Log in

View Full Version : Въпросче за ABS



Alfa User
15-12-2009, 10:55
Може ли по някакъв начин да се изключи ABS-a на колата, без това да води до сътресения в ECU-то и колата да се шашка ?
Питам, защото напоследък едната кола започна да прави някакви въртели с ABS-а - дори при плавно спиране (включително с малка скорост) системата се задейства, и се появява ритането в педала. Днес светнала лампата на ABS-а на таблото, и колата започнала да се държи адски странно, и накрая загаснала тотално.
Накладки и дискове са в отлично състояние.
Каква може да е причината, и може ли и как да се изключи ABS-а ?

didod
15-12-2009, 11:20
Махаш му предпазителя/ите.

Alfa User
15-12-2009, 11:27
Това и на мен ми хрумна, но ми казаха, че така щял да се шашка компа на колата ... Някой да може да каже къде е предпазителя - че не мога да си изровя pdf-ите сега :(

cyberhill
15-12-2009, 11:48
До колкото съм наясно, АБС-а си има отделен контрол унит , така че като му спреш тока , няма какво да се шашка.
Не мисля че ECU има нещо общо с ABS-а.
Аз карах 1 седмица без ABS заради една клема и спирах перфектно...

milenamr
15-12-2009, 12:19
А до колко този проблем с ABS може да има връзка с тоците??
Питам, защото при мен така се случи, че след като светна лампата на ABS и започна много яко да придърпва колата при подаване на газ( до такава степен, че тотално заби муцуна) и след около 3 мин при пускане по инерция (защото само тогава можеше да се движи)и при спиране на сфетофар окончателно умря-ни звук, ни стон.Все едно няма грам акумулатор(или стартер).И след 10 мин запали пак, все едно проблем не е имало:?::?

didod
15-12-2009, 12:53
Сигурно проблема е със захранване, общо за двата компютъра - + или - . Не вярвам самия ABS да успее да угаси колата.

MUROMAN
15-12-2009, 16:18
АБСа си има собствена ценрала и управление,можеш да го спреш и не би трябвало да има проблеми.
Аз една година карах без АБС преди да го оправя и проблеми не съм имал.

Furious 155
15-12-2009, 17:26
Сигурно проблема е със захранване, общо за двата компютъра - + или - . Не вярвам самия ABS да успее да угаси колата.
и според мен проблема се крие някъде по тоците на колата. Слаб акумулатор прави точно тия проблеми или слаби ел. връзки пак по захранването!

milenamr
15-12-2009, 17:58
А може ли някой да ми обясни ABS-а откъде може да се изключи ???И съм почти сигурна, че причината за тази ексцесия е свързана с тоците, защото докато стоях безмълвно около 15 мин в загасналата кола, на няколко пъти започваше едно пращене(или припукване нещо такова)от към таблото или някъде под него и като отворя вратата спира.След това и на отворена врата започваше пращенето и като я тряснах малко по-силничко се оправи окончателно, което ме навява на мисълта, че от вибрацията нещо се е наместило.
Имате ли идея какво може да е това ?:?

MUROMAN
15-12-2009, 19:28
Миленке не мога да помогна,но знам със сигурност ,че на гости ти е дошъл Талянския инженер Тоции Бегалии.:bouncing_smiley:

Alfa User
15-12-2009, 20:37
Тоя инжИнер само да го набарам, и ще му строша ръчичките ...
Инак след инцидента колата се държи завидно добре ... никакви роблеми с палене, вървене или спиране (без да броим досадното ритане на ABS-а де...) - което означва, че следващото отрязване на тоците ще е пак така неочаквано ...

robygas
15-12-2009, 20:43
МММ.......дааааааааа:priest:

don_pepone
15-12-2009, 21:15
Колеги пробвайте първо с най-лесният вариант,а именно взимате един контактен спрей и напръсквате всички букси и клеми за които се сетите че сте виждали, после проверете релетата за някакъв нагар и чак тогава си има една букса за компа на АБС-а до самият него( отпред при мотора) , та на ел-кона ви я закачат и ви казват дали е от него (от АБС-а).

