View Full Version : странно пукане
alex8805
22-11-2009, 01:28
здравеите,
колеги имам един проблем с моита алфа 145
за подобни проблеми е писано но моя е малко по различен
накратко исторята ми с колата е такава...
преди около 2 години си смених агренажа при един селски майстор,от тогава насам само проблеми.
Покрай агренажа и ролките смених и разпределителен вал 2-бр ламбда сонди 4бр-дебитомери и ходих на няколко места за центровка последното от които беше ауто италия.
Накрая се установи (в ауто италия) , че съм за нов дебитомер , центровка , ламбда сонда , свещи ...
от всички тези неща си позволих само дебитомера за 1080лв,центровка за 220лв и две диагностики за по 40лв всяка. Както и да е , прежалих се и ги дадох.
Лошото обече е,че мина не мина време и колата започна да мени оборотите или иначе казано старата песен на нов глас.Тогава взех нещата в свои ръце и започнах да се ''правя на разбирач'' разглобих моторчето за предвалителен празен ход,дроселовата клапа и всичко което можеше да се свали по лесно.
Почистих всичко и го зглобих така както си беше, и чудо колата се опраи и си вървеше чудесно до преди няколко дни.Оборотите са си наред,въздушния филтър е нов , но се чува странно пукане,когато тръгна по време на набирането или по точно : стартира колата-вкючвам първа-газ до 3000 оборота-втора от1800оборота и тогава припуква,заглъхва за малко и после се оправя-трета от 2500 оборота отново същото до към 3000 и се оправя-четвърта няма проблем както и пета.Иначе казано заглъхва и припуква при набиране около 1500 до 2800 оборота.
Имам няколко предположения
1 запушен катализатор или нещо по изпусквателните тръби
2 свещи
3 моторче за празен ход
4 зацапана дроселова клапа
5 умряла ламбда сонда
п.п
забравих да спомена,че смених севщите с Шампионки, защото са 90лв
колеги моля помагаите щотот не ми се изгаря отново с около 2000 хилки за ремонт :new_Eyecrazy:
Пукането предполагам в смукателния колектор може да бъде от липса на достатъчно гориво или от прекалено много въздух. Или от лоши свещи или лошо регулирани или изобщо нерегулирани. И от още куп неща.
Кажи си номера на двигателя за да се разбере за кой точно мотор става въпрос.
И какъв е този дебитомер за 1080 лв? Все съм чувал хора да ги обуват по сервизите ама чак пък така да те обуят направо си е... за незнам и аз какво.
Аз отскоро имам Алфа 146 със 1.6ТС мотор и при мен го има същото нещо. Не знам и аз от какво е но поне мога да те насоча малко: от катализатора не е, понеже аз нямам такъв (и преди да го махна и след това проблема си остана същия), от ламбда сондата не е също, тъй като първите няколко минути докато загрее колата данните от нея не се взимат предвид от управляващия блок, от дебитомера също не е - аз съм със чисто нов Бош 111 който е най-добрия доколкото знам за тези коли. Според мен причината си е изцяло в свещите (аз съм с Бош и Беру, които са далеч от качеството на оригиналните). Моторчето за празен ход според познанията ми не би могло да причини такъв вид пукания, но това все пак е моето скромно мнение. Дано съм ти бил полезен!:online2long:
---------- Post added at 10:46 ---------- Previous post was at 10:42 ----------
п.п. Току що видях с какви свещи си! При първа възможност си вземи или NGK (около 280лв) или Denso Iridium (около 220лв). Според мен това ще ти реши проблема, пък и ще имаш по-приятна работа на мотора и може би ще паднеш леко надолу в разхода заради по-доброто изгаряне.
alex8805
22-11-2009, 23:15
Пукането предполагам в смукателния колектор може да бъде от липса на достатъчно гориво или от прекалено много въздух. Или от лоши свещи или лошо регулирани или изобщо нерегулирани. И от още куп неща.
Кажи си номера на двигателя за да се разбере за кой точно мотор става въпрос.
И какъв е този дебитомер за 1080 лв? Все съм чувал хора да ги обуват по сервизите ама чак пък така да те обуят направо си е... за незнам и аз какво.
колега какво да ти кажа,опитах какви ли не евтини варианти за ремонт по колата и накрая се принудих да отида в ада (ауто италия).и т.н. и т.н.
