View Full Version : Вертикален наклон на задните колела
Искам да попитам спецовете дали може да се регулира вертикалния наклон на задните колела, че едното ми е малко отворено, а майстора каза, че не се регулирал.
Колега според мен няма как да се реголира,аз за първи път чувам за такова нещо.Може на ляво или на дясно,но на горе или на доло незнам.На мен едното ми колело преди време ми беше отворено,смених цялата задница и се прибра.Вместо да сменям едно по едно,аз обичам да сменям всичко и си решавам проблема
Колега според мен няма как да се реголира,аз за първи път чувам за такова нещо.Може на ляво или на дясно,но на горе или на доло незнам.На мен едното ми колело преди време ми беше отворено,смених цялата задница и се прибра.Вместо да сменям едно по едно,аз обичам да сменям всичко и си решавам проблема
Ясно, но освен тампоните на стабилизиращата щанга всичко по задницата е екстра :alien:. Поне по мнението на 2-ма 3-ма майстори, дето са я преглеждали де
Linkestis
09-11-2009, 13:32
Че това не се ли регулира???
Че това не се ли регулира???
Да ама колегата пита за Вертикален наклон?!
Да ама колегата пита за Вертикален наклон?!
По чужбинско на този наклон му викат Камбър:ph34r:
http://www.desertrides.com/reference/images/terms/camber.gif
По чужбинско на този наклон му викат Камбър:ph34r:
http://www.desertrides.com/reference/images/terms/camber.gif
А, е тоя наклон имах в предвид :thumbup:. Ама май наистина не се регулира
Според един колега в изтъкнат английски форум камбъра на задния мост не се регулира.
Камбъра не се регулира, но ако има някои от тези щангички с разбити втулки 2 мм лифт да има и се разкикечва.
Ако няма разбито при много отворена задница пак колелетата изглеждат разкрачени. Затвори задницата и ще станат по-вертикални :)
На 166 особено ако задницата ти е регулирана на 0 мм колелетата ще изглеждат, че са много разкрачени в долната си част. Задницата ти трябва да е свита с 5,50 мм. общо, демек по 2,75 на колело.
Камбъра не се регулира, но ако има някои от тези щангички с разбити втулки 2 мм лифт да има и се разкикечва.
Ако няма разбито при много отворена задница пак колелетата изглеждат разкрачени. Затвори задницата и ще станат по-вертикални :)
На 166 особено ако задницата ти е регулирана на 0 мм колелетата ще изглеждат, че са много разкрачени в долната си част. Задницата ти трябва да е свита с 5,50 мм. общо, демек по 2,75 на колело.
Ама аз не го гледам на око, на стенда излиза, че задна лява е малко отворена
Сменял ли си щанги? Носач заден?
Знаеш ли аз на 156-цата сменях задните щанги. И взех Бърт, че са по-евтини и понеже мисля оригиналните да ги правя в Powerflex като се разбият тези Бърт.
Оказа, се че бърта са по-къси от оригиналните с 1 мм. Даже едната е по-къса с 1мм, а другата с 1,5 мм.
Та ако си сложил някакъв менте носач да си обясниш защо е станало така. Също може да случи подобно нещо ако ти регулират задницата неравномерно. В смисъл колелата общо да са регулирани както си трябва, но спрямо средната линия на колата да са изместени. В смисъл лявото да е повече отворено за сметкя на дясното. Винаги камбъра се мери и се настройва след регулиране на сходимоста. Първо тя се прави. Това информативно ти го казвам.
При мен така мърдаше и камбъра. Като бутна сходимоста и камбъра мръдва и той с някви секунди от градуса. Също се получава когато колата е по-тежка от едната страна. Демек ако имаш туба в багажника и е сложена в лявата част да речем. Или ако резервоара не е пълен до горе. То всичко е на тампони мой. Няма как да измериш точно. Да не говорим, че и стенда не се знае какво мери в действителност. Ако не е калибриран скоро... важно е да не е голяма разликата. Щом не го виждаш с просто око не се тревожи. До 1, 2 градуса ако е отклонението изобщо не го мисли.
Може и от неравномерно износени амортесьори. Ако е малко наклонена колата на една страна камбъра пак ще мръдне.
Все пак кажи какви бяха стойностите. И тези неща не ти ли ги обясниха в сервиза?
