Log in

View Full Version : Колко струват колите?



Nikiboy
01-11-2009, 21:26
Пуснах си услугата на cars.bg за ежеседмична справка за цената на автомобилите. Ето какво получих

за 156

Alfa Romeo 156
Гориво: Дизел
Кубатура: 2400
Скорости: Ръчни
Година: 2000

Актуална цена*: 5945 лв.

*Цената е актуална към 31/10/2009. Възможно е цената на Вашия автомобил да варира в зависимост от наличието на допълнителни екстри и състоянието му.

За 166

Alfa Romeo 166
Гориво: Дизел
Кубатура: 2400
Скорости: Ръчни
Година: 2001

Актуална цена*: 6800 лв.

*Цената е актуална към 31/10/2009. Възможно е цената на Вашия автомобил да варира в зависимост от наличието на допълнителни екстри и състоянието му.


Това май са средни цени на обявите в сайта. Та въпросът е колко е според Вас реалната продажна цена на една такава 156 и една 166?

Искам да изчисля на база очакването на купувача и това на дилъра колко е дилърската наддценка.

Това с поддръжката са пълни глупости, много рядко се оценява - така че не го коментирайте. Сега например 156 ако ще и от злато да е не можеш да и вземеш повече от 5-6000 лв. (справка обяви продава)

rusiq86
01-11-2009, 21:35
Еми слагаш спортно окачване например, джанти, кожен салон, едно друго и сам можеш да прецениш реалната цена. Може да си купиш за 5-6 к лв и да не е нещо особено, така че зависи какво търсиш.
При мен: от сток: добави спортно окачване айбах(амор. и пружини), инфинити озвочителна система, джанти 17 от подписа ми, кожен салон момо, бежав.
Реалната цена на една кола е тази, за която можеш да продадеш колата си, една добре изглеждаща кола винаги ще се желае.
Както казах за сток кола това е цената 6к лв. нагоре в зависимост от екстрите към нея :)

Nikiboy
01-11-2009, 21:58
никой не ти го плаща, колкото и да е супер колата - може да и искаш 20% над пазарната.

Има разлика между наляти пари и това дали някои ще ти ги даде.

идеята е да посочим, кой за колко пари би купил 156 2000 г. и 166 2000 г.

Аз лично за 156 над 6 000 не бих дал дори да е с ново турбо, 17, кожа, като нова, със зимни гуми, чип, перфектна и тнт.

За 166 бих сложил още 2 000 лв.

ReLeFNIQ
01-11-2009, 22:25
Какви 6 хиляди за 156-ца..Та то за 5 никой не купува та камоли за 6.Един приятел си взе за 3500 една 156 2.4jtd с 17-ки + континентал думи, е верно че е 98' ама пак никва цена не е ....Криза...

Panchev
01-11-2009, 22:51
Аз ли съм най-големия балък, дето Август месец броих близо 6000 за моята?!? 1.9JTD, 2001-ва, кожен салон, лети 16-ки и пр. Не мисля! Изобщо не ме поблазни друга една 156-ца, бензинова, за 4000, въпреки, че и Pioneer DVD за сигурно 1000 лева имаше като екстра.

fred
01-11-2009, 22:51
Аз лично колата не съм я взел за препродаване, ще я карам до дупка, така че малко ме интересуват тези цени-виж цена на ново Мито е около 37 000, това ми е по интересно :)
Другото е за търговците и тези ,които иската да си продадат колата след година две , като цяло пазара на стари коли у нас все повече ще замира, така че който мисли да търкаля стара кола година две и да я препродава на същата цена, трябва да знае, че това вече е минало...

RPWWD
01-11-2009, 22:57
Колите струват колкото ти дадат клиентитe, иначе изпратената цена е средна за колата на съответната възраст на база публикуваните в сайта обяви(в моят случай ми пратиха днес, че цената била 9545 лв.)... Има да си продаваме колите, но не е причината в тях, а че българинът няма пари в момента, има си поне една бангия, която не може да продаде че да опре до по-нова, и по принцип е тарикат, който иска да вземе хубавото без пари, а после се чуди що на него не му дават търсените пари, като той опре до продажба ;-)

AR147
01-11-2009, 22:58
Абе криза криза,ама то такива 156 и 166 се вкарват че нямам думи,преди да взема 147цата се бях насочил към всичко що е Италянско с ЖТД,ами няма такива морги колеги по автокъщите,просто няма.

За мен реалната цена на тези автомобили е 30-50% по- висока от горе изписаните (говорим за кола в много добро състояние),не искам да ви казвам колко съм платил за 147цата защото ще ми се смеете.Колите на тези цени дори в Италия не са толкова евтини,та не искам да си помислям дори от какви морги колите на тези цени.

RPWWD
01-11-2009, 23:03
Абе криза криза,ама то такива 156 и 166 се вкарват че нямам думи,преди да взема 147цата се бях насочил към всичко що е Италянско с ЖТД,ами няма такива морги колеги по автокъщите,просто няма.

За мен реалната цена на тези автомобили е 30-50% по- висока от горе изписаните (говорим за кола в много добро състояние),не искам да ви казвам колко съм платил за 147цата защото ще ми се смеете.Колите на тези цени дори в Италия не са толкова евтини,та не искам да си помислям дори от какви морги колите на тези цени.

