View Full Version : Допустимо износване на спирачни дискове ?!
Колеги,извинявам се много за темата,но уж търсих и не можах да намеря технически данни колко е допустимото износване на предни,вентилирани спирачни дискове на 145 1,6.Че мойте имат ръбче пък и нещо започва да ми тресе когато спирам та исках да разбера дали е дошло време да ги подменя.
Колеги,извинявам се много за темата,но уж търсих и не можах да намеря технически данни колко е допустимото износване на предни,вентилирани спирачни дискове на 145 1,6.Че мойте имат ръбче пък и нещо започва да ми тресе когато спирам та исках да разбера дали е дошло време да ги подменя.
След като има тресене значи дори и да не са износени са за смяна защото са криви ;)
ОК мерси :) и аз така си мислех,но исках да се допитам преди да тръгна да го сменям.А за смяната и жените вече намерих къде да чета във форума :)
тук е мястото само да попитам:чувал съм,че има места на които оправят кривините :roll: малко инфо да дадете ако някой е на ясно :) какви пари,къде и тн.
мерси :)
spe4elist
15-12-2009, 21:03
Тук е мястото ... В Орландовци, нови спирачни дискове - не им трябват. Трябват на живите, за да останат такива...
Сори, ама не си правете глупави експерименти
Успех
Тук е мястото ... В Орландовци, нови спирачни дискове - не им трябват. Трябват на живите, за да останат такива...
Сори, ама не си правете глупави експерименти
Успех
Не си прав има много сериозни машини на които изправят дискове при положение че са над фабричния минимум ;) Аз лично знам такава на "Константин Величков" някъде но знам за това място от клиенти и това което съм видял да е направено е добро. Машината се поставя на мястото на гумата и така шлайфа диска, но немога да дам точен адрес и знам че машината е доста парички, при конкретния колега едва ли си заслужава защото шлайфането струва м/у 30 и 50лв по спомен ;) А иначе за стругарите е ясно че кой пиян кой недогледал си е направо хазарт ;)
mimouzunov
15-12-2009, 22:39
Не си прав има много сериозни машини на които изправят дискове при положение че са над фабричния минимум ;) Аз лично знам такава на "Константин Величков" някъде но знам за това място от клиенти и това което съм видял да е направено е добро. Машината се поставя на мястото на гумата и така шлайфа диска, но немога да дам точен адрес и знам че машината е доста парички, при конкретния колега едва ли си заслужава защото шлайфането струва м/у 30 и 50лв по спомен ;) А иначе за стругарите е ясно че кой пиян кой недогледал си е направо хазарт ;)
Константин Величков м-у Стамболийски и Тодор Александров ,точно до арабина с "катализаторите" и автомивката... Тоест влиза се в автомивката и там е въпросния шлаиф...
Константин Величков м-у Стамболийски и Тодор Александров ,точно до арабина с "катализаторите" и автомивката... Тоест влиза се в автомивката и там е въпросния шлаиф...
10x ;)
spe4elist
15-12-2009, 23:42
Не си прав има много сериозни машини на които изправят дискове при положение че са над фабричния минимум ;) Аз лично знам такава на "Константин Величков" някъде но знам за това място от клиенти и това което съм видял да е направено е добро. Машината се поставя на мястото на гумата и така шлайфа диска, но немога да дам точен адрес и знам че машината е доста парички, при конкретния колега едва ли си заслужава защото шлайфането струва м/у 30 и 50лв по спомен ;) А иначе за стругарите е ясно че кой пиян кой недогледал си е направо хазарт ;)
Машината струва около 13 000 лв и мога да ти я продам, ако проявяваш желание... Но не е там въпроса. В повечето от случаите дисковете са толкова износени, че подмяната им е задължителна и шлайфането им е несериозна и опасна за здравето операция.
Колко от дисковете, които си сменял, е било възможно да се корегират и колко е било задължително да се подменят.
В дебелите книги, както много добре знаеш, пише: подмяна на накладки и дискове (барабани) - комплект! Надявам се, с това да се съгласиш. Друг е въпроса, дали в местната България всеки го прави... Но това е една друга бира...
