Log in

View Full Version : За двигател.



bikeman
01-11-2009, 19:35
Искам да попитам аз имам Алфа 146 1.4 twin spark 1997 година.Двигателя ми се скапа тотално.... Въпроса ми е без проблем ли ще мога да сложа пак двигател 1.4 twin spark от Алфа 146 но 2000 година ?

alfozo
01-11-2009, 19:42
Смятам че без проблем трябва да стане,колега:strong:

bikeman
01-11-2009, 19:44
Защото не разбирам много човека който ми продава двигателя също само може да ми гарантира че е ОК моторо но като ги гледам дали заради капака или нещо друго ми изглеждат различни. :go:

alfozo
01-11-2009, 20:00
Защото не разбирам много човека който ми продава двигателя също само може да ми гарантира че е ОК моторо но като ги гледам дали заради капака или нещо друго ми изглеждат различни. :go:

Като купуваш мотора,вземи също и екуто,да не би да има дребни разлики в управлението между двата двигатела

tonov
01-11-2009, 20:43
Като купуваш мотора,вземи също и екуто,да не би да има дребни разлики в управлението между двата двигатела

Ако сменя само железата, ЕКУ няма да му трябва. Ще си ползва неговото, както и останалите жици и датчици.

Absente_
01-11-2009, 20:47
Искам да попитам аз имам Алфа 146 1.4 twin spark 1997 година.Двигателя ми се скапа тотално.... Въпроса ми е без проблем ли ще мога да сложа пак двигател 1.4 twin spark от Алфа 146 но 2000 година ?

аако не си го купил вече и искаш 1.6 драсни едно лично :strong:

LeoVin4i
01-11-2009, 21:08
Скоростната кутия дали и тя не трябва да се смени :roll:

bikeman
01-11-2009, 21:17
??????????Моля мнения

tonov
01-11-2009, 21:37
Скоростната кутия дали и тя не трябва да се смени :roll:

Е тва пък защо :roll:

Пак казвам: сменя се само мотора, ползват се датчици, инсталация и всичкото периферия от стария.

detelazurno
01-11-2009, 21:45
Ако сменя само железата, ЕКУ няма да му трябва. Ще си ползва неговото, както и останалите жици и датчици.

Сигурен ли си, защото моята е същата, но е със старото ECU. Това дето е в краката на пасажера. А на следващите нали ECU-то им е на дросела. Да не се окаже, че и неговата е със старото ECU (в което съм почти 99% сигурен) и да има ядове.

alfozo
01-11-2009, 21:50
Сигурен ли си, защото моята е същата, но е със старото ECU. Това дето е в краката на пасажера. А на следващите нали ECU-то им е на дросела. Да не се окаже, че и неговата е със старото ECU (в което съм почти 99% сигурен) и да има ядове.

:idea::arrow:

tonov
01-11-2009, 21:54
Добре де, дори и така да е (и съм почти сигурен че е така) той взима само мотора - разбирай блок с буталата и кол. вал, глава и може би картер.. Даже без свещи ги дават по моргите. Всичко останало ще си прехвърли от неговия мотор - ЕКУ-та с всички прилежащи датчици дросели и пр. В такъв случай няма да има ама никакво значение точно с кое ЕКУ е мотора.

detelazurno
01-11-2009, 22:14
Въпросът е най-вече в буксата на ECU-то. На Bosch Motronic М2.10.4 (стария) буксата е бая голяма. Голяма е колкото самото ECU, а то е около 20 см. Докато М1.5.5 (новия, който е на дросела) мога да го скрия в шепата си.

Bodom
01-11-2009, 23:26
Аз мога да кажа, че стария и новия 1.4 TS имат разлика в картерите и скоростите!!

Absente_
02-11-2009, 01:59
а стария 1.4 и 1.6 ?
и 1.6 и 2.0 ?

bikeman
02-11-2009, 03:25
Моля кажете найстина ако трябва и скоростна кутия да вземам

Xtrime7
02-11-2009, 07:30
Моля кажете найстина ако трябва и скоростна кутия да вземам

Тонов ти го е обяснил доста разбираемо.
Не ти трябва нито блок за управление,нито скоростна кутия.Ти просто сменяш блока с главата,останалите джаджи си ги прехвърляш от твоя двигател.

Bodom
02-11-2009, 14:00
Тонов ти го е обяснил доста разбираемо.
Не ти трябва нито блок за управление,нито скоростна кутия.Ти просто сменяш блока с главата,останалите джаджи си ги прехвърляш от твоя двигател.

Аз наскоро сменях скоростите на моята и знам, че 1.4 TS го има с алуминиев и с железен картер, и двата варианта си имат съответно и различни скоростни кутии!
Проверете в ePER.

LeoVin4i
02-11-2009, 14:55
bikeman ти искаш да махнеш твоя двигател, и да напъхаш направо другия ли?

bikeman
02-11-2009, 15:27
Да така искам :?:idea2:

LeoVin4i
02-11-2009, 16:16
Ами тогава както ти казаха, да не забравиш да вземеш и компютъра (ECU) защото стария ти няма да стане, дебитомера, дросела с МПХ... може да има и друго ама не съм специалист. За 1.4 със сигурност има поне 2 вида съединители, щото като сменях толкова излизаха по каталозите. Значи и скоростните кутии може да не са еднакви.

alfozo
02-11-2009, 23:13
Предавателните числа (Зъбите) на двете ск.кутии би трябвало да са еднакви. Съединител не съм сменял ,за това захващането между комплектите може да е различно,но със леки съмнения съм:gruebel::calc:8-)

detelazurno
02-11-2009, 23:41
Добре де. Предполагам няма да го правиш сам това, а в сервиз ще я вкараш. Защо не вземеш наистина само блока с буталата, коляновия вал и главата както каза tonov още в самото начало. Предимствата на този варинат са достатъчно, че да се прибегне към него като на първо място е отпадането на въпроса "ще ми трябва ли скоростна кутия и ECU?" Това наистина са само железариите на двигателя и вероятността да има разлики намалява значително (даже направо отпада) спрямо вероятността за разлики при присаждане на цял мотор.

bikeman
03-11-2009, 23:08
Добре де. Предполагам няма да го правиш сам това, а в сервиз ще я вкараш. Защо не вземеш наистина само блока с буталата, коляновия вал и главата както каза tonov още в самото начало. Предимствата на този варинат са достатъчно, че да се прибегне към него като на първо място е отпадането на въпроса "ще ми трябва ли скоростна кутия и ECU?" Това наистина са само железариите на двигателя и вероятността да има разлики намалява значително (даже направо отпада) спрямо вероятността за разлики при присаждане на цял мотор.
Да ще послушам този съвет

acko88
07-11-2009, 13:07
Има един колега който си продава двигателя 1.4 ТС колата е 99-00 год. продава всички двигател скорости ЕКУ на много добра цена.Мотора е още на колата тя си е в движение и си я кара.Причината за продаване на неговия мотор е че искаме да сложим турбо двигател на неговото купе.Ако имаш интерес ето ти телефон 0885 200 985 Киро се казва момчето,звънкай му когато ти е удобно.

skertso
25-06-2010, 12:37
аако не си го купил вече и искаш 1.6 драсни едно лично :strong:
здравеи колега,аз сам с 1.4твин спарк та искам да го сменям скапа се.колко искаш за двигатела и какво триабва оште да смена и изобщо става ли подобна смяна.аз сам от софия

V@K@T@
25-06-2010, 13:23
??????????Моля мнения
Значи на стария ТС скоростната кутия може без проблеми да се захване към новия ТС с тази разлика , че полуоските влизат в скоростната кутия по различен начин ... едните са с вътрешни карета другите влизат в деференциала и се мажат там ... и стартера има различни размери и също има една планка на скоростната кутия ( за тампона задния мисля , че беше ) дето е различна форма

Аз мога да кажа, че стария и новия 1.4 TS имат разлика в картерите и скоростите!!Даммм вярно е това


Тонов ти го е обяснил доста разбираемо.
Не ти трябва нито блок за управление,нито скоростна кутия.Ти просто сменяш блока с главата,останалите джаджи си ги прехвърляш от твоя двигател.
Не се ли сещаш , какви проблеми имах като взех скоростна кутия от стария ТС :grandpa:



Извод : Ако ще слагаш новия ТС го взимай със скоростната кутия и полуоските ... а пък за жиците хич на хабер си нямам ... Успех

digitalundgrd
26-06-2010, 08:36
здравеи колега,аз сам с 1.4твин спарк та искам да го сменям скапа се.колко искаш за двигатела и какво триабва оште да смена и изобщо става ли подобна смяна.аз сам от софия

Ти 1,4 ли искаш да слагаш или 1,6 ?

Имаш Л.С. :holiday:

skertso
26-06-2010, 11:55
1.6 по принцип но несам запознат както триабва да се смени още