Да, ама никой няма да предпочете твоята кола, на исканата от теб цена пред "нов внос", на съответната дъмпингова цена, независимо от нуждата от сериозна допълнителна инвестиция в такъв тип коли. Просто въпрос на нагласа сред нашето племе ;-)

AR147
01-11-2009, 23:07
Да, ама никой няма да предпочете твоята кола, на исканата от теб цена пред "нов внос", на съответната дъмпингова цена, независимо от нуждата от сериозна допълнителна инвестиция в такъв тип коли. Просто въпрос на нагласа сред нашето племе ;-)
Аз като бивш купувач предпочетох да платя значително по висока сума,но знаейки какво получавам насреща,докато този нов внос макар и на по-ниска цена ,с повече екстри и каран от "Дядо зъболекър ходил за мляко с нея" можеше да се окаже една бомба с часовников механизъм.
Аз избрах сигурния вариант,но ти си много прав ,че повечето хора биха предпочели новия внос....

fred
01-11-2009, 23:09
80% от обслужените коли, които се продават след година, две е в съмнителни сервизи и със съмнителни части, а и надали е обслужено и половината от това, което се обявява. Не е предимство, когато "майстор" с части с неясен произход е бил обслужил нещо си там, затова хората предпочитат новия внос.Не че отричам ме има добре подържани коли, но те не са преоблдаващия дял.С други думи има си пазар, има си там някакви течения и фактори, който му изнася да прави анализ, да си го прави :)

RPWWD
01-11-2009, 23:12
Аз лично колата не съм я взел за препродаване, ще я карам до дупка, така че малко ме интересуват тези цени-виж цена на ново Мито е около 37 000, това ми е по интересно :)
Другото е за търговците и тези ,които иската да си продадат колата след година две , като цяло пазара на стари коли у нас все повече ще замира, така че който мисли да търкаля стара кола година две и да я препродава на същата цена, трябва да знае, че това вече е минало...

156 не е кола за каране до дупка, ще те разори ;-)

Panchev
01-11-2009, 23:17
Истината е, че в България в момента (ако изобщо!) се харчи евтинкото! Може и голям боклук да е, ама да е евтинко! Тва, дето някой си бил дал повечко пари за по-добра колица, поддържанка, и пр. са единични случаи.

koolio
01-11-2009, 23:29
Сега границите са отворени - по-добре намерете вариант да си докарате или да ви я докарат срещу съответното заплащане кола от страна с високи изисквания за технически преглед и съответния документ за технически преглед. Ще излезе малко по скъпо от кенефите, които се внасят у нас, но ще си спестите мноооого проблеми и разходи. Особено за по-капризни коли като нашите ...

Jivko7777
02-11-2009, 00:58
Хах пък аз си мислих че само аз я използвам тази услуга :) Ето и моето писмо ;)

Alfa Romeo 156
Гориво: Дизел
Кубатура: 2400
Скорости: Ръчни
Година: 1999

Актуална цена*: 5800 лв.

Вижте автомобили подобни на вашия

*Цената е актуална към 31/10/2009. Възможно е цената на Вашия автомобил да варира в зависимост от наличието на допълнителни екстри и състоянието му.

Продавате Автомобил?
Публикуване в cars.bg

CARS.BG

rusiq86
02-11-2009, 01:10
Аз съм доволен от цената която платих на моята белисима, след три дена става една година радост с нея. Още не съм се нарадвал, погледждам през прозореца и се чудя как може да има такова бижу. Знам аз какво съм вложил и колко струва, гледал съм по разни автокъщи и обяви, и ще прозвучи нескромно, но моята е мн по-добра от мн на пазара, не само като техническо състояние, но и като процент запазеност, както и екстериорно и интериорно. Човек си купува кола да му върши работа, но и да му харесва на външен вид. Смятам че цената от 6000 е за кола гола, без нищо, нисък клас на оборудване, 98 година, било то и дизел, на който трябва да му налееш една хилядарка най-малко и тогава ще тръгне.
На много от колите по автокъщите и пазарите със съмнително състояние са: носачи, ходова част, дебитомер, турбо ако има, термостат, като сложиш ролки, ремъци, гражданска, еко такса, каско, номера и талони, е няма да е 6000.
Но все пак когато си на зор и искаш кола, даваш за колкото ти дадат. Аз лично за 6000 мога само да повозя някой, не я давам за толкова, тя не се продава де. Това е знам какво карам, и в какво състояние е, и какво е в сравнение с мн фруги дараци. И никога ама никога когато си търся кола, не гледам най-ефтините, те и никога нямат нито излъчване, нито нищо, а е просто един автомобил. Млад съм още и няма да търся това, а съвсем други неща.
Един колега каза че 156-та ще те разури, нима?! тъкмо имах гости малко, и гледахме части за хюндай купе 97г. дебитомера му струва 500 лева и то не е най-скъпият, е колата струва 3500, кво да говорим.
Който иска да си купува за 6000 и да си се радва до момента в който влезе в сервиз, малко са запазените, има ги но рядко.

ФЕРАРИСТ
02-11-2009, 01:45
Аз не мисля да ги продавам, лично за мен просто няма смисъл, модела ме кефи, инвестирам в подръжка без да ми мигне окото......

raffaello
02-11-2009, 07:21
по принцип за всеки влак си има пътник, така че ако колата е добра дори и цената да е малко по-височка от останалите на пазара то ще се намери клиент и за нея.
вярно е че в БГ има доста боклуци вкарани от вънка, а и е пълно и с разбирачи на тема италианско, върли фенове на немското и само немското държи цена. когато си купувах моята имаше и много други предложения на цени дори и с по 1000 лв надолу, но не ме привличаха, дори някой от тях бяха с 2-3 години по-нови.
това беше така, защото си избирах за себе си кола и с мисълта да си я карам дълги години, виж сега, когато се купува кола за препродаване дори и да има забележки в чужбина, свалял съм цена и си знаех че ще се оправи тука по-евтино и ще е на много добра цена за БГ клиент, ние българите масово търсим да е най-евтивото, но и за по-скъпите екземпляри си има ценители

Nikiboy
02-11-2009, 09:08
До тук май цената на 156 е 4500-5000 лв, а за 166 да е още 1500 лв.:alien:

Бобби
02-11-2009, 09:16
Кола и жена ...нямат цена!
След време винаги излизат скъпи:tooth:

ogi100
02-11-2009, 09:36
Тея цени са направо смешни...то всеки си преценява, но като гледам в немското мобиле колко вървят хубавите 156 и 166 се плаша какво ли се продава тука за 5000 :hmm:

rusiq86
02-11-2009, 10:24
Технически тази цена се опредееля на база продаваните коли в този сайт, следователно ако в него се продават дараци от автокъщи или в недобро нагледно и техническо състояние, а просто гледат да се отърват от тях, то следва, че тази цена не е реална. Като се разтърсиш в мобилето ще видиш че например за 5к лв няма да откриеш нещо особено.
Има хляб от 40ст и от един лев, но този от един лев е с мн по-добри вкусови, трайностни качества. Защо ли ефтинкото излиза скъпо!?

santo_traficante
02-11-2009, 10:52
една кола струва толкова колкото и вземеш:tooth:

raffaello
02-11-2009, 12:02
на моята по немското Schwacke ми излиза цена на колата - 4700 лв
докато от cars.bg вече 1 месец ми изпращат всяка неделя тяхна цена 5300 лв
колата е Алфа 156 2.0 ТС - 1997 г
важно е какво е състоянието на колите ни, а не какви цени можем да им вземем, особено Алфа карана от алфист е много по гледана от някой непридерчив шофер

plamen petkov
02-11-2009, 12:09
Цената на колата зависи от търсенето не случайно голф 4 1,6 струваше почти двойно колкото моята 156 2,0 цената не се формира върху екстрите и ремонтите според мен голфа с нищо не превъзхожда 156 но на хората им е втълпено че е супер кола ,156 за сега е най-евтината в класа си очаквам да се вдигнат цените и защото все повече хора си я взимат

fred
02-11-2009, 12:48
156 не е кола за каране до дупка, ще те разори ;-)

Пари има, проблем няма :), пък я карам трета година и съм сменял неща ей така-не е имало належаща нужда, нямам нито една повреда, а, май датчик на коляновия вал само се прецака, с моя стил на каране ще изкара още 20 години, а и както е отбелязъл колегата plamen Petkov, коя ли пък кола се кара без подръжка не знам

cyberhill
02-11-2009, 13:36
Аз лично , съм силно против новия внос ;) Но по стечение на обстоятелствата взех такава (от подписа ми ). След обслужване ,аларма, дебитомер , водна помпа , термостат , на път и воден радиатор и т.н. ми легна към 6000лв ( без радиатора ). А гумите са дот09 и според моите разбирания - няма хляб в тях!!! Сега като купя едни гуми , кажи ги 400 - 500лв и ето една цена от порядъка на 7000лв.
Носачите са към своя край и т.н. и вече ще и загубя ( умишлено ) сметката :)

Моето мнение е , че една кола карана в България е по добрия вариант. Аз лично която и кола да съм карал ВИНАГИ съм я обслужвал по най добрия начин, а в италия - поред Вас моята кола била лие обслужвана коректно? ;) :)

Сега ако тръгна да я продавам , примерно , колко трябва да и търся? :) Вложеното не играе тук... А пазарната цена не е 8000лв , а да кажем на половина...

Цената се определя от Пазара, а не от вложеното в една кола.

plamen petkov
02-11-2009, 13:43
от RPWWD http://www.clubalfaromeo.com/forum/images/bassalpha/buttons/viewpost.gif (http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=584971#post584971)
156 не е кола за каране до дупка, ще те разори ;-)

Е колега какво ще кажеш че един голф може да се кара до дупка ?стига бе хора алфите са за това а другите са за работа

fred
02-11-2009, 14:09
Моето мнение е , че една кола карана в България е по добрия вариант. Аз лично която и кола да съм карал ВИНАГИ съм я обслужвал по най добрия начин, а в италия - поред Вас моята кола била лие обслужвана коректно? ;) :)
В Италия не ги обслужват и ги карат ей така, а в Германия пък по цял ден лежат отдолу...:)
Като пример-моята дойду с лепенките за технически прегледа на стъклото, на еърбеците, на смяна на масло и т.н, от Милано, та стига с тия обобщения, както и тук има мърлячи, така и в Италия има разбира се, но там според мен са по малко мърлячи от българите, факта е че държавата им изглежда много по добре от нашата

cyberhill
02-11-2009, 15:00
И ти си прав, но разликата идва от пробега който е минала колата.
Аз се нагледах и на "обслужвани" коли в BG от "съвестните" им собственици. Почти се бях отказал вече...
Не искам да правя обобщения, но...

WhitePower
02-11-2009, 17:57
нещо не разбрах темата
демек мойто пунто пазарната му цена е около 3000 лева

това значи ли че то струва толкова ???
дори и със 5000 лева тунинг под капака

fred
02-11-2009, 19:02
Темата започна на принципа, че кола, модел, година, струва еди колко си, което е базова цена, наистина определяща като цяло, после попремина и на спора:
нов-стар внос, Германия - Италия, нови коли-стари коли и тн-тоест нашите си теми:devil2:Всеки си каза думата агейн.
Иначе наистниа цената е субективна и зависи от това, какво би дало обществото, като цяло, а не отделни индивиди за дадена стока.

