View Full Version : Проблем с охладителната система!Помощ!!
Моята 155 1.8 1993г. върви както трябва,но имам проблен с охладителната система.След като загрее(90-95) изхвърля антифриза(водата) през капачката и то в литри,вече избива и някаде около радиатора(след като смених оригиналната капачка).Смених гарнитура на главата(беше спукана),но проблема не се реши с това,а и все още не се е изчистило маслито в системата напълно(от избилата гарнитура)Никой не знае каде е проблема!Мисля че не циркулира добре сиситемата или взима въздух от някъде?!Или термостата е скапан вече (перката ми вклучва на 95 според таблото и се чува едно пукане (като кипене) докато изтича водата в литражни коли4ества през капачката на казанчето ,да не прегрява >?
Моля някой който разбира или е патил от подобен проблем да помага ! Полудях вече!
митака-пловдив
22-11-2009, 19:42
Ти,майтапиш ли се?!
tokata_pz_flex
22-11-2009, 20:08
Ти като гледаш дали се майтапи ? Колега , да не е цепнала главата :|
митака-пловдив
22-11-2009, 20:12
Аз като гледам отдавна си за сервиз :) В този дух скоро ще се присъединиш към раздела обяви/продававам/на части :)
Petronii
22-11-2009, 22:27
Газова имаш ли?
Газова имаш ли? На ГАЗ сам.
НЕ се майтапя,сериозно е такъв проблема.
Главата е с водна проба и е шлайфана!Двигателя е в добро състояние според маистора ми Митко Брадата(специализирал ремонтиране на Алфа)в Пловдив.Той смяташе да реши проблема с смяна са гарнитура на главата (тя си беше за смяна),но пак продължава с тези течове.
Водната помпа проверена ли е? :calc:
Водната помпа проверена ли е? :calc:
Не е,но водата излиза дори и при спрян двигател,даже повече!
Затвори си кранчето на бутилката,запали я на газ да работи докато загасне и пак пробвай. Да работи само на бензин и да е сигурно ,че няма налягане в газовата система.
Petronii
23-11-2009, 17:27
Точно така!!!
Затвори си кранчето на бутилката,запали я на газ да работи докато загасне и пак пробвай. Да работи само на бензин и да е сигурно ,че няма налягане в газовата система.
ще пробвам.
Alexanderbb
24-11-2009, 12:24
И тази работа с перката на 95 градуса не е читава
virusalfa
24-11-2009, 14:23
Какви са тия температури,бре?Имал съм 155 2,0.Не познавам такава температура 95 градуса.Не е качвала повече от 85-90,като стрелката не е и долепвала 90-те градуса.
И на тия с водните и всякакви проби на главите не им вярвайте,имах проблем с една от главите като взех тоя трактор.Просто взех друга глава на старо,това е решението.Знам го от опит.
Причините може да са няколко:
1. водната помпа - ако не работи добре, циркулацията е влошена, следствие на което няма добро охлаждане на мотора и водата кипва. Затова, когато спреш мотора, водата кипва повече.
2. затлачвания и отлагания в радиатора или запушени водни пътища - малко трудоемко е да промиеш цялата система, но често се случва, ако собственика преди теб се е опитвал да решава проблеми с течовете, използвайки разни добавки и пр. бози.
3. некоректно отчитащ датчик (този, който управлява включването на перката) - може да го провериш, като измериш съпротивлението му при различни температури.
И една допълнителна насока - ако колата прегрява и при движение в "извънградско", насочи усилията си към т.1 и т.2.
Причините може да са няколко:
1. водната помпа - ако не работи добре, циркулацията е влошена, следствие на което няма добро охлаждане на мотора и водата кипва. Затова, когато спреш мотора, водата кипва повече.
2. затлачвания и отлагания в радиатора или запушени водни пътища - малко трудоемко е да промиеш цялата система, но често се случва, ако собственика преди теб се е опитвал да решава проблеми с течовете, използвайки разни добавки и пр. бози.
3. некоректно отчитащ датчик (този, който управлява включването на перката) - може да го провериш, като измериш съпротивлението му при различни температури.
И една допълнителна насока - ако колата прегрява и при движение в "извънградско", насочи усилията си към т.1 и т.2.
За сега всичко води кам спукан и задрастен(с боза от масло от гарнитурата) радиатор.Утре го разглобявам и ще се види.Според майстора ми от там взима въздух и не може да се обезвъздуши системата,следователно и недобра цирколация.
Тази система се самообезвъздушава. Ако това не се случва , провери тънкия маркуч който връща течноста в казанчето. Обикновено се запушва щуцера на самото казанче, или тънките щуцери които влизат под дросела. Не вярвам това да е проблема за толкова обилно кипене. Друго което се сещам е да смениш капачката на казанчето. Не разбрах как разбираш че връща водата толкова обилно като казанчето е затворено при топъл мотор. Другото което написаха колегите: оригиналния датчик на перката включва 1-ва скорост на 92гр. и 2-ра на 97гр. като сложиш някаква допустима грешка в уреда не мисля ,че това ти е проблем.
Petronii
24-11-2009, 22:19
Лечи си, че не си обикновен газаджия. Прав си за това, че ако е повредена 1-та степен се получава точно това - при 95 градуса показание има обилно изхвърляне на вода дори и след изключване на мотора. Само не можах да разбера проверил ли е колегата да ли не е от изпаритела.
Furious 155
24-11-2009, 23:58
при мой колега с 2.0 8 клапана, пак така извираше през капачката, особенно след изключване на мотора. Оказа се че радиатора нямаше необходимият дебит от гадостите в системата, останали от каране с какво ли не, но не и антифриз. Почистването оправи нещата, за щастие без други повреди по мотора!
Смених радиатора (спукан) и почти всички (достъпни) маркучи (от ЛАДА,VW,НИВА) всичко вече е наред! Вече обезвъздушава добре и не тече.Новия радиатор (втора употреба 80лв) идва малко голям (от някакв ФИАТ е :smile: ама пасна добре ) за по-голям двигател е и не вдига повече от 90 градуса,а и парното ми се вижда слабо. Иначе вече се радвам :in_love:. Перката вкючва на 86-8 градуса на парва степен ,2ра не съм стигал. Радвам се че се справих почти сам със всичко това!
Някаквия радиатор е от ТИПО - дизел. Няма проблем.
Лошото е ,че ще се наложи да смениш и вътрешното радиаторче и парното ще дойде.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.