View Full Version : алфа 33- проблем с динамото
при пускане на консуматори(особенно чистачки) ми светва лампата на динамото. свалях го, проверени и сменени са четките, колектора е добре, лагерите нови, релето работи. подсилени са всички маси, но пак. питането ми е има ли реле и бушон за динамото(за зареждането)и къде се намира на 33ката, че гледах, рових, но не намерих. а трябва да има.
мерси предварително.
Колега,бушон за динамото няма,но това,което описваш ми мирише на захранващия кабел на таблото за бушоните.Ръчкай в тоя сектор.Лампата на динамото свети,защото имаш голям пад на напрежението в табло бушони.Не ръчкай по динамото,ако дава добри стойности.По-скоро почисти силовите клеми от динамото до таблото.
Rumyanka
23-01-2010, 13:14
Или изгорял диод от трите малки дето захранват релерегулатора. Ма те са малки и позаляти със смола
По принцип си прав,за това и му казвам да замери динамото ,какви ги дроби под товар.Но ако там е наред,светенето на лампата е признак за посочените по-горе проблеми,които много трудно се откриват.Аз трябваше да сваля цялото табло и се оказа тъпото табло за бушоните.
RUSEV-BGR
23-01-2010, 17:14
Ей заради това е хубаво да се мери напрежението с осцилоскоп той си казва всичко!
То е хубаво,ама за да работи се изискват доста неща,а и някой,който да умее да работи с него.:rtfm:
Колко ще предпочетат да си купят още една 33-ка вместо осцилоскоп,щото мръсника струва,колкото нея!
Rumyanka
25-01-2010, 13:50
Ако е от бушон лампата за акумулатора няма да свети когато си само на контакт. А и алтернаторът изобщо няма да тръгне да зарежда тогава
Абе изфорцираш ли го ще тръгне,ама не е в това въпроса.Когато се е зговнил диод и свети лампата е ясно.По-кофти е,когато динамото си е наред,а свети заради проблем в таблото.Аз на това наблегнах,щото въпроса сме го дъвкали много пъти,като аз съм давал поне два пъти пълно описание на работата му,авариите и начините за откриването им.За това и не писах изобщо за авария на динамото!:tequilla:
Rumyanka
26-01-2010, 18:37
Абе изфорцираш ли го ще тръгне,ама не е в това въпроса.Когато се е зговнил диод и свети лампата е ясно.По-кофти е,когато динамото си е наред,а свети заради проблем в таблото.Аз на това наблегнах,щото въпроса сме го дъвкали много пъти,като аз съм давал поне два пъти пълно описание на работата му,авариите и начините за откриването им.За това и не писах изобщо за авария на динамото!:tequilla:
Като го изфорСирам може и да тръгне, ама може и да не. Това е алтернатор, а не динамо все пак.
А заради проблем в таблото може да свети само от кофти връзка на куплунга или изключен по невнимание куплунг на зелената жичка от алтернатора, намираща се в двигателния отсек.
Имаш лично!:wow:
ИзфорЦирам идва от "Форца"
И генератора и правотоковото динамо имат остатъчен магнетизъм и като ги изфорЦираш ще се самовъзбудят!Няма къде да идат!
Зелената жичка изключиш ли я,гарантирано няма да свети контролната лампа на динамото!
Rumyanka
26-01-2010, 21:30
Имаш лично!:wow:
ИзфорЦирам идва от "Форца"
И генератора и правотоковото динамо имат остатъчен магнетизъм и като ги изфорЦираш ще се самовъзбудят!Няма къде да идат!
Зелената жичка изключиш ли я,гарантирано няма да свети контролната лампа на динамото!
Да, няма да свети. Но остатъчния магнетизъм е толкова малко, че може и да не стигне. А не ми се троши студена кола за да вдигам високи обороти евентуално да тръгне алтернатора
А динамото по принцип е с магнит така, че там няма остатъчен магнетизъм, а постоянен
firedragon
26-01-2010, 21:52
Стига сте се карали.:smackbum:Вярно полезно е научават се нови неща,но все пак да има ред и дисциплина.Относно възбуждането на алтернатора,както каза Мордохай при леко повишаване на оборотите ако е светнала лампата,алтернатора започва да работи.На моята беше така,но така и не стигнах до решаването на проблема.Като я запалех светеше нон-стоп лампата,докато не се качаха оборотите на поне 1200-1300,тогава си гаснеше и определоно разлика имаше в тоците на колата.И да съгласен съм с теб колега,че никак не е здравословно да се вдигат оборотите на студена кола,но ако са само 200-300 няма да е проблем,ако са повече........
Ние си се караме много отдавна на тема динамо и бисерите не са му един или два.Обаче "зелената жичка"пак му изяде главата.Никой не е казал,че форсирането на студен мотор е здравословно,а само,че генератора и без възбуждане от лампата,може да се самовъзбуди.
