PDA

View Full Version : Помощ! Не ще да пали!!!



stefanaki
21-12-2009, 12:32
Колеги здравейте..

Сега слизам до алфата, въртя ключа и няма никой... върти ли върти и от време на време аха да запали ама нъц!!!

Помагайте!!! Скоро бях на диагностика и всичко си беше наред :(

:bored:

gigi
21-12-2009, 14:51
Хубаво е все пак да кажеш с какъв двигател е колата, може да си я напишеш в подписа така става най лесно ако имаш последващи въпроси например.

Linkestis
21-12-2009, 17:22
Сто процента е печка!!!!
Честито,вземи един сушоар и започвай да топлиш филтъра и гумените маркучи.След това изреди родата на всички бензиностанций и на всички които продават добавки против замръзване.
Аз така правих миналата година,така направих и тази сутрин.Май така ще правя и следващите дни

didod
21-12-2009, 17:27
Пак ли те хвана студа по баирите? :grandpa:

Linkestis
21-12-2009, 17:45
Пак ли те хвана студа по баирите? :grandpa:

Ако не ме хване мене кои????
Ама имаше снощи двучасово риене на преспата в която се забих.Ама всичко приключи с намесата на един 40-годишен булдозер :naughty:

didod
21-12-2009, 18:16
Направи си гараж

Ох, много спам произвеждам

Linkestis
21-12-2009, 18:17
Имам,ама за една кола отпред имам три :)

stefanaki
21-12-2009, 18:49
Алфата е 166 2,4 JTD '99... бях си го турнал в подписа ама май не е станало.

Иначе - от нетърпение поизтощих акумулатора, за щастие си имам още една 146-чка под ръка, та утре сутринта ще си даваме ток. Въпроса е, че не е от него - върти ли върти но..тц..

Решения на въпроса освен сешоара?

Чета по форума - всичко пали от раз в студа.. само аз ли съм така ощетен със зиморничава госпожица!?

Дайте съвети какво да правя :cry:

didod
21-12-2009, 18:54
Ако е било много студено, голям шанс има нафтата да те е прецакала, както линкестис преположи

stefanaki
21-12-2009, 19:25
Доста студено.. Последните опити за палене бяха при -6 градуса външна.. Пак същата баница. Тръгваше - пушеше и меришеше лошо но дотам..

Казаха ми че можело да е запушена дюза или да е от подгряващите свещи..

Един таксиджия пък ми каза, че можело да съм я "затлачил" и като съм палел да съм давал газ до дупка пък то щяло да тръгне... ?! :bored:

didod
21-12-2009, 19:32
Ха, майтап... :) Това може да е важало за кола '87 година

Ако има проблем със свещи, пак трябваше да запали при -6. Мигало ли ти е 'реотанче' на таблото? За всеки случай затопли горивния филтър, ако можеш, както ти препоръчаха. И сипи малко бензин в резервоара. :furious:

stefanaki
21-12-2009, 19:48
Е, обясних му че не е Кадет... :tongue:

Реотанчето мигаше преди време ама ту мига, ту се оправя (то мигаше около 30 секунди след палене и след това гасне, но после се оправи и не правеше така).

А защо бензина в резервоара? Да поразредя нафтичката ли.. и колко? Аз си мислех за някоя добавка... ?

didod
21-12-2009, 19:53
Е може и добавка. И не зареждай на ОМВ. :)

stefanaki
21-12-2009, 19:56
Знам аз за ОМВ... Шел - пълен резервоар.. и до кат не стана толкова студено - никакъв проблем!

Ами значи утре отивам на зазоряване с един сешоар и една тубичка добавка и ще се топлим докато не замъркаме..

Ще кажа ако има ефект... ако няма - ще търся спасение тук и при Лисан..

didod
21-12-2009, 19:59
Е, значи щом си в/около София, било е доста по-студено от -6 през нощта. Можеш да си вземеш и топла вода за филтъра. И зареден акумулатор. :)
Ако се окаже нафтата, препоръчва се смяна на филтъра независимо, че е запалила после колата.

Linkestis
21-12-2009, 20:07
препоръчва се смяна на филтъра независимо, че е запалила после колата.

Тъй,тъй много вярно

thecleaner
21-12-2009, 20:09
Е, обясних му че не е Кадет... :tongue:

Реотанчето мигаше преди време ама ту мига, ту се оправя (то мигаше около 30 секунди след палене и след това гасне, но после се оправи и не правеше така).

А защо бензина в резервоара? Да поразредя нафтичката ли.. и колко? Аз си мислех за някоя добавка... ?

Ако не запали с добавки и баене си провери свещите, датчик колянов и разпределителен вал.

П.С. Сещам се и превъртяла шпонка на колянов вал ама това е по рядко.

sanata
21-12-2009, 21:11
колега,това щом ти мига около 20-30 секунди след палене едно реотанче на таблото отляво,означава,4е някоя подгревна свещ ти е заминала,аз го имам същия проблем.и при мене беше малко трудно паленето тази сутрин на -12,ама при тебе може и да не е една,затова да не можеш да запалиш.

BlackBaron
21-12-2009, 21:11
Провери си ампеража на акомулатора приятелю, понеже има много такива авто-тарикатлъци при търговците на автомобили.


Възможно е да си с бензинов а не с дизелов акомулатор и от там да идва проблема. Мисля че нашите алфи бяха с 90 А или 105 А не съм сигурен. Но ако е около 60 А зачи си го закъсал


Провери и сподели после!!!

myato
21-12-2009, 21:26
Знам аз за ОМВ... Шел - пълен резервоар.. и до кат не стана толкова студено - никакъв проблем!

Ами значи утре отивам на зазоряване с един сешоар и една тубичка добавка и ще се топлим докато не замъркаме..

Ще кажа ако има ефект... ако няма - ще търся спасение тук и при Лисан..

На мой човек сервиза,занимаващ се предимно с дизели е пълен със зареждащи от Шел и умрели с първия студ.
Нафтица само от ЕКО или оборотна Лукойлска.
За горивния филтър слушай колегите.

dragonaz
21-12-2009, 22:49
Аз това с нафтата от шел го чувам вече за 10-ти път от препатили.

Явно това си е самата истина, но не мога само да разбера Шел с какви очи и как въобще могат да предположат или непредполагат, че така си компрометират името.

От това, което съм чувал за проблеми с непалене в следствие на зареждане с кофти гориво ми се струва,
че колегата си е завъдил точно такъв проблем.

romeo must die
21-12-2009, 23:12
Ако не запали с добавки и баене си провери свещите, датчик колянов и разпределителен вал.

П.С. Сещам се и превъртяла шпонка на колянов вал ама това е по рядко.

Аз имах същия проблем,
колата доста постоя в бокса докато определим проблема,
но все пак драмата завърши със смяната на датчик на коляновия вал и
почистване на една от дюзите.
Цитирах thecleaner, защото съм на неговото мнение.
Поздрави и успех.

RoMAN
22-12-2009, 03:35
Алфата е 166 2,4 JTD '99... бях си го турнал в подписа ама май не е станало.

Иначе - от нетърпение поизтощих акумулатора, за щастие си имам още една 146-чка под ръка, та утре сутринта ще си даваме ток. Въпроса е, че не е от него - върти ли върти но..тц..

Решения на въпроса освен сешоара?

Чета по форума - всичко пали от раз в студа.. само аз ли съм така ощетен със зиморничава госпожица!?

Дайте съвети какво да правя :cry:

Ми ако е от 166-те в мобиле.бг по 4-5 хилки . Не се учудвай ;)
Виж да не ти е замръзнала нафтата.

stefanaki
22-12-2009, 09:31
Ами ще слизам сега след малко, и почваме да се топлим.. то че ще се ходи до бокса е ясно.. само да тръгне..

@РоМан - не е от тия Алфи :smile:

didod
22-12-2009, 09:55
Айде успех! Тръпнем в очакване... :)

myato
22-12-2009, 11:33
Аз това с нафтата от шел го чувам вече за 10-ти път от препатили.

Явно това си е самата истина, но не мога само да разбера Шел с какви очи и как въобще могат да предположат или непредполагат, че така си компрометират името.

От това, което съм чувал за проблеми с непалене в следствие на зареждане с кофти гориво ми се струва,
че колегата си е завъдил точно такъв проблем.

Така е,защото Шел България е нещо много различно от Шел.
С други думи Шел Бг=Литекс.

stefanaki
22-12-2009, 13:34
Господа,

Моята дама тръгна! Едно шишенце добавка, една кофа топла водичка, много молене и целувки по волана и след 5 минути тръгна. Чак ми стана смешно.. все едно се събужда някакъв звяр! Прозявка, виещо ръмжене.. не искаше да включи на скорост.. абе замръзнала горката. След 30 минути кръгчета вече е топла - 90 градуса и ме чака пред блока! :plane:

Отивам към Еко да сипвам + добавки!

П.С.: Държи се нормално. Има заминали подгряващи свещи но е ок. Някой да препоръча бърз сервиз за да ги сменя?

П.П.С.: БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА ПОМОЩТА!!!

didod
22-12-2009, 13:50
После който ми каже, че се продават качествени горива в България, ще му се смея... Гаранция няма нафта, която да не замръзне при -20 в момента.

Честито на печелившите. Носете си един филтър, един акумулатор, шише добавка и сешоар :punk:

myato
22-12-2009, 15:25
После който ми каже, че се продават качествени горива в България, ще му се смея... Гаранция няма нафта, която да не замръзне при -20 в момента.

Честито на печелившите. Носете си един филтър, един акумулатор, шише добавка и сешоар :punk:
Най-гот шъ е походен гараж с печка.:metal:

em4o1
22-12-2009, 19:36
От днес и аз съм във филма ! Цял ден е мъча и няма палене ! Вчера жена ми сипала някаква нафта от бензиностанция с две колконки в квартала и резулатата днес е на лице. Изобщо не знам от къде да почна сега...............

didod
22-12-2009, 19:50
Взимаш здрав акумулатор или зареждаш твоя.
Купуваш един горивен филтър и малко нафта в бутилка.
Сваляш стария филтър, пълниш новия с чиста нафта и го монтираш.
Купуваш добавка за нафта, сипваш я в резервоара.
По възможност с печка или сешоар затопляш разните горивопроводи около двигателя.
И палиш...

stefanaki
22-12-2009, 20:37
Дидо ти постоянно изскачаш с много добри идеи! :doctor:

Горивния филтър на 166 при задна дясна гума ли е някъде отдолу, че нямам представа, а май моя ще го сменям след тая калпава нафтица?

Между другото - 3 пъти днес я оставих да изстине и палих - всичко е наред. ОМВ Алпин дизел + някаква добавка там.. добре се представя, ама не е и толкова студено. Дано всичко е наред утре сутринта... :)

Емчо, късмет! Слушай Дидо, на мен ми помогна.. и всички други мнения, де!

didod
22-12-2009, 20:40
При двигателя трябва да е. Поне на Капа-та е там де. :)

sanata
22-12-2009, 21:16
колега,казах ти че са ти заминали свещите -от това най-вече ти е проблема,а не от ОМВ,ЩЕЛ и кво ли не.навсякъде са едни и същи боклуци.

alex09
22-12-2009, 22:09
колеги вие нямате ли подгряване на нафтата аз имам на филтъра

myato
22-12-2009, 22:27
Дидо ти постоянно изскачаш с много добри идеи! :doctor:

Горивния филтър на 166 при задна дясна гума ли е някъде отдолу, че нямам представа, а май моя ще го сменям след тая калпава нафтица?

Между другото - 3 пъти днес я оставих да изстине и палих - всичко е наред. ОМВ Алпин дизел + някаква добавка там.. добре се представя, ама не е и толкова студено. Дано всичко е наред утре сутринта... :)

Емчо, късмет! Слушай Дидо, на мен ми помогна.. и всички други мнения, де!

Колега,горивния филтър е в дясно,зад двигателя на стената на купето.Цилиндър с фланец в горния край,от който излизат маркучите за горивото.

em4o1
23-12-2009, 10:16
хм, странно. Наистина тези коли нямат ли нагревател във въздушния филтър ? Дедрата ми има. Ако е така, това не означавали че замръзването е по на зад в системата ?
Хрумна ми една идея да взема да отида да си сипя нафта в шише 2 литра да речем и да го сложа в един леген на постоянно течаща топла вода и когато се нагрее да отида да го изсипя в резервоара пък да видим дали ще стане ?
Как ви се струва ?

Ass
23-12-2009, 10:32
Замръзването винаги е на някое "тясно" място! Ако изсипеш топлата нафта в резервоара, тя ще остане отгоре и дори да затопли малко и останалата нафта - пак няма как да достигне до филтрите!

didod
23-12-2009, 10:33
В резервоара да парафинира нафтата е много трудно. Или поне трябват много минуси. Най-финото сечение по пътя е горивния филтър и затова най-често той се задръства. Колкото за подгряване на въздуха - за това са свещите.

На брат ми Капа-та има доста сериозен подгрев на филтъра. Не знам по принцип това серия ли е или опция. И как стои въпроса при 166?

Bobo
23-12-2009, 10:35
В резервоара да парафинира нафтата е много трудно. Или поне трябват много минуси. Най-финото сечение по пътя е горивния филтър и затова най-често той се задръства. Колкото за подгряване на въздуха - за това са свещите.

На брат ми Капа-та има доста сериозен подгрев на филтъра. Не знам по принцип това серия ли е или опция. И как стои въпроса при 166?

Ми те са си еднакви как да стои :)

didod
23-12-2009, 10:41
Е що така масово мръзнат колегите тогава? Не им работят нещата ли? Все пак едвам -13 беше оня ден. А ако стане като миналата зима -22 на места?

myato
23-12-2009, 14:08
Е що така масово мръзнат колегите тогава? Не им работят нещата ли? Все пак едвам -13 беше оня ден. А ако стане като миналата зима -22 на места?

С тия горива,подгряването е като свещичка в котел.Тва му трябва нагревател за проточен бойлер.:devil:

Linkestis
23-12-2009, 18:40
Замръзва алуминиевият тръбопровод включително и гуменият които излиза от филтъра.
Имам снимка на добавка на SCT която е на кокал от онзи ден!!!
Същата която си сипвам редовно от както застудя.
А и при мен онзи ден беше -18.
А миналата зима когато беше същият екшън -23 с Алпин дизел.
Сега с невероятната нафта на Лукоил.
Само да вметна...бил съм 3 години управител на на две OMV-та и им знам горивата.На Шел зареждам служебните автомобили.Нафтата им е пикня.
Така че:лафовете кои къде да зарежда щото горивата са им хубави,си е чешане по та****е!!!

-------------------------
Филтъра на 136 к.с. е на купето/зад двигателя/ а на 140 к.с. на самият двигател

stefanaki
24-12-2009, 14:43
-------------------------
Филтъра на 136 к.с. е на купето/зад двигателя/ а на 140 к.с. на самият двигател


Абе някой може ли да сложи снимка на тоя филтър?

em4o1
24-12-2009, 19:03
Тамън да видим имат ли нагревател или не ?!

Bobo
25-12-2009, 00:09
Тамън да видим имат ли нагревател или не ?!

Е че имат и датчик за температура на нафтата имат!

myato
25-12-2009, 19:42
Абе някой може ли да сложи снимка на тоя филтър?


Тамън да видим имат ли нагревател или не ?!

Снимките са от 156 1.9JTD.

em4o1
26-12-2009, 00:18
Все пак благодаря колега че си се постарал, но имах предвид разглобен.

myato
26-12-2009, 10:39
Ами обичайното разглабяне е свалянето на чашката и то не показва нищо повече,но след 15к може и там да го снимам.Фланецът едва ли ще го разглоби някой от спортно майсторство,а и за целта трябва да се свали от колата.

stefanaki
26-12-2009, 14:57
Моят не е там.. прикрепен е на задната страна на двигателя.. точно за това се чудех къде пък на купето... :drool:

Bobo
27-12-2009, 00:59
Моят не е там.. прикрепен е на задната страна на двигателя.. точно за това се чудех къде пък на купето... :drool:

Аве тука някой се изказа неподготвен ма не ми се търси кой, начи на повечето стари и нови 166 си е на купето. При другите модели в зависимост от годините го местят но посоката на местене е от постарите на мотора към по новите на коша ;) И при фиат и ланча е така ;)

trustworthy
27-12-2009, 10:47
Доколкото знам, няма жтд без подгрев на горивния филтър. Топли когато е под 6 градуса и над 15 спира да подгрява.

Коки
27-12-2009, 14:17
...Аз така правих миналата година,така направих и тази сутрин.Май така ще правя и следващите дни

Абе ти що не смениш бензиностанцията най-накрая? Миналата година нафтата беше от ОМВ май?

---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 14:09 ----------


колега,казах ти че са ти заминали свещите -от това най-вече ти е проблема,а не от ОМВ,ЩЕЛ и кво ли не.навсякъде са едни и същи боклуци.

Виждал съм с очите си 2.4 ЖТД да пали при минусови температури без нито една работеща свещ ;)

Проблемът най-добре го знае Линкестис. А според теб, като ти замръзне нафтата, кой е виновен - свещите или бензинджията/нафтаджията???

Bobo
27-12-2009, 19:49
А според теб, като ти замръзне нафтата, кой е виновен - свещите или бензинджията/нафтаджията???

Според един мой клиент е виновна колата щот била стара новите не замръзвали :tooth:

Chimev
28-12-2009, 14:03
Според един мой клиент е виновна колата щот била стара новите не замръзвали :tooth:
Ври им кръвта на новите, как ше замръзват :lupe:

Коки
29-12-2009, 23:45
Според един мой клиент е виновна колата щот била стара новите не замръзвали :tooth:

Е, тоя е някакъв здрав иноватор :) И някакси философски гледа на нещата.

Всъщност, като се замисля ... по тая логика най-виновна е оная празна лейка, дето си е купила такава стара кола дето замръзва, вместо да си вземе от новите дето не замръзват.

Bobo
31-12-2009, 04:51
Е, тоя е някакъв здрав иноватор :) И някакси философски гледа на нещата.

Всъщност, като се замисля ... по тая логика най-виновна е оная празна лейка, дето си е купила такава стара кола дето замръзва, вместо да си вземе от новите дето не замръзват.

Ша я хванеш ти логиката ;)