View Full Version : Горивен филтър
BoxerPower
22-01-2010, 13:00
Не ми се пускаше тема, но тъй като търсачката на форума не намери нищо, а и нямам достатъчно свободно време да се заровя под колата в тоя студ, реших да драсна два реда тук за помощ.
Ще помоля някой запознат собственик на 145-ца боксер да ме светне къде точно се намира горивния и филтър, че искам да му направя една проверка докато температурите са минусови.
За да бъде темата ми от помощ (евентуално) и за други колеги в бъдеще:
Причината да искам да погледна горивния филтър е съмнението ми, че в него се отаява вода (било то хубав бензин, конденз в резервоара и тн.) която при минусови температури замръзва. Това от своя страна води до запушване на филтъра и спиране на бензиновия поток към инжекторите. По-нататък сами се сещате... въртите ключа, стартера върти двигателя, но единственото което се случва е мъчейки се да запалите, след многото опити просто да изтощите акумулатора. Следва зареждане на акумулатора, повторно въртене до откат и пак нищо. Като цяло процедурата със зареждане на акумулатора и въртене на двигателя може да я повтаряте докато не ви стане скучно след няколко дена или докато не преебете стартера. Сега много инж-ове ще кажат, че проблема на дали е във горивния филтър и че няма смисъл да го ровя, но аз също съм инж. и просто искам да го погледна за да се уверя, че мизериите не са от него. Само за статистиката ще спомена, че колата няма проблеми с токовете, няма проблеми с агрегатите, няма проблеми с датчиците и компютъра... като цяло е отлично поддържана и върви като пушка. Та изхождайки от този факт лично аз не виждам друга причина поради която колата да не пали когато температурите паднат под нулата, освен тази нещо да замръзва по системата... а единственото нещо което замръзва под нулата и което със сигурност можем да намерим в горивната система е водата. А къде е най-вероятно да намерим вода? Ами в резервоар, горивна помпа, горивен филтър. Та в общи линии колеги, това е теорията която ме кара да искам да погледна горивния филтър (на първо място) и всичко което идва след него.
Знам, че ще се намерят колеги на които теорията ми да им се вижда смахната и нелепа, но и за тях имам гатанка! Та нека тези колеги дадат смислен отговор на въпроса: "Как безупречен автомобил, спира и не може да запали при минусова температура колкото и да върти двигателя, след което когато температурата стане на плюс, той запалва от раз и все едно нищо не е ставало?" ;)
Филтърът се намира пред задна дясна гума. Закрит е от пластмасов капак. Най-лесно смяната става на канал. Отвий болтовете на капака (мисля че бяха 3) и ще видиш самия филтър, който е хванат към купето със скоба. Щуцерите са с болтове (според епер). Отвий първо тях, след което сваляш и самия филтър от скобата.
BoxerPower
22-01-2010, 14:30
Ах, че на хубаво място са го сложили... и както би казал Бареков - "Имаме новина"... само дето ние имаме :pain: надявах се да е навсякъде другаде но само не и под калниците защото колата е навън, в момента тия места са пълни с набит и вледенен сняг, който не ще и да чуе за почистване... направо се е циментирал в подкалниците около гумите, което прави достъпа ми до въпросното място немислим. Наистина ще е най-добре да се процедира на канал или подемним, но за да стане това, колата трябва да стигне до сервиз, а за да стигне до такъв трябва да излезе от гаража, а единствения начин това да стане е времето да отпусне... с което обаче нещото което искам да проверя заминава на кино. Дееба, лоша работа :? Нищо, ще потърся начин все пак да стигна до тоя филтър...
Еее не бъди чак такъв песимист ;)
Мястото не е чак толкова лошо. ПРЕД задната гума е, не в подкалника. По-напред е, по-скоро под задната седалка.
Но най-малкото, ако не на канал, трябва да я вдигнеш на крик и да се завираш отдолу, за да стигнеш до филтъра.
