PDA

View Full Version : Алфа Ромео 145 1.3 боксер - малко разяснение, ако е възможно ...



doomy
14-11-2009, 01:29
Здравейте колеги,
от 2 дни съм собственик на Алфа Ромео 145 1.3 боксер :) Колицата е Страхотна , много ми допада и много и се радвам,но имам някой малки въпросчета :)
какво трябва да има на това место (вляво от часовника) и как да го разглобя това нещо за да го погледна ??
др ми въпрос е свързан със стъклата: значи прозореца на шофиора се сваля добре,но качването му е малко трудно и не става плавно,а също така и стъклото до шофиора не се контролира от бутона на шофиорската врата какъв може да е проблема и как да го оправя??
имам и последен въпрос може да ви се стори глупав,но все пак ще го задам...значи предполагам,че оцветената в черно част са къси светлини,а в червено дълги светлини,нали така? а какви крушки се слагат на късите,защото като взех колата нямаше никакви крушки,а и с къси светят и габаритите,който са СИНИ на цвят....ще имам ли проблеми с органите на реда???? благодаря ви предварително
а самата кола е това: забравих да спомена ,че е 1995год. производство

gaboo
14-11-2009, 09:08
Честито колега! И при мен в прозорчето до часовника няма нищо. При по-новите модели играе роля на датчик и показва , ако има отворена врата , но при нас тази екстра липсва. Иначе и аз съм със сини габарити и досега не съм имал проблеми с това , но мисля да ги сменям , че нещо не ме кефят. Струват около 1 -2 лв.

tonov
15-11-2009, 19:47
Честита придобивка :)

Квадратчето е за т. нар. чек-панел, който индикира за отворена врата. Имат го колите с по-високо ниво на оборудване. При тях това до него, което при теб само имитира копче, служи за отваряне на багажника.

За стъклото - трябва да свалиш корите и да почистиш и смажеш механизма за вдигане.

Бутоните също се ремонтират, имаш лоши контакти в бутона за управление. Съвсем наскоро имаше тема за почистването, потърси я.

Къси и дълги са с еднакви крушки - Н1.

На габаритите е добре да си сложиш нормални крушки, или поне БЕЛИ светодиоди, за да нямаш проблеми с КАТ ;)

RahzeL
17-11-2009, 18:07
Колега, честита придобивка и от мене, много безаварийни км с нея. А по въпросите колегата Тонов даде изчерпателни отговори.

doomy
20-11-2009, 15:49
Благодаря на всички ,който се отзоваха :) много съм Ви благодарен.Ще проверя нещата тея дни и ще пиша за резултата :)

SupernovaDY
20-11-2009, 15:56
Ей, колега да ти е честита :) много е хубава твоята италианка! По въпроса с бутоните....при мен това панелче показва дали има отворена врата /както са го обяснили колегите/.
Леко и безаварийно каране!


http://dobavi.info/cars/alfaromeo/m6341.gif (http://dobavi.info/cars/alfaromeo/)

mordohy
20-11-2009, 23:50
Честито и от мен ,колега!
Ще караш най-щуравия боксер!
Малко слабичък в началото,но после се развихря,а и търпи най-много тормоз!

doomy
29-11-2009, 22:19
Благодаря колеги :) а да попитам още нещо....някой може ли да ми каже къде се намира буксата за диагностика на колата ? като отворя капака на двигателя има една букса в ляво опитахме се да свържем компютъра ,но каза ,че няма вразка с блока на двигателя,в програмата аутодата дава буксата за диагностика да е ВДЯСНО а там не видях такова нещо...искам да проверя колата.защото харчи прекалено много за няма и 200 километра ми изгоря почти половин резервоар без малко и то само изван градско при скорост 80 до 110-120......вярно,че саединителя е за смяна,но мислите ли,че ще се оправи след смяната му ? някой ми беше казал,че алфата му била натрупала грешки и му харчела по 15-16 на 100 ,но след изчистването на грешките разхода спаднал на 8-9 (не разбрах за градско или изван градско става въпрос)
и да попитам колегите с такива алфи как стой въпроса с газовите уредби ??? че мисля да слагам една 30 литрова ботилка ????? ще съм ви много благодарен ако ми помогнете.
Колата е алфа ромео 145 1.3 боксер 1995 година

mordohy
29-11-2009, 22:40
Ако казваш,че ти е изгоряла под 20 литра за 200 километра,все още не си на ниво:wallbash::calc:Ако е повече от 20 литра си първо за един добър оглед на вакуумните маркучета по всмукателния колектор.Провери ги всичките!Най-вече на МАП сензора.После диагностика!
Боксера понася сравнително лесно обикновенна газова уредба!Не е претенциозен!
Успех!

doomy
24-12-2009, 00:14
да споделя мъката си :( колеги случи се голяма трагедия за мен :( вторник около 4-5 часа следобед разхождайки се из града колата почна да "чука" всеедно е трактор от тея най-старите и се почна едно разглабяне...не ти ауспуси,не ти гредички, не ти фарове,не ти кори (тея под калниците), и ето ти първия проблем предишния собственик явно мн ,мн не се е грижел за колата,пропката за източване на маслото СОЛ не може да се отвие ,айде сваляне на картер...и за да се види проблема ,оказа се лагерите на биелата (май така се казват не сам много на ТИ) единия почти строшен имаше даже стружки в картера :heavy_cry: както и да е от там обаче има стружки залепени по коляновия вал и ще се наложи или полиране или шлайфане....въпроса ми е как най-лесно с най-малко разкачане да сваля коляновия вал...необходимо ли е да свалям и бронята, и маска и радиатори и скорости и прочие ??? и втория въпрос каква е тая броня забога ...някой може ли да ми каже как се развиват двата странични болта в средата на бронята(става въпрос там където прави извивката към калника) никакво место няма има някаква правоагална "шайба" която се върти и няма отвиване нито контра мога да сложа нито нищо има ли някакъв Чалъм??
Благодаря предварително и моля за възможно по-скорошни мнения,защото работата ми е мн спешна
Благодаря Ви!!!


