View Full Version : Новата придобивка 1.7 16В
alfonco147GTA
14-01-2010, 11:44
Колеги от няколко дни съм горд собственик на 33 1.7 16в седан голем кеф купих я с топащ мотор, и реших да сменя биелните лагери, но за мое нещастие реших да махна и маслената помпа, защото тази беше с заваряван хубот :bangin: не че нещо и имаше, така и така бях махнал картера- но се оказа че маслената помпа имала нещо общо с центровката на колата :( и така сега си имам паметник който супер много ме зарибява и мисля да го отремонтирам, и да се кефя на 4х4 задвижването на колелата!!!! особено зимата е страхотна тази екстра!
p.s. тозу път тази мисля да я направя :)
vikoalfa
14-01-2010, 19:23
Колеги от няколко дни съм горд собственик на 33 1.7 16в седан голем кеф купих я с топащ мотор, и реших да сменя биелните лагери, но за мое нещастие реших да махна и маслената помпа, защото тази беше с заваряван хубот :bangin: не че нещо и имаше, така и така бях махнал картера- но се оказа че маслената помпа имала нещо общо с центровката на колата :( и така сега си имам паметник който супер много ме зарибява и мисля да го отремонтирам, и да се кефя на 4х4 задвижването на колелата!!!! особено зимата е страхотна тази екстра!
p.s. тозу път тази мисля да я направя :)
Еее честито,от наско ли я взе?Честито.
Колега, честито.Очаква те много работа! :prescription:
alfonco147GTA
14-01-2010, 21:25
Еее честито,от наско ли я взе?Честито.
да тая да не е бившата ти?
JORDANGT
14-01-2010, 22:46
Има изгнило на пода и седалките не са от най-добрите,но като цяло не е лоша кола.Даже и мотора не и е оригиналния.
vikoalfa
14-01-2010, 22:55
да тая да не е бившата ти?
Не.Мойта бивша отдавна тичка из вечните ловни полета.
дай снимки, знаеш процедурата
Ако не я знае-да му се припомни:bounce8:
Четири Алфи за една година :prescription:
Дано тази да има повече живот отколкото 145-ците.
четири ли?:boxed::shock::hmm::noooo::new_Eyecrazy: Alfa killer:machinegunner:
Четири Алфи за една година :prescription:
Дано тази да има повече живот отколкото 145-ците.
Проблема при теб май не е в Алфите... :lupe:
Проблема при теб май не е в Алфите... :lupe:
Май не ме разбрахте, но колегата мисля тази му е ЧЕТВЪРТА АЛФА, а може и повече да са.
п.с. Аз имам само една, но вече близо 5 години сме заедно :bravo:
Какво стана с фотосесията!:shocked:
alfonco147GTA
15-01-2010, 23:27
Колеги днес с много мъка мотора е вън от коша :evilsmiley:
фотоси имам и ще кача по късно
колкото до алфите имам 2 тоталки за 2009 :) общо съм имал 6 алфи
другото което ще трябва да помагате при сглобяването че доста работи не са ми ясни от къде останаха при демонтажа
пс. мотора на 33 много трудно излиза от коша , на 145 в пъти по лесно защо така?.... другото което при 4х4 версията тряя да свалиш всичко без задния номер.
mitaka_cs
16-01-2010, 11:24
Колеги днес с много мъка мотора е вън от коша :evilsmiley:
фотоси имам и ще кача по късно
колкото до алфите имам 2 тоталки за 2009 :) общо съм имал 6 алфи
другото което ще трябва да помагате при сглобяването че доста работи не са ми ясни от къде останаха при демонтажа
пс. мотора на 33 много трудно излиза от коша , на 145 в пъти по лесно защо така?.... другото което при 4х4 версията тряя да свалиш всичко без задния номер.
Отгоре или отдолу измъкна двигателя от коша?
По принцип в завода, когато са ги сглобявали, са спускали коша(купето) върху окачване, двигател и скорости.
Общо взето с най-малко разглобяване, но по-трудно двг-то излиза отгоре, защото някой трябва да го вдигне.
По-леко, но с повечко разкачване(основно заради гредата) боксера може да се изкара и отдолу заедно със скоростите.
Ако махнеш десния фар,масления филтър и тръбата за наливане на маслото,изхвърча,като костилка от дупе!
Ако не ги махнеш-дупе да ти е яко!
vikoalfa
16-01-2010, 13:15
Ако махнеш десния фар,масления филтър и тръбата за наливане на маслото,изхвърча,като костилка от дупе!
Ако не ги махнеш-дупе да ти е яко!
Мойто дупе е голямо и яко значи.Без да махам нито едно от твойте работи с два крика за 2 часа е вън,комплект със скоростите и то пиейки кафенце.
Аз го правя по следния начин:
Разкачам всичко отгоре-води,маркучета,колектори,радиатор и т.н.Сваляме долната греда,разкачаме полуоските,гърнетата вън,стаб.тампон.Вдига ме леко бохерчето с крик,откачаме тампона за ДВГто и го пускаме долу да легне на земята.Отвиваме тампона на скоростите откъм опашката.С 2та крика повдигаме купето и измъкваме отдолу боксера и сме готови.
Винаги забравям маркуча на съединителя,не го забравяйте и вие.:surrender:
Може някой път и да си направим съзтезание за бързина,наградите ще бъдат работещи километражи...или квото предложите...
Май не ме разбрахте, но колегата мисля тази му е ЧЕТВЪРТА АЛФА, а може и повече да са.
п.с. Аз имам само една, но вече близо 5 години сме заедно :bravo:
Алфата му е 5-тата, 2х 33 2х 145 и другата няма да я казвам нарочно (за разлика от другите не е боксер) ;-)
Днеска свършихме много работа, разглобихме мотора на съставните му части.....мнооого мъка докато махнем шаибата на коляновия вал....мислехме че гаиката се развива по часовниковата стрелката и 3 часа сме я затягали ... важното е че накрая я махнахме... зор видяхме и с коляновия вал ама и тои се предаде най-накрая...в момента мотора е напълно разглобен - чака го почистване, най-вероятно боя на блока, шлаиф глави и вал, нови сигменти и тн....тук е момента да попитам с колко максимално може да се свали от главите преди да ударят клапаните, целта е сгъстяване малко ?
Ето и малко снимки :)
alfonco147GTA
17-01-2010, 00:02
Алфата му е 5-тата, 2х 33 2х 145 и другата няма да я казвам нарочно (за разлика от другите не е боксер) ;-)
Днеска свършихме много работа, разглобихме мотора на съставните му части.....мнооого мъка докато махнем шаибата на коляновия вал....мислехме че гаиката се развива по часовниковата стрелката и 3 часа сме я затягали ... важното е че накрая я махнахме... зор видяхме и с коляновия вал ама и тои се предаде най-накрая...в момента мотора е напълно разглобен - чака го почистване, най-вероятно боя на блока, шлаиф глави и вал, нови сигменти и тн....тук е момента да попитам с колко максимално може да се свали от главите преди да ударят клапаните, целта е сгъстяване малко ?
Ето и малко снимки :)
Благодаря на колегата за оказаното съдеиствие, само малко поправка 2х33 3х 145 :Tease:
---------- Post added at 00:02 ---------- Previous post was at 00:00 ----------
Мойто дупе е голямо и яко значи.Без да махам нито едно от твойте работи с два крика за 2 часа е вън,комплект със скоростите и то пиейки кафенце.
Аз го правя по следния начин:
Разкачам всичко отгоре-води,маркучета,колектори,радиатор и т.н.Сваляме долната греда,разкачаме полуоските,гърнетата вън,стаб.тампон.Вдига ме леко бохерчето с крик,откачаме тампона за ДВГто и го пускаме долу да легне на земята.Отвиваме тампона на скоростите откъм опашката.С 2та крика повдигаме купето и измъкваме отдолу боксера и сме готови.
Винаги забравям маркуча на съединителя,не го забравяйте и вие.:surrender:
Може някой път и да си направим съзтезание за бързина,наградите ще бъдат работещи километражи...или квото предложите...
аз забравих маркуча на сервото :chair:
[QUOTE=vikoalfa;624950]Мойто дупе е голямо и яко значи.Без да махам нито едно от твойте работи с два крика за 2 часа е вън,комплект със скоростите и то пиейки кафенце.
Аз го правя по следния начин:
Разкачам всичко отгоре-води,маркучета,колектори,радиатор и т.н.Сваляме долната греда,разкачаме полуоските,гърнетата вън,стаб.тампон.Вдига ме леко бохерчето с крик,откачаме тампона за ДВГто и го пускаме долу да легне на земята.Отвиваме тампона на скоростите откъм опашката.С 2та крика повдигаме купето и измъкваме отдолу боксера и сме готови.
Вико,системата ти е много добра и аз я използвам,но тука има много фактори.Повдигаи,канали и тн.
Аз предлагам по-простия вариант,когато нямаш нищо такова освен една банда разбойници,които рабират толкова от мотори,колкото им е благоприличието.Готови са да вдигнат и колата на ръце,но виж какда извадят мотора-не могат.За това и писах.Значи махаш тръбата за наливане на масло,както и филтъра за масло и десния фар и след като разкачиш и тампона на опашката на кутията и развиеш болтовете на мотора-той е готов да го извадиш,без да пипаш друго по скоростната кутия.Лично аз си вадя после и кутията,щото :Така ми харесва!
Ама ти знаеш защо
vikoalfa
17-01-2010, 02:02
Чакай,чакай,повтори по-разбираемо частта след отвиването на тампона на скоростите и не ми стана ясно защо махаме десния фар:Tease:
alfonco147GTA
17-01-2010, 08:03
колеги каква магия тряя да се направи за да се измъкнат колелата на разпределителните валове тези дет се въртят от ангренажа? и се отвиват супер трудно даже накрая измъкнах главите барабар с всичко ролки капаци колела.......
дайте някакви идей с какво се даржи контра на колелото, по принцип знам че е спецялизиран инструмент :) но поради липса на такъв...... и другото как се вадят тези колела щот моите не искат да се извадят? :spam_laser:
Чакай,чакай,повтори по-разбираемо частта след отвиването на тампона на скоростите и не ми стана ясно защо махаме десния фар:Tease:
Защото мръсника пречи за малко,а и вероятността да го счупиме е голяма.
Алфонсо,като няма друго,пъхаш малка щанга или голяма отверка в някоя от дупките на колелата и законтряш,където ти падне.Отвиваш болтоветеи колелата би трябвало да излезат на ръка.
coca-cola
17-01-2010, 12:18
От вътрешния край на колелото има болт с глава 10 през колелото прекарваш глух ключ и застопоряваш развиваш гайката с деветнайсет обратно на часовниковата стрелка, като държиш здраво контрата с глухия със скоба за лагери вадиш колелото и при сабиране затягаш със седем килограма. :on_da_beach:
alfonco147GTA
17-01-2010, 12:44
аз гаиките съм ги отвил ама само от едната страна..... но колелата и без гайки нещат да излезнат може би ако ги напъна от долу със по здрава отверка или щанга ще излезнат....ще пробвам и ще пиша, нямам скоба за лагери......
със скоба за лагери вадиш колелото :
Чети по-внимателно! И внимавай за шпонката след като свалиш колелото, да няма после "ох"!
alfonco147GTA
17-01-2010, 21:56
колеги оказа се че и блока е пукнат!!!! но не от мен а от предишен маистор...
coca-cola
17-01-2010, 22:06
само със скоба приятелю, ще прецакаш зъбите на колелото и след това ще имаш проблеми с ремъците
alfonco147GTA
17-01-2010, 22:14
само със скоба приятелю, ще прецакаш зъбите на колелото и след това ще имаш проблеми с ремъците
колега разбрах за скобата, аз не съм ги мъчил че днес нямах време.....само почнах да мия блока и видях колко грозно е пукнат, по принцип е работила така и се чудя дали да не го събера така.....
mitaka_cs
17-01-2010, 22:46
колега разбрах за скобата, аз не съм ги мъчил че днес нямах време.....само почнах да мия блока и видях колко грозно е пукнат, по принцип е работила така и се чудя дали да не го събера така.....
