View Full Version : Подгряване на задния прозорец
От началото на зимата забелязах че не ми работи подгряването на прозореца и огледалата. Миналата си работеше. Бушоните са в ред, някой да има някакви идеи къде да гледам?
Лампата на таблото си светва когато го включа но не подгрява?
най вероятно е проблем в кабелите
Щом не работят и стъклото и огледалата си погледни релето.Провери и дали има захранване към силовата му верига,както и управлението му.
Иво Кръстев
28-12-2009, 09:43
Колега,този проблем го имах преди около 2-3 седмици.
Ето ти темата,която бях пуснал http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=41806
При мен проблема беше в релето,по-точно по спойките му. Почети в темата,там всичко е обяснено от колегите. :)
Долу в ляво Н ли е въпросното реле ?
Иво Кръстев
28-12-2009, 12:56
Долу в ляво Н ли е въпросното реле ?
Да. Сваля се и са маха капачето,ако има проблем трябва да го забележиш.
В другата тема колегата mordohy е обяснил много добре какво се прави. :)
Най-лесното и най-просташкото е да го извадиш и да окъсиш клема 30 и 87 на гнездото на релето.Замери и дали има напрежение на клема 30.Ако няма рови по таблото на бушоните.Ако има, давай напред.Тоест подай на клема 87 ток и виж дали ще дойде на нагревателя.Ако не идва,проверявай кабела от гнездото до задния джам!
Разглобих релето. Бях решил предварително да давам на късо клеми 30 и 87, но забелязах видимо че една от спойките е нарушена /явно от висока температура/ беше посинала, презапоих я и всичко вече е в ред.
Ще го видя релето, дано да е само от него
колеги аз пък имам друг проблем, Значи колата я купих без това реле и след като го сложих какво става ,работи подгряването и на стъклото и на огледалата но при запалване на двигателя датчика на таблото премигва няколко пъти и огасва и това е всеки път иначе при запален двигате работи и само на контакт пак си работи дайте някакъв съвет щото ще откача:meeting:
колеги аз пък имам друг проблем, Значи колата я купих без това реле и след като го сложих какво става ,работи подгряването и на стъклото и на огледалата но при запалване на двигателя датчика на таблото премигва няколко пъти и огасва и това е всеки път иначе при запален двигате работи и само на контакт пак си работи дайте някакъв съвет щото ще откача:meeting:
Вероятно ти е слабичък акумулаторът.При паленето има пад на напрежението и котвата на релето изпуска.
alfa_erazor
26-01-2010, 10:37
Разглобих релето. Бях решил предварително да давам на късо клеми 30 и 87, но забелязах видимо че една от спойките е нарушена /явно от висока температура/ беше посинала, презапоих я и всичко вече е в ред.
Ей, благодаря колега, при мен се оказа абсолютно същия проблем.
Всичко си работи уж, лампичката светва, релето цъка, нагревателя не е прекъснат но ток не стига.
Бях решил вече че е нещо по кабелите, но тази тема ми подсказа че релето може да не е ОК, и като го отворих видях също едната спойка че видимо не беше добре, по премерих схемата и видях че наистина прави проблем точно там, презапоих леко и всичко е ток! :respect:
акумолаторът е на 2 год. зареждах го и пак същата работа незнам ще чакам да се стопли малко времето и ще падне разглабяне мерси все пак :)
Ей, благодаря колега, при мен се оказа абсолютно същия проблем.
Всичко си работи уж, лампичката светва, релето цъка, нагревателя не е прекъснат но ток не стига.
Бях решил вече че е нещо по кабелите, но тази тема ми подсказа че релето може да не е ОК, и като го отворих видях също едната спойка че видимо не беше добре, по премерих схемата и видях че наистина прави проблем точно там, презапоих леко и всичко е ток! :respect:
Как го отваряте това реле?
Става въпрос за това долу което цъка като се пусне подгряването нали
При мен е това най дългото жълто
колеги аз пък имам друг проблем, Значи колата я купих без това реле и след като го сложих какво става ,работи подгряването и на стъклото и на огледалата но при запалване на двигателя датчика на таблото премигва няколко пъти и огасва и това е всеки път иначе при запален двигате работи и само на контакт пак си работи дайте някакъв съвет щото ще откача:meeting:
Не си трошете колите!
По принцип,от контактния ключ,всички тоци отиват на релета.Когато стартираме мотора,се прекъсват тоците на всичко,що не е свързано със запалването.Тоест :чистачки,радио,отопление на стъклата,парно и ...
Така,че е напълно нормално да премигва индикациата за отопление на стъклото.
alfa_erazor
03-02-2010, 20:43
Как го отваряте това реле?
Става въпрос за това долу което цъка като се пусне подгряването нали
При мен е това най дългото жълто
Ами при мен е едно кубично и сиво, пада се най-долу в ляво на таблото с прекъсвачите.
Сигурен ли си че гледаш правилното реле, че на схемата има 3 варианта и нито едно не е продълговато.
Иначе самото реле се отваря лесно има пластмасово капаче на щипки.
Схемата е от този PDF (http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203%20-%20Section%202/146%20Heated%20Screen%20and%20Mirrors.PDF) стр. 9
L2 е релето, а F12 e прекъсвача за подгряването
P.S
на теб ти трябва за 145 файла който е тук: http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Heated%20Screen-Mirror.PDF но там таблата изглеждат по-същия начин
Ами при мен е едно кубично и сиво, пада се най-долу в ляво на таблото с прекъсвачите.
Сигурен ли си че гледаш правилното реле, че на схемата има 3 варианта и нито едно не е продълговато.
Иначе самото реле се отваря лесно има пластмасово капаче на щипки.
Схемата е от този PDF (http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203%20-%20Section%202/146%20Heated%20Screen%20and%20Mirrors.PDF) стр. 9
L2 е релето, а F12 e прекъсвача за подгряването
P.S
на теб ти трябва за 145 файла който е тук: http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Heated%20Screen-Mirror.PDF но там таблата изглеждат по-същия начин
Аз гледам тези които са долу и са открити. Не тези които се отварят като свалиш тъблото около врътката за регулиране на фаровете.
И там едно от релетата си цъка като включвам и изключвам подгряването. Трябва пак да ги погледна :idea2:
Продълговатото реле е за централното
И аз да не пускам нова тема да питам имали нещо с което може да се залепи тоя реотан на задното стъкло щот ми изгоря на едно място и сега два реда не греят, просто като се огледах видях че веригата е прекъсната, та дали има нещо което хем да е като лепило хем да е и контактно.
Има специално проводящо лепило точно за тази цел.
Има специално проводящо лепило точно за тази цел.
значи проводящо лепило се казва, ок тенкю колега ше потърся из аптеките :bouncing_smiley:
значи проводящо лепило се казва, ок тенкю колега ше потърся из аптеките :bouncing_smiley:
Ако знаех къде се продава, мислиш ли че нямаше да ти кажа:lupe:
лепилото се казва електропроводимо или сребърен лак. продава се в магазините за електроника и на всякъде където има по-голям избор на лепила, примерно в практикер. локтайт и бизон и всички по-сериозни производители имат такива. цената е от 15 до към 30 лв за 2-3 грама. става за възстановяване на малки прекъсвания. ако липсва половин-един сантиметър няма шанс. също резултата не е 100% гарантиран.
Ми ше провам да видим ко ше се получи, може и да стане щот е мн. малко разстоянието стига тоя сребърен лак да издържи и да не изгори пак.
ivan dimitrov
08-02-2010, 23:01
---
b_angelov
08-02-2010, 23:35
Ми ше провам да видим ко ше се получи, може и да стане щот е мн. малко разстоянието стига тоя сребърен лак да издържи и да не изгори пак.
Мацал съм на едното ми реотанче преди 2 години. Още си държи. Лепилото издържа дори и като си мия джама от вътре с препарат за стъкло и търкам с вестник докато заскърца ;)
Марката, която ползвах е Локтайт, но нататък какво пишеше не помня. На опаковката му има снимка точно заден джам с радиатор и една ръка маца по джама с лепилцето ;)
Тънкия момент е да откриеш прекъснатото място с мултицета. Моето го локализирах с точност 2 - 3 мм. После мацах там. Спазвай стриктно инструкциите на лепилото!
Цена: 25 лв. на онез пари ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.