П.п По въпроса със съединителя.....Всичко беше каша лагера заяждаше и пластините мисля на претискателния диск бяха почти "изядени" вече всичко е сменено :) огледален,претискателен , феродов диск и лагер (пален комплект)

mordohy
25-12-2009, 11:30
Ако са само биелните лагери,няма нужда да сваляш мотора.Прави се на място.Парченцата се отстраняват с малка отверка,а после местата се полират с шкурка.Всичко това.при положение,че вала не е износен или надран сериозно.Необходимо е да прегледаш и основните лагери.Ако има поражения и по тях-сваляне на мотора и шлайфане!
Гадните гайки се опитай да ги захванеш с клещи тип гарга или малък Френски ключ!Чистенето на цедката и маслената магистрала си е задължително.Малки парченца ще има навсякъде по мотора!

tonov
25-12-2009, 14:56
да споделя мъката си :( колеги случи се голяма трагедия за мен :( вторник около 4-5 часа следобед разхождайки се из града колата почна да "чука" всеедно е трактор от тея най-старите и се почна едно разглабяне...не ти ауспуси,не ти гредички, не ти фарове,не ти кори (тея под калниците), и ето ти първия проблем предишния собственик явно мн ,мн не се е грижел за колата,пропката за източване на маслото СОЛ не може да се отвие ,айде сваляне на картер...и за да се види проблема ,оказа се лагерите на биелата (май така се казват не сам много на ТИ) единия почти строшен имаше даже стружки в картера :heavy_cry: както и да е от там обаче има стружки залепени по коляновия вал и ще се наложи или полиране или шлайфане....въпроса ми е как най-лесно с най-малко разкачане да сваля коляновия вал...необходимо ли е да свалям и бронята, и маска и радиатори и скорости и прочие ??? и втория въпрос каква е тая броня забога ...някой може ли да ми каже как се развиват двата странични болта в средата на бронята(става въпрос там където прави извивката към калника) никакво место няма има някаква правоагална "шайба" която се върти и няма отвиване нито контра мога да сложа нито нищо има ли някакъв Чалъм??
Благодаря предварително и моля за възможно по-скорошни мнения,защото работата ми е мн спешна
Благодаря Ви!!!


П.п По въпроса със съединителя.....Всичко беше каша лагера заяждаше и пластините мисля на претискателния диск бяха почти "изядени" вече всичко е сменено :) огледален,претискателен , феродов диск и лагер (пален комплект)

А защо ти е да ги сваляш? Ако правилно съм се ориентирал за мястото, там бронята е на шлиц, има канал и просто се издърпва напред след като си развил всички останали болтове.

doomy
25-12-2009, 16:02
благодаря много за отговорите...за бронята :) хахах осъзнах го ,но след като вече бях скъсал единия "болт" хахаха нищо здраве да е нека да ми е за урок :rotfl: за вала ще го погледна ако найтисна става така да се направи ще е още по-добре ,а с каква шкурка е хубаво да се направи???? иначе само това е лагерите и парченцата по вала до колкото знам ,така ми казаха :dunno: поздвари на Всички и ВЕСЕЛА КОЛЕДА и приятно посрещане на Новата 2010 Година :) !!!

mordohy
26-12-2009, 22:08
благодаря много за отговорите...за бронята :) хахах осъзнах го ,но след като вече бях скъсал единия "болт" хахаха нищо здраве да е нека да ми е за урок :rotfl: за вала ще го погледна ако найтисна става така да се направи ще е още по-добре ,а с каква шкурка е хубаво да се направи???? иначе само това е лагерите и парченцата по вала до колкото знам ,така ми казаха :dunno: поздвари на Всички и ВЕСЕЛА КОЛЕДА и приятно посрещане на Новата 2010 Година :) !!!
С колкото се може по-тънка,колега!

doomy
27-12-2009, 23:49
Благодаря колегиииии :) номера с шкурката свърши страхотна работа :) използвах водна шкурка най-ситната мисля,че е 200 :) заглади се идеално чакам части да дойдат в понеделник :) (лагерите) и ще я събирам да видим какво ще стане и ще пиша :) много ви благодаря още веднаж,че ми помогнахте :) страхотни сте :)

Bobo
28-12-2009, 14:13
Благодаря колегиииии :) номера с шкурката свърши страхотна работа :) използвах водна шкурка най-ситната мисля,че е 200 :) заглади се идеално чакам части да дойдат в понеделник :) (лагерите) и ще я събирам да видим какво ще стане и ще пиша :) много ви благодаря още веднаж,че ми помогнахте :) страхотни сте :)

Колега силно ти препоръчвам някой с микрометър да ти замери шийките и да проверите елипсата на вала за да няма после скоропостижен рев ;) Тая работа с шкурката се прави когато вала и лагерите са само леко наранени ;)

doomy
28-12-2009, 18:56
Колега силно ти препоръчвам някой с микрометър да ти замери шийките и да проверите елипсата на вала за да няма после скоропостижен рев ;) Тая работа с шкурката се прави когато вала и лагерите са само леко наранени ;)


ахаа ясно :) амммм днеска ми пристигнаха лагерите не са скъпи 29 лева някакви немски са, амм иначе ще пробвам утре как ще е , защото днес вече е касно пък и пробката на картера ми е счупена(мисля,че го бях споменал) таа ще ходя да ми правят нова...за вала... по самия вал нямаше мн поражения... и крайна сметка се реши да се пробва така....и ако стане същото ще сваля вала и ще го дам за шлайфане и полиране или направо ще търся друг вал.
аа може ли да ми кажете какво масло е хубаво да се сложи на алфата ?? защото на едното место ми казаха СЕЛЕНИЯ голд ,а на едно друго место ИГЪЛ ли нещо такова ,което било специално за италянски коли?

mordohy
28-12-2009, 20:44
Е то теми има много,ама кой да чете!За твоята Селения Голд или Аджипт 10-50.Всичко друго са безмислени компромиси!Разбира се и по-добрите от голда Селении!:-)

ves_v8
29-12-2009, 11:18
Аз карам със Селяния 20К и съм доволен. не ми прави впечатление да ми го гори и се държи доста добре мотора. предишният собственик също я е карал с такова масло и затова и аз продължих с него:)
а вече кое е по-доброто межди Селения Голд и Селения 20К не мога да кажа. колегите ще кажат;)

doomy
29-12-2009, 19:03
мхмм ясноо :) аз информативно питам, защото на 2 места ми казаха 2 различни неща едното беше селения голд (при нас литъра е 14 лева), а другото беше Игът или нещо от тоя сорт :)
така сега на моята тема за вала .... днеско сложих новите лагери,който пристигнаха вчера вечерта, сложихме всичко и О УЖАС !!! пак има тракане ... не е много, но го има (бях длъжен да опитам с шкурката поради ред причини, който мисля да ви спестя) тааа казаха ми да покарам малко без да я юркам за да легнат новите лагери, ма не ми се вярва да има някакъв ефект...ЩЕ ТРЯБВА ШЛАЙФАНЕ :Silent: ... тук имам един много важен въпрос към Вас колеги....: Как най-лесно да сваля вала? (алфа 145 1.3 боксер 1995 година) казаха ми, че трябвало да се свалят фарове. мигачи, брони, радиатор за климатика, радиатора за антифриза, да се свалят също и съединител и полуоски всичко, това ли е начина или има и по-лесен, защото най-не ми се иска да пипам радиатора на климатика :( дайте ми малко акъл моля ви :(

П.п забелязах, че оборотите ми играят малко и понякога падат и колата изгасва и после пали трудно (дали това е от коляновия вал??) и още нещо днес на няколко пъти ми се случи като навия пален ляв волан и колата изгасва .. сваля оборотите и гасне ??? ?!!! ???

mordohy
29-12-2009, 19:21
Сигурен ли си,че сте сложили правилните лагери,защото вала може да е бил шлайфан,а вие да сте сложили нормални.Свали картера и провери това.Тракането може да е и от повдигачите на клапаните,разпределителните валове,както и да звънти от счупени сегменти,което си е почти сигурно!
С една дума ,най-добре свали мотора,вземи си сет гарнитури,сегменти и си ремонтирай мотора.Сваля се сравнително лесно.Сваляш радиаторите,като тоя за климатика само провисва.Сваляш фаровете и предната греда и мотора излиза лесно,без да пипаш скоростната кутия и полуоските!Ремонтираш си и главите,като повдигачите задължително ги разглобяваш и почистваш!

doomy
29-12-2009, 23:34
Сигурен ли си,че сте сложили правилните лагери,защото вала може да е бил шлайфан

дам сигурен съм :) вала не е шлайфан до сега .... амм нещо което забелязах и ми направи впечатление, е че явно боксерите го имат това нещо изгледах сума клипове на алфи боксер и се чува едно леко почукване същото като при мене ма може и да си въобразявам или алфите да са като моята :) аммм а някой може ли да ми каже за оборотите нещо защо играят? (като го направи това е в градницата 900-1100-1200-500 и гасне... и като навия пален ляв волан понякога пак гасне???

kolev
30-12-2009, 10:28
това чукане може да е от гарнитура на изпускателния колектор. оборотите играят и колата гасне вероятно заради моторчето за празен ход. иначе най добре да се отвори двигателя, мордохай е казал как се сваля.

tonov
30-12-2009, 20:32
дам сигурен съм :) вала не е шлайфан до сега .... амм нещо което забелязах и ми направи впечатление, е че явно боксерите го имат това нещо изгледах сума клипове на алфи боксер и се чува едно леко почукване същото като при мене ма може и да си въобразявам или алфите да са като моята :) аммм а някой може ли да ми каже за оборотите нещо защо играят? (като го направи това е в градницата 900-1100-1200-500 и гасне... и като навия пален ляв волан понякога пак гасне???

Няма такова нещо. Изряден боксер на място почти не се чува как работи. Цъка като часовник, което е звукът от дюзите. Не трябва и да се клати.

Всякакво клатене, или странични шумове говорят за нередност.

За клатенето на оборотите - огледай всички вакуми - да не си разкачил нещо, или да се е спукал някой маркуч. Следваща стъпка е почистване на моторчето за празен ход.

Bobo
31-12-2009, 05:37
Всичко е много лесно ма от експерименти както виждате мотора е стегнал яко щом и гасне вече работата е ясна шкурката при разтропани лагери води до нов вал дано да излезе на някой ремонт, на всичкото отгоре никой не мери вала никой не мери налягане на маслото абе въобще весела работа :no:

doomy
20-03-2010, 19:04
здравейте отново колеги :) да подновя малко темата :) та...
пременивайки през какви ли не перипети най-накрая се стигна до шлайфане на вала ( излезе на 1-ви ремонт) сабрах колата запалих я всичко точно обаче тука идва проблема и ВЪПРОСА или по-точно ВЪПРОСИТЕ ми :)
1. Значи сабрах колата запалих я и няма лопане няма тропане нищо,но качвам се в колата и какво да видя. Стрелката за температурата. Значи като дам на контакт стрелката скача на 120 градуса(а колата е студена) след като запаля колата стрелката слиза на веднага на 50-60 градуса и не марда нито нагоре нито надолу, а колата загрява даже се включваха и изключваха перките на радиатора (защото колата работи кам 1 час на место) и нямаше проблем, но стрелката показваше това. Имате ли идея от какво може да е ?????
2. Значи на бензин колата няма никакъв проблем, но като превключа на гас и като загрее колата след като я изфорсирам не задаржа ниски обороти и направо гасне (това само на гас го прави на бензин няма проблем) от какво може да е това??? (газовата е лавато забравих да поясня)
надявам се на отговори защото в понеделник ми предстои пътуване и колата ми трябва имам роднина майстор,но както се оказа ОТ РОДНИНА ПОМОЩ НЕ ЧАКАЙ, вече 2 месеца го чакам да се накани имате ли идей колеги ??? коля помагайте.....
(п.с колата е алфа 145 1.3 боксер 1995 година бензин-гас)

mordohy
20-03-2010, 20:21
По точка първа:май си объркал кабелите на датчиците!:cheers:!
По точка втора:Първо си провери вакуумите!Ако са наред минаваме към регулиране ха газовата.Бронзовата врътка я навиваш до край и я отвиваш с половин-един оборот!Палиш мотора и започваш с пластмасовата,дето е на изпарителя да навиваш или да отвиваш,до като намериш стабилни обороти.Минаваш колата на бензин и като се стабилизират оборотите на празен ход, вадиш щепселното съединение на моторчето за празен ход.Идеята е то да не се ебава.Пак минаваш на газ и търсиш най-добрите обороти и започваш да навиваш пластмасовата врътка,до като оборотите станат като тия на бензин.После слагаш някой в колата да ти задържи мотора на 2500-3000 оборота и след като ги задържи, да не мърда повече педала.С врътката на маркуча за газта регулираш така,че когато навиваш има един момент,при който оборотите започват да падат.Точно там е истината.Ако отвиеш повече тоя клапан,ще върви малко повече,но нашите кочини имат свойството да гърмят яко с обогатене смес и то без да са виновни кабели и свещи!
Пак повтаряш реглажа за празния ход,защото той вече ще е мръднал и си готов.Закачаш само щепсела на моторчето за празен ход и си свиркаш!

doomy
20-03-2010, 20:50
благодаря много за отговора амм по точка 2 ми стана ясно разбрах(ам само да кажа ,че когато е студена и на гас и на бензин даржи 900 оборота стабилно,но когато загрее стабилни обороти даржи само на бензин а на гас като я изворсирам и изгасва реглажа ще го спаси това така ли? ако е така утре ще се помача ако не я карам директно на газаджия да я прави ,че е мн кофти така), но около точка 1 имам неяснота, значи от самия радиатор има 1 кабел за перката (нали е с 2 перки) от др страна има др кабел пак за парката мисля и 2 за термостата ли какво е (долу в дясно на радиатора като застана с лице кам колата) кабелите там са всащност букси като 2-та са с по два амм пинове ли как се казват др не могат да се обаркат пробвах размених ги и пак същото на самия радиатор в средата (горе) има 2 жици ,който са с обувки и тях въртях суках,акомулатора разкачах Не,Не и не....Къде бъркам???

tonov
20-03-2010, 23:37
Бъркаш датчика. Изобщо не е на радиатора, а на блока на мотора. По спомени беше от лявата страна гледано отпред.

mordohy
20-03-2010, 23:37
Бъркаш, защото по радиатора са кабеляците за датчика за перката, а за температурата е на мотора, около термостата в дясно от динамото!

ivan dimitrov
21-03-2010, 01:16
---

PesoglaveC
29-03-2010, 02:14
Здравейте и от мен. Също като колегата и аз съм алфист от 2 седмици, на всичкото отгоре ми е първа кола и съм млад шофьор. Та имам няколко въпроса за да не пускам нова тема и ако спамя нещо по темата на колега се извинявам. Значи взех я с неработещт шибидах. Продавача каза че само трябвало да му се смени бушона. Тъй като нищо не разбирам ако някой ми каже къде е този бушон ще съм ви много благодарен. Имам и доста други въпроси но това по нататък. А забравих да спомена Алфата е 1.3/4 Боксер '95г.

tonov
29-03-2010, 22:30
Като смъкнеш таблото с бушоните да виси, бушонът се пада най-горния в дясната колонка - 30А.

PesoglaveC
31-03-2010, 08:37
Мерси :)

JORDANGT
01-04-2010, 22:29
Хайде и аз да помацам малко по темата на колегата.Купих си една 145-ца с духнала гарнитура.Смених всичко необходимо ,но след като я запалих и перката(дясната) се вкючи веднага.Имаше нагоряло на клемите на реостата или както там се казваше и предполагам че заради това е била прегрята преди.Дали е датчика на перката или е нещо друго.Имала е и климатик но сега липсва радиатора.

ivan dimitrov
01-04-2010, 23:21
---

tonov
01-04-2010, 23:32
TS е с една перка ;)

Моето мнение е че е залепнало някое реле. Или нещо много е омазано по инсталацията.

ivan dimitrov
02-04-2010, 00:28
---

pon4o
15-04-2010, 12:18
здравейте колеги,имам алфа 145/1,3 боксер,но тази колица ме разби от разход на гориво .....горе - долу 20 на 100.ходих при един майстор ,сложихме я на комп. и се оказа-дава грешки в ламбда сонда......дайте ми съвет

kolev
15-04-2010, 14:41
ами върви и на друг майстор и ако той ти каже че е от нея-сменяй.

mordohy
15-04-2010, 20:12
Откачи ламбдата и ако намалее разхода е от нея.На мене ми се струва, че виновника е МАП сензора.Провери Маркучето от него до колектора.Свали го и го продухай, както и виж да не се е сцепил!

drigata
15-04-2010, 20:26
Откачи ламбдата и ако намалее разхода е от нея.На мене ми се струва, че виновника е МАП сензора.Провери Маркучето от него до колектора.Свали го и го продухай, както и виж да не се е сцепил!

На мапа на 1,3 145 няма маркуче,директно е захванат за смукателният колектор,и ако е от него електрониката веднага го хваща.

Към колегата с боксера иди при читав майстор да ти я погледне и да ти види свещите,кабели и прочие.

И да от забила ламбда може да гори адски много независимо как я караш или пък обратното супер малко ,но пък не върви зависи как е зациклила.

mordohy
15-04-2010, 20:42
На мапа на 1,3 145 няма маркуче,директно е захванат за смукателният колектор,и ако е от него електрониката веднага го хваща.

Към колегата с боксера иди при читав майстор да ти я погледне и да ти види свещите,кабели и прочие.

И да от забила ламбда може да гори адски много независимо как я караш или пък обратното супер малко ,но пък не върви зависи как е зациклила.
Абе на тия дето ги гледах си беше баш като на моята, ама верно бяха 1,6 боксери, та може и аз да бъркам, ама тоя разход ми мирише на МАП.

Nikola_ss
20-10-2010, 23:28
Здравейте, виждам че форума е стар но ще си позволя да пиша тук и се надявам някои да ми отговори на въпросчетата! И аз имам 145 1.3 BOXER, и също се оплаквам от висок разход на гориво около 14/100 градско.Смених ламбда сонда смених свещи и кабели и няма разлика и сега за първи път чувам за този МАП сензор.Въпросите ми са какво представлява тои и къде точно се намира на тази кола, скъп ли е как влияе на разхода? моята Алфа когато е студена предимно сутрин като я запаля и ако не и дам газ изгасва и е така докато не вдигне поне 10C, прекъсва доста въпреки че е с нови свещи кабели и сонда и е минала диагностика (уш нама грешки в компа), мирише много на суров бензин и патка от гърнетата които също са нови. Какво още трябва да сменя че да се оправи? Възможно ли е да е от този МАП сензор? БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!

hunter1989
20-10-2010, 23:53
Привет. И аз малко да попитам нещо в темата на колегата . Има ли разлика в радиаторите на 1.7 16в и 1.3 боксер ( за 145 ) Че моята е 1.7 ама радиатора ми тече , а от старата ми 145ка имам читав радиатор. Благодаря .

marian2784
21-10-2010, 00:19
Здравейте, виждам че форума е стар но ще си позволя да пиша тук и се надявам някои да ми отговори на въпросчетата! И аз имам 145 1.3 BOXER, и също се оплаквам от висок разход на гориво около 14/100 градско.Смених ламбда сонда смених свещи и кабели и няма разлика и сега за първи път чувам за този МАП сензор.Въпросите ми са какво представлява тои и къде точно се намира на тази кола, скъп ли е как влияе на разхода? моята Алфа когато е студена предимно сутрин като я запаля и ако не и дам газ изгасва и е така докато не вдигне поне 10C, прекъсва доста въпреки че е с нови свещи кабели и сонда и е минала диагностика (уш нама грешки в компа), мирише много на суров бензин и патка от гърнетата които също са нови. Какво още трябва да сменя че да се оправи? Възможно ли е да е от този МАП сензор? БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!

колега не мисля ч точно МАПа ти създава проблеми,но можеш да го провериш все пак измери с волтметър показанията му намира се на колектора в задния край отгоре правоъгълно с две болчета се захваща.мери между двете крайни кабела,като подаваш гас трябва да си сменя показанията,не помня от колко до колко но е около 1,3 до 4,5 волта,но не мисля че е от него,да не си правил нещо ремъци или нешо от сорта,ходил ли си на диагностика

---------- Post added at 21:19 ---------- Previous post was at 21:17 ----------


Привет. И аз малко да попитам нещо в темата на колегата . Има ли разлика в радиаторите на 1.7 16в и 1.3 боксер ( за 145 ) Че моята е 1.7 ама радиатора ми тече , а от старата ми 145ка имам читав радиатор. Благодаря .

пробвай не е толкова сложно,но е много вероятно

kolev
21-10-2010, 10:57
Здравейте, виждам че форума е стар но ще си позволя да пиша тук и се надявам някои да ми отговори на въпросчетата! И аз имам 145 1.3 BOXER, и също се оплаквам от висок разход на гориво около 14/100 градско.Смених ламбда сонда смених свещи и кабели и няма разлика и сега за първи път чувам за този МАП сензор.Въпросите ми са какво представлява тои и къде точно се намира на тази кола, скъп ли е как влияе на разхода? моята Алфа когато е студена предимно сутрин като я запаля и ако не и дам газ изгасва и е така докато не вдигне поне 10C, прекъсва доста въпреки че е с нови свещи кабели и сонда и е минала диагностика (уш нама грешки в компа), мирише много на суров бензин и патка от гърнетата които също са нови. Какво още трябва да сменя че да се оправи? Възможно ли е да е от този МАП сензор? БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!

колега, не бързай да сменяш датчици произволно. първо намери свестен майстор и провери датчика за температура на двигателя за еку-то.

Nikola_ss
21-10-2010, 16:09
колега не мисля ч точно МАПа ти създава проблеми,но можеш да го провериш все пак измери с волтметър показанията му намира се на колектора в задния край отгоре правоъгълно с две болчета се захваща.мери между двете крайни кабела,като подаваш гас трябва да си сменя показанията,не помня от колко до колко но е около 1,3 до 4,5 волта,но не мисля че е от него,да не си правил нещо ремъци или нешо от сорта,ходил ли си на диагностика

Минах диагностика но когато я минавах колата беше загряла и тогава не се дави не прави проблеми, пак отчиташе че гори доста но майсора не знае6е от какво!!! Днес ходих и си запазих час след 1 седмица пак за диагностика и му казах да замери всички датчици сензори сонди и т.н. А относно ремъци ролки не съм сменял скоро, имам още 20 000км докато доиде техният ред! Единственото по сложно нещо което съм правил по колата е че преди година сдухах гарнитурите на главите нищо др.

Nikola_ss
21-10-2010, 16:23
точно това ще направя благодаря! Нещо не съм на ти с този сайт още надявам се че ще ме извините.

Nikola_ss
21-10-2010, 17:51
Направих си един експеримент който мисля че ми доказа че МАП сензора ми работи. Изключих го и я запалих без него и загряла да е пак изгасва и се форсира трудно а като го включа всичко е наред, което според мен означава че проблема е другаде! Да попитам къде се намира този датчик за температурата на двигателя за еку-то?

---------- Post added at 17:46 ---------- Previous post was at 17:41 ----------

marian2784
21-10-2010, 18:21
като застанеш пред мотора,се намира от ляво,в задния край на блокасвали си резонансната кутия на въздушния филтър за да имаш място.неговата букса е синя с два кабела,там има и една друга с една кабелан обувка тя е за уреда на таблото и не те интересува,ако развиваш да знаеш че трябва да източиш антифриза че тоя датчик е забучен да измерва неговата температура и ще изтече ако го развиеш.знаеш ли как да го измериш,какви стойности да очакваш?трябва да го мериш веднъж на студен и веднъж на топъл мотор,по-лесно е да измериш на буксата на екуто.краче 13 кафяв кабел е
при 20градуса-3,74к ома
при 40-1,69к ома
при 60-798 ома
при 80-377 ома
успех

Nikola_ss
21-10-2010, 19:18
Благодаря за отговора утре ще пробвам.Колега да те попитам твоята ако е в ред колко ти гори градско извънградско?

marian2784
21-10-2010, 19:22
ами миналата година преди да сложа газ от бг до тук ми легна7.8 на 100.
при 90-100км/ч,иначе е повече като я натискаш.сега ми гори 9-10 смесено бензин/газ

mordohy
22-10-2010, 01:05
Тоя мотор на бензин гори 5.5-8 литра. на газ 7-12.Ако е извън тия показатели е ли са ремонт или за боклука.

Nikola_ss
29-10-2010, 16:53
Благодаря за информацията относно разхода. Видях къде стои този датчик не съм го вадил не съм го мерил все още но се чудех дали е възможно да работи но да не отчита правилно заради това, че имам нещо като ръжда в антифриза и стои кафяв и има много утайки? Правил съм промивки опити но като го сменя и пак се уцветява може и старите и собсвеници да са я карали с обикновенна вода и това всъщност да е котлен камък, който да е полепнал по този датчик и да не отчита правилно?

kompir
29-10-2010, 18:21
Благодаря за информацията относно разхода. Видях къде стои този датчик не съм го вадил не съм го мерил все още но се чудех дали е възможно да работи но да не отчита правилно заради това, че имам нещо като ръжда в антифриза и стои кафяв и има много утайки? Правил съм промивки опити но като го сменя и пак се уцветява може и старите и собсвеници да са я карали с обикновенна вода и това всъщност да е котлен камък, който да е полепнал по този датчик и да не отчита правилно?

Mного ме съмнява че това е "добавка за запушване на радиатори" или някаква подобна гад,тя има такъв ръждив цвят.Моя като беше спукан един "майстор" се опита да ми я пробута да си я сипя в колата но аз предпочетох да си сменя радиатора.Виждал съм доста поръжения от нея на коли на приятели-като прецакани водни помпи,запушване на радиаторчрто на парното и какви ли още не поразии.

ves_v8
29-10-2010, 20:38
Благодаря за информацията относно разхода. Видях къде стои този датчик не съм го вадил не съм го мерил все още но се чудех дали е възможно да работи но да не отчита правилно заради това, че имам нещо като ръжда в антифриза и стои кафяв и има много утайки? Правил съм промивки опити но като го сменя и пак се уцветява може и старите и собсвеници да са я карали с обикновенна вода и това всъщност да е котлен камък, който да е полепнал по този датчик и да не отчита правилно?
Колега, моята като я купих предишният собственик беше сипвал някаква подобна смрад в радиатора и в цялата охладителна система пбщо взето беше батак. След 3 дни прекарани в гаража успях да я почистя и после 2 години антифриза беше кристално чист. 2 бутилки Кислол(продава се в железариите) и 4 пакетчета сода-бикарбунат. разреждаш 1 л. Кислол в 5 литра чешмяна вода. Пълниш охладителната система и палиш мотора да поработи 3-5 минутки. После източваш и гледаш да не вдишваш от изпаренията на кислола. повтаряш тази процедура в второто шише, след което пълниш с 5 л. вода, в която си разтворил 2 пак. Сода - палиш за 15-20 минути, Източваш, след което повтаряш пак със 5 л. Вода с разтворена Сода и накрая една промивка с чиста вода, като с Водата аз покарах 20-30 км. (2 дни) източваш и източих. Накрая сипах минерален антифриз(червен) и беше перфектна, дори започна да вдига работна температура по-бързо! Така си реших проблема аз, но не разбрах дали твоят радиатор е здрав, ако е здрав, действай, този метод работи, ако не е здрав, Извинявам се за 10-те изречения спам! :)

Nikola_ss
31-10-2010, 11:50
Радиаторът ми е здрав, имам перфектно парно! Ще направя тези промивки с сода и кислол но на пролет, че сега вече е студено и не ми се занимава и много благодаря за съвета колега :).Но ме притеснява единствено този голям разход на гориво.Вчера източих антифриза и извадих този датчик зкачих го на уредчето и като го нагрея малко си мени стоиностите като студен показваше 4,04к ома а като го нагрея падаше до 2,10к ома пробите ги правех като му потопя края в топла или студена чаша вода?

ivan dimitrov
31-10-2010, 17:21
---

Nikola_ss
02-11-2010, 08:59
Аз съм от Силистра и тук няма майстор който да му се занимава с BOXER.Ще отида до Варна но ако може да ми препоръчате къде да отида на диагностика?!? Аз по горе бях написал че не ми работеше ламдата и я смених, смених свещи кабели и пак прекъсва като е студена и гори много "бензин" аз нямам АГУ. Но ще отида когато си взема книжката понеже ми я взеха за превишена скорост и сега това ми е голяма пречка.

Nikola_ss
23-12-2010, 13:17
Вече доиде зимата и разхода стана още по висок! Направих и поредната диагностика и ми казват че явно било нормално за тези коли с което още повече ме ядосаха! Честно казано вече ми писна и мисля да си сменя тези датчици сам.Както казах погоре сменил съм ламда, кабели, свещи, датчика за температурата си го купих, но ако може да ми кажете къде се намира този ТПС сензор, този инжектор и регулатора. Колата е страхотна, запазена е и всичко друго по нея е супер и не искам да я продавам но ако продължава да гори като камион няма да ми остане избор. Благодаря предварително колеги!!!

Pinky
24-12-2010, 12:30
Така, тука една табличка да препиша от книжката на колата, да докажа, че мордохай говори глупости :Tease:

Prestazioni 1.3 1.6 1.7 16v TD

Velocita Massima 178Km/h 185Km/h 200Km/h 178Km/h

Accekerazione Da 12.5 s 11 s 9.8 s 12 s
0-100 km/h

Chilometro Da Fermo 34 s 32.8 s 31 s 33.9 s

Consumo Si Percorso 10.1 10 10.8 6.9
Urbano*

Consumo A Velocita 6.3 6.1 6.3 5.0
Constante Di 90 km/h*

Consumo A Velocita 8.2 8.2 8.4 6.8
Constante Di 120 km/h*

(*) secondo norme CEE, litri/100 km



Та, тая кола за 5/100 и в завода никой не я е мислил. Особено пък в Силистра при 3-4 км макс на едно палене, на газ. На 200-300 кг по-лекото трийстройково купе вероятно е различно, но тук е така :)
Все пак, ако не си я оправил до пролетта, може да я закачим и погледнем, като идвам до там, ако искаш :)
Преди това, каква ламбда сложи?