направо вече ми се реве :small_cry:
колата ми е алфа145 1.4 т.с 16 в. 1998 година(ако това имаш в предвид за номер на двигател) иначе точно серийния номер не го знам писаха го в КАТ като резервна част
---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 23:00 ----------
Аз отскоро имам Алфа 146 със 1.6ТС мотор и при мен го има същото нещо. Не знам и аз от какво е но поне мога да те насоча малко: от катализатора не е, понеже аз нямам такъв (и преди да го махна и след това проблема си остана същия), от ламбда сондата не е също, тъй като първите няколко минути докато загрее колата данните от нея не се взимат предвид от управляващия блок, от дебитомера също не е - аз съм със чисто нов Бош 111 който е най-добрия доколкото знам за тези коли. Според мен причината си е изцяло в свещите (аз съм с Бош и Беру, които са далеч от качеството на оригиналните). Моторчето за празен ход според познанията ми не би могло да причини такъв вид пукания, но това все пак е моето скромно мнение. Дано съм ти бил полезен!:online2long:
---------- Post added at 10:46 ---------- Previous post was at 10:42 ----------
п.п. Току що видях с какви свещи си! При първа възможност си вземи или NGK (около 280лв) или Denso Iridium (около 220лв). Според мен това ще ти реши проблема, пък и ще имаш по-приятна работа на мотора и може би ще паднеш леко надолу в разхода заради по-доброто изгаряне.
да знам колега,че тези свещи,които съм сложил са пълни ментета но се изръсих с толкова много кинти и то за дреболии,че това ми оставаше да дам и 660 лв.за свещи(поне според индивидите от ауто италия са толкова).Бях чувал за някакви по евтини отсорта на 280-300 лв. но и това не са малко пари,засега карам с тези,ама както е тъгнало май ще си стягам парцалите за по-скъпи и по-хубави. Мерси много за отговора ти, изобщо не е малко,това което ми казваш иначе трябваше да си убия около 2 дни в канала
колега какво да ти кажа,опитах какви ли не евтини варианти за ремонт по колата и накрая се принудих да отида в ада (ауто италия).и т.н. и т.н.
направо вече ми се реве :small_cry:
колата ми е алфа145 1.4 т.с 16 в. 1998 година(ако това имаш в предвид за номер на двигател) иначе точно серийния номер не го знам писаха го в КАТ като резервна част
---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 23:00 ----------
да знам колега,че тези свещи,които съм сложил са пълни ментета но се изръсих с толкова много кинти и то за дреболии,че това ми оставаше да дам и 660 лв.за свещи(поне според индивидите от ауто италия са толкова).Бях чувал за някакви по евтини отсорта на 280-300 лв. но и това не са малко пари,засега карам с тези,ама както е тъгнало май ще си стягам парцалите за по-скъпи и по-хубави. Мерси много за отговора ти, изобщо не е малко,това което ми казваш иначе трябваше да си убия около 2 дни в канала
какви са тия свещи за 660 лева:shocking: Няма толкова скапи свещи!Комплекта свещи на ngk и denso казаха в по горния пост на какви цени са.Тия в ауто италия са големи кожудери.
Радвам се, че съм ти помогнал! Според мен в твоя случай най-добре ще е да си събереш 220 или 280лв и да си купиш истинските свещи за тази кола - това според мен ще ти реши проблема с пукането. Успех!
здравеите,
колеги имам един проблем с моита алфа 145
за подобни проблеми е писано но моя е малко по различен
накратко исторята ми с колата е такава...
преди около 2 години си смених агренажа при един селски майстор,от тогава насам само проблеми.
Покрай агренажа и ролките смених и разпределителен вал 2-бр ламбда сонди 4бр-дебитомери и ходих на няколко места за центровка последното от които беше ауто италия.
Накрая се установи (в ауто италия) , че съм за нов дебитомер , центровка , ламбда сонда , свещи ...
от всички тези неща си позволих само дебитомера за 1080лв,центровка за 220лв и две диагностики за по 40лв всяка. Както и да е , прежалих се и ги дадох.
Лошото обече е,че мина не мина време и колата започна да мени оборотите или иначе казано старата песен на нов глас.Тогава взех нещата в свои ръце и започнах да се ''правя на разбирач'' разглобих моторчето за предвалителен празен ход,дроселовата клапа и всичко което можеше да се свали по лесно.
Почистих всичко и го зглобих така както си беше, и чудо колата се опраи и си вървеше чудесно до преди няколко дни.Оборотите са си наред,въздушния филтър е нов , но се чува странно пукане,когато тръгна по време на набирането или по точно : стартира колата-вкючвам първа-газ до 3000 оборота-втора от1800оборота и тогава припуква,заглъхва за малко и после се оправя-трета от 2500 оборота отново същото до към 3000 и се оправя-четвърта няма проблем както и пета.Иначе казано заглъхва и припуква при набиране около 1500 до 2800 оборота.
Имам няколко предположения
1 запушен катализатор или нещо по изпусквателните тръби
2 свещи
3 моторче за празен ход
4 зацапана дроселова клапа
5 умряла ламбда сонда
п.п
забравих да спомена,че смених севщите с Шампионки, защото са 90лв
колеги моля помагаите щотот не ми се изгаря отново с около 2000 хилки за ремонт :new_Eyecrazy:
Колега, както ти казах и в чата - отиди в някой от клубните сервизи:
http://clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=51
http://clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=53
http://clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=54
Тези мошеници, при които си ходил до сега са за съд.
alex8805
23-11-2009, 23:01
ще отида,защото чета по другите теми и публикации,че си разбират от работата.
А,що се отнася за много разбиращите от цени и качество мяйстори в ауто италия има ли място в сайта дето мога да изразя мнение пък да се надяваме,че все някой ще си вземе поука
Яко са те одрусали в Ауто Италия .
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=29537
Е те тука може да си поплачеш от тях ( и техни хора четат)
Дебитомера ти за 1,4 Т.С. че е скъп -скъп си е около 650лв е в БОШ - за справка имаме колега който работи там и доста хора вече е снабдил .
Добре де гледам си от Перник - не можа ли да прескочиш до София и да я закараш в някой от форумните сервизи - поне са виждали Алфа и нямаше да си имаш толкова разходи и главоболия . Нищо за другия път да знаеш - повече четене и питане и само в доверени сервизи иначе излиза много скъпо .
alex8805
24-11-2009, 23:35
Яко са те одрусали в Ауто Италия .
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=29537
Е те тука може да си поплачеш от тях ( и техни хора четат)
Дебитомера ти за 1,4 Т.С. че е скъп -скъп си е около 650лв е в БОШ - за справка имаме колега който работи там и доста хора вече е снабдил .
Добре де гледам си от Перник - не можа ли да прескочиш до София и да я закараш в някой от форумните сервизи - поне са виждали Алфа и нямаше да си имаш толкова разходи и главоболия . Нищо за другия път да знаеш - повече четене и питане и само в доверени сервизи иначе излиза много скъпо .
прав си кога , но човек веднъж се прее..
благодаря ти за линка,понаписах им малко нещица там макар,че се съмнявам да се трогнат но им го казах :jumping:
Гледай каквото можеш да си правиш сам по колата, защото от "майсторите", каквито са повечето по сервизите само главоболия след това. Аз един път си дадох колатана сервиз за да ми боядисат задна врата като си мислех че нищо не могат да прецакат....но сбърках - като са качвали вратата са свързали говорителя лошо и двете жички са се допирали, вследствие на което музиката е била пусната цял ден но заради защитата в самото CD не се е чувал звук и така акумолатора ми беше аут....след това се почва разглобяване, след това още едно оставане на пътя заради не добре заредения акумолатор... и така :boo:Та мисълта ми е - или си правете сами колата (стига да знаете все пак какво правите де...) или на сигурни майстори, каквито виждам че тук във форума наистина има!:notworthy:
alex8805
25-11-2009, 22:25
така си е колега откакто си изпатих от ауто италянците и още един куп ''майстори''
се провъзгласих за майстор и от тогава знам че всичко мога и всичко знам (шегувам се разбирасе ) но подкрепям мнението ти защото ако си развалиш нещо по колата ще знаеш че си го направил безплатно
Мойта кола има същите проблеми. Като я купих пукаше та даже и не вървеше, намериха вода в 1 цилиндир при свещите и я изчистиха и ми сложиха нови свещи шампионки. Днеска ходих при Лисан да я погледне, но човека имаше адски много работа и не можа да диагностицира, но каза че според него около 80% е от свещите. Аз съм сменил лабда, дебитомер, свещи ангренаж и други работи от които не мисля че може да е проблема. Другия вариянт е да смениш бензина. Но според мен проблема може да се дължи на:
1. Калпав бензин
2. Свещи
3. Дебитомер
4. Лабда сонда
и 5. Кабели (което е най-малко вероятно според мен)
Това е дано да съм бил полезен.
Може и да греша, ако е така поправете ме.
Колега,да поспамя и аз малко в темата ти!Ако беше разгледал добре форума,щеше да откриеш и една тема -Срещи- Перник!Тя е в срещи и мероприятия!Там колегите можеше да ти спестят много главоболия!Попрочети и не се срамувай!!!:biggrin:
alex8805
25-11-2009, 23:22
ако наистина може да е от бензина само ми кажете и тия от близката бензиностанция ще ги подпаля
между другото колега имаш право, аз също съм сменил някои неща като дебитомер,ламбда сонда,свещи (е шампионки ама нови) , ремъци
,ролки и т.н.
по-нагоре ngbauns ме светна за идеята за по-добри свещи
значи вариантите за проблема за сега са два свещи или бензин или и двета
мерси колеги ако имате още предположения казваите
значи вариантите за проблема за сега са два свещи или бензин или и двета
мерси колеги ако имате още предположения казваите
Най-вероятно и двата спомагат за пукането...но поне не сме само ние с тоя проблем, така че споко :D:D:D
На мен ми пука колата и с Ви-Пауър 1000000, така че по-вероятно е да е от свещите (аз съм с Бош-ки за 60лв комплекта на 20к км), а на диагностика ми изкараха, че дебитомерът ми не е в ред. И аз не знам вече на какво да вярвам, затова сутрин си я оставам по 1-2мин да работи и така тръгвам.
На мен ми пука колата и с Ви-Пауър 1000000, така че по-вероятно е да е от свещите (аз съм с Бош-ки за 60лв комплекта на 20к км), а на диагностика ми изкараха, че дебитомерът ми не е в ред. И аз не знам вече на какво да вярвам, затова сутрин си я оставам по 1-2мин да работи и така тръгвам.
Ето значи стигнахме до корена на проблемите ни.... Извод - вадиме по 200лв и няма пукане :D
Ето значи стигнахме до корена на проблемите ни.... Извод - вадиме по 200лв и няма пукане :D
Ами ако не се оправи тогава кво правиме с тия 200лв?
Ами ако не се оправи тогава кво правиме с тия 200лв?
Почваме да вадим няколко по 200 пак не се оправя и накрая отиваме на сервиз и диагностика при тебе и ни решаваш проблема за под 200 лв ;)
Много са минали по този път вече ;)
Ами ако не се оправи тогава кво правиме с тия 200лв? Пиеме по студена водичка и се утешаваме с мисълта че поне колите ни са хубави :D
Пиеме по студена водичка и се утешаваме с мисълта че поне колите ни са хубави :D
Ебати студената вода за 200 лева :)
Ебати студената вода за 200 лева :)
Бъзикам се човек. Респект към тебе :kiss: С твоя опит, предполагам че имаш поглед над това масово пукане и ми е интересно какво мислиш ти по въпроса?
Бъзикам се човек. Респект към тебе :kiss: С твоя опит, предполагам че имаш поглед над това масово пукане и ми е интересно какво мислиш ти по въпроса?
Значи пукането означава две неща неправилна искра, бедна смес - тези неща всеки може да се сети че могат да бъдат породени от доста неща в колата така че ако трябва да ги изреждам (не че не съм го правил) ми трябва една страница и то зависи и от мдела на колата разбирасе ;)
alex8805
27-11-2009, 23:33
дано да са свещи колеги защото ако трябва да мина по същия път и да сменя отново дебитомер и други подобни (разбирасе НЕ и в ауто италия) ще има още една 145ца на части :):):)
преди да се почерпя с чаша студена вода мисля да отскоча до сервиза на Бобо,пък вместо вода да пиеме
по бира за добре свършената работа:tequilla:
hristiqn
28-11-2009, 13:12
дано да са свещи колеги защото ако трябва да мина по същия път и да сменя отново дебитомер и други подобни (разбирасе НЕ и в ауто италия) ще има още една 145ца на части :):):)
преди да се почерпя с чаша студена вода мисля да отскоча до сервиза на Бобо,пък вместо вода да пиеме
по бира за добре свършената работа:tequilla:
Виж какво ще ти трябва , дебитомер и други неща имам ще помогнем ;)
alex8805
28-11-2009, 22:17
много ти благодаря колега за предложената помощ наистина ще ми е нужна,само да мина на диагностика:calc:
Sergey_gigov
29-11-2009, 14:29
много ти благодаря колега за предложената помощ наистина ще ми е нужна,само да мина на диагностика:calc:
и най накрая един каза: смених всичко по нея -дебитомери ламбди кво ли не .:paddle: и катои смених свещи и кабели и се оправи
alex8805
29-11-2009, 22:11
е, а дано да е така, то само това остана да се смени...
...а, да и да си долея вода в казанчето за чистачките :):):)
дано си прав колега защото старшно много си харесвам колата ама вече взе да прекалява. Колкото повече я глезиш тя толкова повече ти се качва на главата.
Скоро отивам на диагностика при Бобо,ще се разбере от какво е:Yeeeehaaa:
Sergey_gigov
30-11-2009, 10:44
е, а дано да е така, то само това остана да се смени...
...а, да и да си долея вода в казанчето за чистачките :):):)
дано си прав колега защото старшно много си харесвам колата ама вече взе да прекалява. Колкото повече я глезиш тя толкова повече ти се качва на главата.
Скоро отивам на диагностика при Бобо,ще се разбере от какво е:Yeeeehaaa:
е това е трябвало да направиш още от самото начало - а за колите никак не са лоши и са красиви даже -само че са старички вече и е нормално да се пообадят някои части -нормално е и да се сменят ,за да стане отново автомобил
hristiqn
30-11-2009, 20:14
е, а дано да е така, то само това остана да се смени...
...а, да и да си долея вода в казанчето за чистачките :):):)
дано си прав колега защото старшно много си харесвам колата ама вече взе да прекалява. Колкото повече я глезиш тя толкова повече ти се качва на главата.
Скоро отивам на диагностика при Бобо,ще се разбере от какво е:Yeeeehaaa:
Ако не си проверил , виж и лулите на бобините ;)
alex8805
30-11-2009, 23:27
като казваш лолите,колега,се сещам,че миналата седмица правейки поредния опит да си ремонтрам колата сам или поне да разбера от каде идва това пукане взех,че си набодох ръката с отверка. Както и да е,понесох го като мъж и не се разревах (поне пред гаджето):):):) ноооооооо това няма значение,става въпрос за лолите.Разглобих тези на голямите свещи,ама ги разглобих на основни части.Направи ми впечатление,че на първата свещ (от ляво на дясно) лулата се ''клати'' за разлика от другите.Разглобих я и видях,че пъпката която пипа свеща (моля не ми се смеите,не съм професионалист) е зацапана или по-точно имаше нагар,който старателно изчистих,след това се опитах да поизкривя телчето или скобката,която се защипва към свеща, и точно тогава ''ФРАС'' и отверката,с която напъвах това телче се озова в ръката ми,но както казах няма значение.
След този инцидент неуспях да сглобя всички тия джаджи за това оставих всичко в ръцете на гаджето,а аз се скътах да си поплача.:):):)
А сега на въпроса, нагар имаше смао на една от лолите (първата на голямите свещи) може ли това да е причината за пукането и защо имаше нагар само на една от лолите (не че искам да има и на другите) ?
Здравейте и от мен,аз също обичам да се ровя да знам всичко и ако мога да го оправя,но разбрах едно че много често е по евтино да отидеш при някои доверен сервиз да погледнат и решат проблема дори и малко по-високо винансово да е,че понякога от гадаене и ровене стават сериозни инвестициии....
---------- Post added at 00:03 ---------- Previous post was at 00:00 ----------
За мене си поне без да ангажирвам никой,чета ровя се проверявам гледам и отивам с точна диагностика да я правят,мисля по правилното решение ,щото това че знаеш какво е не значи че ще стане!!!
като казваш лолите,колега,се сещам,че миналата седмица правейки поредния опит да си ремонтрам колата сам или поне да разбера от каде идва това пукане взех,че си набодох ръката с отверка. Както и да е,понесох го като мъж и не се разревах (поне пред гаджето):):):) ноооооооо това няма значение,става въпрос за лолите.Разглобих тези на голямите свещи,ама ги разглобих на основни части.Направи ми впечатление,че на първата свещ (от ляво на дясно) лулата се ''клати'' за разлика от другите.Разглобих я и видях,че пъпката която пипа свеща (моля не ми се смеите,не съм професионалист) е зацапана или по-точно имаше нагар,който старателно изчистих,след това се опитах да поизкривя телчето или скобката,която се защипва към свеща, и точно тогава ''ФРАС'' и отверката,с която напъвах това телче се озова в ръката ми,но както казах няма значение.
След този инцидент неуспях да сглобя всички тия джаджи за това оставих всичко в ръцете на гаджето,а аз се скътах да си поплача.:):):)
А сега на въпроса, нагар имаше смао на една от лолите (първата на голямите свещи) може ли това да е причината за пукането и защо имаше нагар само на една от лолите (не че искам да има и на другите) ?
Нагар се получва от хлабава връзка и от замърсяване.Замърсяването може да се получи от много неща,недобре уплътняваща лула и най-вече от изпускаща компресията свещ.
alex8805
04-12-2009, 22:29
за хлабавата връзка се убедих,че наистина е хлабава,а как мога да разбера дали свеща изпуска компресия?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.