View Full Version : въпрос за напрежение на фаровете
ventutsy
29-10-2009, 13:51
Колеги,ако някой знае да каже какво трябва да е напрежението на крушките за къси светлини. Колата е 33 1 серия и при мен мултицета показва 9,2 волта.Много слабо светят фаровете и не знам от какво е.Благодаря на отзовалите се!
Stranger65
29-10-2009, 14:18
Колеги,ако някой знае да каже какво трябва да е напрежението на крушките за къси светлини. Колата е 33 1 серия и при мен мултицета показва 9,2 волта.Много слабо светят фаровете и не знам от какво е.Благодаря на отзовалите се!
При работещ двигател около 13.5 - 13.7 волта. Щом ти показва 9.2 значи или алтернаторът ти не работи или релето е нагоряло
А бе може и да не е от алтернатора, а от недобър контакт, следствие на ръжда и сулфатизация по инсталацията, замасяването и пр. Тва за алтернатора и релето ще е вярно, ако са такива стойностите на изхода на самия алтернатор. Но, ако там имаш 13.6-14.4V, а на фаровете 9V, причината е в жиците!
А! Докато го напиша и kolev (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=3346) ме изпреварил. Нищо, моето пък е по-изчерпателно!
Stranger65
29-10-2009, 15:14
А бе може и да не е от алтернатора, а от недобър контакт, следствие на ръжда и сулфатизация по инсталацията, замасяването и пр. Тва за алтернатора и релето ще е вярно, ако са такива стойностите на изхода на самия алтернатор. Но, ако там имаш 13.6-14.4V, а на фаровете 9V, причината е в жиците!
А! Докато го напиша и kolev (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=3346) ме изпреварил. Нищо, моето пък е по-изчерпателно!
Ох, много неща може да са, ама .... като хората не са специалисти...
Калпава маса + инсталация на 20 години = слаби фарове
Ако динамото е наред,тоест на изхода му има над 14 волта,нещата се оправят кардинално с две релета.Тънкия момент е да се вземе захранващо напрежение директно от динамото.Така се избягва пада на акумулатора и цялата инсталация.Добре е релетата да са с 5 крачета,като има два изходни НО.Тоест 87,а не едното да е 87,а другото 87а.Кабелите са 1.5 квадрата.Ако се сложат 2.5 е още по-добре.Схемата не е революционна,но много проста и ефективна.Силовата линия е:Задължително 2.5 мм кабел от динамото,бушон 20А,на клема 30 на релето,от клеми 87 се прокарват кабелите до фаровете.Това само за едните светлини.Примерно само за късите.За дългите се прокарва абсолютно същата схема.
Оперативната схема е по-лесна.На крачетата 85 се подава маса от най-удобното място.
На крачета 86 се подава оперативно напрежение от фасунгата на единия фар.Съответно от късите и дългите светлини.По желание се слагат нови фасунги,продават ги навсякъде,а може и да се използват старите.Просто кабелите се режат и изолират.
Има няколко тънки момента!
Едит:Адаша по-горе е казал и за масата.Тя също трябва да се освежи!
Силовите кабели,трябва да са ,колкото се може по-къси.Бушоните да не са по-малки от 20А.Иначе се получава и в тях пад.Най-голямата глупост е да се сложат релетата в купето и кабелите да обикалят по коша.Ако искате добри фарове-естетиката е на последно място.За това,кабелите къси,а релетата до единия от фаровете.Кой,ще решите сами.Другото е релетата да са 40А.Стават и 30А,но не и 20 или 15 ампера.Защо!?
Правилно!Не искаме пад на напрежението.
Ако на някой нещо не му е ясно да пита смело!
Класическа схема от mordohy (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=6278) за решаване на проблеми с калпави стари инсталации! Аз я бях приложил едно време на един от старите ми автомобили, който имаше проблеми със стартера. След малко чудене и мерене се оказа, че на шалтера идват едва 9V, които явно невинаги бяха достатъчни, за да се получи магията. Оттам вече беше лесно - реленце, сигнал от старото място и захранващи кабели директно от акумулатора.
Stranger65
30-10-2009, 09:13
Още не знаем алтернаторът дали работи, а вие опасахте колата с жици и релета. А и като гледам този колега не е много в час с електрото така, че успокойте топката все пак.
Колега, колко ти е напрежението в/у акумулатора при запален двигател с включени и изключени къси светлини?
svetlioman
31-10-2009, 09:10
аз сащо имам подобен проблем ,сутрин преди да загрее колата 50 -60 градуса фаровете ми премигват на такта на музиката ,след като загрее колата всицко е как трябва...сега правя сметка да сменям ремака на динамото ,като си мислия да е от него проблема .
Много е възможно и от него да е ,аз моя преди да го сменя зареждаше на 12.7 след смяната и опъването качи на 13.8-14.1 според зависи
---------- Post added at 10:09 ---------- Previous post was at 09:58 ----------
Погледни също четките как са на алтернатола ,ти каза че си първа серия и мисля че може да ги извадиш без да разглобяваш и славяш :)
Още не знаем алтернаторът дали работи, а вие опасахте колата с жици и релета. А и като гледам този колега не е много в час с електрото така, че успокойте топката все пак.
Колега, колко ти е напрежението в/у акумулатора при запален двигател с включени и изключени къси светлини?