Колкото за колегата(за сега,още ще го наричам Румянка),сериозните правотокови динама,също имат ел.магнити за възбуждане.
vikoalfa
28-01-2010, 02:53
Да, няма да свети. Но остатъчния магнетизъм е толкова малко, че може и да не стигне. А не ми се троши студена кола за да вдигам високи обороти евентуално да тръгне алтернатора
А динамото по принцип е с магнит така, че там няма остатъчен магнетизъм, а постоянен
Няма отърване от него ей!
Извинявам се,не се стърпях,ама вече ми става весело от него и от неговите опити.
Няма отърване от него ей!
Извинявам се,не се стърпях,ама вече ми става весело от него и от неговите опити.
Що бе забавно е.А пък и ми помагал за някои работи ама за други не е прав.Според мен даже доста ми е помагал (така нареченият румянка) ама тука секи с неговото си мнение за живот така че сички сме криви се на някого :mrgreen:
Stoian_wolf
28-01-2010, 11:35
моята прави същия номер както на колегата firedragon. когато запали лампата не угасва,трябва да се вдигнат 1200/1300 об/мин зада угасне лампата,а понякога угасва и когато авт.смукач и вдигне оборотите.та значи ли това че и аз трябва да и търся хлабав кабел някаде:gruebel::icon_frown:
п.п. забравих да кажа че и аз сам и сменял четки и колектора е добре
моята прави същия номер както на колегата firedragon. когато запали лампата не угасва,трябва да се вдигнат 1200/1300 об/мин зада угасне лампата,а понякога угасва и когато авт.смукач и вдигне оборотите.та значи ли това че и аз трябва да и търся хлабав кабел някаде:gruebel::icon_frown:
п.п. забравих да кажа че и аз сам и сменял четки и колектора е добре
33ка без тоя циркаджийски номер не съм виждал, не знам дали така е било замислено, ама няма какво да се притесняваш. Палиш, чакаш 5-10 секунди и даваш газ. При мен са повече от 200-300рпм все пак ;)
firedragon
28-01-2010, 14:30
Аз почти веднага и давах газ,че все пак в това време дето не работи добре алтернатора се разказва играта на акумулатора,а и тоците в колата са видимо доста,доста зле.
33ка без тоя циркаджийски номер не съм виждал, не знам дали така е било замислено, ама няма какво да се притесняваш. Палиш, чакаш 5-10 секунди и даваш газ. При мен са повече от 200-300рпм все пак ;)
тука у търновско има една която не го прави, но сменихме лампата на таблото с резистор и паралелно на него светодиод за индикация.
33ка без тоя циркаджийски номер не съм виждал, не знам дали така е било замислено, ама няма какво да се притесняваш. Палиш, чакаш 5-10 секунди и даваш газ. ;)
Правилен отговор!!!! Печелите боза на панаира.
тука у търновско има една която не го прави, но сменихме лампата на таблото с резистор и паралелно на него светодиод за индикация.
Тая я знаеме,ама никъде не каза,какъв резистор сложихте.:drinking:Може и аз да се бъркам,ама не е зле пак да го кажеш!
Stoian_wolf
29-01-2010, 01:34
незнам за боза ама печелите биричка от мене като ми доидете на гости.тва ме тормозеше отдавна,даже и днес сам притягал букси в студа:-P:cheers::cheers::cheers::cheers::cheers::cheers:
Тая я знаеме,ама никъде не каза,какъв резистор сложихте.:drinking:Може и аз да се бъркам,ама не е зле пак да го кажеш!
Би трябвало да са сложили нещо м/у 300 и 500 ом-а, но нека каже колегата, че и на мен ми стана интересно.:yes:
тука вече ме хванахте на тясно. колко вата беше крушката на таблото, че не си спомням 1 или 2 вата.
върти ми се нещо че сложихме 130ома 5или 10вата резистор /от тия белите правоъгълни/ че да не грее много когато е на контакт колата. като запали двигателя през тоя резистор не тече ток и не се нагрява. направо на буксите го запоихме с хубаво изолирани крачета. вместо крушка - светодиод и последователно на него резистор от 680 до 820 ома. сменихме и другите крушки направо със светодиоди също.
Те тука и ти уцели десятката.Сега вденах,защо динамото не се възбужда на нашите от ниски обороти,на които иначе си зарежда.Малка е лампата.На другите кочини е от 5 до 10 вата и за това повечето започват да зареждат без да е нужно да ги газиш.А бас държа,че сте турили нещо около 15-30 ома.Грубата сметка за толкова ми говори!
точно това е проблема. изглежда са сметнали лампата на границата, обаче като сложиш пада по кабелаците + промяната на самата жичка на лампата и ето го ефекта.
резистора го сложихме вътре в таблото с инструментите и на мощност го преоразмерихме поне 2-3пъти така че да не грее много когато е на контакт колата. ако някой има разглобено табло да погледне колко вата е крушката, ще го сметнем. ако е 2вата значи сме сложили 68ома на 5-6вата. то не че не може по-малко да е но тогава ще се отдава много топлина върху него.
Аз съм човека с таблата :D Крушката е 1,2W
ами значи който иска да пробва първо със 100ома на 5вата за по-сигурно и ако има нужда ще се намали още. те са стотинки тия съпротивления.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.