PDA

View Full Version : Ламбда сонди, черни пушеци и високи разходи!



Nyte
31-12-2009, 00:07
Здравейте, колеги... Отново проблемация с мойта Алфа :pokey: Покрай празниците се прибрах към Благоевград. Малко преди да тръгна забелязах, че като форсирам Алфата и отзад излиза черен пушек. След като си стигнах в Благоевград и засякох разхода се оказа - 20 на 100 извънградско :shocked: Отдавна се бях мераклисъл да сменям дебитомер понеже го даваше като грешка на диагностика, а и забиваше муцуната и като си пристигнах в Блг го смених... Мислех си, че причината за тоя разход е в него! Колата имаше някаква разлика като поведение, но не кой знае каква и затова все пак реших да ида на диагностика да видя какво е положението. Имаше като грешки дебитомер и ламбда-сонда ?интегратор? (по памет). Изчистиха ги, поизфорсирах с вързан examiner и пак показа грешка на ламбда-сонда интегратор. След празниците парите са кът и затова малко поотложих покупката на ламбда, а и след един разговор с Мордохай се позачудих дали наистина тя е дала фира. Реших да откача на връщане към Пловдив кабела на ламбда-сондата, ама греда - разхода пак беше 20 на 100. Да спомена, също и че колата не можеше да вдигне повече от 73-74 градуса извън града (както на отиване, така и на връщане). Та имам няколко въпроса/молби:

1. Тая грешка "Ламбда-сонда интегратор" ламбда-сонда ли значи всъщност?
2. Има ли начин да замеря с мултицет самата ламбда-сонда дали работи нормално. Четох за подобна интервенция в БМВ форума. Възможно ли е да се направи и при наш'те Алфи такова замерване. Идеята е, че ламбда-сондата подава различно напрежение в определен диапазон в зависимост от кол-вото на изгорелите газове (така го бяха описали в БМВ форума, не съм съвсем наясно аз самия). Искам да замеря самата сонда, защото Мордохай каза, че проблема може да не е в нея, а в самата връзка от нея до ECU'то. Преди около 5 месеца е сменена самата сонда, само че си поръчах такава от Ebay, т.к. беше доста по-евтина от тукашните. Е ако се окаже, че не е била читава - язък ти за по-ниската цена. Много се отнесох... С две думи - мога ли да замеря ламбдата (с мултицет) на самата й букса?
3. Има ли логика в това колата пак да хвърля черен пушек и с откачена ламбда или вероятно има и друг проблем. В една морга ме хвърлиха в ужас - на тая кола трябвало някой да й види добре валовете и повдигачите.
4. Ще съм благодарен на някой колега от Пловдив ако има възможност да пробваме с неговата сондичка дали пак ще чури пущината и как ще са нещата!

Малко дъличко стана, но дано не се отегчите, че никак не ми е розово с тоя разход и с тая черна чурилка! :furious:

tonov
31-12-2009, 00:21
Има начин да се замери с мултицет. Но трябва да е включена и да мериш на конектора по някакъв начин - примерно с карфици набодени вътре до контактните пластини.

Сондата ти е с 4 извода - 2 са за захранване на отоплението, трябва да са еднакъв цвят. На контакт на тях трябва да се яви 12 волта. Ако ги мериш на съпротивление показва няколко ома. Провери дали има това напрежение, както и съпротивлението. Ако няма отопление, сондата няма да работи коректно.
Другите 2 извода са сигналните. Мериш на миливолт, показанието трябва се мени между 0.1 и 0.9 волта. По принцип ако е "ленива" сондата, показанието е в норми, но се променя бавно. Редовната сонда подава импулси по 1-2 пъти в секунда, затова е по-добре да се проверява със стрелкови мултицет. При форсиране показанията трябва да се променят рязко.

Мери, когато колата е загряла добре.

kolev
31-12-2009, 11:03
като я запалиш на място колата, за колко време стига 90 градуса. може термостата да се е скапал и ефекта е такъв. иначе ламбдата се мери както казаха,но всичко друго трябва да е наред иначе ще показва грешни стойности.

Nyte
31-12-2009, 11:26
Мерси за бързите отговори! Ще се пробвам да я замеря, както каза Тонов с карфици. Иначе мултицета ми е съвсем обикновен за 10 лв. Забравих да спомена, че на диагностиката самата ламбда даваше доста високи стойности, които бяха извън нормата. Човека там ми показа на самия examiner... Имаше нещо като интервал на допустимите стойности и това, което при форсиране показваше моята ламбда беше доста над нормата. Възможно ли е причината за това да е в термостата? На място не знам за колко време ще качи до 90 градуса, но мисля че на моята Алфа нормалната температура на работа е 80 градуса. Преди година и нещо сменявах термостат. Тогава не вдигаше повече от 60 градуса. След смяната като загрее колата си заковава на 80 градуса (80 градуса е точно по средата на термометърчето на таблото). При 90 ако не се лъжа пуска перката:big_heat: Иначе все пак най-добре е ако някой колега от Пловдив има възможност да услужи с една читава сондичка да проверим как стоят нещата! :)

kolev
31-12-2009, 15:21
ако компа налива много бензин поради някаква причина е съвсем нормално ламбдата да показва високи стойности. термостата се проверява на студена кола хващаш маркуча който излиза от термостата и отива в радиатора и палиш колата. маркуча трябва да стои студен докато колата загрее до около 80 градуса и после изведнъж да се стопли. ако се нагрява полека и постепенно значи термостата е запецнал. лесно се проверява, нищо че си го сменял скоро. а с тпс-а какво стана.

Tifozza
31-12-2009, 16:04
моита кошничка миналата година ми правеше същия проблем , самоче тъкно бях сменил ламбда сондата и дебитомера , обаче дебитомера беше някъв китаиски ....след няколко опита и връщане на стария дебитомер колата се оправи , няма черни пушилки отзад , няма разход 18-19 /100 ...така като гледам твоита е 98 , значи трябва да е с новия мотор и съответно дебитомер струващ 150-160 лева Bosch...така че се поинересуваи какъв дебитомер са ти слижили ... Весело посрещане на новата година и успех :)

Nyte
31-12-2009, 16:48
@kolev: Мерси за съвета. Ще го пробвам и тоя номер с маркуча да видя дали е редовен. А относно TPS'а май мойта диагноза не се е оказала много точна. Тъкмо днеска четях в workshop manual'а, че при отпускане педала за газта и когато engine rating'а бил по-висок от предварително зададена стойност:
- ECU спира подаването на захранване към инжекторите
- подновява подаването при около 1500 оборота.
Та нещо ме навежда на мисълта, че и мойто притрисане е породено от този ефект в комбинация със скапания дебитомер + евентуално развалената ламбда сонда :)

@Tifozza: Ами аз моя дебитомер го смених точно преди 2 дена, взех само сензора (без кожухчето) за 160 лв. от Александър Ауто и след това на диагностиката не даде грешка дебитомера, само ламбда сонда.

Благодаря ви за отговорите! Весело посрещане и на вас на новата 2010 година и дано донесе на всички ни здраве, късмет и любов! Утре продължавам с диагностицирането на проблема, че след малко засядаме на трапезата :drinking:

kolev
01-01-2010, 13:09
това което си чел е прекъсване на подаването на гориво когато - колата се движи по инерция на скорост без газ и оборотите са по-високи от 1500. то е за да пестиш гориво.

Nyte
01-01-2010, 18:26
това което си чел е прекъсване на подаването на гориво когато - колата се движи по инерция на скорост без газ и оборотите са по-високи от 1500. то е за да пестиш гориво.

Може и да няма връзка, знам ли... Днеска иначе пробвах номера с термостата и си е ОК. На около 50-60 градуса загрял двигател си беше напълно студен маркуча, който води към радиатора. Сигурно шибаната ламбда ще да е проблема и тия дни пак на пазар :-? А някой има ли идея при разкачена ламбда какъв разход се достига ако всичко останало е ОК и дали е нормално това, че дори при разкачена ламбда пак е леко черен пушека от ауспуха при форсиране. Опасявам се да няма и някакъв друг проблем....

poison1912
01-01-2010, 22:32
колега аз съм от Пловдив ако мога с нещо да ти помогна звънкай 0883335412-Костадин

