View Full Version : Смяна алтернатор
Здравейте колеги!
Изчетох доста теми за смяна алтернатор (генератор) на 145 1.4 ТС. Но за моя случай нищо не намирам. Намерих описание за демонтаж на алтернатор, като за целта се демонтират входящите тръби на въздуховода (intake manifold). Но така и не мога да развия левия болт-гледайки снимката. Ако някой може да помогне ще бъда благодарен. За целта съм свалил хидравличната помпа.
Всъщност става въпрос за левия болт, който държи въздухопровода. Иначе тези на генератора ги свалям даже и без да демонтирам нищо друго. Отвия ли тези два болта предполагам ще демонтирам генератора без проблем. Ако има развитие ще пиша пак.
Какъв е проблем да го развиеш колега? На кофти място е или? Хубава тресчотка и WD-40 oбикновено трябва да свършат работа.
Наистина е на гадно място. Проблема е че едвам се стига до него. Малко е мястото и няма почти никакъх ход на тресчотката. Сега поради лошото време временно съм спрял пробите.
Кофти е така като са навряни на майната си разни болтове. Аз преди 2 седмици като се опитвах да си сменя сам на работния цилиндър на съединителя и баш накрая ми се опряха 2 болта и нямах нужните инструменти и не успях да се справя. Но пък за сметка на това се надъхах и си поръчах ето такова комплектче на Draper от Ebay :D:
http://www.rapidonline.com/netalogue/zoomed/Large/85007201.jpg
Утре го чакам да пристигне :)
Да си призная и аз покрай разните му ремонти си купих най-различни приспособления и накрайници. Но по-добрия вариант е нещо като твоя комплект.
Да си призная и аз покрай разните му ремонти си купих най-различни приспособления и накрайници. Но по-добрия вариант е нещо като твоя комплект.
Ами то си се води automotive kit и уж има необходимите инструменти за разни DIY процедури по колата. А и Draper по принцип правят качествени инструменти, доколкото знам, ама като пристигне ще го видим какво представлява. Имаше и разни комплекти на Стенли за по 200+ лв. ама ми се досвидяха ;)
Ей!Спамери!Отворете си тема за инструменти и там си пишете!
YORDAN alfa maniac
27-01-2010, 11:49
за да се свали генератора не е необходимо да се маха помпата на хидравлика. Трябва да откачи ремъка(то е ясно), после трябва да се отвият всмукателните колектори, дебитомера с дросела и разните там маркучи, да не се забравя и маркуча за вакуум от сервото до колекторите има и един до казанчето за охладителната течност. Това са нещата общо взето. Да уточня, че генератора не може да излезе от долу, иначе би станало по-лесно. Най - големият зор са всмукателните колектори. Под тях стандартно има една стабилизираща планка, свързваща ги с корпуса на мотора. Тя се отвива за по-лесно само от колекторите, с два болта е. Колекторите отделно имат още два болта, за които споменахте. Аз тях ги отвих и двата от дясно на колектора, след като махнах дроселовата клапа и маркучите около нея. За четирите болта на колекторите на мен ми трябваха 2 часа да ги отвия, обелих си ръцете, но не намерих друг по-лесен начин за съжаление.........
Наистина кофти история, но няма как, кво да се прави.
За мен това е начина, ако има по-лесен и аз ще се радвам да го чуя.
Надявам се да съм бил полезен с нещо, УСПЕХ:thumbup::thumbup::thumbup:
Забравих да кажа, че аз извършвах това на мойта 146-ца (2.0тс), но предполагам начинът е сходен и при двата мотора...
Свалих генератора най-после. За целта демонтирах всмукателните колектори, дросела и маркучите които пречат, без да свалям дебитомера. Между другото всмукателните тръби при моя мотор 1.4 ТС се държат само от два болта. Точно тези болтове ме затрудниха най-много.По-късно ще кача и някоя снимка. До тук добре, сега ще потърся друг генератор и ще повторя процедурата в обратен ред.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.