RPWWD
02-11-2009, 20:55
от RPWWD http://www.clubalfaromeo.com/forum/images/bassalpha/buttons/viewpost.gif (http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=584971#post584971)
156 не е кола за каране до дупка, ще те разори ;-)

Е колега какво ще кажеш че един голф може да се кара до дупка ?стига бе хора алфите са за това а другите са за работа

Алфа Ромео е кола, която си иска нужното отношение и с течение на годините поддръжката и става финансово и псипологическо бреме. Фолксваген също вече не е онази "здрава" машина, която беше Голф 2 и е всичко друго, но не и евтина за поддръжка кола.
Кола която се кара "до дупка", и накрая я връщаш за скрап само защото е изгнила е Опел! Не че ще си купя Опел, но е факт че тези коли са адски дуракоустойчиви и евтини за поддръжка в български условия, идеалният вариант са за 10+ годишна кола и неслучайно са най-масовата марка в БГ. ;-)

fred
02-11-2009, 21:02
Ми аз понеже съм явно небългарин и донякъде дуракоустойчив си карам алфата, пък който желае да си кара опел или кавото там иска-лошо няма, наздраве :picnic:
/психологически проблем имам като видя идиоти да изправарват от крайно дясно до крайно ляво и т.н :)/ нищо против опела, виж проитив другото имам, ама и да имам файда няма..

robygas
02-11-2009, 21:03
Изобщо не съм чел темата! Само заглавието. Всяка кола според мен струва: точно толкова за колкото може да се продаде в даден момент.

rusiq86
02-11-2009, 21:33
Спирам да чета тази тема, защото всеки както спомена един колега започна да споделя какво го мъчи.
Ще кажа: това което ви изпращат като цена е базова, и е на принципа средно изчислено спроред сайта. Както и при новите коли: с колкото повече екстри има, цената се качва, но има и ниска базова цена.
Така е и при нашите сладурчета, неможеш да сравняваш базова 98год. с някакъв плюш. обикновено оборудване, стоковите джанти тип телефонна шайба, с други мн по. Има разлика, и тя не е в главата ми :pimp:. Всеки сам си оценява колата, но на хубавото неможеш да кажеш грозно, факта си е факт, и всичко онова под капака, джанти, гуми, кожи, озвочителни системи, окачвания са пари, които покачват цената на една кола. Който твърди обратното просто не иска да погледне истината в очите.

търтей
02-11-2009, 21:59
Ае ква е цалта на тая тема освен реклама на некъф тъп сайт?
Щото една стока струва толкова, колкото някой е готов да плати за нея.
Така пише в учебниците :)

От това, че в момента се предлагат само алфи по 5к лв, не следва, че 156 стреуват толкова. Просто кенефите дето се предлагат са такива.

Що не направим справка на цени на реално сключени сделки и да видим обородуване и прочее и тогава да говорим?

AR147
02-11-2009, 22:08
Що не направим справка на цени на реално сключени сделки и да видим обородуване и прочее и тогава да говорим?
Ами то такова статистическо проучване най-лесно може да се направи тук във форума,кой за колко,през коя година и така....

Jivko7777
02-11-2009, 22:27
В Италия не ги обслужват и ги карат ей така, а в Германия пък по цял ден лежат отдолу...:)
Като пример-моята дойду с лепенките за технически прегледа на стъклото, на еърбеците, на смяна на масло и т.н, от Милано, та стига с тия обобщения, както и тук има мърлячи, така и в Италия има разбира се, но там според мен са по малко мърлячи от българите, факта е че държавата им изглежда много по добре от нашата

И аз съм на това мнение!!!
Стига с това всеобщо мнение, че Италиянците са мърлячи...ми да повечето може да са ама не всички...

Nikiboy
02-11-2009, 22:30
Ае ква е цалта на тая тема освен реклама на некъф тъп сайт?
Щото една стока струва толкова, колкото някой е готов да плати за нея.
Така пише в учебниците :)

От това, че в момента се предлагат само алфи по 5к лв, не следва, че 156 стреуват толкова. Просто кенефите дето се предлагат са такива.

Що не направим справка на цени на реално сключени сделки и да видим обородуване и прочее и тогава да говорим?

Ти пък с тези реклама направо се ....... На ясно си каква е целта на задачата :smile:

BoxerPower
02-11-2009, 22:31
По темата.

Добрите автомобили си държат цените навсякъде по света. В мобиле, както и в други подобни български сайтове за търговия на автомобили, 80% от обявите са на автокъщи и търговци. До тук на разумните хора вече им е ясно защо цените на автомобилите там са 2 пъти по ниски от реалните им такива. Ако в мобиле видите Alfa (например) за 4 000 лв. то в Италия тая същата Alfa ще е най-вероятно 4 000 ама Евро... защо ли?! Ами интересен въпрос на който по-умните българи знаят отговора... а останалите които не го знаят най-вероятно не знаят и каква е разликата между магазините "Всичко за 1 лев" и "Dolce and Gabanna".

Офтопик.

Радват ме няколкото мнения на колеги, от които добре личи, че не всички българи са неизлечимо заблудени, а има и такива които си дават сметка за това какви коли се внасят в БГ и защо са им такива цените. Евала на тези колеги!

търтей
02-11-2009, 22:54
Ти пък с тези реклама направо се ....... На ясно си каква е целта на задачата :smile:

аз съм късоглед пея в хора и нищо не отбирам :grandpa: :static:

RPWWD
02-11-2009, 23:06
По темата.

Добрите автомобили си държат цените навсякъде по света. В мобиле, както и в други подобни български сайтове за търговия на автомобили, 80% от обявите са на автокъщи и търговци. До тук на разумните хора вече им е ясно защо цените на автомобилите там са 2 пъти по ниски от реалните им такива. Ако в мобиле видите Alfa (например) за 4 000 лв. то в Италия тая същата Alfa ще е най-вероятно 4 000 ама Евро... защо ли?! Ами интересен въпрос на който по-умните българи знаят отговора... а останалите които не го знаят най-вероятно не знаят и каква е разликата между магазините "Всичко за 1 лев" и "Dolce and Gabanna".

Офтопик.