Nyte
02-01-2010, 11:42
колега аз съм от Пловдив ако мога с нещо да ти помогна звънкай 0883335412-Костадин
Благодаря много, колега! Днеска ще ходя на някой канал да видя как се разкача тая пущина ламбда и да видя дали някъде няма пробив по кабел. И ако е ОК може евентуално да те ангажирам за 1 час тия дни да пробваме с твоята как ще е ситуацията ако не ти е проблем ;)

tonov
02-01-2010, 12:27
Благодаря много, колега! Днеска ще ходя на някой канал да видя как се разкача тая пущина ламбда и да видя дали някъде няма пробив по кабел. И ако е ОК може евентуално да те ангажирам за 1 час тия дни да пробваме с твоята как ще е ситуацията ако не ти е проблем ;)

Не ти трябва канал за разкачването, конекторът е горе при мотора. Кабелът на сондата е доста дълъг. Както гледам си със стария мотор (с алуминиевия капак), конекторът е под една черна кутийка пред предното стъкло.

Nyte
02-01-2010, 13:51
Не ти трябва канал за разкачването, конекторът е горе при мотора. Кабелът на сондата е доста дълъг. Както гледам си със стария мотор (с алуминиевия капак), конекторът е под една черна кутийка пред предното стъкло.
Да, със стария мотор съм, колега. Аз буксата знам къде е и съм я разкачил (и колата поне върви малко по-добре, но разхода пак си е 20/100), но искам да видя как да разкача самата сонда, която е закачена отдолу преди гърнето.

tonov
02-01-2010, 14:16
Да, със стария мотор съм, колега. Аз буксата знам къде е и съм я разкачил (и колата поне върви малко по-добре, но разхода пак си е 20/100), но искам да видя как да разкача самата сонда, която е закачена отдолу преди гърнето.

Е там няма как да разкачиш, кабелът е догоре ;) Сондата е на резба и се отвива, мисля че беше с ключ 22

Nyte
02-01-2010, 17:13
Е там няма как да разкачиш, кабелът е догоре ;) Сондата е на резба и се отвива, мисля че беше с ключ 22
Да, и аз това сега установих. Намерих тука един канал за обществено ползване до нас и се навирах, но нямах подходящ ключ да я развия да видя какво е положението. Утре по светло ще ходя с френския ключ да се пробвам. А ако си взема нова ламбда имаш ли представа дали трябва да я мажа с някаква паста преди да я монтирам, май нещо такова съм чувал?

Nikinew
02-01-2010, 17:30
Я не се вманиачавайте!
Сменял съм ламбда сондата, понеже ми я отчиташе като грешка на елкон теста, не че нещо.
Оставам с впечатление че компютрите на Алфите като цяло разчитат показателите на сондите като НЕКОРЕКТНИ, дори няма особено значение дали е вкл. или изкл. "щепсела" на самата сонда /важното е да е добре "завинтена" за да уплътнява тръбопровода към ауспуха/.
И преди и сега разхода ми на бензин си е в рамките на каталозите.

tonov
02-01-2010, 18:01
Да, и аз това сега установих. Намерих тука един канал за обществено ползване до нас и се навирах, но нямах подходящ ключ да я развия да видя какво е положението. Утре по светло ще ходя с френския ключ да се пробвам. А ако си взема нова ламбда имаш ли представа дали трябва да я мажа с някаква паста преди да я монтирам, май нещо такова съм чувал?

Може да намажеш леко резбата с графитна грес. А може и нищо да не слагаш ;) И НЕ Я ПИПАЙ отпред. Или пък да не си помислиш да я чистиш с нещо.

Nyte
02-01-2010, 18:23
Може да намажеш леко резбата с графитна грес. А може и нищо да не слагаш ;) И НЕ Я ПИПАЙ отпред. Или пък да не си помислиш да я чистиш с нещо.
Мерси, колега. Това с чистенето беше полезно, защото мислех тъкмо това да направя със старата... Не, че нещо де, тъй или иначе скоро сигурно заминава в коша.

@Nikinew: А колега, според теб на какво друго може да се дължи такъв разход и тая черна пушилка от ауспуха? Всяка информация ще ми е полезна при идентифициране на проблема:lsabre:

Nyte
03-01-2010, 00:49
Някой има ли идея дали запушени инжектори не са възможна причина за такъв висок разход + черния дим от ауспуха (също се усеща мирис на неизгорял бензин като взема да душа извън колата)? Почнаха да ми се прокрадват някакви съмнения, че причината е единствено в ламбда сондата. Навсякъде пише, че при прецакана ламбда сонда разходът може да се качи с до 30%, а моя се е качил с едва ли не 80-90% :brickwall:

BillyBoy`
03-01-2010, 13:59
До сега вместо да се чудиш какво е да си беше купил една ламбда и да си разрешиш проблема.Гледам че си от Пловдив можеше да отидеш до Формулата да ти направят една бърза диагностика и да спреш да се чудиш във ред ли е тази ламбда или не.А колата ти продължава да си гори по много и колкото повече се моташ все повече влизаш навътре.Успех.

Nyte
03-01-2010, 15:12
До сега вместо да се чудиш какво е да си беше купил една ламбда и да си разрешиш проблема.Гледам че си от Пловдив можеше да отидеш до Формулата да ти направят една бърза диагностика и да спреш да се чудиш във ред ли е тази ламбда или не.А колата ти продължава да си гори по много и колкото повече се моташ все повече влизаш навътре.Успех.
Колега, ходих на диагностика като си бях в Благоевград, закачаха я на FIAT'ски examiner и ламбда сондата отчита грешка (дава доста високи стойности). Въпросът е обаче, че аз имам вече сериозни съмнения, че проблемът е в нея! Доколкото знам ламбдата се използва от ECU'то за да се дообогатява или дообеднява горивната смес, но ми е доста съмнително това да е до такава степен, че колата да пуши черно. Отделно, че тоя черен пушек се наблюдава и при разкачена сонда, което малко или много е показателно, че проблемът е другаде. Напатил съм се от "кадърни майстори" и за момента се опитвам сам да си локализирам/реша проблема. А и нали форума е затова, предполагам че не са кой знае колко много причините за богата смес. Та по метода на изключване ще гледам да открия къде горе-долу е проблема...

Nikinew
03-01-2010, 16:59
@Nikinew: А колега, според теб на какво друго може да се дължи такъв разход и тая черна пушилка от ауспуха? Всяка информация ще ми е полезна при идентифициране на проблема:lsabre:
Като развиеш ламбда сондата, изфорсирай и/или покарай малко без нея. Ако пушекът излизащ преди катализатора продължава да е черен значи имаш сериозен проблем. Ако обаче усетиш осезаемо положителна разлика в движението и цвета на пушека, значи ти се е разпаднало средното гърне и отломки запушват задното - имах сходен проблем с Ескорта от снимката.

BillyBoy`
03-01-2010, 18:52
Колега, ходих на диагностика като си бях в Благоевград, закачаха я на FIAT'ски examiner и ламбда сондата отчита грешка (дава доста високи стойности). Въпросът е обаче, че аз имам вече сериозни съмнения, че проблемът е в нея! Доколкото знам ламбдата се използва от ECU'то за да се дообогатява или дообеднява горивната смес, но ми е доста съмнително това да е до такава степен, че колата да пуши черно. Отделно, че тоя черен пушек се наблюдава и при разкачена сонда, което малко или много е показателно, че проблемът е другаде. Напатил съм се от "кадърни майстори" и за момента се опитвам сам да си локализирам/реша проблема. А и нали форума е затова, предполагам че не са кой знае колко много причините за богата смес. Та по метода на изключване ще гледам да открия къде горе-долу е проблема...Гледам се въртиш във някакъв кръг но ти си знаеш от много умуване фаида няма трябва да се деиства проблема мисля е ясен:).Късмет.

Nyte
03-01-2010, 19:26
Като развиеш ламбда сондата, изфорсирай и/или покарай малко без нея. Ако пушекът излизащ преди катализатора продължава да е черен значи имаш сериозен проблем. Ако обаче усетиш осезаемо положителна разлика в движението и цвета на пушека, значи ти се е разпаднало средното гърне и отломки запушват задното - имах сходен проблем с Ескорта от снимката.
Не знам дали съм те разбрал правилно, но аз съм откачил самата букса на ламбдата, има като че ли малка разлика във вървенето, но като се форсира все си го има черния пушек. Стойностите, които покзва на диагностика сондата мисля, че са следствие от проблема, а не причина за него. Във форума на VW четох за подобна ситуация и един колега беше споделил, че ламбдата рядко влияе толкова осезаемо, че чак черни пушеци да излизат. А иначе що се отнася до гърнетата - преди няколко месеца ми махнаха катализатора и на негово място ми сложиха ?резонантно? гърне ако не се лъжа, не знам доколко има връзка това.


