PDA

View Full Version : Проблем с нагревателя на задното стъкло.



Иво Кръстев
29-11-2009, 20:22
Колеги,имам нужда от малко помощ и съвети.

Реотана на задното стъкло спря да ми работи.
Преди около месец започна да прави проблеми и да не включва винаги,когато натисна копчето.
Свалих го и зачистих лекичко пистите на лостчето и пластинката,която дава контакт (в самия бутон) и след това работеше перфектно. В началото на тази седмица,обаче една сутрин отново не включи с първото натискане,ами както беше преди... на 3-4-то,след което вече цяла седмица не работи изобщо.
Релето,което незнам къде е се чува,че цъка,индикацията на таблото показва,че се включва...но след като премерих днес се оказа,че на клемите отзад няма никакво напрежение.
От мен толкова... ще съм благодарен ако дадете малко съвети къде да търся проблем и евентуално разрешение. :)

mordohy
29-11-2009, 22:44
Първо бушона,колега,а после огледай релето.Тока за нагревателя е значителен.Огледай и клемите и гнездото на релето!

455115
29-11-2009, 22:47
Колеги,имам нужда от малко помощ и съвети.

Реотана на задното стъкло спря да ми работи.
Преди около месец започна да прави проблеми и да не включва винаги,когато натисна копчето.
Свалих го и зачистих лекичко пистите на лостчето и пластинката,която дава контакт (в самия бутон) и след това работеше перфектно. В началото на тази седмица,обаче една сутрин отново не включи с първото натискане,ами както беше преди... на 3-4-то,след което вече цяла седмица не работи изобщо.
Релето,което незнам къде е се чува,че цъка,индикацията на таблото показва,че се включва...но след като премерих днес се оказа,че на клемите отзад няма никакво напрежение.
От мен толкова... ще съм благодарен ако дадете малко съвети къде да търся проблем и евентуално разрешение. :)

Колега провери бушона!Обикновено поради голямата консумация на реотаните гори бушона или се разтапя самото легло.

DerMeister
30-11-2009, 11:21
А доста често проблемът е в самото реле. При мен се оправи с отваряне и ревизиране, което не знам в какво се изразява, защото ми го оправиха алармаджиите.

reptli
30-11-2009, 11:35
А доста често проблемът е в самото реле. При мен се оправи с отваряне и ревизиране, което не знам в какво се изразява, защото ми го оправиха алармаджиите.

при мен се оказа студена спойка.Реленцето си цъка но явно не е давало сигнал към ВТОРО реле за което разбрах след като ревизирах първото ;) съвета ми колега е провери си бушона ако е ОК,директно смени релето и пробвай пак ;) Релето ще те излъжа кое е,но лесно ще го намериш като с едната ръка цъкаш копчето а с другата пипаш релетата ;) така ще усетиш кое реленце цъка :) Успех

Иво Кръстев
30-11-2009, 17:46
Благодаря,ви колеги!

soldier_vl , аз не виждам нищо :roll: може би трябва да има линк,но или си го пропуснал или има грешка в моя телевизор.

Попринцип първата ми мисъл още преди месец,когато не даваше хубав контакт самото копче ,беше дали не е изгорял бушон. Тогава погледнах и беше здрав. След като разглобих и зачистих работеше чудесно... за 3 седмици.
Ще погледна пак бушона (мисля,че го направих онзи ден,но...) и ако е здрав ще погледна и релето,което обаче трябва да ми кажете къде се намира :rolleyes:. Иначе както казах релето се чува,че цъка , индикира на таблото лампичката... а отзад ток никакъв.

reptli
30-11-2009, 18:37
Ще погледна пак бушона (мисля,че го направих онзи ден,но...) и ако е здрав ще погледна и релето,което обаче трябва да ми кажете къде се намира :rolleyes:. Иначе както казах релето се чува,че цъка , индикира на таблото лампичката... а отзад ток никакъв.

колега,при мен беше АБСОЛЮТНО същата ситуация ;) релето ти казах как ще разбереш кое е ;) сваляш го и отиваш в най-близката автоморга :)

провери ли дали има напрежение при самия нагревател....да не би той да е прекъснат някъде :lupe:

Иво Кръстев
30-11-2009, 19:35
колега,при мен беше АБСОЛЮТНО същата ситуация ;) релето ти казах как ще разбереш кое е ;) сваляш го и отиваш в най-близката автоморга :)

провери ли дали има напрежение при самия нагревател....да не би той да е прекъснат някъде :lupe:

Да,колега това ми беше първата работа и съм писал,че няма ;). Обаче проблема май не е в самия реотан ами някъде "по пътя" .
Сега слязох да разгледам и мисля,че намерих релето :) или поне едното... бушона е здрав със сигурност сега пак го погледнах. И сега... как да разбера дали проблема е в релето или (ако има такъв вариант) някъде да се е прекъснал кабела по пътя,което мноого ме съмнява.

mordohy
30-11-2009, 20:04
Най-лесното и най-просташкото е да го извадиш и да окъсиш клема 30 и 87 на гнездото на релето.Замери и дали има напрежение на клема 30.Ако няма рови по таблото на бушоните.Ако има, давай напред.Тоест подай на клема 87 ток и виж дали ще дойде на нагревателя.Ако не идва,проверявай кабела от гнездото до задния джам!

soldier
01-12-2009, 00:00
Благодаря,ви колеги!

soldier_vl , аз не виждам нищо :roll: може би трябва да има линк,но или си го пропуснал или има грешка в моя телевизор.



http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28282&highlight=%E1%F3%F8%EE%ED%E8
Дам сори това е линка

reptli
01-12-2009, 00:09
Да,колега това ми беше първата работа и съм писал,че няма ;). Обаче проблема май не е в самия реотан ами някъде "по пътя" .
Сега слязох да разгледам и мисля,че намерих релето :) или поне едното... бушона е здрав със сигурност сега пак го погледнах. И сега... как да разбера дали проблема е в релето или (ако има такъв вариант) някъде да се е прекъснал кабела по пътя,което мноого ме съмнява.

релето ще го разбереш дали е то като го махнеш :-P в моя случай стана така:свалих релето,свалих му капачето върнах го на място,цъкнах копчето и взе та ми отчете,че стига ток до реотана:hmm: понапънах реленцето и чух как някъде над тъблото с релета цъка нещо(предполагам пак реле някъкво) и пак се изгуби тока...а в същотот време релето си е прилепнало.Размърдах го и пак чух нещо да цъка,измерих и пак имаше ток...
при мен проблема с реленцето беше видим и го оправих... за това те съветвам да отидеш с релето в някоя морга и да го смениш

Иво Кръстев
05-12-2009, 22:28
Колеги,много ви благодаря за помощта! :)
Проблема се откри,решен е и вече отново си имам реотани на задното стъкло.

Оказа се,както някой предположи,че на релето има студена спойка.Вече е презапоено и бачка без грешка. :-P

Още веднъж благодаря! Отзовахте се веднага и много точно. Аз релето го бях отписал като възможен проблем,понеже цъка и има индикация... но уви :chair:

PEPI-2ALFA
12-01-2010, 05:05
При мен има и второ реле. Като свържа 30 и 87 се чува щракане на второто реле, кабелчето, с което съм свързал гнездата на 30 и 87 загрява, а на реотана на стъклото не идва ток. В долното реле (на основното бушонно табло) има платка, а горното е по-обикновено. Утре ще търся здраво долно реле (една от спойките имаше като нагар) и ще пробвам пак.

mordohy
12-01-2010, 10:40
Ако кабелчето загрява ,а не идва ток до стъклото,много вероятно е да е окъсил кабела!

kolev
12-01-2010, 12:51
второто реле е за размразяване на огледалата.

b_angelov
13-01-2010, 09:08
Ако кабелчето загрява ,а не идва ток до стъклото,много вероятно е да е окъсил кабела!

Скоро имах същия проблем - плюсовата клема, която е запоена към едната страна на реотана на стъклото се беше отлепила (разпоила) и се опряла на корпус. При това като включа отоплението, огледалата се погряваха, а джама - не. По-интересното е, че бушона не се стопи. Клемата обаче, както и кабела в близост до нея се бяха поразтопили бая, при нагряването, в резултат на големия ток.
Последва едно диво сваляне на прагове, странични задни кори, седалки, облегалки, кора с тонколоните и презапояване и изолиране на клемата към стъклото. :screwy: Става въпроз за GTV-то.

AntiLuuP
17-01-2010, 16:32
И аз да взема да попитам ... на ме ми работят половината реотани от долу нагоре... което значи че самите реотани в горната половина на стъклото са изгорели или някъде нещо е прекъснато :?

PEPI-2ALFA
17-01-2010, 19:05
...или някъде нещо е прекъснато :?
Ако самите реотани са прекъснати, има електро-проводими лепила, специално за тия реотани. Не са евтини, но ти трябва по 1 капка на прекъсване.