Радват ме няколкото мнения на колеги, от които добре личи, че не всички българи са неизлечимо заблудени, а има и такива които си дават сметка за това какви коли се внасят в БГ и защо са им такива цените. Евала на тези колеги!
Ето ти един сайт www.secondamano.it провери колко струват 11 годишни 156-ци, ако още има такива и не са всичките на Горубляне или в Дупница ;-)

raffaello
03-11-2009, 09:31
Ето ти един сайт www.secondamano.it (http://www.secondamano.it) провери колко струват 11 годишни 156-ци, ако още има такива и не са всичките на Горубляне или в Дупница ;-)
от този сайт колега, излиза че моята от подписа ми може да се намери там на цени от 2500-3000 евра
само можем леко да си представим що за боклук има тука по пазарите на цени 3500-4000 лева, като сметнем само че един 20-22 годишен Голф 2 е по 1500 лева
аз все имам някаква надежда че българина ще започне малко по малка да уважава повече тази италианска марка и от повишеното търсене на 156-цата леко може и да се вдигнат цените, а това че има много оферти в БГ на цени от около 4000 лв, ами то има и много хора които са на зор и фи4нансовата криза им се е отразила по-дълбоко и са готови на половин цена от реалната да си дадат возилото само и само да глътнат някоя финансова инжекция

plamen petkov
03-11-2009, 10:49
Това че 156 е с ниска цена има 2 причини вкарват боклуци и другата по важна е че българина признава само немските коли ,имам списания автооказион 2004г 156 е на цената на пасат а голфа е с 1000-2000 лв по евтин за 2-3 год нещата се обръщат според мен причината може да се търси в мисленето на българина ,ако искаме нещата да си дойдат на мястото трябва да се говори повече за тази марка защото съм се наслушал на глупости които карат хората да отбягват алфа

DerMeister
03-11-2009, 10:51
Е кви глупости по точно? Алфа-та е по-чуплива, по-пипкава, не можеш да ходиш за компотите и чувалите с нея, за тва хората си признават Опел и Голф. Който не се влияе от горните показатели си взима Алфа и не му дреме какво говорят хората.

plamen petkov
03-11-2009, 11:13
Колега по какво разбра че алфата е по чуплива по приказките на някои разбирачи или от собсвен опит ,ето според италиянския DAT колко процента са без проблеми?
156 2,0-98-25,8%
BMW 320i-26.1%
ASTRA 1.6--17.6%
AVENSIS 2.0-20.2%
golf 4 1.6--21.7%
passat 1.8--25.1%

Точно за такива приказки говоря в които няма грам истина но хората си ги говорят на изуст !Ние сме хората които трябва да обърнем хорското мислене иначе ще се пускат още безброй теми в които ще се пита ами защо алфа са толкова ефтини !

DerMeister
03-11-2009, 11:16
За съжаление от собствен опит колиега. Мани ги тия проучвания, там да ти скърца пепелника или да ти изгори крушката е проблем. Карай стар Опел, карай старо Vw, карай стара Алфа и ще видиш кое как се чупи.

И кво ти пука в крайна сметка кой какво говори аз продължавам да не разбирам?

plamen petkov
03-11-2009, 11:32
Нали се сещаш че не можеш да сравниш голф 2 с голф 4 ,2-та е в пъти по здрава от една 4-ка ,такива приказки автоматично карат хората да не копуват алфа а да се насочват към /супер здравите немски коли/ забележи че като се говори за алфа се казва всичко лошо от разхода до здравината замисли се възможно ли е в една марка всичко да е лошо а при другите всичко е желязно ,всичко е само приказки без покритие но хората се хващат и от там се формира цената на даден автомобил

DerMeister
03-11-2009, 11:38
Нали се сещаш че не можеш да сравниш голф 2 с голф 4 ,2-та е в пъти по здрава от една 4-ка ,такива приказки автоматично карат хората да не копуват алфа а да се насочват към /супер здравите немски коли/ забележи че като се говори за алфа се казва всичко лошо от разхода до здравината замисли се възможно ли е в една марка всичко да е лошо а при другите всичко е желязно ,всичко е само приказки без покритие но хората се хващат и от там се формира цената на даден автомобил
Аз се опитвам да ти кажа, че са приказки СЪС покритие. Голф 4 не е супер здрава и нечуплива кола, ама е по-нечуплива и качествно направена от Алфа-та. За мен обаче до тук и свършват предимствата и затова съм избрал Алфа. 90% от българите искат да се возят евтино и без пари и затова избират немските марки. Не знам защо си приел мисията да убедиш всички, че Алфите не са чупливи, като все пак ние ги караме и поддържаме. Все едно да ни убедиш, че опелите са красиви или тойотите не са скучни и бездушни. Всеки знае, че Алфа-та се чупи повече, но има какво друго да ти предложи. Аз откакто карам Алфа посещавам сервиз на всеки 2-3 месеца. Благодарение на това колата ме вози супер, не ме е предала и съм минал 25000км с нея. Доставя ми по-голямо удоволствие от предишната кола за сметка на по-честа поддръжка.

plamen petkov
03-11-2009, 11:52
Колега извинявай но чак сега видях че си с 146 при тях нещата са по различни отколкото 156 ето за 146
146 1,6- 98-15%
146 1,6-99-17%
за сравнение
Focus 1.6-99-19.1%
civic 1.6-99-21.5%
merc A160-25.1%
golf 1.6-99-22.3%

Сега разбирам защо мислиш така

DerMeister
03-11-2009, 11:56
Еми, а дано, вие с 156-ците сте по-нечупливи, ама не тая големи надежди. Проблемът идва от там, че в БГ колите се експлоатират по съвсем различен начин. Пак ти казвам, хвани твоята 156-ца и един Голф 4 1.6 и иди 5 пъти до село, натовари чувалите и колците или мини 100 пъти по Иван Асен и се качи 50 пъти по бордюрите. Просто Алфи-те са по-нежни, ако мога така да се изразя. На българина му дай танк и ще е най-доволен.

koolio
03-11-2009, 11:59
Аз се опитвам да ти кажа, че са приказки СЪС покритие. Голф 4 не е супер здрава и нечуплива кола, ама е по-нечуплива и качествно направена от Алфа-та. За мен обаче до тук и свършват предимствата и затова съм избрал Алфа. 90% от българите искат да се возят евтино и без пари и затова избират немските марки. Не знам защо си приел мисията да убедиш всички, че Алфите не са чупливи, като все пак ние ги караме и поддържаме. Все едно да ни убедиш, че опелите са красиви или тойотите не са скучни и бездушни. Всеки знае, че Алфа-та се чупи повече, но има какво друго да ти предложи. Аз откакто карам Алфа посещавам сервиз на всеки 2-3 месеца. Благодарение на това колата ме вози супер, не ме е предала и съм минал 25000км с нея. Доставя ми по-голямо удоволствие от предишната кола за сметка на по-честа поддръжка.

Колега, аз карам и поддържам Алфа и то вече на доста почетна възраст и ще ти кажа, че не е така. Разбира се, ако говорим за съпоставими модели. Всичко опира до това на какъв екземпляр ще попаднеш и как ще го поддържаш. Няма да дърпам дявола за опашката и да казвам кога какво съм правил, но имам наблюдения и върху други коли и ще ти кажа, че моята кола не влиза по-често в сервиз от другите.
Още повече, че повечето собственици на "здрави немски коли" ми се смеят за какви неща влизам в сервиз - за тропащи водачи на спирачките например. И това, че "средният" голфаджия ще смени съединителя чак като откаже съвсем, а "средният" алфист - още като усети признаци, че не е наред, не значи, че голфа се чупи по-малко.

DerMeister
03-11-2009, 12:02
Ок, може и да не съм прав, но личните ми впечатления потвърждават неписаното правило. Може и да го има момента, че поради по-пипкавата поддръжка е по-трудно да намериш читава Алфа.

plamen petkov
03-11-2009, 12:05
И голфа като мине 100 пъти нищо няма да му стане даже може и да стане по здрав ,няма такива коли и мерцедес да пуснеш и той ще се развали ,това е че голфа сме го издигнали в култ а всъщност дори и AUTO BILD казват че е некачествен ,още малко и голфа станал като танк ама гори като скутер а частите му можеш да ги вземеш от всичко за 1 лев ,недейте така бе хора !

ogi100
03-11-2009, 12:10
И голфа като мине 100 пъти нищо няма да му стане даже може и да стане по здрав ,няма такива коли и мерцедес да пуснеш и той ще се развали ,това е че голфа сме го издигнали в култ а всъщност дори и AUTO BILD казват че е некачествен ,още малко и голфа станал като танк ама гори като скутер а частите му можеш да ги вземеш от всичко за 1 лев ,недейте така бе хора !
Аз в Аутобилд лоша дума за Голф не съм прочел :wink:
Напротив, в 90% от случаите печели разните им там сравнения :) ще рече човек че е извънземна кола :gayfight:

DerMeister
03-11-2009, 12:12
Голфа се чупи, всичко се чупи, не давам крайни мнения, просто има поянтия "повече", "по-малко", "по-често", "по-рядко", които варират според 100 неща и като хванеш една генерална извадка се вижда, че хората не си измислят. Понеже обичате статистиките ето два много хубави сайта:
http://www.reliabilityindex.co.uk/man_index_2.html?apc=3128339010848601&searchtype=relindex#
http://www.anusedcar.com/

С остаряването Алфи-те изостават много, за 145/146 да не говорим, ако трябваше да се водя по тези статистики, трябва да ме вкарат в затвора, че съм си взел колата. :wink:

plamen petkov
03-11-2009, 12:55
И аз останах учуден че си плюят хубавото голфче в това списание като тестват италиянка я заравят в земята ,това което се приказва за немските коли са митове и легенди ,алфа не само че не е под "великите "vw.Ford.opel а даже е над тях алфа се конкурира с БМВ а не с тези мижитурки

AR147
03-11-2009, 13:43
http://www.reliabilityindex.co.uk/ma...type=relindex#

Според това Фиат е доста по Релайабъл кар от Алфа Ромео :)

DerMeister
03-11-2009, 13:45
Според това Фиат е доста по Релайабъл кар от Алфа Ромео :)
Еми ето, не вярвайте какво говорят хората, това са само легенди. :hehe: Междудругото Фиат Панда е една от най-здравите нови коли. А и тези статистики са за коли след средата на 90-те. Фиат-овете не са лоши коли. Опростени Алфи.

kocetobs
03-11-2009, 13:55
Колега Пламен Петков,всички тук харесваме алфа и затова и караме такава,ама поне според мен ти вече се превъзнасяш малко във всички теми за сравнение на алфа и другите коли.Харесвай си колата,карай си я със здраве,но не бъди кон с капаци.Всяка марка си има предимства и недостатъци.Пък в крайна сметка нека простия българин да си мисли каквото си иска,да плюе италианските коли,да струва и 20лв 156-тицата теб тая работа какво те грее?Щото мен лично ми е се тая кво мислят другите за моята кола и на колко я оценяват,аз нали си я харесвам и си я карам,къде е проблема?

plamen petkov
03-11-2009, 14:26
Според мен не е превъзнасяне да кажеш че Алфа 156 е над голф това е факт но българина не е готов да го приеме той си знае неговата ,ето благодарение на темата/ колко харчат другите /се разбра че алфа не харчат много /но го знаят малко хора / според мен едно нещо дори и лъжа като се каже 100 пъти то става истина същото е и със здравите немски коли ,даже и аз като я купувах имах упасения да не би тези глупости да са истина е вече повече от година самата кола успя да ги опровергае

kocetobs
03-11-2009, 14:42
И какво се разбра от темата за разхода при другите?Ние дето караме алфи разбрахме,че колите ни не харчат чак толкова много,то ако ние не го знаем това кой да го знае?Аз също харесвам алфа и затова такава карам,ама то стана все едно сме се събрали в този форум да си превъзнасяме колите,как са най-най на пазара в света.Колкото и да си пишем тук алфите на в България няма да поскъпнат и винаги всеки ще си купува каквото смята за най-изгодно.Няма да променим народо психологията така,а мен ми се струва,че ти точно това искав да направиш...

RPWWD
03-11-2009, 14:47
от този сайт колега, излиза че моята от подписа ми може да се намери там на цени от 2500-3000 евра
само можем леко да си представим що за боклук има тука по пазарите на цени 3500-4000 лева, като сметнем само че един 20-22 годишен Голф 2 е по 1500 лева
аз все имам някаква надежда че българина ще започне малко по малка да уважава повече тази италианска марка и от повишеното търсене на 156-цата леко може и да се вдигнат цените, а това че има много оферти в БГ на цени от около 4000 лв, ами то има и много хора които са на зор и фи4нансовата криза им се е отразила по-дълбоко и са готови на половин цена от реалната да си дадат возилото само и само да глътнат някоя финансова инжекция

Според този сайт колега, твоята Алфа струва 1200 евро, виж колко обяви има от т.нар. "proffesionista"/ тамошните джамбази ;-)
Обявите за 156-ци на стойност 4000 лв. са преимуществено от автоджамбази, а не от частни лица и да, те наистина са на зор защото ги продават без печелба само и само да освободят някакъв паричен ресурс. Като извадиш 800 лв.(стойността на докарването с автовоз) се получава 3200 лв., т.е. 1200-1300 евро покупна цена от Италия. В добрите за тях времена преди кризата такава кола щеше да ти струва 7000 лв ( с 3-те бона печалба на автокъщата) за абсолютно същият курник ;-)
Колкото до психиката на българина по отношение на WV, Opel и Ford - онзи ден докато чаках да ми сменят летните гуми със зимни, видях в едно списание от рода на "Автооказион" обява за Голф 2, 1989 г. ,нов внос, "уникат", бензин 1,3, на цена от 4000 лв.!?! Естествено че това е безумие, но щом са дали такава цена значи има хора склонни да дадат тази или близка до тази сума за тоя кашон, а Алфа 33 от същата година не може да се изтъргува за повече от 800-1000 лв...

plamen petkov
03-11-2009, 15:02
Прав си опитвам се да променя нещо но нали знаеш поговорката /една лястовица пролет не прави/ българина е спрял да мисли отдавна ,много неща трябва да променим в нас жив пример е нашата /хубава/ държава ние живеем в една /матрица/ но даже и не усещаме че някой друг а не ние си правим калъпа ,много са нещата но като за начало трябва да се разбие това фолкс-мислене което ни е влязло под кожата

pr_00f
03-11-2009, 15:28
И добре де - ходи във WV или Ford или пък Opel форумите да ги просветиш там хората че са с "ФОЛКС" мислене и може и да им помогнеш да видят пътя истината и прочие....

Ние тук истината сме си я открили и на мен не ми се налага да гледам разни измислени статистики за разход и здравина на колите ни - горивото си го сипвам сам и ремонтите си ги плащам сам.
И няма нужда да разбиваме митове и да отваряме очите на разните там "коне с капаци"
Щото като се светнат колко хубави, здрави и "малко харчещи" коли са Алфите всеки селтак ще си купи и цените ще хвръкнат до небесата.
Ясно ли се изразих ?

georgyg
03-11-2009, 15:32
Само не разбрах какво ти пука какво мисли българина? Мене лично ме дразни, че всяка втора кола е 145/6-ца или 156-ца. Те станаха повече от голфовете, вярно части има вече и в "плодзеленчука", но пък псевдо алфистите станаха направо страшни, а и вероятността да си продадеш колата вече клони към 0, при положение, че има за по 3000-3500 лв 156 - 2.4JTD, а преди 4-5 години бяха по 12-15 000 лв.

RPWWD
03-11-2009, 19:38
Щото като се светнат колко хубави, здрави и "малко харчещи" коли са Алфите всеки селтак ще си купи и цените ще хвръкнат до небесата.
Ясно ли се изразих ?
Тук не си прав, хубаво ще е колите ни да станат по-масови, респективно по-търсени, респективно по-скъпи на този сбъркан български пазар. Не знам за колко си купил Либрата, но сега не можеш да и вземеш повече от 5-6000 лева и това едва ли те кефи. При мен е същото, преди 2 години когато си купих спалният вагон ми излезе 7000 евро, а сега не мога да го продам и за 9800 лева, каквато е последната ми оферта в мобилето ;-) Важно е италианските коли да започнат да държат цена на родният вторичен пазар, ползите от това ще са по-големи от андрешковската сметка "ще си взема Алфа/Ланча/Фиат щото са евтини и бъкани с екстри", пък после ревем що губели от стойността си толкова бързо и си оставали вечно наши.

raffaello
03-11-2009, 19:45
Тук не си прав, хубаво ще е колите ни да станат по-масови, респективно по-търсени, респективно по-скъпи на този сбъркан български пазар. Не знам за колко си купил Либрата, но сега не можеш да и вземеш повече от 5-6000 лева и това едва ли те кефи. При мен е същото, преди 2 години когато си купих спалният вагон ми излезе 7000 евро, а сега не мога да го продам и за 9800 лева, каквато е последната ми оферта в мобилето ;-) Важно е италианските коли да започнат да държат цена на родният вторичен пазар, ползите от това ще са по-големи от андрешковската сметка "ще си взема Алфа/Ланча/Фиат щото са евтини и бъкани с екстри", пък после ревем що губели от стойността си толкова бързо и си оставали вечно наши.
като говорим тука за цени, то като гледам на всички марки са им паднали цените, не само на италианките, така че нищо ново под слънцето, от А до Я всичко пада

koolio
03-11-2009, 19:52
Съмнявам се, че точно нашият пазар може да повлияе на цените на която и да е марка. Факт е, че италианските коли се обезценяват по-бързо от другите, но причината далеч не е в качествата на самите автомобили. Това обаче е друга тема.

