Log in

View Full Version : Проблем с вентилатора



bios_rage
05-12-2009, 13:06
Здравейте колеги,
Проблемът ми е такъв - вентилаторът ми неработи и колата прегрява. Проблемът се появи след като ми сложиха аларма. Предполагам са откачили нещо или не са го свързали правилно, ама тъй като съм нов съм неграмотен по въпроса. Помощ. Евентуално ако е прекалено сложно и препоръка за сервиз в София, където колата ще е готова до Понеделник(!) преди обяд.:info:

kolev
05-12-2009, 17:27
е провери си бушоните и релетата и ако не намериш от какво е , върни я на алармаджиите.

bios_rage
06-12-2009, 10:01
Проверих бушоните и релетата, както колегата Колев предложи и не е от това. :crybaby: На алармаджиите немога да я върна, защото незнам кой са. Като я купувах, авто къщата я даде и сега не казват, кои са "майсторите". :wallbash: Подозирам, че са от авто къщата. :paddle: Та затова питах евентуално вие да ми препоръчате сервиз, където колата ми да стане бързо. Вече на други извън форума навлеци не вярвам много, много.

kolev
06-12-2009, 12:10
колега, в тоя файл на страница 33-та гледаш и проверяваш
-бушон г254
-буксата на самия вентилатор
-реле л35 и бушона отдолу ф4 /това дава захранване и на задната чистачка така че виж дали работи/

http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Manual%20Air%20Conditioner.PDF

на страница 53 е схема къде се намират нещата.но виж първо бушон г254 който е в кутийката до акумулатора. малко "майстори" ще се навият да я гледат щото някой друг е ровил така че по-добре първо се пробвай сам.

bios_rage
06-12-2009, 12:22
Мерси колега, нахлузвам някви гащи и се мятам под капака, ще пиша после какъв е резултата :)

bios_rage
06-12-2009, 13:32
Еми колега следващата идея ?

kolev
06-12-2009, 14:33
намираш реле л100 . махаш го и с едно кабелче съединяваш пин30 и пин87. вентилатора трябва да завърти веднага. ако завърти, сменяй релето. ако не стане с него ,може да караш временно с кабела но трябва да го сваляш че да не останеш без акумулатор.така ще локализираме къде е проблема.
ако не стане с кабелчето, значи алармаджиите са взели постоянно захранване някъде около бушона г254.там са омазали нещо и не стига захранване до вентилатора.
задната чистачка работи ли.

пп
на тая картинка
http://www.picvalley.net/u/1187/1800495052.JPG
фигура 40 , реле "Д" е реле л100

bios_rage
06-12-2009, 17:06
Така колега, при мен не е така на "С" и "Д" има бушони, а на "А" и "Б" няма. Сега ще пробвам с кабелче какво ще стане. Задната чистачка работи.
П.С. Релето е много клеясало, като пробвам пак ще пиша.

bios_rage
06-12-2009, 18:56
Нищо не стана :( освен че си изгубих 1-то червено реле :crybaby: падна някъде и немога да го намеря вече 2 часа. Утре сутринта пътувам, а трябва да си намеря друго поне да се возя, нищо че ще прегрява.....

ivan dimitrov
06-12-2009, 23:50
---

bios_rage
07-12-2009, 00:17
Еми ако трябва да съм реалист само в задръствания прегрява. Вентилаторът като му пусна 1 жица от двигателя върти. За щекер не съм погледнал ама ще стане към 9:30. Иначе на семинарията при химическият в 1 задръстване 130 градуса плътно и антифриза ми излетя, като циганин от банка, през капачката.

Bobo
07-12-2009, 14:19
Еми ако трябва да съм реалист само в задръствания прегрява. Вентилаторът като му пусна 1 жица от двигателя върти. За щекер не съм погледнал ама ще стане към 9:30. Иначе на семинарията при химическият в 1 задръстване 130 градуса плътно и антифриза ми излетя, като циганин от банка, през капачката.

Честито сега колев да ти обесни как се сменя гарнитура на главата;) Освен това и сегментите се отвръщат при такова прегряване ;)

kompir
07-12-2009, 14:39
Честито сега колев да ти обесни как се сменя гарнитура на главата;) Освен това и сегментите се отвръщат при такова прегряване ;)

Пък след тези процедури с главата и сегментите, гумичките на клапаните ще са ти най малкия проблем:prescription:

ves_v8
07-12-2009, 20:50
Аз на твое място бих се върнал в автокъщата :furious::paddle:Само може да се гадае какво са оплескали гадовете...ще отнеме много време и много усилия да се разбере, а и сигурно алармата е от ония китайските от "тунинг център Илиенци" дето скапват електрониката на автомобила, плюс това сигурно неграмотниците са захранили алармата баш откъдето не трябва(например вентилатора на охлаждането). Имайки предвид че Алфа е чуствителна откъм токовете по-добре внимавай с експериментите. в краен случей разкарай алармата. Колегите да кажат дали е възможно втората степен на вентилатора да не ти работи аз не зная при TS моторите дали има 2 степени както е при боксер...

kolev
08-12-2009, 10:24
ами има 2 степени и тс-а. обаче на колегата вероятно резистора на първата му е изгорял, а по всичко личи че алармаджиите са прецакали и 2-рата степен. обаче е направил сериозна грешка че е стигнал до 130 градуса и едва ли сега вентилатора ще му е първа грижа.

ivan dimitrov
08-12-2009, 13:24
---

Bobo
08-12-2009, 14:32
От какъв материял се правят сегментите?

Що да не мислиш да ги произвеждаш?

JORDI
08-12-2009, 16:00
От какъв материял се правят сегментите?
От специален чугун!!!:no:

ivan dimitrov
08-12-2009, 20:14
---

mordohy
08-12-2009, 21:23
Сивия не се закалява!И изобщо чугуна само се темперова!Сивия е мек,но белия е особено твърд!Обработва се само с абразивни инструменти.
От какво точно се правят сегментите и какви легирания и термообработка им се прави не знам,но при прегряване губят еластичността си и са за боклука!
Последното е най-важно!

Bobo
09-12-2009, 00:15
Сивия не се закалява!И изобщо чугуна само се темперова!Сивия е мек,но белия е особено твърд!Обработва се само с абразивни инструменти.
От какво точно се правят сегментите и какви легирания и термообработка им се прави не знам,но при прегряване губят еластичността си и са за боклука!
Последното е най-важно!

А ве брат ти кво разбираш той сега ги е темперирал с прегряването и са двойно закалени :-) А пък ние с тебе кога сме чупули сегмент и кога сме сгъвали :pokey: Трай и гледай филма ;)

bios_rage
09-12-2009, 16:12
Така колеги всичко по главата и сегментите е наред! :roll2:Днес, ще говоря с гадовете от сервиза :angry1:

Bobo
09-12-2009, 17:14
Така колеги всичко по главата и сегментите е наред! :roll2:Днес, ще говоря с гадовете от сервиза :angry1:

Как разбра че е наред? Просто ми е любопитно;)

bios_rage
10-12-2009, 12:21
Как разбрах ли? Еми (не се смей) нови са, вече. :) Утре ще си закарам колата при алармаджията да ми оправи вентилаторът и радиото - безплатно за дето е сгрешил :whip: И после следва: :go: + да си взема стелки :P

Bobo
10-12-2009, 15:50
Как разбрах ли? Еми (не се смей) нови са, вече. :) Утре ще си закарам колата при алармаджията да ми оправи вентилаторът и радиото - безплатно за дето е сгрешил :whip: И после следва: :go: + да си взема стелки :P

:th_up: