View Full Version : Компресор климатик,шайба..
Linkestis
02-11-2009, 15:18
Колеги,шайбата на компресора на климатика...тази която се върти от ремъка,вътре в нея има втора шайба коя всъщност играе роля и на съединител.
Въпроса ми е:тази втора/вътрешна/шайба само с един болт ли се държи или има и нещо друго?
За първи път ми се случва да ми падат шайбите да го...Ева.
На другата напипвам само глава на болт,но дали е само това?
На Епер като гледам не се ориентирам.
Благодаря
Има болт,лагер и зегерка която фиксира лагера.Лятото като я избивахме, тръгна много леко и после като запецна...добре че не сме от тия с твърдо праволинейното поведение ами по логика я набарахме тази зегерка та не се вкарахме в приключение.Най вероятно тази зегерка при теб е заминала и шайбата е излязла.
Linkestis
03-11-2009, 18:30
Мдаааа чудесно...:frown:
Благодаря
Като се отвори темата за компресора .. на мен ми е заминало някакво лагерче на съединитела за свободния ход и като изключи компресора вие здраво - въпроса ми е може ли да се сменя , защото нещо ми намекнаха за нов компресор и не ми се дават 300-400лв ??
Като се отвори темата за компресора .. на мен ми е заминало някакво лагерче на съединитела за свободния ход и като изключи компресора вие здраво - въпроса ми е може ли да се сменя , защото нещо ми намекнаха за нов компресор и не ми се дават 300-400лв ??
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=585768#post585768
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=585768#post585768
Благодаря :)
Колеги, понеже на мен ми изпадна външната шайба на комресора на климатика ( Алфа 166 2.4 дизел) и видях, че зъбите на зегерката са изтрити заедно с каналчетата на шайбата, та понеже само шайбата не се продава, а и от сервиз ми казаха, че най вероятно с друга шайба компресора няма да работи добре дори и да намеря...въпроса ми е дали има смисъл да търся само шайбата или направо да се ориентирам към смяна на компресора? До колкото проверих вървят 200-250 лв на старо по моргите. Ако някой скоро е минавал през тази идилия да сподели мнение. Благодаря предварително!
Linkestis
03-10-2011, 20:26
Напротив,продава се и само съединителя.Това което ти е изпаднало и на теб.Обаче,знаеш ли си състоянието на твоя компресор?Моята шайба/съединител/падаше няколко пъти въпреки че беше с лепило болта и последния път така и не я намерих на магистралата.Само съединител върви около 150лв.Попитай в по-голям сервиз за автоклиматици ще те насочат ако те нямат.
silversnake
03-10-2011, 21:50
Минах през този "филм"...при мен се разтопи и отлепи гумата на съединителя - компресора забрави да включва.
Втора употреба никой не ще да разколачва комплектите си. Е, почти никой - аз ударих кьоравото с един местен пич който частите ги продава и като семки...зависи дали е на кеф...та случайно открих същия чeшит на DENSO в един захвърлен TDS от Ланча Капа...същите са. И човекът ми позволи да си сваля целия демпфер със съединителя за сумата от 30лв:firstprize:
И ние го правихме тоя филм с баща ми на 166-цата продават се отделно комплекти някъде към 50-60 лв излезе всичко с лагера и бубината, а на шайбите няма какво да им стане.После като го разглобиш има лека настроика така че да не е постоянно зацепен или като включваш климатика да не зацепва така трябва да си направиш разстоянието между двете шайби.
Колеги преди две седмици си отремонтирах климатика, но нямах време да седна да пиша. Ходих в един сервиз специализиран за автоклиматици по препоръка на колега от форума, там намериха шайба на старо, сложиха я и всичко с труда ми излезе 110 лв, шайбата струваше 60, ако някой има подобен проблем мога да му дам телефона на сервиза на лично съобщение да не правя реклама. Принципно всички искат направо да сменят компресора, а и от моргите се правят на ударени и не дават само шайбата. Тези момчета там свършиха чудесна работа и не се занимавах аз да ходя и да търся каквото и да е.
Linkestis
20-11-2011, 18:58
Браво!Важното е че сега всичко е наред нали?
Да! Благодарности за съдействието! Климатика си работи чудесно, преди ми даваше грешка отвреме навреме на компютъра преди да изпадне шайбата, като продължава да си работи. Сега няма грешки в системата...напролет ще му направя една профилактика със смяна на фреона и филтрите и смятам, че климатичето ще стане супер...
ecotronic
21-11-2011, 14:27
Да! Благодарности за съдействието! Климатика си работи чудесно, преди ми даваше грешка отвреме навреме на компютъра преди да изпадне шайбата, като продължава да си работи. Сега няма грешки в системата...напролет ще му направя една профилактика със смяна на фреона и филтрите и смятам, че климатичето ще стане супер...
Това с грешките може и да няма връзка с проблема със шайбата а да е просто съвпадение. И при мен отвреме навреме дава грешка и продължава да работи. А не съм усетил проблеми със шайбата.
to_lose_HEART
21-11-2011, 14:33
При мен ми се е случвало да ми даде грешка и в студено време когато компресора не работи, най вероятно нещо в клапите и тяхното задвижване е някъде проблема
BOXER_33_PLD
21-11-2011, 14:42
Колега Telerig,няма нужда да сменяш фреона на пролет.
Достатъчно е да се смени филтъра "купе" и да се измие радиатора на климатика.
ФРЕОНА НЕ СЕ СМЕНЯ! Освен ако няма някакъв проблем.Това е излишен разход,който при работеща нормално система е напълно излишен.
Да, аз определено съм далече от мисълта, че щом дава грешки ще има връзка със шайбата - просто при мен случая беше такъв, грешките ставаха само лятото когато ползвах климатика. На парното през зимата не се е случвало. А за фреона не съм се интересувал - благодаря за съвета! Все пак логично е да не се сменя тъй като никой не си сменя фреона на хладилника... прав си колега!
ecotronic
22-11-2011, 11:06
Да, аз определено съм далече от мисълта, че щом дава грешки ще има връзка със шайбата - просто при мен случая беше такъв, грешките ставаха само лятото когато ползвах климатика. На парното през зимата не се е случвало. А за фреона не съм се интересувал - благодаря за съвета! Все пак логично е да не се сменя тъй като никой не си сменя фреона на хладилника... прав си колега!
При автомобилните климатици смяната или дозареждането с хладилен агент се налага доста по-често, в сравнение с домашните хладилници.
Това е поради многото вероятни места на течове, най-вече уплътнението (фибъра) на оста на компресора.
При домашните хладилници системата е напълно затворена.
lordliness
22-11-2011, 15:43
При автомобилните климатици смяната или дозареждането с хладилен агент се налага доста по-често, в сравнение с домашните хладилници.
Това е поради многото вероятни места на течове, най-вече уплътнението (фибъра) на оста на компресора.
При домашните хладилници системата е напълно затворена.Да допълня малко-молекулите на фреона са много малки и минават през стените на гумените маркучи.В статичните системи хладилници и климатици -няма гумени маркучи.
Да минават, да минават, колко да минават?
Имам 12 годишно автомобилче на 280к, на което нищо не е пипано по климатика, и продължава да си духа със 7-8 градуса! Да не би неговите молекули да са по-големи???!!!
И аз съм фен на италианките, ама тва "железното" не е италианка, не е и германка... а бе няма да му казвам марката, да не правя реклама, не ще фреони, не ще лагери, ремъка наскоро го смених, щото беше останал съвсем без писти и просвирваше :respect:
И още нещо - няма филтър купе, само една мрежичка, колкото да спира листа и клечки, съответно няма миризми, изпотяване, обслужване и т.н.
Та простото си е просто и .... здраво :coolio:
lordliness
16-02-2012, 17:47
По къси са ти маркучите :)
По къси са ти маркучите :)
:yes: прав си, само тва ще да е причината :thumbup:
Хм, иди да го напълнят както трябва и тогава виж имал ли си климатик...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.