View Full Version : Помощ! Не ще да пали!!!
stefanaki
21-12-2009, 12:32
Колеги здравейте..
Сега слизам до алфата, въртя ключа и няма никой... върти ли върти и от време на време аха да запали ама нъц!!!
Помагайте!!! Скоро бях на диагностика и всичко си беше наред :(
:bored:
Хубаво е все пак да кажеш с какъв двигател е колата, може да си я напишеш в подписа така става най лесно ако имаш последващи въпроси например.
Linkestis
21-12-2009, 17:22
Сто процента е печка!!!!
Честито,вземи един сушоар и започвай да топлиш филтъра и гумените маркучи.След това изреди родата на всички бензиностанций и на всички които продават добавки против замръзване.
Аз така правих миналата година,така направих и тази сутрин.Май така ще правя и следващите дни
Пак ли те хвана студа по баирите? :grandpa:
Linkestis
21-12-2009, 17:45
Пак ли те хвана студа по баирите? :grandpa:
Ако не ме хване мене кои????
Ама имаше снощи двучасово риене на преспата в която се забих.Ама всичко приключи с намесата на един 40-годишен булдозер :naughty:
Направи си гараж
Ох, много спам произвеждам
Linkestis
21-12-2009, 18:17
Имам,ама за една кола отпред имам три :)
stefanaki
21-12-2009, 18:49
Алфата е 166 2,4 JTD '99... бях си го турнал в подписа ама май не е станало.
Иначе - от нетърпение поизтощих акумулатора, за щастие си имам още една 146-чка под ръка, та утре сутринта ще си даваме ток. Въпроса е, че не е от него - върти ли върти но..тц..
Решения на въпроса освен сешоара?
Чета по форума - всичко пали от раз в студа.. само аз ли съм така ощетен със зиморничава госпожица!?
Дайте съвети какво да правя :cry:
Ако е било много студено, голям шанс има нафтата да те е прецакала, както линкестис преположи
stefanaki
21-12-2009, 19:25
Доста студено.. Последните опити за палене бяха при -6 градуса външна.. Пак същата баница. Тръгваше - пушеше и меришеше лошо но дотам..
Казаха ми че можело да е запушена дюза или да е от подгряващите свещи..
Един таксиджия пък ми каза, че можело да съм я "затлачил" и като съм палел да съм давал газ до дупка пък то щяло да тръгне... ?! :bored:
Ха, майтап... :) Това може да е важало за кола '87 година
Ако има проблем със свещи, пак трябваше да запали при -6. Мигало ли ти е 'реотанче' на таблото? За всеки случай затопли горивния филтър, ако можеш, както ти препоръчаха. И сипи малко бензин в резервоара. :furious:
stefanaki
21-12-2009, 19:48
Е, обясних му че не е Кадет... :tongue:
Реотанчето мигаше преди време ама ту мига, ту се оправя (то мигаше около 30 секунди след палене и след това гасне, но после се оправи и не правеше така).
А защо бензина в резервоара? Да поразредя нафтичката ли.. и колко? Аз си мислех за някоя добавка... ?
Е може и добавка. И не зареждай на ОМВ. :)
stefanaki
21-12-2009, 19:56
Знам аз за ОМВ... Шел - пълен резервоар.. и до кат не стана толкова студено - никакъв проблем!
Ами значи утре отивам на зазоряване с един сешоар и една тубичка добавка и ще се топлим докато не замъркаме..
Ще кажа ако има ефект... ако няма - ще търся спасение тук и при Лисан..
Е, значи щом си в/около София, било е доста по-студено от -6 през нощта. Можеш да си вземеш и топла вода за филтъра. И зареден акумулатор. :)
Ако се окаже нафтата, препоръчва се смяна на филтъра независимо, че е запалила после колата.
Linkestis
21-12-2009, 20:07
препоръчва се смяна на филтъра независимо, че е запалила после колата.
Тъй,тъй много вярно
thecleaner
21-12-2009, 20:09
Е, обясних му че не е Кадет... :tongue:
Реотанчето мигаше преди време ама ту мига, ту се оправя (то мигаше около 30 секунди след палене и след това гасне, но после се оправи и не правеше така).
А защо бензина в резервоара? Да поразредя нафтичката ли.. и колко? Аз си мислех за някоя добавка... ?