RPWWD
03-11-2009, 19:58
Съмнявам се, че точно нашият пазар може да повлияе на цените на която и да е марка. Факт е, че италианските коли се обезценяват по-бързо от другите, но причината далеч не е в качествата на самите автомобили. Това обаче е друга тема.

Как да не влияе, а феноменът "Голф" какво е ?!? В нито една друга страна тази кола не е толкова високо оценявана на вторичният пазар колкото в България и може би в Сърбия...

plamen petkov
03-11-2009, 20:29
Някой спомня ли си масовата психоза по вектрите тогава всички говореха колко здрава била и такива глупости цената и беше над 4000лв а на ланча дедра ~3500лв и всички се надпреварваха да плюят по ланчата ,след няколко години обаче истерията стихна и готината вектра падна на 3000лв а оплютата дедра си остана на почти същата цена ,според мен ще стане същото защото сегашните цени не са реални те не отговарят на нивото на даден автомобил

Nikiboy
03-11-2009, 21:59
Току що огледах обявите продава пълно е с Ъпове и премислени нови цени. Някой продал ли е скоро алфа 156 за над 5 000 лв. (за моделите до 2001 г.)?

Jivko7777
03-11-2009, 22:12
Току що огледах обявите продава пълно е с Ъпове и премислени нови цени. Някой продал ли е скоро алфа 156 за над 5 000 лв. (за моделите до 2001 г.)?

Еми да за жалост е така...Просто няма пазар...

koolio
03-11-2009, 23:29
Как да не влияе, а феноменът "Голф" какво е ?!? В нито една друга страна тази кола не е толкова високо оценявана на вторичният пазар колкото в България и може би в Сърбия...
Феноменът е не само Голф, а немска кола като цяло. Погледни в мобилето за коли нов внос производство до 1992-ра - без тези на части: Ауди - 31 обяви; Опел до - 44 обяви; ФВ 133 !!! обяви. Алфа Ромео - 0 обяви.

RPWWD
04-11-2009, 12:09
Току що огледах обявите продава пълно е с Ъпове и премислени нови цени. Някой продал ли е скоро алфа 156 за над 5 000 лв. (за моделите до 2001 г.)?

То пък тези от нас със 156/147 след 2001 като сме ги запродавали ;-) Истината е, че хората не са склонни да дават повече от 5000 лева за кола и това не е от вчера, а от доста време, което пък автоматично значи да карат 10+ годишна кола със всичките последствия от това (ето затова имиджът на Алфа Ромео е толкова лош в БГ).

CrazyElement
04-11-2009, 13:18
Това с цената си е било така винаги, Алфа Ромео никога не е държала висока цена, вероятно идва от липсата на интерес към тази кола. Ясно е , че немските автомобили държат големи цени в България, ето и просто примерче от mobile.bg Алфа Ромео 156 бензин 99-00 год. с кожа и лети джанти варира от 5000 и нагоре, докато едно Ауди А4 с кожа и лети джанти скача на 11 000 и нагоре лева също 2000 год. Като цяло колите са на едни и същи години, по екстри са едни и същи, единственото , което ми прави впечетление като бонус на Аудито е , че бордивият му комп. има функции от рода на моментен разход и прочие , с което Алфата се сдобива след 03 год. Аз лично моято си я купих от Германия на доста ниска цена за тогава ( 2007 год.), имаше проблем по двигателя , очакваше се да е лагер , но накрая стана , че и коляновият вал си е отишал и накрая ремонта излезна 3000 лева :) , но пак колата ми излезна г/д на същата цена даже и по-евтино от тези , които тогава се предлагаха на бг пазар с тези есктри (17ки джанти и кожен салон), обаче определно и аз съм по сервизи всеки месец, просто какви ли не неща не ми се обаждат, като почнем от лагер-помпа съединител до губене на напрежение на фаровете и съответно едвам светят, сега това ми е най-новият проблем, като цяло не се и учудвам все пак колата е на 10 год., такаче съвсем нормално е да се сменят тези неща и носачи горни също се смениха, такаче на въпроса дали алфите са по-чупливи, ще мога да отговоря след 2-3 год.

plamen petkov
04-11-2009, 14:14
Това определени коли да са с много висока надценка си е психоза хората започват да търсят например както е сега малолитражки и познайте какво става цените на тези боклучета скачат до небесата ,а нали се сещате че малолитражката като нова струва ~20 000 лв а алфа като моята 156 2,0 ~45 000 лв

AR147
04-11-2009, 15:02
единственото , което ми прави впечетление като бонус на Аудито е , че бордивият му комп. има функции от рода на моментен разход и прочие , с което Алфата се сдобива след 03 год.
Моята е 2001 и ги има всички тези неща като моментен разход ,среден разход,разстояние което може да се размине до края на горивото...... ,като също това го има и като функция от палене до палене и Общ(до нулиране),
мисля че на 156 го има наистина само след ФейсЛифта,но на 147 го има от самото начало,та и това май не е голям плюс на Аудито.

fiore
04-11-2009, 19:09
виж цена на ново Мито е около 37 000, това ми е по интересно :)
Другото е за търговците и тези ,които иската да си продадат колата след година две , като цяло пазара на стари коли у нас все повече ще замира, така че който мисли да търкаля стара кола година две и да я препродава на същата цена, трябва да знае, че това вече е минало...

Т`ва е без допълнителните нещица...