PDA

View Full Version : Автоматичен климатик ?



tokata_pz_flex
25-01-2010, 23:29
Абе колеги , сега в студовете си бръмча на климатик , на ауто на 26 градуса . Странното е , че много бързо отвръща въздуха в купето , но не иска да прави жега :blush: Не знам как съм с фреона , но лятото прави хладилник :) На какво се дължи според Вас това ?

abart_
25-01-2010, 23:49
Как така на климатик??? предполагам че в тея "жеги" не караш с вкл. компресор?
климатика (фреона) няма общо с парното в колата. В твоя случай "ауто" работи като термотроник,или парно с автоматично регулиране.
за да стане по-топло вътре,слагаш врътката за температурата в червения сектор ;)

tokata_pz_flex
25-01-2010, 23:51
Аз така и правя , обаче като му дадеш ' ауто ' , си избираш температурата , и ти светва лампичката на климатика :) Също и светва като дадеш да духа към стъклата , но на оранжевата отметка . Найстина тръгва веднага топъл въздух , но не прави много топло ( като парното като загрее ) .

Pastora
25-01-2010, 23:54
Логично да няма мощност на -12 градуса климатика, кдп-то му пада яко, за това е така. Ще видиш, че ако температурите малко се вдигнат ще ти прави баня. Съвет от мен е да пуснеш в началото рециркулация, тогава взима по-топъл възух от купето и го връща доподгрят пак вътре, съответно му трябва по-малка мощност. Недостатък е влагата, която остава вътре и понякога може да си запотиш стъклата. По-добре на екстремно ниски температури да оставиш да почива климатика, пускай "парното", дето е водно отопление и всъщност е антифризно при автомобилите ;)

п.с. Все пак може и друг проблем да имаш, знае ли човек.

tokata_pz_flex
26-01-2010, 00:00
Ами аз климатика го пускам за 5 мин , да не умра като седна на тая кожа , и после го спирам и си седи на парно :)

vegatta
26-01-2010, 00:09
Ами аз климатика го пускам за 5 мин , да не умра като седна на тая кожа , и после го спирам и си седи на парно :)

бай другото като се качиш включвай да духа към стъклата и пускаш вътрешната циркулация докато по загрее малко и след това си караш нормално
няма да гасиш компресора докато си на вътрешна циркулация

tokata_pz_flex
26-01-2010, 00:12
Добрем , ама да се не изпоти вътре все едно съм с некоя мома ?

Pastora
26-01-2010, 08:35
Възможно, зависи колко е влажно и колко дишаш, а зимата тук е доста влажна 70-90% относителна обикновено. Просто недей да дишаш :))))))

DerMeister
26-01-2010, 10:11
Я аз да питам тука. Аз ли имам проблем или не е много силно парното на тея 146-ци. Топли, ако караш по-дълго време става и жега, но на кратки разстояния не съм доволен. Карам 5-10 минути след като колата вече е направила 90 градуса, но не усещам жега от духалките, просто топъл въздух. Сравнявам с други коли, Опел Корса, Сеат Толедо, там слез 5-10 минути каране и вече намаляш парното, че е много жега.... :spam_laser:

Също така, защо като колата е загряла напълно, сложил съм ауто и 26 градуса и това не духа на макс., въпреки че вътре определено не е 26 градуса? На по-ниска степен духа.

tokata_pz_flex
26-01-2010, 10:30
Е аз затова питам и аз , що като е на 26 на ауто , не прави много жега . Няма сила на света , която да ме убеди , че вътре е станало 26 градуса :)

Pastora
26-01-2010, 10:45
Принципно не очаквай климатика да ти направи 26 градуса при външна -10, все пак не е инвертор това. Климатика отдава топлина колкото може, но явно толкова си може ;) На ауто ти смъква скоростта на вентилатора, когато започне да доближава сетпойнта (26 градуса) - целта е да не ти издуха главата и да не усещаш течение или подухване, а плавно да достигне зададените параметри. Уж за да ти е по-комфортно и да не те презатопли или преохлади (лятото). Пускай на ръчно.

detelazurno
26-01-2010, 11:33
.... Просто недей да дишаш :))))))

Ама така си е. Аз вече съм свикнал, ама всеки път като се качат 3-ти лица в колата и мноу дишат. Повтарям, повтарям ама те пак дишат..... :metal:


Я аз да питам тука. Аз ли имам проблем или не е много силно парното на тея 146-ци. Топли, ако караш по-дълго време става и жега, но на кратки разстояния не съм доволен. Карам 5-10 минути след като колата вече е направила 90 градуса, но не усещам жега от духалките, просто топъл въздух. Сравнявам с други коли, Опел Корса, Сеат Толедо, там слез 5-10 минути каране и вече намаляш парното, че е много жега.... :spam_laser:

Също така, защо като колата е загряла напълно, сложил съм ауто и 26 градуса и това не духа на макс., въпреки че вътре определено не е 26 градуса? На по-ниска степен духа.

Да, за кратко разстояние някакси не се усеща толкова. Аз съм забелязал, че докато седи мъничко под 80 си духа топло, но допре ли стрелката 80 вътре става парник. От там натаък топлото бичи като ненормално дори когато се върне мъничко под 80. Ама все пак си зависи как е реализирана цялата схема на парното + това, че докато загрее хубаво цялата кола не можеш да очакваш чудеса. Аз например за по-равномерно загряване пускам да духа на стъклата и на краката поради простата причина, че като го пусна на краката духа и отзад, а и самия ти като си загрееш краката после и -50 не могат да те уплашат ;) Иначе и аз се чудя как на някои други коли започва да духа осезаемо топло още доста преди да е стигнала работна температура. На опела спокойно още с влизането в колата мога да си съблека якето въпреки, че тепърва ще паля. Ама хайде него да го оставим настрана. Реното доста бързо започва да духа топло, а и попринцип загрява по-бързо. Онзи ден топлото тръгна дори преди да съм тръгнал, а не съм седял повече от 5 мин на място със запален двигател. Същото поведение на парното (бързо загряващо) съм забелязал и в Шкода Фелиция.

DerMeister
26-01-2010, 11:35
Аз на крака рядко пускам, просто защото постоянно леко ми духа... :tongue2: Ама не ми се разглбоява да видя какво къде се е откачило.

reptli
28-01-2010, 00:59
компресора включва ли на тия студове :roll:

digitalundgrd
28-01-2010, 01:35
Да бе! И аз тва питам...При мен под 3 градуса не ми дава да включа климатика:( Цъкам ли цъкам звездичката, ама нема никой...Не ще да се пусне и това е :)

tokata_pz_flex
28-01-2010, 01:51
Ами включва си , няма проблеми . Вчера щях да снимам да покажа , но замръзнала нафтата и не снимах :)

reptli
28-01-2010, 12:56
то и на мен ми светва,че е включен но компресора не ми работи ;) аз климатика да се ползва за отопление не съм чувал...за тая работа колата си има парно :shocking:

stelt
28-01-2010, 13:23
Компресора в тоя студ не включва. Нищо че ви светят лампите.
Проблема, че не топлят тея дизели сега в тоя студ според мен е от това, че не могата да си достигнат нормална работна температура двигателите.
На -20 моя дизел от 80 градуса му трябва не много време да поработи на място и температурата на охладителната течност да падне драстично.

reptli
28-01-2010, 14:45
на място дизела не загрява... камоли ако парното работи :) аз за това доста честичко го спирам за да ми достигне оптимална темп. ;)

Nikinew
28-01-2010, 17:50
Вие правите ли разлика м/у Климатик и Климатроник !?!

tokata_pz_flex
28-01-2010, 17:58
Така ... автоматичният климатик се използва и за отипление и за охлаждане . Автоматичният климатик е т.нар. климатроник ... Автоматичният климатик не се използва само за охлаждане .

Nikinew
28-01-2010, 18:16
Така ... автоматичният климатик се използва и за отипление и за охлаждане . Автоматичният климатик е т.нар. климатроник ... Автоматичният климатик не се използва само за охлаждане .
Вярно наистина, точно така си е... :big_bow_down:
И при мен се явяват Същите колебания описани по горе, относно разликите в температурните амлитуди...
Явно при тез модели т'ва е положението:info:

abart_
28-01-2010, 18:46
както бях писал по-рано т.нар "климатроник" ,без да е включен компресора си работи като термотроник-или по-просто казано парно с ел. управление на температурата ,ако врътката е на "ауто" ! а ако не е- работи като съвсем обикновенно парно( Ладово примерно )
ако греша-моля някой да ме поправи ;)

tokata_pz_flex
29-01-2010, 00:25
Не грешиш , така е .

trustworthy
29-01-2010, 10:43
Аз все си мисля, че освен ако някой не си е сложил сплит система домашен климатик в колата, няма как да му топли с фреон зимата :upsidedwnsmiley: Няма вариант да се обръща системата към отопление просто ;) Преди време беше дискутирано това в друга тема

Климатикът на колата се използва САМО за охлаждане и изсушаване на въздуха и то, ако температурите са над 5-6 градуса (ако не ме лъже паметта). Иначе лампата вътре светва, но защитата по студ на компресора сработва.
Топлото идва единствено и изцяло от топлината на двигателя и/или ако има и някакъв електрически подгрев.
Разликата м/у автоматичния климатик и климатроника е много тънка и се прави предимно по нашите географски ширини (така съм забелязал). Общото понятие за климатроник е случаят, когато се задава температурата, а електрическият блок за управление решава ОТКЪДЕ и по колко да духа, за да достигне зададената температура.
При 145/6 мястото, откъдето да духа, се задава ръчно от врътката, т.е. при позиция 'ауто' управляващият блок гони зададената температура и избира скоростта на въздушната струя, но човечето зад волана избира откъде да минава тя.

roshaf
29-01-2010, 11:13
...

Точно така, но мисля, че компресора сработваше и при по ниски температури ;)

trustworthy
29-01-2010, 11:28
Точно така, но мисля, че компресора сработваше и при по ниски температури ;)

Някъде Pinko беше писал, че под 7 градуса май даже не сработва, но не съм 100% сигурен.

reptli
30-01-2010, 00:16
Някъде Pinko беше писал, че под 7 градуса май даже не сработва, но не съм 100% сигурен.

не сработва ;) най-малкото ще чуя съединителя като зацепи пък и оборотите ще се променят :)

tokata_pz_flex
30-01-2010, 02:58
Дали пък не се променят оборотите ? Баш си почва да работи , веднага започва да духа по-топъл въздух в купето . Чак пък толкова да не мога да различа ... :)

reptli
30-01-2010, 11:31
Дали пък не се променят оборотите ? Баш си почва да работи , веднага започва да духа по-топъл въздух в купето . Чак пък толкова да не мога да различа ... :)

обясни ми тогава как духа топло...това да не е инверторен климатик :unsure:

tokata_pz_flex
30-01-2010, 13:35
Незнам баце :) За това съм пуснал темата :):)

abart_
30-01-2010, 20:40
Пич в заблуда си нещо ;) климатика на колата ти (климатроник или както искаш) няма как да те стопли :drunk:

tokata_pz_flex
31-01-2010, 13:23
Може и да си прав :) Мерси на всички за отговорите :)

Pastora
01-02-2010, 17:36
В действителност обикновен климатик (не инверторен ) дава максималните си отоплителни параметри на около +5 градуса, като режима се нарича "термопомпа" (при термопомпата отоплителната мощност винаги е по-голяма от охладителната, но това е при положителни температури). С падането на температурите КПД-то му драстично намалява и в един момент е необходимо размразяване. Гореописаният климатик може да отоплява приблизително до към -10 градуса, стига да не е ограничен електронно и да отдава топлина колкото може. Та, конвенционален климатик може да отоплява, просто има по-големи физически ограничения от инверторните. В колите ни с "климатик" и "климатроник" имаме обикновен ! В тези с "климатроник" са пуснали възможност за режим на отопление. При "климатика" регулираме само с въздух, т.е. степени на вентилатора.

phoenix
03-02-2010, 17:48
гледам и не вярвам на ушите си :):):)
както вече много хора казаха, климатика/климатроника не топли, той само охлажда, останалото си го прави парното на колата. Щом ти работи термостата, значи успява да стопли охл. течност, която е само в главата и блока и радиаторчето на парното и бързо усещаш да ти духа топло вътре. Това е. Климатроника, само поддържа зададената температура на охлаждане. За това има режим ауто и за това му викаме климатроник... уж нещо по-спешъл. А другите коли нямат Ауто и там е само ОН/ОФ и им викаме коли с климатик. НО идеята е единствено че охлажда, има си защита, която не разрешава на компресора да се включи при ниски външни температури.
Край на спора и чуденето.

Pastora
03-02-2010, 18:07
Приложено в колите ни предполагам е ограничена функцията и имаме само студено , но реално всеки един климатик си работи и отдава топло, независимо какъв е - просто има разлика до какви температури работи и колко е ефективен.

tokata_pz_flex
03-02-2010, 18:20
Ей , да не си помислите , че съм решил да споря и да се караме :):) Питам , защото не разбирам . Благодаря на всички за отговорите .

spe4elist
03-02-2010, 18:31
гледам и не вярвам на ушите си :):):)
както вече много хора казаха, климатика/климатроника не топли, той само охлажда, останалото си го прави парното на колата. Щом ти работи термостата, значи успява да стопли охл. течност, която е само в главата и блока и радиаторчето на парното и бързо усещаш да ти духа топло вътре. Това е. Климатроника, само поддържа зададената температура на охлаждане. За това има режим ауто и за това му викаме климатроник... уж нещо по-спешъл. А другите коли нямат Ауто и там е само ОН/ОФ и им викаме коли с климатик. НО идеята е единствено че охлажда, има си защита, която не разрешава на компресора да се включи при ниски външни температури.
Край на спора и чуденето.

Автоматичният климатик (климатроник както му викате), има фунция да поддържа и температура на затопляне. Но това става с контролиране на парното...

detelazurno
03-02-2010, 20:26
гледам и не вярвам на ушите си :):):)
както вече много хора казаха, климатика/климатроника не топли, той само охлажда, останалото си го прави парното на колата. Щом ти работи термостата, значи успява да стопли охл. течност, която е само в главата и блока и радиаторчето на парното и бързо усещаш да ти духа топло вътре. Това е. Климатроника, само поддържа зададената температура на охлаждане. За това има режим ауто и за това му викаме климатроник... уж нещо по-спешъл. А другите коли нямат Ауто и там е само ОН/ОФ и им викаме коли с климатик. НО идеята е единствено че охлажда, има си защита, която не разрешава на компресора да се включи при ниски външни температури.
Край на спора и чуденето.

Вярно!


Автоматичният климатик (климатроник както му викате), има фунция да поддържа и температура на затопляне. Но това става с контролиране на парното...

Вярно допълнение!


Приложено в колите ни предполагам е ограничена функцията и имаме само студено , но реално всеки един климатик си работи и отдава топло, независимо какъв е - просто има разлика до какви температури работи и колко е ефективен.

Ограничена е до толкова до колкото ти сам каза по-рано, че това не е инверторен климатик. Просто не е предвиден и за това, а в поседствие са решили, че електронната част от инсталацията може да управлява и парното и понеже трябвало да го нарекат някак от климатик станало на климатроник. Иначе топлина няма начин да не отделя. Всяко тяло отделя топлина още повече когато извършва работа - било тя механична или електронна. Само някои химични елементи и съединения не отделят топлина.

Pastora
04-02-2010, 08:29
В действителност се оказа, че в автомобилите ни е технологично решено да не може да обръща циклите, както при нормалните климатици, тоест теоретично ние имаме хладилник. Просто са фиксирани изпарител и кондензатор;)

Ето и схема: http://free.hit.bg/kasparov/Avtoclima.jpg

trustworthy
04-02-2010, 08:53
В действителност се оказа, че в автомобилите ни е технологично решено да не може да обръща циклите, както при нормалните климатици, тоест теоретично ние имаме хладилник. Просто са фиксирани изпарител и кондензатор;)

Ето и схема: http://free.hit.bg/kasparov/Avtoclima.jpg

Не може да обръща, защото:

1. няма смисъл, след като има далеч по-евтин (направо безплатен) вариант за отполение от охлаждащата на двгателя
2. липсва четирипътен клапан и електроника, която да командва обръщането на циклите

Хладилник имаме НА ПРАКТИКА. Теоретично има почти всички предпоставки да може да се обръщат циклите, но е просто безпредметно ;)