Ако не запали с добавки и баене си провери свещите, датчик колянов и разпределителен вал.
П.С. Сещам се и превъртяла шпонка на колянов вал ама това е по рядко.
колега,това щом ти мига около 20-30 секунди след палене едно реотанче на таблото отляво,означава,4е някоя подгревна свещ ти е заминала,аз го имам същия проблем.и при мене беше малко трудно паленето тази сутрин на -12,ама при тебе може и да не е една,затова да не можеш да запалиш.
BlackBaron
21-12-2009, 21:11
Провери си ампеража на акомулатора приятелю, понеже има много такива авто-тарикатлъци при търговците на автомобили.
Възможно е да си с бензинов а не с дизелов акомулатор и от там да идва проблема. Мисля че нашите алфи бяха с 90 А или 105 А не съм сигурен. Но ако е около 60 А зачи си го закъсал
Провери и сподели после!!!
Знам аз за ОМВ... Шел - пълен резервоар.. и до кат не стана толкова студено - никакъв проблем!
Ами значи утре отивам на зазоряване с един сешоар и една тубичка добавка и ще се топлим докато не замъркаме..
Ще кажа ако има ефект... ако няма - ще търся спасение тук и при Лисан..
На мой човек сервиза,занимаващ се предимно с дизели е пълен със зареждащи от Шел и умрели с първия студ.
Нафтица само от ЕКО или оборотна Лукойлска.
За горивния филтър слушай колегите.
dragonaz
21-12-2009, 22:49
Аз това с нафтата от шел го чувам вече за 10-ти път от препатили.
Явно това си е самата истина, но не мога само да разбера Шел с какви очи и как въобще могат да предположат или непредполагат, че така си компрометират името.
От това, което съм чувал за проблеми с непалене в следствие на зареждане с кофти гориво ми се струва,
че колегата си е завъдил точно такъв проблем.
romeo must die
21-12-2009, 23:12
Ако не запали с добавки и баене си провери свещите, датчик колянов и разпределителен вал.
П.С. Сещам се и превъртяла шпонка на колянов вал ама това е по рядко.
Аз имах същия проблем,
колата доста постоя в бокса докато определим проблема,
но все пак драмата завърши със смяната на датчик на коляновия вал и
почистване на една от дюзите.
Цитирах thecleaner, защото съм на неговото мнение.
Поздрави и успех.
Алфата е 166 2,4 JTD '99... бях си го турнал в подписа ама май не е станало.
Иначе - от нетърпение поизтощих акумулатора, за щастие си имам още една 146-чка под ръка, та утре сутринта ще си даваме ток. Въпроса е, че не е от него - върти ли върти но..тц..
Решения на въпроса освен сешоара?
Чета по форума - всичко пали от раз в студа.. само аз ли съм така ощетен със зиморничава госпожица!?
Дайте съвети какво да правя :cry:
Ми ако е от 166-те в мобиле.бг по 4-5 хилки . Не се учудвай ;)
Виж да не ти е замръзнала нафтата.
stefanaki
22-12-2009, 09:31
Ами ще слизам сега след малко, и почваме да се топлим.. то че ще се ходи до бокса е ясно.. само да тръгне..
@РоМан - не е от тия Алфи :smile:
Айде успех! Тръпнем в очакване... :)
Аз това с нафтата от шел го чувам вече за 10-ти път от препатили.
Явно това си е самата истина, но не мога само да разбера Шел с какви очи и как въобще могат да предположат или непредполагат, че така си компрометират името.
От това, което съм чувал за проблеми с непалене в следствие на зареждане с кофти гориво ми се струва,
че колегата си е завъдил точно такъв проблем.
Така е,защото Шел България е нещо много различно от Шел.
С други думи Шел Бг=Литекс.
stefanaki
22-12-2009, 13:34
Господа,
Моята дама тръгна! Едно шишенце добавка, една кофа топла водичка, много молене и целувки по волана и след 5 минути тръгна. Чак ми стана смешно.. все едно се събужда някакъв звяр! Прозявка, виещо ръмжене.. не искаше да включи на скорост.. абе замръзнала горката. След 30 минути кръгчета вече е топла - 90 градуса и ме чака пред блока! :plane:
Отивам към Еко да сипвам + добавки!
П.С.: Държи се нормално. Има заминали подгряващи свещи но е ок. Някой да препоръча бърз сервиз за да ги сменя?
