View Full Version : Блокирала клапа за въздуха към купето
Клапата ми беше остнала в затворено положение,бутнах я за да я отворя,че много ми се изпотяват стъкалта.Та въпроса ми е: знаете ли какво я движи и като цяло как да я оправя да си работи от копчето?
Като начало я залости в отворено положение с тел или нещо друго....да не ти се потят стъклата....иначе трябва да сподели някой, който се е сблъскал с тоя проблем.
Furious 155
11-11-2009, 18:04
Като начало я залости в отворено положение с тел или нещо друго....да не ти се потят стъклата....иначе трябва да сподели някой, който се е сблъскал с тоя проблем.
е то кой не се е сблъскал с тоя проблем - обикновено е счупена или оста на клапата към механизма с моторчето или вътре зъбните предавки са натрошени и пак клапата е без управление. До този мотор и механизмът му се стига със разглобяване на таблото и пред пътика оторед вдясно се намира отдолу зад възховодите....абе аз лично моето май никога няма да се хавана да го правя! Просто трябва да си рушна колата тотално, за да може да го извадя!
Потърси има още доста теми по въпроса и в ланча и даже във фиат форума - има и снимки! ;)
е то кой не се е сблъскал с тоя проблем - обикновено е счупена или оста на клапата към механизма с моторчето или вътре зъбните предавки са натрошени и пак клапата е без управление. До този мотор и механизмът му се стига със разглобяване на таблото и пред пътика оторед вдясно се намира отдолу зад възховодите....абе аз лично моето май никога няма да се хавана да го правя! Просто трябва да си рушна колата тотално, за да може да го извадя!
Потърси има още доста теми по въпроса и в ланча и даже във фиат форума - има и снимки! ;)
Моторчето се вади без да се сваля нищо ! Може би жабката за по удобно ;)
Моторчето се вади без да се сваля нищо ! Може би жабката за по удобно ;)
А какво представлява това моторче и на какво се държи?
Furious 155
11-11-2009, 22:06
Моторчето се вади без да се сваля нищо ! Може би жабката за по удобно ;)
на 155 може ли само оттам? аз съм останал с впечатление че няма да мога да го достигна, но ти си правил не един такъв проблем - сподели!
Alexanderbb
12-11-2009, 09:05
С риск да бъда освиркан ще кажа че само с жабката не се минава. Лятото се борих с това и просто няма как да се развие третата рапидка без да се мръдне поне малко цялото парно напред. Та разглобяването си е доста + окробатични стойки + много псуване + бая издрани ръце по всевъзможни планки и ламаринки. Освен това има 2 модела моторчета който в общия случай са взаимозаменяеми ама трябва да се преправят ако не си попаднал на точния модел. Единия е с 2 кабела а другия с 3. Иначе цялата мъка си струва защото колкото и да е глупаво тази клапа си е доста важна. Зимата ако е затворена почва едно потене на стъкла не си е работа а лятото ако е отворена климатроника се побърква и почва да духа с такава сила че ще ти докара пневмония.
С риск да бъда освиркан ще кажа че само с жабката не се минава. Лятото се борих с това и просто няма как да се развие третата рапидка без да се мръдне поне малко цялото парно напред. Та разглобяването си е доста + окробатични стойки + много псуване + бая издрани ръце по всевъзможни планки и ламаринки. Освен това има 2 модела моторчета който в общия случай са взаимозаменяеми ама трябва да се преправят ако не си попаднал на точния модел. Единия е с 2 кабела а другия с 3. Иначе цялата мъка си струва защото колкото и да е глупаво тази клапа си е доста важна. Зимата ако е затворена почва едно потене на стъкла не си е работа а лятото ако е отворена климатроника се побърква и почва да духа с такава сила че ще ти докара пневмония.
Никой няма да те освирква - много хора вкл. и служители в моя сервиз са твърдяли че не става но с подходящ инструмент, яки нерви и подходящи ръце се получава без всичкото разглобяване ;)
Е значи не е за всеки работа тази клапа :) ,ще я оставя отворена за през зимата.И друго се сетих,че като натискам копчето за отваряне и затваряне не се чува нищо,та може ли да е спряло да работи моторчето или да не стига ток до него,има ли реле или защита?
Е значи не е за всеки работа тази клапа :) ,ще я оставя отворена за през зимата.И друго се сетих,че като натискам копчето за отваряне и затваряне не се чува нищо,та може ли да е спряло да работи моторчето или да не стига ток до него,има ли реле или защита?
Реле няма и в 99% от случейте моторчето се чупи или си изгаря ;) Имам редки случей в които проблема е в копчето и управлението ;)
ggpopivanov
15-10-2010, 11:52
Колеги къде се намира тази клапа, че и аз имам доста голям проблем с изпотяването на стъклата. Още интересното е при мен че когато вентилатора ми е пуснат на максимум(4) и е дадено въздуха да идва от вън(а не върти в купето) обдухването е много слабо. Имате ли идея от къде може да е този проблем. Аз си мисля евентуално клапата да заяжда нещо. Или да има проблем с подаването на въздух от вън. Дайте някакви съвети.
Мерси много!
vankata_ll
15-10-2010, 12:11
Докато някой не ти даде по-умен отговор, ето моя. Първо напиши за каква кола става дума ( не на всеки му се играе да ти отваря профила и да види, че си със 147-ца. Второ сменян ли ти е скоро филтъра за купето? Ако ти се занимава го смени, тъкмо ще видиш клапата за рециркулация и ще провериш дали работи.
Поздрави ;-)
Докато някой не ти даде по-умен отговор, ето моя. Първо напиши за каква кола става дума ( не на всеки му се играе да ти отваря профила и да види, че си със 147-ца. Второ сменян ли ти е скоро филтъра за купето? Ако ти се занимава го смени, тъкмо ще видиш клапата за рециркулация и ще провериш дали работи.
Поздрави ;-)
Добре си му отговорил ма на 147 ако види клапата през дупката за филтъра значи се е родил или змия или плъх ;)
vankata_ll
15-10-2010, 18:46
... или змия или плъх ;)
Ми те сега на всякакви дават книжки, така че знам ли? :laughing1:
Извинявам се за подвеждането!!! За това и направих уточнението в първото изречение.
Petronii
16-10-2010, 11:17
Колеги къде се намира тази клапа, че и аз имам доста голям проблем с изпотяването на стъклата. Още интересното е при мен че когато вентилатора ми е пуснат на максимум(4) и е дадено въздуха да идва от вън(а не върти в купето) обдухването е много слабо. Имате ли идея от къде може да е този проблем. Аз си мисля евентуално клапата да заяжда нещо. Или да има проблем с подаването на въздух от вън. Дайте някакви съвети.
Мерси много!
Едвали точно тази клапа ти е проблема.
Моторчето се вади без да се сваля нищо ! Може би жабката за по удобно ;)
Бързо питане, това важи ли и за 145/6 ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.