PDA

View Full Version : Турбо проблеми с турбо на 2.4JTD (136hp) - ретроспекция.



vidinski
24-01-2010, 11:57
Здравейте колеги,
Сега, след като проблема е решен, мисля че е време да споделя как започнаха проблемите с моята красавица и как бяха решени.

Придобивката стъпи на софийска земя по коледа 2008. Като изключим дежурните поправки (в следствие на хубавите ни пътни настилки) кораба се държа перфектно в продължение на около 8 месеца. Возия - перфектна, динамика - идеална (като за 136hp & 320Nm), разход - е разхода според настроението на задкормилното устройство :).
И ето че в края на август започна да се чува изпод капака странно виене, което с всеки изминал ден се усилваше, докато накрая не започнах да привличам вниманието на шофьори и пешеходци по софийските улици... Виеше като линейка, а резултата - повече от 3500 об./мин. не можеше да развърти, пушеше черно - без значение малко или много газ подаваш.
Докато една сутрин, тръгвайки - от ауспуха не започна да се изпарява маслото (пушаците на ТЕЦ-Бобов дол пасти да ядат). Турбината си бе отишла. Докато успея да стигна до сервиза - липсваха вече повече от 2 литра от маслото. А след разглобяването на турбо-комопресора... е, гледката беше отчайваща. липсваха ъгълчетата на всички лопатки както на компресорното, така и на турбинното колело (историята за попаднали чужди тела всички я знаем), масло имаше и в двата охлюва, а луфта - 2мм радиален и 3мм аксиален.
...
Следствие - няколко месеца прекарани в безуспешно търсене на читава турбина, през което време колата бе на трупчета. Е, през това време се погрижих за измиването на цялата всмукателна част (интеркулер и всичките въздухопроводи), както и полирах изпускателния колектор.
Държа да отбележа, че ако не бях полирал изпускателния - следващата турбина не би имала шанс да изкара и 3 дена - целия бе в люспи ръжда!
...
И тук е времето да изрзя големите си благодарности към Nikiboy (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=56), който ме насочи към Бат Дани. Бат Дани ме снабди с турбо за 1 седмица - при това в перфектно състояние - произведено 2005, стегнато, с допустим радиален и никакъв аксиален луфт. На следващия ден след като пристигна така дългоочакваната турбина, изтеглихнме колата в сервиза и я събрахме за няколко часа, сменихме маслен, въздушен и горивен филтри, сипахме Selenia Gold, обезвъздушихме и запалихме (лампата на маслото гаснеше още на стартер вече ;) ). Работи на празен ход около час, и чак тогава се престраших на пробно кръгче :). И О Небеса! Бях забравил усещането от вървящо JTD :gangstah:.
И така, в момента обгарят гърнетата (които бяха доволно пълни с мало) - надявам се не след дълго да изчезне и тази последна следа от проблемите...
...

Ден 7-ми: Двигателя работи отлично, маслото не го пипва.
...

Надявам се да не съм оспамил форума с поста си и че инфото би могло да е полезно за някой. На никой колега не пожелавам да изпита усещането при звука на виещо на умряло турбо!

Bobo
24-01-2010, 15:02
Всичко е страхотно ма скоро нито ще имаш двигател нито турбина ;)

sti6o
24-01-2010, 15:10
Колега,радвам се 4е си оправил красавицата но избора на масло от твоя механик е неуда4ен избор за този мотор при полужение 4а това масло не ставаа за ни6то а ти си го сипал в JTD.

RoMAN
24-01-2010, 15:47
Каква турбина сте сложили? Сложихте различно турбо от оригиналното без да бутнете софтуера и другите неща? Доколкото знам работата не е "plug and play"

trustworthy
24-01-2010, 15:56
Това златното масло как го избрахте за дизел?

sti6o
24-01-2010, 16:18
Това златното масло как го избрахте за дизел?
Задължително трябва ремап.

vidinski
24-01-2010, 16:42
Колеги, за маслото - приемам идеи, не е проблем да го сменя веднага.
За турбитата - Garrett 454150 (VNT25) , т.е. същата като параметри, но от друг модел Alfa (охлюва на студената част дойде под друг ъгъл - okolo 30 градуса надолу, та право в гредата и се наложи да сложа охлюва от старата турбина.

bobo - благодаря ти за пожеланията... но ако сикаш да ми помогнеш с нещо - последното от което имам нужда в момента е черногледи изказвания! Четири месеци търся решение - прозваних колеги от половината форум и да - варианта с нова турбина винаги седи, но не бе моят, поне на този етап.

За ремапа - при положение че съм с "оригинална" турбина - каква ви е идеята? Ползи? Цена ;)?

VFTI
24-01-2010, 16:42
Покарай 2-3хил. км .с това масло и без особенно напъване, както и я пази когато е студена и я гасиш....а след това си налей друго по-хубаво и скъпо масълце... Иначе маслото става за промивка, ама само толкова :):)

Все пак е хубаво, че си си решил проблемите и продължаваш да се наслаждаваш на дизеловото корабче :go: ...Още многоо дълги километри и приятни емоции ти желая :beer:

vidinski
24-01-2010, 16:49
Благодаря ти VFTI за добрите пожелания, така и ще направя с маслото.

RoMAN
24-01-2010, 16:54
Колеги, за маслото - приемам идеи, не е проблем да го сменя веднага.
За турбитата - Garrett 454150 (VNT25) , т.е. същата като параметри, но от друг модел Alfa

За ремапа - при положение че съм с "оригинална" турбина - каква ви е идеята? Ползи? Цена ;)?


Колега, далече си от истината за оригинална турбина.
Оригиналната е Garrett TD2503. От каква кола е смъкната турбината с която си в момента?
A ползата от ремапа е такава, че трябва да си направят настройките така, че оптимално да работи с новата турбина за да не се получат нежелани ефекти като горене на масло и други.

vidinski
24-01-2010, 17:04
Колега, далече си от истината за оригинална турбина.
Оригиналната е Garrett TD2503. От каква кола е смъкната турбината с която си в момента?

До колкото не е с правилният студен охлюв - да, но ако парт номера по гарет - 454150 - който GARRETT дават не съответства на TD2503.... Турбо-компресорната част е една и съща.
За останалите да кажа че след 454150-000х - х-а е именно за различните студени охлюви - различни ъгли. Не помня на моята каква беше последната цифричка (отдавна се търкаля в прахоляка, както и на новата, която е завряна в двигателя вече. Номерата си ги пише на табелките на турбините.
Колата, от която е свалена ли - Alfa Romeo 156 2.4 JTD (136hp)...

trustworthy
24-01-2010, 17:23
До колкото не е с правилният студен охлюв - да, но ако парт номера по гарет - 454150 - който GARRETT дават не съответства на TD2503.... Турбо-компресорната част е една и съща.

Този 'студен охлюв' всъщност ти е КОМПРЕСОРНАТА част от турбо-компресора. Ако си променил компресорна част, наистина си е добре да отидеш да ти я мапнат според новия хардуер за оптимален резултат.
За маслото...не съм чел какво пише на кутията на 'Голд', дали въобще го дават за дизел, ама не е от най-популярните масла за жтд по принцип :)

Nikiboy
24-01-2010, 17:36
Понеже и мене ме споменават :)

За турбината не мога да се изказвам, надявам се с Дани да сте нацелили.

Иначе мн хора карат с турбини със сменени охлюви 156, 166. Има даже един в Пловдив и навъртя бая км, даже май е с чип.

Маслото обаче ме притеснява - Голда май няма клас В4 има до В3. Т.е няма го детонационния пръстен.

vidinski
24-01-2010, 17:40
Същият този Охлюв е с вътрешна геометрия на същото това Компресорно колело - кой от двата ще сложа (ако приемем че и двете тела са нови) надува ще е еднакъв, при еднакви входни и изходни зададени параметри. Толкова за теоретичната част.
На практика - наясно съм че старият ми охлюв има леко износване в смукателната част, поради факта че старото компресорно колело е удряло в стените. Когато имам време ще има шлосерска дейност по новия охлюв (разпробиване на изместени отвори - по шаблон на стария охлюв - на болтовите притискатели, включително и на 2-та, които държат клапана за променливата геометрия). До тогава няма да я зоря за да не овърспинне гонейки налягане - което от запаса на турбината е поне в 30%, но това само от учебниците ;).

SoHm
24-01-2010, 18:27
Иначе мн хора карат с турбини със сменени охлюви 156, 166. Има даже един в Пловдив и навъртя бая км, даже май е с чип.

Ай ся де...!? Хем съм от Пловдив, хем съм със същата турбина, хем съм ремапнат, а и за 20 месеца съм напрайл 40 000км без ядове, ама не съм аз тоя.

Bobo
25-01-2010, 17:01
bobo - благодаря ти за пожеланията... но ако сикаш да ми помогнеш с нещо - последното от което имам нужда в момента е черногледи изказвания! Четири месеци търся решение - прозваних колеги от половината форум и да - варианта с нова турбина винаги седи, но не бе моят, поне на този етап.


Колега това въобще не са пожелания а факти - ако продължиш да караш с това масло. Това исках да кажа аз за другото открих че тука 10 човека говорят на 11 езика и немогат да се разберат така че няма да се намесвам Успех колега и със здраве;)

titanium
25-01-2010, 21:38
колега, това което бобо ти казва, го смятай за 100% така! Вчера след като прочетох твоята тема и като каза че скоро ще е довиждане мотореткен у сешоаркен, днес смених със селенийка от Т&Н, защото маслото, което бях налял (защото ми се беше развил масления филтър точно по Коледа и трябваше на всяка цена да го сменя) беше Кутенкойлер 10на40 с данни около това на голда! И да ти кажа като назидахме селения WR просто колата промени звука видимо! Излях масло на 1500 км така че те съветвам да не си ебаваш колата!

vidinski
26-01-2010, 10:56
Както вече споменах, маслото ще бъде сменено много скоро и съм далеч от идеята да векувам с него. И все пак - малко яснота по проблема с маслата - не би била излишна в духа на темата.
Писано е из форума за маслата, но манджата е пълна - бензин - дизел; със - без турбо... лудница. Мисля че ще е полезно за останалите (както и за мен) ако тук споменете конкретни примери за JTD моторите и мазането им (уви, силата ми е в друга посока, и гориво-смазочните материали не са стихията ми)! И ако случайно съм изпуснал тема, в която това конкретно е дискутирано вече, моля да ме извините, и ще е готино да сложим линк към нея ;).

Jivko7777
26-01-2010, 11:33
колега, това което бобо ти казва, го смятай за 100% така! Вчера след като прочетох твоята тема и като каза че скоро ще е довиждане мотореткен у сешоаркен, днес смених със селенийка от Т&Н, защото маслото, което бях налял (защото ми се беше развил масления филтър точно по Коледа и трябваше на всяка цена да го сменя) беше Кутенкойлер 10на40 с данни около това на голда! И да ти кажа като назидахме селения WR просто колата промени звука видимо! Излях масло на 1500 км така че те съветвам да не си ебаваш колата!


Както вече споменах, маслото ще бъде сменено много скоро и съм далеч от идеята да векувам с него. И все пак - малко яснота по проблема с маслата - не би била излишна в духа на темата.
Писано е из форума за маслата, но манджата е пълна - бензин - дизел; със - без турбо... лудница. Мисля че ще е полезно за останалите (както и за мен) ако тук споменете конкретни примери за JTD моторите и мазането им (уви, силата ми е в друга посока, и гориво-смазочните материали не са стихията ми)! И ако случайно съм изпуснал тема, в която това конкретно е дискутирано вече, моля да ме извините, и ще е готино да сложим линк към нея ;).

Колега titanium все пак си ме послушал и си сложил това което ти препоръчах ;) а именно препоръчвам и на теб колега vidinski Selenia WR DIESEL - 5w40! Toва е маслото за нашите JTD-та...Затова най-добре за да не си създаваш излишни проблеми отивай и сменяй веднага това масло с което си с WR на Selenia ;) Това е от мен, дадох ти конкретен пример!

RoMAN
26-01-2010, 11:57
Аз пък мислв, че е добре да сложи Selenia turbo diesel 10x40. Досега съм бил с горепосоченото масло WR 5x40 но май нещо ми идва много тънко на 11 годишното JTD и веригата на маслената помпа трака повече от нужното.

vidinski
26-01-2010, 12:49
Като заговорихме за стари JTD-та, и моето не е първа младост. А от там идва и въпросът - разумен ли е избора 5W40 пред 10W40? Кажете нещо и за класа на маслата.

П.П. Сега видях, че съм пропуснал до сега да си направя подпис, та сега го направих, за да няма скрито-покрото ;)

Jivko7777
26-01-2010, 13:41
Като заговорихме за стари JTD-та, и моето не е първа младост. А от там идва и въпросът - разумен ли е избора 5W40 пред 10W40? Кажете нещо и за класа на маслата.

П.П. Сега видях, че съм пропуснал до сега да си направя подпис, та сега го направих, за да няма скрито-покрото ;)

Това че не ти е първа младост няма нищо общо дали ще си с 5W40 или 10W40 ;) Щом не ти гори масло директно слагай 5W40 и си свиркай :) А и за зимата е много по добре 5W40 ;)

Коки
26-01-2010, 16:49
... Писано е из форума за маслата, но манджата е пълна - бензин - дизел; със - без турбо... лудница...

Не виждам никаква манджа:

166 2.4 ЖТД - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28802&highlight=%EC%E0%F1%EB%EE

166 2.4 ЖТД - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=38784&highlight=%EC%E0%F1%EB%EE

166 2.4 ЖТД - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=35910&highlight=%EC%E0%F1%EB%EE

166 2.0 ТС - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=20827&highlight=%EC%E0%F1%EB%EE

И това е само в раздела за 166 ;)

titanium
27-01-2010, 00:33
мдам... аз съм все още далеч от идеята "масло за нашите JTDта", но съм съгласен, че със своите показатели и спецификации е сред най- добрите за нашите JTDта... иначе на марка не робувам!

Гледам спецификациите! И най- вече вискозитетен индекс, вискозитет при 40 и при 100 градуса и индекс на течливост при -15! Пак казвам тоя кутеншит го смених, защото беше единствения отворен сервиз в Панчерево и там само такъв бляк имаха...

warbah
27-01-2010, 07:09
извинявайте за спама,но се интересувам каква е оринтировачната цена на оригиналната турбина(комлекта)нова разбира се.Ако някой знае нека каже.

Jivko7777
27-01-2010, 07:33
извинявайте за спама,но се интересувам каква е оринтировачната цена на оригиналната турбина(комлекта)нова разбира се.Ако някой знае нека каже.

Колега ето я! Това е за 2.4 JTD на 166-ца - 1725 лв ;)
http://www.hidbg.com/view_product.php?pid=592

warbah
27-01-2010, 08:30
Колега ето я! Това е за 2.4 JTD на 166-ца - 1725 лв ;)
http://www.hidbg.com/view_product.php?pid=592

Благодаря ти приятелю.:thumbup:

Jivko7777
27-01-2010, 09:38
Благодаря ти приятелю.:thumbup:

За нищо :) Но преди да купуваш нова, сигурен ли си че не можеш да я рециклираш.

mr.kostov
27-01-2010, 12:42
Колега, мога да ти намеря турбото за около 1200лв.

titanium
27-01-2010, 17:45
по- добре от колегата костов, защото рециклирани имам няколко случая как след 5-6-7000 км се повтаря сюжетът! За турбо рециклиране ПОНЕ ЗА МЕН е само изхвърляне на едни 6-7-800лв в кофата!

Bobo
27-01-2010, 20:09
по- добре от колегата костов, защото рециклирани имам няколко случая как след 5-6-7000 км се повтаря сюжетът! За турбо рециклиране ПОНЕ ЗА МЕН е само изхвърляне на едни 6-7-800лв в кофата!

Я сега обесни кои са тези няколко случея и ти сервиз ли имаш или си рециклирал няколко и къде?

Flame
27-01-2010, 20:29
Да,бе интересно ми е с какво едно рециклирано турбо е по-зле от ново?:?

Bobo
27-01-2010, 20:31
Да,бе интересно ми е с какво едно рециклирано турбо е по-зле от ново?:?

Да след като 95% от предлаганите нови в цял свят са рециклирани ?:)

Flame
27-01-2010, 20:34
:dance::dance:Смятай..

Galeano
27-01-2010, 21:02
Да след като 95% от предлаганите нови в цял свят са рециклирани ?:)

Явно зависи от майсторите. При мен 6000км след рециклиране пак започна да пуши. Върнах я за рекламация, и сега след още 3000км разглобявам двигатела по друга причина гледам пак тече масло по тръбите към ауспуха.

plamen76
27-01-2010, 21:06
Да след като 95% от предлаганите нови в цял свят са рециклирани ?:)

Моето е чисто ново и точно такова(рециклирано от Honeywell)по думите на дистрибутора

titanium
28-01-2010, 00:56
както каза Galeano- плюс още 5 човека познавам дето като чуят за рециклаж и настръхват и почват да плюят през рамо и да се кръстят...

Сервиз нямам


Ти смятай

Да не говорим, че за огромно съжаление и аз карах кола с рециклирана турбина на 500 км и за 4000 км умер!
Колата беше 146 1.9JTD

Пак както каза Galeano- може и да зависи от майсторите, но... нагледах се на "доволни" от рециклажи на турбини

ОК дават година гаранция, но за тая година можеш да минеш 100 и 50000 км, че и повече! Не съм сигурен, че ще издържи 50 000км! Не се заяждам, но докато се разсъждава в тоя любим на мене немски стил "По- евтино и по- добро" просто няма да стане!

Коки
28-01-2010, 12:00
...За турбо рециклиране ПОНЕ ЗА МЕН е само изхвърляне на едни 6-7-800лв в кофата!

30 000+ с рециклирана турбина как ти звучи? Моята я извадих ОТ кофата (така взех колата) и вече съм минал над 30К км.


както каза Galeano- плюс още 5 човека познавам дето като чуят за рециклаж и настръхват и почват да плюят през рамо и да се кръстят...

Аз пък познавам 50, дето като чуят за италианска кола правят същото и затова карат 15 годишни немски бараки, които хич, ама хич не им се чупят.

Ако ще и 500 мнания да ми докараш, това не значи, че са прави. Напротив, мнозинството/стадото винаги греши.


...Не се заяждам, но докато се разсъждава в тоя любим на мене немски стил "По- евтино и по- добро" просто няма да стане!

Имаш желязна логика, пич. Тогава защо изобщо да си ремонтираме колите? Като се счупи - в кофата и взимаш нова. Ово е стандарт, дет се вика :)

mr.kostov
28-01-2010, 12:55
Колеги, не се заяждайте :) мисля че сме тук за да си даваме съвети, мнения и да си помагаме, а и мисля че никой не може да спори, че рециклирана турбина никога не може да има същия баланс като оригиналната чисто нова.

titanium
28-01-2010, 13:17
коки не ми разбра логиката обаче :)

Под немското мото имах предвид следното:

- вчера в един сервиз на един му сменяха свещите на 4ри цилиндрова кола... спомена се, че е дал пича за свещи 90 лв... един се изтърси ни в клин ни в ръкав, че видите ли "ХАХАХХА аз за моята 6 цилиндрова дадох 70лв"

Ама на единия са му оригинални, а на другия кучета свирепи... на единия ще му изкарат некво време другия се сещате! Та това споменах, че просто НЯМА АБСОЛЮТНО НИКАКЪВ ШАНС, рециклирана турбина да има същите параметри, колкото оригинална и да изкара същото време, колкото оригиналната! А и аз не си ги смуча тия неща от пръстите- сега съгласете се с мен, че турбините не се чупят еднакво, има шанс проблемът да подлежи на рециклаж и тя да си стане, ама проблемът да е бил малък и общото състояние на турбото да е било много добро, а ако турбото е било не от кофата извадено, а е било за кофата и го рециклираш- гледай какво става! А и когато моята 146 изохка и гореше повече масло отколкото нафта казах на няколко механици "дай пак да го рециклирам или да взена втора ръка и да рециклираме???" тук отварям една скоба- механикът ще ми вземе еднакво пари дали ще ми сложи нова, стара, крива, рециклирана и т.н., но ми казваха в един глас така да се каже- рециклирано турбо е гадно- ако да беше евтино ок рискувай, ама така да се каже на половината от цената на ново- просто е огромен риск- купи си ново и си карай! А по- близките ми приятели механици се изразяваха още по- ласкаво и с една дума- "НИКОГА"

Също така да спомена за логиката ми, която не я разбра, ама другата част, която ти си видял в нея- тази в която казваш че като се счупи да хвърляме колите в кофата... такова нещо не съм казал, но ние като едни видни Българи, винаги гледаме да минем тънко и после викаме вай вай що стана... ние рециклираме, връзваме с тел, тиксо, плюнка, гвоздей и т.н. Сега ще кажете "е то много скъпо ние как така да даваме"
Ами на запад хората си правят сметка, че като си купи колата тя не му е само Бензин Масло Вода (БМВ се получи :-P) и като си купува кола си я купува по джоба! Сега тръгнал Пешо и си купил 166ца и вика "брей къв съм гъзар" ама като охне вика- леле дай това да рециклирам щото няма пари, дай това с телчица ще го фатяме, айай съединителя скъп- ще му лепим феродо и така 20 км и пак счупен съединител... стига!
Не ви казвам да не рециклирате, просто изразвяам мнение, че не е оферта и има огромнен шанс нещата да не станат, и тъй- като сме в един форум и трябва да си помагаме- не трябва да се нападаме а да си помагаме... затова пиша тези неща, за да не се нахендри някой, апък ако ще вие си ме хранете сега- това не ми пречи :pancake:
П.П. естествено, че ако питаш някой, който рециклира турбини ще ти каже- да ще стане и ще държи 100 години!

Коки
28-01-2010, 15:52
Ще тръгна отзад напред:


тъй- като сме в един форум и трябва да си помагаме...

Да, така е. Само че като караш някого да се изръси двойно, това не е помагане. Още повече, че не знаеш в подробности какъв му е случая.


...Не ви казвам да не рециклирате, просто изразвяам мнение, че не е оферта и има огромнен шанс нещата да не станат...

Аз например не мога да преценя какви са шансовете, така че отидох при читав майстор, на когото имам доверие, той занесе турбината на майстори, на които има доверие и те така. Ако не можеше да стане, щяха да ми кажат "Пич, не става".


...ние като едни видни Българи, винаги гледаме да минем тънко и после викаме вай вай що стана... ние рециклираме, връзваме с тел, тиксо, плюнка, гвоздей и т.н....

Не съм от тези, за които говориш. Аз НЕ рециклирам собственоръчно :), аз отивам при моя човек, казвам му какъв е проблемът, вижда я и казва "това са вариантите, това и това е най-добро", след което го оставям да действа.


...НЯМА АБСОЛЮТНО НИКАКЪВ ШАНС, рециклирана турбина да има същите параметри, колкото оригинална и да изкара същото време, колкото оригиналната!...

1-во: не се женя за тая кола и не смятам да я карам 60 години, и

2-ро: животът на турбината не се измерва във време, а в пробег и то при едно много голямо условие - правилна експлоатация и правилна поддръжка. Не бих се обзаложил, че новата ще изкара повече, защото при неправилна поддръжка може да умре предсрочно, а рециклирана турбина в добре поддържана кола да изкара повече.


И в заключение: който каквото иска да разправя и който иска - да му вярва. Аз не навивам никого, просто давам жив пример: 30 000+ км с рециклирана турбина, без грижи. За повече - не знам, но засега толкова съм навъртял.

titanium
28-01-2010, 16:04
под време пак не ме разбра но нищо- под време се има предвид че за единица време всеки минава различен брой километри! за 1 година (колкото е гаранцията) може да минеш 5- 10000 и да издържи, но може и много повече! както и да е уморих се да говоря по тази тема, никого не навивам и на никого не казвам какво да прави! Всеки знае най- добре как да си е$е козата!

Коки
29-01-2010, 12:08
под време пак не ме разбра...

Много добре те разбирам, човек. Просто искам да кажа, че не може да слагаш всичко под един знаменател. Ако някой някога е попаднал на кофти майстори или сервизи и се е прецакал, това не значи че всички сервизи и майстори са кофти. Затова не може да се обобщава и да се твърди "рециклиране - никога". Това е.

Турбини се ремонтират както много други възли и агрегати в автомобила. Не е рокет сайънс. Аз ти казвам, че имах щастието да отида при наистина добър майстор и той ми свърши добра работа. Това се вижда по пробега, който съм изминал. Всеки, който се интересува от ремонт на турбото или каквото и да било по тая кола, може да ми се обади и да го насоча към този майстор.

Christweil
04-04-2010, 09:34
Коки ти каква ти е турбината и каде си я рециклирал (и за кви пари) ?

Някои знае ли дали на 136кс се рециклират или не (garrett td2503). Също да питам освен като се отвори как да разбера дали е със променлива геометря или не * очаквам 90% да ме кажете че е но все пък питам...

AlfaMan
04-04-2010, 16:14
Колега, 136 коньовите турбини не се рециклират. Няма ремонтни комплекти за тях. Рециклирането и може да стане само в завода на производителя. Това ако ти каже накой, че я е рециклирал, смятай, че те мята здраво по върбите. Най-много да я почисти. Иначе турбината на jtd 136hp е с променлива геометрия. Като се скапе, се хвърля и се взима една от 140hp мотора и се преправя.

Christweil
04-04-2010, 21:00
Колега, 136 коньовите турбини не се рециклират. Няма ремонтни комплекти за тях. Рециклирането и може да стане само в завода на производителя. Това ако ти каже накой, че я е рециклирал, смятай, че те мята здраво по върбите. Най-много да я почисти. Иначе турбината на jtd 136hp е с променлива геометрия. Като се скапе, се хвърля и се взима една от 140hp мотора и се преправя.

Дали тука говорим за за турбото GT2256V ?

Много ще ти съм благодарен ако даваш повече детаили от към точна процедурата (т.е. какво се "преправя"), от каде се вземе това турбо (ново или ??), каде се прави в София (дали примерно РеалТурбо или Турбо Сервиз или други), и за какви пари говорим тука.

На 140кс ако не се лъжа май се рециклира така че да се намери на втора ръка турбо за 140кс, да се рециклира и да се "преправи" за 136кс, това ли е идеята ?

Може и да е тъп вапрос но не трябва ли ремап след това ??

nvladev
04-04-2010, 23:35
Дали тука говорим за за турбото GT2256V ?

Много ще ти съм благодарен ако даваш повече детаили от към точна процедурата (т.е. какво се "преправя"), от каде се вземе това турбо (ново или ??), каде се прави в София (дали примерно РеалТурбо или Турбо Сервиз или други), и за какви пари говорим тука.

На 140кс ако не се лъжа май се рециклира така че да се намери на втора ръка турбо за 140кс, да се рециклира и да се "преправи" за 136кс, това ли е идеята ?

Може и да е тъп вапрос но не трябва ли ремап след това ??
Колега, защо не се обърнеш към Бобо и да не се занимаваш повече. Моята турбина също даде фира и след дълго ходене по мъките видях, че или при Бобо или нова!!! Успех.

AlfaMan
04-04-2010, 23:41
Дали тука говорим за за турбото GT2256V ?

Много ще ти съм благодарен ако даваш повече детаили от към точна процедурата (т.е. какво се "преправя"), от каде се вземе това турбо (ново или ??), каде се прави в София (дали примерно РеалТурбо или Турбо Сервиз или други), и за какви пари говорим тука.

На 140кс ако не се лъжа май се рециклира така че да се намери на втора ръка турбо за 140кс, да се рециклира и да се "преправи" за 136кс, това ли е идеята ?

Може и да е тъп вапрос но не трябва ли ремап след това ??

Да, в Extreme сервиза знаят много добре кое как как става и го правят ;)

Иначе ето ти описание какво се преправя http://www.clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=615243&postcount=293

Christweil
07-04-2010, 18:26
Един бърз вапрос, виждам че на 166 има 2 ОЕМ код за тази турбина.
Дават го 46763886 или 46763887 споръд каталозите.

Аз като гледам по Епер по рамата ме излиза 887.
886 изилза на 156.
Като гледам тука продават 886 (http://hidbg.com/view_product.php?pid=592)

Някой дали знае разликата (ако има вобще) ?

moniiii
07-04-2010, 18:46
Баси йероглифите...

souze
07-04-2010, 20:11
Един бурз вапрос, виждам че за 166 има 2 ОЕМ код за тази турбина.
Дават го или 46763886 или 46763887 според каталозите.

Аз като гледам по Епер по рамата ме излиза 887.
886 изилза на 156.
Като гледам тука продават 886 (http://hidbg.com/view_product.php?pid=592)

Някой дали знае разликата (ако има вобще) ?


То ,ако е въпрос, излиза и този ОЕМ номер 46522417, и този 46442431, както и този 46520528 :). При всички положения модела на турбото е Garrett TD2503, което е по-важно според мен. Ако потърсиш може да излезе и на 156 да дават 887 :). Доколкото разбрах от тези каталози, двата модела са взаимозаменяеми, но по-добре да кажат знаещите.


Баси йероглифите...

За разлика от доста колеги ползващи форума, за които българския е роден език, момчето се справя много добре ;)

Christweil
07-04-2010, 20:39
Баси йероглифите...
За ?? правописни грешки или нещо друго ?


За разлика от доста колеги ползващи форума, за които българския е роден език, момчето се справя много добре ;)
Благодаря колега :thumbup:

moniiii
07-04-2010, 20:57
Нееее колеги ......когато написах коментара имаше само некви квадрати ,точки ,кльомби и тн.явно сега се е оправило
Нищо против правописа на колегата

Christweil
08-04-2010, 12:42
Добре... вече ще полудея : проверих номера написо върху моето турбо и се оказа нито 46763886 нито 46763887.
То е написано 46522417 -> по Епер дават го спрян от произолството и го замества 46763886.
Вапрос че то 886 също по Епер го дават по прицип за 156ца.

Колегите който са със нови турбини на 166 136кс, можете ли да проверите номера по турбото и да кажете какво си имате ?

Благодария

Christweil
01-05-2010, 21:11
Така, вече съм със нова турбина - оргиналната поръчана директно от Италия коята дури цената + транпорт изляза бая по ниско от тези идиоти вув Реал Турбо които искат 1900лв... спецялна отстъпка 1790лв.
На мен ме изляза 1300лв, сори Реал Турбо... духайте си супата.

За старата турбина, ясно е проблема -> поне 1мм луфт и се вижда каде почна да уприра вув охловата.

Сега със новата никъв шум и дури имам чуство че дръпне повече от преди.
Между другото, 886 си поръчах и всичко стана идеално.

TheLemonSong
03-05-2010, 10:57
Колега Christweil, дай повече инфо.Имам пробле и ми трябва нова торбина, като твоята, а 1700лв не ми се дават.:)

chavetoo
08-05-2010, 00:26
А в какво точно се състои баланса. Все си мисля, че ако се купи ремонтен комплект и оста не е износена и сам човек може да си го смени. Виждал съм много пъти от две-три турбини да сглобяват една и досега винаги се е правило от хора които не се занимават с това и никой не е дошъл да каже, че турбината е умряла.

souze
08-05-2010, 12:29
А в какво точно се състои баланса. Все си мисля, че ако се купи ремонтен комплект и оста не е износена и сам човек може да си го смени. Виждал съм много пъти от две-три турбини да сглобяват една и досега винаги се е правило от хора които не се занимават с това и никой не е дошъл да каже, че турбината е умряла.

Колега, в конкретния случай за този модел турбо, а именно за 136к.с, ремонтен комплект не се продава!!!! ;-)

chavetoo
08-05-2010, 23:16
Колега аз не питам за конкретен модел ами като цяло в какво се състои въпросният баланс. Питам защото както казах съм гледал от няколко турбини да сглобят една и всичките са си работили без проблем. Като цяло ме интересува цялата операция защото на моята турбината има големи луфтове и в двете посоки. До колкото знам радиално има някакъв допустим луфт, но аксиално не трябва да има. А при мен аксиално има сигурно 3-4мм. Точният номер на турбината не го знам, но колата е ланчия либра 140к.с
Нещо все ме кара да си мисля, че ако си купя ремонтен комплект и сам ще мога да си сменя втулките..............

Christweil
09-05-2010, 10:06
Аз лично мисля че ако си смениш сам втулките, ще изглежда много добре направено след като си го въртиш на ръка обаче на штенд го въртят със над 100 хиледи обороти да правят баланс, и на тази скорост ако имаш лека но невидима асиметря веднага втулките ще се скапат за нула време.

Реално не мисля че ще спестиш кои знае колко да си го направиш сам тей като самя ремонтен комплект е доста скъпо + ресултат не е сигурно.

По добре си я носи някаде за баланс след като и смени втулките да си сигурен че поне ще издържи повече от 10хил км.
На края твой избор.

tayfun
12-09-2010, 22:36
здравейте колеги!преди 2 часа и мойто турбо се скапа,признаците бяха виене и пушене,по километраж 313 000км, от утре ще решавам въпроса, номер на турбина и модел и ремонт къде как съм го решил подробно ще напиша. ...

AlfaMan
13-09-2010, 21:01
Много жалко колега, че и на теб ти се е случила тази "случка". Но все пак има шанс да ти я оправят и да минеш тънко. Успех и ще чакаме да споделиш какво е станало.

kiko73
13-09-2010, 21:21
К`ъФ шанс бе колега - шанса е смяна на охлювчето, аз от 10 дни търся и нЕма никъде за шибаната .....

Hassel
14-09-2010, 03:36
Наистина ли няма? Много очудващо. Пробва ли в специализираните магазини за турбо компресори като Регал Турбо и т.н

popaay
14-09-2010, 19:45
Наистина ли няма? Много очудващо. Пробва ли в специализираните магазини за турбо компресори като Регал Турбо и т.н

Аз съм питал няма! (поне в Пловдив)
И аз съм със заминали 2 турбини от която втората минах 500-600км.,а колата я има от миналата година по коледа(2009).Решил съм да взимам чисто нова и тая седмица трябва да разбера цени.

kiko73
14-09-2010, 22:25
Не се подхлъзвайте колеги - питах в Италия тази турбина струва 600 Евро - тия наш`те юнаци леееко се поуливат с 1600-1700 лв. А някои морги пък искат 800 !!!

popaay
18-09-2010, 10:04
Тези от Динекспрес са луди,дават ми цена за заводска рециклирана турбина 3000лв,а за нова 6000лв.:new_Eyecrazy:.Чакам оферта и от TNcar за цена,от евро07 цената е 2252.70лв на - TURBOS HOE(вносител ,дистрибутор нямам идея какво е,кой е - TURBOS HOET)
Та идеята ми е ,че не искам да правя повече грешки (втора употреба,морги и т.н.) искам ново!Тъй като оригиналното турбо вече го нямам(затриха го от Динекспрес)и сложих торбо от156jtd 2.4 136к.с.,но се оказа ,че не е еднакво със старото и взеха охлюва от старото.Това на 156-цата е с различен наклон и е сочел към гредата под радиатора която е и сложили моя стария капак.
В Динекспрес ми дават номера на турбината 46763887;71723546;71723545.Не искам да купя нова турбина и да се окаже ,че пак охлюва гледа към гредата,защото като гледам за 166 jtd 2.4 136к.с. излизат 2 номера 46763887 и 46763886 и от това много ме е страх да не ударя на камък с покупката на новото турбо.
Нека колегите които се занимават с тези неща да кажат по нещичко,кое турбо да избера.


Номер на рама: ZAR93600000049443
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136 к.с
Първа регистрация 22.06.2000

didod
18-09-2010, 14:03
В моя стар епер излиза само този - 46763887

+ тези двата номера, които са за ремонтирани турбокомпресори, ако се не лъжа.
71723546
71723548

popaay
18-09-2010, 19:40
В моя стар епер излиза само този - 46763887

+ тези двата номера, които са за ремонтирани турбокомпресори, ако се не лъжа.
71723546
71723548
Значи не са ме подвели, че е 46763887

VIHHRONNY
01-01-2011, 19:25
колеги моля за помощ защото и мойто турбо здаде днес, егати късмета.
Та за сега не знам какво да правя. Има доста тъпотии писани тука, но има и доста важна иформация.Като цяло нямам никакъв опит с тия работи.
колата върви горе долу както преди само дето турбото си се е скапало.
Към кого да се обърна за съвет и ремонт.
166 2.4 жтд 136 к.с. (мисля) 11.98 г.
Възможно е да има някакъв ремап.
Предварително благодаря!

ReLeFNIQ
01-01-2011, 20:45
Колеги, вариантите са два - или си купувате ново турбо оригиналното за 136 к.с или взимате едно 2256v от 140/150 к.с версията и си свиркате. Просто това в 136 к.с на тея километри му свършва животеца и дори и да си земете втора ръка гаранция пак ще го фърли, така че направете си ъпгрейдец към 2256- хем по-издържлива хем с по-голям дебит, хем по-евтино...

Linkestis
02-01-2011, 07:29
Е как така върви както преди ама турбото е заминало??
Ако ти е заминало повече от 2000 об.мин. не може да вдигнеш.

EMo0o
02-01-2011, 08:34
Е как така върви както преди ама турбото е заминало??
Ако ти е заминало повече от 2000 об.мин. не може да вдигнеш.

Съгласен! На мойта като се скапа турбото, едно че соря да върви, второ че почна да изкарва облаци отзад и трето почна да вие здраво :)

VIHHRONNY
02-01-2011, 14:15
докато се въртеше турбото да после блокира и сега върви едва едва и с невероятни пушеци на масло.
Ще влиза в бокса.
Ако на някой му се намира турбина да свирка овреме.

EMo0o
02-01-2011, 20:32
докато се въртеше турбото да после блокира и сега върви едва едва и с невероятни пушеци на масло.
Ще влиза в бокса.
Ако на някой му се намира турбина да свирка овреме.

Ти най-добре не я пали изобщо след като се е стигнало до там, за да не стане по-голяма беля. Относно рециклирането на турбото не ти го препоръчвам (лично мнение, не карам никой да го споделя). Търси или от някоя ударена 136к.с. или ново, но при ново цифрата е доста тлъста!

Linkestis
03-01-2011, 11:07
Ако ще я продаваш скоро втора употреба,ако ще я караш нова.Щото на практика ти си имаш една втора ръка вече :)
100 % ли е турбината?

VIHHRONNY
03-01-2011, 22:06
100 % e турбото то не мож да се сбърка.
то че ще се напрви ще се направи, но колко ще ми струва....
сега нещата са в на Бобо ръцете.
трябва ми турбина така че ако може някой да помага.
:furious:

Kopeldaka
06-01-2011, 01:43
Колеги гледам, че всеки слага турбо 2256. Някой има ли опит с 2359 и дали няма да е много голямо за случая. Имам едни идеи в главата и ако 2359 пасва добре на 2.4 JTD, моето турбо (TD2503) го пускам за продаване.

popaay
06-01-2011, 09:08
100 % e турбото то не мож да се сбърка.
то че ще се напрви ще се направи, но колко ще ми струва....
сега нещата са в на Бобо ръцете.
трябва ми турбина така че ако може някой да помага.
:furious:

Аз лятото си взех ново от реал турбо с гаранция ,някъде около 1800лв беше

Linkestis
08-01-2011, 01:04
могло е и малко по ефтинко да си намериш

BlackP
09-01-2011, 16:14
аз имах честа да си купувам турбо... защото си беше ..... майката , свързах се с един мой добър приятел, и той ме заведе в реал турбо.... ще се кажа честно какво ми предлагаха и колко ми взеха само защото този въпросния човек се познава със собсвеника на гаража мойто беше с разбити перки отвориха го.... вътре всичко беше здраво, предложиха ми 2 варианта резиклирано или да ми оправят мойто отговора беше по добре да оправим твойто защото е в много добро състояние и не е възможно да е на 150000км резиклираното ми го даваха за 420 лв с 1 година гаранция , а мойто го оправиха за 490 лв и пак има една година гаранция и сам си платил само частите добре че беше моя човек иначе ремонта ми струваше 1000 лв
до сега до този момент съм страшно доволен от турбината за момента иначе ако не подържаш един автомобил като хората ще се скапе , но ако подържаш всичко ще е ок според мен

chaveto
09-01-2011, 17:45
Много ми е интересно как могат да ти продават рециклирано за по малка сума от тази за ремонт на твоето.

Mury
11-01-2011, 17:17
Много ми е интересно как могат да ти продават рециклирано за по малка сума от тази за ремонт на твоето.

щото тва рециклираното им седи от 2 години сигурно:smoke::smoke:

VIHHRONNY
14-02-2011, 10:15
100 % e турбото то не мож да се сбърка.
то че ще се напрви ще се направи, но колко ще ми струва....
сега нещата са в на Бобо ръцете.
трябва ми турбина така че ако може някой да помага.
:furious:
аз най-накрая съм в движение, от две седмици.
тъй като мойто беше скъсало оста щеше да ми струва -900 лв рециклажа(136кс има ремонтни комплекти)...
-смяна на масло...
-смяна 5 подгревни свещи...
-труд...
сметката става голяма...
купих турбо от италия 2-ра ръка от 140 или 150кс
Бобо направи каквото трябва и сега колата е както трябва, благодарности
ще направя малко снимки като има време
сега отново на пътя
и да не ми се пречка никой:respect:

Pepko-Bepko
14-02-2011, 22:47
Честито за подобренията които си направил колега!Това последното което си написал /и да не ми се пречка никои/ много оригинално да си го сложиш като подпис! :)

iveli
11-12-2011, 19:25
Колеги днес си оглеждах от любознателност турбината и видях табелката с номерата Записах ги а те са - 454150-006 и отдолу - VNT25 Четейки тази тема отначало видях че колегата създал темата си е сменил турбината с такава която е с номер като моята но я е взел от друг модел алфа и я е преработил Знам че нашите 136кс са с турбини TD2503V Сега се чудя дали е сменяна или не и ако е сменяна тази по добра ли е от оригиналната или по-зле Имам по-голям пик в надува - 1,3бара Дали този по-голям пик не се дължи на тази турбина

oem
11-12-2011, 21:03
Днес правих чип на 156 с такава турбина. И тя прави такъв пик. Почти 1.3, но почти. По спомен около 2260 мбар. Карай си спокойно.

iveli
11-12-2011, 21:22
А тази турбина по-добра ли е от TD2503V която е заводската на 166 136кс или е същата по параметри и не трябва ли пикът да се доближава до работното налягане което е 1бар Тази която си правил с какво работно налягане беше след пика

oem
11-12-2011, 23:18
А тази турбина по-добра ли е от TD2503V която е заводската на 166 136кс или е същата по параметри и не трябва ли пикът да се доближава до работното налягане което е 1бар Тази която си правил с какво работно налягане беше след пика

1 bar :) Няма как да няма пик. С механичен гейт винаги ще има.

iveli
11-12-2011, 23:31
Пишейки и разглеждайки сайта доколкото разбирам пика не трябва да е по-голям от работното налягане от една десета бара или 0,06-0,08 При мен е три десети

oem
12-12-2011, 00:04
Пишейки и разглеждайки сайта доколкото разбирам пика не трябва да е по-голям от работното налягане от една десета бара или 0,06-0,08 При мен е три десети

По принцип да :)

Bobo
13-12-2011, 14:50
По принцип да :)

На практика НЕ ;) Когато колата е със всичко сток пика е около 2 десети ;) Ако има определени промени по колата пика става по-голям ;)

oem
13-12-2011, 14:59
На практика НЕ ;) Когато колата е със всичко сток пика е около 2 десети ;) Ако има определени промени по колата пика става по-голям ;)

Така си е :respect:

iveli
15-12-2011, 22:52
Може ли по-големият пик да е от това че центровката ми е умишлено със зъб предварение без други промени

oem
16-12-2011, 22:41
И защо ти е умишлено с предварение? Върни си центровката както трябва. Големия пик не е кой знае колко голям, но може и геометрията да се движи трудно или оста на клапана, или пък може да има ремап някакъв... и пак ти казвам нормално е да има пик при гейтова турбина с механично управление на налягането. И да се съдереш няма да спреш този пик :)

trustworthy
17-12-2011, 15:23
И защо ти е умишлено с предварение? Върни си центровката както трябва. Големия пик не е кой знае колко голям, но може и геометрията да се движи трудно или оста на клапана, или пък може да има ремап някакъв... и пак ти казвам нормално е да има пик при гейтова турбина с механично управление на налягането. И да се съдереш няма да спреш този пик :)

Я кажи повече за центровката и как точно става предварението при комънрейла, че ми стана интересно :)

oem
17-12-2011, 18:45
Я кажи повече за центровката и как точно става предварението при комънрейла, че ми стана интересно :)

Ти ебаваш ли се? Става въпрос за ремъка. Колегата е писал, че го е бутнал със зъб на пред.

janyboy
17-12-2011, 18:46
Я кажи повече за центровката и как точно става предварението при комънрейла, че ми стана интересно :)
Какво значи предварението при комън рейла?Тук става въпрос за тайминга/центровката на разпределителния вал.Какво му е интересното.Колегата го е направил това по някакви свои причини,които не споменава.

iveli
17-12-2011, 19:32
Колеги може да не се изразявам много точно но въпреки че бях писал и питал в друга тема набързо ще го опиша пак. Та при смяна на водна помпа свалих ремъка и при събирането без да искам съм обърнал посоката на ремъка. Отворих наново ангренажа и свалих ремъка за да го сложа както трябва. Но като сложих белега на ремъка да съвпадне с белега на шайбата на разпределителният вал то белега на ремъка който трябваше да съвпадне с белега на коляновият вал се разминаваше с един зъб. Това разминаване беше така че белега на коляновият вал беше един зъб напред по посока на часовниковата стрелка Незнам как е при съвременните коли но от по-стари знания си мисля че това е предварение. Умишленно не го наместих защото колата върви значително по-добре. Недостатъка е че когато е студена има една по-твърда работа на двигателя малко по-шумен е. Предполагам че това е детонационното горене но не съм сигурен. Но повтарям вървенето е доста по-добре. Та тогава питах може ли да си повредя двигател, турбина или нещо друго с това нещо наречено от мен центровка

Mury
17-12-2011, 19:42
Колеги може да не се изразявам много точно но въпреки че бях писал и питал в друга тема набързо ще го опиша пак. Та при смяна на водна помпа свалих ремъка и при събирането без да искам съм обърнал посоката на ремъка. Отворих наново ангренажа и свалих ремъка за да го сложа както трябва. Но като сложих белега на ремъка да съвпадне с белега на шайбата на разпределителният вал то белега на ремъка който трябваше да съвпадне с белега на коляновият вал се разминаваше с един зъб. Това разминаване беше така че белега на коляновият вал беше един зъб напред по посока на часовниковата стрелка Незнам как е при съвременните коли но от по-стари знания си мисля че това е предварение. Умишленно не го наместих защото колата върви значително по-добре. Недостатъка е че когато е студена има една по-твърда работа на двигателя малко по-шумен е. Предполагам че това е детонационното горене но не съм сигурен. Но повтарям вървенето е доста по-добре. Та тогава питах може ли да си повредя двигател, турбина или нещо друго с това нещо наречено от мен центровка

Скоро ще разбереш какво е това тракане на студено.Ако искаш да си караш колата дълго,по-добре си зацепи ремъка както трябва,защото ако не знаеш при
ЖТД-то горивната камера е в буталото,а клапаните и буталата се разминават на милимундри.:nono::nono::nono::nono:

iveli
17-12-2011, 19:52
Не вярвам тракането да е от допир на бутало с клапан Предполагам че тогава тракането ще е по метално Между другото когато времето и преди е било по студено пак имаше разлика в това тракане но по малко се чуваше. А и вече навъртях около 1500км. Ако имаше проблем трябваше да излезе. По скоро се съмнявам да не се развиват някакви лоши температури при турбината или да се товарят лагери или нещо от сорта. Относно този зъб напред - Ако с нормална центровка ми прескочи ремъка зъб то ставам като сега а ако на мен сега ми прескочи зъб ще съм за двигател защото буталото и клапана ще си кажат наздраве
Пробвах с още зъб и въртейки валовете с ключ клапаните се бият у буталата и закамяват В движение закамяването ще бъде избягнато Дано не стигна до него

mimsi78
18-01-2012, 14:08
Здравейте момчета ,
моля за малко помощ .Незнам дали питам в правилната тема , но преди малко от сервиза ми казаха , че колата /АР 166 /2,4 ЖТД - 99г. / има проблем с турбото .В момента го свалят и още нямам много инфо ,но много моля, кажете ми къде в Пловдив да го закарам и при кого ?
Колата купихме скоро , а другата ни Алфа е бензинова и нямам представа къде да ремонтирам дизела .Освен това съм жена / не блондинка /, затова моля за разбиране , ако не обяснявам нещо правилно .
Всякакви съвети ще ми бъдат от полза .

iveli
18-01-2012, 15:13
Здравейте момчета ,
моля за малко помощ .Незнам дали питам в правилната тема , но преди малко от сервиза ми казаха , че колата /АР 166 /2,4 ЖТД - 99г. / има проблем с турбото .В момента го свалят и още нямам много инфо ,но много моля, кажете ми къде в Пловдив да го закарам и при кого ?
Колата купихме скоро , а другата ни Алфа е бензинова и нямам представа къде да ремонтирам дизела .Освен това съм жена / не блондинка /, затова моля за разбиране , ако не обяснявам нещо правилно .
Всякакви съвети ще ми бъдат от полза .
Предлагам ти да разбереш номера на твоята турбина и да изчетеш цялата тази тема иначе всичко трябва да се изпише наново Дали твоята турбина ще може или неможе да се рециклира може да се разбера по номера и Ако ще се сменя с нова или стара пък е въпрос на пари
При кого да отидеш в Пловдив трябва да се включат колеги от вашият район да те упътят

mimsi78
18-01-2012, 15:32
Предлагам ти да разбереш номера на твоята турбина и да изчетеш цялата тази тема иначе всичко трябва да се изпише наново Дали твоята турбина ще може или неможе да се рециклира може да се разбера по номера и Ако ще се сменя с нова или стара пък е въпрос на пари
При кого да отидеш в Пловдив трябва да се включат колеги от вашият район да те упътят


Благодаря ти !
Темата я изчетох , но още незнам номера на турбината .
Надявам се , до довечера да го разбера .

popaay
18-01-2012, 19:52
Здравейте момчета ,
моля за малко помощ .Незнам дали питам в правилната тема , но преди малко от сервиза ми казаха , че колата /АР 166 /2,4 ЖТД - 99г. / има проблем с турбото .В момента го свалят и още нямам много инфо ,но много моля, кажете ми къде в Пловдив да го закарам и при кого ?
Колата купихме скоро , а другата ни Алфа е бензинова и нямам представа къде да ремонтирам дизела .Освен това съм жена / не блондинка /, затова моля за разбиране , ако не обяснявам нещо правилно .
Всякакви съвети ще ми бъдат от полза .
Здравей.колега!
За турбото ако си е заминало,намираш телефон на Реал Турбо но на централния офис мисля,че е в София.Ще ти обявят някаква цена но аз го взех около 1600лв.,попитай за отстъпка ще ти дадат.Но силно се надявам да опираш до ново късмет!
О да и за турбината,да внимаваш,че са два модела на единия охлюва е с по-голям наклон и не може да се сложи опира в гредата под радиатора!!!

Pepko-Bepko
18-01-2012, 20:14
Лятото и мойта турбина пръдна.Втулките и единия пропелер бяха заминали.Ремонт,плюс монтаж демонтаж туй в сервиза на Алфа Ромео Варна 620 лева!Има си и гаранция.

mimsi78
08-02-2012, 11:27
Здравейте момчета ,
моля за малко помощ .Незнам дали питам в правилната тема , но преди малко от сервиза ми казаха , че колата /АР 166 /2,4 ЖТД - 99г. / има проблем с турбото .В момента го свалят и още нямам много инфо ,но много моля, кажете ми къде в Пловдив да го закарам и при кого ?
Колата купихме скоро , а другата ни Алфа е бензинова и нямам представа къде да ремонтирам дизела .Освен това съм жена / не блондинка /, затова моля за разбиране , ако не обяснявам нещо правилно .
Всякакви съвети ще ми бъдат от полза .



Благодаря на всички за съветите и съдействието .
Колата вече е в движение .В крайна сметка решихме да рециклираме нашето си тубро , вместо да взимаме вт. употреба . Засега всичко е ОК и се надявам така да продължи .

Благодаря Ви още веднъж !

Pepko-Bepko
08-02-2012, 21:26
какви пари ти седна ремонта?

MaVrUt
08-02-2012, 21:37
Колега това въобще не са пожелания а факти - ако продължиш да караш с това масло. Това исках да кажа аз за другото открих че тука 10 човека говорят на 11 езика и немогат да се разберат така че няма да се намесвам Успех колега и със здраве;)

40 000хил км. Селения Голд 10В40 , мотора е почти безупречен, маслото не мърда и стои бистро. Предположения от какво може да е ? :)

6000хил. км. Мобил 10В40 - минус 3 литра ?
7000хил. км. Валволин - боза и минус 2 литра ?

mimsi78
09-02-2012, 12:49
какви пари ти седна ремонта?


1000лв. общо със сваляне , качване , пълно рециклиране и почистване .Дават и гаранция .
Добре ми се видя , при положение че за втора ръка ни искаха 500 лв само за турбото .

Bobo
09-02-2012, 12:55
40 000хил км. Селения Голд 10В40 , мотора е почти безупречен, маслото не мърда и стои бистро. Предположения от какво може да е ? :)

6000хил. км. Мобил 10В40 - минус 3 литра ?
7000хил. км. Валволин - боза и минус 2 литра ?

Тва незнам от коя година го извади, но ако от тогава си навъртял само 40 000 браво :) А къде прочете че съм ти препоръчал Мобил или Валволин :wow:

ПП: тия километри на тая дето е на части ли ги навъртя или на другата ?

MaVrUt
09-02-2012, 14:45
Тва незнам от коя година го извади, но ако от тогава си навъртял само 40 000 браво :) А къде прочете че съм ти препоръчал Мобил или Валволин :wow:

ПП: тия километри на тая дето е на части ли ги навъртя или на другата ?

това е на дизеловата, просто казвам кое е качествено според мен, селениата си е много хубаво масло, вярно двигателите са съсвсем различни, но не вярвам положението при ЖТД двигател да е много по различно от това на стар ТДИ с това масло. или аз купувам много качествено масло или ЖТД си е пълен боклук :)

Bobo
09-02-2012, 15:52
това е на дизеловата, просто казвам кое е качествено според мен, селениата си е много хубаво масло, вярно двигателите са съсвсем различни, но не вярвам положението при ЖТД двигател да е много по различно от това на стар ТДИ с това масло. или аз купувам много качествено масло или ЖТД си е пълен боклук :)

Селенията е ясно че си е хубава ма тоя Голд на селения хич не е стока според мен, а и е спрян от производство преди 10 години :wow: И пак ти казвам не е важно дали колата харчи някакво си масло важно е как маслото си запазва свойствата със времето и натоварването ;)

MaVrUt
09-02-2012, 16:42
не искам да влизам в спорове но жалко че не пазя опаковката на която си пише ГОЛД , може и да е спряно, явно са ми дали старо но както и да е, естественно ,че гледам кое го гори, не мога постоянно да гледам щеката до каде е, щом колата върви още начи си смазва добре и не го сменям на боза като други.

Bobo
09-02-2012, 16:44
не искам да влизам в спорове но жалко че не пазя опаковката на която си пише ГОЛД , може и да е спряно, явно са ми дали старо но както и да е, естественно ,че гледам кое го гори, не мога постоянно да гледам щеката до каде е, щом колата върви още начи си смазва добре и не го сменям на боза като други.

Не разбирам каква е идеята на тоя спам в момента ?

MaVrUt
09-02-2012, 20:53
исках да изкажа положителното мнение за селения ,че гледам в началото на темата го осрахте и за тва викам да го изтъкна как влиае на моята кола, мислех даже да не пиша след първия пост, а то до каде се стигна .