BoxerPower
22-01-2010, 19:13
Опаа значи аз не съм разбрал правилно точно къде се намира :) То не, че сега съм хванал господ за шлифера от щастие, но до колкото разбирам шансовете ми все пак да го докопам тоя филтър са по-големички. Утре през деня докато е светло или в неделя ще се заровя под колата да погледна за какво точно става въпрос. То аз и днес щях да погледна ама сега се прибирам от бачкане и вече вънка е тъмно кат в гроб. Както и да е, най-късно в неделя, понеделник, ще кажа какво е станало. То вариянтите са два де: единия да кажа, че съм го открил и разбарникал, а другия да четете по вестниците, че алфист е бил премазан от кучката си в собствения си дом :tooth: това второто не за друго, ама само напълно откачен (като мен) може да вдигне на крик колата си и да легне отдолу при положение, че всичко под нея е лед, а самата тя е паркирана под голям наклон напред :death: Бе определено няма да скучая тия дни ;)
Колега мерси още веднъж, че ме опъти и ми спести ценно време. Ако някой ден мернеш някъде синя 145-ца с череп на капака и тип с бръсната глава покрай нея, свиркай смело, бирата е от мен ;)
BoxerPower
23-01-2010, 17:30
Днес след доста лежане в снега под колата успях да сваля пластмасовия капак, който се държи на 4 болта 13-ки и една гайка 10-ка. Процедурата не беше лека понеже нямаше как да вдигна колата на крик първо заради мястото на което е паркирана (реших, че ми се живее и няма да ми е весело да се срине върху мен) и второ - там където трябва да сложа крика е точното място където трябва да се навра за да сваля капака... като цяло имайки се в предви минус не знам си колко градуса навън, снега който вали, и малкото място под колата където се заврях за да смъкна капака, просто си бях прецакан отвсякъде... но в крайна сметка се справих с него. След капака откачих и филтъра, който е захванат с 2 болта 8-ци за една пластина, която пък е закрепена към купето. До тук всичко 6... но нали трябва да ми е още по-гадно, защото явно условията в който работех не бяха достатъчно тежки за мен, крачка преди да стигна до филната база се появи проблем :notify: Маркучетата се свързват към филтъра с помоща на някакви пластмасови капачки или скоби (и аз не знам какво е точно), всяка от които с по два зъба... е дееба така и не успях да разбера как се сваля това нещо :shocking: сега филтъра си виси на маркучетата и е на косъм от това да бъде свален, само дето явно аз не съм достатъчно умен и не успях да прозра как да го откопчея от тях :not-fair: Ако някой знае как се откачат тия неща нека помага!
Днес след доста лежане в снега под колата успях да сваля пластмасовия капак, който се държи на 4 болта 13-ки и една гайка 10-ка. Процедурата не беше лека понеже нямаше как да вдигна колата на крик първо заради мястото на което е паркирана (реших, че ми се живее и няма да ми е весело да се срине върху мен) и второ - там където трябва да сложа крика е точното място където трябва да се навра за да сваля капака... като цяло имайки се в предви минус не знам си колко градуса навън, снега който вали, и малкото място под колата където се заврях за да смъкна капака, просто си бях прецакан отвсякъде... но в крайна сметка се справих с него. След капака откачих и филтъра, който е захванат с 2 болта 8-ци за една пластина, която пък е закрепена към купето. До тук всичко 6... но нали трябва да ми е още по-гадно, защото явно условията в който работех не бяха достатъчно тежки за мен, крачка преди да стигна до филната база се появи проблем :notify: Маркучетата се свързват към филтъра с помоща на някакви пластмасови капачки или скоби (и аз не знам какво е точно), всяка от които с по два зъба... е дееба така и не успях да разбера как се сваля това нещо :shocking: сега филтъра си виси на маркучетата и е на косъм от това да бъде свален, само дето явно аз не съм достатъчно умен и не успях да прозра как да го откопчея от тях :not-fair: Ако някой знае как се откачат тия неща нека помага!
Това са бързи връзки натискаш двете зъбчета и дърпаш;) Макар че в тоя студ най-много да се строши нещо;)
BoxerPower
23-01-2010, 18:20
Това са бързи връзки натискаш двете зъбчета и дърпаш;) Макар че в тоя студ най-много да се строши нещо;)
Бе и аз така си помислих, че става номера само дето не ми се получи заради условията в които се опитвам да го направя... утре пак ще опитам, а ако се счупи нещо, ми да се чупи... предполагам, че все някъде ги продават тия бързи връзки ;) Все пак мене целта ми е на всяка цена да сваля филтъра докато температурата е на минус за да мога да проверя теорията си. Ако се окаже, че проблема не е в този филтър, на ред ще дойде този в горивната помпа... въпреки, че тя е потопена в резервоара и като цяло малко се съмнявам, че дори и да има вода в нея ще може да замръзне. Поне така мисля, но скоро ще се разбере ;)
не се тревожи тея бързи връзки са комплект с филтъра преди нъаколко седмици си смених филтъра и намерих тея връзки в кутията тъй че смело напред
Аз го изживях вече това,колата ми е в сервиз,и доста маистори я попържат.Мислех си че е от горивния филтър,но не е.Ток си отива до свещите,а бензина до дюзите,но не и до цилиндрите.Други години като замръзне така я вкарвах в топъл гараж за по няколко часа и всичко се оправяше,ама тази не се получи.моля ако някои го е решил вече този проблем да сподели.
