View Full Version : датчик за рециркулация
DJANI 86
12-01-2010, 19:59
Някоѝ чувал ли е за датчик за рециркулация на изгорелите газове.Отчете ми го като грешка като я карах на диагностика.Някои ако знае или е чувал нешто за това да пише
Датчик ли точно? Или клапан?
Вероятно караш Алфа 166, дизел, коя година?
Най вероятно става на въпрос за грешка клапан рециркулция.Винаги съм се чудил от къде взима информация за да отчете такава грешка компютъра.В края на краищата, затапих тръбичката която е след клапана и отвежда газове в смукателния колектор.След това обаче забелязах че въпросната тръбичка е спукана тама където са гъвкавите оребрения.В момента карам така, без да съм взел някакви мерки и като се изпролети ще видя как ще я лекувам.Имам съмнения че грешката се отчита когато дебитомера не е в ред, тъй като именно той командвал какво напрежение да постъпи на бобината на ел.вентила и колко да се отвори, но тъй като не съм сигурен това си остава една хипотеза.Колата е Aлфа 166 2,4 JTD
DJANI 86
12-01-2010, 20:54
Датчик ли точно? Или клапан?
Вероятно караш Алфа 166, дизел, коя година?
Казаха ми датчик и аз не знам кво е с точност.Ако мойе колегата де снима коя трабичка е затапил.А и колата е 166 2,4 jtd 1999.Казаха ми сашто че ставала по бавна на старт заштото след 3000 оборота вкарвала изгорелите газове обратно в двигатела за преработка и като се прецака това нешто ги вкарва по рано и всичко се обарква
Christweil
12-01-2010, 22:58
Вие да не би да говорите за EGR валв т.е. Exhaust Gas Recirculation ??
Ако да поне при мен валв е за смяна но доколкото разбрах може да се блокира да не се отвори и това е. Резултат е че малко повече вредни газове вурли поради по висока температура на изгарене но все още вув рамките на нормалното. Мисля че има теми по този вапрос.
Да,има доста теми по въпроса.Но в случая точно по този въпрос липсва информация.Аз няколко пъти поставях проблема във форума,но знаещите си мълчаха а ентусиастите не взеха участие.Та хайде, тъй като случая е удобен, да питаме пак:От какво се формира грешка в системата за рециркулация.Извинявам се че публикувам снимка правена от колега от фиат форум но мисля че разлика между нашите егр и това на снимката няма.Тръбичката е това в дясно,което е с азбестова обсадка(нещото с азбестова оплетка :) )А оребрението се вижда ясно,намира се леко под най дясната зелена стрелкичкав в долния край,под оплетката.
Вие да не би да говорите за EGR валв т.е. Exhaust Gas Recirculation ??
Ако да поне при мен валв е за смяна но доколкото разбрах може да се блокира да не се отвори и това е. Резултат е че малко повече вредни газове вурли поради по висока температура на изгарене но все още вув рамките на нормалното. Мисля че има теми по този вапрос.
Колега най-близко до истината си. Просто трябва да изолирате ЕГР клапана и да се занимавате с него. Грешката винаги ще ви излиза при диагностика, но това е положението. Отивате на стругар, прави ви една "метална тапа" сваля се показания маркуч на снимката и там се набива тапата и слагате обратно маркуча. Друг начин е софтуерно да се изолира, ама пари ще трябва ви вземе някой диагностик и който разбира.
http://img192.imageshack.us/i/egrp.jpg/
. Отивате на стругар, прави ви една "метална тапа" сваля се показания маркуч на снимката и там се набива тапата и слагате обратно маркуча.
Няма нужда от стругар... Всеки който има ножица за ламарина и парче ламаринка би се справил ако му се занимава. Извинявам се че ползвам снимката на колегата ама ме мързи. Изрязвате ламаринката с формата на това нещо на снимката (приблизително). Става нещо като гарнитурка, но там където е сивото с Х няма дупка просто си е ламарина. Нанизвате го на шпилките и завивате маркуча обратно. Стягате. Готово. Дано не бъркам нещо, но на мойта е точно с такова нещо. Ако не ви се занимава отивайте на сервиз, 5 минути и скромна сума и ще сте готови :)
Няма нужда от стругар... Всеки който има ножица за ламарина и парче ламаринка би се справил ако му се занимава. Извинявам се че ползвам снимката на колегата ама ме мързи. Изрязвате ламаринката с формата на това нещо на снимката (приблизително). Става нещо като гарнитурка, но там където е сивото с Х няма дупка просто си е ламарина. Нанизвате го на шпилките и завивате маркуча обратно. Стягате. Готово. Дано не бъркам нещо, но на мойта е точно с такова нещо. Ако не ви се занимава отивайте на сервиз, 5 минути и скромна сума и ще сте готови :)
Няма нужда и от ламаринка по тая логика, запушете го с парцали направо или голяма коркова тапа. Защо още 10 човека на влязат и не повторят същото нещо, което аз казах ама по 10 различни начина.
Няма нужда и от ламаринка по тая логика, запушете го с парцали направо или голяма коркова тапа. Защо още 10 човека на влязат и не повторят същото нещо, което аз казах ама по 10 различни начина.
Не се нерви, човече. С ламаринка е много по-лесно.
Не се нерви, човече. С ламаринка е много по-лесно.
Не се нервя, Коки ;) Само така изглежда. Но дали е по надеждно да е с ламаринка?
П.С. p3shku извинявай ако нещо остро съм прозвучал, нямах това на ум. Малко е трудна комуникацията през форума и да се разбере кое какво как.
Не се нерви, човече. С ламаринка е много по-лесно.
Не се нервя, Коки ;) Само така изглежда. Но дали е по надеждно да е с ламаринка?
П.С. p3shku извинявай ако нещо остро съм прозвучал, нямах това на ум. Малко е трудна комуникацията през форума и да се разбере кое какво как.
И като го запечатате с ламаринка от капачка за буркан или от кен бира да речем, след има няма няколко месеца отново сте с дупка и свободно преминаващи газове:biggrin1:
Linkestis
13-01-2010, 18:40
Ей ще падна от коня :)
Аз разбих един стар свинарник/това сериозно/
и взех от него поцинкована ламарина,подобаващо дебела.
И я изрязах по гарнитурата.За сега седи,почти 7 месеца.
:prescription:
DJANI 86
13-01-2010, 19:22
А ако се махне маркуча и да си взима чист въздух какво може да се получи.Просто не знам за какво сллужи и питам защо се запушва някои ако може да дава обяснение.МЕРСИ
Linkestis
13-01-2010, 19:29
Връща отработените газове още веднъж.Тоест дообработва изгорелите газове на жаргон/яде си лайната/.
Евро 3
За това и в смукателният колектор гледката е след като изсипване на тон мазут :)
И като го запечатате с ламаринка от капачка за буркан или от кен бира да речем, след има няма няколко месеца отново сте с дупка и свободно преминаващи газове:biggrin1:
Виж сега колега, тъй като аз не съм работил металург в Кремиковци, като видя нещо метално с формата и дебелината (приблизително) на визитна картичка му викам "ламаринка".... както и на кенчето, както и на капачката от буркан... Просто за моите познания различните видове "ламаринки" са трудно диференцируеми, но все пак съм достатъчно интелЕгентен, та да налучкам нещо по здраво и дебеличко от есенно листо. Препоръчвам ти да НЕ слагаш капачката от буркан и/или кенче, защото тези момчета които ми сложиха мойта "ламаринка" (най-прехвалените (заслужено) тук в този форум) не ги видях да хапват туршия с бира и после да разкрояват капачката на буркана и кенчетата. :drunk:
---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:38 ----------
А ако се махне маркуча и да си взима чист въздух какво може да се получи.Просто не знам за какво сллужи и питам защо се запушва някои ако може да дава обяснение.МЕРСИ
Колега, няма как да си "взима" и няма как да е "въздух". По-скоро ще "отдава" и ще е "кюмюр". Не се препоръчва ако не искаш да добиеш имидж на миньор и/или работник в котелното на кораб от 19ти век. :biggrin1:
DJANI 86
13-01-2010, 19:47
е добре де тогава да го махнем тоя маркуч и да си взема чист ваздух,ане да си яде лаината
Ей ще падна от коня :)
Аз разбих един стар свинарник/това сериозно/
и взех от него поцинкована ламарина
:big_bow_down:
---------- Post added at 17:50 ---------- Previous post was at 17:48 ----------
е добре де тогава да го махнем тоя маркуч и да си взема чист ваздух,ане да си яде лаината
Абе пич колегите всиюките ти казахме че не може да "взима". Чист е въздуха който минава през филтъра. Ама може да земеш едно "конусче" и да го боднеш на дупката да си "взима" от там. ;)
DJANI 86
13-01-2010, 20:04
ааааа ок мерси сега вече знам за какво иде реч
---------- Post added at 20:04 ---------- Previous post was at 20:01 ----------
ааааааа разбрах вече за кво иде реч мерси за отговорите
...дали е по надеждно да е с ламаринка?
И като го запечатате с ламаринка от капачка за буркан или от кен бира да речем, след има няма няколко месеца отново сте с дупка и свободно преминаващи газове:biggrin1:
Достатъчно надеждно е, говорим за ламарина 1 мм примерно, не за капачки и кенове.
DJANI 86
13-01-2010, 21:23
А може ли да ми кажете дали има разлика във вървенето дали върви повече след като се сложи тапата или си е същото
Не съм забелязал да има промяна във вървежа.Има теория че ако клапана заяде в отворено положение,при определени обороти част от въздушната струя която влиза в колектора под налягане причинено от турбото ще преодолява налягането на изпускателната система и по този начин ще има загуби,т.е.част от въздуха за смесообразуването ще излиза обратно през изпускателните тръби.
leketo84
14-01-2010, 01:30
Не съм забелязал.......
Колега как си запознат по всички теми направо ти се радвам много !!! :respect:
Виж сега колега, тъй като аз не съм работил металург в Кремиковци, като видя нещо метално с формата и дебелината (приблизително) на визитна картичка му викам "ламаринка".... както и на кенчето, както и на капачката от буркан... Просто за моите познания различните видове "ламаринки" са трудно диференцируеми, но все пак съм достатъчно интелЕгентен, та да налучкам нещо по здраво и дебеличко от есенно листо. Препоръчвам ти да НЕ слагаш капачката от буркан и/или кенче, защото тези момчета които ми сложиха мойта "ламаринка" (най-прехвалените (заслужено) тук в този форум) не ги видях да хапват туршия с бира и после да разкрояват капачката на буркана и кенчетата. :drunk:
Не се безпокой за мен. Аз не си изолирам ЕГР-а, а си го поправям да си ми работи с пълна сила.
Просто това е възел в двигателя, за който много от хората не са склонни да инвестират малко пари и да си го поправят да си работи, като може и без него.
Мен ако питате може има лека разлика в управлението на различните варианти на двигателя 136,140 и 150 коня.
Съответно елиминирането на егр клапана може би става различно ?
Мен ако питате може има лека разлика в управлението на различните варианти на двигателя 136,140 и 150 коня.
Съответно елиминирането на егр клапана може би става различно ?
Това с ламаринката е за 136 коня... На 140 коня е бая различен ЕГРа, поне така като го гледаш и е на различно място.
Доколкото помня от другата тема - на 140 к.с. с електрическото управление на ЕГР също може да се шунтира.
Да де ама хората си пишат по темата, а така като гледам не се знае кой с какъв двигател е точно.
Поне си го напиишете в подписа за да не се дават грешни решения.
Мен ако питате може има лека разлика в управлението на различните варианти на двигателя 136,140 и 150 коня.
Съответно елиминирането на егр клапана може би става различно ?
Да де ама хората си пишат по темата, а така като гледам не се знае кой с какъв двигател е точно.
Поне си го напиишете в подписа за да не се дават грешни решения.
Ами моята е 140 и пак е с ламаринка.
Но мястото Коки наистина е различно. Отгоре е а не отпред както е на снимката.
Колега как си запознат по всички теми направо ти се радвам много !!! :respect:
Благодаря колега,и аз ще те похваля някой път.:)
Ами моята е 140 и пак е с ламаринка.
Само ламаринената гарнитура ли е слагана или има и нещо друго правено за да се шунтира тъпият клапан?
leketo84
15-01-2010, 03:55
Благодаря колега,и аз ще те похваля някой път.:)
Дано да има за какво и аз да помогна !!! :stumm: Ти си:magic: евала !!!
Дано да има за какво и аз да помогна !!! :stumm: Ти си:magic: евала !!!
Е,не ме засрамвай де.На такива години съм, че вече знам колко много не знам.
Само ламаринената гарнитура ли е слагана или има и нещо друго правено за да се шунтира тъпият клапан?
Правиха ми го в сервиз, така, че не съм сигурен дали не са правили и нещо друго.
Само ламаринената гарнитура ли е слагана или има и нещо друго правено за да се шунтира тъпият клапан?
При теб само ламаринката ще свърши работа ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.