че когато паля колата при температура на въздуха над нулата (лятото), пали трудно и след като запали, отзад пуши много и морише на неизгорял бензин (направо си се дави). При студено време (зимата), в повечето случаи пали веднага. Кабелите и свещите са ми нови и хубави а колата върви като луда и си карам така и си сменям маслото малко по-често от нормалното. Разхода е 7/100 извън градско (за бензин става въпрос :)).

Pepo
09-11-2009, 10:40
Може би въпросът е лаишки, но как се констатира наличие на бензин в маслото?

oem
09-11-2009, 11:48
Вдигаш щеката на маслото при загрят мотор и удяш един нос. Ако мирише фрапантно на бензин значи си го смесва. По принцип е нормално да има мноооого лек аромат на бензин, но много лек. Нормално е градко като се кара, повече студена кола, повече форсиране да понамирисва не бензин, но много леко.

Pepo
09-11-2009, 13:11
Вдигаш щеката на маслото при загрят мотор и удяш един нос. Ако мирише фрапантно на бензин значи си го смесва. По принцип е нормално да има мноооого лек аромат на бензин, но много лек. Нормално е градко като се кара, повече студена кола, повече форсиране да понамирисва не бензин, но много леко.
Такъв тип проба ми се вижда силно субективна. Доколко може да се разчита на нея, силен/слаб мирис, колко е градско и колко извънградското каране, повече/по-малко форсиране :roll:

Bobi_33
09-11-2009, 17:32
Може и от неработеща ламбда сонда да го прави.
Провери поне дали е ровен дебитомера, което е много вероятно, личи си когато е пипан. Дори от въртяно делко може да го прави, ако му е дадено голямо закъснение.

Този инжекцион при 1.5 няма МАП сензор за всеобщо съжаление.

mordohy
10-11-2009, 19:37
Това,че модела няма сензор,а дебитомер не е най-големия проблем.Уточнението ,обаче е важно.Моята,както и на колегата Ралф е с регулируем клапан за налягането и той също е възможна причина.Всъщност,доста често се бъзика от всички,с цел по-добър старт и става мазало.

Bobi_33
10-11-2009, 22:03
Това,че модела няма сензор,а дебитомер не е най-големия проблем.Уточнението ,обаче е важно.Моята,както и на колегата Ралф е с регулируем клапан за налягането и той също е възможна причина.Всъщност,доста често се бъзика от всички,с цел по-добър старт и става мазало.

А още по-голямо мазало става, когато няко започне да рови дебитомера

mordohy
10-11-2009, 22:13
А още по-голямо мазало става, когато няко започне да рови дебитомера
Там аз по принцип не ровя,а ги пращам при тия,които са майстори по бършенето.на какво...:devil: