PDA

View Full Version : water injection



d1lgiq
02-12-2009, 19:25
Какво ви е мнението за водно-метаноловата инжекция.Има ли смисъл става вапрос за алфа 159 1.9Jtdm 16v .Как ще се отрази на DPF филтара , има ли риск за двигателя някои поставял ли е такава система в България
ето линк към кита http://www.coolingmist.com/

oem
02-12-2009, 19:36
Първо мисля да си зададеш въпроса кога е нужно инсталирането на такава система и защо. И при кои двигатели.

ne0
02-12-2009, 19:55
In internal combustion engines, water injection, also known as anti-detonant injection, is a method for cooling the combustion chambers of engines by adding water to the cylinder or incoming fuel-air mixture, allowing for greater compression ratios and largely eliminating the problem of engine knocking (detonation). This effectively increases the octane rating of the fuel, meaning that performance gains can be obtained when used in conjunction with a supercharger or turbocharger, altered spark ignition timing, and other modifications.

In a piston engine, the initial injection of water cools the fuel-air mixture significantly, which increases its density and hence the amount of mixture that enters the cylinder. An additional effect comes later during combustion when the water absorbs large amounts of heat as it vaporizes, reducing peak temperature and resultant NOx formation, and reducing the amount of heat energy absorbed into the cylinder walls. The alcohol in the mixture burns, but is also much more resistant to detonation than gasoline. The net result is a higher octane charge that will support very high compression ratios or significant forced induction pressures before onset of detonation.

Fuel economy can be improved with water injection, although the effect on most engines with no other modification, like leaning out the mixture, appears to be rather limited or even negligible in some cases.

Some degree of control over the water injection is important. It needs to be injected only when the engine is heavily loaded and the throttle is wide open. Otherwise injecting water may simply drown the engine and cause it to quit.

Direct injection of water is possible. In a piston engine, this can be done late in the power stroke or during the exhaust stroke.
A limited number of road vehicles with large-displacement engines from manufacturers such as Chrysler have included water injection. Saab offered water injection for the Saab 99 Turbo. With the introduction of the intercooler the interest in water injection disappeared, but today, water injection is also of interest because it can potentially decrease nitrogen oxide (NOx) emissions in exhaust. The most common use of water injection today is in vehicles with aftermarket forced induction systems, such as turbochargers or superchargers. Such engines are commonly tuned with a narrower margin of safety from detonation and hence benefit greatly from the cooling effects of vaporized water.

търтей
02-12-2009, 20:12
Е те на това се слага водна инжекция (50 вода 50 метанол)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6c/Daimler_DB_605_cutaway.jpg

d1lgiq
02-12-2009, 20:17
М да и аз го прочетох в wikipedia.Вапроса ми е някои пробвал ли го е и сакращава ли мн живота на двигателя.Изчетох доста матеряли по вапроса и ми е интересно дали ако го сложа на моята кола 6те имам проблеми

oem
02-12-2009, 20:19
Слага се на ето това. http://www.youtube.com/watch?v=4wTEZ0gX1hE

trustworthy
02-12-2009, 20:21
Щом си го чел, значи трябва да ти е направило впечатление, че е станало дума за ОКТАНОВО число, а не за ЦЕТАНОВО. Виж и за тях какво пише в уйкипедия и кои видове горива характеризират ;)

търтей
02-12-2009, 20:30
Чел си дедовия. Още по правописа ти виждам колко и какви книжки си чел.


The increased power could be used for a maximum of 10 minutes at a time, with at least five minutes between each application.

d1lgiq
02-12-2009, 20:31
http://www.youtube.com/watch?v=8sVNij1iekw
и все пак за или против и защо?

oem
02-12-2009, 23:57
Това се инсталира при бензинови мотори. И то много напомпани турбо мотори или мотори с много висока степен на сгъстяване. Тази система се ползва за намаляване температурата в горивната камера, но и забавя процеса на горене.

Има много плюсове при много тунинговани двигатели и много минуси при нормални двигатели. Общо взето да го сложиш да сток мотор, освен да се влоши горенето, друго няма какво да стане.

И не се монтира на дизели ако това питаш.

KGB
03-12-2009, 02:45
И не се монтира на дизели ако това питаш.

Това си е за бисерите на форума...нищо лично.

А по темата:

Можеш да си го инсталираш без никакъв проблем, ще получиш много малко увелечение на мощността, НО ако решиш да си направиш и ремап нещата стават коренно различни.

Иначе тази система е перфектна за DPFфа, защото почиства целия мотор перфектно!!!

oem
03-12-2009, 09:32
Щом така смяташ...

drigata
03-12-2009, 12:00
Виждам,че тука много хора се опитват да разберат за какво иде реч,но не сте стигнали до най важното.

Това което е постнал НЕО е за разработките през 60-те години,когато е имало голяма борба с детонацинното горене.

А същноста на съвременните мотори и водна инжекция е ,че сегашните разработки на двигатели са избегнали проблемите с детонациите и работят с много по висока степен на сгъстяване и прибавянето на водна инжекция може и ще допринесе до по голяма мощност и въртящ момент,поради простата причина,че водата подложена на висока температура и налягане се разпада на основните си елементи,водород и кислород.

Смятам ,че и сами знаете какво ще се получи когато в даден двигател пренодително се "набута" още кислород ,а да не говорим и за водорода.

ФЕРАРИСТ
03-12-2009, 19:24
Оф все се надявам да сваря да я монтирам по скоро, намерих си резервен колектор за 2.5, утре даже мисля да го занеса с една дюза за образец да го пробия и навия резба, и да шерна отзиви какво става като се сложи на атмосферка......

digitalundgrd
03-12-2009, 23:53
Айде Ники ще чакаме включване :) ( с голям интерес следя темата)

ivan_enchev
12-01-2010, 23:09
Ники , трябва да се видим с тебе и да видим какво можем да измислим за мен по тоя въпрос ,пък аз после ще кажа на колегата как е при дизела . :-)

ФЕРАРИСТ
12-01-2010, 23:48
Значи може да се прехвърли от кола на друга за около час, ако ще е само за пробата, на добре мапнат жтд чух че има доста голям ефект, както и на бенз. турбо, на атмосферка нещата са 3-4-5% динамичен ефект, и 95% козметичен, днеска махнах 2 свещи, гледах буталото и не вярвах на очите си - все едно току що беше минато с шкурка......
Лошото е че за да ти го метна за проба на тебе ще трябва да ти се бодне някъде след кулера, а знам че тоя маркуч уж не е приятно да се дупчи - има едни фешън преходници в един холандски сайт, ама 80 лв само за проба няма как да се дадат.....

Ivanov_
14-01-2010, 16:44
http://www.youtube.com/watch?v=hCRTF4b-sP4 Това може би ще даде отговор на въпрса ти. В описанието на клипа пише предимствата на тази система. Можеш да погледнеш и тук http://coolisbetter.nl/index_e.html:drinking:

zloster
15-01-2010, 11:15
Колегите в alfaowner.com имат подобно обсъждане: http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-and-upgrades/177024-water-methanol-injection-on-jtds.html
Има доста изписано по темата и интересни допълнителни материали.
А като илюстрация къде се ползва хвърлете око тук: http://www.sachsperformance.com/EU/boost-cooler-waterinjection/index1006.htm
Хората (Sachs) предлагат готови комплекти. Включително и за дизелови двигатели.

CrazyElement
15-01-2010, 12:58
А колко излиза тази цялата манипулация?

ФЕРАРИСТ
15-01-2010, 13:13
Ако не ни е хептен бадева или изгодно, не си заслужава да ръснеш 200 долара за някакъв среден вариант.......това при положение че си бензин или атмосферен такъв.......ако си турбо диз, си струва повечко........да не говорим турбо бенз.......

oem
15-01-2010, 16:10
Ако не ни е хептен бадева или изгодно, не си заслужава да ръснеш 200 долара за някакъв среден вариант.......това при положение че си бензин или атмосферен такъв.......ако си турбо диз, си струва повечко........да не говорим турбо бенз.......

И в крайна сметка усещаш ли разлика? И колко е разликата? Струва ли си парите? Ти успя ли да го настроиш както трябва?

ФЕРАРИСТ
15-01-2010, 19:41
И в крайна сметка усещаш ли разлика? И колко е разликата? Струва ли си парите? Ти успя ли да го настроиш както трябва?
Разликата при атмосферка е малка - не си струва да взимаш варианта дето е из нета, на мен ми седна целия комплект, плюс 3 различни дюзи приблизително 95-100 лв, и сметнах че с турбо или чарджър перспектива, след като се наиграя атмосферно, си струва да дам.....
Днес на връщане от СФ няколкото теста показаха - при константна газ, при пускане на водата, темп на масло и вода за около 2-3 минути пада с 5 градуса......другото е че преди 2-3 дена свалях едната свещ - буталото изглеждаше като минато със шкурка - блясък и чистота, чак не повярвах, свалих още две свещи да видя да не е единичен случай.......сега ще я махна от двойката и ще видя на 2.5 как ще е.......

digitalundgrd
15-01-2010, 19:43
Викаш, ако не друго поне ще лъснеш буталцата :)

oem
15-01-2010, 19:51
Ам колега аз и без вода като махна свещите буталата са ми чисти. Въпроса ми беше дали усещаш повече мощност. Според мен сигурно не я усещаш, както и бях писал преди, че това не е за атмосферка или поне не за обикновена. Виж ако си я сгъстил прекалено много то може и да има ефект. Но сега освен да миеш цилиндрите друго не виждам какво би станало. Щом си измил буталата, мисля, че дори прекалено много вода пръскаш. Но може и да не е така. Може и да греша. Просто това е мнението ми. Не го приемай лично :)

По принцип много ме радваш с това, че постояно човъркаш нещо, но мисля, че някои от нещата които правиш по колата са леко безсмислени и парите които наливаш е можело да ги дадеш за нещо което наистина ще усетиш. За качествен Ремап например. :)

digitalundgrd
15-01-2010, 19:54
Оуу оем, не нацели човека :) На Ферариста не му споменавай думата ремап + атмосферка :) хиихихи

oem
15-01-2010, 20:18
Оуу оем, не нацели човека :) На Ферариста не му споменавай думата ремап + атмосферка :) хиихихи

Че защо? Мотора работи по-стабилно и тихо от колкото с оригиналния софт. Ферариста може с некви предубеждения да е... незнам. :) Ма той си знае :)

ФЕРАРИСТ
15-01-2010, 22:27
Единствената файда от ремапа при бенза е че шансовете да си обеднява сместа при константни високи обороти намаля с ремапа, ако е лепнат правилно......колкото повече мнения извън тоя форум чета, толкова повече до това убеждение стигам......иначе ся тва си е мое мнение.....при дизела не е така, но там е друго явно.....

oem
15-01-2010, 22:36
Единствената файда от ремапа при бенза е че шансовете да си обеднява сместа при константни високи обороти намаля с ремапа, ако е лепнат правилно......колкото повече мнения извън тоя форум чета, толкова повече до това убеждение стигам......иначе ся тва си е мое мнение.....при дизела не е така, но там е друго явно.....

И при бенза е добре. Динамиката се подобрява и повярвай ще усетиш повече разлика от колкото например с тази система за вода.

Fear
16-01-2010, 16:52
И при бенза е добре. Динамиката се подобрява и повярвай ще усетиш повече разлика от колкото например с тази система за вода.
Потвърждавам. Определено има разлика с remap-нат двигател. :go:

oem
16-01-2010, 18:12
И не само това ами разхода извънградко пада сериозно. В града се двига, щото все студена и под 13.5/100 зимата е невъзможно да падна. Но звън града поради това, че след ремапа подавам по-малко газ разхода ми ми е 6.2/100. 3 пъти съм го засичал и все толкова ми дава. Като не я юркам де. Примерно с жената тръгвам по разходки някъде и БГ и си карам до 120 и рядко 140 ако изпреварвам разхода ми е казах колко е. :)