Страннико,пак си писал,преди да помислиш!Схемата е класическа и е директно взета от Москвич-412!Доколкото знам,това е единствения автомобил с тая схема и единствения,който на колкото и години да е има перфектно напрежение на фаровете.Схемата я препоръчвам горещо на всички 33-ки,както и на всички стари автомобили,че и на някои от по-новите с калпави схеми.
За динамото сме изписали доста.Ако е изправно и ремъка е опънат достатъчно,то той трябва да дава 14-14.4 на акумулатора.По-ниското напрежение е от тънък кабел до акумулатора или калпави диоди.Старите регулатори също имат по-ниска стойност и това е всичко.Ако има стойности по-големи от 14.4-14.5,значи акумулатора си е тръгнал.Толкова е просто,а се прекарваме през девет дерета и пак сме жадни.
Като гледам и модовете,колко са трили и ми става ясно,че и тая тема върви към:dyrvo_v_kenefa:
Stranger65
31-10-2009, 21:27
Страннико,пак си писал,преди да помислиш!Схемата е класическа и е директно взета от Москвич-412!Доколкото знам,това е единствения автомобил с тая схема и единствения,който на колкото и години да е има перфектно напрежение на фаровете.Схемата я препоръчвам горещо на всички 33-ки,както и на всички стари автомобили,че и на някои от по-новите с калпави схеми.
За динамото сме изписали доста.Ако е изправно и ремъка е опънат достатъчно,то той трябва да дава 14-14.4 на акумулатора.По-ниското напрежение е от тънък кабел до акумулатора или калпави диоди.Старите регулатори също имат по-ниска стойност и това е всичко.Ако има стойности по-големи от 14.4-14.5,значи акумулатора си е тръгнал.Толкова е просто,а се прекарваме през девет дерета и пак сме жадни.
Като гледам и модовете,колко са трили и ми става ясно,че и тая тема върви към:dyrvo_v_kenefa:
На японските коли напреженоето вече е 14,7V. На Загряла кола напрежението трябва да е 13.7 - 13.8V. И не забравяй, че всеки един акумулатор започва да кипи след 13.8V, с изключение на тези за новите японски коли
На японските коли напреженоето вече е 14,7V. На Загряла кола напрежението трябва да е 13.7 - 13.8V. И не забравяй, че всеки един акумулатор започва да кипи след 13.8V, с изключение на тези за новите японски коли
Малка добавка.На японските е до 14.6 и съм писал за това за акумулаторите Топ-Ла и Бош Силвер и останалите,а за останалото-пиши така и във 145/6 или в общ технически и ти гарантирам БАН за невярна информация.Прочети си само данните в поста си и си отговори,кое е вярно и кое е неистина.Приемам,че нещо не си го осъзнал и е неистина,а не откровенна лъжа!
Иначе всички японски инженери са тъпаци и откровенни саботьори!
ventutsy
06-11-2009, 12:12
значи наистина връзките са стари и с недостатъчно ефективна проводимост.оказва се обаче че релето което трябва да регулира нивото на зареденост на акумулатора на моменти проявява типично алфов характер(работи само когато не го мързи и когато е на кеф).Акумулатора и нов ама монтански.И резултата е ясен.Сега на първо време купих по-мощни крушки и има подобрение във видимостта.Трябва да почистя всички връзки,котакти и легла на бушоните и масите.Затова се чудя кой е най-лесния начин това да се направи(някакъв спрей или шкурка и поялник).Общо взето цялата ел.инст. е за сериозна профилактика,ето сега и стрелката на километража откача(на моменти работи перфектно,но като срещна някоя добра бг дупка и стрелката пада на 0 и след извесно отново се пробужда).Предложете наи-лесния и бърз начин за профилактика на ел.системата и като сменя релето се надявам нещата да се закрепят.Благодаря на всички за отговорите.
.Сега на първо време купих по-мощни крушки и има подобрение във видимостта
Хайде на второ време ги махни, колкото се може по-бързо или се приготви за търсене на нова ръчка за фаровете( ще се стопи)!
А бе, строго погледнато, ако е сложил по-мощни крушки, на 9V те ще светят и ще нагряват толкова, колкото оригиналните на 14.4V, така че няма страшно. Не е добра идея обаче!
Колко вата са крушките които сложи ? Със 100 ватови буксите и рефлектора се топят.
лошо си направил, ще си скапеш още повече инсталацията. после ще опъваш нови кабели и ще търсиш фарове 2-ра употреба.
DJ_STIVAN
06-11-2009, 18:42
Хайде на второ време ги махни, колкото се може по-бързо или се приготви за търсене на нова ръчка за фаровете( ще се стопи)!
Дам, и моя съвет е да махнеш тези крушки и дa поработив върху инсталацията... С тези 9v и 100ватовите крушки, само проблеми можеш да имаш.
Stranger65
06-11-2009, 19:17
От към страната на акумулатор, долу ниско до вентилатора за въздух в купето има два куплунга за кабелите. Вземи ги разкачи, провери ги дали не са нагорели и мръсни, почисти ги. Те създават страхотни проблеми по ел инсталацията
ventutsy
08-11-2009, 10:53
Хайде на второ време ги махни, колкото се може по-бързо или се приготви за търсене на нова ръчка за фаровете( ще се стопи)!
Релето за фаровете леко грее само когато карам на дълги.Иначе от лошите контакти наистина напрежението е слабо и трябва доста чистене.
С този проблем няма справяне. Няма вариант в който да оправиш напрежението да фаровете. Просто от завода са се оакали, като със скоростите. Затова аз съм решил проблема генерално - с реле на всяка светлина, захранвани през бушон директно от акумолатора.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.