View Full Version : Няколко въпроса Алфа 166
kamazadjiq
25-12-2009, 14:02
Здравейте! От няколко дена и аз съм сред притежателите на този автомобил. Впечатленията ми от него са невероятни, 300 и няколко км ги минах с лекота, мотора е 2.0 ТС и въпреки че е най-малкия колата си върви супер. Забелязах няколко неща и искам да ви поитам за тях. 1во на празен ход мотора има колебливи обороти, ту се форсира ту намаляват, 2ро покарах я в София и нямах проблеми, но на дълъг път колата върви студена, 50-70 градуса - това предполагам е термостат, ако може да мипрепоръчате марка и ориентировъчна цена, 3то когато слагах зимните гуми забелязах, че на предно дясно колело кабела, който отива в спирачния апарат е срязан/прекъснат, възможно ли е поради това да ми свети постоянно лампата за ръчната или това е нещо по АБСа?
Здравейте! От няколко дена и аз съм сред притежателите на този автомобил. Впечатленията ми от него са невероятни, 300 и няколко км ги минах с лекота, мотора е 2.0 ТС и въпреки че е най-малкия колата си върви супер. Забелязах няколко неща и искам да ви поитам за тях. 1во на празен ход мотора има колебливи обороти, ту се форсира ту намаляват, 2ро покарах я в София и нямах проблеми, но на дълъг път колата върви студена, 50-70 градуса - това предполагам е термостат, ако може да мипрепоръчате марка и ориентировъчна цена, 3то когато слагах зимните гуми забелязах, че на предно дясно колело кабела, който отива в спирачния апарат е срязан/прекъснат, възможно ли е поради това да ми свети постоянно лампата за ръчната или това е нещо по АБСа?
За оборотите колега си погледни свещите. За температурата термостата ти е сигурен - но не знам за ТС-а какви пари е. А за кабела който ти е срязан - той е за накладките , когато си купиш нови накладки те имат кабел , който води до датчик в самата накладка и когато се износи(стигне до датчика) ти светва лампата (ABS) :) Ръчната ти свети от друго ;)
За оборотите колега си погледни свещите. За температурата термостата ти е сигурен - но не знам за ТС-а какви пари е. А за кабела който ти е срязан - той е за накладките , когато си купиш нови накладки те имат кабел , който води до датчик в самата накладка и когато се износи(стигне до датчика) ти светва лампата (ABS) :) Ръчната ти свети от друго ;)
Определено проблема с оборотите не е само от свещи;) И защо да свети абс-а като си има лампа за накладките? А пък лампата на ръчната свети от ниско ниво на спирачната течност ;)
Определено проблема с оборотите не е само от свещи;) И защо да свети абс-а като си има лампа за накладките? А пък лампата на ръчната свети от ниско ниво на спирачната течност ;)
Ами на мен като ми бяха износени накладките ми светеше лампата за ABS-a .. като ги смених спря :) Колкото до оборотите - имахме същия проблем с мерцедеса на бащата , като сменихме свещите и доляхме масло във хидравликата (защото виеше) се оправиха :)
kamazadjiq
26-12-2009, 22:14
Предстои ми пълно обслужване и да попитам какво мало препоръчвате да сипя Селения или друго?
thecleaner
26-12-2009, 23:22
Предстои ми пълно обслужване и да попитам какво мало препоръчвате да сипя Селения или друго?
Като начало честито колега с новата придобивка. Поразрови се във форума ще прочетеш много относно маслото, оборотите и т.н. Ако те мързи да четеш дай некои лев и ти ставам частния консултант, даже ще те водя като мечка по сервизите, но съм скъп ще ти излезе солено. Шегувам се, просто ползвай търсачката и за разни тривиални питания ще намериш отговорите.
Честито колега, да почерпишХем ти е ред , хем ти се пада ,дет' се вика.Инак, търсачката е идеална за тая цел.Мнения всякъкви.Лично аз съм чувал предпочитания за немско масълце....синтетично
...забелязах, че на предно дясно колело кабела, който отива в спирачния апарат е срязан/прекъснат, възможно ли е поради това да ми свети постоянно лампата за ръчната ...?
...И защо да свети абс-а като си има лампа за накладките? А пък лампата на ръчната свети от ниско ниво на спирачната течност ;)
Ами на мен като ми бяха износени накладките ми светеше лампата за ABS-a ...
Човекът казва, че му свети ръчната, а не АБС-а. А лампата на ръчната и на накладките е една и съща.
kamazadjiq
27-12-2009, 14:27
Порових се доста из форума и като цяло всеки си хвали маслото с което е. Най-масовото масло което се използва тук се установи, че е селения. Така че няма да се цепя от колектива и ще и сипя на хубавицата селения Алфа Ромео 10в40.
При смяна на термостата мисля да сменя и антифриза с лонг лифе, червен. Колко литра събира охладителната система и има ли някакви тънкости при убезвъздушаването на системата.
Човекът казва, че му свети ръчната, а не АБС-а. А лампата на ръчната и на накладките е една и съща.
На басче по уиски че има модели на които си има лампа за ръчната :th_up:
---------- Post added at 17:47 ---------- Previous post was at 17:45 ----------
Порових се доста из форума и като цяло всеки си хвали маслото с което е. Най-масовото масло което се използва тук се установи, че е селения. Така че няма да се цепя от колектива и ще и сипя на хубавицата селения Алфа Ромео 10в40.
При смяна на термостата мисля да сменя и антифриза с лонг лифе, червен. Колко литра събира охладителната система и има ли някакви тънкости при убезвъздушаването на системата.
Изцяло изпразнена може да събере и 7 литра, но едва ли ще можеш да я източиш цялата така че според мен около 4 литра ще са ти предостатъчни, обезвъздушаването е като на всяка кола има си обезвъздушители и после се самообезвъздушава докрай;)
На басче по уиски че има модели на които си има лампа за ръчната :th_up:
Може и да има, ама по-вероятно е да е една. А уискито ше го изпием и без бас :tequilla:
mr.kostov
28-12-2009, 17:28
На мен ми е прецакан датчика на казанчето за спирачната течност и от него ми свети ръчната спирачка на таблото :) просто му дърпаш буксата и готово (докато си смениш датчика). :)
kamazadjiq
28-12-2009, 17:34
Днес, след като казах да ми сипят Селения за Алфа ромео, са ми сипали Селения СМ/ЦФ. Първо никъде по кутията не пише вискозитет, пише че маслото е синтетика и не намерих по спецификациите масло СМ, само че трябва да е СЛ. Мога ли да го ползвам това масло или да искам друго....
adv_petrov
28-12-2009, 17:41
Здрасти колега и честита придобивка - мойте обороти се меняха от прецакан (неактивен) стъпков мотор. Температурата ми държеше на ниски градуси първо от прецакан термостат (заседнал на отворено положение), после пък се случи от някакъв прецакан датчик на термостата. За сефте разбирам от какво свети лампата на ръчната и още утре ще проверя нивото на спирачната течност, след като ми подменят лагерите на динамото че е в сервиза.
Аз карам мойта 2.0 със Селения 20К, според мен загрява до оптималната температура по-бързо от предишните боклуци дето ми бяха слагали, и колата движи много добре с него. Но тъй като ми го похарчва (сложи един път и си направи извод как е при теб), следващия път ще си сложа Селения ХРН масло май се казваше, по-евтинко било от 20К и намалявало разхода на масло.
kamazadjiq
28-12-2009, 17:48
Разгледах сайта на Селениа и съм с ето това масло SELENIA GOLD SYNTH
kamazadjiq
29-12-2009, 00:09
Можете ли, да ме насочите към тапицер в София, да ми претапицира топката на скоростния лост и подлакътника. Каква ще е ориентировъчната цена за услугата?
Можете ли, да ме насочите към тапицер в София, да ми претапицира топката на скоростния лост и подлакътника. Каква ще е ориентировъчната цена за услугата?
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=543373&postcount=6
kamazadjiq
29-12-2009, 17:38
Изникна голям проблем!! След смяна на масло, при загряване се чува едно циклично тракане. Майстора който ми я "обслужва" твърди че не е нищо сериозно и ще се оправи с някоя добавка. Моята версия по въпроса е че понеже и сипахме синтетика и при загряване вискозитета на маслото се понижава и няма кой да убере хлабините вследствие на износването на мотора. Въпросът ми е каква добавка да сипя колкото да се прибера до София и да я заведа на читав майстор и въобще мога ли да тръгна на път така. Също се оказа и че датчика за температурата на термостата е заминал.... Имам спешна нужда от помощ понеже ми се налага утре сутрин да тръгна да се прибирам.
thecleaner
29-12-2009, 18:14
Изникна голям проблем!! След смяна на масло, при загряване се чува едно циклично тракане. Майстора който ми я "обслужва" твърди че не е нищо сериозно и ще се оправи с някоя добавка. Моята версия по въпроса е че понеже и сипахме синтетика и при загряване вискозитета на маслото се понижава и няма кой да убере хлабините вследствие на износването на мотора. Въпросът ми е каква добавка да сипя колкото да се прибера до София и да я заведа на читав майстор и въобще мога ли да тръгна на път така. Също се оказа и че датчика за температурата на термостата е заминал.... Имам спешна нужда от помощ понеже ми се налага утре сутрин да тръгна да се прибирам.
Какво разбираш под обслужване, ангренаж сменява ли ?
И ако е да как ти зацепи въпросния майстор колата, ползва ли пети. И още един въпрос чувал ли си думичката вариатор знаеш ли къде се намира и как трака той.
kamazadjiq
29-12-2009, 18:17
Правих и пълно обслужване. Ангренажен ремък, на балансиращите валове, на алтернатора и климатика. Колата имам от няолко дена и тепърва изучавам устрийството. Гледам фактурата, но няма нищо освен ремъци, водна помпа, масло и филтри. Ако може малко по-подробно за този вариатор?
thecleaner
29-12-2009, 18:24
Правих и пълно обслужване. Ангренажен ремък, на балансиращите валове, на алтернатора и климатика. Колата имам от няолко дена и тепърва изучавам устрийството. Гледам фактурата, но няма нищо освен ремъци, водна помпа, масло и филтри. Ако може малко по-подробно за този вариатор?
Значи първо колата се зацепва с специален инструмент викат им пети, законтрят разпр. валове. Ако няма въпросния инструмент майстора рискуваш да ти строши мотора. А вариатора се намира на "задния" вал като застанеш срещу колата в левия му край. При развален вариатор се чува едно чаткане се едно си дизел. Ако го чуваш от там не е страшно, губиш от динамиката на колата но ще се прибереш без никакви ядове.
kamazadjiq
29-12-2009, 18:31
Чукането става осезаемо като поработи и позагрее колата. Чувам го от към ангренажа, сякаш по отгоре на мотора. Звукът е цикличен и по скоро е като чаткане, от колкото като чукане.
thecleaner
29-12-2009, 18:36
Чукането става осезаемо като поработи и позагрее колата. Чувам го от към ангренажа, сякаш по отгоре на мотора. Звукът е цикличен и по скоро е като чаткане, от колкото като чукане.
На обяснение не мога да ти дам диагноза иди при майсторите, поинтересувай се за скобите и ги питай за вариатора, ако не са чували за такива неща си го закъсал.
kamazadjiq
29-12-2009, 18:43
Той го е зацепил вече, ако не е ползвал такива лапи... Какво следва? Ново зацепване, ама тука едва ли ще намеря друг читав майстор. Кажете някой колега от В Търново или Горна Оряховица да я погледне? Интересуваме само да се добера до София и да си я закарам при някой дето ги разбира тези коле, че много самозвани разбирачи.... Моя ми спомена че е сменял много пъти ангренаж на 155ца с 2.0 мотор. Същите ли са моторите?
kamazadjiq
29-12-2009, 19:25
Ей сега я преслушах задълбочено. Първо не се чуваше нищо. След като поработи над 3000 оборота се появи силно чукане от към главата, след това остана леко чукане и на свободен ход. Явно че това е вариатора по това което прочетох. Сега остава въпросът мога ли да я прибера така 350 км до София?
ALFonsOlder
29-12-2009, 19:50
kolега, това са твоите потенциални спасители.(и трите сервиза са специализирани-алфисти и са все в сф.)
търси ги на мобилния директно
успех и весели празници!
:)
http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=35957
http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=42549
http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=30854
kamazadjiq
29-12-2009, 20:02
Аз се чух с Експрес сервиз и в понеделник съм там. Само нз дали мога да се прибера така?
thecleaner
29-12-2009, 22:08
Той го е зацепил вече, ако не е ползвал такива лапи... Какво следва? Ново зацепване, ама тука едва ли ще намеря друг читав майстор. Кажете някой колега от В Търново или Горна Оряховица да я погледне? Интересуваме само да се добера до София и да си я закарам при някой дето ги разбира тези коле, че много самозвани разбирачи.... Моя ми спомена че е сменял много пъти ангренаж на 155ца с 2.0 мотор. Същите ли са моторите?
Питай го твоя майстор дали е сменял на 155 2,0 8v. или на 155 2,0 16v. Ако ти каже че е на 8 клапановата споооокойно може да го набиеш. Иначе принципа на 16v.TS на зацепване е еднакъв. А иначе може да минеш да я чуе колегата OEM http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=5483 от Г.Оряховица, вместо да драска само във форума да свърши малко работа:devil:
Аз се чух с Експрес сервиз и в понеделник съм там. Само нз дали мога да се прибера така?
Колега Екстрийм е сервиза ;) И за останалите да внеса пояснение че колата е със "синтетика" Селения ГОЛД ;)
Много "Експрес"-ен отговор :Topic-is-closed-bg:
kamazadjiq
01-01-2010, 16:17
Извинявам се за името на сервиза! А иначе колата си допътува до София. За маслото разбрах, че съм малко в заблуда, но грешката ще бъде поправена. Все пак сега тепърва започвам да се запознавам с тези коли ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.