PS За друг колега. Haters gonna hate... Поне гледай да е конструктивно, като се заяждаш :P

mordohy
24-12-2010, 23:37
Така, тука една табличка да препиша от книжката на колата, да докажа, че мордохай говори глупости :Tease:

Prestazioni 1.3 1.6 1.7 16v TD

Velocita Massima 178Km/h 185Km/h 200Km/h 178Km/h

Accekerazione Da 12.5 s 11 s 9.8 s 12 s
0-100 km/h

Chilometro Da Fermo 34 s 32.8 s 31 s 33.9 s

Consumo Si Percorso 10.1 10 10.8 6.9
Urbano*

Consumo A Velocita 6.3 6.1 6.3 5.0
Constante Di 90 km/h*

Consumo A Velocita 8.2 8.2 8.4 6.8
Constante Di 120 km/h*

(*) secondo norme CEE, litri/100 km



Та, тая кола за 5/100 и в завода никой не я е мислил. Особено пък в Силистра при 3-4 км макс на едно палене, на газ. На 200-300 кг по-лекото трийстройково купе вероятно е различно, но тук е така :)
Все пак, ако не си я оправил до пролетта, може да я закачим и погледнем, като идвам до там, ако искаш :)
Преди това, каква ламбда сложи?


PS За друг колега. Haters gonna hate... Поне гледай да е конструктивно, като се заяждаш :P


Не съм писал 5, а 5.5!
Като умножиш килата на 145 по посочения разход, а резултата разделиш на килограмите на 33-ката, ще получиш, горе-долу посоченото от тебе!
И не се заяждай, защото първо, знам ти маршрута, второ ми донесоха един аргумент , бая дебел, за спорове, с една гиздава яребица на етикета и трето ще хвърчи перушина!:drunk:
Извън майтапа, колега, на всмукателния колектор имаш три сравнително тънки маркуча и един по-дебел.Той е за сервото и не ни интересува.
От тънките, два са един над друг, от страната на купето. Те са за регулатора на налягането и бензиновите пари от въгленовия поглъщател.
Те също не ни интересуват.
От предната страна на колектора е третото маркуче. Ако го проследиш, ще видиш, че влиза в една пластмасова плочка с размери приблизително 4х5х1 см. В нея влиза и букса. Това е МАП сензора. Все пак, проследи всички маркучета, защото може и да са го вързали на друго място.
Имам такъв, с гаранция, че работи и ако искаш, дай адрес да ти го пратя!

Bobi_33
26-12-2010, 22:29
От предната страна на колектора е третото маркуче. Ако го проследиш, ще видиш, че влиза в една пластмасова плочка с размери приблизително 4х5х1 см. В нея влиза и букса. Това е МАП сензора. Все пак, проследи всички маркучета, защото може и да са го вързали на друго място.
Имам такъв, с гаранция, че работи и ако искаш, дай адрес да ти го пратя!


Абе тоя МАП на 145/6 1.3 няма нищо общо със тоя на 33 1.3
При 145/6 си седи на самия колектор, без маркучи и е около 5 пъти по-малък от тоя на 33

mordohy
27-12-2010, 10:41
Абе тоя МАП на 145/6 1.3 няма нищо общо със тоя на 33 1.3
При 145/6 си седи на самия колектор, без маркучи и е около 5 пъти по-малък от тоя на 33
Нещо почваш да ме дразниш и тебе ще те посетя, като Пинки, ама с един аргумент, дето пише на него 12.
Знам разликата и точно от 145 1.3 съм го свалил, барабар с дросела, който замина за В Търново!
Що си мисля, че като ги гледам двата, тоя на 145 е малко по-голям!!!
Около 5 пъти е по-малък ТПС
Аха! Сега виждам, кога си го поснал!:laser:

doomy
25-02-2011, 16:15
колеги за да не пускам нова тема с такова елементарно питане ще попитам тук...кажете ми моля ви как се изважда пепелника заедно сас запалката на моята алфа ромео 145 1.3 боксер.Вътре е със старите въздуховоди не от тея новите краглите.Значи има 2 винта и на там какво?? В смисъл видя ми се,че е закрепено заедно с конзолата за часовника и авариините,но не ми се вярва кажете как да го извадя тоя пуст пепелник,че да не го счупя...намислил съм да вграждам нещо там и искам да го премахна затова ме интересува :) благодаря много за отговорите :)

tonov
25-02-2011, 16:22
Отвиваш двата винта в пепелника и дърпаш смело. Ще излезе, на две щипки е ;)

drigata
25-02-2011, 17:11
Нещо почваш да ме дразниш и тебе ще те посетя, като Пинки, ама с един аргумент, дето пише на него 12.
Знам разликата и точно от 145 1.3 съм го свалил, барабар с дросела, който замина за В Търново!
Що си мисля, че като ги гледам двата, тоя на 145 е малко по-голям!!!
Около 5 пъти е по-малък ТПС
Аха! Сега виждам, кога си го поснал!:laser:

Пак си в грешка,най малкият мап е на 1,3 145/6,а и не се сваля с дросела,защото мапа стои на самият колектор ,а не на дросела или около него.

И друго ще те информирам,тая 12 не ми я хвали,земи си 16,по точни са и стрелят по далече.

mordohy
25-02-2011, 22:08
Мда!
Сега виждам, че може и да бъркам, щото тоя дето ми беше пред очите и се валя в багажника може и да е от 1.6.
А за второто не си прав!:chair:
Има 14 и е драмско узо, всъщност чиста драмска препек анасонлийка. Оная, дето се пее в песента и Цариградското узо 12!
Първото верно стреля много яко!:roll2:

doomy
02-03-2011, 02:17
Да измолзвам темата за още едно питане... може ли на моята алфичка (от подписа 1995 набор е ) да свяля водния радиатор без да свалям радиатора за климатика и да източвам фреона и ако да как ???
Помагайте колеги,че радиатора се спука и губя антифриза като за световно и не става да се кара така..

mordohy
02-03-2011, 08:05
Може!
Само го разкачаш и го оставяш да си виси на маркучите. Така няма да изгубиш фреона.