Гледам се въртиш във някакъв кръг но ти си знаеш от много умуване фаида няма трябва да се деиства проблема мисля е ясен:).Късмет.
Мерси. И това е верно за файдата, но въпроса е, че съм се надавал на пари при пишман-майстори и се стремя да локализирам сам доколкото е възможно проблема, пък и в такива ситуации човек най-мотивиран да научи повече за каляската си! :D За теб може и да е ясен, ама за мен си е все така необясним. Утре все пак мисля да я водя при Джими от Елегант сервиз на Карловско пък да видим какво ще каже той.

Nyte
04-01-2010, 14:00
Малко развитие по въпроса в случай, че на някой му е интересно. Днеска колата я водих на сервиз. Оказа се, че ламбда сондата е напълно умряла. Майстора предложи да слагаме нова (оригинална универсална BOSCH'овска) за да може да елиминираме една по една възможните причини за моя проблем. ОК. Сменяваме сондата. Колата продължава да подава богата смес, при форсиране чури като за световно :jumping: Майсторът ме беше посъветвал да взема и стария дебитомер... Позачистихме го, монтирахме го и... чудо! Никаква чернилка, никаква пушилка, горивната смес е почти идеална (тъй или иначе моя стар дебитомер си е тръгнал към оня свят). Причина за проблема: мъртва ламбда сонда + неподходящ/фалшив дебитомер. Внимавайте какво си купувате! Аз моя го взех от Александър Ауто, убедиха ме, че бил за моята кола и че щял да ми свърши работа... Да ама не. Борбата продължава на друг фронт, ще гледам да си върна парите за ментето, което са ми продали!

Moris_zh
04-01-2010, 15:54
Колега, може ли да кажеш номера на дебитомера който са ти пробутали от ААуто и с какъв е колата ти сега?

kolev
04-01-2010, 16:05
2 години гаранция трябва да има, така че си търси парите, те тия са уникални.

Nyte
04-01-2010, 20:39
Колега, може ли да кажеш номера на дебитомера който са ти пробутали от ААуто и с какъв е колата ти сега?
Колега, честно казано тоя дето ми го продадоха в Александър Ауто нямам си и на идея вече с какъв номер е бил. То е само сензор и ми го издириха по VIN, аз още тогава имах съмнения, че ще е баш за мойта Алфа, ама нейсе. Сега проблемация... А моя е с Бошовски номер 0 280 217 102

2 години гаранция трябва да има, така че си търси парите, те тия са уникални.
Ще си ги търся есте'. Всяка стока в БГ по закон е с 2 години гаранция независимо от това какво твърдят търговците. А отделно не ми дадоха и касова бележка, така че ако имат неблагоразумието да не ми върнат парите ще сигнализирам в КЗП и ще подам сигнал в данъчното! Няма прошка за мошениците! За малко повече информация относно дефектни стоки и за това как да си търсите правата можете да прочетете тази статия: http://www.kenanoff.com/blog/archives/190 Мен лично ме надъха доста и откакто съм я прочел си търся правата при всеки удобен случай, когато ми бъдат нарушени!

Mupo
05-01-2010, 23:13
Е без касова бележка какво правиме? Ще дойда с теб и аз да взема един дебитомер. Т.е. откъде ще знаят че съм го купувал от тях ...

Nyte
06-01-2010, 11:27
Е без касова бележка какво правиме? Ще дойда с теб и аз да взема един дебитомер. Т.е. откъде ще знаят че съм го купувал от тях ...
E мен вече ме знаят по име там, колега, аз им правя егати оборота ;) Оказаха се разбрани иначе, говорих с тях и утре майка ми ще ходи да върне дебитмера и да ми върнат парите, че аз не съм си в града :Bolt: