PDA

View Full Version : Въпрос към хората с климатроници ???



MUROMAN
18-11-2009, 22:51
Въпрос към хората с климатроници ???

Здравейте колеги имам следното питане към всички вас с климатроници.

Защо аджеба само на положение HI * което е най-високата температура* ми топли пустия му климатроник ? Когато е на това положение в колата не се диша от топло, но намаля ли градусите започва да не топли ,а да духа хладен въздух? :-?

Защо ,от какво и кака да се оправи ми е питанката?

dimo
18-11-2009, 23:17
Здрасти колега,по принцип ако термостата не ти е съвсем в час може и да е от него иначе на автоматичен режим трябва да подържа зададената температура освен ако не е много голям студ и минусуви температури тогава само на НI поне при мен е така.

lan
18-11-2009, 23:35
Не ти ли духа топло до определено време и после леко да започва да захлажда. Може би тогава си е достигнала зададената тмпература и си я поддържа.
Така си го обяснявам аз.

голямата риба
19-11-2009, 00:16
климатроника има датчик за външна температура
датчик за температура в купето
и датчик заизлизащият от вентилацията въздух
за жалост от кой датчик какви стойности получава климатроника можеш да разбереш само с екзаминер

Bobo
19-11-2009, 01:48
климатроника има датчик за външна температура
датчик за температура в купето
и датчик заизлизащият от вентилацията въздух
за жалост от кой датчик какви стойности получава климатроника можеш да разбереш само с екзаминер

За жалост на тоя "климатроник" егзаминера" не ебава да се включи ;)

bass
19-11-2009, 09:13
При мен едно време беше обратното - само на LOW духаше студено. Причината беше ясна тогава - липсващ датчик за външната температура -> климатроникът отчита максимално съпротивление -> отчетената външна температура е -19 -> никъв напън да духа студ на автомат по очевидни причини, само зорлем на LOW.
Но тва е лесният датчик - ако ти показва някаква достоверна външна температура на панела, търси белята из другите датчици (без гаранция, че е там де).

Ако се опитаме да мислим като климатроник, може би няма да пускаме топло при температура на изходящия поток (не знаех, че има и такъв датчик), равна или по-голяма на зададената, а също И на тази от купето (последното сигурно определя колко силно да духа до стабилизиране на температурата вътре). По тази (съмнителна) логика причината за шаш може да е скапан датчик за вътрешната температура - кой знае италианецът как тълкува случая, когато в купето при водача е -19, а зад него (или откъдето там) излизат 20 градуса...?

Alexanderbb
19-11-2009, 09:28
Колега има малка вероятност ако си пуснеш самодиагностиката на климатроника да покаже нещо. Поне да се ориентираш кой датчик прави проблем

MUROMAN
19-11-2009, 09:34
Добре де , датчика за външната температура нали е на огледалото? И със сигурност си е там моя и показва , лично според мен относително точно външната температура - на чек панела се изписват градусите.

Датчика или там каквото е за вътрешната температура в купето го разглобявах преди време,че беше всичко в прах и клей и го чистих.

По принцип на кой е режим е по удачно да се държи климатроника - на Auto или Есonomic ?

Odin
19-11-2009, 09:42
Е като е на "Econ" е изключен!

bass
19-11-2009, 10:40
Е като е на "Econ" е изключен!

Изключен е само компресорът, тоест духа къвто въздух хване, без да охлажда.

Alexanderbb
19-11-2009, 10:54
Изключен е само компресорът, тоест духа къвто въздух хване, без да охлажда.

Точно, в момента съм без муфа на копресора че нещо има проблем с него. Това обаче не пречи на климатроника да работи нормално зимата

Bobo
19-11-2009, 12:47
Изключен е само компресорът, тоест духа къвто въздух хване, без да охлажда.

Компресора освен че охлажда и "изсушава" въздуха ;)

mimouzunov
19-11-2009, 14:20
Към човека с питането.... Има ми телефона или да пише на лични и ще измислим нещо!!!

Furious 155
19-11-2009, 14:53
ма то проблем няма реално, просто в ръчен режим така работи... затова се ползва на авто с бутнато ЕКОН, като не искаш да ти работи компресора. И при мен, особенно на ивзънградско като сложа на 32 и почва да става леко хладно, а на макс става жега. Затова на авто режим, както е измислен да работи и няма проблем!

Alexanderbb
19-11-2009, 16:09
ма то проблем няма реално, просто в ръчен режим така работи... затова се ползва на авто с бутнато ЕКОН, като не искаш да ти работи компресора. И при мен, особенно на ивзънградско като сложа на 32 и почва да става леко хладно, а на макс става жега. Затова на авто режим, както е измислен да работи и няма проблем!

Ми и ти имаш нужда от ремонт значи. Моята ако я сложа на 30 и трябва да се събличам вътре.

Furious 155
19-11-2009, 16:39
Ми и ти имаш нужда от ремонт значи. Моята ако я сложа на 30 и трябва да се събличам вътре.
в града е ок, но на извънградско с неработеща клапа за външен въздух - т.е постоянно отворена, влиза доста повече студено! Иначе в града - да достатъчно топли и на 29 :). Иначе за ремонт си ми е клапата, ама...:metal:

Alexanderbb
19-11-2009, 17:00
в града е ок, но на извънградско с неработеща клапа за външен въздух - т.е постоянно отворена, влиза доста повече студено! Иначе в града - да достатъчно топли и на 29 :). Иначе за ремонт си ми е клапата, ама...:metal:



24 - 25 градуса на таблото максимум, няма разлика в града или извън. Не е проблема във влизащия въздух (помисли само колко път изминава и колко врътки докато мине през вентилатора) и отворената клапа тя зимата си е съвсем отворена дори и да е работеща. Бих предлоложил че някоя от другите не затваря плътно и въздуха не минава през радиаторчето на парното или самото то е затлачено.

Furious 155
19-11-2009, 17:23
24 - 25 градуса на таблото максимум, няма разлика в града или извън. Не е проблема във влизащия въздух (помисли само колко път изминава и колко врътки докато мине през вентилатора) и отворената клапа тя зимата си е съвсем отворена дори и да е работеща. Бих предлоложил че някоя от другите не затваря плътно и въздуха не минава през радиаторчето на парното или самото то е затлачено.
в какво се състои профилактиката? какво се разглобява?

Alexanderbb
19-11-2009, 18:55
За радиаторчето лесно. Болезнено известния кран и изходящия маркуч са долу зад черния капак. Моторчетата на другите клапи са над тях и без махане на централната конзола не става. Но нека си дадат мнението и професионалистите

Furious 155
23-11-2009, 00:43
Аз имам друго питане за климатроника - при мен почти след всяко палене се ресетва климароника и започва работа ан 24 градуса! Това ме дразни доста, до преди няколко месеца не беше така, но сега след почти всяко палене, не продължава както съм го оставил преди гасенето, ами тръгва на 24 градуса и авто режим на перката! Идеи?

голямата риба
23-11-2009, 11:48
Аз имам друго питане за климатроника - при мен почти след всяко палене се ресетва климароника и започва работа ан 24 градуса! Това ме дразни доста, до преди няколко месеца не беше така, но сега след почти всяко палене, не продължава както съм го оставил преди гасенето, ами тръгва на 24 градуса и авто режим на перката! Идеи?
изгорял бушон и не идва постоянно захранване
мисля, се случваше когато изгори бушона за осветлението в купето

Furious 155
23-11-2009, 17:53
изгорял бушон и не идва постоянно захранване
мисля, се случваше когато изгори бушона за осветлението в купето
ами не съм забелязал нещо друго по ел. системата да не работи - някаква друга идея. Става така - оставям го или изключен или на 30 градуса да кажем. При подаване на контакт след това пак си е нили изключен или на 30 градуса, но след като запаля тръгва на авто на перката и 24 градуса, като след свален акумулатор...да пада много напражението откъм акумулатора и затова да се ресетва контрола на климатроника, но щях да го усетя и по другите удреди.... другото е ако има някой електролитен кондензатор на платката на климатроника и той да е здал и това да ебава нещата?

голямата риба
23-11-2009, 19:42
така както го описваш, е точно от слаб акумулатор

Wolfy
24-11-2009, 11:46
така както го описваш, е точно от слаб акумулатор

И аз за нещо такова си мисля... Виж как са ти клемите на акумулатора (поразмести кабелите и ги стегни ) - с лош контакт ми се е случвало при голяма консумация да се "губи" целият ток за секунда...

Alexanderbb
24-11-2009, 12:27
ако и радиото ти губи настройките на станциите значи найстина изчезва тока за малко

virusalfa
24-11-2009, 14:18
:online2long:Ако е сменяно кранчето на парното,има вариант да е презацепен лоста за управление.

Furious 155
24-11-2009, 16:44
И аз за нещо такова си мисля... Виж как са ти клемите на акумулатора (поразмести кабелите и ги стегни ) - с лош контакт ми се е случвало при голяма консумация да се "губи" целият ток за секунда...
клемите ще ги ослушам, да!


ако и радиото ти губи настройките на станциите значи найстина изчезва тока за малко радиото не губи! иначе определено бих се замислил за акумулатора.


:online2long:Ако е сменяно кранчето на парното,има вариант да е презацепен лоста за управление.
това предстои да се сменя :)

MUROMAN
24-11-2009, 19:50
Само да попитам .
Дали има нещо общо слабия акумулатор/доста е дърт вече/ с това ,че като си пусна ксенона ми изчезват половината радио станции?

robygas
24-11-2009, 19:55
А-ха:grandpa:можеш да си сигурен ,че не само на радиото му се разказва играта :whistle:

Vesko84
25-11-2009, 22:12
Имам едно питане във връзка с панела на климатроника, и рекох да ползвам темата на Мариян ако няма против. От известно време подсветката на панела не ми работи. Работи само за екранчетата на вентилатора и на градусите, но не и на бутоните. Свалях го, проверих буксите и позатегнах крушките отзад и йок! Малко съм скаран с тоците, да си няма специален бушон за това, или е нещо друго. Ако е изгоряла само една крушка например не би следвало нито едно от копчетата да не е осветено, нали?

Furious 155
25-11-2009, 23:12
Имам едно питане във връзка с панела на климатроника, и рекох да ползвам темата на Мариян ако няма против. От известно време подсветката на панела не ми работи. Работи само за екранчетата на вентилатора и на градусите, но не и на бутоните. Свалях го, проверих буксите и позатегнах крушките отзад и йок! Малко съм скаран с тоците, да си няма специален бушон за това, или е нещо друго. Ако е изгоряла само една крушка например не би следвало нито едно от копчетата да не е осветено, нали?
ами там има едни група от 4 диода, от вътрешна страна на платката, имаше тема преди години, та тези диоди с времето им нагарят спойките и спират да имат ел. контакт. Ако крушките са здрави, следва само да се презапоят тези диоди! Ако намеря снимката - ще я пусна да ги видиш!

Vesko84
26-11-2009, 22:45
Ще съм ти крайно благодарен ако успееш. Не че не съм научил копчетата на изуст, но предпочитам всичко да е тип-топ.

Alexanderbb
27-11-2009, 09:51
мене ми писна от тези запояваници и теглих едно кабелче директно към едната крушка. От там се захранват другите и всичко си е наред. Да уточня че си взех + от кабела по който идва ток когато са пуснати светлините

robygas
27-11-2009, 09:52
Eто ти едно решение: - точно м/у гумените бутони и червения цокъл.

Vesko84
27-11-2009, 20:57
Благодаря ви много за информацията - имам към кого да се обърна за запояването, въпросът ми е лесно ли се вижда коя пътечка е прекъсната? (Т.е. коя от всички спойки трябва да се поправя)

Vesko84
27-12-2009, 19:21
От Коледа таблото реши да засвети и го прави безотказно вече няколко дни. Но тези дни колата отчита външна температура в диапазона между 20 и 30 градуса. Проблемът от термометъра в лявото огледало ли е според вас?

toki4a
27-12-2009, 19:56
От Коледа таблото реши да засвети и го прави безотказно вече няколко дни. Но тези дни колата отчита външна температура в диапазона между 20 и 30 градуса. Проблемът от термометъра в лявото огледало ли е според вас?

ми тоооо е топло навън бре:tooth:

Tonimir
28-12-2009, 10:47
Здравейте Алфисти,
Реших да не пускам нова тема, тъй като проблема пак е свързан с Климатроника. Тааа, проблема, че ми се изпотяват стъклата когато е супер студено навън. Знам, че е НОРМАЛНО нещо, НО, проблема при мен, че дори при пуснато парно да духа топло (дори НЕ на режим ЕКОНОМИ) , не успява така да „изсуши” въздуха, предното стъкло не успява така ефикасно да го „издуха”, пък прозорците на предните врати до известна степен пак си остават „изпотени”, пък задните ептен …
Сменял съм филтъра на парното с чистак нов, но ефект не се получи, перката духа си бая силно. Клапите до колкото успявам да ги чувам, уж бачкат, чува им се звука като разцъквам панела.
Колата ми е: Alfa 155 2.0 16v Super 96 :go:
Идеи? Това нормално явление ли е? как е при вас другите? моля да споделите … :jumping:

Поздрави.

robygas
28-12-2009, 11:23
Мисля че проблема е в централната клапа- не се отваря , другото е як теч на антифриз в купето, но това щеше да го видиш. За да видиш дали се движи централна клапа трябва да свалиш жабката и в дясно на кутията с вентилатора ,плътно до колонката има лостова система закачена в една кутийка с кабели. Кутийката е моторче и посредством лостовата система върти клапата за външен и вътрешен въздух. Ако е блокирала на вътрешен се потят стъклата. Самата клапа не се вижда ,но можеш да видиш дали лостчето се движи. Успех.

Furious 155
28-12-2009, 12:55
Клапата аз я стигам с ръка, като махна вентилатора за купето само... после само нагоре и я напипваш - и при мен е отделена от оста и не се управлява от мотора за нея. Поне ако не се мести и е останала затворена, може да я отвориш с ръка.

Tonimir
28-12-2009, 13:59
Мерси за отговорите пичове. Ам ако не успея да разбера от купето, дали ако отворя при филтъра ще мога да разбера на коя позиция е ? Защото като го сменяхме, мисля, че не се виждаше перката :|

Тези дни не мога да се занимавам с нея, но най вероятно по време на почивката , (може би Петък), ще се опитам да се поровя да видя тази клапа.

А ако моторчето е със счупени зъбчета (което най-вероятно е) продава ли се нов? и препоръки от някое конкретно място да се купи? :-/

MUROMAN
28-12-2009, 16:29
И аз трябва да го направя това упражнение,че и аз се потя яко.
Ново моторче едва ли ще намериш, вариянта ти е да търсиш 2-ра употреба.

Alexanderbb
28-12-2009, 16:32
да и следва забавния момент със смяната. ама си заслужава

Fushuu
07-01-2010, 18:48
И при мен конденза е непоносим ,дори и когато парното работи най-силно.Как да настроя климатроника да изсушава въздуха в купето? И как се прави САМОДИАГНОСТОКА ? Щото нещо не духа достатъчно топло,а и загрява много трудно.клапите РАБОТЯТ (БЕЗ ТЕЗИ НА ВРАТИТЕ)Дори и на HI* ПРИ ЗАГРЯТ ДВИГАТЕЛ не е впечатляващо.