doomy
02-03-2011, 18:10
на щипки ли е на болтове ли е ?? И къде да ги търся? Не става работа току-що долях 2 литра и 700-800 грама..ма мн студено времето да я правя сега кучи студ е.
Благодаря

tonov
02-03-2011, 18:55
Като свалиш бронята ще видиш, с рапидки е хванат към водния.

doomy
05-07-2011, 17:26
Благодаря за отговора видях как е захванат :) Имам обаче друг въпрос. Гледам и чета форума и търся решение или поне отговор на моя проблем, но не мога да го открия затова ще попитам. На моята колица нещо и става , проблем ,който е неведнъж дискутиран.Значи студена забива моцуната,гърми,патка , глъхне въобще не върви(това на бензин).Когато загрее малко се оправя и може да се кара , но докато не двигне температура не иска да върви.Разхода ми е всеки път различен(това вече на газ на бензин не я карам мн мн ).Веднъж разстоянието Петрич-Благоевград и обратно го взимам с 20 лева (16 литра) при нормално каране , вендъж 30 лева не ми стигат (пак при нормално каране). В града веднъж с 10 лева минавам 20км , друг път 60км много странно , та чета,чета и почвам да се замислям дали някоя бобина не ми прави мизерия.От прочетеното от форума разбрах,че на колега разхода му бил скочил 15/100 градско от неизправна бобина , сменил я и разхода паднал на 10-11/100. Другото което забелязвам е,че на бензин колата ми люлее всеедно карам 8000кубика мустанг, а на газ до към 3-4 хиляди оборота няма никой,ма найстина никой и след това се развъртва като луда всеедно има турбо.Дали проблема не е в някоя бобона и колата да работи на 3 или по-малко цилиндъра и да включва когато си поика?? И другият ми въпрос, как да проверя дали бобините ми са изправни и работят коректно,че имам едни бобини от стария двигател,който блокира, и се чудя дали да не ги сменя.Стария двигател преди да блокира с 10 лева газ минах около 110-120 км градско каране в Петрич сам не можах да повярвам(при цена на газта товага от 0.90лв). Дайте малко акъл какво да направя.Благодаря
п.с Забравих да добавя колата се опитах да я продухам на бензин с добавка и яко юркане, но като че ли ефекта не беше особено голям

doomy
07-07-2011, 00:26
някой нещичко да сподели..... :???:

kolev
07-07-2011, 10:26
виж първо свещите. разход най-точно се мери като заредиш до горе, караш и после на същата бензиностанция заредиш пак до горе. всичко друго е в сферата на предположенията. иначе разхода зависи и от качеството на газта, която е различна.

doomy
11-09-2011, 12:19
Приятели за да не отварям нова тема ще попитам тук.
Нека всеки който знае и се е занимавал с това да сподели.
Въпроса ми е следния. Искам да преместя копчетата с врътките за парното и климата малко под пепелника(закупил съм си съответната пластмаса от авто морга, с която да експериментирам), с цел да си освободя место за да си сложа тв-то там. Има ли някакъв проблем с жила или каквото и да е там , или само развивам намирам точното место правя планка за закачане на модула на вратките и това е ????? Ще съм ви много благодарен ако споделите някое и друго мнение,предложение,съвет....
п.с забравих да кажа колата е боксер 1995година...от подписа.

doomy
11-09-2011, 21:09
никой ли няма идея как да ги изместея тея врътки :? :new_Eyecrazy:

tonov
11-09-2011, 21:39
Явно никой не го е правил. Но имай предвид, че двете големи врътки са свързани с жила, така че не е много ясно дали ще можеш да местиш управлението.

doomy
11-09-2011, 21:43
Знам, че са с жила днес раглобих и видях. Няма да е проблем да се измести просто няма место да спусна модула там където искам.. и не знам от каде да го прекарам, а ме е страх да не си строша таблото...
Имам снимка на алфа 145 с такава манипулация само,че е с по-новото табло заобленото. Интересува ме просто от къде да го прекарам другото ще го оправя някак не е проблем....

tonov
11-09-2011, 21:49
На новото табло само клапите са с жило, там е по-лесно. А и средната конзола е една част отгоре до долу. Изглежда ще трябва да експериментираш ;)

doomy
11-09-2011, 21:57
хмммм интересно само клапите ... амм то само да намеря как да промуша тапия модул до пепелника другото е лесно. Май ще трябва да се опитам да разглобя долната част на таблото .. кофти тръпка.. иначе става много красиво и стилно....ще го реализирам аз това нещо толкова съм му се навил. На моето табло има ако не се лъжа 2 или 3 жила само...едното е за това да нагласиш на къде да излиза въздушната струя, другото за топло-студено...и не си спомням за степените на вентилатора дали има жило. А за климатика и циркулацията в купето си е букса.
Има ли някой който е разглобявал долната част на таблото да ми каже къде има винтове и щипки евентуално, та да не стане беля?

tonov
11-09-2011, 23:11
Не ги помня всичките, но долната част излиза заедно с жабката. Абе бая разглобяване е. Почваш от пластмасите под кормилото, конзолката с врътките, после махаш пепелника и радиото. отдолу има болтове които свързват въпросната конзола с тази между седалките. Махаш декоративното покритие пред пасажера и там имаше някакви болтове, които я държат към купето. После цялото чудо излиза.

пп:

нещо такова се получава накрая. Тия снимки ги изрових от архива, като разглобявах навремето моя боксер.

doomy
11-09-2011, 23:46
Уффф уффф....като го видях чак нещо се стреснах..
Благодаря ти иначе за снимките. Ще гледам да го поразглобя. На мен не ми трябва да го вадя цялото, просто да освободя сантиметър-два за да слезе самия модул надолу и съм копче. Мерси за помоща...другата седмица сигурно ще започна проектчето, че за тая седмица няма да ми остане време,а и трябва да си набявя няколко планки... благодаря още веднъж.
П.п за момента нямам време да се занимавам, иначе ако разглобя така колата със сигурност ще се опитам да променя вида на таблото...може би лятото като имам време. За сега само тв-то искам да си сложа там. Поздрави !!!