П.П.С.: БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА ПОМОЩТА!!!
После който ми каже, че се продават качествени горива в България, ще му се смея... Гаранция няма нафта, която да не замръзне при -20 в момента.
Честито на печелившите. Носете си един филтър, един акумулатор, шише добавка и сешоар :punk:
После който ми каже, че се продават качествени горива в България, ще му се смея... Гаранция няма нафта, която да не замръзне при -20 в момента.
Честито на печелившите. Носете си един филтър, един акумулатор, шише добавка и сешоар :punk:
Най-гот шъ е походен гараж с печка.:metal:
От днес и аз съм във филма ! Цял ден е мъча и няма палене ! Вчера жена ми сипала някаква нафта от бензиностанция с две колконки в квартала и резулатата днес е на лице. Изобщо не знам от къде да почна сега...............
Взимаш здрав акумулатор или зареждаш твоя.
Купуваш един горивен филтър и малко нафта в бутилка.
Сваляш стария филтър, пълниш новия с чиста нафта и го монтираш.
Купуваш добавка за нафта, сипваш я в резервоара.
По възможност с печка или сешоар затопляш разните горивопроводи около двигателя.
И палиш...
stefanaki
22-12-2009, 20:37
Дидо ти постоянно изскачаш с много добри идеи! :doctor:
Горивния филтър на 166 при задна дясна гума ли е някъде отдолу, че нямам представа, а май моя ще го сменям след тая калпава нафтица?
Между другото - 3 пъти днес я оставих да изстине и палих - всичко е наред. ОМВ Алпин дизел + някаква добавка там.. добре се представя, ама не е и толкова студено. Дано всичко е наред утре сутринта... :)
Емчо, късмет! Слушай Дидо, на мен ми помогна.. и всички други мнения, де!
При двигателя трябва да е. Поне на Капа-та е там де. :)
колега,казах ти че са ти заминали свещите -от това най-вече ти е проблема,а не от ОМВ,ЩЕЛ и кво ли не.навсякъде са едни и същи боклуци.
колеги вие нямате ли подгряване на нафтата аз имам на филтъра
Дидо ти постоянно изскачаш с много добри идеи! :doctor:
Горивния филтър на 166 при задна дясна гума ли е някъде отдолу, че нямам представа, а май моя ще го сменям след тая калпава нафтица?
Между другото - 3 пъти днес я оставих да изстине и палих - всичко е наред. ОМВ Алпин дизел + някаква добавка там.. добре се представя, ама не е и толкова студено. Дано всичко е наред утре сутринта... :)
Емчо, късмет! Слушай Дидо, на мен ми помогна.. и всички други мнения, де!
Колега,горивния филтър е в дясно,зад двигателя на стената на купето.Цилиндър с фланец в горния край,от който излизат маркучите за горивото.
хм, странно. Наистина тези коли нямат ли нагревател във въздушния филтър ? Дедрата ми има. Ако е така, това не означавали че замръзването е по на зад в системата ?
Хрумна ми една идея да взема да отида да си сипя нафта в шише 2 литра да речем и да го сложа в един леген на постоянно течаща топла вода и когато се нагрее да отида да го изсипя в резервоара пък да видим дали ще стане ?
Как ви се струва ?
Замръзването винаги е на някое "тясно" място! Ако изсипеш топлата нафта в резервоара, тя ще остане отгоре и дори да затопли малко и останалата нафта - пак няма как да достигне до филтрите!
В резервоара да парафинира нафтата е много трудно. Или поне трябват много минуси. Най-финото сечение по пътя е горивния филтър и затова най-често той се задръства. Колкото за подгряване на въздуха - за това са свещите.
На брат ми Капа-та има доста сериозен подгрев на филтъра. Не знам по принцип това серия ли е или опция. И как стои въпроса при 166?
В резервоара да парафинира нафтата е много трудно. Или поне трябват много минуси. Най-финото сечение по пътя е горивния филтър и затова най-често той се задръства. Колкото за подгряване на въздуха - за това са свещите.
На брат ми Капа-та има доста сериозен подгрев на филтъра. Не знам по принцип това серия ли е или опция. И как стои въпроса при 166?
Ми те са си еднакви как да стои :)
Е що така масово мръзнат колегите тогава? Не им работят нещата ли? Все пак едвам -13 беше оня ден. А ако стане като миналата зима -22 на места?
Е що така масово мръзнат колегите тогава? Не им работят нещата ли? Все пак едвам -13 беше оня ден. А ако стане като миналата зима -22 на места?
С тия горива,подгряването е като свещичка в котел.Тва му трябва нагревател за проточен бойлер.:devil:
Linkestis
23-12-2009, 18:40
Замръзва алуминиевият тръбопровод включително и гуменият които излиза от филтъра.
Имам снимка на добавка на SCT която е на кокал от онзи ден!!!
Същата която си сипвам редовно от както застудя.
А и при мен онзи ден беше -18.
А миналата зима когато беше същият екшън -23 с Алпин дизел.
Сега с невероятната нафта на Лукоил.
Само да вметна...бил съм 3 години управител на на две OMV-та и им знам горивата.На Шел зареждам служебните автомобили.Нафтата им е пикня.
Така че:лафовете кои къде да зарежда щото горивата са им хубави,си е чешане по та****е!!!
-------------------------
Филтъра на 136 к.с. е на купето/зад двигателя/ а на 140 к.с. на самият двигател
stefanaki
24-12-2009, 14:43
-------------------------
Филтъра на 136 к.с. е на купето/зад двигателя/ а на 140 к.с. на самият двигател
Абе някой може ли да сложи снимка на тоя филтър?
Тамън да видим имат ли нагревател или не ?!
Тамън да видим имат ли нагревател или не ?!
Е че имат и датчик за температура на нафтата имат!
Абе някой може ли да сложи снимка на тоя филтър?
Тамън да видим имат ли нагревател или не ?!
Снимките са от 156 1.9JTD.
Все пак благодаря колега че си се постарал, но имах предвид разглобен.
Ами обичайното разглабяне е свалянето на чашката и то не показва нищо повече,но след 15к може и там да го снимам.Фланецът едва ли ще го разглоби някой от спортно майсторство,а и за целта трябва да се свали от колата.
stefanaki
26-12-2009, 14:57
Моят не е там.. прикрепен е на задната страна на двигателя.. точно за това се чудех къде пък на купето... :drool:
Моят не е там.. прикрепен е на задната страна на двигателя.. точно за това се чудех къде пък на купето... :drool:
Аве тука някой се изказа неподготвен ма не ми се търси кой, начи на повечето стари и нови 166 си е на купето. При другите модели в зависимост от годините го местят но посоката на местене е от постарите на мотора към по новите на коша ;) И при фиат и ланча е така ;)
trustworthy
27-12-2009, 10:47
Доколкото знам, няма жтд без подгрев на горивния филтър. Топли когато е под 6 градуса и над 15 спира да подгрява.
...Аз така правих миналата година,така направих и тази сутрин.Май така ще правя и следващите дни
Абе ти що не смениш бензиностанцията най-накрая? Миналата година нафтата беше от ОМВ май?
---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 14:09 ----------
колега,казах ти че са ти заминали свещите -от това най-вече ти е проблема,а не от ОМВ,ЩЕЛ и кво ли не.навсякъде са едни и същи боклуци.
Виждал съм с очите си 2.4 ЖТД да пали при минусови температури без нито една работеща свещ ;)
Проблемът най-добре го знае Линкестис. А според теб, като ти замръзне нафтата, кой е виновен - свещите или бензинджията/нафтаджията???
А според теб, като ти замръзне нафтата, кой е виновен - свещите или бензинджията/нафтаджията???
Според един мой клиент е виновна колата щот била стара новите не замръзвали :tooth:
Според един мой клиент е виновна колата щот била стара новите не замръзвали :tooth:
Ври им кръвта на новите, как ше замръзват :lupe:
Според един мой клиент е виновна колата щот била стара новите не замръзвали :tooth:
Е, тоя е някакъв здрав иноватор :) И някакси философски гледа на нещата.
Всъщност, като се замисля ... по тая логика най-виновна е оная празна лейка, дето си е купила такава стара кола дето замръзва, вместо да си вземе от новите дето не замръзват.
Е, тоя е някакъв здрав иноватор :) И някакси философски гледа на нещата.
Всъщност, като се замисля ... по тая логика най-виновна е оная празна лейка, дето си е купила такава стара кола дето замръзва, вместо да си вземе от новите дето не замръзват.
Ша я хванеш ти логиката ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.