Тоя проблем в БГ е неразрешим ,колега!Бензина ни е толкова фрашкан с вода и пълнители,че е под всякаква критка.Понякога смяната на бензиностанцията помага,но не винаги.
Всичко това се отнася само ако ти замръзват дюзите.Проблем ,може да имаш и в захранването им.
Като шофьор на автоцистерна отбягвам бензиностанции,по принцип.Съмнявам се че дюзите замръзват ,защото ги топлихме с пистолет за горещ въздух.По съм склонен да вярвам че електрониката нещо е кекава.
Sergey_gigov
27-01-2010, 15:35
Като шофьор на автоцистерна отбягвам бензиностанции,по принцип.Съмнявам се че дюзите замръзват ,защото ги топлихме с пистолет за горещ въздух.По съм склонен да вярвам че електрониката нещо е кекава.
хахахахаха па мойта се удави - дърпане му е майката (е след подсушаване и чистене на свщите де )
ivan dimitrov
27-01-2010, 23:06
---
BoxerPower
27-01-2010, 23:48
Бе аз така и не успях да сваля филтъра... просто като се завра под колата ръцете ми остават без опора далеч една от друга и не мога да го изкормя от мястото му. В крайна сметка реших да изчакам да се постопли, да я пална, да я кача на канал или подемник и да си го сваля кат пич без повече да се тормозя.
Относно бензините то е от ясно по ясно, че са 2-но и 3-но кръстосани с това дет тече от чешмата и просто няма начин тая помия да не замръзне при минусови температури.
Както и да е надявам се тия дни да реша проблема с филтъра след което мога да потърся начин и да пресуша резервоара за да видя ко се отаява и в него, че и за там все още имам некви съмнения.
П.П. Инжекторите няма как да замръзнат колеги ;)
Аз само да споделя моята случка от преди няколко зими. Тааа, случката е, че бензин има, ток има, колата - не пали.
Оказа се, че кондензиралата вода в ауспусите ми беше замръзнала. Откачих гърнетата и подадох мръсна газ.
Според мен не е проблема в ауспуха,защото като си въртиш на стартер при извадени дюзи,бензина си тече в цилиндрите ,възпламенява се и одзад си пуши.Не знам само че тези дюзи на мъгла ли трябва да струят или да препикават като моите?
н.неделчев
29-01-2010, 10:46
Според мен не е проблема в ауспуха,защото като си въртиш на стартер при извадени дюзи,бензина си тече в цилиндрите ,възпламенява се и одзад си пуши.Не знам само че тези дюзи на мъгла ли трябва да струят или да препикават като моите?
На мъгла
Значи ако впръсква на струя свещите не могат да възпламенят бензина ,така ли?И друго се чудих ,след толкова въртене на стартер този бензин които препикават дюсите каде е отишъл?
н.неделчев
29-01-2010, 14:13
Има недобро изгаряне на горивото.При което двигателя или не пали или ако работи то работата му е неравномерна,а разхода на гориво висок.В същото време токсичността на изгорелите газове е висока.Поздрави
п.с:Това го казвам без претенции да разбирам
Тези дни ще почистим дюзите ,дано се оправи,ама заради този номер дето ми скрои точно когато наи- ми трябваше кола ще я разкарам.Поздрави и от мен.
BoxerPower
29-01-2010, 21:49
Значи ако впръсква на струя свещите не могат да възпламенят бензина ,така ли?И друго се чудих ,след толкова въртене на стартер този бензин които препикават дюсите каде е отишъл?
Инжекторите (дюзите) имат за цел да разпръскват горивото, а не да го пикаят (образно казано). Впръскано в цилиндрите под високо налягане, горивото се разпръсква на микроскопични капчици във формата на облак (пак образно казано), като по този начин, смесвайки се с въздуха, се образува хомогенна горивовъздушна смес, която е много лесно запалима. За пример, представете си, че инжектора е флакон с дезодорант, а свеща е запалка. Начина по който флакона пръска дезодоранта е същия както инжектора впръсква горивото. Ако вземем един дезодорант и пръснем срещу пламъка на запалка, приемайки, че пламъка на запалката е искрата която подава запалителната свещ, а облака дезодорант - впръсканото гориво, това което ще се получи ще е едно голямо баааааауууууууу :furious: точно това става и в цилиндрите на нашите автомобили. В крайна сметка за да може да се образува хомогенна горивовъздушна смес която да може да бъде възпламенена от свеща, то един от главните фактори е инжекторите да работят правилно т.е. да разпръскват подаваното гориво, а не да го изливат.
Ако инжектора "пикае" горивото в цилиндъра, то единственото нещо което се получава е това, че не може да се образува горивовъздушна смес, съответно искрата няма как да възпламени това гориво, в последствие то се стича по стените на цилиндъра и отмива маслото от тях... предполагам сами се сещате къде отива целия боламач.
Не е точно така, това което го пишеш. Основната грешка - горивото не се впръсква от инжектора в цилиндъра а във всмукателната тръба.
ivan dimitrov
30-01-2010, 19:11
---
Не е точно така, това което го пишеш. Основната грешка - горивото не се впръсква от инжектора в цилиндъра а във всмукателната тръба.
Абсолютно съм съгласен колегата почти е обеснил директната инжекция ма не и неговата :cheers:
BoxerPower
01-02-2010, 09:42
И при мен това излезе.Изводът е - не спирайте на наклон с муцуната надолу когато е студено.
Странното е че изобщо не опитваше да припали.
Ония ден докато за пореден път правих опити да запаля на минусови температури след като бях нагрял горивния филтър с пистолет за горещ въздух и резултата беше нулев. След това се завъртях отзад при багажника за да проверя дали бензиновата попма се чува да работи при което забелязах, че от ауспуха излиза много странен звук... нещо от сорта на цвърчащ въздух който се освобождава при топене на нещо студено. Така и не можах да си го обясня, но не ми дойде на ум да нагрея с пистолета тръбите и гърнетата, и така да опитам да запаля. Вчера времето беше супер и колата си пална от раз. Та съдейки по написаното от колегата и при мен проблема ще се окаже такъв, понеже аз спирам по същия начин - под наклон с муцуната напред. Както и да е, днес отивам да сменям горивен филтър, но покрай него ще сменя и една камара консумативи които по принцип имат още хиляди км. пробег... но така или иначе ще съм в сервиза ;)
BoxerPower
01-02-2010, 21:26
И така колеги както вече споменах днес бях на курс по освежаване с боксьорката. Най-накрая успях да разбера и какво се случва вътре в оригиналното горивно филтърче на BOSH (на около 15 000 км). Разбира се не можах да проверя точно това което исках, а именно как му влияят минусовите температури... но пък може би очите ми се отвориха още по-широко за безкомпромисното качество на родните горива :Suicide: След като свалихме филтъра решихме да проверим аджеба 'ко пък толкова може да се задържа в него... ами честно казано отговора на те тоя въпрос ме остави с отворена уста няколко минути. Толкова бях изумен от магията, че реших да направя 2 снимки и да я споделя и с вас. Та това което ще видите на тези снимки аз лично все още не мога да си обясня...
3906539066
Течноста която виждате най-вероятно ви напомня на едно хубаво кафенце или горещо шоколадче, но повярвайте на дали някой би пожелал да я опита. Мирисът на самата течност далеч няма нищо общо с бензин, което ме навежда на въпроса: "Къ-де-е-млякото?!"... опс млякото е на лице но "Къ-де-е-бензина?!". След малък престой нещата взеха да се поутаяват и разгеле вече знаех "къде е водата!!!", но бензина явно е останал в маркучите, а не във филтъра... то няма де другаде да е при положение, че до колкото знам мойта боксьорка уж само бензин може да гори... ама знам ли, може и да е мутирала :dunno:
След видяното днес лично аз ще започна да си сменям горивния филтър на 5 до 10 000 км, а не на 15-20 000 както уж би следвало.
Както и да е, едно е сигурно - при следващите минусови температури ще се разбера дали филтъра е замръзвал или проблема е бил само в изпускателния тракт (тръби, гърнета и тн.).
Това което ми показваш го видях още миналата седмица, но днес разбрах защо на миносови температури не ни работят боксерите.След седмица престои в бокса и много процедури на мотора се разбра че просто конденза си замръзва в изпусквателните тръби.Както казваше един колега маи ще трябва да се спира с предницата на високо.А относно горивата водата и конденза са неизбежни(освен с качествени добавки).
BoxerPower
02-02-2010, 09:39
Бе то тоя замръзнал конденз много лесно може да се превърне в "размръзнал" с един пистолет за горещ въздух... ама може ли да си носим по един такъв навсякъде и постоянно да залягаме под колите?! За съжаление в моя случай няма как да спирам с муцуната нагоре ако искам боксьорката да е в гаража. Другия вариянт е да я цопна на бордюра пред него и да се надявам някой луд дрифтаджия с летни гуми да не я повлече. Тия дни обаче съм решил да и попречистя изпускателната системка от конденза. Що се отнася до темата с добавките, било то качествени, некачествени и тн. - ами единственото мнение което съм чувал за тях (предимно от майстори) е все отрицателно... т.е. нашенските горива явно са такива стабиларки, че са с изграден имунитет към тях :flirt:
Аз за себе си съм убеден относно работата ,която вършват някои от тези добавки.Виждал съм лично как добавка закупена от сервиза на опел почисти системата на една фронтера,която я бяхме карали с А-86 бензин(95год.ги нямаше тези днешните горива).От запушване на близо една трета на магистралата за бензина с някаква кафява утаика се почисти до никелирано.Благодарение на добавката оттървахме втората бензинова помпа.Друг е въпроса какви ментета се продават днес .
vasko graminov
02-02-2010, 11:18
Филтърът се намира пред задна дясна гума. Закрит е от пластмасов капак. Най-лесно смяната става на канал. Отвий болтовете на капака (мисля че бяха 3) и ще видиш самия филтър, който е хванат към купето със скоба. Щуцерите са с болтове (според епер). Отвий първо тях, след което сваляш и самия филтър от скобата.
искам да питам същото ли се отнася и за 146 :whistle:
Колеги за голяма моя радост това да не пали не се получи макар че имаше дни където беше под наклон,а варненци знаят какъв студ беше.Относно горивния филтър се каня да го сменям от както съм взел колата /2г. и половина и близо 40 000км. изминати/ ама само с каненето си оставам,обаче като гледам тази боза която е изкарал колегата тази процедура ще я направя много скоро.
Относно замръзването може ли да не ми е замръзвала/макар че беше и под наклон/ защото карам на метан и обръщам на бенз само като я изгасям.Доколкото знам при газта конденза е много повече.
И все пак мога само да се радвам че боксера не ме остави за нито ден.Пожелавам го и на всички колеги
Забравих да споделя проблема който имах,може да съм полезен на някой.От навяването на сняг изглежда се е набутал чак в гумените лули на свещите които имаме и едната беше мокра.От там едно прекъсване на двигателя,добре че му знам цаката.Издърпах тая гума назад и сега на едната свещите е директно с кабела и няма проблеми.Това става и при каране в големи локви.Просто там си влиза вода и това е
Бе то тоя замръзнал конденз много лесно може да се превърне в "размръзнал" с един пистолет за горещ въздух... ама може ли да си носим по един такъв навсякъде и постоянно да залягаме под колите?! За съжаление в моя случай няма как да спирам с муцуната нагоре ако искам боксьорката да е в гаража. Другия вариянт е да я цопна на бордюра пред него и да се надявам някой луд дрифтаджия с летни гуми да не я повлече. Тия дни обаче съм решил да и попречистя изпускателната системка от конденза. Що се отнася до темата с добавките, било то качествени, некачествени и тн. - ами единственото мнение което съм чувал за тях (предимно от майстори) е все отрицателно... т.е. нашенските горива явно са такива стабиларки, че са с изграден имунитет към тях :flirt:
Направете си по един малък отвор в долния край на гърнетата.
искам да питам същото ли се отнася и за 146 :whistle:
абсолютно ;)
BoxerPower
02-02-2010, 17:11
Направете си по един малък отвор в долния край на гърнетата.
Не, че вече не ми е минавало през ум, но определено това не е решението. Преди време бачках в един сервиз в който се занимавахме предимно с изпускателната система т.е. с всичко от изпускателен колектор до крайно гърне. Преди да се срещна лице в лице с проблемите на тази система си мислех, че някоя друга дупчица по нея няма да е проблем. Истината обаче далеч не е такава. Уверявам ви, че ако не разполагате с достатъчно ватове в купето които да ви галят ушите по време на път, дори и най-малката дупчица по гърнета или тръби може да ви скъса нервите. За други последици от на пръв поглед мижави дупчици дори не ми се и горови. Верно има и едни "тунинг инж-ове" според които за да накарате хубавицата ви да реве като освирепяло животно трябва само да я боцнете тук таме отдолу... ама това е друга тема ;)
Имам отвори на гърнетата, съвсем малки. Уверявам те, че колата не е по шумна от преди. Дори съм виждал нови гърнета, които имат отвори в най ниската си част.
BoxerPower
02-02-2010, 18:40
Ами колега аз не съм капризен и шума така или иначе не ме дразни поради 2 причини - ватовете в купето ми и спортното гърне... тия две неща заглушават дори мислите ми. Други са причините поради които не ми се дупчи ;) Що се отнася до нови модели коли и техните гърнета, да имат дупки и то заводско направени, като целта е именно да изтича конденза... така, че тук си прав колега ;)
BoxerPower
04-02-2010, 12:29
Колеги въпреки минусовите температури сутрин през последните 2 дена, боксьорката ми нямаше проблеми с паленето. Това ме навежда на мисълта, че оная помия дето ви я снимах на 100% е замръзвала в горивния филтър и е спирала притока на гориво към инжекторите точно както предполагах. Т.е. ако и при мен проблема е бил само конденз в изпускателната система, то той отново щеше да замръзне тия дни... поне така би било логично. Аз ще продължа да следя какво ще се случва при отрицателни температури и ще ви информирам ако има промяна. А сега нещо ново от мен...
Експеримент:
Със смяната на горивния филтър ми дойде нова идея за експеримент. Реших да проверя качеството на горивото на една навлизаща на българския пазар верига бензиностанции - Ромпетрол. Спрях се на тях понеже прочетох доста добри отзиви в интернет, а и ми беше препоръчана от много познати. Двоумях се между Еко и Ромпетрол, но тъй като в Разград нямаме Еко, експеримента нямаше как да бъде проведен със 100% точност.
Самият експеримент е простичък. Сменя се горивния филтър, резервоара има бензин колкото да се отиде до бензиностанцията, където се зарежда горивото което искаме да проверим. Това което следва са 10 000 км. пробен само с един и същ бензин, зареждан от една и съща верига бензиностанции. След 10 000 км. ще сменя горивния филтър и ще повторя процедурата с пластмасовата чашка за да видим какъв ще е резултата.
Бих направил експеримента с всички горива и вериги на пазара, но за да стане това ще са необходими много хиляди км. пробег и като цяло ще ми е трудничко да се справя сам. Ако има колеги на които такъв вид експеримент им се струва интересен ще се радвам и те да се включат!
Правилата са ясни:
Нов филтър - 1 верига бензиностанции - 1 вид гориво - 10 000 км. пробег - споделяне на резултата
П.П. Дали не трябваше да направя нова тема за това?!
detelazurno
04-02-2010, 18:29
Малко късничко се зачетох в темата, но при следваща смяна може да пробваш да сложиш чашката с помията във фризера да видиш дали ще замръзне.
Иначе това как го извади от филтъра? Просто го наведе и то изтече ли? Питам защото аз като сменях моя нищо не е изтичало.
BoxerPower
05-02-2010, 13:17
Иначе това как го извади от филтъра? Просто го наведе и то изтече ли?
Само си изтече в чашката, ама с помоща на продухване. Още се чудя как майсторчето налапа краищата на филтъра... аз кат видях ко тръгна да тече ии :new_Eyecrazy:
и при мен го има проблема, че боксера не пали при миносуви температури, но в моя случай пали на газ, така че варянта с гърнетета отпада, остава да е от бензиновия филтър.
:angry1::ranting: Бесен съм, колеги!
От 2 седмици не мога да си запаля колата, вече не мога да си намеря място в кожата...
Историята:
Преди 2 седмици се наложи с жената да обиколим малко магазина за да пазаруваме, слизам аз малко по-рано долу при колата, запали от първия път. Бях решил да поработи 5 минути и да отида да й заредя. Да но след известно време угасна... Пробвах да запаля пак, припали и толкова... Реших, че е свършил бензина, отидох с тубичката, налях 4 литра, върнах се, налях й бензинчето, доволен седнах и пробвах да запаля пак... и пак, и пак, и пак... в продължение на 15-20мин, побеснях - чуваше се само едно припукване и бълбукане, временно припалване на 2-3 цилиндъра и дотам...
Нямах повече време за губене, бях й адски ядосан и я оставих... След това заваля един голям сняг и не я бях карал 2 седмици. И до днес...
Днес друга история, подобна на предишната... Слязох да я изрина, за да мога да стигна до акумулатора за да го смъкна да го повъзбудя малко на зарядното... Изчистих я, и си викам я чакай да пробвам да запаля. Завъртях, запали от втория път и пак така, поработи 20тина секунди, тъкмо се усмихнах и си казах, всичко вече е наред, задавила се е преди... но уви, пак угасна и не пожела да запали повече... Пак старата песен на нов глас, мъчи се да запали, на 2, на 3 цилиндъра, а след няколко завъртания вече и това не се случваше... Кажете ми какво да правя, къде да търся проблема, до преди това и в студовете съм карал, не е имало проблем, все от една и съща бензиностанция зареждам. Не вярвам да няма бензин в нея, защото последно съм и налял 4 литра и никъде не е мърдала. Другото странно нещо е, че когато се наведа до ауспуха мирише супер странно...
Моля ви, дайте съвет какво да правя, нямам средства в момента за да я занеса на диагностика или сервизен преглед... Сигурен съм, че тоците са наред, двигателя е обслужен и прегледан обстойно преди 2000 км. в сервиз.
P.S. В деня преди всички приключения да започнат, колата вървеше идеално, палеше от раз, когато тепърва в Русе хващаше кучешкия студ...
Твойте симптоми са много подобни на моите. Колата си палеше перфектно докато една студена вечер, пред работата ми, отказа да запали. Отначало припалваше, но после отказа, много трудно запали с даване на ток, поработи малко и угасна. След това с повторно даване на ток запали, пак много трудно, но успях да се прибера вкъщи. На другата сутрин пак не иска да запали, пак отначало припалваше но после не, сетих се да пробвам на газ, и тя взе че запали. На другия ден запали от раз на бензин, но времето беше по топло. Според мен има вода в бензиновия филтър или някъде другаде по бензиновата система, която замръзва. Днес си купих въпросния филтър и мисля почивните дни да го сменя, и без това се каня от много време, никога не съм го сменял. Ще пиша дали се е оправила след тази процедура, дано съм ти бил полезен.
Твойте симптоми са много подобни на моите. Колата си палеше перфектно докато една студена вечер, пред работата ми, отказа да запали. Отначало припалваше, но после отказа, много трудно запали с даване на ток, поработи малко и угасна. След това с повторно даване на ток запали, пак много трудно, но успях да се прибера вкъщи. На другата сутрин пак не иска да запали, пак отначало припалваше но после не, сетих се да пробвам на газ, и тя взе че запали. На другия ден запали от раз на бензин, но времето беше по топло. Според мен има вода в бензиновия филтър или някъде другаде по бензиновата система, която замръзва. Днес си купих въпросния филтър и мисля почивните дни да го сменя, и без това се каня от много време, никога не съм го сменял. Ще пиша дали се е оправила след тази процедура, дано съм ти бил полезен.
Ясно, същата работа и при мен, само че аз карам само на бензин, утре ще пробвам с пробката преди тръбата, където някога е бил катализатора. Дано да запали щото неам нерви вече, а бензиновия ми филтър е на по-малко от 2000 км, факт е обаче, че ако в бензина, който съм заредил от Петрол има вода, ще я подкарам на Пролет сигурно... :unsure:
Ясно, същата работа и при мен, само че аз карам само на бензин, утре ще пробвам с пробката преди тръбата, където някога е бил катализатора. Дано да запали щото неам нерви вече, а бензиновия ми филтър е на по-малко от 2000 км, факт е обаче, че ако в бензина, който съм заредил от Петрол има вода, ще я подкарам на Пролет сигурно... :unsure:
Ако има вода в бензина на пролет от бензиновата ти помпа ще остане само куп ръжда :)
Ако има вода в бензина на пролет от бензиновата ти помпа ще остане само куп ръжда :)
Аз обаче продължавам да си мисля, ако имах вода в бензиновия филтър и беше замръзнала, тя нямаше да запали и днес, а тя мръсницата припали... :picnic:
Аз обаче продължавам да си мисля, ако имах вода в бензиновия филтър и беше замръзнала, тя нямаше да запали и днес, а тя мръсницата припали... :picnic:
Така е което не и пречи да припалва и с некоректно работеща помпа ;) Препоръчвам ти първо да провериш дали помпата подкачва бензин ;)
Тази пробка преди катализатора ти ли си я слагал или е фабрична?
Не мога да ви опиша колко съм щастлив, оправих я!
Проблема беше замръзналата изпускателна система, явно от насъбралия се конденз вътре...
Та днес сутринта, вдигнах колата на крик, наврях два кашона и легнах под нея, развих пробката в края на кривката, качих се в нея, завъртях веднъж, припали и на втория път бръмна! :dance:
Изчаках я да се стопли, да отвори големия кръг, качих се и смачках педала на газта няколко пъти, в резултат отзад се отпуши... Не искам даже и да коментирам кво изкара през ауспуха... Поработи около час, махнах леда с дебелина около 1см върху нея. Повъртях и дупето малко из града и ся стои послушно долу и почива, гьовендийката... :naughty:
Пробката е заводско там, явно са предвидили и този евентуален проблем!
Не мога да ви опиша колко съм щастлив, оправих я!
Проблема беше замръзналата изпускателна система, явно от насъбралия се конденз вътре...
Та днес сутринта, вдигнах колата на крик, наврях два кашона и легнах под нея, развих пробката в края на кривката, качих се в нея, завъртях веднъж, припали и на втория път бръмна! :dance:
Изчаках я да се стопли, да отвори големия кръг, качих се и смачках педала на газта няколко пъти, в резултат отзад се отпуши... Не искам даже и да коментирам кво изкара през ауспуха... Поработи около час, махнах леда с дебелина около 1см върху нея. Повъртях и дупето малко из града и ся стои послушно долу и почива, гьовендийката... :naughty:
Пробката е заводско там, явно са предвидили и този евентуален проблем!
Колега, само да ти кажа, че в нашия град е просто наложително да изфорсираш колата преди да я изгасиш в тия студове. И при мен го имаше твоя проблем, но след престои на колата в сервиз за 1 вечер да се стопли се оправи та после с форсиране само.
Значи като сменям филтъра на една рампа в квартала, ще си източа пробката, чисто профилактично, защото както знаете на газ събира много повече конденз.Ако се сещаш можеш ли да напишеш кой номер ключ е тази пробка, за да знам какъв инструмент да си взема?
Колега, само да ти кажа, че в нашия град е просто наложително да изфорсираш колата преди да я изгасиш в тия студове. И при мен го имаше твоя проблем, но след престои на колата в сервиз за 1 вечер да се стопли се оправи та после с форсиране само.
@tito
Какво ли си нямаме вече в Русе... :new_Eyecrazy: Вчера си оформих едно паркомясто в снега, така че предницата да ми е малко вирната да се отича назад, ако нещо остане в гърнетата...
@бобито
Няма какво да източиш оттам, тя е просто в случай, че е запушена системата и газовете не могат да излизат по редовния начин. Развива се с ключ 19 и се намира непосредствено след ламбда сондата ти! ;-)
ако се съмнявате че има водица в бензина,просто сипете малко медицински спирт 95 процента в резервоара,тои се свързва с водата и ще я изкара!не си играите!
Днес същата работа, старата песен на нов глас.... :laser:
Направи си по един отвор отдолу на гърнетата.
angelovi69
13-04-2012, 23:35
ако се съмнявате че има водица в бензина,просто сипете малко медицински спирт 95 процента в резервоара,тои се свързва с водата и ще я изкара!не си играите!
Е точно това смятах да напиша и аз, колегата ме е изпреварил. Преди карах Клио 9 години, не съм сменял никога бензинов филтър и така го продадох, 6 години на бензин карах и последните 3 години - и на газ. И слагах чист спирт - какъвто ми попадне - медицински на 70 градуса или чист спирт - 95-99 градуса, по 30-50 милилитра на 20 л. бензин и никакви, ама никакви дертове. Сега на Алфата слагам на Вюрт добавка за почистване на инжекторите /JTS / и смятам да сложа скоро на Вюрт - за почистване на горивната система.
didkoldihno
26-07-2012, 17:03
пиша тук с цел малко помощ бихте ли ми казали коя от всички филтри в сайта е за моята кола става дума за колата от подписа ми ? http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=46&modif=193&cat=22&subcat=87
ivailo rachev
26-07-2012, 17:08
46403933 Това е оригиналния номер за филтъра,демек първия,който е даден в сайта.Ако искаш номера по MANN е WK 512
killuminati
26-07-2012, 21:41
Точно днес го смених филтъра собственоръчно:) Взех си на Champion , понеже старият на колата беше такъв и реших да не правя експерименти.Елементарно се сменя! Цената е 13.50
Мислех си, че със смяната на горивен филтър нещата ще се оправят,но уви. Колата си пали и работи перфектно при плюсови температури, но при минусови отказва да пали на бензин, пали само на газ, но веднага щом запали може да превключа на бензин и работи перфектно, пълна загадка!
killuminati
31-12-2012, 16:51
Дюзите как са?
Може наистина да е от дюзите, защото проблема се появи след слагането на газовата уредба и на бензин колата започна да не работи равномерно на празен ход.Четох в друг форум че дюзите се чистели с газ за горене и наистина колата започна да работи по равномерно, но пак не пали в студа. Най странното е, че разликата между полене и не палене е пет градуса.
Оправих проблема с паленето. Свалих дюзите и ги изчистих, бяха много мръсни. Почистих ги с кореселин и клечки за уши, първо отвън, след това с изтръскване в парцал успях да извадя още мръсотия. Накрая открих, че спринцовката влиза много плътно в предната страна на дюзата, там от където пръска. Така впръсках многократно кореселин, промих дюзите отвътре и изкарах всички боклуци, и от цедките в самите дюзи. Даже ги накиснах една нощ с газта за горене вътре в тях и пак ги промих със спринцовката. Дано да съм бил полезен на други колеги, поздрави!
mimouzunov
11-09-2013, 12:32
Оправих проблема с паленето. Свалих дюзите и ги изчистих, бяха много мръсни. Почистих ги с кореселин и клечки за уши, първо отвън, след това с изтръскване в парцал успях да извадя още мръсотия. Накрая открих, че спринцовката влиза много плътно в предната страна на дюзата, там от където пръска. Така впръсках многократно кореселин, промих дюзите отвътре и изкарах всички боклуци, и от цедките в самите дюзи. Даже ги накиснах една нощ с газта за горене вътре в тях и пак ги промих със спринцовката. Дано да съм бил полезен на други колеги, поздрави!
Дано други колеги не правят това!!!
killuminati
13-09-2013, 15:24
дюзи не се чистят така, но това е друга тема на разговор.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.