PDA

View Full Version : Алтернатора ме матира... Идеи!?



mimouzunov
09-01-2010, 13:02
Привет...
След вчерашните гонки се сетих да Ви питам за един стар мои проблем...
След 6000 оборота (грубо) лампата +- на таблото почва да свети с около 1/3 от силата си и в този момент напрежението в колата става 12.9 волта!!!
Сега ще опиша какво съм направил аз до момента:
Свалих алтернатора ,разглобих го... Мерих под товар един по един диодите (разкачих ги) мерих за пробиви и всякакви такива отклонения ,но нищо... Смених релерегулатора с нов ,пуснах нови кабели от алтернатора до акумулатора и към маса ,смених ремъци и тн и пак нищо ...
Незнам какво се случва след тези 6000 но напрежението просто си отпада... Защо!?

toki4a
09-01-2010, 14:54
не сам много сигурен , ма ми прилича на диоден блок

Furious 155
09-01-2010, 15:00
не сам много сигурен , ма ми прилича на диоден блок
е той това писа че всеки диод е мерен и са ОК.
При мен не се наблюдава ефекта, но мотора стига до 6400 само!

Върти ми се из главата - колко е голяма шайбата на оста на алтернатора - ако тя е сменяна с по-малка или просто доста износена, може реле регулатора да отказва при такива обороти! Това е само преположение...

vaklinator
10-01-2010, 02:05
Незнам какво се случва след тези 6000 но напрежението просто си отпада... Защо!?

Защото просто така ти се разтоварва двигателя от излишни консуматори на мощност, за да може да литне колата.:hehe:
Това беше шега разбира се, но мисля, че може да ти е пробил някой от трите малки диода, които са пряко свързани с регулатора, ако има такъв пробив става невъзможно да се регулира добре напрежението и то не само на високи обороти, а и на ниски. Трите диодчета са малки, като в зарядно за телефон, но може да са залети със смола, ще се наложи да я поразчоплиш малк, те се намират под основния изправителен блок/6-те мощни диода/ наредени в кръг на черната пластмаса. Според мен това е проблема - залагам на 90%. Успех!:cheers:

Bobo
10-01-2010, 04:26
Привет...
След вчерашните гонки се сетих да Ви питам за един стар мои проблем...
След 6000 оборота (грубо) лампата +- на таблото почва да свети с около 1/3 от силата си и в този момент напрежението в колата става 12.9 волта!!!
Сега ще опиша какво съм направил аз до момента:
Свалих алтернатора ,разглобих го... Мерих под товар един по един диодите (разкачих ги) мерих за пробиви и всякакви такива отклонения ,но нищо... Смених релерегулатора с нов ,пуснах нови кабели от алтернатора до акумулатора и към маса ,смених ремъци и тн и пак нищо ...
Незнам какво се случва след тези 6000 но напрежението просто си отпада... Защо!?

Има причина поради която ремъка ти е пренатегнат - намери я и ще се оправи ;) А сега още шах с пешката :wierdo:

mimouzunov
10-01-2010, 18:30
Има причина поради която ремъка ти е пренатегнат - намери я и ще се оправи ;) А сега още шах с пешката :wierdo:

С ремъците доста ядове брах... Компресора за климатика ми нее наред (разпада се) ,шаибата му няма съосие (на криво е )... Даже късах ремък заради тая простотия...
В момента колата е с махната паразитна ролка (дано така се казва) и е с къс ремък ,които върти само алтернатора... Пак обаче се цигани напрежението...
С пуснати къси дълги ,фарове за мъгла всякакви, парно и тн под 13.6 не пада напрежението (на празен ход) а ако чукна леко газта става 14.1... Всичко е супер докато не стигне 6000 някъде ,тогава става 12.9...
Единственото което остава е да несъм замерил малките диоди за които ми писаха по-нагоре... Само това маи несъм мерил ,явно са били добре заляти с нещо и несъм ги видял!!!

Petronii
10-01-2010, 22:01
С ремъците доста ядове брах... Компресора за климатика ми нее наред (разпада се) ,шаибата му няма съосие (на криво е )... Даже късах ремък заради тая простотия...
В момента колата е с махната паразитна ролка (дано така се казва) и е с къс ремък ,които върти само алтернатора... Пак обаче се цигани напрежението...
С пуснати къси дълги ,фарове за мъгла всякакви, парно и тн под 13.6 не пада напрежението (на празен ход) а ако чукна леко газта става 14.1... Всичко е супер докато не стигне 6000 някъде ,тогава става 12.9...
Единственото което остава е да несъм замерил малките диоди за които ми писаха по-нагоре... Само това маи несъм мерил ,явно са били добре заляти с нещо и несъм ги видял!!!

Само диодите са. Това за пренатегнат ремък са глупости.

robygas
11-01-2010, 10:42
Диоден блок или ротор /прекъсване в намотките/. Извинявай ама не схващам защо не го смениш целия ,при положение ,че си го свалял и цената му 2-ра ръка е 40-50лв.?

mimouzunov
11-01-2010, 16:24
Диоден блок или ротор /прекъсване в намотките/. Извинявай ама не схващам защо не го смениш целия ,при положение ,че си го свалял и цената му 2-ра ръка е 40-50лв.?

Преди малко пак го свалих от колата... И малките диоди са без отклонение... :dunno:

gallena
11-01-2010, 21:15
колектора ти е крив -"бие" , и при високи обороти 4етките нямат време да се допрат до него

mimouzunov
11-01-2010, 22:00
колектора ти е крив -"бие" , и при високи обороти 4етките нямат време да се допрат до него

Интересно предположение... Може да се окаже и самата истина обаче!!!!
След като всичко друго е наред а и след като прави ефекта само на почти максималните обороти.... :wein:

Furious 155
11-01-2010, 22:35
тогава има ли вариант да се натегнат малко пружините на четките?

1912
11-01-2010, 23:18
ако искаш имам един компесор за климатик на смешна цена 50 кинта?

myato
12-01-2010, 08:54
тогава има ли вариант да се натегнат малко пружините на четките?

Сваля се роторът и се шлайфа колектора и четките почват да лягат плътно.След тази процедура се слагат нови четки.

Petronii
18-01-2010, 20:13
колектора ти е крив -"бие" , и при високи обороти 4етките нямат време да се допрат до него

Какви са тези глупости бе?

pininfarina
18-01-2010, 22:01
Колега, почисти ли добре колектора на ротора? Ако имапреискряване при високите обороти, може на това да се дължи. Каналитя трябва добре да разделят всяка една плочка.
Не казвам че може да е това - просто давам предположение.