View Full Version : Oборотите се менят леко точно при 1500 оборота!
Здравейте, колеги. Не, че е голяма болка за умиране обаче днес ме подразни едно странно поведение на моята 145'тица от подписа. Както си карах из града и по едно време нещо взе да ми присеца колата, беше на сравнително ниски обороти и като загледах беше около 1500. По-късно пак ми го направи същото нещо и пак около 1500 оборота и като се прибрах реших да видя на празен ход как ще се държи. Общо взето ако успея да уцеля точно 1500 оборота и почват да се колебаят оборотите. На празен ход и на всички останали обороти всичко си е ОК. Някой имал ли е подобен проблем и имате ли идея каква може да е причината, че точно на тези обороти да прави такава магария? Сменявал съм стъпков мотор и ламбда сонда, както и съм чистил дебитомера.
Оттук може да свалите кратко видео клипче, на което се вижда поведението на двигателя, за което говоря:
http://dox.bg/files/dw?a=18be7743d9
P.S. Извинявам се за лошото качество на видеото, но не се сетих да светна лампата в купето :D
Прекъсване на точно определени обороти е от запалителна система - кабели, свещи или бубини ;)
Прекъсване на точно определени обороти е от запалителна система - кабели, свещи или бубини ;)
Благодаря за бързия отговор. Кофтито е, че наскоро са сменявани и кабелите и свещите, т.к. миналата година успях да наводня колата в една река. :sickness:
Благодаря за бързия отговор. Кофтито е, че наскоро са сменявани и кабелите и свещите, т.к. миналата година успях да наводня колата в една река. :sickness:
Ако не са читави е нормално за година нещо да даде фира;)
Ами около 400 лв. се изръсих са кабели и свещи (не знам дали е много), надявам се поне да са били качествени. Явно ще трябва пак да ходим при чичо доктор. А при тази диагноза има ли опасност да ме остави някъде на пътя, че скоро ми се налага да пътувам извън града и да не вземе някъде да ми играе номера пущината :)
Ами около 400 лв. се изръсих са кабели и свещи (не знам дали е много), надявам се поне да са били качествени. Явно ще трябва пак да ходим при чичо доктор. А при тази диагноза има ли опасност да ме остави някъде на пътя, че скоро ми се налага да пътувам извън града и да не вземе някъде да ми играе номера пущината :)
На пътя няма да те остави ма с тая цифра дето ми казваш ако не са читави ще трябва някой да яде бой ;)
аз залагам на изтъркана писта на тпс-а. лесно се проверява с мултицет.
@kolev: Колега, можеш ли да споделиш как точно става номера. Къде точно се намира този датчик и какво да му замеря, какви са очакваните стойности? Да пробвам евентуално първо това пък ако няма проблем там вече ще наслушвам за бобините, кабелите и свещите. Друго, което прави колата е понякога при потегляне сякаш забива леко предницата ако тръгна с по-малко газ - аз си го обяснявам, че пак влиза в тия проблемните обороти и почват да играят и затова забива! Освен това като включа подгряването на задното стъкло или въртя волана на място и като че ли се усеща някакво колебание в оборотите :sickness:
Гледаш на дросела,от другата страна на жилото за газта се намира.Има три крачета.Представлява просто един потенциометър.Мериш между седното и някое от двете крачета с омметър.Като подаваш плавно газ,трябва и плавно да се променя съпротивлението.Има ли,дори и за малко прекъсване,значи е за боклука.
Това е валидно,ако ти го прави на строго определена газ,а ти говориш за обороти!Пак прецизирай,дали точно на 1500 оборота,независимо от газта или в точно определен момент от натискането на газта ти прави тоя номер.
Провери и дали ТПС-а не ти се е разхлабил.На мене ми се е случвало!
Ами днеска пак почна да ми присецва в движение, само че беше тоя път на 2000 оборота. Като че ли става дума за определено положение на газта, както казваш колега. Става след като подам газ и леко отпусна, то и на клипчето се вижда май че се получава при леко отпускане. Не съм много вещ с електротехниката по принцип ама ще се пробвам да го замеря тоя потенциометър:paddle:
мордохай го каза.има два варианта. имаш отделен тпс и мпх или двете са в един корпус. но щом си сменял мпх сигурно си с първия вариант. значи гледаш на дроселовата клапа е закачен с 3 крачета е. откачаш акумулатора и буксата и слагаш мултицета на съпротивление примерно на 3,5 10 килоома /зависи от него/ и го закачаш на 1-во и 3-то краче /двете крайни/на тпс-а. караш някой да натиска бавно газта. показанията трябва да почнат да се качват равномерно нагоре. ако е от него ,там където е проблема стойностите ще почнат да подскачат. ако си с тпс и мпх в един корпус ,буксата е 7 крачета и ще изровим между кои две трябва да мериш пак същото.
А на кои крачета точно трябва да се замери, защото той ми каза на средно и едно от крайните, докато ти ми казваш на двете крайни. Да не взема да изпържа нещо ел. инсталацията на колата :D И отделно като се натиска газта предполагам колата трябва да е само на контакт да не да е запалена? :) А иначе май са ми отделно, понеже като свалях МПХ да го чистя и ако не ме лъже паметта беше с 3 крачета, а не 7.
значи ей тоя е с трите крачета
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=45&modif=180&cat=351&subcat=360&prod=2990&numenkl=1&show=1
а тоя със 7
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=45&modif=180&cat=351&subcat=360&prod=2859&numenkl=1&show=1
никакви контакти и такива работи. откачаш акумулатора, вадиш кабела и закачаш мултицета на крачетата на самия ТПС не на кабела. мултицета на съпротивление най-близко до 3 килоома /3,5,10 каквото има/ и на 1-ви и 3-ти крак. трябва да покаже около 1 килоом и като натискаш педала на газта /както си е така с откачен акумулатор/ трябва да се качва показанието.
търсиш някаква зона малко над 1 килоом където показанието почва да подскача и след като я минеш си върви нормално.
EDIT: Усетих се как става номера, благодаря за разясненията! :) Днеска ще сляза да го меря тоя ТПС!
Последен въпрос: на крайно и средно краче ли трябва да меря или на двете крайни, че се разминават малко насоките от @kolev и @mordohy :) Мерси предварително!:busted_cop:
Изобщо не се разминаваме,но явно говориме на език,който още не разбираш и за това ще се поясня.
Реостата или потенциометъра(едно и също е по принцип) представлява едно съпротивление.За по-просто си представи един реотан.Двата края са му двете"крайни крачета".Плъзгача,който се движи по реотана се нарича "средно краче".Като мериш от двата края,както и да въртиш плъзгача,съпротивлението не се променя.Като мериш "средното краче" и едно от "крайните",без значние кое,съпротивлението се променя плавно.
Объркването ти е,че понякога изработката на потенциометрите е такава,че двете "крайни" са едно до друго,а "средното" е до тях.Намираш ги лесно,кое какво е.Двете крайни не си променят съпротивлението,като въртиш оста,а което и да е от крайните със средното се променя съпротивлението.
Благодаря за пояснението! :big_bow_down:
Колеги, поръчах си TPS датчик обаче нещо не можах да го сменя тая сутрин, на много кофти място е! Някой може ли да сподели как го е свалял? С гъвкава отвертка или... :?:
ама ти провери ли го дали е добре. иначе ако не ти е удобно може да свалиш цялата дроселова.
Да, замерих го с мултицета и малко след началното положение дава някакви странни стойности. Примерно като го отпусна малко по-бързо и стойностите взимат, че се качват доста вместо да спадат. Днеска ще ходя до Бриколаж да си купя гъвкава отверка, че иначе ще взема да уплескам нещо с тая дроселова клапа!
Точно за това става въпрос!За боклука е!
Мамицата й вече на тая кола! Досега пак се мъчих да го сваля тоя TPS и няма отвъртане, явно е спекъл шибания болт :furious: Ще се пръска с WD-40 пък да видим, к'вото сабя покаже. Някой да има случайно идея дали след смяна на TPS трябва да се прави адаптация на дроселовата клапа и ако да - мога ли сам да се справя с тази задача?:pokey:
по принцип дават тая комбинация
http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=12775
ако има проблем,пробвай я.
Няма страшно!:Tease:
По принцип,реглажа после е доста сложен и се прави на газоанализатор!
Ще ти кажа друг по-прост начин в мой стил!
Преди да свалиш ТПС-а,премери колко е съпротивлението между "средното краче" и Това с най-малко съпротивление!
После ,като слагаш новия,който се регулира в известни граници,пак го слагаш на същото съпротивление!:screwy:
Успех!:drinking:
тя неговата уж по-модерна и не може да се врътка тпс-а.
тя неговата уж по-модерна и не може да се врътка тпс-а.
А я го виж тоя дросел,дето го дадох на брат ти!Тоя май се въртеше леко или аз се бъркам тотално!
Едит:Абе що ме збъркваш по празниците!Нали се регулира и от клапата!
За TPS'а не знам, но май се е скапал дебитомера! Взе да прави все по-често номера мръсницата - забива муцуна, тресе по-често. Оня ден реших да засека разхода в градски условия понеже ми се стори, че стрелката, която отчита останалото гориво в резервоара, доста стремглаво се движи надолу - oказа се 20 на 100!!! :pokey: Реших да откача дебитомера днеска и да видя как ще се държи без него. Беше доста по-добре - не тресеше, празния ход си беше доста по-стабилен и не забиваше муцуна при потегляне! Сега ще се ослушвам за дебитомер... Вероятно втора ръка от някоя Алфа на части или блъсната, че с моя карък се оказа, че 1.4 TS двигателите са с най-скъпите MAF сензори - 540 лв. нов на BOSCH :furious:
Колега имам като за твоята нова игла само на бош на цена 300лв ;) Така че потърси по обстойно преди да вземеш решение ;)
Колега имам като за твоята нова игла само на бош на цена 300лв ;) Така че потърси по обстойно преди да вземеш решение ;)
Мерси, колега. Ще видя как стоят нещата на пазара и ако не намеря по-добра оферта ще те потърся.
А я го виж тоя дросел,дето го дадох на брат ти!Тоя май се въртеше леко или аз се бъркам тотално!
Едит:Абе що ме збъркваш по празниците!Нали се регулира и от клапата!
и той не се върти да го ева. само на вашите 33-ки и на ония които са с 2 ключета вместо тпс. ама моторчето пасна перфектно като му сменихме оста.
Прав си!Объркал съм се тотално!
Ще сменям доставчика!:idea2::doctor:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.