голямата риба
15-12-2009, 23:21
Алекс за колата на Милена ли става въпрос или въпроса е общ.
Ако е за 155-ца проблеми като този доста често идват от + клема на акумулатора
отгоре на нея са вързани АБС и ЕКУ-то на двигателя

при 155-ците ЕКУ-то на двигателя и на АБС-а нямат никаква комуникация по между си

чак при 16 клапановите ЕКУ-то получава информация за скоростта на автомобила, но от датчика на скоростната кутия

вече при моделите след 2000г. има комуникация между АБС-а и другите електроники

Alfa User
16-12-2009, 08:14
Да, за колата на Милена става дума ...
Клемите на акумулатора бяха първото нещо, което проверих - не забелязах нищо нередно - всичко беше добре стегнато и на място. Освен нейде по протежение на кабела да има проблем, друго не виждам ... Притеснява ме именно тоталната загуба на ток, и пращенето като от късо нейде под капака ... белята може да е голяма следващия път :-(
И все пак - откъде да изключим ABS-а като най-безопасно решение че той си е проблемен от доста време ?

голямата риба
16-12-2009, 08:25
върху самата + клема има закачени кабели
другото е виж в разпределителя на +
който се намира около ботуша на левият макферон

АБС-а кардинално може да го изключиш
като махнеш пластмасовият капак който е върху него
и отдолу извадиш куплунга

cyberhill
16-12-2009, 08:28
Има един 60A бушон. Май той е най доброто решение.
Моя се намира при големите бушони над акумулатора.

голямата риба
16-12-2009, 08:40
Има един 60A бушон. Май той е най доброто решение.
Моя се намира при големите бушони над акумулатора.
даммм
а дали раздела не е 155:?:

cyberhill
16-12-2009, 08:49
:( my miss...

dimo
16-12-2009, 10:49
По-проблема с АBS-а и аз да изкажа предположение .
Пипали ли сте скоро нещо по спирачките -дискове накладки и тем подобни?
Има едно такова положение, че ако датчика се окаже твърде близо до гребена може да дава грешно отчитане .Проблемът може да се крие и другаде примерно в задържане (възприема се като пребуксуване от абс-а ) в някое от колелетата.За да се изключи този вариант трябва да се проверят всичките едно по едно .Самото задържане се дължи най-често на клеясване на водачите на спирачните апарати .

arieca155
16-12-2009, 19:53
Алекс,по твоя проблем немога да се изкажа,но и аз имам едни дерзания по спирачките.та да попитам в твоята тема.
на мен ми светва лампата на абс незнайно защо,и скоро открих че едното колело (предно ляво) ми задържа защото при тръгване прескърцва едно такова гадно.въпроса ми е ,може ли от задържане на колелото да ми светва лампатана абс?

didod
16-12-2009, 19:58
Доколкото знам, по-старите ABS-и все още имат възможност за диагностика с блинккод. Поне моя има. Защо не видите каква грешка записва примерно?
А за тоталната загуба на ток може да са лоши маси към купето някъде.

dimo
18-12-2009, 10:13
Алекс,по твоя проблем немога да се изкажа,но и аз имам едни дерзания по спирачките.та да попитам в твоята тема.
на мен ми светва лампата на абс незнайно защо,и скоро открих че едното колело (предно ляво) ми задържа защото при тръгване прескърцва едно такова гадно.въпроса ми е ,може ли от задържане на колелото да ми светва лампатана абс?

Да вероятно е за това съм изказъл подобно предполжение в по горния си пост.Проскърцване или "квичене" по някога е възможно да го чуеш и в движение. Самото задържане се дължи най-често на клеясване на водачите на спирачните апарати трябва да се разглобят почистят и смажат .

milenamr
18-12-2009, 16:30
Благодаря ви колеги за съдействието и за отзивчивостта.За сега са констатирани цели 2 проблема по колата (единия от които вече решен):
1.Маркуча за бензина се оказа яко сцепен и от там е капело бензин върху динамото(не ми се мисли какво е можело да стане :depressed:)-това е решения проблем.
2.Другият, може би нерешимия за сега проблем е с ABS-а.Оказа се че датчика на ABS изобщо не попада върху колето със зъбците, ами на половин см на страни, при което няма как да отчете :(

Alfa User
18-12-2009, 16:51
1.Маркуча за бензина се оказа яко сцепен и от там е КАПЕЛО бензин върху динамото(не ми се мисли какво е можело да стане :depressed:)-това е решения проблем.


Бе направо си течеше ... на струйка, и под налягане :)
Добре че наистина не е станала беля!

didod
18-12-2009, 16:58
А защо втория е нерешим?

Alfa User
18-12-2009, 22:14
Ами назъбения пръстен по някаква причина е променил диаметъра си и се е изместил ... доста хлабаво се мести :(
Някакви идеи за поправка, закрепване или ремонт ???

robygas
18-12-2009, 22:34
Без да съм специалист-ин, лагер-главина-венец, при тази кола не са ли едно? Ако е така що просто не ги смениш?

Furious 155
18-12-2009, 23:36
венеца за абс-а е на самото външно каре отпред на 155-цата, отзад е на задния лагер! Външното каре с венец за абс е 120лв грубо.

Alfa User
19-12-2009, 00:10
Тая работа не ме кефи особено ... Ако е едно цяло с карето (както и аз съм чувал...), защо венеца се разхожда така свободно насам-натам ??? Може да се мести с пръст без почти никакво усилие ...

TRENDi
19-12-2009, 07:18
Ако венеца не е спукан(сцепен), т.е. си е цял, може да пробвате с един център да "накълвете" оригиналната позиция, на която седи(в/у карето) и да го монтирате на мястото му. Стига луфта да не е огромен - би трябвало да се получи.

П.С. ...Из неволи с износени места за лагери на задни полуоски :grin:...

dimo
19-12-2009, 10:05
Я ми дайте VIN номера да видим какви варианти можем да измислим за ново .Това с центрирането което го предлага колегата няма да стане най вероятно щом толкова лесно се мести .

robygas
19-12-2009, 10:30
Ето ограмотих се. Значи гривната е набита на карето.
Добре де .Защо не си вземеш 2-ра ръка . Доколкото знам цялата полуоска дясната е 70лв а лявата 50лв.

голямата риба
19-12-2009, 11:27
Тая работа не ме кефи особено ... Ако е едно цяло с карето (както и аз съм чувал...), защо венеца се разхожда така свободно насам-натам ??? Може да се мести с пръст без почти никакво усилие ...
най-вероятно е побългарявано
мисля, че мога да ти подаря едно каре
и без това няма какво да ги правя

Alfa User
19-12-2009, 12:59
Е ... бате Еньо е :firstprize:
Да се разберем на лични за карето ! Аз пък ще ти подаря календари на Алфа, ако станат де :roll2:
Инак сериозно - нямам думи просто, защото това не е първия път, когато ни помагаш :bowdown: :respect:

robygas
19-12-2009, 14:46
най-вероятно е побългарявано
мисля, че мога да ти подаря едно каре
и без това няма какво да ги правя
:clap::clap::clap:

alf
22-12-2009, 12:57
аз един лаишки въпрос да отперя. нормално ли на всяка дупка да се активира абс а напоследък и в поледицата при сваляне на предава - особено от 3-2, и в двата сучая без да пипам спирачката.

dimo
22-12-2009, 13:18
Категорично не .

Alfa User
22-12-2009, 15:08
аз един лаишки въпрос да отперя. нормално ли на всяка дупка да се активира абс а напоследък и в поледицата при сваляне на предава - особено от 3-2, и в двата сучая без да пипам спирачката.

Виж да не е същия прблема - да се е изместила гривната, и от сътресенията да лъже датчика ...

dimo
22-12-2009, 15:16
най-вероятно е побългарявано
мисля, че мога да ти подаря едно каре
и без това няма какво да ги правя

Браво на колегата .:respect:

hsr
21-02-2010, 17:20
И при мен взе да святка отвреме навремеПървият път беше в големия сняг-светна за около 4-5 км. и след като спрях, загасих и запалих отново изгасна.
Втория път беше наскоро, когато снега взе да се топи и имаше доста вода по пътищата. Тогава светна и не изгасна дори след няколкократно палене-гасене на колата.
На другия ден си загасна (по-принцип като дам контакт свети няколко секунди и гасне) и повече не е светвала.
Чудя се дали не е от голямата влага?
Иначе спирачките си работят нормално. Когато светеше не съм пробвал дали при силно натискане се включва АБС-са, но вчера пробвах и всичко си е ОК.
Другото е, че спирачната ми течност ми се вижда малко, но едва ли е от нея понеже пробвах да натисна поплавъка нагоре (все ено казанчето е пълно) и лампата пак си светеше.
Така или иначе обаче трябва да доливам, а незнам каква е старата. Какво може да стане ако долея ДОТ3 (понеже имам подръка едно шишенце), а старата е ДОТ4?

Alfa User
22-02-2010, 17:17
Моя съвет е да провериш бушоните за двата кръга - оранжевите пластамсови куплунзи в двата ъгъла на двигателния отсек - ако има влага, може да се лъже системата. Може и прекълцан кабел да я лъже също. Ако е изместена гривна или датчик, ще се задейства ABS-а със сигурност дори при най-лекото пипане на спирачката.
Колкото до течностите - не ги смесвай. Имат различни свойства двата типа, и по-добре заложи на препоръчвания от Алфа.

hsr
22-02-2010, 18:22
Аз се сещам само за един оренжев куплонг до акомулатора-там където са трите бушона и четирете релета за ламда сондата, бензиновата помпа и не си спомням другите за какво точно бяха. Къде е другия ?
Иначе сега като е сухо не е святкала.
Другото, което забравих е, че понякога като минавам през няколко последователни по-големи дупки дори да не натискам спирачка, чувам как помпата се задейста.
А относно течностите, предполагам няма начин да разбера с каква е колата в момента?

don_pepone
22-02-2010, 19:19
няма как да разбереш каква е течността в момента. А за оранжевите нещя в двата ъгъла под предният капак- те не са бушони а букси и често се ебават кабелите на входа или изхода на тези букси (те са едни оранжеви продълговати около бобетата на амортесьорите).

Furious 155
22-02-2010, 19:56
А за оранжевите нещя в двата ъгъла под предният капак- те не са бушони а букси и често се ебават кабелите на входа или изхода на тези букси (те са едни оранжеви продълговати около бобетата на амортесьорите). Това са към предните 2 колела кабелите към датчиците, за задните 2 колела жълтите куплунзи са под задната седалка на пода на колата! Там също е добре да се проверят, особено ако е имало екшън на задната седалка :).

don_pepone
24-02-2010, 18:56
така е аз си бях свалял задната седалка да ми заварят едната планка дето я държи и при наместването после съм откачил единия.... и нема абс :(

hsr
07-03-2010, 16:43
А някой забелязал ли е когато нивото на спирачната течност намалее коя лампичка светва? Тази за ръчната (!) или за АБС-а?

Furious 155
07-03-2010, 16:49
А някой забелязал ли е когато нивото на спирачната течност намалее коя лампичка светва? Тази за ръчната (!) или за АБС-а?
ръчната!

hsr
07-03-2010, 17:21
ръчната!

мерси ;)

don_pepone
08-03-2010, 20:24
я да питам аз сега:
На 155-ците като натиснем спирачките до долу и се задейства абс-а,задните колелета на 100% ли държат или трябва да е натоварена отзад за да хващат на 100%,защото нали уж идеята на абс-а е да хващат четирите колелета на максимум и системата да ги регулира да не суркат гуми

Furious 155
08-03-2010, 23:19
я да питам аз сега:
На 155-ците като натиснем спирачките до долу и се задейства абс-а,задните колелета на 100% ли държат или трябва да е натоварена отзад за да хващат на 100%,защото нали уж идеята на абс-а е да хващат четирите колелета на максимум и системата да ги регулира да не суркат гуми абс-а сработва за всички колела, за да спре хлъзгането на някое от 4-те колела и да върне управляемостта. Иначе според натоварването на задния мост, има регулатор, който според това натоварване разпределя колко от спирачното усилие да отива отзад.

don_pepone
09-03-2010, 17:41
мерси :)

MUROMAN
09-03-2010, 19:13
Моя пак се прееда тъп ABS и съм шейан на леда.

don_pepone
10-03-2010, 19:00
еех няма ги вече ладите и москалите да видим как ще спираме с абс ;-)