Log in

View Full Version : Вече не знам какво да правя



Xa-uBaH
11-12-2009, 12:27
:drinking:

Преди 3 седмици се случи голямата беля - пръсна се обтягаща ролка и всичко стана на салата ... ролки, ремък, водна помпа, клапани, шлайф глава ....

Почна епопея на ремонта, 2 седмици майстора, който ми поддържа колата я оправя, накрая след 950 лв. разходи ми я връчи със светещ инжекцион и ми рече да ходя на диагностика, щото най-вероятно трябвало да се чистят грешки.

На ЕЛКОНа ми казаха - фазов датчик на вала - заминал. Оня от 140 лв. Закарах колата в сервиз ЖИЖО (Варна, Младост) да го сменят. Смениха го - инжекциона пак свети. Върнах се. По късно ми се обадиха да ми кажат, че били сложили датчик, който не отговаря на тази кола. Пак я взех - инжекциона пак свети. Пак я върнах - обадиха се да ми кажат, че проблема е от вариатора. Верно, износен беше, смениха го. Вече не трака като дизел, но ... инжекциона пак светва.

И вече не зная какво да я правя тая кола, дотук 1300 лв. ремонти, и май влизам в схемата "дай да сменяме всичко наред, пък като сменим всичко, ще се оправи" .....

Има ли някой във Варна, който да знае как се ремонтира Алфа ТС и да може да ми я оправи ... Щото с тоя цъфнал инжекцион сигурно ще гори като ламя, а и ще си остане вечно моя! :sickness::sickness:

DerMeister
11-12-2009, 12:32
Някой колега от Варна трябва да ти препоръча майстор.
Иначе за тоя фазов датчик не се притеснявай. И на мен ми светеше, ходих да го оправям, уж го смениха, пак светеше, взех друг, че първия може да е дефектен, пак светеше, тоя път даже не вървеше колата. Откачих буксата и карах така 1 година като разхода и вървежа си бяха същите както сега. Ултра точни замервания не съм правил де. А "сега" е моментът след като реших отново да троша пари за тоя датчик, отидох в сервиза, казах им за кво иде реч, закачихме го и ШОК ТОПКИ датчика си работи, лампата изгасна. Вероятното обяснение е, че при монтажа нещо са го кривнали предшините и той е ударил незнамсикъдеси, след като съм го изключил се е оправил незнайнокак и те така...

Xa-uBaH
11-12-2009, 14:13
Според мен не е нито вариатор, нито фазов датчик...:x

b_angelov
11-12-2009, 14:38
И някой знае ли какво е това, което са ми сменили?

Това е соленоида на вариатора

http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm

Xa-uBaH
11-12-2009, 14:57
Но в самия вариатор (на вала) няма електроника, така че не би трябвало да свети инжекциона ако е износен, нали?

didkoldihno
11-12-2009, 15:06
отиди в bulavto при иво или на bosh сервиза до кат

thecleaner
11-12-2009, 16:10
Колега сещам се за още два проблема когато дава грешка фазов датчик. Единия е недобре зацепена кола и другия е зъбното колело от което чете датчика го кривят разни пишман майстори и самия датчик става на салата за секунди.

Xa-uBaH
11-12-2009, 16:33
Утре пак ще ги притесня с колата си. Учудва ме, че ми се обадиха по телефона за смяна на вариатор (400 лв.), а впоследствие са сменили соленоида....

След което май ще ида в БОШ сервиза, за там чувам добри отзиви.

Pepo
11-12-2009, 17:16
А соленоидът, принципно, търпи ли някакво износване?

kolev
11-12-2009, 17:53
НЕ! единствено може да му прекъсне намотката , но е много слабо вероятно.

Bobo
11-12-2009, 17:54
А соленоидът, принципно, търпи ли някакво износване?

Да но много рядко и търпи и ремонт ;)
А относно колегата просто го пратете на читав майстор и всичко ще стане ясно ;)

---------- Post added at 15:54 ---------- Previous post was at 15:54 ----------


НЕ! единствено може да му прекъсне намотката , но е много слабо вероятно.

Аз пък съм виждал и друг случей ;)

Xa-uBaH
16-12-2009, 14:44
Всичко стана ясно в БОШ сервиз-а до КАТ. Проблем със зацепването на ремъка. Днес ще ходя да я вземам.....