Къде е спукан? Пусни снимка. По принцип чугун може да се заварява. Нужен е свестен заварчик, електрод за чугун и електрожен на прав ток. Става и с обикновен електрожен и електрод, но само ако въпросният чугун се ползва за не повече от холна маса:dark2:Затова е важно къде е пукнатината...
П.П: Чугуня може също да се лепи.
JORDANGT
17-01-2010, 22:48
По-лесно и бързо е да се опиташ да си намериш друг мотор.Много дебело ще се върже ремонта,а и тая цепка на блока.Помисли дали си струва.Един мотор 1.7 8v,сменяш му главите,картера и някоя дреболия и си готов.
alfonco147GTA
17-01-2010, 23:06
По-лесно и бързо е да се опиташ да си намериш друг мотор.Много дебело ще се върже ремонта,а и тая цепка на блока.Помисли дали си струва.Един мотор 1.7 8v,сменяш му главите,картера и някоя дреболия и си готов.
да но буталата на обикновенната нямат врязове за клапаните докато на 16-ката имат...... тряя да се правят врязове..ако са обикновенни бутала....
---------- Post added at 23:06 ---------- Previous post was at 23:03 ----------
Къде е спукан? Пусни снимка. По принцип чугун може да се заварява. Нужен е свестен заварчик, електрод за чугун и електрожен на прав ток. Става и с обикновен електрожен и електрод, но само ако въпросният чугун се ползва за не повече от холна маса:dark2:Затова е важно къде е пукнатината...
П.П: Чугуня може също да се лепи.
еми кадето е водната помпа но само че от другата страна при първи цилиндър
firedragon
17-01-2010, 23:39
На теб ти трябва само блока,а карантиите си му ги присаждаш както са си на 16в.Няма нужда да сменяш буталата.Само слагаш главите,картера и още някои дребни неща както каза колегата и си готов.
vikoalfa
17-01-2010, 23:45
Бате,така ти го набиха с тоя боксер...търси си друг блок здрав от 16в или както казва Данчо и тва е вариант.
mitaka_cs
18-01-2010, 00:50
да но буталата на обикновенната нямат врязове за клапаните докато на 16-ката имат...... тряя да се правят врязове..ако са обикновенни бутала....
---------- Post added at 23:06 ---------- Previous post was at 23:03 ----------
еми кадето е водната помпа но само че от другата страна при първи цилиндър
Буталата на 1.7 8v са доста "изкопани" в средата, за да компенсират по-малкия обем на горивната камера образуван от обикновената двуклапанна конфигурация на главите. При 1.7 16v е обратното...буталата макар и със същия диаметър са почти плоски и с врязове, а главите са с по-дълбока камера благодарение на ъгълът между смукателните и изпускателните клапани. От това следва, че 1.7 16v с бутала от 8v + врязове ще има много по-ниска степен на сгъстяване от стандартната 10:1
Сега за пукнатината...
Мястото, на което е, не е проблемно стига тя да не стига до резба, шпилка, до тунела на коляновия вал или до челото на блока. Зле е също ако пукнатината е пробила водната риза.
Мен ако питате тоя блок е ял бой, за да се спука точно там.
П.П:Аз бих търсил друг блок и бутала за 16v ремонтен размер, за да ми е мирна главата.
coca-cola
18-01-2010, 17:37
блока на 1.7 8v е абсолютно същия като на 16v взепаш и му начукваш твоите карантии,обръщаш внимание само на буталата какви класове са
блока на 1.7 8v е абсолютно същия като на 16v взепаш и му начукваш твоите карантии,обръщаш внимание само на буталата какви класове са
не бих казъл ... чел съм че има разлика в маслените магистрали, като във 16v блока са повече
не бих казъл ... чел съм че има разлика в маслените магистрали, като във 16v блока са повече
Абе мило мое момче,нали знаеш ,че първо трябва да се пообразоваш малко преди да даваш каквито и да е съвети.
Блока е абсолютно същия,няма разлика 1,7 8V и 16v.
Блоковете на боксерите се различават само и единственно по диаметрите на цилиндрите!!!!!!!!!
DJ_STIVAN
18-01-2010, 18:57
Мойто дупе е голямо и яко значи.Без да махам нито едно от твойте работи с два крика за 2 часа е вън,комплект със скоростите и то пиейки кафенце.
Аз го правя по следния начин:
Разкачам всичко отгоре-води,маркучета,колектори,радиатор и т.н.Сваляме долната греда,разкачаме полуоските,гърнетата вън,стаб.тампон.Вдига ме леко бохерчето с крик,откачаме тампона за ДВГто и го пускаме долу да легне на земята.Отвиваме тампона на скоростите откъм опашката.С 2та крика повдигаме купето и измъкваме отдолу боксера и сме готови.
Винаги забравям маркуча на съединителя,не го забравяйте и вие.:surrender:
Може някой път и да си направим съзтезание за бързина,наградите ще бъдат работещи километражи...или квото предложите...
Аз съм навит, за 3 часа и половина свалих двигателя и 1-та глава съвсем самичък на канал :dance: :P
---------- Post added at 18:57 ---------- Previous post was at 18:50 ----------
Между другото имам един излишен блок с бутала от 1.7 8в шлайфан на ремонтен размер и буталата са на ремонтен размер. Пиши ЛС ако искаш нещо.
There are differences in the water path between 8v and 16v as the second has more... I know that you can use 16v block with 8v heads but i dont know if the opposite can be applied....
Мили мой, това имах предвид. Не споря ;)
Мили мой, това имах предвид. Не споря ;)
Незнам как си го превеждаш и до колко този дето го е писал е наясно ето ти го приведено ,буквално.
"Съществуват различия във водния път между 8V и 16V като вторият е по-... Знам, че можете да използвате 16V блок с 8V глави, но аз съм знам дали обратното може да се приложи ...."
Само не разбрах къде са писали за маслените магистрали,дето ти ги написа.
По принцип има малка разлика в гарнитурите на главите ,като разликата е 1-на дупчица повече за 16-та,друго нема.
alfonco147GTA
18-01-2010, 21:00
Последно блока на 1.7 8в същия ли е като на 1.7 16в? :gives[1]:
блока е спукан на 2 места веднъж при смяна на водна помпа с чук и трабаааа :th_up::bangin: и втори път от другата страна. може да е замъзнала водата и да го е пукнала така много ми е станно не съм виждал такова нещо.
vikoalfa
18-01-2010, 21:24
Добре де, тия малки пишки където омасляват допълнително буталата на 16в,ги няма на 8в.
Нещо такова ми се върти у празната глава.
Добре де, тия малки пишки където омасляват допълнително буталата на 16в,ги няма на 8в.
Нещо такова ми се върти у празната глава.
Това не е разлика в блока, а в петите. А тия пишки за които говориш е хубаво да ги има всеки мотор. Просто на по-маломощните версии нямат нужда от тях.
---------- Post added at 19:33 ---------- Previous post was at 19:31 ----------
Последно блока на 1.7 8в същия ли е като на 1.7 16в
Ти как мислиш? На кого ще се довериш на мнението?
firedragon
18-01-2010, 22:16
Последно блока на 1.7 8в същия ли е като на 1.7 16в? :gives[1]:
Кратко,точно и ясно:Да
alfonco147GTA
19-01-2010, 16:17
една малка справка за мотора, интересно ми е колко к.с ли е?
Engines
1.3 flat-4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Flat-4), 63 kW (86 PS; 84 bhp) (Twin carburettor)
1.4 ie flat-4 , 66 kW (90 PS; 89 bhp) (Weber IAW)
1.5 flat-4, 77 kW (105 PS; 103 bhp) (Twin DRLA40 carburettors)
1.5 ie 1490 cc flat-4, 70 kW (95 PS; 94 bhp) @6000 rpm, 125 N·m (92 ft·lbf) @4500 rpm
1.7 ie 1712 cc flat-4, 81 kW (110 PS; 109 bhp)/cat. (http://en.wikipedia.org/wiki/Catalytic_converter) 77 kW (105 PS; 103 bhp) @5800 rpm, 145 N·m (107 ft·lbf) @4500 rpm (Bosch L3.1)
1.7 ie 16V 1712 cc flat-4, 95 kW (129 PS; 127 bhp) @6500 rpm, 151 N·m (111 ft·lbf) @4600 rpm (Bosch Motronic ML4.1)
1.7 ie 16V flat-4, 101 kW (137 PS; 135 bhp)/cat. 97 kW (132 PS; 130 bhp) (Bosch Motronic ML4.1)
1.8 TDI straight-3 (http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-3), 62 kW (84 PS; 83 bhp)
95кВ, 97кВ или 101кВ? по принцип колко би трябвало да е защото тази не е с инжекциона от 16в
p.s блока биелата и бутало са намерени, остава да се шлайфа вала, главите, лагери и сегменти и други дребни и следва "мотора в коридора" :sister3:
Ако имаш ламбда е 132, ако нямаш - 137
alfonco147GTA
19-01-2010, 16:34
Ако имаш ламбда е 132, ако нямаш - 137
май ше да е 137 щото ламбда не видях..:spiteful:
май ше да е 137 щото ламбда не видях..:spiteful:
Не се радвай ти си с Ж-троник и твоята кола ----107коня а не 137 ;)
vikoalfa
19-01-2010, 23:34
Не се радвай ти си с Ж-троник и твоята кола ----107коня а не 137 ;)
Е ти уби коня с мистрията....след смяната на двигателя,не е ли сменяна електрониката...?хахха...искаш да кажеш,че не е с мотроника,а е с джета на 8в двг:stretcher:Па то,възможно ли е?
Алфончо,я снимай дебиломера да разплетеме тая история.
alfonco147GTA
20-01-2010, 00:34
колата е с оригиналната електроника от 1.7 8в, но смятам да я карам на газ и съще временно ще си търся оригиналната електроника....
ти хубаво ще сложиш газ ама и аванса при 8в и 16в май е различен така че пак няма да върви като 16-ка.
alfonco147GTA
20-01-2010, 10:39
колеги важно е да се отремонтира мотора за да може да работи, а дали ще е с пълния капацитет, е все тая нито ще ходя на рали нито нищо с тая кошара, предимствата са че може да се ходи на планина....щото е 4х4. тука може да вметна по добре да си бех купил джип :bangin:.
Ако за вбадеще ми изпадне инжекцион ще го сменя и така, за сега толкова, другото което е имам още доста работа по мотора, трябва шлайфане и да си набавя още малко части лагери гарнитури семеринги сегменти силикон...... но сега нямам едни излишни 400лв така че за сега чакам и аз!!! но съвсем скоро лека по лека ще набавям най важните компоненти.
ти хубаво ще сложиш газ ама и аванса при 8в и 16в май е различен така че пак няма да върви като 16-ка.
Ако при 8в е по-голям,ще е по-добре на газ.На газ няма да има абсолютно никакво значение с каква точно електроника ще е.Важното е да пали!Единствения проблем ще е тоя с предварението,ако има такъв.
alfonco147GTA
20-01-2010, 14:28
Ако при 8в е по-голям,ще е по-добре на газ.На газ няма да има абсолютно никакво значение с каква точно електроника ще е.Важното е да пали!Единствения проблем ще е тоя с предварението,ако има такъв.
кат му доиде времето ще го мисля
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.