Пробвай ако имаш възможност докато колата е на стенда хвани я за задния мост и я разклати на горе, на долу. И ще се убедиш, че няма никакъв смисъл да се ядосваш и да го мислиш. Ако знаеш колко много мърда..... :)
joro1967
28-03-2013, 01:24
Доста е стара темата, но ако някой се интересува, вертикалният наклон МОЖЕ да се регулира. Ушите на които се хващат вътрешните тампони на задния горен носач са с елипсовидни отвори и могат да се местят и то в доста голям диапазон. Лошото е че за да се направи това упражнение ,трябва да се откачи задния мост от купето. Лесно става , но правиш промяната на наклона на сляпо. няма как да стои закачена на стенда и да го правиш. Болтовете които държат подвижните уши са отгоре и са с вътрешен шестостен.
lordliness
28-03-2013, 05:20
Това го знаем, но пипането там насляпо неминуемо ще се отрази на нестабилността на колата.
joro1967
28-03-2013, 20:52
Прав си колега, но на мен ми се наложи да го правя и сега нещата са доста по-добре. Е разминах се само с две сваляния на мост. Там е до налучкване. Променяш- стенд ако не си уцелил пак разглобяваш и пак стенд. А бе с две думи упражнение за луди.
to_lose_HEART
28-03-2013, 22:54
Да и аз лятото го правих това упражнение за щастие улучих от първия път тъкмо използвах и да си сменя и тампоните на стабилизиращата щанга и биалетките
От любопитство какъв трябва да е вертикалния наклон на задните колела
ecotronic
30-03-2018, 22:22
-1° 03' ± 20'' (ненатоварена кола).
Това е камбъра предполагам Тези стойности за едно колело ли са или сборно за двете
ecotronic
30-03-2018, 22:49
За едното.
Благодаря ЕСО Мисля да си пусна профилактично един стенд без да пипат Като видя стойностите мисля да попитам как ще действат ако има нужда ще пиша и тук и след това ако е нужно ще има реглажи
lordliness
30-03-2018, 23:21
Благодаря ЕСО Мисля да си пусна профилактично един стенд без да пипат Като видя стойностите мисля да попитам как ще действат ако има нужда ще пиша и тук и след това ако е нужно ще има реглажи
Не вярвам някой да се хване да ти оправя вертикалния наклон на стенд, но ти ще кажеш.
ivopifeca
31-03-2018, 19:40
Много разбирачи сме чували,и никой не е вервал,но наистина са малко хората разбиращи от коли в БГ.Карайте възможно най старите коли,защото от майстори боли глава и нерви:)Особено пък тука,кви профита се изказват,разбира се има и такива къде разбират,но повечето са клакьори:)
---------- Post added at 16:40 ---------- Previous post was at 16:35 ----------
Боби 33 поне разбира...
Ето резултата от стенда Дали е добре http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?id=bfi1522516568t.jpg
ivopifeca
31-03-2018, 20:16
Не не съм агент,човека лично не го познавам,но се е доказал тук със публикациите си и мненията си,а и погледни 33-ката му как я е конструирал...
---------- Post added at 17:16 ---------- Previous post was at 17:07 ----------
Кое е този Боби 33 не го познавам....нещо като рекламен агент ли се явяваш
Ти нещо искаш да ми кажеш ли провинциалисте?
ivopifeca
31-03-2018, 21:14
Не казвай,и не идвай тука,както другите свинари,достатъчно задръстихте градо...Явно и ти си тука може би,ако е така си зимай цървулите и гата!
Някой няма ли да даде мнение по пост 24 Дали са докарали стойностите или има слабости Доста четох но немога да ги вържа тези работи
lordliness
02-04-2018, 23:26
На добрите стендове има допустимите стойности и лесно може да се ориентираш. Имам такава разпечатка от моята кола. Сега не мога да ти я покажа, но някой ден когато мога и ако не забравя ще я сканирам.
Някой няма ли да даде мнение по пост 24 Дали са докарали стойностите или има слабости Доста четох но немога да ги вържа тези работи
Ми то се вижда много ясно, че не са добре нещата. Не само на задния , но и на предния мост страничните наклони не са в границите. Хубавото е, че са с почти близки стойности(най-вече задния мост). По-притеснителено е голямата разлика в надлъжния наклон на предния мост. Не ти ли дърпа?
Нямам дърпане Колата се държи добре За износване на гуми мога да кажа след време Досега съм нямал такива проблеми но сега сефте правя реглаж и това е резултатът Остава сега да почне да яде гумите За страничните наклони отпред ако не се лъжа няма как да се коригират а отзад не се наемат като им казах от къде е Всъщност немога да разбера по данните колата разкрачена ли е или събрана И ако има нередности то те от реглажа ли са или от неизправност по окачването
Проблема със страничните наклони най-вероятно идва от омеклани пружини, но надлъжния наклон па предно дясно колело си е от силен удар в нещо. Няма да имаш проблем с неравномерно износване на гумите щом сходимостта на колелата е в нормите.
Scrapera
05-04-2018, 22:14
А каква е правилната сходимост на задницата?
Защото когато я направят както е допустимо според програмата, колата е супер нестабилна през неравности.
lordliness
05-04-2018, 22:32
Или им е сбъркана програмата или стенда не е калибриран. Моята е направена според програмата.
Scrapera
30-04-2018, 13:03
По друга програма - обща сходимост на задницата 0.5°, или по 0.25° на колело.
Вече съм доволен.
:go:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.