Добре ясно,че е по-добре да се вземат нови дискове.Но това което каза за дисковете и накладките... Искаш да ми кажеш,че ако трябва да сменям само накладки трябва да сменям и дискове ли ? Това не трябва ли да е обратно ? Ако сменям дискове здължително да се сменят и накладките ? А и колко е задължително ако съм минал с накладките по-малко от 10 000 км ? А колкото до цените питах и ми казаха,че като за моята от 45лв до 70лв в зависимост от качеството.Днес чакам да ми се обадят от още едно място да видя и там какви цени ще ми кажат.Точно до тогава се надявам някой колега да ми каже дали трябва наистина да сменя и накладките или може само дисковете.А за колегата който каза адреса за шлайфането,много му Благодаря,вярвам,че за някой колеги това ще е полезна информация,но не и за мен,малко далечко ми идва хихи :)
При спиране от висока скорост на Фиата ми вибрираха предните спирачки.
Оказаха се износени накладки.
Смених само накладките и вече спирам около 15000 км без проблем със старите дискове, които имат около 1-1,5 мм ръб.
При спиране от висока скорост на Фиата ми вибрираха предните спирачки.
Оказаха се износени накладки.
Смених само накладките и вече спирам около 15000 км без проблем със старите дискове, които имат около 1-1,5 мм ръб.
Колега за съжаление аз вече го направих този номер :) Имойте дискове имат някъде толкова голям ръб,а накладките нямат и 6000 километра(а определено не съм от състезателите,че да кажеш да съм ги износил) :)
И все пак ми е интересно кога хората си сменят дисковете.
И колко трябва да е износен диска, че да се смени?
Satanism
16-12-2009, 15:22
И все пак ми е интересно кога хората си сменят дисковете.
И колко трябва да е износен диска, че да се смени?
ако усещаш доволно ръб на пипане-сменяй.
Не са толкова пък скъпи дисковете...
Какво означава "доволно ръб" ?
1,2,3 мм ?
Ясно ми е, че не са скъпи, но трябва да има някакви допуски на износване.
spe4elist
16-12-2009, 15:28
Колеги,извинявам се много за темата,но уж търсих и не можах да намеря технически данни колко е допустимото износване на предни,вентилирани спирачни дискове на 145 1,6.Че мойте имат ръбче пък и нещо започва да ми тресе когато спирам та исках да разбера дали е дошло време да ги подменя.
Действителна дебелина на диска - 20,0 мм
Минимална дебелина на диска - 18,1 мм
Заповядай
по книга лимита за предните дискове е:
вентилирани за 1,8 и 2,0ТС - 20,2мм
вентилирани- 18,2мм
плътни - 10,2мм
за задните - 9,2мм
ако са в лимита и колата тресе, проверяват се за измятане което не трябва да е повече от 0,15мм
когато се сменят дискове, слагат се и нови накладки задължително.ако някой реши да минава тънко, да смени само отпред щото там е голямото износване.
Колега, в какви филми се вкарваш. Вентилираните дискове (по памет) имат допустима ширина (дебелина ли, квото е) 18,5 мм. Невентилираните - 11.5 Сега задесетите няма да се кълна. Това за Алфа 145/6. Ако е по-малко - сменяй. Ако е повече поне с 1-2 мм - сменяй само накладките и ги провери дали бият. А за цените - в Пловдив не знам, но в София купувах пролетта Щайнхоф (полски) - двата бяха ~100 лв. Никой не може да реши вместо теб какво да слага на колата си и кога да го сменя. Ти си решаваш, само гледай да не те метнат някакви разбирачи, че всичко после почва отначало.
Колега,допустимото износване е около 2 мм.Половин повече при някой .Това се мери на най-тънката част,като това може да бъде и само драскотина.Шлайф машината,за която говореше Бобо,а и Странника в друга тема,се използва в белия свят винаги,когато се сменяват накладките.Така се увеличава живота и на накладките и на дисковете.Тука,обаче тоя шлайф е като да шлайфаш блок от нормален на 5-ти ремонт директно.Машината е много прецизна и дава добри резултати,дори и под допустимите размери.Проблема е,че за да станат тия дълбоки нарези по диска,той е бил подложен на "системен тормоз".Метала е вече с нарушения и вероятността тоя диск да се пръсне по време на движение е много голяма.Почне ли да бие си е за боклука.И да го изправиш,пак ще се изкриви.Бие ,щото някои участъци са станали по-твърди .
Останалия сценарий си го пиши сам!:priest:
То е ясно,че ще се сменят дискове :) Проверих и ми казаха цени от 90лв(комплет 2-ва) до 220лв,като естествено тези от 220лв са не нам си колко пъти вентилирани и калени и не нам си какво още.Вярно са хубави ма аз не съм състезател,че да си ги слагам.За това съм се спрял на някой средна хубост,а по-точно нещо до 140-150лв комплекта.Та и за машинката-ами да разбрах,че върши хубава работа,но наистина трябва много да се внимава и при нея.Най малкото ако имаш малко тръгнал лагер на главината може да ти направи повече поразия от колкото да ти оправи дисковете.Та и там си иска да се помисли предварително дали си заслужава.Хъм до тук всичко хубаво,ама много ме е яд,че ще ми се наложи да сменям и почти новичките накладки.... Е каквот-таквоз хихи Ще се прежалят още 50-60лв за комплект накладки.Ако някой все пак има идея за други варианти,тук е мястото да спомене :) Не е сигурно дали ще се спре някой на тях,но все пак е хубаво да ги има.Но да не забравяме,че все пак нашата сигурност трябва да е на първо място :)
То е ясно,че ще се сменят дискове :) Проверих и ми казаха цени от 90лв(комплет 2-ва) до 220лв,като естествено тези от 220лв са не нам си колко пъти вентилирани и калени и не нам си какво още.Вярно са хубави ма аз не съм състезател,че да си ги слагам.За това съм се спрял на някой средна хубост,а по-точно нещо до 140-150лв комплекта.Та и за машинката-ами да разбрах,че върши хубава работа,но наистина трябва много да се внимава и при нея.Най малкото ако имаш малко тръгнал лагер на главината може да ти направи повече поразия от колкото да ти оправи дисковете.Та и там си иска да се помисли предварително дали си заслужава.Хъм до тук всичко хубаво,ама много ме е яд,че ще ми се наложи да сменям и почти новичките накладки.... Е каквот-таквоз хихи Ще се прежалят още 50-60лв за комплект накладки.Ако някой все пак има идея за други варианти,тук е мястото да спомене :) Не е сигурно дали ще се спре някой на тях,но все пак е хубаво да ги има.Но да не забравяме,че все пак нашата сигурност трябва да е на първо място :)
Виж как сам си си отговорил относно "другите" варианти ;) Със спирачки, особено пък предни, компромиси НЕ
didko_boy
30-12-2009, 10:16
ама много ме е яд,че ще ми се наложи да сменям и почти новичките накладки.... Е каквот-таквоз хихи Ще се прежалят още 50-60лв за комплект накладки.Ако някой все пак има идея за други варианти,тук е мястото да спомене :) Не е сигурно дали ще се спре някой на тях,но все пак е хубаво да ги има.Но да не забравяме,че все пак нашата сигурност трябва да е на първо място :)
Купи си сега НОВИ накладки с НОВИ дискове , на следващата смяна на накладки (м/у 10 000 - 60 000км ,зависи колко ги ползваш) сядаш на някоя бетонна плоча ,по грапава, изглаждаш старите накладки ,може и с голяма пила. Тогава НОВИТЕ дискове вече ще са СТАРИ и няма проблем да сложиш СТАРИТЕ (изгладени) накладки, първите 200 до 500км след смяната ,ще караш внимателно докато си легнат СТАРИТЕ дискове със СТАРИТЕ накладки .
