PDA

View Full Version : Регулация и обтягане на ръчна спирачка на 155



Dinqta
28-03-2006, 00:30
Здрасти всички,
От много дълго време не съм писал, ама ето че пак ми трябва малко съвет...Искам да знам как мога да стегна ръчната спирачка на 155та 95 год 2.0л?Има ли някакъв болт, и къде се намира, ще се наложи ли да махам цялата пластмаса която е около дръшката на ръчната спирачка?
Мерси предварително

Kostadin
28-03-2006, 08:07
не няма да ти се налага, само откопчаваш кожената обшивка на лоста и ще видиш болта той е точно под лоста :wink:

WhitePower
28-03-2006, 10:52
:thumbup:

arieca155
29-03-2006, 22:41
аз пак да ви питам:на мен пове4е ми даржи дясното колело на ра4на как да го оправя?
веднаж си играх да вартя буталото нищо не стана.

Dexer
30-03-2006, 11:27
ами отдолу, под колата, жилото което е хванато на ръчката дърпа по едно жило за всеки апарат. Там има гайки за реглаж, натягаш това жило, което е на неловящата спирачка!

Kostadin
30-03-2006, 11:33
така и така се е почнало тука да се обсъждат спирачките на задния мост, аз забелязах че напоследък задните ми спирачки почти не държат, как да ги натегна :?:

kris11
30-03-2006, 18:06
Регулатора за налягане е или зиместен или не е в ред. Може и накладките ти да са много износени.И при мен е так , но накладките ми са 2 мм само и ще ги сменям.
Явно и дисковете са вече поистънели и при поизносени накладки се получва много голям ход на работните цилиндърчета.

Hristian37
30-03-2006, 22:37
така и така се е почнало тука да се обсъждат спирачките на задния мост, аз забелязах че напоследък задните ми спирачки почти не държат, как да ги натегна :?:

блокирали са ти водачите, или буталцата, на регулатора му няма нищо, също така и на дисковете и накладките, свали ги почисти ги и ги раздвижи и ще се оправят

hsr
04-02-2009, 16:58
И аз искам да си натегна ръчната, но не се получава от гайката под ръчката.
След доста натягане започва да блокира лявото колело, а като върна лоста в долно положение се чувства, че задържа. Някакви идеи ???

Бобби
05-02-2009, 09:29
И аз искам да си натегна ръчната, но не се получава от гайката под ръчката.
След доста натягане започва да блокира лявото колело, а като върна лоста в долно положение се чувства, че задържа. Някакви идеи ???
..ето на колегата идеята ...която сподели по нагоре в темата!:book:

п.с.
ами отдолу, под колата, жилото което е хванато на ръчката дърпа по едно жило за всеки апарат. Там има гайки за реглаж, натягаш това жило, което е на неловящата спирачка!

hsr
05-02-2009, 09:54
..ето на колегата идеята ...която сподели по нагоре в темата!:book:

п.с.
ами отдолу, под колата, жилото което е хванато на ръчката дърпа по едно жило за всеки апарат. Там има гайки за реглаж, натягаш това жило, което е на неловящата спирачка!

Това го прочетох и вчера я качвах на канал, но такива гайки не видях :lupe:
На мен проблема не ми е толкова, че едното колело задържа преди другото.
По-скоро е там, че е нужно много натягане, за да започне да "хваща" по-сериозно, а като я натегна пък започва да задържа дори и когато лоста е пуснат до долу ( и се вдига и сваля с усилие). Мисля си, че някъде има нужда от раздвижване или нещо подобно :roll:

ALFA CORSE
05-02-2009, 12:45
Това го прочетох и вчера я качвах на канал, но такива гайки не видях :lupe:
На мен проблема не ми е толкова, че едното колело задържа преди другото.
По-скоро е там, че е нужно много натягане, за да започне да "хваща" по-сериозно, а като я натегна пък започва да задържа дори и когато лоста е пуснат до долу ( и се вдига и сваля с усилие). Мисля си, че някъде има нужда от раздвижване или нещо подобно :roll:
А преди натягането, помпиш ли с крачната? Щото ако не го правиш е нормално да натягаш и да не държи и едновременно с това да задържа.

hsr
05-02-2009, 15:52
А преди натягането, помпиш ли с крачната? Щото ако не го правиш е нормално да натягаш и да не държи и едновременно с това да задържа.
Незнаех, че трябва ! Ще пробвам, мерси за съвета ;)

hsr
06-02-2009, 12:38
А преди натягането, помпиш ли с крачната? Щото ако не го правиш е нормално да натягаш и да не държи и едновременно с това да задържа.


Пробвах и пак си е така :? Ако не ти е проблем да обясниш малко по-подробно, да не би да бъркам нещо.

lulin racing
07-02-2009, 10:30
и при мене е същата работа! Натягам от гайката под ръчната и колелата блокират :stretcher: Ще взема да хвана някой доброволец да помпа спирачката аз да затягам :roll2:

ALFA CORSE
07-02-2009, 10:49
http://img223.imageshack.us/img223/4153/handbrakesv4.jpg


Общо взето освен преди закачането на жилата, преди всяко натягане било то и четвърт оборот натискаш спирачката поне 10 пъти със сила и след това натягаш, ако трябва да се натяга още пак по същата процедура.

При мен имаше осезаем ефект.

hsr
07-02-2009, 12:41
Ясно обаче на запален или загасен двигател и педала задържа ли се натиснат по време на натягането или няма значение?

ALFA CORSE
07-02-2009, 12:48
Ясно обаче на запален или загасен двигател и педала задържа ли се натиснат по време на натягането или няма значение?
Аз го правих на запален двг, дали като се задържа ще има разлика нямам идея, може да експериментираш :)

The_Game
09-02-2009, 01:38
Аз го правих на запален двг, дали като се задържа ще има разлика нямам идея, може да експериментираш :)
И като натягаш ръчната е вдигната обаче държиш ли натисната спирачката.

TRENDi
09-02-2009, 12:43
И като натягаш ръчната е вдигната обаче държиш ли натисната спирачката.

Аз я държах като натягах моята ръчна. След всяко помпане и задържане на педала, при дърпане на ръчната(и отпускане след това), ми се отваряще по малко ход на гайката за натягане(тази под лоста). Мисля, че 4-5 повторения на процедурата са достатъчни. Гайката я завивах на ръка до където можеше.

hsr
09-02-2009, 17:30
При мен тоя номер не минава. Пробвах няколко пъти, но резултата винаги еедин и същ.
Блокира ми само лявото колело и задържа задържа дори при пусната спирачка.
Може би проблема ми е, че цялото усилие пада върху лявото колело и е нужно много нятягане, за да успее да блокира, а след толкова натягане пък започва да задържа.
Ще я кача пак на канал и ще видя дали не мога да регулирам малко жилата да дърпат равномерно и после пак ще пробвам да натегна от гайката.

The_Game
09-02-2009, 21:22
Гайката я завивах на ръка до където можеше.


:new_Eyecrazy::new_Eyecrazy::new_Eyecrazy::new_Eye crazy:Как така на ръка ?Аз с гайчен ключ натягам.

TRENDi
10-02-2009, 01:27
:new_Eyecrazy::new_Eyecrazy::new_Eyecrazy::new_Eye crazy:Как така на ръка ?Аз с гайчен ключ натягам.

След всяко отпускане на лоста имах по малко ход да дозатягам на ръка - ключ не съм ползвал.


...Блокира ми само лявото колело и задържа задържа дори при пусната спирачка...

Със старите ми задни апарати беше нещо подобно - колкото и да я натягам - едва задържаше, само че дясното. Това го оправих, като смених ахаратите. Иначе, за задържането, при спусната ръчна, си виж механизмите отзад (лостовете за ръчната, които са на апаратите). По точно пружините отслабват и клеясват, а там, където влизат в апарата има едно мини семерингче и понеже е "много добре" измислено, всичката гняс и кал се събира там и го къса и резултатите са на лице. Подмяната на всичките лайнотии, дето са наблъскани там (има ги - всичко от-до гуменяци и семеринга в по-скъпите ремонтни комплекти - 19 лв), не си стува чанча и парите. Читави апарати на старо се намират по 20-30 лв на парче.

П.С. Аве чак сега се зачетох в упътването, че т`ва се правело на откачени жила, хахах :blush:. `Ми аз бях със закачени. То, иначе няма логика да ми отпуска по малко гювеч на гайката.

Rider_alfa155
02-03-2009, 11:20
При мен тоя номер не минава. Пробвах няколко пъти, но резултата винаги е един и същ.
Блокира ми само лявото колело и задържа задържа дори при пусната спирачка.
Може би проблема ми е, че цялото усилие пада върху лявото колело и е нужно много нятягане, за да успее да блокира, а след толкова натягане пък започва да задържа.
Ще я кача пак на канал и ще видя дали не мога да регулирам малко жилата да дърпат равномерно и после пак ще пробвам да натегна от гайката.
колега аз миналата седмица се занимавах с този проблем, и установих следното:
понеже ръчна нямах изобщо свалих левия апарат и си раздвижих хубаво буталото, за дясното не го правих щото мислех че при него всичко е ок, понеже едната ми накладка от ляво беше леко изметната и помислих че само там е проблема, да ОБАЧЕ.... като си събрах колата какво се оказа... имах прекрасно държащо ляво колело и едвааааааааааааааааааааам ловящо дясно... та повторих процедурата с раздвижването на буталото и на другото колело и сега съм чук. а преди това нятагам ли натягам и първо се хваща мускулна треска от опъване на лоста и второ си ползвам ръчната само на равен терен щото иначе и на най малкия наклон си тръгва на където си ще, погледни дали не ти е мръднала и на теб някоя накладка
обикновенно пружинките на накладките изскачат
при мен това беше проблема с лявото колело
успех

ванката
13-03-2009, 11:53
колеги истината е че ако искате да ви държат ръчните трябва да имате сностен слой накладки отзад и най важното е че преди натягане на гаиката под лоста трябва да я развиете докраи за да се върне тресчотката на апарата в начално положение за да сте сигурни го правете на канал и се уверете че апаратите са в крайнозадно положение след което дърпате лоста на ръчната до край и натягате здраво като едновремено държите натисната крачната спирачка при запален двигател.Гарантирам отличен резултат.

don_pepone
25-12-2011, 22:40
П.С. Аве чак сега се зачетох в упътването, че т`ва се правело на откачени жила, хахах :blush:. `Ми аз бях със закачени. То, иначе няма логика да ми отпуска по малко гювеч на гайката.[/QUOTE]

сажалявам че съживявам темата,ама имам малко въпросче .
Налага ми се да смяня жилата на ръчната,но не разбрах квае фатката с натягането и с това че трябвало да са откачени жилата

Furious 155
25-12-2011, 23:09
Ако ще сменяш жила, най-лесно е да отхлабиш от лоста на ръчната обтяжката и да разкараш жилата отдолу. После в обратен ред - закачаш жилата под колата, подвеждаш ги по местата им и обтягаш откъм лоста в купето, колкото искаш да е "нервна". ;)

tqnbtb
26-12-2011, 14:52
аз неможах да разбера с кво го натягате тва "НЕЩО" ключ немога да събера под ръчната .. и да въртя с къв инструмент се навива това желязо под ръчната което опъва жилото мястото за работа е мега ограничено .. ?????

Furious 155
26-12-2011, 20:44
аз неможах да разбера с кво го натягате тва "НЕЩО" ключ немога да събера под ръчната .. и да въртя с къв инструмент се навива това желязо под ръчната което опъва жилото мястото за работа е мега ограничено .. ?????С тресчотка и удължение. ;)

nicola 59
27-12-2011, 00:05
Колега на 155 ръчната не се регулира никога ако всичко е на ред сменяваш накладките навиваш буталцата на апаратите палиш натискаш 5 или 6 пъти спирачките дърпаш ръчната 4или5 пъти и си готов. Ръчната не ти работи още защото са нови накладките ,минаваш 100 километра и пак я дърпаш 4 или 5 пъти и си готов. Тези 100 километра обаче трее се минат не по магистрала и там кадето се използват често спирачките за да улегнат накладките наи добре на градско.

don_pepone
27-12-2011, 08:58
Колега на 155 ръчната не се регулира никога ако всичко е на ред сменяваш накладките навиваш буталцата на апаратите палиш натискаш 5 или 6 пъти спирачките дърпаш ръчната 4или5 пъти и си готов. Ръчната не ти работи още защото са нови накладките ,минаваш 100 километра и пак я дърпаш 4 или 5 пъти и си готов. Тези 100 километра обаче трее се минат не по магистрала и там кадето се използват често спирачките за да улегнат накладките наи добре на градско.

Под буталца, трябва да разбирам буталцето което натиска накладките или има и др буталца, че със задните не съм си имал работа и не ми е мноо ясно.
П.С. баси тъпите въпроси дето ги задавам :) , просто искам да съм съгурен кво правя че в тоя студ нее оферта да се мотам :)

kolev
27-12-2011, 09:54
Колега на 155 ръчната не се регулира никога ако всичко е на ред сменяваш накладките навиваш буталцата на апаратите палиш натискаш 5 или 6 пъти спирачките дърпаш ръчната 4или5 пъти и си готов. Ръчната не ти работи още защото са нови накладките ,минаваш 100 километра и пак я дърпаш 4 или 5 пъти и си готов. Тези 100 километра обаче трее се минат не по магистрала и там кадето се използват често спирачките за да улегнат накладките наи добре на градско.

това не е вярно.при всяка смяна на задните накладки жилото на ръчната се отпуска и се регулира наново както е описано в мануала ;)

nicola 59
27-12-2011, 14:56
Под буталца, трябва да разбирам буталцето което натиска накладките или има и др буталца, че със задните не съм си имал работа и не ми е мноо ясно.
П.С. баси тъпите въпроси дето ги задавам :) , просто искам да съм съгурен кво правя че в тоя студ нее оферта да се мотам :)


това не е вярно.при всяка смяна на задните накладки жилото на ръчната се отпуска и се регулира наново както е описано в мануала ;)

Да колега точно тези буталца на 155 ръчната автоматично убира износването на накладките отзад и като сменяваш старите буталцето е изкочило на вън и не можеш да го прибереш с натиск ,а трябва да го въртиш то е с вътрешна едра резба и се навива за да се пребере. За целта има един ключ за фиат като ключ за ъглошлаиф ,ма става и без него с една гарга го гепиш отгоре кадето е с по малък диаметър и не е работна част,за да несе нарани.

Ако е необходимо регулиране на ръчната то се налага само ако са сменявани жила или апарати. Ако колата не е пипана то ръчната е регулирана от завода и нема нужда да се пипа защото натягането на жилата има отношение само за дължината на хода на лоста вътре и нищо друго.

don_pepone
27-12-2011, 15:10
Моите дискове с накладките отзад са ниви ( на 10-тина хил км) но откакто имам колата ми е зле ръчната (като я купих бяха сменяни преди около1000км )и с времето става все по-зле,. На всичкото отгоре ми държи повече дясното колело,но и ми задържв жилото на същото колело. Та като гледам из форумакакво пише стигам до извода че трябва да си сменя жилата и да я натегна евентуало,макар че от написаното стигнах до извода че ако жилата са "истински" трябва просто да ги закача и да обера луфта на болта под ръчната и всичко да е ОК
Друг проблем се оказа че лявото колело хваща малко по-слабо от дясното ( отзад) - говоря при натисната спирачка. Незнам дали въпросният "кантар" или разпределител или там квото е има отношение по въпроса,защото съм ги обезвъздушил и спирачното масло е сменено скоро. Аз се чудя дали да не го махна тоя "кантар отзад че маи нема файда от него предвид че колата вече е с червени пружини Ейбах отзад и 3 см подложки и не кляка много много, съответно не пропуска много масло към задните апарати... поне така си мисля :)

nicola 59
27-12-2011, 15:30
Моите дискове с накладките отзад са ниви ( на 10-тина хил км) но откакто имам колата ми е зле ръчната (като я купих бяха сменяни преди около1000км )и с времето става все по-зле,. На всичкото отгоре ми държи повече дясното колело,но и ми задържв жилото на същото колело. Та като гледам из форумакакво пише стигам до извода че трябва да си сменя жилата и да я натегна евентуало,макар че от написаното стигнах до извода че ако жилата са "истински" трябва просто да ги закача и да обера луфта на болта под ръчната и всичко да е ОК
Друг проблем се оказа че лявото колело хваща малко по-слабо от дясното ( отзад) - говоря при натисната спирачка. Незнам дали въпросният "кантар" или разпределител или там квото е има отношение по въпроса,защото съм ги обезвъздушил и спирачното масло е сменено скоро. Аз се чудя дали да не го махна тоя "кантар отзад че маи нема файда от него предвид че колата вече е с червени пружини Ейбах отзад и 3 см подложки и не кляка много много, съответно не пропуска много масло към задните апарати... поне така си мисля :)

Aпаратите на задните спирачки са ти калпави то 155 и 164 е чудо ако им държи яко ръчната.

don_pepone
27-12-2011, 15:35
И ко прайм :)
Нема ги сменя -абсурд и за това пари баси. аз да зема си я сложа в леглото тая кола :)
Аз жилата ще ги сменя,ама закакво ми държи лявото колело по-слабо,тя ръчната съм я е...

nicola 59
27-12-2011, 15:42
И ко прайм :)
Нема ги сменя -абсурд и за това пари баси. аз да зема си я сложа в леглото тая кола :)
Аз жилата ще ги сменя,ама закакво ми държи лявото колело по-слабо,тя ръчната съм я е...


Питай колегата Фуриос 155 момчето и снимки беше пуснал как се сменяват апаратите с алуминиеви и как 155 се сдобива най на края с ръчна ,която не е имала през целия си живот.

kolev
27-12-2011, 17:25
Да колега точно тези буталца на 155 ръчната автоматично убира износването на накладките отзад и като сменяваш старите буталцето е изкочило на вън и не можеш да го прибереш с натиск ,а трябва да го въртиш то е с вътрешна едра резба и се навива за да се пребере. За целта има един ключ за фиат като ключ за ъглошлаиф ,ма става и без него с една гарга го гепиш отгоре кадето е с по малък диаметър и не е работна част,за да несе нарани.

Ако е необходимо регулиране на ръчната то се налага само ако са сменявани жила или апарати. Ако колата не е пипана то ръчната е регулирана от завода и нема нужда да се пипа защото натягането на жилата има отношение само за дължината на хода на лоста вътре и нищо друго.
независимо дали е с дискове или барабани, на всяка кола при смяна на задните накладки се освобождават жилата на ръчната и след монтажа се натягат на определен зъб на лоста както са го написали инженерите в мануала. има ли какво да говорим.

Моите дискове с накладките отзад са ниви ( на 10-тина хил км) но откакто имам колата ми е зле ръчната (като я купих бяха сменяни преди около1000км )и с времето става все по-зле,. На всичкото отгоре ми държи повече дясното колело,но и ми задържв жилото на същото колело. Та като гледам из форумакакво пише стигам до извода че трябва да си сменя жилата и да я натегна евентуало,макар че от написаното стигнах до извода че ако жилата са "истински" трябва просто да ги закача и да обера луфта на болта под ръчната и всичко да е ОК
Друг проблем се оказа че лявото колело хваща малко по-слабо от дясното ( отзад) - говоря при натисната спирачка. Незнам дали въпросният "кантар" или разпределител или там квото е има отношение по въпроса,защото съм ги обезвъздушил и спирачното масло е сменено скоро. Аз се чудя дали да не го махна тоя "кантар отзад че маи нема файда от него предвид че колата вече е с червени пружини Ейбах отзад и 3 см подложки и не кляка много много, съответно не пропуска много масло към задните апарати... поне така си мисля :)
в грешка си за кантара.ръчната има една планка където се събират 3-те жила.понякога тя се криви и едното колело държи повече от другото.

don_pepone
04-04-2012, 23:26
Абре хора тва нещо -ръчната на 155-цата е ебаси тъпата раота :)
Задните дискове са сменени преди година
накладките са нови
смених и жилата,три пъти правя процедурата ас натягането и накрая взе да задържа,но не и да кове... баси ръчната нямам думи. Като я опъна догоре колата не тръгва- държи си,но ако искам в движение да я опъна няма ефект- не заковават колелата.

nicola 59
05-04-2012, 10:15
Абре хора тва нещо -ръчната на 155-цата е ебаси тъпата раота :)
Задните дискове са сменени преди година
накладките са нови
смених и жилата,три пъти правя процедурата ас натягането и накрая взе да задържа,но не и да кове... баси ръчната нямам думи. Като я опъна догоре колата не тръгва- държи си,но ако искам в движение да я опъна няма ефект- не заковават колелата.

Колега пак ще ти кажа същото ,задните апарати са за кофата ,а има и нещо друго за което колегите сигурно няма да ме подкрепят но аз ще рискувам да го кажа понеже е факт.Първо 155 принципно няма добра ръчна ,обаче незнам защо и каде е разликата ,но това се наблюдава 80 процента при старото купе и 20 процента при новото.Та ако взимаш апарати 2 ра ръка търси от новото купе ,понеже шанса и те да са за боклука е по малък.

don_pepone
05-04-2012, 17:39
а аз разбрах че от 145-6 след 98-9година били алуминиеви поне на 2.0 и там още няколко модификации и пасвали идеално на 155 а и ръчната била ОК

kolev
05-04-2012, 17:56
а аз разбрах че от 145-6 след 98-9година били алуминиеви поне на 2.0 и там още няколко модификации и пасвали идеално на 155 а и ръчната била ОК

на тс-ите са халюмин, другите -джилязо :D

TS
07-04-2012, 10:50
В апаратите е проблема.... или рециклираш старите или сърсиш от тия новите (алуминиевите).

Просто на алуминиеви апарати, накладките са по-скъпички от на сегашнитети апарати.

145-146 1,8- 2,0 - след 98 търсиш.

Тия по-малките мотори ня бахали с барабани ? ;)

kolev
07-04-2012, 12:30
В апаратите е проблема.... или рециклираш старите или сърсиш от тия новите (алуминиевите).

Просто на алуминиеви апарати, накладките са по-скъпички от на сегашнитети апарати.

145-146 1,8- 2,0 - след 98 търсиш.

Тия по-малките мотори ня бахали с барабани ? ;)
не, барабани получаваш ако не си платил за дискови. не съм чувал обаче да има разлика в ръчната на 145/146 в зависимост от задните апарати, а цената на накладките е еднаква.

TS
07-04-2012, 13:00
Така,темата е за Алфа Ромео 155 като за начало. Явно това е проблем при повечето 155-ци с ръчната спирачка и не го казвам Аз,фактите сами говорят за себе си ;)
Едното решение е да се рециклират (оригиналните апарати на 155),другата алтернатива е да се търсят Алуминиеви апарати от по-новите модели на Алфа Ромео.
Едно е да чуеш нещо,съвсем друго неща да е се сблъскаш с проблем от дадено естество!? Или .....

Сега ще ти дам и жокер за цената ;)
Комплект накладки задни (Бош) за алуминивите апарати ( 145- 146) цената им е : 69лв клиентска цена.


Комплект накладки задни (Бош) за 155 (със чугунените апарати) е 53лв клиентска цена.
Въпросните накладки стават и са съответни Модели и Марки:
Марките и Моделите за който стават:

~Алфа Ромео - 145,146,155,33,GTV, Спайдер.

~ Фиат - Браво 95,Мареа,Пунто 93,Темпра,Типо и Уно.

~ Ланчия - Делта,Дедра.

Обясними защо се изкаваш така,че да объркваш хората ?

don_pepone
07-04-2012, 17:50
Да ви кажа честно,аз си мисля че и да се рециклират апаратите на 155-цата щее все тая
То незнам ко им има че се ебава ръчната ама си е факт че не съм виждал 155 с добра ръчна,такаче по-добре едни алуминиеви и да ни е мир главата.... За да не стане едно сваляне- рециклиране и после пак смяна с алуминиеви

TRENDi
07-04-2012, 18:40
С оригиналните, когато взех навремето 155-цата - ръчна никаква. Смених ги с такива от 1.8 8V, като преди това бяха пробвани на колата, от която ми ги свалиха. До ден днешен съм с тях и съм си с чудна ръчна\вече на Типото\. Явно съм изключение, донякъде, че все пак и аз имах неработеща ръчна.

don_pepone
07-04-2012, 23:02
Направо си изключение :) и явно си е болка по рождение на 155 тая ръчна

Furious 155
07-04-2012, 23:22
Направо си изключение :) и явно си е болка по рождение на 155 тая ръчна
Глупости!
Коли на 15+ години какво искате! Водачите отзад блокират и се износват заедно със супортите и сатва този ефект. Ако си купиш нови апарати, говорим изцяло нови, оригинални, няма да имаш проблеми с ръчната.
Всичко все пак си има някакво експлоатационно време.
Затова лично аз заложих на по-нови апарати за отзад. ;)

don_pepone
07-04-2012, 23:32
Може не споря,ама е факт че я натягам до толкова че да задържа даже леко и пак като я опъна яко не кове.... на тва ко му се вика :)
И за мен не само годините са проблемът,а явнбо самият замисъл и изпълнение са кофти.
Моята кола примерно 7 години не беше карана преди да я купя ( и съответно не и е ползвана ръчната) ,но пак го има този ефект

---------- Post added at 23:32 ---------- Previous post was at 23:28 ----------

И чудно ми е какво може да им се направи на тея апарати за въпросното рециклиране ( или доокепазяване :) )

kolev
08-04-2012, 08:19
Така,темата е за Алфа Ромео 155 като за начало. Явно това е проблем при повечето 155-ци с ръчната спирачка и не го казвам Аз,фактите сами говорят за себе си ;)
Едното решение е да се рециклират (оригиналните апарати на 155),другата алтернатива е да се търсят Алуминиеви апарати от по-новите модели на Алфа Ромео.
Едно е да чуеш нещо,съвсем друго неща да е се сблъскаш с проблем от дадено естество!? Или .....

Сега ще ти дам и жокер за цената ;)
Комплект накладки задни (Бош) за алуминивите апарати ( 145- 146) цената им е : 69лв клиентска цена.


Комплект накладки задни (Бош) за 155 (със чугунените апарати) е 53лв клиентска цена.
Въпросните накладки стават и са съответни Модели и Марки:
Марките и Моделите за който стават:

~Алфа Ромео - 145,146,155,33,GTV, Спайдер.

~ Фиат - Браво 95,Мареа,Пунто 93,Темпра,Типо и Уно.

~ Ланчия - Делта,Дедра.

Обясними защо се изкаваш така,че да объркваш хората ?
абе не знам кой е объркан :D на 155 чугунените задни апарати са същите като на 145,браво,темпра,типо и другите които си изредил. очевидно не е някакъв сериен проблем с апаратите и ръчната.
цитираш ми някакви цени на бош. тяхното ценообразуване винаги е било интересно :D нали се сещаш че веднага мога да ти извадя друг пример
steinhof sm360 - за железата - 34,80
steinhof sm361 - за алуминиевите - 34,50
.....клиентска цена :flirt:

и както казах,бъркаш годините. 145 146 боксер и тд са с чугунените, тс и жтд са с алуминиеви.
между другото, ръчната държи най-добре с барабани.

TS
08-04-2012, 09:34
Проблема идва от годинките на тия коли ? Не съм написъсал,че от завода излизат с проблем! Ти нали ги разбираш тия неща ? И пак ще ти кажа,че говорим за 155!

don_pepone
09-04-2012, 20:26
А в ремонтният комплект за задните апарати ( комплекта гумички дето се продават ) има ли включени и такива за ръчната или там квото трябва за да се подобри работата и

kolev
10-04-2012, 11:02
в ремонтния комплект трябва да има всичко де що е гума. обикновено на тия апарати им се късат маншоните на водачите. водачите ръждясват и се набиват с боклуци и апарата блокира. друг проблем са спирачните маркучи които се запушват. проблема с ръчната може и да идва от механизма за нея на спирачния апарат. той е планка, ос в апарата бутаща буталото и пружина да връща планката. ако тоя механизъм е блокирал може ръчната за това да не държи.

TS
10-04-2012, 19:20
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=54682&highlight=%D1%EF%E8%F0%E0%F7%ED%E8+%E0%EF%E0%F0%E0 %F2%E8

Тази темичка е много полезна. Колегата е Направил снимки и написал всичко стъпка,по-стъпка.

vegatta
12-04-2012, 22:54
Аз също немам проблем с ръчната.
Сменил съм жилата и съм махнал кантара

don_pepone
12-04-2012, 23:18
това с кантара ми е идея и на мене, ама кво се прави- маха се напълно и се слага преход там или се разпробива нещо да минава маслото

mordohy
13-04-2012, 00:54
Първо, ръчна с дискова спирачка, не може никога да държи като барабанната.
Така, че не очаквайте чудеса.
Смених точно три комплекта апарата и извода ми е, че по-важно е износването, а не годината на производство.
Имах и алуминиеви, фейслифтови апарати и пак нъцки.
Тия апарати са осрани по презумпция и не очаквайте чудеса.
За лаиците да напомня, че 155 е феслифта на 33:Yeeeehaaa:

kolev
13-04-2012, 08:02
това с кантара ми е идея и на мене, ама кво се прави- маха се напълно и се слага преход там или се разпробива нещо да минава маслото

трябват ти 2 муфички и ташаци. муфите ти трябват за да снадиш тръбичките,а ташаците ще ти потрябват като си на мокро или заледено, натиснеш спирачката и задницата ти стане шейна :D

vegatta
13-04-2012, 08:52
трябват ти 2 муфички и ташаци. муфите ти трябват за да снадиш тръбичките,а ташаците ще ти потрябват като си на мокро или заледено, натиснеш спирачката и задницата ти стане шейна :D

щом си рекъл :naughty:

kolev
13-04-2012, 09:13
щом си рекъл :naughty:

ми щом всички производители слагат система за разпределение на усилието преден-заден мост - механична или електронна, сигурно има причина.

don_pepone
13-04-2012, 10:18
A ако само обтегна ( или там квото се прави) за да симулирам чее понатоварене колата, няма ли да има ефект.
Понеже сега съм с червени пружини отзад,но съм им сложил подложки и височината на задницата е както си е оригинално,но вози по твърдо и съответно не кляка много което ме води на мисълта че тоя кантар (регулатор) не бачка много.
А относно шейната... ми тя 155-цата си е шейна отзад и без това :)

kolev
13-04-2012, 10:44
може

nicola 59
15-04-2012, 15:32
Колеги ,ако сте много запалени по ръчната спирачка ,то може спокойно да си сложите барабани и накладки от темпра или друг фиат и просто да нямате грижи повече,още повече че 155 немога да се сетя как ще се засили толкова ,че да и трябват дискови спирачки на задните гуми .

don_pepone
16-04-2012, 10:41
E Па ся ма обиди ;) :) с това за засилването :)
Иначе майтапа настрана,ама мноо грозно седи тоя барабан, особенно с някоя яка джанта ( по-отворена)

nicola 59
16-04-2012, 10:46
E Па ся ма обиди ;) :) с това за засилването :)
Иначе майтапа настрана,ама мноо грозно седи тоя барабан, особенно с някоя яка джанта ( по-отворена)

Твоита ламя е с 6 глави та ти не се броиш при тебе засилването е по лесно:grin:

don_pepone
18-04-2012, 20:48
А бре банда от 156 задните апарати стават ли да се напаснат на 155 ( без много псувни) :)

Tedo
18-04-2012, 21:04
А бре банда от 156 задните апарати стават ли да се напаснат на 155 ( без много псувни) :)

Най-малко, диаметрите на дисковете нямат нищо общо, а предполагам и захващането, все пак окачването и главините са различни

kendo
23-04-2012, 15:28
По отношение на ръчната май съм голям късметлия,мойта винаги си е била с превъзходна ръчна спирачка.Преди две седмици смених маркучета и накладки,почистих водачите, обрах й луфта от гайката под лоста и готово.Захапва като питбул.

don_pepone
23-04-2012, 17:41
Еваларка.. май си от малкото щастливци :)
Аз съм сменял преди година дискове с накладки,сега и жилата смених ама пак ефект няма особен,но май ми се ебава левият апарат защото дясната гума държи почти идеално а лявата едвам ( само на мокро кове)

rumenti77
28-04-2012, 08:48
Има ли вариант да ми е блокирал кантара и за това да нямам задни спирачки и ръчна?Вчера свалях апаратите и ги почистих, раздвижих и буталата и обезвъздуших и пак същото,спирачки няма.Предните са си ок,а отзад няма никой.Ако някой има и други идеи от какво може да е,сега е момента да каже.

kolev
28-04-2012, 10:01
ръчната не е обвързана с кантара !

rumenti77
28-04-2012, 14:06
ръчната не е обвързана с кантара !

Значи спирачните апарати са тоталки?

Furious 155
28-04-2012, 23:07
Значи спирачните апарати са тоталки?Как са ти износени задните накладки?

rumenti77
29-04-2012, 08:13
Как са ти износени задните накладки?

Накладките и дисковете са като нови,сменявани са преди 10 хил.км.Дисковете са Брембо макс,а накладките TRW.Днес ще я мъча пак,ама вече незнам какво да я правя.Много по-добре щеше да има някой който повече разбира от мене да ми помогне ама....На запален мотор ли се обезвъздушават спирачките или няма значение?А най тъпото е ,че вече нямам почти никакви спирачки.Сигурно не съм я обезвъздушил като хората,а като натисна силно до долу педала предните гуми почват да влачат при положение,че имам АBS.

Furious 155
29-04-2012, 20:13
Накладките и дисковете са като нови,сменявани са преди 10 хил.км.Дисковете са Брембо макс,а накладките TRW.Днес ще я мъча пак,ама вече незнам какво да я правя.Много по-добре щеше да има някой който повече разбира от мене да ми помогне ама....На запален мотор ли се обезвъздушават спирачките или няма значение?А най тъпото е ,че вече нямам почти никакви спирачки.Сигурно не съм я обезвъздушил като хората,а като натисна силно до долу педала предните гуми почват да влачат при положение,че имам АBS.
Те хубаво са сменяни, ама как са износени сега, че и моте бяха нови, но с разбитите супорти на апаратите се бяха износили на триъгълник, като профил... а и от това trw хич не бях доволен отзад.
Иначе това с абс-а и спирачките е малко странно...

rumenti77
29-04-2012, 20:41
Те хубаво са сменяни, ама как са износени сега, че и моте бяха нови, но с разбитите супорти на апаратите се бяха износили на триъгълник, като профил... а и от това trw хич не бях доволен отзад.
Иначе това с абс-а и спирачките е малко странно...

Ами не,те си стоят и като нови,равно износени(почти като нови) и
т.н.Незнам утре живи и здрави(Mordohy)като ми донесе неговите апарати с Ваклинката(Vaklinator) и Мариян(Мuroman) ще ги пробваме и ако и тогава не стане нищо ще и е...а ма...та и барака........сори,че така ама вече ми писва да се занимавам с железа.

mordohy
29-04-2012, 22:55
Абе не изчетох всичко и сигурно ще се повторя, ама да не държат задните спирачки са виновни или кантара или маркучетата след него. Те се разлагат и се запушват под налягане.
Иначе ръчната на тия кенефи не е като барабанната на москвич, но и не е необходимо.
Ако има голям ход педала, то са се развалили регулаторит.
Друго просто няма.
Колкото и да са шибани накладките и дисковете, пак трябва да спира!

rumenti77
07-05-2012, 01:40
Ами не,те си стоят и като нови,равно износени(почти като нови) и
т.н.Незнам утре живи и здрави(Mordohy)като ми донесе неговите апарати с Ваклинката(Vaklinator) и Мариян(Мuroman) ще ги пробваме и ако и тогава не стане нищо ще и е...а ма...та и барака........сори,че така ама вече ми писва да се занимавам с железа.

ЕЕЕ на 34-ри съм и акъл няма да ми дойде.

Dimicha
03-05-2013, 15:02
Абе я да попитам и аз за тая ръчна-държи ми само лявото колело. Дисковете и накладките са добре в общи линии, щото крачната спирачка на задните колелета е много добра, поне при прегледа така сочи. Явно проблемът е в тресчотките на ръчната-на дясното колело тресчотката е много по-извъртяна напред от на лявото-може ли да се направи нещо без да се сменят накладки и т.н.

mordohy
03-05-2013, 20:55
Аз бих пробвал да отвия цилиндъра ръчно, ама това само за спорт.

Dimicha
03-05-2013, 21:19
Трябва ли да се сваля апарата за целта, че не можах много добре да разбера? Жилата на ръчната са различно обтегнати-оная кобиличка, на която се закачат е на една страна

mordohy
03-05-2013, 22:39
Трябва ли да се сваля апарата за целта, че не можах много добре да разбера? Жилата на ръчната са различно обтегнати-оная кобиличка, на която се закачат е на една страна

Да!
Ама само теоретично, защото никога не съм го правил.:crazy:

didod
03-05-2013, 23:04
Пробвай следното - охлабваш и откачаш жилата откъм апаратите. Палиш колата, натискаш силно спирачката 10-20 пъти, закачаш жилата и регулираш ръчната. И гледаш дали има промяна.

Dimicha
04-05-2013, 00:03
Пробвай следното - охлабваш и откачаш жилата откъм апаратите. Палиш колата, натискаш силно спирачката 10-20 пъти, закачаш жилата и регулираш ръчната. И гледаш дали има промяна.

Ще го пробвам това-дано да се върнат тресчотките в нормално положение, не ми се сменят цели апарати, мисля, че има още хляб в моите. Благодаря ви, колеги :)

П.С. Значи откачах жилата, откачах и десния апарат-има леко износване в горния му водач и му е скъсан прашника на буталото. Иначе мисля, че няма друг проблем. Въпреки това обаче жилата стоят на една страна и лявото хваща повече. След това закачих жилата, направих това с помпенето на педала и регулирането и вече имам ръчна от 4-я зъб яко. Сега, доколко хваща еднакво не знам-мисля, че все пак отдясно държи по-слабо, струва ми се, че има нещо нередно с дължините на жилата, може да са сменяни от предишния собственик и да не са правилните жила.