PDA

View Full Version : датчик за рециркулация



DJANI 86
12-01-2010, 19:59
Някоѝ чувал ли е за датчик за рециркулация на изгорелите газове.Отчете ми го като грешка като я карах на диагностика.Някои ако знае или е чувал нешто за това да пише

didod
12-01-2010, 20:10
Датчик ли точно? Или клапан?

Вероятно караш Алфа 166, дизел, коя година?

balev64
12-01-2010, 20:19
Най вероятно става на въпрос за грешка клапан рециркулция.Винаги съм се чудил от къде взима информация за да отчете такава грешка компютъра.В края на краищата, затапих тръбичката която е след клапана и отвежда газове в смукателния колектор.След това обаче забелязах че въпросната тръбичка е спукана тама където са гъвкавите оребрения.В момента карам така, без да съм взел някакви мерки и като се изпролети ще видя как ще я лекувам.Имам съмнения че грешката се отчита когато дебитомера не е в ред, тъй като именно той командвал какво напрежение да постъпи на бобината на ел.вентила и колко да се отвори, но тъй като не съм сигурен това си остава една хипотеза.Колата е Aлфа 166 2,4 JTD

DJANI 86
12-01-2010, 20:54
Датчик ли точно? Или клапан?

Вероятно караш Алфа 166, дизел, коя година?
Казаха ми датчик и аз не знам кво е с точност.Ако мойе колегата де снима коя трабичка е затапил.А и колата е 166 2,4 jtd 1999.Казаха ми сашто че ставала по бавна на старт заштото след 3000 оборота вкарвала изгорелите газове обратно в двигатела за преработка и като се прецака това нешто ги вкарва по рано и всичко се обарква

Christweil
12-01-2010, 22:58
Вие да не би да говорите за EGR валв т.е. Exhaust Gas Recirculation ??
Ако да поне при мен валв е за смяна но доколкото разбрах може да се блокира да не се отвори и това е. Резултат е че малко повече вредни газове вурли поради по висока температура на изгарене но все още вув рамките на нормалното. Мисля че има теми по този вапрос.

balev64
13-01-2010, 08:01
Да,има доста теми по въпроса.Но в случая точно по този въпрос липсва информация.Аз няколко пъти поставях проблема във форума,но знаещите си мълчаха а ентусиастите не взеха участие.Та хайде, тъй като случая е удобен, да питаме пак:От какво се формира грешка в системата за рециркулация.Извинявам се че публикувам снимка правена от колега от фиат форум но мисля че разлика между нашите егр и това на снимката няма.Тръбичката е това в дясно,което е с азбестова обсадка(нещото с азбестова оплетка :) )А оребрението се вижда ясно,намира се леко под най дясната зелена стрелкичкав в долния край,под оплетката.

RoMAN
13-01-2010, 11:47
Вие да не би да говорите за EGR валв т.е. Exhaust Gas Recirculation ??
Ако да поне при мен валв е за смяна но доколкото разбрах може да се блокира да не се отвори и това е. Резултат е че малко повече вредни газове вурли поради по висока температура на изгарене но все още вув рамките на нормалното. Мисля че има теми по този вапрос.

Колега най-близко до истината си. Просто трябва да изолирате ЕГР клапана и да се занимавате с него. Грешката винаги ще ви излиза при диагностика, но това е положението. Отивате на стругар, прави ви една "метална тапа" сваля се показания маркуч на снимката и там се набива тапата и слагате обратно маркуча. Друг начин е софтуерно да се изолира, ама пари ще трябва ви вземе някой диагностик и който разбира.

http://img192.imageshack.us/i/egrp.jpg/

p3shku
13-01-2010, 17:29
. Отивате на стругар, прави ви една "метална тапа" сваля се показания маркуч на снимката и там се набива тапата и слагате обратно маркуча.

Няма нужда от стругар... Всеки който има ножица за ламарина и парче ламаринка би се справил ако му се занимава. Извинявам се че ползвам снимката на колегата ама ме мързи. Изрязвате ламаринката с формата на това нещо на снимката (приблизително). Става нещо като гарнитурка, но там където е сивото с Х няма дупка просто си е ламарина. Нанизвате го на шпилките и завивате маркуча обратно. Стягате. Готово. Дано не бъркам нещо, но на мойта е точно с такова нещо. Ако не ви се занимава отивайте на сервиз, 5 минути и скромна сума и ще сте готови :)

RoMAN
13-01-2010, 18:01
Няма нужда от стругар... Всеки който има ножица за ламарина и парче ламаринка би се справил ако му се занимава. Извинявам се че ползвам снимката на колегата ама ме мързи. Изрязвате ламаринката с формата на това нещо на снимката (приблизително). Става нещо като гарнитурка, но там където е сивото с Х няма дупка просто си е ламарина. Нанизвате го на шпилките и завивате маркуча обратно. Стягате. Готово. Дано не бъркам нещо, но на мойта е точно с такова нещо. Ако не ви се занимава отивайте на сервиз, 5 минути и скромна сума и ще сте готови :)

Няма нужда и от ламаринка по тая логика, запушете го с парцали направо или голяма коркова тапа. Защо още 10 човека на влязат и не повторят същото нещо, което аз казах ама по 10 различни начина.

Коки
13-01-2010, 18:06
Няма нужда и от ламаринка по тая логика, запушете го с парцали направо или голяма коркова тапа. Защо още 10 човека на влязат и не повторят същото нещо, което аз казах ама по 10 различни начина.

Не се нерви, човече. С ламаринка е много по-лесно.

RoMAN
13-01-2010, 18:13
Не се нерви, човече. С ламаринка е много по-лесно.

Не се нервя, Коки ;) Само така изглежда. Но дали е по надеждно да е с ламаринка?

П.С. p3shku извинявай ако нещо остро съм прозвучал, нямах това на ум. Малко е трудна комуникацията през форума и да се разбере кое какво как.

BO
13-01-2010, 18:24
Не се нерви, човече. С ламаринка е много по-лесно.


Не се нервя, Коки ;) Само така изглежда. Но дали е по надеждно да е с ламаринка?

П.С. p3shku извинявай ако нещо остро съм прозвучал, нямах това на ум. Малко е трудна комуникацията през форума и да се разбере кое какво как.

И като го запечатате с ламаринка от капачка за буркан или от кен бира да речем, след има няма няколко месеца отново сте с дупка и свободно преминаващи газове:biggrin1:

Linkestis
13-01-2010, 18:40
Ей ще падна от коня :)

Аз разбих един стар свинарник/това сериозно/
и взех от него поцинкована ламарина,подобаващо дебела.
И я изрязах по гарнитурата.За сега седи,почти 7 месеца.

:prescription:

DJANI 86
13-01-2010, 19:22
А ако се махне маркуча и да си взима чист въздух какво може да се получи.Просто не знам за какво сллужи и питам защо се запушва някои ако може да дава обяснение.МЕРСИ

Linkestis
13-01-2010, 19:29
Връща отработените газове още веднъж.Тоест дообработва изгорелите газове на жаргон/яде си лайната/.
Евро 3
За това и в смукателният колектор гледката е след като изсипване на тон мазут :)

p3shku
13-01-2010, 19:44
И като го запечатате с ламаринка от капачка за буркан или от кен бира да речем, след има няма няколко месеца отново сте с дупка и свободно преминаващи газове:biggrin1:

Виж сега колега, тъй като аз не съм работил металург в Кремиковци, като видя нещо метално с формата и дебелината (приблизително) на визитна картичка му викам "ламаринка".... както и на кенчето, както и на капачката от буркан... Просто за моите познания различните видове "ламаринки" са трудно диференцируеми, но все пак съм достатъчно интелЕгентен, та да налучкам нещо по здраво и дебеличко от есенно листо. Препоръчвам ти да НЕ слагаш капачката от буркан и/или кенче, защото тези момчета които ми сложиха мойта "ламаринка" (най-прехвалените (заслужено) тук в този форум) не ги видях да хапват туршия с бира и после да разкрояват капачката на буркана и кенчетата. :drunk:

---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:38 ----------


А ако се махне маркуча и да си взима чист въздух какво може да се получи.Просто не знам за какво сллужи и питам защо се запушва някои ако може да дава обяснение.МЕРСИ

Колега, няма как да си "взима" и няма как да е "въздух". По-скоро ще "отдава" и ще е "кюмюр". Не се препоръчва ако не искаш да добиеш имидж на миньор и/или работник в котелното на кораб от 19ти век. :biggrin1:

DJANI 86
13-01-2010, 19:47
е добре де тогава да го махнем тоя маркуч и да си взема чист ваздух,ане да си яде лаината

p3shku
13-01-2010, 19:50
Ей ще падна от коня :)

Аз разбих един стар свинарник/това сериозно/
и взех от него поцинкована ламарина

:big_bow_down:

---------- Post added at 17:50 ---------- Previous post was at 17:48 ----------


е добре де тогава да го махнем тоя маркуч и да си взема чист ваздух,ане да си яде лаината

Абе пич колегите всиюките ти казахме че не може да "взима". Чист е въздуха който минава през филтъра. Ама може да земеш едно "конусче" и да го боднеш на дупката да си "взима" от там. ;)

DJANI 86
13-01-2010, 20:04
ааааа ок мерси сега вече знам за какво иде реч

---------- Post added at 20:04 ---------- Previous post was at 20:01 ----------

ааааааа разбрах вече за кво иде реч мерси за отговорите

Коки
13-01-2010, 20:17
...дали е по надеждно да е с ламаринка?


И като го запечатате с ламаринка от капачка за буркан или от кен бира да речем, след има няма няколко месеца отново сте с дупка и свободно преминаващи газове:biggrin1:

Достатъчно надеждно е, говорим за ламарина 1 мм примерно, не за капачки и кенове.

DJANI 86
13-01-2010, 21:23
А може ли да ми кажете дали има разлика във вървенето дали върви повече след като се сложи тапата или си е същото

balev64
13-01-2010, 21:52
Не съм забелязал да има промяна във вървежа.Има теория че ако клапана заяде в отворено положение,при определени обороти част от въздушната струя която влиза в колектора под налягане причинено от турбото ще преодолява налягането на изпускателната система и по този начин ще има загуби,т.е.част от въздуха за смесообразуването ще излиза обратно през изпускателните тръби.

leketo84
14-01-2010, 01:30
Не съм забелязал.......

Колега как си запознат по всички теми направо ти се радвам много !!! :respect:

BO
14-01-2010, 09:49
Виж сега колега, тъй като аз не съм работил металург в Кремиковци, като видя нещо метално с формата и дебелината (приблизително) на визитна картичка му викам "ламаринка".... както и на кенчето, както и на капачката от буркан... Просто за моите познания различните видове "ламаринки" са трудно диференцируеми, но все пак съм достатъчно интелЕгентен, та да налучкам нещо по здраво и дебеличко от есенно листо. Препоръчвам ти да НЕ слагаш капачката от буркан и/или кенче, защото тези момчета които ми сложиха мойта "ламаринка" (най-прехвалените (заслужено) тук в този форум) не ги видях да хапват туршия с бира и после да разкрояват капачката на буркана и кенчетата. :drunk:
Не се безпокой за мен. Аз не си изолирам ЕГР-а, а си го поправям да си ми работи с пълна сила.
Просто това е възел в двигателя, за който много от хората не са склонни да инвестират малко пари и да си го поправят да си работи, като може и без него.

pr_00f
14-01-2010, 10:32
Мен ако питате може има лека разлика в управлението на различните варианти на двигателя 136,140 и 150 коня.
Съответно елиминирането на егр клапана може би става различно ?

p3shku
14-01-2010, 10:35
Мен ако питате може има лека разлика в управлението на различните варианти на двигателя 136,140 и 150 коня.
Съответно елиминирането на егр клапана може би става различно ?

Това с ламаринката е за 136 коня... На 140 коня е бая различен ЕГРа, поне така като го гледаш и е на различно място.

didod
14-01-2010, 11:14
Доколкото помня от другата тема - на 140 к.с. с електрическото управление на ЕГР също може да се шунтира.

pr_00f
14-01-2010, 11:28
Да де ама хората си пишат по темата, а така като гледам не се знае кой с какъв двигател е точно.
Поне си го напиишете в подписа за да не се дават грешни решения.

Коки
14-01-2010, 11:38
Мен ако питате може има лека разлика в управлението на различните варианти на двигателя 136,140 и 150 коня.
Съответно елиминирането на егр клапана може би става различно ?


Да де ама хората си пишат по темата, а така като гледам не се знае кой с какъв двигател е точно.
Поне си го напиишете в подписа за да не се дават грешни решения.

Ами моята е 140 и пак е с ламаринка.

ACEHOB
14-01-2010, 20:11
Но мястото Коки наистина е различно. Отгоре е а не отпред както е на снимката.

balev64
14-01-2010, 20:35
Колега как си запознат по всички теми направо ти се радвам много !!! :respect:
Благодаря колега,и аз ще те похваля някой път.:)

pr_00f
14-01-2010, 22:18
Ами моята е 140 и пак е с ламаринка.


Само ламаринената гарнитура ли е слагана или има и нещо друго правено за да се шунтира тъпият клапан?

leketo84
15-01-2010, 03:55
Благодаря колега,и аз ще те похваля някой път.:)
Дано да има за какво и аз да помогна !!! :stumm: Ти си:magic: евала !!!

balev64
15-01-2010, 08:26
Дано да има за какво и аз да помогна !!! :stumm: Ти си:magic: евала !!!
Е,не ме засрамвай де.На такива години съм, че вече знам колко много не знам.

Коки
15-01-2010, 11:12
Само ламаринената гарнитура ли е слагана или има и нещо друго правено за да се шунтира тъпият клапан?

Правиха ми го в сервиз, така, че не съм сигурен дали не са правили и нещо друго.

Bobo
15-01-2010, 13:22
Само ламаринената гарнитура ли е слагана или има и нещо друго правено за да се шунтира тъпият клапан?

При теб само ламаринката ще свърши работа ;)