газ свирки и късмет по завоите колеги И СЛАГАИТЕ КОЛАНИТЕ :Silent:
Колеги, всичко за и против струговане на спирачни дискове на www.p....com
AntiLuuP
23-04-2010, 15:26
Нещо ми се струва че не си заслужава да даваш между 45 и 70лв за тази интервенция.
Аз точно преди 1г смених дисковете и накладките срещу 150лв
Колата ми е 146 1.6 т.с. и дисковете са вентилирани:)
А след като не си някъв "рацер" не мисля че има и смисал да даваш двойни пари за нарязано надупчено перфорирано и не знам ти още какво брембо :)
Satanism
27-04-2010, 14:10
Нещо ми се струва че не си заслужава да даваш между 45 и 70лв за тази интервенция.
Аз точно преди 1г смених дисковете и накладките срещу 150лв
Колата ми е 146 1.6 т.с. и дисковете са вентилирани:)
А след като не си някъв "рацер" не мисля че има и смисал да даваш двойни пари за нарязано надупчено перфорирано и не знам ти още какво брембо :)
Надупченото, перфорирано и т.н брембо не е за рацери-напротив....освен, че предоставя доста по-добро спиране, което понякога е животоспасяващо, запазва и дисковете, и накладките за по-дълго време....
tokata_pz_flex
27-04-2010, 17:55
Ами нали си трябва и спирачен апарат ... с тия апарати едва ли ще постигне кой знае каква разлика :)
Satanism
27-04-2010, 19:24
Ами нали си трябва и спирачен апарат ... с тия апарати едва ли ще постигне кой знае каква разлика :)
Разлика има, колега....
trustworthy
27-04-2010, 19:49
Надупченото, перфорирано и т.н брембо не е за рацери-напротив....освен, че предоставя доста по-добро спиране, което понякога е животоспасяващо, запазва и дисковете, и накладките за по-дълго време....
В заблуда си, колега ;)
Ако се замислиш каква е функцията на тези перфорации, канали и прочие, ще разбереш, че за обикновения водач разликата м/у перфорирани или с канали и гладки дискове е почти никаква. Казвам ти го не само защото съм го чел и чувал от хора, които разбират, а и от личен опит ;). Такива пърформънс дискове са основно за екстремно каране, когато има серия от последователни екстремни спирания.
Относно запазването на накладките също тотално грешиш ;) Освен да извежда топлината и праха от триенето от контактната повърхност, друга функция на тези дискове е да отнема повърхностен слой от накладката, за по-ефективен контакт с диска...еми няма как да се запазват накладките при това положение и феродото заминава доста по-бързо, отколкото при гладките дискове ;)
Нищо не пречи да се ползва пърформънс дискове за ежедневна употреба, но чудеса няма как се очакват при нормално каране.
Satanism
27-04-2010, 20:35
Аз си сложих такова брембо отпред на алфата и да ти кажа вече сумати километри държи и ГРАМ не се е изхабило...накладките също....Феродо Премиер си сложих за накладка
trustworthy
27-04-2010, 20:53
Аз не твърдя, че ще се износят за няма 10к км, но няма начин да не заминат по-бързо, отколкото при гладки дискове просто ;)
малко е извън темата но сори моля препоръчаите ми дискове вентилирани и надупчени и накладки за тях има едни в алфисти.бг http://www.alfisti.bg/?step=module_action&modname=pricelist&modaction=details&product=335&product_cat=138&lang=2 ето линка за тях ако някои има опит или представа дали са добри да пише и да ги отнасям и кажете и за наклатките откаде и какви да си зема
trustworthy
27-04-2010, 21:19
малко е извън темата но сори моля препоръчаите ми дискове вентилирани и надупчени и накладки за тях има едни в алфисти.бг http://www.alfisti.bg/?step=module_action&modname=pricelist&modaction=details&product=335&product_cat=138&lang=2 ето линка за тях ако някои има опит или представа дали са добри да пише и да ги отнасям и кажете и за наклатките откаде и какви да си зема
Аз съм с такива дискове. Няма ядове за момента ;)
trustworthy
27-04-2010, 22:42
а накладки какви
146 JTD - Конверсия на спирачни апарати и дискове от 257 на 284мм - Club Alfa Romeo Bulgaria (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=38492) ;)
Ето и някои мнения за пърформънс дисковете:
Спирачни дискове за 145/6, 257 мм-с канали и/или перфорирани - Club Alfa Romeo Bulgaria (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=19294&highlight=%ED%E0%EA%EB%E0%E4%EA%E8+%C0%D2%C5)
ScuderiaAlfaCorse
30-05-2011, 23:02
Колеги да ползвам темата за едно въпросче. Скоро сам си смених предните дискове, и ми се струва, че хода на спирачния педал е малко по - голям, отколкото като бях със старите дискове. Дали трябва още да покарам, докато паснат добре накладките с новите дискове или има нещо, което не съм направил както трябва ?
п.п накладките не съм ги сменял, защото са на 2-3к...
Преди спирачния педал ми беше по - чувствителен, докато натисна и хващаха, но сега трябва повечко да натискам. Трябва ли да се обезвъздушава нещо или да си карам така ?
Мерси предварително :)
badmadafaka
30-05-2011, 23:10
Диска като го разопаковаш е намазан със специална смазка да не корозира - ти изтри ли я със спирт или със спрей за чистене на спирачни дискове..?
А също така какви накладки сложи - ако си боцнал някой еФтин боклук и от това може да е... И на последно място, може и наистина да трябва обезвъздушаване, не вреди профилактично да ги понапомпаш...
ScuderiaAlfaCorse
30-05-2011, 23:18
Не мисля, че е от накладките колега, защото преди си спираха много добре. Смазката за която говориш не я бях махнал, защото не знаех, но от нея нищо не остана след 200-300 км. Трябва да обезвъздуша профилактично както казваш, може и да има някакъв ефект !
Мерси за бързия отговор колега ;)
badmadafaka
31-05-2011, 10:42
На фиат браво бях сложил само отпред някакви измислени накладки "тръстинг" и хода на педала беше доста по-голям отколкото преди смяната. След неколкократно обезвъздушаване без ефект и последващ съвет от известен форумен батка, махнах измислените накладки, сложих TRW и хода на педала се скъси наполовина, без да пипам спирачната течност (с другите накладки едва ли бях карал повече от 500 км, така, че и те си бяха чистак нови).
По отношение на тази смазка, не съм убеден, че няма проблеми след 300км, защото тя може да се е напоила в накладката и да прецаква пак нещата...
Аз отпред съм с дискове и накладки тръстинг и спират малко по-добре от хубавото феродо, с които бях преди тва... Хода на педала е абсолютно 1:1 и усилието е същото.
badmadafaka
01-06-2011, 14:13
Не знам какво имаш предвид под "хубавото феродо", предполагам, че е високата им серия (а не най-евтината FSL)... Ако е така, не мога да си представя как с комплект накладки, който струва под 50 лева, колета би спирала "малко по-добре" от комплект накладки, който струва малко над 200 лева при рaвни други условия... :handshake:
Ако феродото е било FSL вече съм напълно съгласен, че е възможно :scherzkeks:
Не знам какво имаш предвид под "хубавото феродо", предполагам, че е високата им серия (а не най-евтината FSL)... Ако е така, не мога да си представя как с комплект накладки, който струва под 50 лева, колета би спирала "малко по-добре" от комплект накладки, който струва малко над 200 лева при рaвни други условия... :handshake:
Ако феродото е било FSL вече съм напълно съгласен, че е възможно :scherzkeks:Ем принципно и аз бях малко резервиран към тия, но познат в axm-auto ми каза, че са си много добро качество, продали са вече може би хиляди такива и хората са доволни... В което и сам се убедих де. А иначе вече за скъпите накладки дето споменаваш над 200лв - не знам, не съм карал с такива, но съм сигурен, че са по-добри! :) Просто в класа на бюджетните накладки/дискове тези според мен са идеални!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.