PDA

View Full Version : Няколко въпроса за 146 1.6 ТС



NIKSANA86
03-01-2010, 16:41
Здравейте и за много години,
аз да напиша няколко въпросчета за моята красавица!
1)Тези дни ми се струва, че алфичката ми не издърпва както трябва в ниските обороти като е студена още. Т.е. сутрин я паля и тръгвам но някка си измъчено изтегля на 1-ва 2-ра. Реших, че е от бензина защото имах подобен случей преди с ОМВ бензин, но си я зареждам само с ЕКО 95+, както вече почти година от както я имам. И този път бях с него. Отидох на друга бензиностанция след като изпразних резервоара и пак я заредих с същият, но пак така прави. Ако я покарам и я спря и след 1 час се кача вече не е така. Дали нещо не се запушва или дебитомерът?Някой идея?
2)Мисля си дали да сложа(похвалиха ми ефекта при опел обаче) добавка за прочистване на инжекционна към бензина. Там обаче ми казаха, че е възможно да се задръсти горивният филтър защото бензина циркулирал непрекъснато(подчертавам, че не съм много на ти с колите като цяло), ако е така трябва да го сменя и м се иска да го направя сам, но не зная къде точно се намира? Ако някой може да ме светне и с това...
3)Тъй като вече подчертах за своето невежество?:please:Я кажете някоя добра книжка за италианки като цяло или за алфа специлизирано(аз имам ръководствата от нета за алфа 146/145), но е добре да прочета как цялостно работят колите ни(а и не само нашите) та като по опитни автомобилисти.. помогнет :)

4)Бушоните на лампите на таблото под волана ли се намират? Мисля да ги сваля за да ги проверя дали са здрави.

Хайде със здрваре и с пожелание за много безаварийни километри през 2010 година!!!:th_up:

Abar7h
03-01-2010, 17:21
Здравей колега, карам абсолютно същата кола като твоята и съм забелязал точно тази липса на мощност в ниските когато колата е напълно изстинала....затова сега зимата когато е студено я оставям 5-10 минутки да загрее и тогава тръгвам и няма проблем. Предполагам че това не е свързано с някаква неизправност, а просто от още студения двигател - не съм добре с термодинамиката но там някъде ще да се корени причината според мен :D

А като полезна книжка за нашите автомобили - предлагам ти да прочетеш мненията на колегата Bobo - много добър специалист по алфите (предполагам и не само по тях) и често помага във форума на хора като нас.

PacheV
03-01-2010, 17:31
здравей колега,значе мисля,че твоят проблем може да е от свещите...според мене де....А за горивния филтар се намира пред задната гума под една пластмаса от страната на резорвара..

tonov
03-01-2010, 17:38
Лампите на таблото нямат отделен бушон. Ако някоя не свети по-вероятно е да е изгоряла.

digitalundgrd
03-01-2010, 18:24
Принципно това е "болест" при почти всички ТС двигатели...Палиш колата сутрин като е студена, оставяш я да поработи 1 минутка на място, форсирай я лекичко до 2500-3000 оборота няколко пъти и мисля, че няма да имаш проблем като потеглиш :)
А иначе проблема мисля, че е лечим, но отиди в сервиз да се консултираш с някой читав майстор :)

Abar7h
03-01-2010, 18:28
Принципно това е "болест" при почти всички ТС двигатели...Палиш колата сутрин като е студена, оставяш я да поработи 1 минутка на място, форсирай я лекичко до 2500-3000 оборота няколко пъти и мисля, че няма да имаш проблем като потеглиш :)
А иначе проблема мисля, че е лечим, но отиди в сервиз да се консултираш с някой читав майстор :)
И аз съм на същото мнение - или е от свещите (аз съм с кофти свещи) или си е по принцип така, но действително след като я оставиш малко да поработи после няма проблеми!

digitalundgrd
03-01-2010, 18:39
Ахам добре си се насочил ;) Скоро говорихме с един колега относно този проблем и точно една от главните причини са свещите, и по точно разстоянието между електродите. То трябва да се регулира според предписаното в "дебелите книги" :)

Abar7h
04-01-2010, 10:16
Ахам добре си се насочил ;) Скоро говорихме с един колега относно този проблем и точно една от главните причини са свещите, и по точно разстоянието между електродите. То трябва да се регулира според предписаното в "дебелите книги" :)
0.9mm ли беше?

digitalundgrd
04-01-2010, 13:23
LITER 1.6
TYPE i 16V Twin spark
kW 88
ENGINE AR 32104 / AR 38104 (120 hp)
NOTE ø 14mm + ø 10mm
YEAR 10/'00->
DENSO PK20PTR-S9 + IU22
STOCKNUMBER 3380 / 5361
4 Pack P80 / I61
IRIDIUM POWER IK20 + IU22
IRIDIUM POWER 4 Pack I04 / I61
IRIDIUM TOUGH VK20Y
Gap 0,9 / 0,7

DerMeister
04-01-2010, 13:31
Не само на TS, ами на всички бензинки, които съм карал, през първите няколко минути е по-муден двигателят. Докато загреят масла и т.н., нормално е. Даже бях чел, че самият компютър го прави това превантивно, но на TS ли беше не помня.

Nyte
04-01-2010, 14:03
Не само на TS, ами на всички бензинки, които съм карал, през първите няколко минути е по-муден двигателят. Докато загреят масла и т.н., нормално е. Даже бях чел, че самият компютър го прави това превантивно, но на TS ли беше не помня.
И аз така съм чел в един английски форум. Един пич се оплакваше понеже работата му се намирала точно на някаква магистрала и като си тръгвал от работа му било изключително рисковано излизането на пътя :choice: Бил ходил в някакъв сервиз и там нещо му бърникали ECU'то за да не му е така мудна колата на студен двигател... Луда работа!

Abar7h
04-01-2010, 21:04
И аз така съм чел в един английски форум. Един пич се оплакваше понеже работата му се намирала точно на някаква магистрала и като си тръгвал от работа му било изключително рисковано излизането на пътя :choice: Бил ходил в някакъв сервиз и там нещо му бърникали ECU'то за да не му е така мудна колата на студен двигател... Луда работа!
Тва интересна работа....има си логика ми се струва. Пък и все пак зиме най-добре е да се остави мотора малко да позагрее, пък тогава да се тръгва на път - по-здравословно е за мотора, а и за джоба на собственика :D

digitalundgrd
05-01-2010, 00:34
Вие сериозно ли мислите, че е сега ако изкарам една Алфа от магазина сутрин рано при първо палене на студа ще е "мудна" и ще клати обороти, защото е в "предпазен режим" ??! Това колеги Е ПРОБЛЕМ , който СЕ ЛЕКУВА в сервиз :)

Abar7h
05-01-2010, 09:47
Вие сериозно ли мислите, че е сега ако изкарам една Алфа от магазина сутрин рано при първо палене на студа ще е "мудна" и ще клати обороти, защото е в "предпазен режим" ??! Това колеги Е ПРОБЛЕМ , който СЕ ЛЕКУВА в сервиз :)
За клатене на обороти ясно че няма да го прави нова кола...но като се има предвид че хората които го имаме този проблем с мудността в първите минути не сме с хубави свещи, предписани за тази кола, смятам че си е съвсем в реда на нещата да има някакъв проблем. Все пак ако нямаше проблеми от Алфа щяха да препоръчват и Бошовете по 60лв :biker:

vlado_iv
05-01-2010, 10:01
Да проблем е- digitalundgrd
Друг вариант-Палиш работи мотора няколко сек.и гасиш,и после като запали няма проблеми.
Но за мен това не е решение

Kamen Ivanov
06-01-2010, 13:09
Колеги, отговора на въпроса защо е мудна колата при "палиш-тръгваш" при студено време, е почти като на въпроса защо спортистите първо правят загрявка и след това се състезават. Ако след 3 минути загряване на място върви нормално, на колата нищо и няма - от личен опит при последния студ за миналата година около -10 градуса. При по-скромни температури преди потегляне оставям колата да поработи 1-2 минути. Успешна и безаварийна година на всички!!!

kevtimov
17-01-2010, 13:03
и аз съм на същото мнение.Мисля че тази ,мудност, е програмирана, в компа спрямо температурата на автомобила.карам156 2.0 и докато не дигне 50С не се ,изтрелва,

Blade
17-01-2010, 16:16
За клатене на обороти ясно че няма да го прави нова кола...но като се има предвид че хората които го имаме този проблем с мудността в първите минути не сме с хубави свещи, предписани за тази кола, смятам че си е съвсем в реда на нещата да има някакъв проблем. Все пак ако нямаше проблеми от Алфа щяха да препоръчват и Бошовете по 60лв :biker:

Аз вчера сложих "хубавите" свещи за 250лв денсо и проблема пак си го има, в по-малко степен естествено, но работата не е в свещите, а в двигателите, един такъв двигател на 10 години и 2000лв да хвърлиш по него за ремонти пак ще ти прави проблеми. Кола среден клас, за малко пари втора ръка, не можеш да очакваш да ти върви като 10 годишна кола за 2 пъти повече пари, това е!

Bobo
17-01-2010, 19:19
Аз вчера сложих "хубавите" свещи за 250лв денсо и проблема пак си го има, в по-малко степен естествено, но работата не е в свещите, а в двигателите, един такъв двигател на 10 години и 2000лв да хвърлиш по него за ремонти пак ще ти прави проблеми. Кола среден клас, за малко пари втора ръка, не можеш да очакваш да ти върви като 10 годишна кола за 2 пъти повече пари, това е!

Не не е нормално за никоя кола не се заблуждавайте! Ако всичко е наред по колата не стоят така нещата и това че си с нови свещи не ти решава всичките проблеми, както сам си се убедил, явно има и още нещо по колата което не е в час ;)

Blade
20-01-2010, 17:52
Не не е нормално за никоя кола не се заблуждавайте! Ако всичко е наред по колата не стоят така нещата и това че си с нови свещи не ти решава всичките проблеми, както сам си се убедил, явно има и още нещо по колата което не е в час ;)

Ще я докарам аз един ден в София при теб, че тея варненските майстори не им вярвам много вече. :paddle: