View Full Version : Понякога гасне при завой + мигаща лампичка на ръчната
Колеги, продължават проблемите с мойта Алфа. Едно оправям, друго се разваля... Сагата е безконечна! :Silent: Днеска на няколко пъти ми се случи колата да гасне при завой. В момента в който натисна съединител, натисна малко спирачка и навъртя волана и колата гасне. Не знам дали е свързано с проблема но взе да ми мига лампичката за ръчната спирачка. Доколкото знам това е показател за това, че спирачната течност е намаляла (и евентуално някъде има теч). Някакви предположения на какво се дължи гасненето при завой?
Относно гасненето при завиване, провери за пречупване и недобър контакт при кабелчето или буксата на датчикът на Хол (датчик на коляновия вал).
А за мигането на ръчната на 90% е нивото на спирачната течност. :scherzkeks:
pisa_misho
05-01-2010, 11:23
Здравейте и от мен .Според мен колега когато навиеш на волана и натиснеш спирачките,а в твоя случай и съеденителя-товариш много двигателя,и най-вече когато въртиш волана,тогава хидравликата взима мощност от двигателя и като натиснеш съединителя моторчето за празен ход не успява да нормализира оборотите и най-вероятно за това и гасне.Поне аз така мисля!Нека и другите колеги които са по-запознати да изразят мнение,че проблема е много интересен,и дано се окаже нещо дребно и евтинко!Успех.
Относно гасненето при завиване, провери за пречупване и недобър контакт при кабелчето или буксата на датчикът на Хол (датчик на коляновия вал).
Това от личен опит с Ланча Делта, което в случая на колегата не дава 100% гаранция, разбира се.
Здравейте и от мен .Според мен колега когато навиеш на волана и натиснеш спирачките,а в твоя случай и съеденителя-товариш много двигателя,и най-вече когато въртиш волана,тогава хидравликата взима мощност от двигателя и като натиснеш съединителя моторчето за празен ход не успява да нормализира оборотите и най-вероятно за това и гасне.Поне аз така мисля!Нека и другите колеги които са по-запознати да изразят мнение,че проблема е много интересен,и дано се окаже нещо дребно и евтинко!Успех.
При мен е същата работа.
А за лампичката сигурен ли си, че е на ръчната а не другата, която изглежда така ( О ). И на мен ми светеше скоро, когато въртях на място, в книжката пише, че е накладки, но от 1 седмица не ми е светила.
Относно гасненето при завиване, провери за пречупване и недобър контакт при кабелчето или буксата на датчикът на Хол (датчик на коляновия вал).
А колега, каква е логиката това да е причината само при завиване? Наскоро сменявах датчик на коляновия вал при проблеми с непалене, но проблема се оказа другаде (релета).
Здравейте и от мен .Според мен колега когато навиеш на волана и натиснеш спирачките,а в твоя случай и съеденителя-товариш много двигателя,и най-вече когато въртиш волана,тогава хидравликата взима мощност от двигателя и като натиснеш съединителя моторчето за празен ход не успява да нормализира оборотите и най-вероятно за това и гасне.Поне аз така мисля!Нека и другите колеги които са по-запознати да изразят мнение,че проблема е много интересен,и дано се окаже нещо дребно и евтинко!Успех.
Има логика в това, което казваш, колега. Защото доста често, когато на скорост изключа предавката и натисна спирачка оборотите падат до 500 и след това се нормализират. И като се комбинира това с натоварването от хидравликата и има резон вече оборотите като няма накъде вече да падат и коалта да гасне, а и отделно, че не всеки пъти става тоя номер. Ще взема да позачистя пак стъпковия мотор.
При мен е същата работа.
А за лампичката сигурен ли си, че е на ръчната а не другата, която изглежда така ( О ). И на мен ми светеше скоро, когато въртях на място, в книжката пише, че е накладки, но от 1 седмица не ми е светила.
А лампата е точно тази за ръчната спирачка, не е за накладките. Преди време ми беше присветнала покрай едни дъждове тази за накладките, но се оказа че е било заради мокрото време. Като позасъхна времето и спря да свети, може би някъде окъсява знам ли. Може и при теб това да е причината, изчакай да минат снеговете и ако не спре да свети - значи може би накладките си отиват. :cold:
Здравейте и от мен .Според мен колега когато навиеш на волана и натиснеш спирачките,а в твоя случай и съеденителя-товариш много двигателя,и най-вече когато въртиш волана,тогава хидравликата взима мощност от двигателя и като натиснеш съединителя моторчето за празен ход не успява да нормализира оборотите и най-вероятно за това и гасне.Поне аз така мисля!Нека и другите колеги които са по-запознати да изразят мнение,че проблема е много интересен,и дано се окаже нещо дребно и евтинко!Успех.
:respect::cheers:
pisa_misho
06-01-2010, 01:59
мога само да се радвам ако съм ти помогнал.Като зачистиш моторчето направи пак малко проби,и пиши какво е станало.На място може и да не го прави винаги,защото в движение има още фактори който могат да помагат на колата да угасне-например струята въздух която влиза през маркуча понякога кара степ моторчето да се товари!
мога само да се радвам ако съм ти помогнал.Като зачистиш моторчето направи пак малко проби,и пиши какво е станало.На място може и да не го прави винаги,защото в движение има още фактори който могат да помагат на колата да угасне-например струята въздух която влиза през маркуча понякога кара степ моторчето да се товари!
Именно, то и в движение трудно успявам да го пресъздам проблема. Трябва да карам на сравнително високи обороти, да натисна спирачка, съединител, завой и понякога става ... Не винаги. Ще пробвам иначе да позачистя малко стъпковия мотор, по-рано пак го бях чистил и излезе доста гадост от него :online2long:
pinkmousy
06-01-2010, 11:10
На 145-цата ми светеше лампичката на ръчната 1 седмица, преди да ми умре тотално едната помпа на съединителя, не помня коя.
На 145-цата ми светеше лампичката на ръчната 1 седмица, преди да ми умре тотално едната помпа на съединителя, не помня коя.
И аз като четох повечето теми из форума това като че ли е най-честия признак ама да видим. Днеска си взех една бутилчица спирачна течност да долея и да видя дали пак ше вземе да намалява :online2long:
Именно, то и в движение трудно успявам да го пресъздам проблема. Трябва да карам на сравнително високи обороти, да натисна спирачка, съединител, завой и понякога става ... Не винаги. Ще пробвам иначе да позачистя малко стъпковия мотор, по-рано пак го бях чистил и излезе доста гадост от него :online2long:
Доколкото разбирам, докато завиваш си с натиснат педал на съединителя и колата се движи по инерция. Ако е така, защо го правиш това ?
Доколкото разбирам, докато завиваш си с натиснат педал на съединителя и колата се движи по инерция. Ако е така, защо го правиш това ?
Ами за да не влизам с висока скорост в завоите. Малко преди завоя натискам спирачка, съединител и сменявам да речем от трета на втора и в същия момент съм почнал леко да навивам волана :) T.e. малко преди да започна да завивам сменявам на по-ниска предавка и се получава леко застъпване с момента, в който почвам да навивам волана за завой.
alfa maniak
06-01-2010, 14:50
колега в връзка с лампичката и на мен така ми светеше от време на време докато един слънчев ден както си влизам аз в едно крастовище и светна завинаги и няма включване на скорост и се оказа долната помпа на съединителя която се намира под поставката на акумулатора хваната е на кожуха на скоростите с 2 болчета 6мм и струва около 50лв.И се сменя сравнително лесно аз си я смених сам.Само като я смениш ти трябва един човек да ти помпи за да я обезваздушиш.Мисля че ще съм ти бил полезен. Успех
колега в връзка с лампичката и на мен така ми светеше от време на време докато един слънчев ден както си влизам аз в едно крастовище и светна завинаги и няма включване на скорост и се оказа долната помпа на съединителя която се намира под поставката на акумулатора хваната е на кожуха на скоростите с 2 болчета 6мм и струва около 50лв.И се сменя сравнително лесно аз си я смених сам.Само като я смениш ти трябва един човек да ти помпи за да я обезваздушиш.Мисля че ще съм ти бил полезен. Успех
Мерси, колега. И аз имам подозрения, че там е проблема. Събота живот и здраве ако се е постопил снега ше сваля акумулатора и ше погледна каква е ситуацията там долу. А самото обезвъздушаване как става и защо ми трябва друг човек?
boikashushi
07-01-2010, 21:16
датчик за оборотите.днес го смених и вече в завоите нямам проблеми.
датчик за оборотите.днес го смених и вече в завоите нямам проблеми.
И ти ли имаше такъв проблем, колега?
boikashushi
08-01-2010, 03:24
Да в завой освободена от скорост с натиснат съединител гаснеше.А аз отидох спецялно за друго,много рядко се случваше да неще да пали но и това се оправи когато ми смениха датчика за оборотите.Цена трябва ли ти и къде ми я поправиха?
---------- Post added at 03:24 ---------- Previous post was at 03:15 ----------
моята е 156 бензин
Да в завой освободена от скорост с натиснат съединител гаснеше.А аз отидох спецялно за друго,много рядко се случваше да неще да пали но и това се оправи когато ми смениха датчика за оборотите.Цена трябва ли ти и къде ми я поправиха?
---------- Post added at 03:24 ---------- Previous post was at 03:15 ----------
моята е 156 бензин
Ами тя и мойта преди 3 месеца не искаше да пали и си мислеха, че е от тоя датчик и ми го смениха. Като го смениха обаче продължи да не пали и се оказа шибано реленце за 3 лв. Та ако сега се е прецакал тоя чисто нов датчик - :dark2: ...
pisa_misho
09-01-2010, 08:42
колега кое реленце са ти сменяли и къде се намира точно,че моята напоследък взе да ми прави номера и я паля с голям зор /все се дави и въртя по 5-10 минути/Аз съм със 146 1.4 боксер.
boikashushi
09-01-2010, 10:47
Незнам при мен може да не е релето аз затова я правих в аутоиталия знам си правата на недоволен клиент,докато в някои други сервизи ме убеждават,че са прави и трябва да давам пари за здрави части докато не напипат болната.но сега се оправи и гасненето в завой едва ли са правили друго без да си вземат ппарите и да ми кажат но засега е това при мен вече го няма този проблем.може по нататък да се пяви никой не е застрахован.
колега кое реленце са ти сменяли и къде се намира точно,че моята напоследък взе да ми прави номера и я паля с голям зор /все се дави и въртя по 5-10 минути/Аз съм със 146 1.4 боксер.
Ами тя мойта на 2 пъти прави такъв номер - веднъж беше заминало релето на бензиновата помпа и веднъж главното реле. Иначе и аз имах доста проблеми с паленето и в началото си мислех, че проблема в алармата ама нейсе... Специално при Боксерите не знам дали като дадеш на контакт и се чува бензиновата помпа да подкачва гориво но при моята е така. Аз като давах на контакт и не я чувах и бях наясно, че по някаква причина или не стига ток до нея (връзката до нея) или самата тя не работи. Оказа се по-малкия кахър - проблем по връзката до нея... Релето за бензиновата помпа беше дало фира. Взех си автореле от магазин за ел. елементи (Викиват) за 3 лв. като същото ми го предлагаха за 50 лв. в Динекспрес:cussing: След 2 седмици колата пак отказа да пали - тогава пък се оказа главното реле. Прилагам снимка да видиш къде се намират моите релета (червеното е главното, а черното - това за бензиновата помпа):
(Щракваш изображението за по-голяма резолюция)
http://www.picvalley.net/u/2393/12936891210281044401262811292NsiUMxc9PB02HoLTJ5lD_ m.JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2393/12936891210281044401262811292NsiUMxc9PB02HoLTJ5lD. JPG)
http://www.picvalley.net/u/2098/82143263920363771201262811725e2Js6EMdjHZw0La8ee4a_ m.JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2098/82143263920363771201262811725e2Js6EMdjHZw0La8ee4a. JPG)
Дано съм ти бил полезен и проблема ти се окаже толкова лесен за оправяне като моя! Иначе наистина друга възможна причина за непалене е импулсния датчик :)
boikashushi
09-01-2010, 10:55
причините за непалене може да са много,спасението е диагностика иначе другото е хвърляне на боб.
колега кое реленце са ти сменяли и къде се намира точно,че моята напоследък взе да ми прави номера и я паля с голям зор /все се дави и въртя по 5-10 минути/Аз съм със 146 1.4 боксер.
Провери си първо вакуумите и особено тоя на МАП сензора.
Другата по-вероятна причина,на която обаче никой не обръща внимание е повишен пад на напрежението до бобините.Това включва точно главните релета.Тоест захранването им и нормалното им износване и нагар на контактните им пластинки.
Друга причина,но със съвсем същите симптоми е умиращ акумулатор!:priest:
Той си върти горе-долу добре,но кляка напрежението под допустимото,за нашите кочини и трудно палят.
Започне ли акумулатора под товар да кляка под 10 волта,паленето става доста трудно.Такъв акумулатор може да изкара още година на друга кола,с друго запалване,но за нашите не става!
Ако е импулсния датчик,няма да пали изобщо.Не се бъркайте с ТС.
pisa_misho
09-01-2010, 22:49
Колеги много ви благодаря за съветите ,и на Nyte за снимките,но ще ви кажа къде ми е бил проблема.Преди 10-12 дена един приятел ми втълпи идеята ,че трябва да си сложа свещи БОШ от тези четириполюсните с кристала,и от там ми почнаха мъките по паленето.Та тази сутрин след като ви писах реших да сляза долу и да сменя свещите със старите които си бяха-Valeo,постегнах малко обувките на кабелите-и о-чудо -колата запали от ряз.Реших ,че е било малшанс и преди 2 часа реших да пробвам пак-куклата не ме изчака да дозавъртя ключа и запали.С две думи смених свещите и проблема изчезна.Но немога да си обясня защо новия БОШ не се хареса на колата?А що се однася до акумолатора -той е чисто нов-има няма 2 месеца,и нарочно купих 62Аh,но честно не знаех че като падне малко акумолатора и ще имам проблем-ще го имам навпредвид-отново благодаря:cheers:
Колеги, при мен го имаше същия проблем с гасненето.
Най-смешна е причината за това гаснене, може и при колегата да е същата като му гледам снимките.
Оксидирала клема на акумулатора, свалих си клемите и хубаво ги изшлайфах да блесне, яко стягане и няма повече ядове.
Егати тъпотията, а?
Успех!
Колеги, при мен го имаше същия проблем с гасненето.
Най-смешна е причината за това гаснене, може и при колегата да е същата като му гледам снимките.
Оксидирала клема на акумулатора, свалих си клемите и хубаво ги изшлайфах да блесне, яко стягане и няма повече ядове.
Егати тъпотията, а?
Успех!
Koлега, ти знаеш ли, че и при мен май това ще се окаже проблема? Миналата седмица нещо бърникахме с колегата по колата и бяхме свалил акумулатора и после закачам колата - няма никой. Позачистихме малко клемите... На другия ден бях при майстор за смяна на цилиндър на съединителя и точно пред сервиза гася колата да се разберем с човека, качвам се да вкарам колата - няма никой. Разръчка нещо клемите и се оказа, че плюса бил доста поокислен. Изчисти ми го и оттогава не съм имал проблема с гаснене при завой!
мога само да се радвам ако съм ти помогнал.Като зачистиш моторчето направи пак малко проби,и пиши какво е станало.На място може и да не го прави винаги,защото в движение има още фактори който могат да помагат на колата да угасне-например струята въздух която влиза през маркуча понякога кара степ моторчето да се товари!
И при мен става така, но стъпковото моторче по други причини смених с ново, не е от него.
При мен днеска пак угасна само, че докато си карах направо този път. Карах с висока скорост и ударих спирачките, изключих от скорост малко преди да спра и оборотите паднаха до 500 и колата угасна. Вече имам сериозни подозрения, че истинския виновник за тия номера е дебитомера, който вече си е и за смяна.
Лампичката за ръчната е също и за спирачната течност поне за това да не се чудиш. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.